Skrevet av Emne: 10 år uten spill i den øverste divisjonen  (Lest 7182 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mephistopheles

  • Gjest
10 år uten spill i den øverste divisjonen
« på: Januar 22, 2014, 16:59:21 »
Når denne sesongen er over vil det ha gått 10 år siden Leeds spilte i den øverse divisjonen.

Dette vil være den lengste perioden Leeds har hat uten spill i den øverste divisjonen.


Og jeg frykter at det vil gå mange år før Leeds er tilbake i premier league.


Men kanskje er jeg bare litt for pessimistisk.

Woody

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #1 på: Januar 22, 2014, 18:26:07 »
Når denne sesongen er over vil det ha gått 10 år siden Leeds spilte i den øverse divisjonen.

Dette vil være den lengste perioden Leeds har hat uten spill i den øverste divisjonen.


Og jeg frykter at det vil gå mange år før Leeds er tilbake i premier league.


Men kanskje er jeg bare litt for pessimistisk.

Frustrerande og deprimerande med 10 år ute av det gode selskap selvfølgelig,men meinar at tiden etter Bates viser meir positivt enn på lenge.Vi prøver å bygge eit lag og klubb igjen etter uttalige feilgrep både administrativt og ikkje minst mot fansen.Det er sjølvsagt både lett og fristande i dårlige periodar å hive seg på hylekoret,men trur faktisk at det er og blir mange bingo resultat i denne divisjonen i år så play of er faktisk ikkje heilt urealistisk.Leeds må og SKAL til PL.
LIFE IS LEEDS

Derrick

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #2 på: Januar 22, 2014, 18:56:14 »
Opprykk i år er urealistisk med en så lang down-periode som Leeds har hatt nå! Skal vi si 1% sjanse for at det blir kvalikplass? Men da blir det tap i semifinalen i så fall.

Jeg er pessimist av natur men også realist. Jeg frykter også at det vil ta mange år før Leeds kommer opp i PL igjen.

Joe Jordan

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #3 på: Januar 22, 2014, 19:45:02 »
1% sjanse for playoff? Det var VELDIG pessimistisk da. Vi er på ingen måte hektet av og jeg har en følelse av at vi begynner å riste av oss den årlige "down"-perioden. Altfor mye henger dessverre på om McCormack finner formen igjen.

Når det er sagt så tror jeg ikke på opprykk i år selv om vi skulle greie playoff. Det er en lang vei fra første kvalik kamp til å vinne finalen. Til det har vi en for svak stall tror jeg.

Ett år til i skyggenes dal så tenker jeg vi er tilbake. Da blir det en heidundrandes kamp for å holde seg oppe første sesongen.


Sent from my iPad using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Josch

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #4 på: Januar 22, 2014, 20:39:49 »
Jeg er ikke helt  enig. Vinner man nå  tre på rad (eller god periode på 7-8 kamper) så er man med om 6. plassen. Fordel at Leeds hviler i cup-rundene. Lag som Wigan, Boro, Reading og Brighton vil få noen down mot sesongslutt, garantert. Derby, Nott. F og Burnley er klart bedre enn Leeds, men sjetteplassen er åpen. De siste årene har Leeds hatt sjansen  mot slutten men har ikke utnyttet andre lags formsvikt. (jeg tror Leeds kom  bare 9 poeng  fra 6.pl i fjor med mye rot) . Deretter blir det cup mot bedre lag (med hjemme kamp først) men: mange lag har rykket opp etter å ha tatt 6. plassen har jeg notert meg. Fordi:

1.Fra 6. plass er man underdog og har alt å vinne,
2.Ã… knipe 6. plassen er psykologisk oppløftenede fremfor 3. plassen (hvor man misser direkte opprykk  i siste kamp etter 10 mnd med  tetkamp),
3. Hjemmekamp først er den store muligheten . 40.000 på tribunen!
4. Det blir cup-stemning og klassefoskjellen vil utjevne seg mot f.eks Nott F, spillerne gir alt.
5. På Wembley tror jeg BMDs erfaring veier tungt. Ser også for meg en god Kebe på en stor Wembley-matte.


