Januarvinduet-2014

Started by Leedsfan, December 29, 2013, 21:52:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

...imens går januarvindu-ryktene videre:
1 av de fire forsvinner nok til PL, og en snakket han med i dag...

McDermott to meet with transfer target today

Leeds United boss Brian McDermott is already hard at work ahead of the January transfer window opening on Wednesday.

McDermott spoke after the defeat to Nottingham Forest yesterday and he stated that he had given the clubs board a list of four players he was keen to bring to Elland Road to boost their promotion challenge.

Via the  clubs official twitter f eed today, they have stated that McDermott is set to meet with one target today whilst another looks all set to join a Premier League club.

Leeds have recently been linked with a move for former winger Max Gradel who is plying his trade in the top flight of the French League with St Etienne.

Rumours have also resurfaced that Leeds are trying to bring in Bradford City striker Nahki Wells from Bradford City.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=343472#ixzz2oyRvvPwL
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on December 30, 2013, 16:55:08
...imens går januarvindu-ryktene videre:
1 av de fire forsvinner nok til PL, og en snakket han med i dag...

McDermott to meet with transfer target today

Leeds United boss Brian McDermott is already hard at work ahead of the January transfer window opening on Wednesday.

McDermott spoke after the defeat to Nottingham Forest yesterday and he stated that he had given the clubs board a list of four players he was keen to bring to Elland Road to boost their promotion challenge.

Via the  clubs official twitter f eed today, they have stated that McDermott is set to meet with one target today whilst another looks all set to join a Premier League club.

Leeds have recently been linked with a move for former winger Max Gradel who is plying his trade in the top flight of the French League with St Etienne.

Rumours have also resurfaced that Leeds are trying to bring in Bradford City striker Nahki Wells from Bradford City.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=343472#ixzz2oyRvvPwL

Leeds United holding Cameron Stewart talks?

By Liam Apicella, Features Editor
Filed: Monday, December 30, 2013 at 16:00 UK
Last Updated: Monday, December 30, 2013 at 16:02 UK
Leeds United are reportedly close to securing the services of Hull City's attacking midfielder Cameron Stewart.

Manager Brian McDermott confirmed earlier today that he was to hold discussions with a potential target, but he stopped short at revealing his identity.

However, 22-year-old Stewart, who has spent part of the current campaign on loan with Charlton Athletic, is the player that McDermott is to meet, according to the Daily Mail.

Stewart started his career with Manchester United, before joining Hull on a permanent basis in 2011.

http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/transfer-talk/news/leeds-holding-cameron-stewart-talks_127412.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Cameron_Stewart_(footballer)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Transfer window time â€" latest transfer news and rumours
Posted by LeedsAllOver

With the January transfer window beckoning we here at LeedsAllOver with help from @TotalRumours thought it would be a good idea to keep Leeds fans up to date on the latest rumours and transfer news. We know that after a while rumours are annoying and some are just plain stupid but it’s a laugh and keeps football fans entertained. We will do a round-up of the latest Leeds United related rumours and transfer news every week in January.
The main rumour so far is that Cameron Stewart, currently at Charlton on loan from Hull is in talks with Leeds. McDermott confirmed that he was in talks with a player and various sources are claiming it to be Stewart. The pacey winger would be a very popular signing as he is the exact kind of player we have needed since Gradel left. The only negative about that signing would be that he isn’t Gradel… Maybe we could sign both, right?
The Max Gradel and Luciano Becchio rumours of course will just not go away, as of every transfer window at Leeds. Our fans just seem to love the idea of former players coming back. In this case I have to agree, both these players would be great for us and improve us massively. The problem with the January transfer window is that you don’t know if the players signed will be able to handle it at Elland Road, Gradel and Becchio wont have that problem.

