Er Brian Mc Dermott rett mann ?

Started by TallyHo, December 29, 2013, 23:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kato

Quote from: Jon R on January 01, 2014, 18:54:03
Quote from: sportcarl1 on January 01, 2014, 18:32:04
Quote from: DenHviteYeboah on January 01, 2014, 18:26:39
Jeg registrerer at BMD er et mygghår bedre enn ulykken Warnock....
och med större plånbok, ägarna har ju sagt att de satsat miljoner pund, warnock var väl inte i närheten av att köpa för vad klubben sålde, enbart  snodgrass gav väl närmare 4 miljoner pund,

Snodgrass ( og Clayton) pengene brukte Warnock på overgangssummer for tilsammen 2-3  millioner pund +  kontrakter med spillere som Austin, Peltier, Varney, Green, Norris, Pearce, Diouf,  Kenny, Brown, Ashdown, Hall m fl. Mange av disse  på høy lønn + agenthonorarer og dyre "sign on fees".  Ingen spillere er "gratis" og 4 mill £ rekker ikke langt når du har bestemt deg for å bytte ut halve spillerstallen! 

McDermott kan nå enda søle bort endel penger før han nærmer seg Warnock. Bare de 3 millionene på Becchio ble brukt på en spiss vi lånte vekk.

sportcarl1

Quote from: Kato on January 01, 2014, 18:59:12
Quote from: Jon R on January 01, 2014, 18:54:03
Quote from: sportcarl1 on January 01, 2014, 18:32:04
Quote from: DenHviteYeboah on January 01, 2014, 18:26:39
Jeg registrerer at BMD er et mygghår bedre enn ulykken Warnock....
och med större plånbok, ägarna har ju sagt att de satsat miljoner pund, warnock var väl inte i närheten av att köpa för vad klubben sålde, enbart  snodgrass gav väl närmare 4 miljoner pund,

Snodgrass ( og Clayton) pengene brukte Warnock på overgangssummer for tilsammen 2-3  millioner pund +  kontrakter med spillere som Austin, Peltier, Varney, Green, Norris, Pearce, Diouf,  Kenny, Brown, Ashdown, Hall m fl. Mange av disse  på høy lønn + agenthonorarer og dyre "sign on fees".  Ingen spillere er "gratis" og 4 mill £ rekker ikke langt når du har bestemt deg for å bytte ut halve spillerstallen!  

McDermott kan nå enda søle bort endel penger før han nærmer seg Warnock. Bare de 3 millionene på Becchio ble brukt på en spiss vi lånte vekk.
clayton fick väl gå för att han var för dyr och man kan väl säga att vi fick austin för honom plus pengar, var väl likadant med becchio där det var ett indirekt byte mot morison plus även där fick vi lite pengar, och att morison nu är utlånad till millwall är väl ändå inte warnocks fel,  en del bra spelare tog warnock in liksom en del som man verkligen kunde klarat sig utan, säkert en del spelare som han inte förnyade kontraktet med för att de inte var tillräckligt bra, men att påstå att han fått pengar att spendera är lögn(var likadant med grayson), med facit i hand blev det vad de hade pengar till, det visade sig att ingen av dem kunde trolla, det lär inte mcdermott heller kunna göra, krassa verkligheten är att skall vi upp måste vi förstärka och det msåte komma in mer pengar än det går ut i spelarbudgeten

berlin

Er Brian Mc Dermott rett mann ?

Det er vel ingen som kan si om han er rett mann eller ikke.  Dessuten er det individuelt hva folk legger i begrepet "rett mann". Er det rett mann nå? Eller menes det rett man for å lede klubben til trofeer?

Jeg er enig med de som mener spørsmålet stilles for tidlig, men diskusjon og kritikk av BMDs gjøren og laden er slik det skal være.

Det har vært "bad runs" og "good runs" denne sesongen, og når (ikke hvis  ;) ) neste "good run" er i gang så vil nok det avspeiles på forumet.

B_Ød

Hvis ikke, hvem er da "rettere" under de rådene forhold?
Jeg tror på ham jeg...
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Quote from: Bjørn Ødegaard on January 01, 2014, 21:26:03
Hvis ikke, hvem er da "rettere" under de rådene forhold?
Jeg tror på ham jeg...
Jeg tror også på ham.MEN: vi ligger nå på 8.plass. Gå inn å se på stallene til Burnley,Derby,Ipswich,Brighton...Feks Burnley har en haug med middelmådigheter,har et helt annet lønnsbudsjett enn vårt,langt mindre inntekter-de er 12 poeng foran.....håpløst å bytte managere hele tiden, men man må jo stoppe opp å spørre i blant...

