Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420117 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #180 på: Februar 03, 2014, 09:35:10 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #181 på: Februar 03, 2014, 09:41:24 »
Det skal sies at tidene har forandret seg fra den gang hvor tippingen måtte leveres inn onsdag, og premieprognosene kom mandag.

Men det vi har opplevd den siste uken er det mest elleville jeg har vært borti. Et forum skal selvsagt spekulere, og hente inn så mye info som mulig. Men her virker det som enhver melding på twitter, kommentar på teamtalk, kommentar fra Phil Hay, ja uansett hva noen har hørt så fremstår det som en sannhet.

Er det ikke på tide at vi blir litt kritiske, at vi ikke tar alt som kommer som god fisk. Phil Hay, for eksemepl, kan være så kredible han bare vil. Men til syvende og sist er han journalist, og vil selge aviser.

Jeg har prøvd å gå gjennom det som er kommet offisielt ut den siste uka. Og det er ikke mye jeg har funnet (sikkert glemt noe også).

En intetsigende statement fra GFH, salg til italieneren fra GFH, en surken Flowers, Haigh som jobber videre, og Haigh som har mistet pengestøtten er det jeg har sakset inn under.

Jeg finner ikke mer. Og du verden hvor mye mer som er skrevet her og der. Var det mange eksempelvis som så Festa på benken lørdag?


Flowers til YEP:
Flowers said: “We are convinced this will not be in the interests of the club, the manager, the players or the fans.

“We must ask the question whether the prospective preferred bidder understands anything about the culture of Leeds United, its fans, its heritage or British football.”

On Sport Capital’s proposal, Flowers said: “We were fully justified in revising our bid because a number of things have come to light which were not as originally described.

“However, as lifelong fans we believe our offer and plans were in the best interests of the club and its loyal supporters. This boils down to much more than money but GFH have chosen to ignore that.

“We believe the owners have breached their covenant with us but much more importantly they have breached their covenant with the fans.”

David Haigh på Twitter 26 . januar:

David Haigh ‏@haighdavid 1h
In response to the many questions, I'd just like to reassure everyone we are working hard towards completion. 1/3

I've spent the weekend with Salah and we remain as committed as ever to finalising this. 2/3

Thanks everyone for your support and as soon as we have something to update you on, we will do so. You are the club. We never forget this.

David Haigh 30. januar:
 Statement from David Haigh on collapse of Sports Capital takeover, as published by the BBC’s Adam Pope.

I have spent more than a year working for what I passionately believe are the best interests of Leeds United. I have also been grateful for the full and continuing support of GFH Capital and my fellow board members at Leeds.

My primary aim has always been to source the additional strategic investment necessary to take the club forward.
 Last year what I believed was the right opportunity presented itself in the shape of a chance for me to lead a consortium of investors under the name of Sport Capital, to acquire a major stakeholding in the club.

As fans know, we signed a share acquisition agreement with GFH Capital at the end of last year. This meant, I believed, that we were in a position to move things forward and complete the transaction in time for the January window.

Throughout every stage of the process we sought to keep fans as fully updated as possible on the progress of the negotiations. I personally assure every supporter that every public statement made regarding the acquisition was made in the utmost good faith. Unfortunately, however, some of the consortium’s backers ultimately didn’t feel able to deliver the financial backing we had hoped was agreed to take the club forward.

Despite this, the future of this club remains the most important thing to me personally and I remain totally committed to putting the right team and backing in place to ensure that Leeds United can move forward.

It is an indication of that commitment that in recent months the Sports Capital consortium and I personally .
 have injected substantial sums into the club to ensure its viability.

At the same time neither my life nor my job has been made easier by the personal intrusions and abuse directed towards me on social media or by some of the smear campaigns against me personally.

Equally, some of the speculation & stories published in the media have made things difficult for everyone including the staff, players and supporters.

I have met many, many potential investors over the past year and, sadly, while many are keen to talk the talk they have been unable or unwilling to deliver in financial terms. Nevertheless these talks continue with a number of parties to seek the best possible outcome for Leeds United.

