Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426854 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2520 på: Mai 16, 2014, 11:46:31 »
Cellino har åpenbart mye å lære når det kommer til grunnleggende kommunikasjon, mediahåndtering og man-managment, men det har vi jo visst siden 31. januar i år.

Også urovekkende at det er Carbone som konsulteres når lista over spillere som skal være med videre utarbeides. Han kan umulig ha særlig inngående kjennskap til den enkelte spillers styrker, svakheter og potensiale for videre utvikling. Vi snakker vel om godt over 30 spillere totalt her?

Cellino har en formidabel oppgave foran seg. Jeg føler en gryende uro basert på hvordan han opptrer i det offentlige rom og hva som lekker ut fra andre kilder. Håper inderlig det kommer noen gladsaker snart...
Jon R.

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2521 på: Mai 16, 2014, 12:11:10 »
Cellino har åpenbart mye å lære når det kommer til grunnleggende kommunikasjon, mediahåndtering og man-managment, men det har vi jo visst siden 31. januar i år.

Også urovekkende at det er Carbone som konsulteres når lista over spillere som skal være med videre utarbeides. Han kan umulig ha særlig inngående kjennskap til den enkelte spillers styrker, svakheter og potensiale for videre utvikling. Vi snakker vel om godt over 30 spillere totalt her?

Cellino har en formidabel oppgave foran seg. Jeg føler en gryende uro basert på hvordan han opptrer i det offentlige rom og hva som lekker ut fra andre kilder. Håper inderlig det kommer noen gladsaker snart...

støtter denne.
Ups & Ups!!

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2522 på: Mai 16, 2014, 14:44:12 »
Cellino har åpenbart mye å lære når det kommer til grunnleggende kommunikasjon, mediahåndtering og man-managment, men det har vi jo visst siden 31. januar i år.

Også urovekkende at det er Carbone som konsulteres når lista over spillere som skal være med videre utarbeides. Han kan umulig ha særlig inngående kjennskap til den enkelte spillers styrker, svakheter og potensiale for videre utvikling. Vi snakker vel om godt over 30 spillere totalt her?

Cellino har en formidabel oppgave foran seg. Jeg føler en gryende uro basert på hvordan han opptrer i det offentlige rom og hva som lekker ut fra andre kilder. Håper inderlig det kommer noen gladsaker snart...

støtter denne.

Jeg ville klart sløyfet ordet "gryende"...
 

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2523 på: Mai 16, 2014, 15:22:23 »
Cellino har åpenbart mye å lære når det kommer til grunnleggende kommunikasjon, mediahåndtering og man-managment, men det har vi jo visst siden 31. januar i år.

Også urovekkende at det er Carbone som konsulteres når lista over spillere som skal være med videre utarbeides. Han kan umulig ha særlig inngående kjennskap til den enkelte spillers styrker, svakheter og potensiale for videre utvikling. Vi snakker vel om godt over 30 spillere totalt her?

Cellino har en formidabel oppgave foran seg. Jeg føler en gryende uro basert på hvordan han opptrer i det offentlige rom og hva som lekker ut fra andre kilder. Håper inderlig det kommer noen gladsaker snart...


Svarer med et sitat fra meg selv.....  ;)


McDermott har nok hatt litt å si om spillertroppen:

The former Reading boss, whose strained relationship with Cellino is threatening to end his 13-month tenure at Leeds, has had no verbal contact with his owner since the end of the season but received a letter from Cellino last Thursday, asking him to explain the absence of players and staff from Thorp Arch and outline his plans for the squad and pre-season.

McDermott has replied in writing, providing details of the fitness programmes given to United’s senior professionals and setting out a proposed pre-season schedule. The club are yet to finalise any friendlies or a summer tour.

(YEP)

Tror ikke det er vanskelig for Cellino ut i fra samtaler med ass.trener og Carbone, kombinert med kontraktsinfo - hvem som bør bli og hvem som bør ut!   :)





Tror både du og jeg er enige om at det eren del daudkjøtt i troppen! OG at mye kan rettes med 5-7 habile spillere inn i troppen!

Frykter likevel at de italienske Trabanelliene av denne verden kanskje er litt "lightweight" i det noe tøffere engelske ligasystemet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2524 på: Mai 16, 2014, 15:42:42 »

EXCLUSIVE: Leeds United owner Massimo Cellino sacks 440 staff and closes academy

LEEDS owner Massimo Cellino has axed more than 400 staff to leave the troubled club in total turmoil.

