Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426987 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5490 på: Januar 05, 2017, 19:26:50 »
Faktum er at lille cagliari hadde en av sine lengste perioder i serie A med MC. Du prøver deg stadig men leser historien på din måte. Den nye eieren bør først kopiere dette før du skryter av ham. MC var med å betale for ny stadion. Bare sjekk det.

Hallgeir *

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5491 på: Januar 05, 2017, 19:29:14 »
Hvor mange nedrykk hadde de med kjeltringen? 3?
Nå blir i alle fall klubben drevet ordentlig og de spiller til og med kampene på sin egen hjemmebane. Fansen kommer tilbake og framtiden ser lys ut uten kjeltringen. Heldigvis slapp vi flere sesonger der klubben konstant lå i rettstvist med alt og alle. Bare forsøk å lag et glansbilde av han, jeg har heldigvis sluttet å bli provosert av kverulanter for lengst! Kjeltringen er snart borte og ingenting du skriver kan ta den gleden vekk! Dette er bare DEILIG!

En eller annen form for feiring blir det nok uansett den dagen vi er fri fra åket klubben har på skuldrene.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5492 på: Januar 05, 2017, 19:50:11 »
De siste 3 årene har jeg sett mange gale spådommer og analyser her. I rest my case.

auren

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5493 på: Januar 05, 2017, 20:01:23 »
Hva syntes du om Ken Bates da, Josch?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5494 på: Januar 05, 2017, 20:34:59 »
Han reddet klubben fra konkurs.og han brukte lite av egne penger . Kan man vente at KB plukker opp andres regninger og investerer tungt oppå der igjen? Eiere flest er nøye på bruk av penger. De vil ha noe igjen for investeringen med minst mulig risiko. Mange eiere i ch.ship har tapt store penger. Qpr, Forest, Derby f.eks.
Jeg skjønner jo at Cellino vil dele risikoen med noen som har en kompetanse han trenger (pr, media, sport).

Jeg er ikke så sikker på at dette er slutten for Cellino. Han kan finne på å fortsette.
« Siste redigering: Januar 05, 2017, 20:52:22 av Josch »

RoarG

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5495 på: Januar 05, 2017, 20:47:40 »
Synes MC har gjort en OK jobb.  Fikk kvittet oss med GFH under hans styre, og han hadde teft nok til å hente inn den påtroppende eieren. Ansatt Monk har han også gjort. Applaus.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5496 på: Januar 05, 2017, 21:07:21 »
Synes MC har gjort en OK jobb.  Fikk kvittet oss med GFH under hans styre, og han hadde teft nok til å hente inn den påtroppende eieren. Ansatt Monk har han også gjort. Applaus.
Om man sammenligner med 2014 da han tok over så er jeg ikke i tvil om at jobben er blitt gjort godt. Det jeg er litt mer i tvil om, er om denne gode flyten og stabiliteten hadde fortsatt om han verken hadde fått suspensjon fra FA eller hentet inn Radrizzani.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5497 på: Januar 05, 2017, 21:08:55 »
Synes MC har gjort en OK jobb.  Fikk kvittet oss med GFH under hans styre, og han hadde teft nok til å hente inn den påtroppende eieren. Ansatt Monk har han også gjort. Applaus.
Om man sammenligner med 2014 da han tok over så er jeg ikke i tvil om at jobben er blitt gjort godt. Det jeg er litt mer i tvil om, er om denne gode flyten og stabiliteten hadde fortsatt om han verken hadde fått suspensjon fra FA eller hentet inn Radrizzani.
Vel, det scenarioet får vi ikke testet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum


Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Torpe-do

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5501 på: Januar 06, 2017, 10:17:12 »
(...) Even then, like a Weeble on a bungee cord, he somehow wobbled back to the shop over the road, where he was stalking the streets again before Christmas (...)

Om Ken Bates som ikke slapp helt grepet da Cellino kjøpte seg inn.

Haha, jeg humrer godt her jeg sitter ;D ;D

berlin

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5502 på: Januar 06, 2017, 22:37:16 »
Mye av det som har skjedd denne sesongen minner mye om FLAKS!

