Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1434092 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1890 på: April 01, 2014, 08:30:39 »
denna affären fortsätter att köras i långbänk
 

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1891 på: April 01, 2014, 09:23:56 »
@sport_simon: I've been told Cellino appeal decision expected Thursday or Friday. QC will give 24 hrs' notice #lufc


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Diof

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1892 på: April 01, 2014, 09:31:16 »
Ok. Da er d vel bare å notere nok et tap da... Kveldens kamp mot Charlton blir vel bare en rein formalitet for londonlaget...

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1893 på: April 01, 2014, 09:32:55 »
@sport_simon: I've been told Cellino appeal decision expected Thursday or Friday. QC will give 24 hrs' notice #lufc

Om dette stemmer, er det i alle fall ikke klink nay!

Marching on together!

Furu

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1894 på: April 01, 2014, 10:47:40 »
http://www.unofficiallufc.co.uk/1/post/2014/04/d-day-as-key-decision-looms.html?

D-Day as key decision looms
01/04/20140 Comments
 
If you really wanted to make a mockery of the farcical situation at Leeds, you'd plan to announce a key decision of the biggest practical joke day of the year...roll on 1st April!

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1895 på: April 01, 2014, 10:56:10 »
@maffeistefano: I have no comments on Cellino case. I gave my advice to the Independent QC selected by FL and I trust that judgment will be fair and speedy.

Selected by FL....


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1896 på: April 01, 2014, 11:00:49 »
@maffeistefano: I have no comments on Cellino case. I gave my advice to the Independent QC selected by FL and I trust that judgment will be fair and speedy.

Selected by FL....


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Han har STOR intergritet denne Kerr! Sjekk den CV'en!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1897 på: April 01, 2014, 11:05:37 »
@sport_simon: I've been told Cellino appeal decision expected Thursday or Friday. QC will give 24 hrs' notice #lufc


Sent from my iPhone using Tapatalk 2


DEN var kul da! Med 24 timers varsel før avgjørelsen blir tatt så blir det sikkert slutt på ALLE spekulasjonene!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1898 på: April 01, 2014, 12:38:31 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."


nord

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1901 på: April 01, 2014, 12:44:29 »
wauv - det var lige det som skule ske  ;D ;D ;D
 

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1902 på: April 01, 2014, 14:15:59 »
Her er en aktuell sak og ganske overbevisende STATEMENT om at Cellino ikke kan fratas muligheten til å kjøpe Leeds United.

Dere husker kanskje saken om Amanda Knox eller Knoxy-Foxy:


Presiding Judge Alessandro Nencini has 90 days to write his arguments behind the jury's ruling. Once that is out, lawyers have 90 days to appeal.
 
Knox's attorney, Ted Simon, said there will certainly be an appeal and cautioned that extradition shouldn't yet be a part of the conversation surrounding the case.
 
"It's really not in play right now, because first of all, she has another appeal to the Supreme Court of Italy," he told CNN's Anderson Cooper 360. "In Italy, under their system, you're still actually presumed innocent until that third, final stage."  = Ultima Stanza

Simon said that if extradition does become an issue, Knox has "very substantial defenses" that can be used.


http://edition.cnn.com/2014/01/30/world/europe/italy-amanda-knox-retrial/









MOT with Cellino!!!  ;D
« Siste redigering: April 01, 2014, 14:50:11 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1903 på: April 01, 2014, 14:51:47 »
Her er en aktuell sak og ganske overbevisende STATEMENT om at Cellino ikke kan fratas muligheten til å kjøpe Leeds United.

Dere husker kanskje saken om Amanda Knox eller Knoxy-Foxy:


Presiding Judge Alessandro Nencini has 90 days to write his arguments behind the jury's ruling. Once that is out, lawyers have 90 days to appeal.
 
Knox's attorney, Ted Simon, said there will certainly be an appeal and cautioned that extradition shouldn't yet be a part of the conversation surrounding the case.
 
"It's really not in play right now, because first of all, she has another appeal to the Supreme Court of Italy," he told CNN's Anderson Cooper 360. "In Italy, under their system, you're still actually presumed innocent until that third, final stage."