By Jeremy Cross/Published 15th May 2014

CULL: Cellino has axed 400 staff, suspended the secretary and closed the training ground and academy [GETTY]
 
Starsport revealed last week how the Italian millionaire was planning the cull to help ease crippling debts of almost £1m-a-month.
 Related articles•Who is managing Leeds? Cellino casts doubt over McDermott's future after holiday blast
•EXCLUSIVE: Leeds fans furious with Massimo Cellino over his plans to sack club legends
•Leeds 1 - Derby 1: Matt Smith gives Brian McDermott a reason to smile
•Brian McDermott's Leeds future back in doubt as owner Cellino brings in Benito Carbone
•Spy cameras found at Elland Road just days after Massimo Cellino takes over at Leeds
 
But last night it emerged Cellino has released a total of 440 people from the Championship outfit, including 40 permanent members of staff and 400 casual workers.

To make matters worse Starsport can also reveal club secretary Alison Royston has been suspended pending an internal investigation.

Royston is facing disciplinary action that could lead to a sacking - but her absence has left no-one in charge of running the club's administration during the close season.

Cellino is now faced with having to bring in a consultant to help him make signings ahead of the new season.

The latest revelations, which also include Benito Carbone being placed in charge of the academy, highlight the massive problems engulfing the former Premier League outfit.
 
ARRIVAL: Former Bradford man Carbone has been drafted into the set-up at Elland Road [GETTY]

Cellino has admitted he is struggling to manage the financial problems at Elland Road since his protracted take-over was completed last month.

He stunned Brian McDermott's squad last week by deciding to close the club's Thorp Arch training ground and academy until pre-season training resumes at the beginning of July.

It has left those players wanting to keep fit during the close season with nowhere to do their sessions.

And earlier this week Leeds' England u-20 international Sam Byram was forced to get his lunch from a fast-food shop close to the ground after he'd been to Elland Road for treatment.

It has emerged the Football League will investigate Cellino's decision to close the training ground, to check whether it breaches rules relating to the annual £490,000 funding from the Premier League towards the running of the academy base near Wetherby.
 
DINING OUT: Leeds youngster Sam Byram was forced to eat his lunch at a local cafe after Cellino's swingeing cuts [GETTY]

Players and staff are also worried about not getting paid this month.

The club's main bank account has been frozen following a winding-up order served by former managing director David Haigh over a loan he made to them in November of almost £1m.

Cellino is contesting the petition and has employed a leading team of London-based solicitors to help him resolve the problems engulfing the club.

Meanwhile, McDermott's position as boss remains in limbo. It is understood Cellino is keen to get rid of his manager, but cannot afford the £2m it would cost in compensation.
 

“You can just imagine myself down on the floor, down on the ground pushing this plane full of people and luggage. And I’m dying”
Massimo Cellino
Cellino said: “In the last eight years this club is run in the wrong way. We have to have a different approach.

“This club is comparable to a big jet plane. A 747. Even bigger. There are too many people, too many luggage. And never going to take off, and nobody’s facing that. Nobody’s rocking down from the plane and helping to push the plane to make it take off.

“You can just imagine myself down on the floor, down on the ground pushing this plane full of people and luggage. And I’m dying.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2525 på: Mai 16, 2014, 20:03:33 »
40 oppsagte.
De 400 innleide kan jo når som helst leies inn på timebasis.
MOT

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2526 på: Mai 16, 2014, 22:11:03 »
Drastiske tiltak for å redde klubben økonomisk !? Skjønner MC godt , tror det er lurt at MC styrer klubben alene en stund frem til seriestart . At han får inn ekspertise av folk ang økonomi, er lurt, ser ikke ut som om klubben har vært drevet økonomisk de siste 10 åra  >:( Hvorfor hyle opp om at MC gjør alt his own way !? Han kjøpte jo klubben ? Han vil rydde opp i all dævelskapen gamle eiere ansatte har etterlatt seg !

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2527 på: Mai 16, 2014, 22:14:17 »
Drastiske tiltak for å redde klubben økonomisk !? Skjønner MC godt , tror det er lurt at MC styrer klubben alene en stund frem til seriestart . At han får inn ekspertise av folk ang økonomi, er lurt, ser ikke ut som om klubben har vært drevet økonomisk de siste 10 åra  >:( Hvorfor hyle opp om at MC gjør alt his own way !? Han kjøpte jo klubben ? Han vil rydde opp i all dævelskapen gamle eiere ansatte har etterlatt seg !

Jeg støtter også MC i denne oppryddingen. Dette må bare skje viss denne klubben skal opp og fremover.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2528 på: Mai 18, 2014, 21:51:09 »
To sider ved MC er positive, i tillegg til at han muliges har penger og vil bruke dem:
1. Han har unektelig lang erfaring i drift av fotballklubb på rimelig høyt nivå.
2. Han sliter IKKE med beslutningsvegring.

To bra sider selvsagt i den situasjon klubben befinner seg.  For meg så oppveier det ikke de short commings som han åpenbart har.  Jeg tror ikke han får til å skape en vinnerkultur i troppen - det er jo faktisk det eneste som gjelder.
 