Jeg tror ikke Cellino ansatte denne haugen med headcoacher med en plan om å finne Monk! Jeg tror han er veldig triggerhappy og at han gambler på at flaks eller hans overtro skal gi ham resultater.

Cellino valgte nok Monk, men det var en no-brainer!

Hva som skjedde på spillerfronten var nok både Monk og tildels Rad "in charge of"!


Jeg tror faktisk at Cellino ikke ante hva han gjorde når han ansatte Monk!

Jeg tror faktisk at Cellino ikke har penger til å lede klubben videre!

Jeg tror at Rad's kontakter kan ta oss videre, neppe hans finanser!

Jeg tror at vi får Chinesiske investorer idet vi påny kommer opp i PL!

Jeg tror likevel at Rad er her de neste 5-7 årene!


 8)

Jeg tror at det du tror ikke er så halvgæent! :-)
Har ikke peil om Cellino har penger eller ikke (vil ikke bruke?)
Rads 5-7 år og kinamenn er vel mer gjetning.

Når Cellino "spiser" 37 managere (unnskyld, head-coach skulle det være) på 22 år i Cagliari og 6 i Leeds (Monk er ikke spist enda, han tilberedes), så skal det mye til å IKKE skyte blink en gang i mellom.
Det betyr ikke at det er smart å bytte manager i snitt hver 6 mnd.

Jeg skjønner ikke at det er mulig å mene at Cellino er så bra. La gå at han er "beslutningsdyktig",
men det må da være måte på (og på hvilket grunnlag beslutninger tas).
Klovneriene hans er faktiskt større enn Bates sine.
Eneste som taler til hans fordel, er at klubben synes å ha bedre økonomi, men dette kan andre vurdere bedre enn meg.

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5503 på: Januar 06, 2017, 22:48:01 »
Jeg tviler på at ansetteslen av Monk var bare flaks. Selvsagt vet man ikke sikkert om en trener vil lykkes, men denne sesongen skulle det sates mer  enn tidligere. Det ble annonsert allerede i mai. Monk hadde jo vist noe i Swansea og metodene der var profesjonelle (trening, kosthold, hvile i "oksygenbeholdere" på feltet). Og en god periode med  Swansea før nedturen. Monk var ikke et ubeskrevet blad, han var nevnt som landslagssjef i 2015.  Når det satses mer må kvaliteten må treneren oppgradres. Det er det som har skjedd. Det er litt drøyt å kalle det flaks. Hvorfor skal alt det  Cellino gjør bra alltid beskrives som flaks??

Det virker som man hele tide prøver å diskreditere ham. Om, 1-3 år vil fremgangen være enda større. DA kan det ikke lenger være flaks. Jo. forresten noen vil fortsatt kalle det "flaks"!!

En slags norsk jantelov der man ikke unner noen å få til noe. Og hvor man for all del ikke kan skryte av noen!!
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 22:50:35 av Josch »

RoarG

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5504 på: Januar 06, 2017, 22:53:31 »
Jeg tviler på at ansetteslen av Monk var bare flaks. Selvsagt vet man ikke sikkert om en trener vil lykkes, men denne sesongen skulle det sates mer  enn tidligere. Det ble annonsert allerede i mai. Monk hadde jo vist noe i Swansea og metodene der var profesjonelle (trening, kosthold, hvile i "oksygenbeholdere" på feltet). Og en god periode med  Swansea før nedturen. Monk var ikke et ubeskrevet blad, han var nevnt som landslagssjef i 2015.  Når det satses mer må kvaliteten må treneren oppgradres. Det er det som har skjedd. Det er litt drøyt å kalle det flaks. Hvorfor skal alt det  Cellino gjør bra alltid beskrives som flaks??

Det virker som man hele tide prøver å diskreditere ham. Om, 1-3 år vil fremgangen være enda større. DA kan det ikke lenger være flaks. Jo. forresten noen vil fortsatt kalle det "flaks"!!

