Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1440150 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3750 på: ſeptember 22, 2015, 23:41:34 »

Jeg leser overskrifter som "Cellino outlines 2 year plan" og ser samtidig noen korte klipp med en mumlende mann med dårlig ordforråd, flakkende blikk og jævlig tett nese.  At Cellino skal overta Pearsons arbeidsoppgaver gjør meg bare trist og bedrøvet..


Ã… se så idiotiske innlegg som dette gjør meg trist og bedrøvet. At man våger å holde på sånn mot den beste eieren vi har hatt siden Leslie Silvers dager er utenfor min fatteevne!!!

Ã… se så skrullete innlegg som dette gjør meg opggitt.

Ã… se slike skrivefeil gjør meg skkufet.
HåvardK har det nok ennå verre nå.  Jeg beklager de traumer min lemfeldige omgang med ortografien måtte ha forvoldet.
DER kom årsaken til febertoktene for en dag.

Da har jeg kontaktet Edith. Håper det hjelper.
- Leif Olav

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3751 på: ſeptember 23, 2015, 09:10:00 »
Cellino told Sky Sports: “Sam Byram is the only one that maybe thinks Leeds is too small for him.

“He maybe thinks he deserves to be in a bigger team and a bigger club and maybe he’s right. But when I hear that a player from Leeds, with his agent, that he thinks that Leeds is not big enough for him, that he wants something bigger, I felt really embarrassed.

“He didn’t sign the new contract and he won’t sign it anymore. He’s been offered a contract a few times, he didn’t want to sign and I am deeply offended.

“I can’t believe that we’ve fallen out with it. I am so hurt inside that if he comes asking for a contract I would prefer to sign someone else.”

Jeg kan nesten ikke tro hva jeg leser. Slik henger altså eieren ut en av spillerne. Vi har sett lignende før, både fra Bates og Cellino. Om Howson, Gradel, Snodgrass og McCormack, og sikkert mange flere. Og det er enda vanskeligere å tro at fansen, i hvert fall mange av oss, ikke har lært denne gangen heller. Mange sluker eierens ord. Nå er mange mot Byram, mens sicknote six er tilgitt etter at de ikke ville spille for Leeds mot Charlton. Ubegripelig.

Så Cellino er deeply offended og so hurt inside. Handler dette om Cellinos følelser? Nei. Han er så lite profesjonell at jeg blir dårlig. For et barn han er. Det er så pinlig å høre på han. Og preiket på OS om ikke want, men wish om opprykk er helt utrolig. Jeg blir rasende av dette pisset fra Cellino.

Ja, jeg er enig i at rekrutteringen i sommer har vært ok. Bedre enn på mange år. Og mer penger enn på mange år er investert, men likevel ikke særlig mer enn vi skulle forvente, gitt omsetningen til klubben, og potensialet for inntektsøkning ved opprykk. Om innkjøpene er Cellinos fortjeneste er en annen sak, men han har i hvert fall ikke stått i veien for dem. Pluss til han for det. Og han skal ha pluss for å ha rensket ut spillere fra GFH-tiden som hadde alt for høy lønn sammenlignet med kvalitet (Warnock, Morison m.f.).

Så tilbake til konflikten med Byram. Det er på det rene at Byrams tilbud innebærer lønnsreduksjon. Det har både Phil Hay og Adam Pope bekreftet. Man kan ikke sammenligne med Murphy som underskrev kontrakt med lavere lønn. Murphy ble i sin tid signert av GFH, i konkurranse med flere andre klubber, og hadde etter alle solemerker en langt bedre kontrakt enn Byram.

Nå har Byram sikkert en veldig god kontrakt han også, men han er up&coming og jaktet av PL-klubber . Nei, han har ikke vært så god i det siste, men var langt fra dårlig på flanken første halvår av 2015 – når han ble bedt om å spille i en uvant posisjon. Selvsagt vil han ikke gå ned i lønn. Og uansett hva man mener om Byrams ferdigheter: Er det rimelig å tilby lavere lønn til en spiller som er jaktet av PL og forvente at han godtar? Nei, selvsagt ikke. Come on! Har man grunn til å bli so hurt inside? Jeg blir helt matt.