GFH til hjemmeisden

statement from GFH Capital, owners of Leeds United. Following recent media speculation, GFH Capital can confirm that we are in continual discussions regarding the introduction of new investment into Leeds United Football Club. Since acquiring ownership of the club in December 2012, we have supported the club financially, supported the manager, and worked hard to forge closer links with both the fans and the local community. We have never made any secret about the fact that our aim has always been to attract investment partners, and we are currently speaking to a number of parties regarding the acquisition of shares. We would ask fans to ignore the media speculation surrounding investment, and be assured that we remain as committed as ever to the club and ensuring any new investment is in the best interests of Leeds United, for now and the future. We'd like to thank our fans for their wonderful support and for their patience, and we will endeavour to keep you updated. - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/ul75jtwpgqdv1k06bdmvm8lp7/title/statement-from-the-owners#sthash.XvNnxrPC.dpuf

GFH til hjemmesiden 30. januar:

Following recent media reports and speculation, GFH Capital would like to confirm that it has agreed to sell a 75 per cent stake in the club to Eleonora Sport Ltd, a company owned by the Cellino family who have many years experience in football and who plan to invest substantially in the club including the re acquisition of Elland Road. Eleonora will be working on completing the required Football League approval.
 
The Cellino Family is a well known Italian sports family, who have owned Serie A side Cagliari since 1992. They come to English football with an ambition to support Leeds United financially to take it to the Premier League and a belief that the club can sustain top-flight status.
 
Since the agreement, Leeds United is in discussion with Elenora Sport Ltd. on a number of issues concerning the Club matters including the structure of the management of the first team.  Following recent press speculation we confirm that David Haigh remains the MD of Leeds United.
 - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/y18k159fs2j61hfjr99foifin/title/a-statement-from-gfh-capital#sthash.yVX9fX7t.dpuf













« Siste redigering: Februar 03, 2014, 14:17:39 av Kato »
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #182 på: Februar 03, 2014, 09:42:56 »
Lokal identitet døde på 1980 tallet det.Skal man ha lokal identitet. Finn deg en klubb i amatørligaen. Her snakker vi om Leeds United. Og Leeds United skal være med blant eliten i Engelsk fotball. Den dagen leeds bare er en klubb som skal satse på lokale spillere. Ja den dagen kan likegjerne Leeds bli slått konkurs og ikke gjennoppstå. En suksessrik klubb hvis Leeds blir det igjen. Ja den satser på eksterne spillere. Påfyllt med kanskje 2-3 spillere i stallen som har kommet opp gjennom akademiet hvert år. Opp i Premier League og bygg klubb der. Dette med å bygge en klubb når vi køler nede i systemet er bare tullete

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #183 på: Februar 03, 2014, 09:44:56 »
jo jo, vakre tanker alt dette her, men en som i snitt går gjennom 2 managere i året..er det medisin da?
Skriker det langsiktig bygging av klubben? Og om denne krabaten nå er den diktatoren det snakkes om, hvorfor skulle han plutselig endre holdning bare fordi han plutselig kanskje får kjøpe seg Leeds Utd?
Han har jo sparket manageren vår allerede (noe han nå benekter), før han har kjøpt klubben...for meg er det i overkant drøyt, eller kanskje det er handlekraft?
48 timer med mannen i bildet, og allerede masse løgn og dritt...må si nei takk jeg.
Og alternativet er?
Jeg liker heller ikke Cellino og hans måte å drive en klubb på(hvis hvert ord stemmer)MEN DET ER INGEN ANDRE SOM VIL KJØPE DENNE KLUBBEN SOM HAR PENGER PÃ… NÃ…VÆRENDE TIDSPUNKT.
Vi må slutte å drømme om stinne oppkjøpere som ikke finnes :)

B_Ød

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #184 på: Februar 03, 2014, 09:47:55 »
jo jo, vakre tanker alt dette her, men en som i snitt går gjennom 2 managere i året..er det medisin da?
Skriker det langsiktig bygging av klubben? Og om denne krabaten nå er den diktatoren det snakkes om, hvorfor skulle han plutselig endre holdning bare fordi han plutselig kanskje får kjøpe seg Leeds Utd?
Han har jo sparket manageren vår allerede (noe han nå benekter), før han har kjøpt klubben...for meg er det i overkant drøyt, eller kanskje det er handlekraft?
48 timer med mannen i bildet, og allerede masse løgn og dritt...må si nei takk jeg.
Og alternativet er?
Jeg liker heller ikke Cellino og hans måte å drive en klubb på(hvis hvert ord stemmer)MEN DET ER INGEN ANDRE SOM VIL KJØPE DENNE KLUBBEN SOM HAR PENGER PÃ… NÃ…VÆRENDE TIDSPUNKT.
Vi må slutte å drømme om stinne oppkjøpere som ikke finnes :)

