Skrevet av Emne: Skeptisk til dagens stall  (Lest 3798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SupALeedS

Skeptisk til dagens stall
« på: September 03, 2013, 22:44:19 »
Etter å ha sett kampene hittil i år så mener jeg at vi ikke har dominert nok og vært gode nok spesielt offensivt til alt det skrytet og opptimismen som brer seg ut i det lange her. Kampen mot Qpr har vi knapt en sjangse i løpet av 90 minutter, et langskudd i siste sekund som kan karaktiseres som en sjangse. Uansett motstander i championship så forventer jeg et mer tent og offensivt Leeds lag. Sammenligner litt med godset her hjemme i Norge, møter RBK hjemme å styrer matchen selv om RBK er en større klubb.   Over til gransker vinduet så mener jeg igjen at vi gjør store tabber, laget trenger sårt 1 goalgetter ala Rhodes i b.burn, vi trenger kanter som er totalt fraværende, ok vi forlenger med ross ( skulle bare mangle? ) eneste drivkraften vi har, vi selger ikke vært største talent Byram men det er også litt med tanke på skade også, hunt har ikke imponert meg, murphy er en ok championship spiller, med potensiale riktig nok, men vi at ikke noen klare enere på laget etter min mening. Jeg er lei av alle negative tingene  som blir skrevet, dette er en av dem, men klarer ikke å
Være så hvit i øya til at dette holder til play off eller opprykk til premier league.  Måtte jeg ta feil.
Alex

Promotion 2010

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #1 på: September 03, 2013, 23:05:15 »
Etter å ha sett kampene hittil i år så mener jeg at vi ikke har dominert nok og vært gode nok spesielt offensivt til alt det skrytet og opptimismen som brer seg ut i det lange her. Kampen mot Qpr har vi knapt en sjangse i løpet av 90 minutter, et langskudd i siste sekund som kan karaktiseres som en sjangse. Uansett motstander i championship så forventer jeg et mer tent og offensivt Leeds lag. Sammenligner litt med godset her hjemme i Norge, møter RBK hjemme å styrer matchen selv om RBK er en større klubb.   Over til gransker vinduet så mener jeg igjen at vi gjør store tabber, laget trenger sårt 1 goalgetter ala Rhodes i b.burn, vi trenger kanter som er totalt fraværende, ok vi forlenger med ross ( skulle bare mangle? ) eneste drivkraften vi har, vi selger ikke vært største talent Byram men det er også litt med tanke på skade også, hunt har ikke imponert meg, murphy er en ok championship spiller, med potensiale riktig nok, men vi at ikke noen klare enere på laget etter min mening. Jeg er lei av alle negative tingene  som blir skrevet, dette er en av dem, men klarer ikke å
Være så hvit i øya til at dette holder til play off eller opprykk til premier league.  Måtte jeg ta feil.

Og det gjør du, etter min mening!

Når det ER positivt! Hvorfor lete etter det negative?

Skjønner ikke det jeg!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #2 på: September 04, 2013, 00:21:50 »
For den utålmodige kan fremgangen ikke kommevfort nok.  ;)

Defensivt er det vel åpenbart for alle at vi har tatt et syvmilsteg ift et årcsiden.  Vi er bedre organisert både i den bakre firer og på mdten. BMD gjør hva mange  legendariske managarere før han har gjort før han: trygge defensivt  og utvikle laget derfra. Foreløpig er det verken vakkert  eller underholdende men vi har noe på gang! Alle er enige om at vi mangler offensivt slagkraft, men dette  vil rette seg sakte men sikkert utover sesongen. Vil det holde til play off eller bedre? Kanskje ikke denne sesongen men jeg er overbevist om at det vil skje senest den neste, forutsatt at BMD får fortsette det gode arbeidet han har påstartet.  :)

Stein på stein....
Jon R.

baste

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #3 på: September 04, 2013, 01:21:57 »
White og Byram kan brukes som kanspillere, verd ett forsøk?? Ellers er jeg fornøyd med tingenes tilstand. Ting går rette veien med Leeds. Om det holder til direkte opprykk, er for tidlig å si, lang sesong og stang ut (Austin), kan fort bli stang inn.