Simon said that if extradition does become an issue, Knox has "very substantial defenses" that can be used.


http://edition.cnn.com/2014/01/30/world/europe/italy-amanda-knox-retrial/






MOT with Cellino!!!  ;D

Presedens er en bra ting, så sant den tipper i vår favør. Et av de viktigste spørsmålene blir om dette er direkte overførbart til britisk lovgivning.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1904 på: April 01, 2014, 14:59:31 »
Her er en aktuell sak og ganske overbevisende STATEMENT om at Cellino ikke kan fratas muligheten til å kjøpe Leeds United.

Dere husker kanskje saken om Amanda Knox eller Knoxy-Foxy:


Presiding Judge Alessandro Nencini has 90 days to write his arguments behind the jury's ruling. Once that is out, lawyers have 90 days to appeal.
 
Knox's attorney, Ted Simon, said there will certainly be an appeal and cautioned that extradition shouldn't yet be a part of the conversation surrounding the case.
 
"It's really not in play right now, because first of all, she has another appeal to the Supreme Court of Italy," he told CNN's Anderson Cooper 360. "In Italy, under their system, you're still actually presumed innocent until that third, final stage."

Simon said that if extradition does become an issue, Knox has "very substantial defenses" that can be used.


http://edition.cnn.com/2014/01/30/world/europe/italy-amanda-knox-retrial/






MOT with Cellino!!!  ;D

Presedens er en bra ting, så sant den tipper i vår favør. Et av de viktigste spørsmålene blir om dette er direkte overførbart til britisk lovgivning.


Det var overførbart til Amerikansk lov. Merkelig nok kan en person i den sammenheng IKKE bli dømt to ganger for samme sak og dermed ble frøken Knox (foreløpig) ikke utlevert tilbake til Italia etter den endelige dommen på 28 1/2 år!


"This is the fourth time Knox faced a verdict on Kercher's murder. Knox and Sollecito were convicted in 2009. After serving four years in prison they were freed in 2011 when an appeals court threw out the murder conviction. But Italy's supreme court ordered another appeals court to rehear the case."

"Shortly before the verdict was reached Knox told the Guardian that if found guilty she hoped that the U.S. government would refuse to extradite her to Italy.
"I'm definitely not going back to Italy willingly. They'll have to catch me and pull me back kicking and screaming into a prison that I don't deserve to be in. I will fight for my innocence," she told the Guardian."
 
http://abcnews.go.com/International/amanda-knox-frightened-guilty-verdict-28-year-sentence/story?id=22295682
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1905 på: April 01, 2014, 16:19:53 »

Championship: Leeds players made to wait over wages as QC considers Cellino's appeal

Leeds United players are still waiting to be paid the remaining half of March's wages as an independent QC considers Massimo Cellino's appeal against the Football League.

Sky Sports News understands that players hoped to have been paid on the same day as their Championship game against Charlton at Elland Road.

Leeds' players have received 50 per cent of last month's wages after an agreement was reached last week.

Cellino's appeal hearing, believed to have been before Tim Kerr QC, took place at a law firm in central London on Monday.

Football League chief executive Shaun Harvey was present at the hearing with other league officials.

Harvey, a former Leeds United chief executive, did not vote in the original decision to block Cellino's takeover after the Italian's recent conviction in Italy for tax evasion.

It is understood that Mr Kerr QC did not give the Football League, and other parties, a date when he would publish his decision.

One source has told Sky Sports News that they do not expect the judgement until at least Thursday this week.

If Cellino loses his appeal he could take his case to a High Court judge.

http://www1.skysports.com/football/news/11715/9243769
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1906 på: April 01, 2014, 17:14:39 »
Simon Austin ‏@sport_simon 2 min

#cellino appeal hearing being held at 10.30am this morning in London. Independent QC advised by Italian legal expert Stefano Maffei #lufc

Her er eksperten på italiensk lov som også er tilstede i dag:

http://www.maffeistefano.it/


http://www.eurojustis.eu/unipr.html

Stefano Maffei (Ph.D. Oxford), Lecturer in Criminal Procedure, is an expert in comparative criminal procedure and evidence. Dr. Maffei is author of several publications in International Journals (Journal of International Criminal Justice, European Journal of Criminology) and a book on “The European Right to confrontation in criminal proceedings”.





Og en liten side som oppdaterer noen av de siste dagenes merkverdigheter:

http://inagist.com/all/450515931434090496/

Har aldri vært her inne før, men...  :)


@maffeistefano
I have no comments on Cellino case. I gave my advice to the Independent QC selected by FL and I trust that judgment will be fair and speedy.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1907 på: April 01, 2014, 17:18:52 »
Simon Austin
@sport_simon

I've just been given a short statement from Cellino's legal representative about the taped conversation with @WhiteLeedsRadio ...