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2529 på: Mai 19, 2014, 20:22:57 »
I Can See Land, But I Can’t Help Being Troublemaker – Leeds Owner Massimo Cellino

Monday, 19th May, 2014


New Leeds United owner Massimo Cellino has admitted that he is a "troublemaker" but insists all that he does is in good faith, while he believes progress is being made at Elland Road under his leadership.

Cellino is closing on selling his other club in football, Serie A side Cagliari, as he seeks to focus on Leeds and put into place his plan to lead the Yorkshire giants to promotion to the Premier League within the next two years.

The Italian has had to grapple with financial issues at Elland Road, with the club believed to be losing close to £1m per month.

However, Cellino has cut an optimistic figure and feels he can see a route out of Leeds' troubles, with the Italian businessman comparing the situation with a sailor at sea looking for land.

"The last two to three days I start to see a little bit of light", he told LUTV.

"It's like when you're sailing in the sea and you don't know where you're going. Until one week ago I was going in one direction and another. I was getting crazy and then last week I knew that the land is there, and I have to keep the duration and we'll get there."

Cellino then explained the path he chooses may be tough, but will ultimately be in the club's long-term interests. The Italian also asked for forgiveness in advance for any mistakes he may make, dubbing himself a "troublemaker".

"Don't misunderstand me, I'm talking about the way that we have to take.

"If you go the easy way, the downhill way, you get somewhere that seems good, but is not important. When you go the [other] way it's going to be hard, but when you get there you get something very important, and something very big.

"I choose the uphill way because I'm stange and not normal. I'm always looking for trouble, I'm a troublemaker.

"I'm always looking for trouble like when I was a kid and I've not changed unfortunately. Sorry for that, I must apologise publicly because I know that I'm a troublemaker, but I'm a troublemaker in a good way.

"That's my character. I ask that people excuse me for that, try to understand me; everything I do, I do in good faith."

Don't bet on football until you've visited Inside Bet! Interesting markets, top tips, betting facts – get all the info before you bet.
 

Read more at http://www.insidefutbol.com/2014/05/19/i-can-see-land-but-i-cant-help-being-troublemaker-leeds-owner-massimo-cellino/141299/#tq9qZZspqJyHeB5V.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsgutt

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2530 på: Mai 19, 2014, 20:38:42 »
Cellino: "If I had £1bn, if I was the richest man in the world, I would do exactly the same with Leeds as I’m doing now." #lufc

 "It needs to pay for itself, not be paid for by Cellino or people with oil or Russian businessmen. Cagliari makes no difference."


Så folk som trodde at pengene Cagliari salget skulle gå rett til Leeds, så er det feil.      
Cellino vil prøve å minske utgiftene som overhodet mulig først, og så vil vi sikkert se i fremtiden
« Siste redigering: Mai 19, 2014, 21:29:44 av Leedsgutt »

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2531 på: Mai 19, 2014, 22:02:14 »
Cellino: "If I had £1bn, if I was the richest man in the world, I would do exactly the same with Leeds as I’m doing now." #lufc

 "It needs to pay for itself, not be paid for by Cellino or people with oil or Russian businessmen. Cagliari makes no difference."


Så folk som trodde at pengene Cagliari salget skulle gå rett til Leeds, så er det feil.      
Cellino vil prøve å minske utgiftene som overhodet mulig først, og så vil vi sikkert se i fremtiden
Dette er kanskje det fornuftigste Cellino har sagt siden han ble linket med Leeds
Hekta på Leeds siden 1974

Blank_File

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2532 på: Mai 20, 2014, 01:04:40 »
Det er nok klart allerede at han har lovet oss for mye og at han kommer med en del "uheldige" uttalelser. For min egen del så syns jeg uansett at en "ærlig" skurk er MYE bedre enn løgnaktige, uærlige forretningsmenn.

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2533 på: Mai 20, 2014, 07:15:50 »
Er nok liten tvil om at Cellino har møtt på en del skjeletter han ikke visste var der. Og han er dønn ærlig når det kommer til rotet i klubben og virker å gjøre noe for rette skuta. I motsetning til foregående eier. Ã… det er utelukkende positivt i mine ører.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2534 på: Mai 20, 2014, 11:34:09 »
Er nok liten tvil om at Cellino har møtt på en del skjeletter han ikke visste var der. Og han er dønn ærlig når det kommer til rotet i klubben og virker å gjøre noe for rette skuta. I motsetning til foregående eier. Ã… det er utelukkende positivt i mine ører.

Jepp:

"The last two to three days I start to see a little bit of light", he told LUTV.   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2535 på: Mai 20, 2014, 13:15:29 »
Er nok liten tvil om at Cellino har møtt på en del skjeletter han ikke visste var der. Og han er dønn ærlig når det kommer til rotet i klubben og virker å gjøre noe for rette skuta. I motsetning til foregående eier. Ã… det er utelukkende positivt i mine ører.