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  3m 
The group plan to match the terms of Cellino's bid and want an immediate answer tomorrow.  ;)
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #185 på: Februar 03, 2014, 09:48:23 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren

Vi sitter vel alle med den følelsen at litt av sjela på balløya har dødd ut. Engelske spillere presses ut, for de er rett og slett for dårlige. Managere det samme. Jeg skulle også ønske at den lokale identiteten var bedre forankret. Men spillerne er enkelt og greit ikke gode nok. Det har aldri vært færre briter, og det blir ikke bedre. Da tror jeg man må slå seg til ro i league one eller two. Dessverre.

Synes heller ikke vi skal male fanden på veggen før han har fått prøvd seg. Gi mannen en sjanse. Kanskje han ikke sparker manager hvert halvår i Leeds.

 

h.b

  • Gjest
Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #186 på: Februar 03, 2014, 09:54:05 »
jo jo, vakre tanker alt dette her, men en som i snitt går gjennom 2 managere i året..er det medisin da?
Skriker det langsiktig bygging av klubben? Og om denne krabaten nå er den diktatoren det snakkes om, hvorfor skulle han plutselig endre holdning bare fordi han plutselig kanskje får kjøpe seg Leeds Utd?
Han har jo sparket manageren vår allerede (noe han nå benekter), før han har kjøpt klubben...for meg er det i overkant drøyt, eller kanskje det er handlekraft?
48 timer med mannen i bildet, og allerede masse løgn og dritt...må si nei takk jeg.
Og alternativet er?
Jeg liker heller ikke Cellino og hans måte å drive en klubb på(hvis hvert ord stemmer)MEN DET ER INGEN ANDRE SOM VIL KJØPE DENNE KLUBBEN SOM HAR PENGER PÃ… NÃ…VÆRENDE TIDSPUNKT.
Vi må slutte å drømme om stinne oppkjøpere som ikke finnes :)

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  3m 
The group plan to match the terms of Cellino's bid and want an immediate answer tomorrow.  ;)

Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #187 på: Februar 03, 2014, 09:54:11 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren

Vi sitter vel alle med den følelsen at litt av sjela på balløya har dødd ut. Engelske spillere presses ut, for de er rett og slett for dårlige. Managere det samme. Jeg skulle også ønske at den lokale identiteten var bedre forankret. Men spillerne er enkelt og greit ikke gode nok. Det har aldri vært færre briter, og det blir ikke bedre. Da tror jeg man må slå seg til ro i league one eller two. Dessverre.

Synes heller ikke vi skal male fanden på veggen før han har fått prøvd seg. Kanskje han ikke sparker manager hvert halvår i Leeds.



kan hende det, men den første røk ut før noen rakk å trekke pusten...litt dårlig start..eller?
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #188 på: Februar 03, 2014, 09:57:19 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #189 på: Februar 03, 2014, 09:57:41 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren

Vi sitter vel alle med den følelsen at litt av sjela på balløya har dødd ut. Engelske spillere presses ut, for de er rett og slett for dårlige. Managere det samme. Jeg skulle også ønske at den lokale identiteten var bedre forankret. Men spillerne er enkelt og greit ikke gode nok. Det har aldri vært færre briter, og det blir ikke bedre. Da tror jeg man må slå seg til ro i league one eller two. Dessverre.

Synes heller ikke vi skal male fanden på veggen før han har fått prøvd seg. Kanskje han ikke sparker manager hvert halvår i Leeds.



kan hende det, men den første røk ut før noen rakk å trekke pusten...litt dårlig start..eller?

Tja opp til ham det. Personlig hadde jeg gjort det samme. Men venta til at klubben var offisielt min

B_Ød

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #190 på: Februar 03, 2014, 09:58:02 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??
Ups & Ups!!