"On Sunday night, Mr Cellino had a private conversation with an individual and,in breach of confidence, that individual..."

"... recorded the conversation and disseminated it to the public. That individual, and others, have been written to..."

"...and the material has now been removed."

 ::)



« Siste redigering: April 01, 2014, 17:20:49 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1908 på: April 01, 2014, 17:27:03 »
Og hvordan de tolker dette i England blir en utfordring for FL:

In Italy, the second paragraph of Article 27 of the Constitution states: "A defendant shall be considered not guilty until a final sentence has been passed."[21]

 :)


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1909 på: April 01, 2014, 17:47:46 »
Og hvordan de tolker dette i England blir en utfordring for FL:

In Italy, the second paragraph of Article 27 of the Constitution states: "A defendant shall be considered not guilty until a final sentence has been passed."[21]

 :)

Man kan jo ikke få nei til å kjøpe en fotballklubb hvis ankepunktet er en dom man til slutt blir frikjent av. Blir jo meget urettferdig og helt feil.

Cellino får klubben!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1910 på: April 01, 2014, 18:01:05 »
Simon Austin ‏@sport_simon 2 min

#cellino appeal hearing being held at 10.30am this morning in London. Independent QC advised by Italian legal expert Stefano Maffei #lufc

Her er eksperten på italiensk lov som også er tilstede i dag:

http://www.maffeistefano.it/


http://www.eurojustis.eu/unipr.html

Stefano Maffei (Ph.D. Oxford), Lecturer in Criminal Procedure, is an expert in comparative criminal procedure and evidence. Dr. Maffei is author of several publications in International Journals (Journal of International Criminal Justice, European Journal of Criminology) and a book on “The European Right to confrontation in criminal proceedings”.





Og en liten side som oppdaterer noen av de siste dagenes merkverdigheter:

http://inagist.com/all/450515931434090496/

Har aldri vært her inne før, men...  :)


@maffeistefano
I have no comments on Cellino case. I gave my advice to the Independent QC selected by FL and I trust that judgment will be fair and speedy.


Her ligger hele problemet vårt >:(
Aldri iverden om dette utvalget er uavhengig- det er jo de inkompetente, inhabile idiotene som har utnevnt en ny komite, dette er jo helt håpløst. Burde i så fall vært FA som gjorde dette, og ikke noen representanter for andre konkurrerende klubbene >:(
Om vi skulle være så heldig at Cellino får klubben, så kan jo ikke FL avgjøre lignende spørsmål i fremtiden uansett. Det lukter egne interesser laaaaang vei....
« Siste redigering: April 01, 2014, 18:08:26 av DenHviteYeboah »

Milou

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1911 på: April 01, 2014, 18:11:18 »
Verden er rar. Då eg først las reaksjonane til dette "intervjuet", tenkte eg at no skulle eg få mitt "Kva var det eg sa" øyeblikk, sidan eg tidlegare har vore sterkt kritisk til Cellino i eit innlegg på forumet. Men så las eg "intervjuet", og eg må seie at min respekt for Cellino har auka betrakteleg etter dette.

Viss ein ser bort frå ein masse vrøvl som ein må forvente av ein full mann som får utløp for sin frustrasjon, så seier jo Cellino stort sett det samme som har blitt sagt på dette forumet i heile år:
+ Spelarane er overbetalte og presterer ikkje i forhold til løna dei får
+ McDermott er god til å prate, men kan ikkje leie laget
+ Tidlegare eigarar er kriminelle løgnarar som har tappa klubben for pengar

Det som imidlertid er mest interessant er grunnen til at han kjøpte klubben. Han har insett at han ikkje kan ta Cagliari noko lenger, men han ser at Leeds er ein klubb som har potensiale til å spise kirsebær med dei store. Respekt for fansen viser han også.

Eg er fortsatt skeptisk til Cellino som eigar, for han har tydeleg vist at han er ein mann som handlar før han tenkjer, men han viser også at han har evne til å lære av sine feil. Han seier at han hadde planar om å hente inn ein masse italienarar, men skjønar no at det kanskje ikkje ville vere så lurt.