Jon R

Hjelper ikke med større budsjett enn Burnley så lenge vi har en stall som er like ubalansert som i fjor. Jeg har kritisert BMD tidligere i sesongen på å svi av majoriteten av busjettet på dyre enkeltspillere, uten å styrke i den posisjonen vi trenger det aller mest:  Troppen formelig skriker etter kreative og hurtige "widemen". Dette har vært en mangelvare siden Gradel  dro, og problemet ble ytterligere forsterket da også Snoddy pakket sekken.  :(

Hvis det prioriteres å hente inn flere relativt  dyre forsvarspillere nå, får jeg allergisk utslett... :-\
Jon R.

DenHviteYeboah

Quote from: Jon R on January 01, 2014, 22:47:54
Hjelper ikke med større budsjett enn Burnley så lenge vi har en stall som er like ubalansert som i fjor. Jeg har kritisert BMD tidligere i sesongen på å svi av majoriteten av busjettet på dyre enkeltspillere, uten å styrke i den posisjonen vi trenger det aller mest:  Troppen formelig skriker etter kreative og hurtige "widemen". Dette har vært en mangelvare siden Gradel  dro, og problemet ble ytterligere forsterket da også Snoddy pakket sekken.  :(

Hvis det prioriteres å hente inn flere relativt  dyre forsvarspillere nå, får jeg allergisk utslett... :-\
Men se på midtbanespillerne til Burnley da...det er jo bare middelmådig rask...aldri verden at de er langt bedre enn Austin,Murphy,Diouf,Poleon....bedre enn Brown er de jo... ;)

Frode

For å gjøre det klart med en gang: jeg mener IKKE vi bør sparke McD.

MEN, jeg har lenge stusset over denne unisone troen på ham, der mye blir unnskyldt og Readingmiraklet dras frem gang etter gang. For meg, så er denne sesongen en tilnærmet kopi av fjoråret, med unntak av at vi har unngått de store skrellene.

De to spillerne vi har brukt (mye) penger på, var grusomt svake i dag, og av det jeg har sett, så har Murphy vært dårlig hele høsten. Hvor ligger genistrekene gjemt, når kun en av nyanskaffelsene får ståkarakter (Smith)

Han flagger høyt at laget er på felgen. Hvilke signaler sender det? Det så vi i dag, en kollektiv kollaps. En times psykologistudie er nok til å vite at slike utsagn ikke er oppbyggende for spillerne.

Og kan noen fortelle meg i hvilke kamper vi har imponert denne høsten? Birmingham hjemme, kanskje? Flere?  I fjor knuste vi Hudds 4-2 borte like før jul og spilte godt. Og vi utspilte Everton i cupen.

Nei, McD har mye å bevise ...

h.b

Quote from: Frode on January 04, 2014, 18:33:46
For å gjøre det klart med en gang: jeg mener IKKE vi bør sparke McD.

MEN, jeg har lenge stusset over denne unisone troen på ham, der mye blir unnskyldt og Readingmiraklet dras frem gang etter gang. For meg, så er denne sesongen en tilnærmet kopi av fjoråret, med unntak av at vi har unngått de store skrellene.

De to spillerne vi har brukt (mye) penger på, var grusomt svake i dag, og av det jeg har sett, så har Murphy vært dårlig hele høsten. Hvor ligger genistrekene gjemt, når kun en av nyanskaffelsene får ståkarakter (Smith)

Han flagger høyt at laget er på felgen. Hvilke signaler sender det? Det så vi i dag, en kollektiv kollaps. En times psykologistudie er nok til å vite at slike utsagn ikke er oppbyggende for spillerne.

Og kan noen fortelle meg i hvilke kamper vi har imponert denne høsten? Birmingham hjemme, kanskje? Flere?  I fjor knuste vi Hudds 4-2 borte like før jul og spilte godt. Og vi utspilte Everton i cupen.

Nei, McD har mye å bevise ...

Enig i dette. Også meget skeptisk. McD virker ekstremt handlingslammet

TK20

Og kan noen fortelle meg i hvilke kamper vi har imponert denne høsten?

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

Frode

Quote from: TK20 on January 04, 2014, 19:34:10

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

Du har listet opp gode resultater, jeg snakker om spill.

Imponerte vi mot Doncaster? Vi ble til tider rundspilt.

Gufrias

Quote from: Frode on January 04, 2014, 19:48:20

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

3-0 er og blir 3-0.
Hekta på Leeds siden 1974

Henning

Quote from: Gufrias on January 04, 2014, 19:56:22

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

3-0 er og blir 3-0.

So spørs det om ein skal sjå bak resultata. Mot Birmingham er vi heldige som ikkje slepp inn 4 mål. Charlton- kampen var heller ikkje noko stor prestasjon av Leeds- laget. Der blir vi redda av McCormack.