DenHviteYeboah

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #5 på: Januar 22, 2014, 21:43:23 »
Jeg er ikke helt  enig. Vinner man nå  tre på rad (eller god periode på 7-8 kamper) så er man med om 6. plassen. Fordel at Leeds hviler i cup-rundene. Lag som Wigan, Boro, Reading og Brighton vil få noen down mot sesongslutt, garantert. Derby, Nott. F og Burnley er klart bedre enn Leeds, men sjetteplassen er åpen. De siste årene har Leeds hatt sjansen  mot slutten men har ikke utnyttet andre lags formsvikt. (jeg tror Leeds kom  bare 9 poeng  fra 6.pl i fjor med mye rot) . Deretter blir det cup mot bedre lag (med hjemme kamp først) men: mange lag har rykket opp etter å ha tatt 6. plassen har jeg notert meg. Fordi:

1.Fra 6. plass er man underdog og har alt å vinne,
2.Ã… knipe 6. plassen er psykologisk oppløftenede fremfor 3. plassen (hvor man misser direkte opprykk  i siste kamp etter 10 mnd med  tetkamp),
3. Hjemmekamp først er den store muligheten . 40.000 på tribunen!
4. Det blir cup-stemning og klassefoskjellen vil utjevne seg mot f.eks Nott F, spillerne gir alt.
5. På Wembley tror jeg BMDs erfaring veier tungt. Ser også for meg en god Kebe på en stor Wembley-matte.


Velkommen på forumet :)
Sjekk statistikken...som oftest rykker lag nr.3 eller 4 opp fra playoff. At lag nr.6 har rykket opp husker jeg ikke i farten, men har kanskje skjedd 1 gang ;)
Konklusjon: meget liten sannsynlighet at vi er i PL neste sesong :(

lojosang

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #6 på: Januar 22, 2014, 23:00:26 »
Jeg er ikke helt  enig. Vinner man nå  tre på rad (eller god periode på 7-8 kamper) så er man med om 6. plassen. Fordel at Leeds hviler i cup-rundene. Lag som Wigan, Boro, Reading og Brighton vil få noen down mot sesongslutt, garantert. Derby, Nott. F og Burnley er klart bedre enn Leeds, men sjetteplassen er åpen. De siste årene har Leeds hatt sjansen  mot slutten men har ikke utnyttet andre lags formsvikt. (jeg tror Leeds kom  bare 9 poeng  fra 6.pl i fjor med mye rot) . Deretter blir det cup mot bedre lag (med hjemme kamp først) men: mange lag har rykket opp etter å ha tatt 6. plassen har jeg notert meg. Fordi:

1.Fra 6. plass er man underdog og har alt å vinne,
2.Ã… knipe 6. plassen er psykologisk oppløftenede fremfor 3. plassen (hvor man misser direkte opprykk  i siste kamp etter 10 mnd med  tetkamp),
3. Hjemmekamp først er den store muligheten . 40.000 på tribunen!
4. Det blir cup-stemning og klassefoskjellen vil utjevne seg mot f.eks Nott F, spillerne gir alt.
5. På Wembley tror jeg BMDs erfaring veier tungt. Ser også for meg en god Kebe på en stor Wembley-matte.


Velkommen på forumet :)
Sjekk statistikken...som oftest rykker lag nr.3 eller 4 opp fra playoff. At lag nr.6 har rykket opp husker jeg ikke i farten, men har kanskje skjedd 1 gang ;)
Konklusjon: meget liten sannsynlighet at vi er i PL neste sesong :(



- Leif Olav

berlin

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #7 på: Januar 23, 2014, 00:33:08 »
Statistikken viser altså at hvordan "opprykker" gjennom Play-off fordeler seg  over  
plass 3 - 6 ( tilsvarende 1-4).

Her oppdatert ift siste 4 sesonger, hvor Blackpool rykket opp som nr 6 (4), West Ham og Swansea som nr 3 (1) og Palace ifjor som nr 5 (3). Prosent sjanse basert på stats siste 27 sesonger

3.plass - 1o ganger - 37 %
4.plass - 4 ganger - 15 %
5.plass - 7 ganger - 26 %
6.plass - 6 ganger - 22 %

Altså gunstigst å være best av PO-lagene på tabellen, men det er 63% sjanse for at det vil være lag nr 4,5 eller 6 som rykker opp. Lag nr 4 på tabellen gjør det dårligst (kun 4 ganger på 27 år har dette laget lykkes).