Lucas the Kop Cat

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #191 på: Februar 03, 2014, 09:59:51 »
Akkurat NÃ… vil jeg bare ha sportslig suksess...seier på seier...Premier League...storkamper hver helg...øvre halvdel...Europa...at jeg ikke blir mobbet av nær famile om Wankership...knuse alle lag med røde drakter...gang på gang...Champions League...pokaler...ære & berømmelse...

INGEN FORTJENER DET MER ENN LEEDS og FANSEN!!!

Er det italieneren som skal til ja så er jeg klar!
+1

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #192 på: Februar 03, 2014, 10:00:21 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??

Jeg synes jo handlekraften virket relativt solid fredag. Kanskje i overkant faktisk. Han måtte nok vært på Tore Torell-nivå om han i tillegg til alt han gjorde også skulle fått tid til å kjøpe spillere. Viktigst av alt kan det se ut som, han berget Ross.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #193 på: Februar 03, 2014, 10:00:58 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??

Ikke direkte ham nei. Men kjøpsvinduet ble jo stengt og da er kjøp ikke mulig. Og hvem vet. Det lånevinduet som er åpent nå vil nok antagelig tilsi andre spillere inn såfort han får fullstendig kontroll. Men jeg kan jo ta feil her. Uansett så tror jeg ikke han har kjøpt klubben for å være på nest øverste hylle

samadhi

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #194 på: Februar 03, 2014, 10:03:33 »
En viss form for kritisk sans skal man vel ha, men som du sier så er dette ett forum der vi lever av nyheter om Leeds United. Uten ryktebørsen ville det nok vært langt mindre aktivitet her inne.

I denne saken så var det jo en enorm strøm med rykter, noe som ble forsterket av at alt skjedde på siste dag av deadlineday der mediene jakter all info de kan få tak på.
Fra offisielt hold har det ikke kommet all verden med info, og det er åpenbart at det var hold i en del av ryktene:

F.eks så kom det ingen info om Brian McD sin situasjon til tross for at alle rykter sa at han var sparket. Det at han ikke var til stede på benken lørdag bekrefter vel at det har vært noe på gang.
Det kom ingen info om nye spillere til tross for at Andrea Tadinelli er oppført under Players på den offisielle siden.
Festa var ikke på benken som noen antydet, men han skal ha vært på tribuen og notert (selv om det også bare er ettt rykte)

Det handler som du sier om å være kritisk, men det er vel mye morsommere å sluke til seg alt av informasjon og spekulere utifra det  :)
marching on together,
derudaf forever...

Ian Baird

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #195 på: Februar 03, 2014, 10:08:29 »
Har sittet og tenkt litt i det siste som vanlig. Slik jeg ser det er det kun 3 løsninger for klubben. Den ene er som sagt at denne Italieneren kjøper klubben og gjør hva han vil med den. Dette kan innebære store pengeinnsprøytninger i klubben i et forsøk på å nå Premier League
Den andre er at denne Farnam med sitt konsortium kjøper klubben. Men for meg så virker dete som at de ikke har nok penger, og derfor så er sjansene store for at vi driver på som vanlig i årene fremover. Må selge spillere før vi kan kjøpe osv.
Det tredje alternativet er faktisk ganske reellt. Uten verken Farnam eller Cellino. Ja da er sjansene store for at klubben havner i administrasjon før eller siden. Og jeg vet godt hvilket valg jeg vil ha. Nemlig Cellino
Enig!
Hvis Cellino ikke blir godkjent så tror jeg vi har et helvete løs...Cellino har sannsynligvis allerede spyttet inn penger fordi GHF er blakke. Hvis han ikke får kjøpe skal han ha igjen penga-med renter....og hvem skal betale det? GHF kan ikke, og den eneste kjøperen i tillegg til Cellino er Farnan gruppen....de må da betale mer enn det de har regnet med...og hvis de trekker seg ut da og det plutselig ikke står igjen noen kjøpere så er vi rævkjørt >:(
Da blir det administrasjon og mørke fremtidsutsikter....

Hvis Cellino ikke blir godkjent som eier er det sikkert mulig at han går inn i klubben via omveier, og trekker  i trådene uten offisielt å være eier. Hvis ikke det er et alternativ vil nok GHF selge til Farnan gruppen med tap, forutsatt at ryktene om finansiell krise stemmer.
Akkurat som Bates gjorde i flere år altså...