En slags norsk jantelov der man ikke unner noen å få til noe. Og hvor man for all del ikke kan skryte av noen!!
+1. Synes at diskrediteringen av Cellino til tider har gått av skaftet. TTGM har aldri hatt min sympati.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5505 på: Januar 06, 2017, 23:07:38 »
Jeg tviler på at ansetteslen av Monk var bare flaks. Selvsagt vet man ikke sikkert om en trener vil lykkes, men denne sesongen skulle det sates mer  enn tidligere. Det ble annonsert allerede i mai. Monk hadde jo vist noe i Swansea og metodene der var profesjonelle (trening, kosthold, hvile i "oksygenbeholdere" på feltet). Og en god periode med  Swansea før nedturen. Monk var ikke et ubeskrevet blad, han var nevnt som landslagssjef i 2015.  Når det satses mer må kvaliteten må treneren oppgradres. Det er det som har skjedd. Det er litt drøyt å kalle det flaks. Hvorfor skal alt det  Cellino gjør bra alltid beskrives som flaks??

Det virker som man hele tide prøver å diskreditere ham. Om, 1-3 år vil fremgangen være enda større. DA kan det ikke lenger være flaks. Jo. forresten noen vil fortsatt kalle det "flaks"!!

En slags norsk jantelov der man ikke unner noen å få til noe. Og hvor man for all del ikke kan skryte av noen!!
+1. Synes at diskrediteringen av Cellino til tider har gått av skaftet. TTGM har aldri hatt min sympati.

TTGM har liten oppslutning. Det er en gjeng yrkesdemonstranter som tror de representerer Leeds United.  Utrolig at noen her i Norge kan støtte noe slikt. De fleste Leeds-fans  har et likegyldig forhold til Cellino, de er mest opptatt av at laget gjør det bra på banen. De som misliker Cellino er overeksponert i mediene. Her på forumet også, men de hører ofte fra seg. Det vil bare se dumt ut å fortsette å demonstrere mot  Cellino hvis Leeds gjør det bra. De kan jo komme og demonstrere når Leeds spiller play off kamper!! Da vil jo folk bare le av dem. Hvis  Leeds rykker opp vil de bare bli kjeppjaget.

stian

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5506 på: Januar 06, 2017, 23:23:55 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 23:25:32 av stian »

Hallgeir *

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5507 på: Januar 06, 2017, 23:32:43 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Enkelte her inne evner ikke å se det du påpeker. Alt forsvares nesten uansett.

Noen plusser har det vært med italieneren, men totalbildet er dessverre negativt.

Han innså endelig at han måtte ha hjelp for å ta klubben videre, heldigvis.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5508 på: Januar 06, 2017, 23:47:31 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten?. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Ja det var kanskje noe dumt i de årene. Men jeg mener han har likevel har jobbet med klubben tross disse sparkingene og ansettelsene. Klubben er ikke blitt satt tilbake pga dette, og etter  ca 2,5 års eierskap var vi på play off plass. Vi ville ikke ha kommet noe lenger nå  om McDermott hadde beholdt trenerhatten i alle disse årene. Det er min påstand. Det viktigste arbeidet er gjort uten for gressbanen (ikke treneransettelser eller billige spillere fra Italia) Du vektlegger det som er uviktig og blåser det voldsomt opp. Det du sier  betydde noen få plasseringer på tabellen i de to første sesongene!! Om man hadde en eller tre trenere i 2014/15 spiller liten rolle.

Cellino har TILTRUKKET seg et profesjonelt støtte apparat (Monk. Clotet, Beattie),  altså motsatt av det du sier. I tillegg har han tiltrukket seg en mektig investor. Radrizzani ville selvsagt ikke kjøpt seg opp i Leeds om klubben var pill råtten økonomisk. Det er godt gjort av  Cellino å skaffe en så stor investor!

At du klager over dårlige spillere i 2014 viser at du ventet store resultater i sesong  nr 1. Cellino har tatt stegene litt saktere enn du liker. Du vurderer eieren etter 2 sesonger, mens jeg vurderer ham etter 5 sesonger. Der er forkjellen.
« Siste redigering: Januar 07, 2017, 00:35:07 av Josch »

sportcarl1

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5509 på: Januar 07, 2017, 00:01:42 »
Kan bli bra detta, perfekt läge att sälja 50%  efter halva säsongen nu när vi ligger femma, och förhoppningsvis andra halvan till sommaren och förhoppningsvis är vi i PL då.
 

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5510 på: Januar 07, 2017, 00:02:35 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Enkelte her inne evner ikke å se det du påpeker. Alt forsvares nesten uansett.

