Skrevet av Emne: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.  (Lest 55903 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gufrias

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #330 på: Januar 18, 2014, 21:28:05 »
Meget fornøyd med gutta i første omgangen i dag. Andre omgang ble kjemping fra begge parter. Vi fikk det vi lengta etter - nemlig innsats. Lenge sida jeg har sett vi presser i hvert eneste ledd som vi gjorde i dag.

Vi hadde noen ekstremt feite sjanser. McCormack skulle scora, Lees skulle (nok) scora, Kebe skulle skyti sjøl fremfor pasning mot Varney, dommern var håpløs, stang ut. Ja, mange ting sa at vi var et lag som sliter, mens Leicester scora på sin andre sjanse.

Uansett, vi gjorde mye positivt i dag. F.eks var vi klart bedre enn ligaledern. Har lengta etter noe å være fornøyd med de siste kampene, i dag fikk jeg det.. Vi vinner neste! Still med samme lag neste kamp (om ingen nye kommer inn).
Ville kanskje ha gitt Poleon eller Ariyibi sjansen på venstrekant. Stewart var ufarlig framover og ga for mye rom bakover. Ellers enig.
Hekta på Leeds siden 1974

Sander

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #331 på: Januar 18, 2014, 22:28:47 »
Meget fornøyd med gutta i første omgangen i dag. Andre omgang ble kjemping fra begge parter. Vi fikk det vi lengta etter - nemlig innsats. Lenge sida jeg har sett vi presser i hvert eneste ledd som vi gjorde i dag.

Vi hadde noen ekstremt feite sjanser. McCormack skulle scora, Lees skulle (nok) scora, Kebe skulle skyti sjøl fremfor pasning mot Varney, dommern var håpløs, stang ut. Ja, mange ting sa at vi var et lag som sliter, mens Leicester scora på sin andre sjanse.

Uansett, vi gjorde mye positivt i dag. F.eks var vi klart bedre enn ligaledern. Har lengta etter noe å være fornøyd med de siste kampene, i dag fikk jeg det.. Vi vinner neste! Still med samme lag neste kamp (om ingen nye kommer inn).
Ville kanskje ha gitt Poleon eller Ariyibi sjansen på venstrekant. Stewart var ufarlig framover og ga for mye rom bakover. Ellers enig.

Enig, ville ha Varney ned på kanten og Poleon inn på hans plass. Fordi jeg syns Stewart var ganske så usynlig (med et par unntak) og Varney kjempa bra og vant dueller..
 

Borge

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #332 på: Januar 18, 2014, 22:31:35 »
Huff bare trist, vi må ha e spiss med kvaliteter. Blir bare sur å lei av dette!


Vi trenger mer en 1 god spiss .
Synes ikke BMD har truffet særlig bra med kjøpene sine så langt ,hunt, murphy  ,wotton ,zaliukas spilte ikke i dag og har vell ikke vært rare forsterkningene.
Kebe og Stewart lover ikke bra ,kebe katastrofe dårligså langt !!!
Kan vi stole på at BMD klarer å hente spillere som vill forsterke oss ??????
Meget betimelig spørsmål. Har McD den rette teften hva angår spillerkjøp? Lite som tyder på det.


Jeg tror du har rett!

Samme suppa som alltid! Fryktelig kampledelse av management! Svake innkjøp og rot med formasjoner.

0-6 kvalifiserer til sparken!

Vårt motto: KEEP ON FIGHTING! gjelder kun motstandene!

Synd at han ikke klarer å hente inn spillere som er en suksess fra dag 1!!


Jeg prøver å tenke igjennom sist gang det skjedde og det er så lenge siden at jeg ikke husker det.

Beckford, Snodgrass, Johnson, Becchio, Ross, Gradel og sikkert flere brukte TID!
Enig om at ting tar tid ,og uten særlig penger vill det ta lenger tid .
Når vi ikke har særlig med penger så blir vært eneste spiller kjøp super viktig  for slår de ikke til så blir vi sittende å betale på dem i 2-3 år .
BMD må selvfølgelig få mere tid men må samtidig få si at hans spiller kjøp så langt ikke har forsterket laget vårt noe særlig .