Ja, men nå er vel reglene slik at eierne skal være synlige... (?)
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Annesj

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #196 på: Februar 03, 2014, 10:08:53 »
Ber til høyere makter om at denne cellomannen IKKE får godkjennelse av FA!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #197 på: Februar 03, 2014, 10:10:10 »
Ber til høyere makter om at denne cellomannen IKKE får godkjennelse av FA!

Hva vil du ha da istedenfor. Og begrunn gjerne svaret hvis de ikke har midler nok til å innvestere stort

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #198 på: Februar 03, 2014, 10:11:52 »
En viss form for kritisk sans skal man vel ha, men som du sier så er dette ett forum der vi lever av nyheter om Leeds United. Uten ryktebørsen ville det nok vært langt mindre aktivitet her inne.

I denne saken så var det jo en enorm strøm med rykter, noe som ble forsterket av at alt skjedde på siste dag av deadlineday der mediene jakter all info de kan få tak på.
Fra offisielt hold har det ikke kommet all verden med info, og det er åpenbart at det var hold i en del av ryktene:

F.eks så kom det ingen info om Brian McD sin situasjon til tross for at alle rykter sa at han var sparket. Det at han ikke var til stede på benken lørdag bekrefter vel at det har vært noe på gang.
Det kom ingen info om nye spillere til tross for at Andrea Tadinelli er oppført under Players på den offisielle siden.
Festa var ikke på benken som noen antydet, men han skal ha vært på tribuen og notert (selv om det også bare er ettt rykte)

Det handler som du sier om å være kritisk, men det er vel mye morsommere å sluke til seg alt av informasjon og spekulere utifra det  :)

Joda. At alt ikke har foregått helt etter boka, er det jo mange ting som tyder på. Deadline day forsterker jo alt noe voldsomt.

Diskusjoner, informasjonsflyt, rykter og krangling er jo endel av hele greia her inne. Ganske interessant å se hvor uenige vi kan være, selv om vi alle har felles mål.  Og så er jo litt av det skumle med forum at kun det skrevne ord kommer frem. Man får ikke nyansert verbalt. Spennende tider, det kan ingen ta fra oss.

Og plutselig ble det dommedagsprofetene som fikk trua her inne.
« Siste redigering: Februar 03, 2014, 10:14:39 av Kato »
 

ibmroald

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #199 på: Februar 03, 2014, 10:12:27 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??
Absolutt noe å merke seg. Det eneste han har drattinn er en spiller ingen har hørt om fra en bakgårdsklubb i Italia.
 

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #200 på: Februar 03, 2014, 10:34:43 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren

Vi sitter vel alle med den følelsen at litt av sjela på balløya har dødd ut. Engelske spillere presses ut, for de er rett og slett for dårlige. Managere det samme. Jeg skulle også ønske at den lokale identiteten var bedre forankret. Men spillerne er enkelt og greit ikke gode nok. Det har aldri vært færre briter, og det blir ikke bedre. Da tror jeg man må slå seg til ro i league one eller two. Dessverre.

Synes heller ikke vi skal male fanden på veggen før han har fått prøvd seg. Kanskje han ikke sparker manager hvert halvår i Leeds.



kan hende det, men den første røk ut før noen rakk å trekke pusten...litt dårlig start..eller?

Tja opp til ham det. Personlig hadde jeg gjort det samme. Men venta til at klubben var offisielt min

ingen dum ide det  ;)
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #201 på: Februar 03, 2014, 10:49:14 »
Jeg synes jo handlekraften virket relativt solid fredag. Kanskje i overkant faktisk. Han måtte nok vært på Tore Torell-nivå om han i tillegg til alt han gjorde også skulle fått tid til å kjøpe spillere. Viktigst av alt kan det se ut som, han berget Ross.

Det var vel på et tidspkt snakk om et helt kobbel med både italienske og franske spillere..
Endte altså opp med en, for meg, helt ukjent spiller.
Kanskje hvis han hadde brukt mer tid på disse overgangene, enn sparking av manager, hadde ting sett noe lysere ut..men jeg tviler.
At han berget Ross, er vel også noe vi heller ikke helt kan feste lit til, men om så var..bra det.
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #202 på: Februar 03, 2014, 10:50:16 »
Og plutselig ble det dommedagsprofetene som fikk trua her inne.