Noen plusser har det vært med italieneren, men totalbildet er dessverre negativt.

Han innså endelig at han måtte ha hjelp for å ta klubben videre, heldigvis.

Totalbildet må ses i et 5 års perspektiv. Nå er vi 3 år på vei. Trist at noen bare legger 2 år til grunn for vurderingen. Det er korttenkt.

JaJa

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5511 på: Januar 07, 2017, 00:16:01 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Ja det var kanskje noe dumt i de årene. Men jeg mener han har likevel har jobbet med klubben tross disse sparkingene og ansettelsene. Klubben er ikke blitt satt tilbake pga dette, og etter  ca 2,5 års eierskap var vi på play off plass. Vi ville ikke ha kommet noe lenger nå  om McDermott hadde beholdt trenerhatten i alle disse årene. Det er min påstand. Det viktigste arbeidet er gjort uten for gressbanen (ikke treneransettelser eller billige spillere fra Italia) Du vektlegger det som er uviktig og blåser det voldsomt opp. Det du sier  betydde noen få plasseringer på tabellen i de to første sesongene!! Om man hadde en eller tre trenere i 2014/15 spiller liten rolle.

Cellino har TILTRUKKET seg et profesjonelt støtte apparat (Monk. Clotet, Beattie),  altså motsatt av det du sier. I tillegg har han tiltrukket seg en mektig invstor. Radrizzani ville selvsagt ikke kjøpt seg opp i Leeds om klubben var pill råtten økonomisk. Det er godt gjort av  Cellino å skaffe en så stor investor!

Etter at jeg har lest mye og mangt om økonomien til Leeds de siste årene vil jeg påstå at Cellino sannsynligvis berget klubben fra konkurs. ( Og før noen roper opp om at det ville andre investorer ha gjort så var det ingen som var interessert. De så sannsynligvis income/outgoing/debt)  Og at det vil ha medført at Leeds ville startet der Wimbledon startet da supporterene laget ny klubb etter MK Dons.
Hvordan styresettet til GHF ble utført er en mildt sagt katastrofe. Underskuddet var vel på ca £1M i måneden. Mistenker mer......

Greit nok har Cellino gjort og sagt? ( hva som kommer opp i tabloidmedia tar jeg med mye mer enn en klype salt) mye rart.
Men han har jaggu gjort mye bra også. Og det skal han ha kred for.

At "enkelte" synes det er moro eller om det er å vise sin egen skinnhellige side å kalle en person for kjeltring er i min anseelse smålig.
Treffer jeg Cellino vil jeg heller ta han i handa og takke for det han har gjort for Leeds enn baksnakke personen som enkelte andre....

Det er nå mine tanker.....

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5512 på: Januar 07, 2017, 00:29:06 »
I dette forum er det blitt aksepert at man kaller Cellino for kjeltring. Dette er hentet fra engelske tablioder og lugubre  useriøse nettsteder som finner på alt mulig om ham. Han omtales helt annerledes i seriøse medier: BBC, SKY,  ITV og av fotballeksperter  som har litt oppi toppen.

Det er faktisk befriende å se på engelsk TV på lørdagskvelden og høre de snakke om Leeds United og at Cellino er i ferd med å få det til. Da slipper man å høre norsk smålighet.
« Siste redigering: Januar 07, 2017, 00:37:35 av Josch »

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5513 på: Januar 07, 2017, 00:36:44 »
Enig med Jaja...helt enig...MOT!!!  ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

lojosang

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5514 på: Januar 07, 2017, 04:14:55 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten?. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Ja det var kanskje noe dumt i de årene. Men jeg mener han har likevel har jobbet med klubben tross disse sparkingene og ansettelsene. Klubben er ikke blitt satt tilbake pga dette, og etter  ca 2,5 års eierskap var vi på play off plass. Vi ville ikke ha kommet noe lenger nå  om McDermott hadde beholdt trenerhatten i alle disse årene. Det er min påstand. Det viktigste arbeidet er gjort uten for gressbanen (ikke treneransettelser eller billige spillere fra Italia) Du vektlegger det som er uviktig og blåser det voldsomt opp. Det du sier  betydde noen få plasseringer på tabellen i de to første sesongene!! Om man hadde en eller tre trenere i 2014/15 spiller liten rolle.