Tjener fotballspillere for mye? Ja. Er det Byrams problem? Nei. Kan vi forvente at Byram går foran for å redusere fotballspilleres lønn? Nei.

Skal Leeds bygge en stall som er god nok for opprykk, må man betale det det koster å ha gode spillere. Lar man være, forblir man i Ch.

Som sagt har ikke Byram vært spesielt god så langt i sesongen, men det er det flere grunner til – overgangsspekulasjoner og det faktum at han har spilt i en posisjon som ikke er hans beste. Jeg sier ikke at han blir landslagsspiller for England i fremtiden, men vil heller ikke vedde mot. Han kommer neppe til å tape seg i markedsverdi de neste 2-3 sesongene om Leeds tilbyr han forlenget kontrakt til samme betingelser som han har i dag. Og enda viktigere: Han er en del av en gruppe home growns laget skal bygges rundt, ikke selges.

Willum

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3752 på: ſeptember 23, 2015, 09:58:04 »
Godt innlegg Willum. Tiltredes 100 %!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3753 på: ſeptember 23, 2015, 09:58:49 »
Jeg tror Cellino har sett det samme som  meg. Byram tjener for godt ifht til kvalitet samt at jeg ikke har tro han blir noen stor PL spiller å ikke verdt noe mer i lønn eller det han allerede har. Kan hende jeg får den i fleisen en dag iom gutten ennå er ung  ;) Når dette er sagt så er jeg helt enig i at å uttale seg om dette i media er uproft på alle mulige måter!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3754 på: ſeptember 23, 2015, 10:06:15 »
Helt enig, Willum.
Marching on together!

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3755 på: ſeptember 23, 2015, 10:17:59 »
Cellino er en svært enkel og selvopptatt sjel...og opptrer som ei tikkende bombe...trist at slike skal ha ansvar for andre mennesker!


We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3756 på: ſeptember 23, 2015, 11:09:24 »
Cellino told Sky Sports: “Sam Byram is the only one that maybe thinks Leeds is too small for him.

“He maybe thinks he deserves to be in a bigger team and a bigger club and maybe he’s right. But when I hear that a player from Leeds, with his agent, that he thinks that Leeds is not big enough for him, that he wants something bigger, I felt really embarrassed.

“He didn’t sign the new contract and he won’t sign it anymore. He’s been offered a contract a few times, he didn’t want to sign and I am deeply offended.

“I can’t believe that we’ve fallen out with it. I am so hurt inside that if he comes asking for a contract I would prefer to sign someone else.”

Jeg kan nesten ikke tro hva jeg leser. Slik henger altså eieren ut en av spillerne. Vi har sett lignende før, både fra Bates og Cellino. Om Howson, Gradel, Snodgrass og McCormack, og sikkert mange flere. Og det er enda vanskeligere å tro at fansen, i hvert fall mange av oss, ikke har lært denne gangen heller. Mange sluker eierens ord. Nå er mange mot Byram, mens sicknote six er tilgitt etter at de ikke ville spille for Leeds mot Charlton. Ubegripelig.

Så Cellino er deeply offended og so hurt inside. Handler dette om Cellinos følelser? Nei. Han er så lite profesjonell at jeg blir dårlig. For et barn han er. Det er så pinlig å høre på han. Og preiket på OS om ikke want, men wish om opprykk er helt utrolig. Jeg blir rasende av dette pisset fra Cellino.

Ja, jeg er enig i at rekrutteringen i sommer har vært ok. Bedre enn på mange år. Og mer penger enn på mange år er investert, men likevel ikke særlig mer enn vi skulle forvente, gitt omsetningen til klubben, og potensialet for inntektsøkning ved opprykk. Om innkjøpene er Cellinos fortjeneste er en annen sak, men han har i hvert fall ikke stått i veien for dem. Pluss til han for det. Og han skal ha pluss for å ha rensket ut spillere fra GFH-tiden som hadde alt for høy lønn sammenlignet med kvalitet (Warnock, Morison m.f.).