Det er enda  jevnere fordelt fra nivå 3 til 2, men fra nivå 4 til 3 er det en klar fordel å være beste lag på tabellen.

Stats er stats. Bryr meg lite om det. Køpp er køpp, som det heter, og der har vi historisk sett ikke vært så gode kanskje.
« Siste redigering: Januar 23, 2014, 00:45:54 av berlin »

Kato

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #8 på: Januar 23, 2014, 08:37:43 »
I forhold til play-off så er jo normalt sjansene 25% hvis man kommer innenfor topp 6.

Hvor stor er da muligheten for det?

Realistisk sett må vi nok sloss om 5. og 6. plassen, 9 og 6 poeng bak.

Tar vi med Huddersfield er vi ni lag som sloss om de to plassene. Pr dags dato er vi rangert nest sist av de ni.

Med lik poengsum ville vi hatt 2/9 dels sjanse, altså 22,2 prosent.

Basert på at vi er relativt langt bak, vil jeg halvere den sjansen, altså 11% sjanse for play-off.

Jeg vurderer da opprykkssjansen vår til å være 11% av 25% = 2,75 %

Bør få godt betalt for opprykk hos bookiene nå.
 

HåvardK

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #9 på: Januar 23, 2014, 08:54:36 »
I forhold til play-off så er jo normalt sjansene 25% hvis man kommer innenfor topp 6.

Hvor stor er da muligheten for det?

Realistisk sett må vi nok sloss om 5. og 6. plassen, 9 og 6 poeng bak.

Tar vi med Huddersfield er vi ni lag som sloss om de to plassene. Pr dags dato er vi rangert nest sist av de ni.

Med lik poengsum ville vi hatt 2/9 dels sjanse, altså 22,2 prosent.

Basert på at vi er relativt langt bak, vil jeg halvere den sjansen, altså 11% sjanse for play-off.

Jeg vurderer da opprykkssjansen vår til å være 11% av 25% = 2,75 %

Bør få godt betalt for opprykk hos bookiene nå.
2,75%? Slutt å tulle, da! Husk at vi er SUPER LEEDS og MOT og WACCOE. Og nå får vi sikkert verdens beste eiere også, samt at det raser inn med signeringer til uka. Jeg har trua!

Kontakinte

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #10 på: Januar 23, 2014, 09:49:40 »
Spiller ingen rolle, vi har 100% negativ opplevelse av play-off finaler. 1987-2006-2007: tap-tap-tap

Jon R

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #11 på: Januar 23, 2014, 10:40:13 »
Spiller ingen rolle, vi har 100% negativ opplevelse av play-off finaler. 1987-2006-2007: tap-tap-tap
Nå er det du som er 100 % negativ, balle!
Jon R.

Kontakinte

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #12 på: Januar 23, 2014, 11:18:24 »
Jeg vet!! Får mann utskrevet lykkepiller hvis mann er Leeds supporter.

Jon R

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #13 på: Januar 23, 2014, 11:52:39 »
Jeg vet!! Får mann utskrevet lykkepiller hvis mann er Leeds supporter.

Nei. Du må enten ta det ut her på forumet eller banke noen du kjenner.
Jon R.

MattaOneAndOnly

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #14 på: Januar 23, 2014, 12:04:19 »
Jeg er ikke helt  enig. Vinner man nå  tre på rad (eller god periode på 7-8 kamper) så er man med om 6. plassen. Fordel at Leeds hviler i cup-rundene. Lag som Wigan, Boro, Reading og Brighton vil få noen down mot sesongslutt, garantert. Derby, Nott. F og Burnley er klart bedre enn Leeds, men sjetteplassen er åpen. De siste årene har Leeds hatt sjansen  mot slutten men har ikke utnyttet andre lags formsvikt. (jeg tror Leeds kom  bare 9 poeng  fra 6.pl i fjor med mye rot) . Deretter blir det cup mot bedre lag (med hjemme kamp først) men: mange lag har rykket opp etter å ha tatt 6. plassen har jeg notert meg. Fordi:

1.Fra 6. plass er man underdog og har alt å vinne,
2.Ã… knipe 6. plassen er psykologisk oppløftenede fremfor 3. plassen (hvor man misser direkte opprykk  i siste kamp etter 10 mnd med  tetkamp),
3. Hjemmekamp først er den store muligheten . 40.000 på tribunen!
4. Det blir cup-stemning og klassefoskjellen vil utjevne seg mot f.eks Nott F, spillerne gir alt.
5. På Wembley tror jeg BMDs erfaring veier tungt. Ser også for meg en god Kebe på en stor Wembley-matte.


