Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420015 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #120 på: Februar 02, 2014, 15:26:43 »
Saken er enkel folkens, slik jeg ser det:
Vi har nå 2 valg...
1. Cellino som har mye cash og som er utålmodig, og er en handlingens mann. Ser ut som om at han vil ha Leeds opp i PL fortest mulig også.
2.Farnan konsortiumet som bare prater og har pratet i månedsvis...vi vet ikke om de har penger heller, men kanskje....

Så hva er best av disse to? jeg tror faktisk Cellino. er så møkklei dette gnålet om stabilitet og bygging av klubb. Milliardæren fra Yorkshire med dype lommer som vil bygge Leeds til en storklubb med tålmodighet etter engelsk modell og ikke ha røde tall i regnskapet, og med samme manager i 10 år fremover FINNES IKKE :( Beklager, vi er omgitt av blakke pratmakere ;) Denne klubben har stått på stedet hvil i 10 år og har gått på sparebluss. Det nytter ikke å komme til PL med knapper og glansbilder og middelmådige spillere..dessverre. da må man ha flaks, og det har ALDRI denne klubben hatt :(
Jeg vil gi Cellino en sjanse, og ikke utrope ham til foppalens Hitler før han har en eneste dag i sjefstolen ;)

Spot on..
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #121 på: Februar 02, 2014, 15:50:04 »
Saken er enkel folkens, slik jeg ser det:
Vi har nå 2 valg...
1. Cellino som har mye cash og som er utålmodig, og er en handlingens mann. Ser ut som om at han vil ha Leeds opp i PL fortest mulig også.
2.Farnan konsortiumet som bare prater og har pratet i månedsvis...vi vet ikke om de har penger heller, men kanskje....

Så hva er best av disse to? jeg tror faktisk Cellino. er så møkklei dette gnålet om stabilitet og bygging av klubb. Milliardæren fra Yorkshire med dype lommer som vil bygge Leeds til en storklubb med tålmodighet etter engelsk modell og ikke ha røde tall i regnskapet, og med samme manager i 10 år fremover FINNES IKKE :( Beklager, vi er omgitt av blakke pratmakere ;) Denne klubben har stått på stedet hvil i 10 år og har gått på sparebluss. Det nytter ikke å komme til PL med knapper og glansbilder og middelmådige spillere..dessverre. da må man ha flaks, og det har ALDRI denne klubben hatt :(
Jeg vil gi Cellino en sjanse, og ikke utrope ham til foppalens Hitler før han har en eneste dag i sjefstolen ;)

Hvis det kaoset og løgnaktigheten som vi har vært vitne til nå er representativt for Cellino og lederstilen hans, er det ikke sikkart at x antall millarder vil være tilstrekkelig for å gjøre oss til en stabil toppklubb. Det er ikke engang sikkert han vil klare å ta oss ut av Championship. Det er for mange pengesterke eiere der ute som jobber på en seriøs måte, til at Cellinos penger og lederstil automatisk vil gjøre oss til en toppklubb, slik flere later til å tro.
Jeg er faktisk helt enig med deg, men du glemmer en veldig viktig ting:
DE PENGESTERKE SERIØSE FOLKENE SOM DRIVER PÅ DEN MÅTEN DU SKISSERER, ØNSKER DESSVERRE IKKE Å KJØPE LEEDS UNITED >:(
Vi er nødt til, enten du liker det eller ei, å forholde oss til Cellino og Farnan gruppen. Meg bekjent blir ikke GHF rent ned av pengesterke kjøpere :(
Jeg tror ikke at det er automatikk at vi blir en toppklubb med Cellinos penger, men jeg tror det er en større sannsynlighet med Cellino enn Farnan gruppen.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #122 på: Februar 02, 2014, 15:58:27 »
Det blir spennende dager fremover om pizzatrynet får approval, om BMD velger å fortsette som manager, om flere får sparken og ansettes igjen, og får sparken på nytt, og ansettes igjen, og får sparken på nytt osv osv. Og om vi plutselig likevel har fått 4-5 nye spillere, eller om vi må vente til emergency loan vinduet åpner før vi får en haug med italienere som ikke BMD ønsker til klubben. Hvis han da ikke har fått sparken igjen. Eller kanskje blitt manager enda en gang.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #123 på: Februar 02, 2014, 16:14:16 »
Det blir spennende dager fremover om pizzatrynet får approval, om BMD velger å fortsette som manager, om flere får sparken og ansettes igjen, og får sparken på nytt, og ansettes igjen, og får sparken på nytt osv osv. Og om vi plutselig likevel har fått 4-5 nye spillere, eller om vi må vente til emergency loan vinduet åpner før vi får en haug med italienere som ikke BMD ønsker til klubben. Hvis han da ikke har fått sparken igjen. Eller kanskje blitt manager enda en gang.