Marching on together

Oppdrettslaksen

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #4 på: September 04, 2013, 03:31:53 »
Ã… ta opp kampen mot QPR blir helt feil når man ser på det store og hele! QPR er det laget i divisjonen som har den sterkeste stallen og som mest sannsynlig vil rykke opp! Ikke bare defensivt, men også offensivt oser det klasse! Shaun Wright Phillips, Andy Johnson, Gary O'Neil og Charlie Austin! Dette er spillere av Premie League-kvalitet som forsvaret vårt nullet ut fullstendig! Hvor mange kvalifiserte muligheter hadde egentlig QPR i denne kampen?

Under Neil Warnock og Simon Grayson ville denne kampen endt med et tap med kalassifre. Med Brian McDermott taper vi knepent(og noe uheldig 1-0). Faktumet er at har klart å etablere et forsvarsspill som er helt utopisk i forhold til hva vi drev med under de to tidligere managerene våre!

Offensivt har det selvsagt gått tråere. Nei, vi har ingen Jordan Rhodes eller Charlie Austin som kan sette 20+ denne sesongen. Dog har vi en arbeidshest som aldri gir seg i Noel Hunt, en ung framadstormende i Dom Poleon, et fyrtårn av et oppspillspunkt i Matt Smith, og en Luke Varney som har fått en ny vår under McDermott. Sleng på en stadig F***ere Diouf, og vi har mange spennende kombinasjoner å spille på utover sesongen!

Det at vi mangler vinger er noe alle er klar over, også Brian McDermott! Likevel har han klart å føre oss til 8 poeng på 5 kamper mot relativt god motstand. På samme tidspunkt i Reading i 11/12 sesongen sto han med 4 poeng på samme tidspunkt. I mai sto han og Reading igjen med 95 poeng som Championshipmestere!

Jeg sier ikke at dette kommer til å skje med Leeds i år(og langt mindre forventer jeg det), men vi må ikke glemme at McDermott er en "slow starter". Likevel er det er faktum at vi trenger minst en ving, noe jeg er rimelig overbevist om at vi får gjennom lånevinduet.

Om dette ikke skulle skje, så ser jeg likevel ikke så altfor mørkt på sakenes tilstand. Med denne stallen(og ikke minst manageren) er jeg overbevist om at vi kommer til å kjempe om en 6-8 plass. Og om vi ikke gjør det likevel, så ser jeg med glede fram til neste sesong! For faktumet er at Brian McDermott har begynt å plassere grunnsteinene i hans visjoner om Leeds United, og vi vil bare bli sterkere i tiden som kommer til å komme under ham!







Geir fra Grimstad

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #5 på: September 04, 2013, 07:25:47 »
Ã… ta opp kampen mot QPR blir helt feil når man ser på det store og hele! QPR er det laget i divisjonen som har den sterkeste stallen og som mest sannsynlig vil rykke opp! Ikke bare defensivt, men også offensivt oser det klasse! Shaun Wright Phillips, Andy Johnson, Gary O'Neil og Charlie Austin! Dette er spillere av Premie League-kvalitet som forsvaret vårt nullet ut fullstendig! Hvor mange kvalifiserte muligheter hadde egentlig QPR i denne kampen?

Under Neil Warnock og Simon Grayson ville denne kampen endt med et tap med kalassifre. Med Brian McDermott taper vi knepent(og noe uheldig 1-0). Faktumet er at har klart å etablere et forsvarsspill som er helt utopisk i forhold til hva vi drev med under de to tidligere managerene våre!

Offensivt har det selvsagt gått tråere. Nei, vi har ingen Jordan Rhodes eller Charlie Austin som kan sette 20+ denne sesongen. Dog har vi en arbeidshest som aldri gir seg i Noel Hunt, en ung framadstormende i Dom Poleon, et fyrtårn av et oppspillspunkt i Matt Smith, og en Luke Varney som har fått en ny vår under McDermott. Sleng på en stadig F***ere Diouf, og vi har mange spennende kombinasjoner å spille på utover sesongen!