Slik situasjonen er vil det beste for klubben no sannsynlegvis vere at Cellino får kjøpt klubben. Om han - så usannsyleg det no kan synest - klarar å jobbe sammen med McDermott kan det faktisk bli riktig bra. Eg har meir respekt for McDermott enn det Cellino viser, og eg trur det er viktig med ein manager som har styrke til å tale imot Cellino når det trengs. Det kan iallefall virke som McDermott har tru på at han har ein mulegheit for å jobbe med Cellino for han har sagt det einaste riktige som er å seie om dette "intervjuet": Dette var sagt i ein privat samtale og burde aldri blitt publisert.

Sannsynlegvis vil dette vere til skade for Leeds og Cellino. Dessverre er det blitt slik når einkvar amatør kan publisere materiale. Ã… ringe opp ein full mann og gje seg ut for noko anna enn det ein er og så publisere det er moralsk forkasteleg og har ingenting med journalistikk å gjere. Den einaste som burde ha fått eit dårlegare omdømme etter dette er mannen som publiserte dette "intervjuet".

kongsmo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1912 på: April 01, 2014, 18:59:48 »
Hvordan vet du at han var full?
"SNIFFER"

Milou

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1913 på: April 01, 2014, 19:19:00 »
Hvordan vet du at han var full?

Hmm. Eg meinte han sa det sjøl, men eg kunne ikkje finne det igjen no. Orka ikkje å lese alt på nytt att, men det er muleg eg tok feil der. Anyway, det er det inntrykket eg får når eg les transcriptet (eg har ikkje høyrd på lydfila), men viss han ikkje var det viser det nok ein gang at dømmekrafta hans ikkje er den beste. Uansett, så endrar ikkje det på det faktum at dette skulle ikkje ha vore publisert.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1914 på: April 01, 2014, 20:35:09 »
Simon Austin ‏@sport_simon 2 min

#cellino appeal hearing being held at 10.30am this morning in London. Independent QC advised by Italian legal expert Stefano Maffei #lufc

Her er eksperten på italiensk lov som også er tilstede i dag:

http://www.maffeistefano.it/


http://www.eurojustis.eu/unipr.html

Stefano Maffei (Ph.D. Oxford), Lecturer in Criminal Procedure, is an expert in comparative criminal procedure and evidence. Dr. Maffei is author of several publications in International Journals (Journal of International Criminal Justice, European Journal of Criminology) and a book on “The European Right to confrontation in criminal proceedings”.





Og en liten side som oppdaterer noen av de siste dagenes merkverdigheter:

http://inagist.com/all/450515931434090496/

Har aldri vært her inne før, men...  :)


@maffeistefano
I have no comments on Cellino case. I gave my advice to the Independent QC selected by FL and I trust that judgment will be fair and speedy.


Her ligger hele problemet vårt >:(
Aldri iverden om dette utvalget er uavhengig- det er jo de inkompetente, inhabile idiotene som har utnevnt en ny komite, dette er jo helt håpløst. Burde i så fall vært FA som gjorde dette, og ikke noen representanter for andre konkurrerende klubbene >:(
Om vi skulle være så heldig at Cellino får klubben, så kan jo ikke FL avgjøre lignende spørsmål i fremtiden uansett. Det lukter egne interesser laaaaang vei....

Hvis dette er riktig har du hatt helt rett i dine mistanker  når det gjelder den " uavhengige " ankeinstansen DHY.  Hvis den er utnevnt av FL er den slett ikke uavhengig i mine øyne....Nettverk, bindinger, inhabilitet....etc.

Ikke bra dette.  :(
Jon R.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1915 på: April 01, 2014, 21:16:39 »


I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1916 på: April 01, 2014, 21:19:41 »





MORO å eie noe!  Blir fart i PR-arbeidet i klubben!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1917 på: April 01, 2014, 21:22:55 »
All PR er god PR? Håper det stemmer i dette tilfellet...
Jon R.

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1918 på: April 01, 2014, 21:24:05 »
hvis denne "sympatiske" kroppen tar over Leeds, trenger vi nok Brian til å "smoothe" over ting fra tid til annen...
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1919 på: April 02, 2014, 12:36:46 »
Nytt om ankemuligheter i prosessen rundt take-over:

Simon Austin‏@sport_simon·1. apr.
news you won't want to hear - I'm told there are still 2 more stages of appeal available - & then Court of Arbitration for Sport #lufc

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973