auren


 ;D

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #124 på: Februar 02, 2014, 16:32:06 »
Varje ägare (liksom varje tränare) vill sätta sin prägel, kortsiktigt ägande skapar bara problem, gfh har denna vecka visat att för dom handlar det bara om att få ut så mycket pengar som möjligt.så för oss fans är det bara att gilla läget och ge de nya ägarna chansen.
 

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #125 på: Februar 02, 2014, 16:48:50 »
Ser ikke for meg i det hele tatt at Cellino lar McDermott fortsette.

Forhåpentligvis faller mye på plass til uken. Håper bare bonden vil bruke pææng på oss.

Helt sykt å tenke på den elleville fredagen, som oppi alt også var deadline day. Så ender det altså med vi snur,og knuser Hudds
 

Josch

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #126 på: Februar 02, 2014, 17:22:04 »
Selv om vi knuste Hudds så er vi ikke noe godt lag. de gav vel litt opp, som vi mot SheffW. det er tydelig at Cellino styrer etter italienske regler og moral. Slik  har han kanskje nådd dit han er nå. ? En slags miniutgave av Berlusconi? Jeg hørte på SKY lørdag at de nye eierene også jobbet med tre andre overganger opp mot deadline på fredag, i tillegg til Tabanelli.  I tillegg "sparket" de BMD. Han er i allefall ikke handlingslammet!!  Det ser ut som dette blir en kulturkrasj av dimensjoner der engleskmennene  , og media, står med hevet øyebryn.  Kan dette rett og slett være den italienske måten å jobbe på.?  (vi har jo fått demonstrert, korrupsjon, kampfiksing, økonomisk utroskap i bøtter og spann, men italiensk fotball står sterkt!) :o :o

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #127 på: Februar 02, 2014, 18:42:32 »
Nå synes jeg vi skal få fakta på bordet før man dømmer Leeds og denne italieneren. Flere her har allerede lagt seg opp en mening om Cellino pga hans tidligere straffeutmålinger og hans styremåte. Så når media skriver at BMD har fått sparken så sier Cellino:
"How can I sack anyone anyway? I need the approval of the Football League before I own the club. GFH are still running Leeds United. They did not want Brian as manager but didn't have the courage to sack him."

"I want the coach back and have been trying to call him," Cellino told the Sunday Telegraph. "I don't mind this coach.


Cellino sier videre "Festa has never run a club before. I have never had him coach a team before, so why would I want him to coach a major club like Leeds?"

Og hvorfor forlot David Haigh sin stilling for så å komme tilbake dagen etter?

Her er det så mye indisier at det blir helt feil å si hva som er riktig eller galt, her bør mere fakta komme på bordet før man hogger hue av en.
Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg tror jeg liker denne type action som utspiller seg i form av den raske handlingen fra Cellino sin side. Vi er ikke akkurat bortkjemt med at noen tar tak i problemene som har vært de siste årene, så jeg ønsker Cellino med sin jernhånd velkommen i første omgang så ser vi hvordan det utvikler seg videre, jeg mener det skal mye til for at det kan bli mye værre enn det vi har opplevd de siste 10 årene.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #128 på: Februar 02, 2014, 19:06:27 »
Nå synes jeg vi skal få fakta på bordet før man dømmer Leeds og denne italieneren. Flere her har allerede lagt seg opp en mening om Cellino pga hans tidligere straffeutmålinger og hans styremåte. Så når media skriver at BMD har fått sparken så sier Cellino:
"How can I sack anyone anyway? I need the approval of the Football League before I own the club. GFH are still running Leeds United. They did not want Brian as manager but didn't have the courage to sack him."

"I want the coach back and have been trying to call him," Cellino told the Sunday Telegraph. "I don't mind this coach.