Cellino har TILTRUKKET seg et profesjonelt støtte apparat (Monk. Clotet, Beattie),  altså motsatt av det du sier. I tillegg har han tiltrukket seg en mektig investor. Radrizzani ville selvsagt ikke kjøpt seg opp i Leeds om klubben var pill råtten økonomisk. Det er godt gjort av  Cellino å skaffe en så stor investor!

At du klager over dårlige spillere i 2014 viser at du ventet store resultater i sesong  nr 1. Cellino har tatt stegene litt saktere enn du liker. Du vurderer eieren etter 2 sesonger, mens jeg vurderer ham etter 5 sesonger. Der er forkjellen.

Da han overtok var vi også på playoffplass.
- Leif Olav

RoarG

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5515 på: Januar 07, 2017, 13:00:16 »
Man bør huske at Leeds var eid av GFH i januar 2014. Det Cellino-angriperne bør tenke over, er hva som kunne ha skjedd med Leeds dersom GFH hadde sittet med eieransvaret helt til nå. Jeg vil våge den påstand at GFH ikke har teft til å skaffe Leeds Radrizzano som vår neste eier.

Ja, Cellino gjorde mye rart den første tiden. Gjeninnsettingen av McDermott var det første rare han gjorde. Sparkingen var helt på sin plass, men så snudde Cellino etter at opprørte Leeds-fans hadde omringet bilen hans. I det hele tatt så startet anti-Cellino kampanjen i pressen og på sosiale medier lenge før han satte sine bein i Leeds.

Ser man på manager-ansettelsene hans er det bare to jeg har vært positive til: Røsler og Monk. Hockaday var er stor vits. Er veldig glad for at de andre ikke lenger leder Leeds sportslig. Dette gjelder også Redfearn, en utmerket mann på akademiet, men som ikke evner å lede seniorlag. Skal man kritisere Cellino for noe, må det være mannens overdrevne raushet, da han har ansatt middelmådigheter til å trene Leeds.

Ræva spillerkjøp? Javisst. Kan noen her si meg hvilke klubber som ikke begår det? Hvilke størrelser har ikke bommet på kjøp? Wenger? Ferguson? Mourinho? Redknapp? Benitez? Hele Tottenham Hotspur har lidd i årevsis p.g.a. feilkjøp. Noen som husker Soldado? Pool med Balotelli og Kvarme? Leeds med Brolin og Strandli?

Han tok nok munnen for full da han lovde umiddelbart tilbakekjøp av ER, og har fått en del fans imot seg på grunn av det. Hvorfor dette ikke er gjennomført, er det nok økonomiske og juridiske grunner til. Men anti-Cellino klikken hyler opp om "upålitelighet" og "løgnaktighet", som eneste årsak.

Etter flere år i villrede er Leeds Utd. nå på vei fremover, både sportslig og forretningsmessig. Dette kan vi takke Cellino for. Ser fram til ytterligere framgang under Radrizzani.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5516 på: Januar 07, 2017, 13:09:31 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Enkelte her inne evner ikke å se det du påpeker. Alt forsvares nesten uansett.

Noen plusser har det vært med italieneren, men totalbildet er dessverre negativt.

Han innså endelig at han måtte ha hjelp for å ta klubben videre, heldigvis.

Totalbildet må ses i et 5 års perspektiv. Nå er vi 3 år på vei. Trist at noen bare legger 2 år til grunn for vurderingen. Det er korttenkt.

Inntil det siste, da Cellino forsto at han måtte ha hjelp + Ansettelsen av Monk & Co, har de fleste oppslag i media vært av negativ karakter. Man blir både regelrett trist og etterhvert svært lei av å lese at klubben stadig vekk blir latterliggjort. Og alt på grunn av en mann. Påstår du virkelig at de seriøse mediene du nevner, ikke hadde negative oppslag om Cellino og Leeds?

Han har selv uttalt at han ikke er interessert i fotball, og personalpolitikk har han i alle fall ikke mye peiling på. Ville du ha hatt han som din leder?