Det at vi mangler vinger er noe alle er klar over, også Brian McDermott! Likevel har han klart å føre oss til 8 poeng på 5 kamper mot relativt god motstand. På samme tidspunkt i Reading i 11/12 sesongen sto han med 4 poeng på samme tidspunkt. I mai sto han og Reading igjen med 95 poeng som Championshipmestere!

Jeg sier ikke at dette kommer til å skje med Leeds i år(og langt mindre forventer jeg det), men vi må ikke glemme at McDermott er en "slow starter". Likevel er det er faktum at vi trenger minst en ving, noe jeg er rimelig overbevist om at vi får gjennom lånevinduet.

Om dette ikke skulle skje, så ser jeg likevel ikke så altfor mørkt på sakenes tilstand. Med denne stallen(og ikke minst manageren) er jeg overbevist om at vi kommer til å kjempe om en 6-8 plass. Og om vi ikke gjør det likevel, så ser jeg med glede fram til neste sesong! For faktumet er at Brian McDermott har begynt å plassere grunnsteinene i hans visjoner om Leeds United, og vi vil bare bli sterkere i tiden som kommer til å komme under ham!










Enig i det du skriver her. Bra innlegg!!
revie

samadhi

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #6 på: September 04, 2013, 09:03:37 »
Vi Leedsfans har ventet tålmodig i 10 år, og jeg tror vi må smøre oss med enda mer av dette. Hver gang vi ansetter ny manager begynner vi på en måte på nytt å bygge stein på stein. Vi forsøkte en quick fix med Neil Warnock, uten at det ga oss de resultatene vi hadde håpet på - rævva fotball og haugevis med rævva spillere...

Biran McDermott er det stikk motsatte av NW. Han ser ut til å ha fokus på å bygge opp hele klubben, og har i motsetning til sin forgjenger stort fokus på ungdomsavdelingen. Allerede ser man resultat ved dette ved at Mowatt nylig fikk sin debut i tillegg til Byram, Poleon og Dawson som debuterte i fjor - og jeg tror det kommer mer.

Vi har nå gjennomført ett transfervindu med vår nye manager og uten innblanding fra Bates, Harvey og Williams. Våre nye eiere er tydligvis ikke noen rikmannsfolk i likhet med eierne av City, Chelsea etc, men litt muskler har de likevel vist. Murphy og Wotton inn for det som ryktes som millionbeløp er veldig positivt, og enda bedre at det satses på unge spillere som er gode med potensial til å bli enda bedre. Det beste med dette vinduet er at vi ikke har solgt våre beste spillere (McCormack, Byram). Med gammelt styre (les: Bates) så hadde vel begge disse forsvunnet i løpet av sommeren, uten å bli erstattet skikkelig selvsagt. Synes også det er bra at vi ikke har falt for fristelsen til å hente inn 10 billige spillere, men satser på kvalitet fremfor kvantitet.

Det er åpenbart mangler i dagens stall og det har jo også vår manager uttalt. Han ser åpenbart det som vi alle ser at vi mangler kantspillere og typer som kan gjøre ting på egenhånd og mangelen på fart er også stor. En skikkelig goalgetter er også kanskje mangelvare da det ikke ser ut som at hverken Varney, Smith eller Hunt er kapable til å klare 20+ på en sesong.
Flere spisser klarer vi oss trolig uten en stund, men kantspillere kommer trolig inn på lån om ikke lenge. Kanskje en avtale om lån til januar med avtale om permanent avtale? Ser at Chris Burke på ny er linket fra skakkjørte Birmingham - en god spiller på dette nivået!