Så tilbake til konflikten med Byram. Det er på det rene at Byrams tilbud innebærer lønnsreduksjon. Det har både Phil Hay og Adam Pope bekreftet. Man kan ikke sammenligne med Murphy som underskrev kontrakt med lavere lønn. Murphy ble i sin tid signert av GFH, i konkurranse med flere andre klubber, og hadde etter alle solemerker en langt bedre kontrakt enn Byram.

Nå har Byram sikkert en veldig god kontrakt han også, men han er up&coming og jaktet av PL-klubber . Nei, han har ikke vært så god i det siste, men var langt fra dårlig på flanken første halvår av 2015 – når han ble bedt om å spille i en uvant posisjon. Selvsagt vil han ikke gå ned i lønn. Og uansett hva man mener om Byrams ferdigheter: Er det rimelig å tilby lavere lønn til en spiller som er jaktet av PL og forvente at han godtar? Nei, selvsagt ikke. Come on! Har man grunn til å bli so hurt inside? Jeg blir helt matt.

Tjener fotballspillere for mye? Ja. Er det Byrams problem? Nei. Kan vi forvente at Byram går foran for å redusere fotballspilleres lønn? Nei.

Skal Leeds bygge en stall som er god nok for opprykk, må man betale det det koster å ha gode spillere. Lar man være, forblir man i Ch.

Som sagt har ikke Byram vært spesielt god så langt i sesongen, men det er det flere grunner til – overgangsspekulasjoner og det faktum at han har spilt i en posisjon som ikke er hans beste. Jeg sier ikke at han blir landslagsspiller for England i fremtiden, men vil heller ikke vedde mot. Han kommer neppe til å tape seg i markedsverdi de neste 2-3 sesongene om Leeds tilbyr han forlenget kontrakt til samme betingelser som han har i dag. Og enda viktigere: Han er en del av en gruppe home growns laget skal bygges rundt, ikke selges.

Willum

Ikke alt her jeg er enig i:

1. " Om innkjøpene er Cellinos fortjeneste....."  Hvem andre sin lommebok er det som brukes?

2. "Det er på det rene at Byrams kontrakt innebærer lønnsreduksjon...". Er du sikker på det? Har han vært på mer enn 10 k i uka har han vært meget godt betalt.

3. "men han er up&coming og jaktet av PL-klubber" . Han er 22 år, og så langt i høst har han ikke vist noe som helst som minner om PL-kvalitet. God fart, middels teknisk, altfor veik. For dårlig end-product.

Ellers enig i mye av kritikken. Cellino er best når kjeften er lukket og pengeboka åpen.
« Siste redigering: ſeptember 23, 2015, 11:17:41 av Kato »
 

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3757 på: ſeptember 23, 2015, 11:50:58 »
Ikke alt her jeg er enig i:

1. " Om innkjøpene er Cellinos fortjeneste....."  Hvem andre sin lommebok er det som brukes?

2. "Det er på det rene at Byrams kontrakt innebærer lønnsreduksjon...". Er du sikker på det? Har han vært på mer enn 10 k i uka har han vært meget godt betalt.

3. "men han er up&coming og jaktet av PL-klubber" . Han er 22 år, og så langt i høst har han ikke vist noe som helst som minner om PL-kvalitet. God fart, middels teknisk, altfor veik. For dårlig end-product.

Ellers enig i mye av kritikken. Cellino er best når kjeften er lukket og pengeboka åpen.

Hei Kato,

1. Nå mente jeg ikke nødvendigvis pengebruken, men også valg av spillere. Og da antar jeg feks Glover, Rosler og Pearson har vært inne i bildet og identifisert spillere. Og til spørsmålet om hvem sine penger som er brukt. Det kan godt være Cellino har brukt penger fra egen lomme. Men klubben har jo også egne inntekter.