Cellino og sønn er ikke den optimale eier. Fallhøyden kommer til å bli meget stor. De er store i kjeften begge to og eneste måten de kan få fortsette med det er hvis det blir sportslig suksess.

Jeg må innrømme at jeg ikke liker alt jeg ser og hører om dagen. Ingen tvil om at det er ikke noe annet alternativ enn CellinoS! Går dette dårlig så kommer det til å bli mye gnål om Farnan og Together Leeds!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2536 på: Mai 20, 2014, 13:25:27 »
Ja! jeg synes det er for jævelig at Cellino tømmer seg og setter noen krav for hvordan ting bør ordnes og på hvordan han best bør bruke pengene sine. Tror hvem som helst her inne hadde lirt av seg det ene og andre hvis de måtte rydde opp i den søppla her. Støtter Cellino 101%, håper han sparker ut alt dævkjøtt som har sugd penger ut av klubben. inkl. Lorimer!!

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2538 på: Mai 20, 2014, 16:59:25 »
Jeg har sansen for  " troublemaker" analogien til Cellino. Utfordringen hans ligger i å luke ut ugresset , samtidig som han skal så det nye kornet og pleie de fineste tomatene. 
Jon R.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2539 på: Mai 20, 2014, 19:47:09 »


Dette er jo IKKE bra!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2540 på: Mai 20, 2014, 21:48:18 »


Dette er jo IKKE bra!

Snakker han historien med GFH, eller er det ny eier han er ute etter. Hva vet Harte om hvilke tiltak Cellino må gjøre for å skape sitt Leeds United?
Reagerer han på at spillerne bare får 5 ukers ferie?

Hvordan kan HAN komme i big trouble? Kanskje spillere har dopet seg eller tjent penger på kampfiksing.....altså spilt på tap!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2541 på: Mai 20, 2014, 23:07:20 »
Harte kunne vel spart oss for dette så lenge han ikke kan fortelle hva det gjelder.
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2542 på: Mai 21, 2014, 08:38:29 »
@PhilHayYEP: Even if Cellino wanted to buy ER/TA, it can only be done with support of 85% of #lufc shareholders. In other words, GFH would have to agree

Virker som GFH kan fortsette med å gjøre livet surt for oss...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2543 på: Mai 21, 2014, 08:56:46 »
Bates eier vel ER og TA, hva sier han tro??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2544 på: Mai 21, 2014, 09:13:29 »


Dette er jo IKKE bra!

Snakker han historien med GFH, eller er det ny eier han er ute etter. Hva vet Harte om hvilke tiltak Cellino må gjøre for å skape sitt Leeds United?
Reagerer han på at spillerne bare får 5 ukers ferie?

Hvordan kan HAN komme i big trouble? Kanskje spillere har dopet seg eller tjent penger på kampfiksing.....altså spilt på tap!   :)
Dopa seg!??  ;D ;D ;D Det kan i så fall ikke være på et prestasjonsfremmende stoff!! Kampfiksing, har faktisk slått meg. Mange rare resultater de siste årene.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2545 på: Mai 21, 2014, 09:43:06 »
Harte refererer til hva som skjer pt og ikke hva som har skjedd. Med andre ord må det være hvordan Cellino opererer i klubben.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2546 på: Mai 21, 2014, 09:56:58 »
Sikkert sjokkerende for mange spillere , om de ikke får mer ferie enn det tradisjonelt er vanlig.
Er det riktig?  Tja, står vel i kontraktene om dette også....hvem vet?

Vet i ihvertfall hva vi har rett til som arbeidstager her i landet.
 

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2547 på: Mai 21, 2014, 10:14:43 »
Tror nok det er oppsigelsesprosessen Harte refererer til. Og at slike prosesser er tøffe er det vel ingen tvil om. Men det virker som om det er en nødvendighet nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2548 på: Mai 21, 2014, 10:22:42 »
Tror nok det er oppsigelsesprosessen Harte refererer til. Og at slike prosesser er tøffe er det vel ingen tvil om. Men det virker som om det er en nødvendighet nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Enig, skuta lekker jo som en sil virker det som - men Cellino overdriver nok litt "italiensk" - så blir han bare større helt når han etterhvert "klarte å snu dette" !
Utgiftene i klubben MÃ… i hvertfall ned - og at det er sårt for noen er liten tvil...men slik er det
i en organisasjon som ikke virker å være "trimmet" for realitetene..
 

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2549 på: Mai 21, 2014, 12:27:15 »
@PhilHayYEP: With regards to goings on at #lufc, the contract says players are entitled to five weeks paid leave. Three weeks can be taken consecutively.

Cellino gjør ingenting galt.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."