Med dagens stall kommer vi helt sikkert ikke blant topp 2, men jeg tror vi har sjanse til topp 6. McDermott får forhåpentligvis bedre og bedre skikk på laget, og ett par spillere inn på lån kan gjøre underverker. I januar kommer ett nytt transfervindu, og jeg håper at fremgangen forsetter da. Klarer vi å hente 1-2 spillere i samme kategori/nivå som Wotton/Murphy skal vi være fornøyde. Det hadde passet bra i "stein på stein" filosofien til McDermott. Da Ståle Solbakken overtok Wolves sa han at han trengte 3 transfervindu før han hadde det laget han ønsket. Trolig gjelder det samme for vår manager og nye eiere. En quick fix er nesten umulig når vi ikke har de nødvendige midlene, og da er det som blir gjort i klubben i dag veldig positivt.

Jeg har trua på McDermott og dagens Leedslag. Bare 4-5 måneder etter at han overtok en klubb der det meste så håpløst ut så har han fått inn en positiv giv. Fansen støtter han og publikum vender tilbake til ER. Håper og tror at dagens manager er mannen som etterhvert rykker opp til PL med ett lag bestående av unge sultne spillere  :)
marching on together,
derudaf forever...

Cannavaro

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #7 på: September 04, 2013, 09:11:33 »
Jeg er skeptisk til overskriften i tråden her, men "laksen" sier mye bra i innleget over her.

Vi skal være glade for at vi har fått McDermott som manager, han har bevist før, og han vet hva som skal til for å nå toppen av Championship.  Han er en klar "asset" for klubben. Han er grundig og får alle instanser i klubben til å dra i samme retning.  Bare det å utvide treningsbanen på TA til nøyaktig samme mål som på ER bevitner hans grundighet.  Klubben vår er jo heller ikke rik og vi må bygge på de ressursene vi har i klubben, og bruke midler vi får fra eierne på en fornuftig måte.
Stallen vår er en fin miks av rutinerte spillere og yngre ambisiøse.  Det er vanligvis en blanding som kan få til mye på en fotballbane.  Vi er 5 kamper inn i en seriesesong som går over 46 kamper.  Det er litt tidlig å skrive to streker under svaret på hvordan vår spillerstall utvikler seg, og hvor på tabellen vi ender.  Det som jo gir oss håp er den defensive fremgangen som flere påpeker, og med mer sikkerhet bak kommer mulighetene fremover på banen. Denne delen av spillet er jeg sikker på forbedres etter hvert.  Vi har ikke fått ut potensialet til Poleon, Byram har ikke vært på banen ennå (men nærmer seg).
Varney spilte bedre kamper ifjor enn det han har gjort hittil iår.  Stoler vi på BMD så har heller ikke Hunt fått vist sine scoringsferdigheter.  Smith vil lage en god del mål for oss gjennom en lang sesong, det er jeg sikker på.  Austin er sikker på sin plass og Murphy trenger litt tid etter å ha spilt i en lavere divisjon.  Paddy er en bra keeper og foran seg får han etterhvert et robust forsvar. Macca er en klassespiller på dette nivået, og vil nok bli viktig for oss denne sesongen. Men, laget har ikke riktig "satt" seg, og det er mange som ikke har fått ut makspotensialet ennå.  Jeg synes det er mye positivt å spore og gidder ikke være pessimist eller optimist, men heller mer realitisk sett i forhold til hvilken tilstand klubben befinner seg i.  Er vi i play-off eller bedre i mai neste år så er jeg veldig fornøyd, og vet at BMD vil jobbe iherdig for at vi en dag tar steget opp til de store igjen.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #8 på: September 04, 2013, 09:20:06 »
En kollidert bil trenger tid på verksted.
 