Supert det da  :D
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #203 på: Februar 03, 2014, 11:21:59 »
Enda noe nytt! Skal de to konsortiumene slå seg sammen og matche Cellinos bud?

The other news is that rival consortiums, sports capital, with David haigh and Andrew flower and the Mike Farnan led 'Together Leeds' have joined forces to try and gazump the Cellino bid. Word is that they want an answer within 24 hours as other local business men have been spurred into action flowing the Cellino mess..

http://www.unofficiallufc.co.uk/1/post/2014/02/mcdermott-back-as-rival-bidders-join-forces.html



Jeg tror det er sånn:
Nå er vi i hendene på FA. De avgjør Fit and Proper! Få Cellino det i box er vi FROZA LEEDS UNITED!!

Om ikke så kan vi slenge videre med fattige engelske eiere.  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #204 på: Februar 03, 2014, 11:26:05 »
Enda noe nytt! Skal de to konsortiumene slå seg sammen og matche Cellinos bud?

The other news is that rival consortiums, sports capital, with David haigh and Andrew flower and the Mike Farnan led 'Together Leeds' have joined forces to try and gazump the Cellino bid. Word is that they want an answer within 24 hours as other local business men have been spurred into action flowing the Cellino mess..

http://www.unofficiallufc.co.uk/1/post/2014/02/mcdermott-back-as-rival-bidders-join-forces.html



Jeg tror det er sånn:
Nå er vi i hendene på FA. De avgjør Fit and Proper! Få Cellino det i box er vi FROZA LEEDS UNITED!!

Om ikke så kan vi slenge videre med fattige engelske eiere.  ::)

Det var da voldsomt så travelt de plutselig fikk det. Jeg frykter det blir Cellino eller administrasjon.
 

B_Ød

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #205 på: Februar 03, 2014, 11:38:16 »
Det var da voldsomt så travelt de plutselig fikk det. Jeg frykter det blir Cellino eller administrasjon.

Dette "http://www.bbc.com/sport/0/football/26006243" frykter jeg også.
Ups & Ups!!

fjellhaugen

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #206 på: Februar 03, 2014, 11:43:02 »
F.eks så kom det ingen info om Brian McD sin situasjon til tross for at alle rykter sa at han var sparket. Det at han ikke var til stede på benken lørdag bekrefter vel at det har vært noe på gang.
Det kom ingen info om nye spillere til tross for at Andrea Tadinelli er oppført under Players på den offisielle siden.
Festa var ikke på benken som noen antydet, men han skal ha vært på tribuen og notert (selv om det også bare er ettt rykte)

om ikke det sto på www.leedsunited.com, så kan man jo tolke det som rimelig offisielt at han fikk fyken når rossco fortalte live på sky av han hadde snakka med mcdermot tdligere på kvelden.
festa på tribunen ble vel også bekreftet med bilde på twitter, om ikke offisielt.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Runar

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #207 på: Februar 03, 2014, 11:43:30 »
Jeg synes jo handlekraften virket relativt solid fredag. Kanskje i overkant faktisk. Han måtte nok vært på Tore Torell-nivå om han i tillegg til alt han gjorde også skulle fått tid til å kjøpe spillere. Viktigst av alt kan det se ut som, han berget Ross.

Det var vel på et tidspkt snakk om et helt kobbel med både italienske og franske spillere..
Endte altså opp med en, for meg, helt ukjent spiller.
Kanskje hvis han hadde brukt mer tid på disse overgangene, enn sparking av manager, hadde ting sett noe lysere ut..men jeg tviler.
At han berget Ross, er vel også noe vi heller ikke helt kan feste lit til, men om så var..bra det.

Kontra helt ukjente britiske spillere
 

ibmroald

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #208 på: Februar 03, 2014, 11:53:35 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
Spiller liten rolle hvem som stod på linja. Taktikken hadde McDermott lagt opp, og spillerne ga utvilsomt det lille ekstra for å hedre McDermott.
 

Superfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #209 på: Februar 03, 2014, 11:55:00 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
Spiller liten rolle hvem som stod på linja. Taktikken hadde McDermott lagt opp, og spillerne ga utvilsomt det lille ekstra for å hedre McDermott.

Trist at manageren må få sparken for at spillerne skal prestere sånn noenlunde.