Noen som kan huske sist gang vi hentet en spiller som var en suksess fra dag 1??

Som sagt, jeg husker ikke! Derfor blir jeg litt beroliget når McD henter forholdsvis unge spillere, tenker da på Wootton, Murphy og Stewart. Det er ikke for sent for de..
Kasper var suksess fra dag 1 ;)
Fint å se at du er beroliget...det har jo vist seg at BMD har en utrolig god nese for transfers....ifjor brukte vi hele transferpotten på Murphy....fram til nå-hva i all verden tilsier at han blir en ok PL spiller om 2-3 år..?

Jeg er ikke uenig, sier jo at INGEN av signeringene til McD har slått til fra første spark. Når historien viser at nesten ingen slår til fra start i Leeds United så blir jeg ikke like overrasket.

Når en som har jobbet som speider i MANGE år ikke klarer å finne spillere som slår til med en eneste gang, hvem skal gjøre det? Kanskje vi skal ansette Harvey Sharman som manager og ansvarlig for innkjøp. Har hørt rykter om at en fysioterapeut med teft for gode spillere har vunnet 7-1 i dag.
Jeg registrerer at alle spillere vi har vært linket til finnes i championship, eller det er vrakgods fra en middelmådig klubb i PL. Unntaket er Gradel, men han  har vært her før ;)
Jeg har mine tvil om BMD som speider....
Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...og ser man på historien til Leeds de siste årene så er det jo ikke mye som trekker gode spillere hit dessverre:-(
Borge

Promotion 2010

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #333 på: Januar 18, 2014, 22:39:33 »
Svaret er penger - bare penger!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #334 på: Januar 18, 2014, 23:25:09 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)
Jon R.

Leedsfan

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #335 på: Januar 18, 2014, 23:27:52 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)

Med tv-avtalen så forsvant den tiden. Vår omsetning er på 300millioner nkr, de klubbene som ligger nederst på tabellen er garantert 500 millioner nkr bare av tv-avtalen. It sucks!!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Borge

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #336 på: Januar 19, 2014, 11:26:43 »
Svaret er penger - bare penger!
Heldigvis har vi nok av det :D
Borge

Mephistopheles

  • Gjest
Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #337 på: Januar 19, 2014, 14:12:37 »
Det ser ut til at det blir en like miserable sesong i år som sist sesong og sesongen før der igjen.


Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #338 på: Januar 19, 2014, 14:59:56 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)

Med tv-avtalen så forsvant den tiden. Vår omsetning er på 300millioner nkr, de klubbene som ligger nederst på tabellen er garantert 500 millioner nkr bare av tv-avtalen. It sucks!!!

Vil påstå det fortsatt er fullt mulig å hente inn gode, motiverte spillere fra PL uten å sprenge banken.
Jon R.

Leedsfan

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #339 på: Januar 19, 2014, 15:07:10 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)

Med tv-avtalen så forsvant den tiden. Vår omsetning er på 300millioner nkr, de klubbene som ligger nederst på tabellen er garantert 500 millioner nkr bare av tv-avtalen. It sucks!!!

Vil påstå det fortsatt er fullt mulig å hente inn gode, motiverte spillere fra PL uten å sprenge banken.

Nevn noen hypotetiske navn så jeg vet hvordan du tenker..

De siste sesongene har jo Lampard, Scholes, Scott Parker og lignende vært nevnt, er det på et slikt nivå vi snakker?

Vil bare nevne at en gjennomsnittlighet som Gamsten har tjent mellom 20-25 millioner nkr per sesong.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #340 på: Januar 19, 2014, 15:16:33 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)

Med tv-avtalen så forsvant den tiden. Vår omsetning er på 300millioner nkr, de klubbene som ligger nederst på tabellen er garantert 500 millioner nkr bare av tv-avtalen. It sucks!!!

Vil påstå det fortsatt er fullt mulig å hente inn gode, motiverte spillere fra PL uten å sprenge banken.