B_Ød

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #9 på: September 04, 2013, 10:17:53 »
til trådtittel;

Ikke veldig  ;)
Ups & Ups!!

ollan

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #10 på: September 04, 2013, 14:52:46 »
En kollidert bil trenger tid på verksted.
faren er jo at den blir kondemnert :P
Ollan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #11 på: September 04, 2013, 15:23:38 »
En kollidert bil trenger tid på verksted.
faren er jo at den blir kondemnert :P

Hvem er faren???  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #12 på: September 04, 2013, 15:38:13 »
For de som mener det er naturlig å vente til neste sesong med forventningene om opprykk, stein på stein osv. Hva tror dere skjer med Ross og Sam neste sommer dersom de spiller bra denne sesongen men vi ikke rykker opp?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

SupALeedS

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #13 på: September 04, 2013, 15:41:58 »
Kjekt å ha noe å bygge Stein av å...jeg mener vi må gjøre grep med å signere 2-4 kvalitetsspillere for å i det hele tatt snakke om å bygge klubben.
Alex

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #14 på: September 05, 2013, 07:00:21 »
For de som mener det er naturlig å vente til neste sesong med forventningene om opprykk, stein på stein osv. Hva tror dere skjer med Ross og Sam neste sommer dersom de spiller bra denne sesongen men vi ikke rykker opp?


Etter å ha sett kampene hittil i år så mener jeg at vi ikke har dominert nok og vært gode nok spesielt offensivt til alt det skrytet og opptimismen som brer seg ut i det lange her. Kampen mot Qpr har vi knapt en sjangse i løpet av 90 minutter, et langskudd i siste sekund som kan karaktiseres som en sjangse. Uansett motstander i championship så forventer jeg et mer tent og offensivt Leeds lag. Sammenligner litt med godset her hjemme i Norge, møter RBK hjemme å styrer matchen selv om RBK er en større klubb.   Over til gransker vinduet så mener jeg igjen at vi gjør store tabber, laget trenger sårt 1 goalgetter ala Rhodes i b.burn, vi trenger kanter som er totalt fraværende, ok vi forlenger med ross ( skulle bare mangle? ) eneste drivkraften vi har, vi selger ikke vært største talent Byram men det er også litt med tanke på skade også, hunt har ikke imponert meg, murphy er en ok championship spiller, med potensiale riktig nok, men vi at ikke noen klare enere på laget etter min mening. Jeg er lei av alle negative tingene  som blir skrevet, dette er en av dem, men klarer ikke å
Være så hvit i øya til at dette holder til play off eller opprykk til premier league.  Måtte jeg ta feil.


Skepsis og bekymringer, det er Leedsfans det!! Vi kan imidlertid konstatere at det er en positiv stemning i klubben for tiden. Støtten fra fans på vei tilbake. Det betyr mye. Hva som skjer med stjernene våre hvis vi ikke rykker opp og de har spilt godt, tja, det får en vente¨å se. Vil ikke akkurat si det er lurt å be de spille dårlig for å unngå salg....!!
Yeboahs vitne

nord

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #15 på: September 05, 2013, 11:32:29 »
Vi behøver ikke at vide alt,  som evt. kan ske i fremtiden  >:(
Vi er på vej frem og fremtiden ser ud til at blive i Leeds United´s favør.
   
Husk på at der findes en masse fine spillere som kan overtage hvis vores "stjerner" forsvinder  ;D


 

berlin

Sv: Skeptisk til dagens stall
« Svar #16 på: September 06, 2013, 14:55:42 »
For den utålmodige kan fremgangen ikke kommevfort nok.  ;)

Defensivt er det vel åpenbart for alle at vi har tatt et syvmilsteg ift et årcsiden.  Vi er bedre organisert både i den bakre firer og på mdten. BMD gjør hva mange  legendariske managarere før han har gjort før han: trygge defensivt  og utvikle laget derfra. Foreløpig er det verken vakkert  eller underholdende men vi har noe på gang! Alle er enige om at vi mangler offensivt slagkraft, men dette  vil rette seg sakte men sikkert utover sesongen. Vil det holde til play off eller bedre? Kanskje ikke denne sesongen men jeg er overbevist om at det vil skje senest den neste, forutsatt at BMD får fortsette det gode arbeidet han har påstartet.  :)

Stein på stein....

....som ein gammal jærbuer ville sagt. Tror du er inne på noe der og Graham var overtydelig på den resepten.