Cellino sier videre "Festa has never run a club before. I have never had him coach a team before, so why would I want him to coach a major club like Leeds?"

Og hvorfor forlot David Haigh sin stilling for så å komme tilbake dagen etter?

Her er det så mye indisier at det blir helt feil å si hva som er riktig eller galt, her bør mere fakta komme på bordet før man hogger hue av en.
Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg tror jeg liker denne type action som utspiller seg i form av den raske handlingen fra Cellino sin side. Vi er ikke akkurat bortkjemt med at noen tar tak i problemene som har vært de siste årene, så jeg ønsker Cellino med sin jernhånd velkommen i første omgang så ser vi hvordan det utvikler seg videre, jeg mener det skal mye til for at det kan bli mye værre enn det vi har opplevd de siste 10 årene.

Agree!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #129 på: Februar 02, 2014, 19:20:03 »
Nå synes jeg vi skal få fakta på bordet før man dømmer Leeds og denne italieneren. Flere her har allerede lagt seg opp en mening om Cellino pga hans tidligere straffeutmålinger og hans styremåte. Så når media skriver at BMD har fått sparken så sier Cellino:
"How can I sack anyone anyway? I need the approval of the Football League before I own the club. GFH are still running Leeds United. They did not want Brian as manager but didn't have the courage to sack him."

"I want the coach back and have been trying to call him," Cellino told the Sunday Telegraph. "I don't mind this coach.


Cellino sier videre "Festa has never run a club before. I have never had him coach a team before, so why would I want him to coach a major club like Leeds?"

Og hvorfor forlot David Haigh sin stilling for så å komme tilbake dagen etter?

Her er det så mye indisier at det blir helt feil å si hva som er riktig eller galt, her bør mere fakta komme på bordet før man hogger hue av en.
Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg tror jeg liker denne type action som utspiller seg i form av den raske handlingen fra Cellino sin side. Vi er ikke akkurat bortkjemt med at noen tar tak i problemene som har vært de siste årene, så jeg ønsker Cellino med sin jernhånd velkommen i første omgang så ser vi hvordan det utvikler seg videre, jeg mener det skal mye til for at det kan bli mye værre enn det vi har opplevd de siste 10 årene.


Enig i at fakta er viktig. Bare timer før han nektet for at BMD var sparket kom han med dette:

Prospective Leeds owner Massimo Cellino claims he had “no choice” but to sack manager Brian McDermott. The controversial Italian businessman has placed former Middlesbrough and Portsmouth defender Gianluca Festa in charge for today’s derby at Elland Road against Huddersfield.
Cellino, 57, is close to taking a 75 per cent stake in the Championship club, subject to Football League approval. And Cagliari owner Cellino has taken no time in dispensing with the services of McDermott, just nine months into his three-year contract at Elland Road.
In an exclusive interview, Cellino said: “I spoke with Brian earlier in the week and gave him the chance for the challenge. I don’t know him, but told him I would be coming in and he would have the chance to build something special and work with a lot of money.
“In the end we didn’t have any choice though because he did everything to get fired. He gave me no choice.

“He started an argument with everyone. He was talking with the papers, with everyone, which was not fair. He made it impossible. I want a coach for the club, not a manager.”  ::)
Jon R.

whitelocks

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #130 på: Februar 02, 2014, 20:10:57 »

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #131 på: Februar 02, 2014, 20:34:28 »
Fordelen med denne mafiabossen er vel at han kjenner fotball (på sin egen måte). Hvis en fotballspiller ikke funker så er det på hodet ut og en ny "Esteban Cardozo eller Nii Lamptey" kommer til å komme inn døra.

Tiden er over når det gjelder å hente Tonge, Brown, Varney, Drury osv osv..

Jeg ser lyst på dette..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #132 på: Februar 02, 2014, 20:36:35 »
I all kritikken av han bør det også legges på minne at Ross McCormack ikke ble solgt fredag. Noe jeg er bra sikker på hadde skjedd om ikke italieneren kom på banen.
 

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #133 på: Februar 02, 2014, 20:40:06 »
I all kritikken av han bør det også legges på minne at Ross McCormack ikke ble solgt fredag. Noe jeg er bra sikker på hadde skjedd om ikke italieneren kom på banen.