Nevn noen hypotetiske navn så jeg vet hvordan du tenker..

De siste sesongene har jo Lampard, Scholes, Scott Parker og lignende vært nevnt, er det på et slikt nivå vi snakker?

Vil bare nevne at en gjennomsnittlighet som Gamsten har tjent mellom 20-25 millioner nkr per sesong.

Thomas Ince,  Henri Lansbury og David Nugent for å nevne tre jeg kommer på i farten.
Jon R.

Leedsfan

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #341 på: Januar 19, 2014, 15:21:42 »

Hvorfor skulle man forlate PL for å gå til en klubb i Championship ??? Må vel være spillere uten ambisjoner...


Enig- Vi vet jo fra historien at den strategien ikke funker. Husker med gru den tiden vi hentet vrakgods som Strachan, Chapman, Sterland, Fairclough og Jones fra øverste divisjonen.  ::)

Med tv-avtalen så forsvant den tiden. Vår omsetning er på 300millioner nkr, de klubbene som ligger nederst på tabellen er garantert 500 millioner nkr bare av tv-avtalen. It sucks!!!

Vil påstå det fortsatt er fullt mulig å hente inn gode, motiverte spillere fra PL uten å sprenge banken.

Nevn noen hypotetiske navn så jeg vet hvordan du tenker..

De siste sesongene har jo Lampard, Scholes, Scott Parker og lignende vært nevnt, er det på et slikt nivå vi snakker?

Vil bare nevne at en gjennomsnittlighet som Gamsten har tjent mellom 20-25 millioner nkr per sesong.

Thomas Ince,  Henri Lansbury og David Nugent for å nevne tre jeg kommer på i farten.

"Fasitspillere"..:) Det er jo dette McD har gjort med Wootton..:)

Husker at Swansea hentet Sinclair for 500000 pund, det var et røverkjøp.

Helt enig at slike unge spillere med ikke alt for høy lønn er mulig å hente, og slike burde vi hente. De etablerte som spiller for sine PL-lag er nesten umulig å hente, i så fall er det gråstein ala Whelan på Stoke..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #342 på: Januar 19, 2014, 20:05:40 »
Symptomatisk for denne kampen var kraften til backene. Vi hadde Warnock og Byram mens de møtte to kraftige menn som klarerte på volley, var tett oppe i sin mann og gode i dueller. Vi manglet disse kvalitetene.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #343 på: Januar 19, 2014, 22:45:42 »
Warnock kanskje vår beste
 

TK20

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #344 på: Januar 19, 2014, 23:29:59 »
Warnock kanskje vår beste

Enig. Deilig å ha ham tilbake.

Oppdrettslaksen

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #345 på: Januar 20, 2014, 01:26:57 »
Rett og slett en kamp der hvor det eneste som manglet var seieren! Førsteomgangen må være noe av det beste jeg har sett denne sesongen. Vi moste på,styrte spillet og skapte 3-4 hundreprosentssjanser. Det at Warnock, Varney og Browneh kommer inn på laget og gjør gode forestillinger, er også noe vi bør ta med oss videre. Likevel var det på tribunefronten det kanskje var best denne lørdagen.

Selv sto jeg for første gang i South Stand, nærmere bestemt den nye "singing section," SS5. Selv om den  deler av nedre South Stand sto tommme, så kan stemninga oppsummeres med to ord: LATTERLIG GOD! Det er ikke uten grunn at man kaller South Stand den nye "the Kop" for tiden, for her var det synging 90 minutter til ende. Da "Marching on Together" runget over arenaen like før kampen startet, så prøvde Leicester-fansen seg med"You've only got one song". Dette skulle i løpet av kampen bli respondert med laaaangt flere sanger, deriblant "White Flag","Forever and Ever","Land of Hope and Glory",Glory Leeds United og utallige flere chants til både nåværende og tidligere spillere.

Fikk også tatt bilder med noen av spillerne, og jeg klarte faktisk utrolig nok å presse fram et smil av Tom Lees! Sorry for at de ble litt store ass, men orker ikke bryet med å resize dem osv.