Jeg gir kreditt for å ha tatt klubben til en noenlunde grei økonomisk posisjon, men han klarer ikke å føre klubben høyere opp alene om han så holder på i 10 år til. Positivt at han har innsett det.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5517 på: Januar 07, 2017, 14:13:18 »
Man bør huske at Leeds var eid av GFH i januar 2014. Det Cellino-angriperne bør tenke over, er hva som kunne ha skjedd med Leeds dersom GFH hadde sittet med eieransvaret helt til nå. Jeg vil våge den påstand at GFH ikke har teft til å skaffe Leeds Radrizzano som vår neste eier.

Ja, Cellino gjorde mye rart den første tiden. Gjeninnsettingen av McDermott var det første rare han gjorde. Sparkingen var helt på sin plass, men så snudde Cellino etter at opprørte Leeds-fans hadde omringet bilen hans. I det hele tatt så startet anti-Cellino kampanjen i pressen og på sosiale medier lenge før han satte sine bein i Leeds.

Ser man på manager-ansettelsene hans er det bare to jeg har vært positive til: Røsler og Monk. Hockaday var er stor vits. Er veldig glad for at de andre ikke lenger leder Leeds sportslig. Dette gjelder også Redfearn, en utmerket mann på akademiet, men som ikke evner å lede seniorlag. Skal man kritisere Cellino for noe, må det være mannens overdrevne raushet, da han har ansatt middelmådigheter til å trene Leeds.

Ræva spillerkjøp? Javisst. Kan noen her si meg hvilke klubber som ikke begår det? Hvilke størrelser har ikke bommet på kjøp? Wenger? Ferguson? Mourinho? Redknapp? Benitez? Hele Tottenham Hotspur har lidd i årevsis p.g.a. feilkjøp. Noen som husker Soldado? Pool med Balotelli og Kvarme? Leeds med Brolin og Strandli?

Han tok nok munnen for full da han lovde umiddelbart tilbakekjøp av ER, og har fått en del fans imot seg på grunn av det. Hvorfor dette ikke er gjennomført, er det nok økonomiske og juridiske grunner til. Men anti-Cellino klikken hyler opp om "upålitelighet" og "løgnaktighet", som eneste årsak.

Etter flere år i villrede er Leeds Utd. nå på vei fremover, både sportslig og forretningsmessig. Dette kan vi takke Cellino for. Ser fram til ytterligere framgang under Radrizzani.
Det er bare tøys at Cellino reddet klubben fra konkurs. GHF var på konkursens rand. De hadde blitt tvunget til å selge til Togheter Leeds hvis ikke Cellino hadde lagt inn et bud hvor GHF gutta antagelig lo hele veien til banken. Det er dokumentert at TL hadde  et bud inne før Cellino fikk det endelige tilslaget og at de fulgte opp med et nytt bud inne som GHF ikke var interessert i å se nærmere på.  De hadde jo allerede en svært lukrativ avtale med Cellino, og var i tillegg bundet av at Cellino hadde lånt dem penger.
 
En annen sak er om  Togheter Leeds hadde vært et bedre alternativ enn Cellino. Det vil vi aldri få vite.
Jon R.

RoarG

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5518 på: Januar 07, 2017, 14:20:45 »
Man bør huske at Leeds var eid av GFH i januar 2014. Det Cellino-angriperne bør tenke over, er hva som kunne ha skjedd med Leeds dersom GFH hadde sittet med eieransvaret helt til nå. Jeg vil våge den påstand at GFH ikke har teft til å skaffe Leeds Radrizzano som vår neste eier.

Ja, Cellino gjorde mye rart den første tiden. Gjeninnsettingen av McDermott var det første rare han gjorde. Sparkingen var helt på sin plass, men så snudde Cellino etter at opprørte Leeds-fans hadde omringet bilen hans. I det hele tatt så startet anti-Cellino kampanjen i pressen og på sosiale medier lenge før han satte sine bein i Leeds.

Ser man på manager-ansettelsene hans er det bare to jeg har vært positive til: Røsler og Monk. Hockaday var er stor vits. Er veldig glad for at de andre ikke lenger leder Leeds sportslig. Dette gjelder også Redfearn, en utmerket mann på akademiet, men som ikke evner å lede seniorlag. Skal man kritisere Cellino for noe, må det være mannens overdrevne raushet, da han har ansatt middelmådigheter til å trene Leeds.