Jeg hadde solgt Ross for 6 mill pund! Banner jeg i kirka?

Varney må bli, får garantert ikke kontrakt i sommer med Blackburn. Jeg tror at han tapte MANGE millioner på at Cellino kom inn døra..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #134 på: Februar 02, 2014, 20:45:36 »
Nå synes jeg vi skal få fakta på bordet før man dømmer Leeds og denne italieneren. Flere her har allerede lagt seg opp en mening om Cellino pga hans tidligere straffeutmålinger og hans styremåte. Så når media skriver at BMD har fått sparken så sier Cellino:
"How can I sack anyone anyway? I need the approval of the Football League before I own the club. GFH are still running Leeds United. They did not want Brian as manager but didn't have the courage to sack him."

"I want the coach back and have been trying to call him," Cellino told the Sunday Telegraph. "I don't mind this coach.


Cellino sier videre "Festa has never run a club before. I have never had him coach a team before, so why would I want him to coach a major club like Leeds?"

Og hvorfor forlot David Haigh sin stilling for så å komme tilbake dagen etter?

Her er det så mye indisier at det blir helt feil å si hva som er riktig eller galt, her bør mere fakta komme på bordet før man hogger hue av en.
Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg tror jeg liker denne type action som utspiller seg i form av den raske handlingen fra Cellino sin side. Vi er ikke akkurat bortkjemt med at noen tar tak i problemene som har vært de siste årene, så jeg ønsker Cellino med sin jernhånd velkommen i første omgang så ser vi hvordan det utvikler seg videre, jeg mener det skal mye til for at det kan bli mye værre enn det vi har opplevd de siste 10 årene.


Enig i at fakta er viktig. Bare timer før han nektet for at BMD var sparket kom han med dette:

Prospective Leeds owner Massimo Cellino claims he had “no choice” but to sack manager Brian McDermott. The controversial Italian businessman has placed former Middlesbrough and Portsmouth defender Gianluca Festa in charge for today’s derby at Elland Road against Huddersfield.
Cellino, 57, is close to taking a 75 per cent stake in the Championship club, subject to Football League approval. And Cagliari owner Cellino has taken no time in dispensing with the services of McDermott, just nine months into his three-year contract at Elland Road.
In an exclusive interview, Cellino said: “I spoke with Brian earlier in the week and gave him the chance for the challenge. I don’t know him, but told him I would be coming in and he would have the chance to build something special and work with a lot of money.
“In the end we didn’t have any choice though because he did everything to get fired. He gave me no choice.

“He started an argument with everyone. He was talking with the papers, with everyone, which was not fair. He made it impossible. I want a coach for the club, not a manager.”  ::)

Vet ikke hvilken tidskrift som skriver dette men det er noe som skurrer når de også skriver:
"The controversial Italian businessman has placed former Middlesbrough and Portsmouth defender Gianluca Festa in charge for today’s derby at Elland Road against Huddersfield" Dette stemmer jo heller ikke som vi vet..

Så skal det være sagt:
"In an exclusive interview, Cellino said: “I spoke with Brian earlier in the week and gave him the chance for the challenge. I don’t know him, but told him I would be coming in and he would have the chance to build something special and work with a lot of money.


Og sitat som dette gjør meg bare mere frustrert og det skal bli innteresant å høre hva/hvem som har sagt hva.
Cellino had earlier been quoted by the Sporting Intelligence website as saying he "didn't have any choice" but to dispense with McDermott "because he did everything to get fired".
Hva har da BMD evnt sagt?

Jeg får rett og slett ikke dette til å harmonere, om sannheten kommer opp for en dag er ikke godt å si, men hadde jeg vært en pengesterk resurs og kjøpt et konsern med potensiale som hangla og snubla til stadighet så hadde jeg antakelig reagert med synelig kraft fra dag 1 jeg også.
« Siste redigering: Februar 02, 2014, 20:50:21 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #135 på: Februar 02, 2014, 20:45:57 »
I all kritikken av han bør det også legges på minne at Ross McCormack ikke ble solgt fredag. Noe jeg er bra sikker på hadde skjedd om ikke italieneren kom på banen.

Jeg hadde solgt Ross for 6 mill pund! Banner jeg i kirka?