Velkommen på forumet :)
Sjekk statistikken...som oftest rykker lag nr.3 eller 4 opp fra playoff. At lag nr.6 har rykket opp husker jeg ikke i farten, men har kanskje skjedd 1 gang ;)
Konklusjon: meget liten sannsynlighet at vi er i PL neste sesong :(

Blackpool rykket vel opp fra 6.plassen for noen år siden?
Always white!
Twitter: @MattaOneAndOnly

lojosang

Sv: Re: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #15 på: Januar 23, 2014, 13:18:51 »
Enten rykker vi opp eller ned, eller så blir vi i divisjonen. Ca 33.3% sjanse for opprykk, med andre tall.
- Leif Olav

Josch

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #16 på: Januar 23, 2014, 20:20:22 »
Meget bra research av Svein Olav og lojosang. Men jeg mener det blir feil å ta med tiden da 1.-4. plass gikk til play off. Som regel har hver sesong et eller to lag som er suverene, som tar de første plassene. Disse lagene må trekkes ut av statistikken. Lagene nedover på tabellen er jevnere i kvalitet. Det blir mest riktig å regne fra tiden der 4.-6. plass spilte PO. Siste 4 sesonger viser at 6. plass har omtrent lik sjans som  nr 4 og 5. , mens 3. plass skiller seg ut som bedre, naturlig nok. Lag nr 3. er nærmest topplagene og luktet på oprrykk hele veien. men jeg mener 6.plass har en ok sjans for opprykk iflg statistikken.

Denne sesongen har Leeds tapt for nesten alle topp 6 lagene. Det liker jeg dårlig (potensialet er ikke der). Sist lørdag var tidvis positiv mot Leicester angrepsmessig  , bedre enn kampene mot Nott. F, QPR og Burnley. Husk: en 6. plass gjenspeiler hele sesongens poengfangst, inkl. en dårlig høst og des/jan. Det avgjørende blir kvaliteten på laget i april/mai! Forsterkninger kan endre på dette. Kanskje er vi et bedre enn lag nr 3 i mai? Også topplag mister formen. To hjemmekamper nå (Ips+Hudds)bør vinnes. Deretter Yeovil. Sjansen er stor for at vi igjen snuser på PO i løpet av sesongen.

lojosang

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #17 på: Januar 23, 2014, 22:37:23 »
Det har så vidt jeg husker alltid vært 3.-6.- plassen som har spilt playoff? Det er bare klønete notasjon fra kilden min som gjør at det står 1-4.
- Leif Olav

berlin

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #18 på: Januar 23, 2014, 23:07:46 »
Det har så vidt jeg husker alltid vært 3.-6.- plassen som har spilt playoff? Det er bare klønete notasjon fra kilden min som gjør at det står 1-4.


Du har helt rett, lojosang. med unntak av en variant de to første sesongene, da 1 lag fra nivå 1 og 3 lag fra nivå 2 utgjorde de 4 Play-off (PO) lagene.

PO systemet ble introdusert i 1987. De første 2 sesongene bestod play-off kandidatene av
lag nr, 3,4 og 5 på 2.nivå + det dårligst plasserte laget i den øverste divisjonen.

Dette ble endret etter kun 2 seseonger, i 1989, til at play-off bestod av lag nr 3,4,5 og 6 på nivå 3.
Systemet er bestått siden den gang, også etter introduseringen av Premier Leauge (nivå 1) og The Football League (nivå 2-4)  i 1992.

Statsen er korrekt, både den som lojosang har lagt ut, som gjelder t.o.m 2009, og den jeg la ut, som inkluderer 2010-2013.