Ræva spillerkjøp? Javisst. Kan noen her si meg hvilke klubber som ikke begår det? Hvilke størrelser har ikke bommet på kjøp? Wenger? Ferguson? Mourinho? Redknapp? Benitez? Hele Tottenham Hotspur har lidd i årevsis p.g.a. feilkjøp. Noen som husker Soldado? Pool med Balotelli og Kvarme? Leeds med Brolin og Strandli?

Han tok nok munnen for full da han lovde umiddelbart tilbakekjøp av ER, og har fått en del fans imot seg på grunn av det. Hvorfor dette ikke er gjennomført, er det nok økonomiske og juridiske grunner til. Men anti-Cellino klikken hyler opp om "upålitelighet" og "løgnaktighet", som eneste årsak.

Etter flere år i villrede er Leeds Utd. nå på vei fremover, både sportslig og forretningsmessig. Dette kan vi takke Cellino for. Ser fram til ytterligere framgang under Radrizzani.
Det er bare tøys at Cellino reddet klubben fra konkurs. GHF var på konkursens rand. De hadde blitt tvunget til å selge til Togheter Leeds hvis ikke Cellino hadde lagt inn et bud hvor GHF gutta antagelig lo hele veien til banken. Det er dokumentert at TL hadde  et bud inne før Cellino fikk det endelige tilslaget og at de fulgte opp med et nytt bud inne som GHF ikke var interessert i å se nærmere på.  De hadde jo allerede en svært lukrativ avtale med Cellino, og var i tillegg bundet av at Cellino hadde lånt dem penger.
 
En annen sak er om  Togheter Leeds hadde vært et bedre alternativ enn Cellino. Det vil vi aldri få vite.
Riktig det. Og da gjenstår det bare å innse de relle historiske fakta etter Cellinos overtakelse: ingen Cellino = ingen Monk, Jansson, Bartley, Vieira og Hernandez. Og til slutt ingen Radrizzani.

http://www.insidefutbol.com/2017/01/07/massimo-cellino-resurrected-leeds-give-him-credit-former-whites-star-says/320523/
« Siste redigering: Januar 07, 2017, 14:26:12 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #5519 på: Januar 07, 2017, 15:45:57 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Enkelte her inne evner ikke å se det du påpeker. Alt forsvares nesten uansett.

Noen plusser har det vært med italieneren, men totalbildet er dessverre negativt.

Han innså endelig at han måtte ha hjelp for å ta klubben videre, heldigvis.

Totalbildet må ses i et 5 års perspektiv. Nå er vi 3 år på vei. Trist at noen bare legger 2 år til grunn for vurderingen. Det er korttenkt.

Inntil det siste, da Cellino forsto at han måtte ha hjelp + Ansettelsen av Monk & Co, har de fleste oppslag i media vært av negativ karakter. Man blir både regelrett trist og etterhvert svært lei av å lese at klubben stadig vekk blir latterliggjort. Og alt på grunn av en mann. Påstår du virkelig at de seriøse mediene du nevner, ikke hadde negative oppslag om Cellino og Leeds?

Han har selv uttalt at han ikke er interessert i fotball, og personalpolitikk har han i alle fall ikke mye peiling på. Ville du ha hatt han som din leder?

Jeg gir kreditt for å ha tatt klubben til en noenlunde grei økonomisk posisjon, men han klarer ikke å føre klubben høyere opp alene om han så holder på i 10 år til. Positivt at han har innsett det.

Jeg leser deg dithen ( også tidligere) at du er lei av negative oppslag om eieren og Leeds Utd generelt. Her følger jeg deg et stykke men mener disse overskriftene ikke betyr så mye for fremgangen i det lange løp. Dessuten er det andre klubber som roter / har rotet fælt: Liverpool hadde sin egen farse i 2010-2013, Forest og Rotherham har hatt 5-6 managere de siste 2 år, QPR ble nektet å kjøpe spillere i fjor, Shefff W var nesten konkurs osv. Problemene i Leeds er ikke mye større enn i mange andre klubber.  De gjør seg også til latter.
« Siste redigering: Januar 07, 2017, 15:52:01 av Josch »