Varney må bli, får garantert ikke kontrakt i sommer med Blackburn. Jeg tror at han tapte MANGE millioner på at Cellino kom inn døra..:)

Isolert sett selger man Ross for 6. Men ikke så avhengige av han som vi har vært. Med historikken ift å være en selgende klubb, er jo Ross og Byram (Og Mowatt etterhvert) våre siste skanser. Det hadde ikke gått upåaktet hen om vi hadde solgt Ross på deadline day. Ramaskrik hadde det blitt.
 

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #136 på: Februar 02, 2014, 20:47:07 »
I all kritikken av han bør det også legges på minne at Ross McCormack ikke ble solgt fredag. Noe jeg er bra sikker på hadde skjedd om ikke italieneren kom på banen.

Jeg hadde solgt Ross for 6 mill pund! Banner jeg i kirka?

Varney må bli, får garantert ikke kontrakt i sommer med Blackburn. Jeg tror at han tapte MANGE millioner på at Cellino kom inn døra..:)

Isolert sett selger man Ross for 6. Men ikke så avhengige av han som vi har vært. Med historikken ift å være en selgende klubb, er jo Ross og Byram (Og Mowatt etterhvert) våre siste skanser. Det hadde ikke gått upåaktet hen om vi hadde solgt Ross på deadline day. Ramaskrik hadde det blitt.

Helt enig, superglad for at han fortsatt er i Leeds United.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #137 på: Februar 02, 2014, 20:47:30 »
Massimo Cellino was born in Cagliari in 1956.

Son of a wealthy business family of Sardinia, the father Ercole Cellino Sem founded the group in Sardinia is the most ‘important industry processing and marketing of agricultural products. The history of this company is similar to that of many others, characterized by a man from scratch and with determination and obstinacy, began its activities with the few resources they had: turning a ramshackle truck to pick up on the plains of Campidano Wheat, who worked in the mill of his wife’s family in Sanluri.

L ‘Empire of Cellini and’ then developed over the years’ 70 with a series of international operations. Six companies’: Stipa, milling, and the Magu, animal feed and New Sassaresi Durum Wheat Semolina, the Service Port, the Cogefar (building) and Transgrain France (international trade).
 Ercole Cellino had five children: Lucina, Albert, George Ross and indeed, most, that gradually replace the father in the operational guide.

We return to Massimo Cellino, diploma in accountancy, he attended for a few years the Faculty of Economics and Commerce.
 He interrupted his studies, he began working in family businesses. From 1978 to 1983 he was sent by his father “to gain experience in Australia in order to follow the affairs of the company. Here establish profitable contacts with the major local producers of cereals.
 Back in Sardinia, Boero wife Francesca, daughter of a well-known candidate to host the regional “Forza Italy,” and they had three children (Hercules, Edward and Eleanor) and devoted himself full time to the family of companies, restructuring the organization of Domestic sales of Sardinia.
 In his spare time he enjoys Massimo Cellino also with great success in ‘particularly in the rally car racing and gambling stakes every weekend in Monaco.

In 1988 he took over the management of the Group concludes Cellino and major supply contracts with some North African countries.

The group had been reached, thanks to Massimo, the sizeable annual turnover was about 400 billion old lire. The companies also formed an important resource for Sardinia in terms of employment, 450 direct employees and about 1,200 workers industries.

In the years between 1980 and 1990, Max set up and maintain firsthand some foreign companies that, by their nature and name, had been set up to give support to the Group Companies Sarde.

The Group has over the years diversified its commercial interests and business, but its main activity is the marketing and processing of cereals. Today it can be counted them among the major flour mills in Europe.

In June 1992 we have the historic entry into the football that counts, buying Newcastle United from the family Orrù, small business architects of the miracle of the climb from C to A in the Sardinian team.

In 1994, the Centre is achieving Assemini Ercole Cellino. This is a sports complex with soccer fields and facilities in the grass of excellent quality, which will host the first team and the training of youth. A real gem that has the admiration of the most important Italian football clubs.

For the successes achieved in the economic-industrial, in 1994 the American College Columbia University New York NY awarded him an honorary degree in Economics, which is very proud.