Kilde:  http://en.wikipedia.org/wiki/The_Football_League



« Siste redigering: Januar 23, 2014, 23:11:01 av berlin »

Josch

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #19 på: Januar 23, 2014, 23:30:45 »
Nei, ikke helt. Før var det "norsk" modell for play off: Nr 19 (fjerde sist i div 1) samt nr  3,4 og 5 fra 2. div spilte om den siste plassen. Leeds ble nr 4 i 1987 og slo Oldham (nr 3) i semien. Det ble tap mot Charlton (fra div 1)  i finalen, etter omkamp. Charlton beholdt altså plassen i div 1.

Derfor står Charlton som nr1 i parentes fra 1987,   (den store statistikk tabell), men de ble nr 19.  Men det er umulig å si om 19. plass var bedre enn 3, 4 og 5 i divisjonen under.

Med dagens nivåforskjell ville  19. plass i PL være bedre enn 4. plass (ch.ship)

berlin

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #20 på: Januar 23, 2014, 23:51:41 »
Nei, ikke helt. Før var det "norsk" modell for play off: Nr 19 (fjerde sist i div 1) samt nr  3,4 og 5 fra 2. div spilte om den siste plassen. Leeds ble nr 4 i 1987 og slo Oldham (nr 3) i semien. Det ble tap mot Charlton (fra div 1)  i finalen, etter omkamp. Charlton beholdt altså plassen i div 1.

Derfor står Charlton som nr1 i parentes fra 1987,   (den store statistikk tabell), men de ble nr 19.  Men det er umulig å si om 19. plass var bedre enn 3, 4 og 5 i divisjonen under.

Med dagens nivåforskjell ville  19. plass i PL være bedre enn 4. plass (ch.ship)

Jepp, det har du rett i. Jeg gadd ikke skrive det mer komplekst. Husker godt hvor skuffet jeg var når de tapte.
Uansett,  det systemet varte bare i 2 sesonger.

lojosang

Sv: Re: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #21 på: Januar 24, 2014, 09:59:31 »
OEF, en oppkomme av lærdom!
- Leif Olav

berlin

Sv: Re: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #22 på: Januar 24, 2014, 19:44:44 »
OEF, en oppkomme av lærdom!

Javisst! Hvor nyttig den er, er uvesentlig. Har en følelse av denne trådens lærdom ikke kommer til å ligge
i "cache", knapt nok på harddisken. Når det gjelder meg.

Josch

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #23 på: Januar 25, 2014, 18:41:35 »
Dette er en tråd for å holde motivasjonen oppe! 6. plass er nå eneste halmstrå. Idag (25.01.) tapte Reading og Boro foran oss!. Vinner vi mot Ipswich så jager vi 6. plassen helt klart. Som jeg sa: de andre lagene vil snuble flere ganger denne våren! Leeds' mørke periode  i des/jan kan rettes opp. Tapene mot Nott.F, Leicester  og Rochdale betyr ikke all verden nå i opprykkskampen. Vi må gjøre det mot midten-lagene og bunnlagene. Ikke gi bort noe mot svakere motstand. Neste kamp mot Ipswich er meeeget viktig. (bra at Ipswich spilte i dag, selv om de vant). Leeds lader mot tirsdag og lørdag (Hudds hjemme). Utover våren tror jeg Wigan (Røsler) og   Brighton (Garcia) blir sterke.

Leedsfan

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #24 på: Januar 25, 2014, 20:37:28 »
Dette er en tråd for å holde motivasjonen oppe! 6. plass er nå eneste halmstrå. Idag (25.01.) tapte Reading og Boro foran oss!. Vinner vi mot Ipswich så jager vi 6. plassen helt klart. Som jeg sa: de andre lagene vil snuble flere ganger denne våren! Leeds' mørke periode  i des/jan kan rettes opp. Tapene mot Nott.F, Leicester  og Rochdale betyr ikke all verden nå i opprykkskampen. Vi må gjøre det mot midten-lagene og bunnlagene. Ikke gi bort noe mot svakere motstand. Neste kamp mot Ipswich er meeeget viktig. (bra at Ipswich spilte i dag, selv om de vant). Leeds lader mot tirsdag og lørdag (Hudds hjemme). Utover våren tror jeg Wigan (Røsler) og   Brighton (Garcia) blir sterke.