Like us on Facebook

In January all Leeds fans will be hoping that some of the deadwood finally gets removed, freeing up some wages. The only possibly outgoing so far is that Aidy White could go to Sheffield United on loan with a view to a permanent deal.There are various other rumours like Luke Freeman. The young winger at Stevenage has attracted interest from many championship clubs, Sky has confirmed. One thing that is for sure is that there will be hundreds of rumours involving Leeds United before the end of January, we haven’t even been taken over yet!
McDermott has said he would like to sign 4 players in this transfer window. According to the man himself he has already missed out on one of his targets as they are going to a Premier League club. If one of the four is Cameron Stewart then that leaves 3. Who could they be?
Gradel Well it is quite likely he’ll want to sign another winger to go with Stewart, with Ariyibi as backup. A striker is definitely needed, it has been highlighted over the Christmas period with Matt Smith struggling. Could it be Becchio? Possibly, but maybe Brian will go for somebody with pace. Even though Leeds have a mass of centre midfielders, I think McDermott will want another one. The fact that we’ve had to play Michael Tonge and Michael Brown recently tells you all you need to know. We can’t rely on Alex Mowatt to be our best player every week at his age. I think the fourth target may be a bit underwhelming, a reserve keeper. With Ashdown out for the season I can see McDermott trying to sign a keeper on loan as it may be too soon for Cairns to be our number one if Paddy gets injured. Check back next week!

Read more at http://leedsallover.com/transfer-window-time-latest-transfer-news-and-rumours/#f3s4qomxKjQrmTHs.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

..apropo å tolke uttalelser:

Amitai Winehouse ‏@awinehouse1  3m  
Also, that interview on @WYSDaily suggests that we've actually agreed a deal with the club for the player we're talking to...

Amitai Winehouse ‏@awinehouse1  3m  
...said we have to agree deals with the clubs for others, suggesting that that one is agreed in principle for us to be talking...maybe?
QuoteAmitai Winehouse
@awinehouse1  
I am the man behind the curtain @TheSquareBall blog. And in front of it too. Plus: Simpsons, Beatles. Purple monkey dishwasher. Graduate in history, don't ask.
Leeds   ·  spoughts.co.uk

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

BMD har tidligere sagt at når man skal ha spillere inn, må man ha flere på lista enn man faktisk tenker å skrive kontrakt med. Når han sier at han har oppgitt 4 konkrete spillere til styret, betyr ikke det det samme som at han forventer 4 signerte kontrakter.

Personlig vil jeg være overlykkelig med 2 GODE spillere inn, ja faktisk greit fornøyd med en GOD spiller også. Greier ikke å definere "GOD", men kan uttale meg positivt eller skeptisk når navnet/navnene er klart/klare.

Så litt som GeirO mht "kalkyle for spillere inn" og også Jon R ift hvordan jeg tror vi gjøre det i neste halvdel. Magefølelsen min sier vi gjør en bedre vårsesong enn under Warnock.
Det er en statistisk parameter som styrker en slik oppfatning, og det er målforskjellen vår. Den er 10+ bedre enn i fjor, og det pleier å være en faktor som kan si noe om et lag kommer til å bevege seg oppover eller nedover.

Det betyr mao at jeg tror vi har reell sjanse på en PO-plass, direkte opprykk er ikke sannsynlig.
Akkurat nå tror jeg Leicester og Derby tar de 2 plassene, men QPR som dark horse. Forest og Burnley og trolig QPR vil kinive samme med oss og 4-5 andre lag om 4 PO plasser.

Kato

Ser det er en gryende optimisme rundt januarvinduet, som vanlig. Håper dere har rett.

Ã... tro vi skalforsterke laget med fire mann er voldsomme greier. Skjønner ikke helt hva det er som tilsier at vi skal dit plutselig.

Går vi i null er jeg fornøyd, forsterker vi elleveren med EN spiller er jeg godt fornøyd.

Forventningene er salg av en i førsteelleveren, samt en lånespiller inn.

Det er vel flere Leeds-managere enn Brian McDermott som har levert ønskeliste til eierne.....

Leedsfan

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-full-steam-ahead-for-transfers-1-6348807

Mange får forhåpninger og blir ikke de realisert så kommer jo fansen til å klikke hvis vi fortsetter å tape + spille lite attraktiv fotball.

Jeg tror det kommer flere inn.. Max Gradel og Cameron Stewart hadde vært hinsides, en liten Le Fondre i tillegg og vi kan booke billetter til mai...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Ja det er vel nok snakk nå, på tide med handling.