Around the end of the nineties will open a parenthesis in history gray business Massimo Cellino, coming into the court record in 1996 when he was arrested together with his sister Lucina, for fraud complaint to the EU on the purchase of stocks of grain less than the existing ones. Probably the attention was focused on the group because of the popularity gained from ownership of the football team, his father Ercole Cellino was not frowned upon ‘s purchase of Newcastle United by claiming that: “For our work the’ image counts for little, to show it can ‘do more’ harm than good. ”
 The criminal proceedings will be completed until 2000, when Cellino negotiates a minimum sentence, compared to the original. Cellino will still be sentenced to 1 year and 3 months imprisonment in 2001 for false accounting, in a proceeding arising from that relating to the alleged fraud by AIMA.

The commitments and responsibilities in accord with those companies hurt the Company’s Newcastle United and, between 1998 and 1999, he resigned from the positions they hold within the family businesses, which he gives to his brothers in a balance sheet and financial rather than flourishing, despite the serious difficulties and vicissitudes through which the Group.

After leaving the companies in Cagliari Calcio pours all his energy and great wealth of experience in its business activities.

When handling Cellino, Cagliari dispute 12 Serie A (with a 6 º a 9 º and three 10 º places like best positions, and two relegation), 5 samples of B (two specials), reaching a semifinal of UEFA Cup 93-94 season and two Italian Cup semi-finals (1999-00, 2004-05), but also has earned a reputation as “eat-coaches” in almost 18 years of management have come and gone as coach of Cagliari as many as 20 coaches , for a total of 28 changes even on the bench.

Currently also holds the post of vice president of Serie A Lega Calcio. Covered in 2006 as president pro tempore of the same.

Since 2005 he lives in Miami. Even in Florida has found a way to demonstrate the passion for football. In 2007 has established a youth football team, the “Cagliari Strike Force”, which assumed the colors rossoblu and intentions should become a branch of Cagliari. An investment in a virgin land for football. The new team has already achieved excellent results in the local area.

In early 2010 Massimo attracted the attention of the press with a news bomb, “the ongoing negotiations for the purchase of West Ham. Then when the deal seemed to come off now here’s the denial, the English football team will go into the hands of the couple David Sullivan David Gold (former owner of Birmingham) who have paid the equivalent of 57 million euro for 50% of company, plus the assumption of debt.

In March 2010, Massimo Cellino tries again this time with a team of “Championship”, the English second division, the Crystal Palace, the historic club and one of the oldest in the world (has 140 years of history), which would cost infinitely less than West Ham because in Serie B and it is in receivership, with the owners to sell the provisional prices.
 But even if this attempt fails, tries again with the QPR (Queen’s Park Rangers), the club from Briatore bought a couple of years ago and already sold by the Italian billionaire, who has maintained a share. Everything could be resolved during the summer months.


Italian version: http://ingegnie.altervista.org/Cellino.html
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #138 på: Februar 02, 2014, 21:35:12 »
Skjønte lite av det siste her: In March 2010, Massimo Cellino tries again this time with a team of “Championship”, the English second division, the Crystal Palace, the historic club and one of the oldest in the world (has 140 years of history), which would cost infinitely less than West Ham because in Serie B and it is in receivership, with the owners to sell the provisional prices.
 But even if this attempt fails, tries again with the QPR (Queen’s Park Rangers), the club from Briatore bought a couple of years ago and already sold by the Italian billionaire, who has maintained a share. Everything could be resolved during the summer months.

 ???
Jon R.

Jon R

Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #139 på: Februar 02, 2014, 21:43:29 »
I all kritikken av han bør det også legges på minne at Ross McCormack ikke ble solgt fredag. Noe jeg er bra sikker på hadde skjedd om ikke italieneren kom på banen.
Det vet vi ikke. GHF takket nei til å selge til West Ham før avtalen med Cellino var på plass.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #140 på: Februar 02, 2014, 22:01:33 »
Cellino's total wealth is $1.3 Billion... Some #lufc try and find someone who's better suited for our club.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Cellino eller andre løsninger
« Svar #141 på: Februar 02, 2014, 22:07:36 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #142 på: Februar 02, 2014, 22:08:52 »
Cellino's total wealth is $1.3 Billion... Some #lufc try and find someone who's better suited for our club.
Farnan gruppen har sikkert det tidobbelte i formue.... ;D

Leedsfan

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #143 på: Februar 02, 2014, 22:10:01 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino

Tror du har rett..