Hvis jeg ikke husker feil nevnte Hay/Pope noe om bevegelser av aksjer i sommer og mulig cash injection, uten at det har vært klart hvor pengene har kommet fra.

2. Så sikker jeg kan være når det kommer fra uavhengige og respekterte journalister. Det er i hvert fall ingen jeg stoler mer på. Verken i eller utenfor klubben.

Jeg vet selvsagt ikke hvor mye Byram har i lønn, men han signerte nåværende kontrakt i januar 2013 (gjorde han ikke?) etter en halv sesong i a-stallen. £10k høres mye ut, men det var jo i GFH-tiden. Jeg tipper likevel £8k.

3. Greit nok. Hvor vidt han jaktes av PL kan jeg ikke dokumentere med annet enn ryktene. Enig i at han har svakheter, men jeg mener fortsatt han er up&coming - han har tidvis vist hva som bor i han og han har mange år på å utvikle seg videre, men da helst på backplass.

Det har definitivt ikke vært noen heldig start på sesongen for Byram, men det er det flere årsaker til. Jeg tror Byram, med forlenget kontrakt til dagens vilkår i boks, og med offentlig støtte fra eieren - i stedet for ydmykelse, ville fått et solid oppsving i formen på høyre back.
« Siste redigering: ſeptember 23, 2015, 11:56:36 av willum »

Erik M

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3758 på: ſeptember 23, 2015, 13:44:35 »
Ved ansettelse av Pearson og i de fire mnd han representerte klubben virket det som om Cellino trakk seg tilbake, det var en behagelig og positiv periode. At Cellino ikke har lært det dugg av Pearsons kommunikasjons- og administrasjonsevner overrasker ikke, men han burde hvertfall lært og la være å plapre som en pappegøye i media. Han fortsetter, som før, med og uttale seg om alle sine indre tanker uten henblikk på signaleffekten. Cellono fremstår som en cowboy fra de gamle spaghettiwestern filmene og liker desverre dette image.
Det ville vært en befrielse for klubben og dets tilhengere om Cellino snarest ansatte en mediekonsulent i tillegg til at han ila seg selv forbud mot og uttale seg i hytt og gevær.
Nå vil vi ha resultater og ikke en masse vrøvl om hvorfor ditt og datt gikk skeis, fikk sparken, sluttet, ikke vill forlenge kontrakt etc etc etc. La ord bli handling! Start med å kjøpe vårt stadion NÅ og la sittende administrasjon få fullført det Pearson bygget. MOT

Spot on!  Som eier må jeg innrømme at det er for tidlig å konkludere om Cellino er god for klubben elller ikke.  Er dog veldig skeptisk.  Som leder av en stor klubb og som frontfigur er han en katastrofe.
« Siste redigering: ſeptember 23, 2015, 13:47:23 av Erik M »
 

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3759 på: ſeptember 23, 2015, 13:47:39 »
Ikke alt her jeg er enig i:

1. " Om innkjøpene er Cellinos fortjeneste....."  Hvem andre sin lommebok er det som brukes?

2. "Det er på det rene at Byrams kontrakt innebærer lønnsreduksjon...". Er du sikker på det? Har han vært på mer enn 10 k i uka har han vært meget godt betalt.

3. "men han er up&coming og jaktet av PL-klubber" . Han er 22 år, og så langt i høst har han ikke vist noe som helst som minner om PL-kvalitet. God fart, middels teknisk, altfor veik. For dårlig end-product.

Ellers enig i mye av kritikken. Cellino er best når kjeften er lukket og pengeboka åpen.

Hei Kato,

1. Nå mente jeg ikke nødvendigvis pengebruken, men også valg av spillere. Og da antar jeg feks Glover, Rosler og Pearson har vært inne i bildet og identifisert spillere. Og til spørsmålet om hvem sine penger som er brukt. Det kan godt være Cellino har brukt penger fra egen lomme. Men klubben har jo også egne inntekter.

Hvis jeg ikke husker feil nevnte Hay/Pope noe om bevegelser av aksjer i sommer og mulig cash injection, uten at det har vært klart hvor pengene har kommet fra.