Uansett, SS5 anbefales til alle som elsker å synge under kampene!

,,

Cherry

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #346 på: Januar 20, 2014, 12:20:06 »
Så kampen på TV.  Ross ikke like giftig som tidligere. Uflaks med headingen , MEN alene med keeper MÃ… det scores mot topplag - selv i denne divisjonen.
Varney var frisk i 1.omg- Lees vant det meste ...men fremover var vi for tamme denne dagen.
Håper Stewart kun er "rusten"....
Kebe kan bli bra, ikke fully fit han heller....
Baksiden med å hente PL spillere som ikke spiller er jo nettopp dette, at de ikke har særlig matchtrening men må spille seg i form....
 

Leedsfan

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #347 på: Januar 20, 2014, 12:34:06 »
"Baksiden med å hente PL spillere som ikke spiller er jo nettopp dette, at de ikke har særlig matchtrening men må spille seg i form...."

Dessverre så er det slik ja...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #348 på: Januar 20, 2014, 23:08:38 »
LUFCDATA ‏@LUFCDATA 5m
Breakdown of Michael Brown stats v Leicester: Won 1/5 tackles, completed 64% passes (18/28), won 0 headers & 2 interceptions [via @Squawka].
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bites Yer Legs

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #349 på: Januar 21, 2014, 14:09:38 »
KEEP FIGHTING!!

auren

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #350 på: Januar 21, 2014, 14:24:00 »


Fytti katta for en formasjon! 3-5-2!!?  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #351 på: Januar 21, 2014, 14:26:42 »
LUFCDATA ‏@LUFCDATA 5m
Breakdown of Michael Brown stats v Leicester: Won 1/5 tackles, completed 64% passes (18/28), won 0 headers & 2 interceptions [via @Squawka].


Ingen imponerende statistikk altså, men allikevel på rundens lag!  :o
Jon R.

Promotion 2010

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #352 på: Januar 21, 2014, 14:33:58 »
LUFCDATA ‏@LUFCDATA 5m
Breakdown of Michael Brown stats v Leicester: Won 1/5 tackles, completed 64% passes (18/28), won 0 headers & 2 interceptions [via @Squawka].


Ingen imponerende statistikk altså, men allikevel på rundens lag!  :o

Han var god i den kampen jeg så! Løp rundt og skremte folk - akkurat som spillerne på 70-tallet!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #353 på: Januar 21, 2014, 14:34:54 »
LUFCDATA ‏@LUFCDATA 5m
Breakdown of Michael Brown stats v Leicester: Won 1/5 tackles, completed 64% passes (18/28), won 0 headers & 2 interceptions [via @Squawka].


Ingen imponerende statistikk altså, men allikevel på rundens lag!  :o

Man må aldri undervurdere "fryktfaktoren", motstanderlagene har respekt for vår grisespillende ENFORCER.

For min del kan Brown spille som anker på midtbanen med Austin og Murphy/Mowatt foran seg. Eneste problemet med 3 sentralt på midten er å ofre en annen offensiv spiller og det vil vi ikke?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #354 på: Januar 21, 2014, 14:59:18 »
LUFCDATA ‏@LUFCDATA 5m
Breakdown of Michael Brown stats v Leicester: Won 1/5 tackles, completed 64% passes (18/28), won 0 headers & 2 interceptions [via @Squawka].


Ingen imponerende statistikk altså, men allikevel på rundens lag!  :o

Han var god i den kampen jeg så! Løp rundt og skremte folk - akkurat som spillerne på 70-tallet!  ;)

Ikke uenig!  :D
Jon R.

lojosang

Sv: KAMP: Leeds United vs Leicester City 18/01-14 kl 1315 Elland Road.
« Svar #355 på: Januar 21, 2014, 17:09:38 »


Fytti katta for en formasjon! 3-5-2!!?  ;D

auren

Og så med Brown som vingbekk, da. Hva blir det neste? Graeme Foxe som høyreback?
- Leif Olav