Leedsfan

Quote from: Henning on January 04, 2014, 20:24:43

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

3-0 er og blir 3-0.

So spørs det om ein skal sjå bak resultata. Mot Birmingham er vi heldige som ikkje slepp inn 4 mål. Charlton- kampen var heller ikkje noko stor prestasjon av Leeds- laget. Der blir vi redda av McCormack.

Jeg satt ringside mot Birmingham, men den kampen så jeg ikke..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Lukic

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

Du har listet opp gode resultater, jeg snakker om spill.

I fotball gis det ikke stilkarakterer som kjent, og innlegget ovenfor bare viser at vi faktisk har hatt evne til å plukke poeng på bortebane fra både topplag og presumptive topplag.
At spillet er av ymse karakter får nå heller være, men idag er det innsatsen og pasningene som skremmer meg mest.
Alle (ihvertfall de med kjennskap til engelsk fotball) er vel kjent med at Championship er en divisjon vi må krige oss ut av og plukke ett og ett poeng som best vi kan på utebane.

nord

Vi kommer nok tilbage næste kamp og så er alting glemt for en stund. Vi har en fin manager, lad os være tålmodige denne gang.  :o

Kontakinte

Henning

Quote from: Leedsfan on January 04, 2014, 20:28:37
Quote from: Henning on January 04, 2014, 20:24:43

Challenge accepted:

Leicester - Leeds 0-0
Ipswich - Leeds 1-2
Bolton - Leeds 0-1
Leeds - Birmingham 4-0
Charlton - Leeds 2-4
Doncaster - Leeds 0-3

3-0 er og blir 3-0.

Jeg satt ringside mot Birmingham, men den kampen så jeg ikke..

Eg såg den berre på tv. Vi vann kampen fortjent. Men allereie då såg ein utfordringane med å spele 5 bak. Særleg på ventresida sleit vi veldig og vi er heldige at Birmingham ikkje utnyttar det betre. Men viss eg huskar riktig, var vel dette første kampen med denne formasjonen. Og formasjonen har også gitt mykje positivt framover.

Eg skal ikkje ta diskusjonen noko vidare. Det som har skjedd den siste tida har vore veldig skuffande. Håpar McDermott finn ut av det og at vi har betre tider i vente.

sportcarl1

självklart vill jag ha mcdermott kvar, att byta managers har ju historien visat att det bara kostar pengar och endast möjligtvis kortsiktigt ger resultat, dock har man ju märkt på mcdermott att han visar lite andra tendernser de sista matcherna, mindre byten, ser resignerad ut  vid sidan om plan, skyllt på både domare och warnock, gett tydliga signaler att spelarna nu kanske inte är tillräckligt bra, tycker ärligt talat synd om honom och vill nu ge honom mitt hela stöd för han kommer nu ifrågasättas och det märks väl inte minst på denna sidan där han för en månad sedan ansågs som en messias

Leedsfan

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 10:40:28
Jeg sier bare:

2010-11:
Barnsley - Leeds United 5-2
Leeds United - Presten NE 4-6
Leeds United - Cardiff 0-4

2011-12:
Leeds United - Blackpool 0-5
Barnsley - Leeds United 4-1
Leeds United - Birmingham 1-4
Leeds United - Nottingham Forest 3-7

2012-13:
Leeds United - Watford 1-6

Svar nok??

Her kunne Rochdale - Leeds United vært og det smerter. Trodde den tiden hvor vi totalt klappet sammen var over.

Jon R sitt svar i Rochdale-kamptråden.

"Skulle ønske jeg hadde svaret.  :)

Noe var åpenbart fryktelig galt, både i hodet og  bena på spillerne i går. Kan vanskelig se for meg at de mentale forberedelsene har vært optimale. Når  manageren så velger en formasjon og taktikk som spillerne åpenbart ikke forstår og mestrer bar det fryktelig galt av sted. Det som bekymrer mest er mangelen på innsats og vilje til å blø for drakta. Det har blitt spilt mye dårlig fotball denne sesongen men det er faktisk første gang jeg har sett dette laget gå fullstendig i oppløsning. Jeg var dum nok til å tro at den tiden var forbi...."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 10:40:28
Jeg sier bare:

2010-11:
Barnsley - Leeds United 5-2
Leeds United - Presten NE 4-6
Leeds United - Cardiff 0-4

2011-12:
Leeds United - Blackpool 0-5
Barnsley - Leeds United 4-1
Leeds United - Birmingham 1-4
Leeds United - Nottingham Forest 3-7

2012-13:
Leeds United - Watford 1-6

Svar nok??