Håkon

Quote from: Kato on January 03, 2014, 12:18:55
Ja det er vel nok snakk nå, på tide med handling.

enig, handling handling. men BMD holder nok kortene tett til "penn to paper" er gjort
Leeds for alltid

Cherry

Quote from: GeirO on December 30, 2013, 10:31:08
Skjønner ikke denne listen med fire navn. Erfaringsmessig får vi tak i ca. en av fire vi prøver oss på. Hvis det slår inn får vi tak i en ny spiller i januar. Listen burde derfor bestått av 16 navn.

Tror faktisk McD mener at han vil skaffe seg/oss 3-4 nye spillere...... fordi vi for første
gang på mange år har fått "transfer-kitty" tilgjengelig i dette januar vinduet!!!

Stor optimist ift NYE spillere nå!! ;)

Mephistopheles

Leeds trenger noen forsterkniner

Men det ser jo ikke akkurat ut som GFH har noe interesse i og bruke penger i Leeds.

Leedsfan

Har hørt McD snakke om Gradel og jeg håper at han prøver å prate prisen ned.

Det MÃ... komme inn noen som gir oss håp denne måneden!!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Quote from: Mephistopheles on January 03, 2014, 21:32:54
Leeds trenger noen forsterkniner

Men det ser jo ikke akkurat ut som GFH har noe interesse i og bruke penger i Leeds.

Har du fått med deg at GFH skal selge vekk 75% av klubben til nye investorer?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lord-Meta

Quote from: Leedsfan on January 03, 2014, 12:11:37
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-full-steam-ahead-for-transfers-1-6348807

Mange får forhåpninger og blir ikke de realisert så kommer jo fansen til å klikke hvis vi fortsetter å tape + spille lite attraktiv fotball.

Jeg tror det kommer flere inn.. Max Gradel og Cameron Stewart hadde vært hinsides, en liten Le Fondre i tillegg og vi kan booke billetter til mai...

Så dette: St Etienne coach Christophe Galtier says the French club will look to keep Max Gradel for the rest of the season following the latest attempt by Leeds United to bring the winger back to Elland Road.

Gufrias

Quote from: Lord-Meta on January 04, 2014, 01:10:34
Quote from: Leedsfan on January 03, 2014, 12:11:37

Så dette: St Etienne coach Christophe Galtier says the French club will look to keep Max Gradel for the rest of the season following the latest attempt by Leeds United to bring the winger back to Elland Road.
Et forsøk på å snakke prisen opp?
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Quote from: DenHviteYeboah on January 04, 2014, 09:52:05
Kloke ord fra Hay  om tranfervindu, pengebruk og litt av hvert....
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-promotion-achievable-but-it-can-take-lots-of-time-and-lots-of-money-hay-1-6351217

Enig.
Leeds er egentlig ikke gode nok for opprykk, men nå har de sjansen på playoff og bør satse litt for å ha sjansen til å komme på topp 6.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Er irritert på meg selv for at jeg faktisk har håp om forbedringer i dette vinduet. Regner derfor med å bli skuffet, atter en gang. At vi lukter på spillere som er ute i kulden i Hull og Reading lover ikke godt.

Gufrias

Quote from: HåvardK on January 04, 2014, 12:50:11
Er irritert på meg selv for at jeg faktisk har håp om forbedringer i dette vinduet. Regner derfor med å bli skuffet, atter en gang. At vi lukter på spillere som er ute i kulden i Hull og Reading lover ikke godt.
Regner med å bli skuffet? Det er bare å justere forventningene til en nivå hvor muligheten for skuffelse er jevngod med muligheten for henrykkelse.

HåvardK

Quote from: Gufrias on January 04, 2014, 14:02:07
Regner med å bli skuffet? Det er bare å justere forventningene til en nivå hvor muligheten for skuffelse er jevngod med muligheten for henrykkelse.
Dessverre er jeg ikke slik skrudd sammen at jeg evner å kontrollere den emosjonelle delen av meg selv, selv om jeg tidvis skulle ha ønsket at dette hadde vært tilfelle.