Inviter DHY inn i denne tråden og se om du klarer å holde optimismen oppe..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #25 på: Januar 25, 2014, 20:50:25 »
Dette er en tråd for å holde motivasjonen oppe! 6. plass er nå eneste halmstrå. Idag (25.01.) tapte Reading og Boro foran oss!. Vinner vi mot Ipswich så jager vi 6. plassen helt klart. Som jeg sa: de andre lagene vil snuble flere ganger denne våren! Leeds' mørke periode  i des/jan kan rettes opp. Tapene mot Nott.F, Leicester  og Rochdale betyr ikke all verden nå i opprykkskampen. Vi må gjøre det mot midten-lagene og bunnlagene. Ikke gi bort noe mot svakere motstand. Neste kamp mot Ipswich er meeeget viktig. (bra at Ipswich spilte i dag, selv om de vant). Leeds lader mot tirsdag og lørdag (Hudds hjemme). Utover våren tror jeg Wigan (Røsler) og   Brighton (Garcia) blir sterke.

Inviter DHY inn i denne tråden og se om du klarer å holde optimismen oppe..:)
Klart vi kan vinne mot Ipswich :)
Still med samme formasjon som mot Leicester, men start med Poleon  og Ariybi på vingene istedenfor Kebe og Stewart ;)
Og så må vi kjempe som løver!

Leedsfan

10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #26 på: Januar 25, 2014, 21:04:10 »
Dette er en tråd for å holde motivasjonen oppe! 6. plass er nå eneste halmstrå. Idag (25.01.) tapte Reading og Boro foran oss!. Vinner vi mot Ipswich så jager vi 6. plassen helt klart. Som jeg sa: de andre lagene vil snuble flere ganger denne våren! Leeds' mørke periode  i des/jan kan rettes opp. Tapene mot Nott.F, Leicester  og Rochdale betyr ikke all verden nå i opprykkskampen. Vi må gjøre det mot midten-lagene og bunnlagene. Ikke gi bort noe mot svakere motstand. Neste kamp mot Ipswich er meeeget viktig. (bra at Ipswich spilte i dag, selv om de vant). Leeds lader mot tirsdag og lørdag (Hudds hjemme). Utover våren tror jeg Wigan (Røsler) og   Brighton (Garcia) blir sterke.

Inviter DHY inn i denne tråden og se om du klarer å holde optimismen oppe..:)
Klart vi kan vinne mot Ipswich :)
Still med samme formasjon som mot Leicester, men start med Poleon  og Ariybi på vingene istedenfor Kebe og Stewart ;)
Og så må vi kjempe som løver!

Beste er å sette opp spillere og lag som ikke spiller for da tar man aldri feil. Aldri skriv:"endelig stiller manageren vår med riktige lag" før en kamp, da kan man sitte med skjegget i postkassa.

Alltid artig å si at andre tar feil...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #27 på: Januar 26, 2014, 20:08:13 »
Nå ser det ut til at oppkjøp etc. går i vasken og januarvinduet har skaffet oss spillere som debuterte i vårt nylige 0-6 tap. Realistisk sett så skal jeg være glad om vi havner midt på tabelle. Ser vi på formutviklingen kan dette fort bli en kamp for å overleve i championship.
Yeboahs vitne

Josch

Sv: 10 år uten spill i den øverste divisjonen
« Svar #28 på: Januar 26, 2014, 20:14:31 »
Ti år siden nedrykket. Det har jammen skjedd en del i PL og Ch.ship siden den gang. Det  virker som det var enklere å rykke opp i 2005, 2006 og 2007 enn nå.  Litt rart at Leeds  i 2006 spilte play off  finale med det laget de hadde (tok 5. plass). Mange middels store lag har fått ny/oppgradert arena og tunge sponsorer og etablert seg i PL, f.eks Swansea, Soton, WBA,  Stoke, Fulham. Hva kan vi forvente hvis Leeds rykker opp til sommeren? Hva bør målsettingen være mht nye spillere, plassering på tabellen, publikumstall og oppgradering av Elland Road? Vil Leeds kjempe blant top 5 slik vi gjorde i 1990/91 eller må vi se nedover på tabellen for å unngå nedrykk?  Vil Leeds få et sjokk i PL hvis vi rykker opp? Vi er jo milevis etter Liverpool, chelsea, ManU og City økonomisk selv om vi rykker opp nå. PL er delt i to, som Solskjær sier: top 10 og bottom 10.. Leeds havner vel i det nedre sjikt?