2013-14

Sheffield Wednesday - Leeds United ?-0

Trodde at disse pinlige tapene hadde tatt slutt, meget trist dette!!

h.b

Desverre. Mc D er ikke rett mann. Det ser man på systemet han spiller. Spillere han henter inn er spillere uten kamptrening og som går rett inn på laget. Desverre. Men Mc D er ikke rett mann og Leeds bør se etter en ny manager som har fotballen foran seg

marve

ja nå har også jeg mista troa på mannen .

Furu

Det er ikke nok å være rolig og sympatisk.

Fortell meg hva BMD har imponert med!

Etter min mening er han ikke rett mann.

Bromancer

Det blir bare verre for hver kamp dette her. Ser ikke ut til at han makter å snu utviklingen.

Tom S

McD er vel vår 7. (?) manager sidan nedrykket i '04.
Lett å bli dradd med i "spark McD mobben" etter siste 7 kamper, eg sliter også!

Men, eg er overbevisst om at vi må gi McD meir tid.
Er ganske sikker på at han legger om formasjonen etter dette, og at resultatene vil komme etterkvart. Men, vi rykker neppe opp i år.

McD ville vel i utganspunktet ikkje spille med 3'er bak, men la om tidleg i haust då vi sleit og det gav resultat - difor har han vel holdt på den, litt for lenge.

Det er blytungt, men vi må ikkje miste gangsynet.

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

Ian Baird

Mye begredelig i det siste. Største tap på ørten år idag. Dårlige tider.

Ja-ja, men vi er nå bare 4 poeng bak play-off. Ups and downs veit vi alt om.
Dette snur straks. Håper og tror BMD får en lang karriere i Leeds.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Ian Baird

Quote from: Kato on December 30, 2013, 00:27:07
Kontinuitet er nøkkelen. Ingenting som skulle tilsi at McDermott skal smake øksa. Vi bygger klubb, vi går sakte fremover. To skritt frem, ett tilbake. Vi må gi han tid.

MEN, spillestil og formasjon han har lekt med den senere tid er skummelt. Disponeringen av mannskapet i beste fall tvilsomt.

Vi gir han tid, men vil se fremgang.

Japp
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Asbjørn

Nå har vi et drøyt halvårs erfaring med BMD. Det er kanskje på tide med en oppdatert erfaring av hvem vi tror vi har som manager...

Han talks a good talk - det har han gjort hele veien, sier de riktige tingene (joda, om man søker med lupe finner man sikkert noe på ham også).

Mitt inntrykk er at han er god på langsiktig jobbing! Jeg tror ikke han hadde en strak 'oppgangskurve' i Reading heller. Men over tid fikk han gjort de riktige grepene. Til slutt satt ting som et skudd. Men så måtte ting justeres etter at de kom i Premier League - da fikk han ikke tid til å justere seg inn.

Jeg håper (fortsatt) han får tid på seg i Leeds (men da kan vi ikke fortsette med 1 seier hver 8.kamp!).

Jeg (med flere) har vært oppgitt over at han ikke har justert formasjonen de siste kampene, i alle fall var jeg sikker på at trebackslinjen var en saga blott i går. Men neiida...
Jeg tror han er sta - han har ønsket stabilitet på formasjonsfronten, ikke vingle fra kamp til kamp. At de ville få justert på feilene og luket de vekk. Tross alt har vel antallet baklengsmål vært lovende inntil de siste kampene, det var heller fremover vi har skapt for lite...
Han har uttalt at han etter seire ikke er så høyt oppe som de andre, at etter tap er han ikke så langt nede som de andre. Han vil gi spillerne tillit og kontinuitet først og fremst, Dvs at de som spiller skal ha tillit - det går tydeligvis ut over villigheten til å bytte. Vi fikk kanskje et feil førsteinntrykk da han i sin første kamp endret ved halvtid og vi snudde fra å ligge under til å vinne. Slikt ser vi sjelden hos ham. Jeg har foreløpig konkludert på at vi har en manager som er bedre på langsiktighet og kontinuitet, "stick to plan" enn på å være dyktig under selve kampledelsen...

Jeg tror fortsatt han er dyktig på personalbehandling. Jeg lurte litt vedrørende Green, men all den tid han visstnok har vært skadet så ok nok...

Jeg håper nå han bruker den kommende uken på å drille inn en ny formasjon til bruk fremover. Synd da at Smith blir ute de kommende tre kampene, det er jo nettopp han som skal ta imot ballene fra vingene (akkurat den utelatelsen av Smith i går skjønte jeg ikke, Brian!). Blir det Varney som får en ny sjanse... vil Becchio være tilbake til Leicesterkampen?  Vil BMD ha ro fra maset rundt nye spillere siden han sa at han ikek ventet noen nye inn før Leicesterkampen, eller er det bare slik det er???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Jon R.