Gufrias

Quote from: HåvardK on January 04, 2014, 18:10:45
Dessverre er jeg ikke slik skrudd sammen at jeg evner å kontrollere den emosjonelle delen av meg selv, selv om jeg tidvis skulle ha ønsket at dette hadde vært tilfelle.
Hvilke forbedringer har du håp om, da? Som du ikke klarer å skru av, på tross av at du tviler på at de inntreffer, mener jeg.

Leedsfan

Hørt på etterkampsintervjuet på BBC og McD snakker kun om investment og ny(e) spiller(e). At det er helt nødvendig at det kommer noen nye fjes inn.

Hvis det ikke gjør det i januar, ja da spøker det litt for McD..

jackbauer68

Quote from: Leedsfan on January 04, 2014, 21:12:29
Hørt på etterkampsintervjuet på BBC og McD snakker kun om investment og ny(e) spiller(e). At det er helt nødvendig at det kommer noen nye fjes inn.

Jada, men ka gjør det med sjøltillitten til spillerene når det eneste fyren babler om er invest invest invest? Er mer enn nok kvalitet i stallen i dag til å gruse Rochdale med litt taktisk klokskap og evner til å rullere og motivere...

Leedsfan

Quote from: jackbauer68 on January 04, 2014, 21:35:51

Jada, men ka gjør det med sjøltillitten til spillerene når det eneste fyren babler om er invest invest invest? Er mer enn nok kvalitet i stallen i dag til å gruse Rochdale med litt taktisk klokskap og evner til å rullere og motivere...

Trodde aldri at McD skulle kjenne presset så mye at han spiller dette "invest-kortet", spørs om Haigh er så fornøyd med det?!?

Jeg tror rett og slett at iskalde McDermott ikke er så cool lengre..

Dette viser igjen at Leeds United er noe spesielt, den ene tøffingen etter den andre havner i knestående.

Skal Cameron Stewart redde McD?

HåvardK

Quote from: Gufrias on January 04, 2014, 20:23:00
Hvilke forbedringer har du håp om, da? Som du ikke klarer å skru av, på tross av at du tviler på at de inntreffer, mener jeg.
Spillere som har tekniske og taktiske ferdigheter på linje med McCormack, Byram, Murphy (i form) - som til sammen kan tilføre laget en evne til å variere først og fremst den offensive delen av spillet vårt.

testo

Quote from: Leedsfan on January 04, 2014, 21:43:21

Trodde aldri at McD skulle kjenne presset så mye at han spiller dette "invest-kortet", spørs om Haigh er så fornøyd med det?!?

Dette viser igjen at Leeds United er noe spesielt, den ene tøffingen etter den andre havner i knestående.

For orden skyld så var ikke Cameron Stewart med Hull til M.Boro.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

DenHviteYeboah

Quote from: testo on January 05, 2014, 01:18:51
Quote from: Leedsfan on January 04, 2014, 21:43:21

For orden skyld så var ikke Cameron Stewart med Hull til M.Boro.

Lista må nok høyere enn Stewart for at vi skal ha noen som helst sjanse på playoff....

Gufrias

Quote from: HåvardK on January 05, 2014, 00:40:52
Quote from: Gufrias on January 04, 2014, 20:23:00
Spillere som har tekniske og taktiske ferdigheter på linje med McCormack, Byram, Murphy (i form) - som til sammen kan tilføre laget en evne til å variere først og fremst den offensive delen av spillet vårt.
Et vakkert ønske. Ambisiøst, men vakkert.

Selv har jeg lagt lista noe lavere.
1) Beholde McCormack, Byram, Mowatt og Austin. Et lag med ambisjoner selger ikke kapteinen (selv om han har underprestert i noen kamper på rad), toppscoreren eller arvesølvet i januar. Eneste unntak: hvis summen var så vanvittig at vi fikk inn flere skikkelig gode spillere.
2) Hente en kantspiller, som er så god at vi kan gå over til 4-4-2 eller 4-2-3-1 eller noe sånt.
3) Kanskje kvitte oss med noe stallfyll.

Resten er bonus. Drømmebonusen er en sentral midtbanespiller som er klart bedre enn de vi har.

Edit: Jeg kan selvfølgelig bli skuffet, jeg også. Se særlig punkt 1. Men jeg føler ikke at jeg har grunn til å regne med det på forhånd.

Leedsfan

h.b