Forza Leeds!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #144 på: Februar 02, 2014, 22:15:23 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino
Enig!
Hvis Cellino ikke blir godkjent så tror jeg vi har et helvete løs...Cellino har sannsynligvis allerede spyttet inn penger fordi GHF er blakke. Hvis han ikke får kjøpe skal han ha igjen penga-med renter....og hvem skal betale det? GHF kan ikke, og den eneste kjøperen i tillegg til Cellino er Farnan gruppen....de må da betale mer enn det de har regnet med...og hvis de trekker seg ut da og det plutselig ikke står igjen noen kjøpere så er vi rævkjørt >:(
Da blir det administrasjon og mørke fremtidsutsikter....

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #145 på: Februar 02, 2014, 22:21:18 »
Enig. Skal vi opp så må det penger inn. Og de her snikende ullteppene som lurer rundt i korridorene ( og på twitter), prøver å kjøpe klubben på billigsalg. De har antagelig  knapt nok penger til å kjøpe skuta, langt mindre til satsing
 

Jon R

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #146 på: Februar 02, 2014, 22:21:47 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino
Enig!
Hvis Cellino ikke blir godkjent så tror jeg vi har et helvete løs...Cellino har sannsynligvis allerede spyttet inn penger fordi GHF er blakke. Hvis han ikke får kjøpe skal han ha igjen penga-med renter....og hvem skal betale det? GHF kan ikke, og den eneste kjøperen i tillegg til Cellino er Farnan gruppen....de må da betale mer enn det de har regnet med...og hvis de trekker seg ut da og det plutselig ikke står igjen noen kjøpere så er vi rævkjørt >:(
Da blir det administrasjon og mørke fremtidsutsikter....

Hvis Cellino ikke blir godkjent som eier er det sikkert mulig at han går inn i klubben via omveier, og trekker  i trådene uten offisielt å være eier. Hvis ikke det er et alternativ vil nok GHF selge til Farnan gruppen med tap, forutsatt at ryktene om finansiell krise stemmer.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #147 på: Februar 02, 2014, 22:25:10 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino
Enig!
Hvis Cellino ikke blir godkjent så tror jeg vi har et helvete løs...Cellino har sannsynligvis allerede spyttet inn penger fordi GHF er blakke. Hvis han ikke får kjøpe skal han ha igjen penga-med renter....og hvem skal betale det? GHF kan ikke, og den eneste kjøperen i tillegg til Cellino er Farnan gruppen....de må da betale mer enn det de har regnet med...og hvis de trekker seg ut da og det plutselig ikke står igjen noen kjøpere så er vi rævkjørt >:(
Da blir det administrasjon og mørke fremtidsutsikter....

Hvis Cellino ikke blir godkjent som eier er det sikkert mulig at han går inn i klubben via omveier, og trekker  i trådene uten offisielt å være eier. Hvis ikke det er et alternativ vil nok GHF selge til Farnan gruppen med tap, forutsatt at ryktene om finansiell krise stemmer.
Akkurat som Bates gjorde i flere år altså...

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #148 på: Februar 02, 2014, 22:51:13 »
Datteren til Cellino:

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #149 på: Februar 02, 2014, 22:53:35 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino
Enig!
Hvis Cellino ikke blir godkjent så tror jeg vi har et helvete løs...Cellino har sannsynligvis allerede spyttet inn penger fordi GHF er blakke. Hvis han ikke får kjøpe skal han ha igjen penga-med renter....og hvem skal betale det? GHF kan ikke, og den eneste kjøperen i tillegg til Cellino er Farnan gruppen....de må da betale mer enn det de har regnet med...og hvis de trekker seg ut da og det plutselig ikke står igjen noen kjøpere så er vi rævkjørt >:(
Da blir det administrasjon og mørke fremtidsutsikter....

Hvis Cellino ikke blir godkjent som eier er det sikkert mulig at han går inn i klubben via omveier, og trekker  i trådene uten offisielt å være eier. Hvis ikke det er et alternativ vil nok GHF selge til Farnan gruppen med tap, forutsatt at ryktene om finansiell krise stemmer.
Akkurat som Bates gjorde i flere år altså...
Ja, de to virker ganske like. Bortsett fra at vi håper og drømmer at Cellino ikke er gjerrig.
Hekta på Leeds siden 1974