2. Så sikker jeg kan være når det kommer fra uavhengige og respekterte journalister. Det er i hvert fall ingen jeg stoler mer på. Verken i eller utenfor klubben.

Jeg vet selvsagt ikke hvor mye Byram har i lønn, men han signerte nåværende kontrakt i januar 2013 (gjorde han ikke?) etter en halv sesong i a-stallen. £10k høres mye ut, men det var jo i GFH-tiden. Jeg tipper likevel £8k.

3. Greit nok. Hvor vidt han jaktes av PL kan jeg ikke dokumentere med annet enn ryktene. Enig i at han har svakheter, men jeg mener fortsatt han er up&coming - han har tidvis vist hva som bor i han og han har mange år på å utvikle seg videre, men da helst på backplass.

Det har definitivt ikke vært noen heldig start på sesongen for Byram, men det er det flere årsaker til. Jeg tror Byram, med forlenget kontrakt til dagens vilkår i boks, og med offentlig støtte fra eieren - i stedet for ydmykelse, ville fått et solid oppsving i formen på høyre back.

Har hørt rykter om at ny kontrakt er på 10k. Så om han går ned måtte han jo ha mer enn det. Høres ikke logisk ut. Helt enig i at Cellinos håndtering utad er totalt krise. For å si det sånn, jeg er ikke sikker på at vi får se en bedre Byram utover høsten. I verste fall blir han sendt ut i kulden. Med Buckley inn blir vi neppe å merke at Byram blir borte på annen måte enn at han kunne erstattet Berardi.
 

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3760 på: ſeptember 23, 2015, 14:43:17 »
Jeg tror Cellino har sett det samme som  meg. Byram tjener for godt ifht til kvalitet samt at jeg ikke har tro han blir noen stor PL spiller å ikke verdt noe mer i lønn eller det han allerede har. Kan hende jeg får den i fleisen en dag iom gutten ennå er ung  ;) Når dette er sagt så er jeg helt enig i at å uttale seg om dette i media er uproft på alle mulige måter!

Bra! Helt enig med deg!
We are Leeds and we are proud of it!

Torpe-do

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3761 på: ſeptember 23, 2015, 15:02:16 »
Er jo litt bemerkelsverdig at Cellino har i skrivende stund ca 126 sider med diskusjon på forumet. Til sammenligning opparbeidet Ken Bates seg hele 70 sider  ;D

Kjedelig kar er det i alle fall ikke!

Annesj

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3762 på: ſeptember 23, 2015, 15:13:09 »
Er jo litt bemerkelsverdig at Cellino har i skrivende stund ca 126 sider med diskusjon på forumet. Til sammenligning opparbeidet Ken Bates seg hele 70 sider  ;D

Kjedelig kar er det i alle fall ikke!

 :D :D Godt poeng!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3763 på: ſeptember 23, 2015, 16:13:31 »
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3764 på: ſeptember 24, 2015, 09:25:03 »
Det som er så utrolig frustrerende er at klubben kan være i ferd med å bygge opp noe bra nå, med 5-6-7 unggutter fra egen stall og det som ser ut som fornuftige investeringer (Wood, Buckley, Bamba, Dallas osv, med Botaka som et wild card). Og det er jo som jeg skrev tidligere delvis Cellinos fortjeneste. Om han bare holder seg på den smale stien kan vi ha noen veldig morsomme år i vente (kampene mot Burnley og Derby var rett og slett herlig spennende fan-opplevelser på puben). Men så kan han altså finne på å rasere hele fundamentet i byggeprosjektet. Nå er det Byram. Neste år har Cook, Mowatt og Taylor ett år igjen av sine kontrakter.

Jeg stoler ikke ett sekund på denne mannen. Og påstanden om at han sparket en trener fordi han spiste abbor (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2811052/Massimo-Cellino-s-knee-jerk-decisions-seriously-harm-Leeds-man-sacked-boss-eating-sea-bass.html): Hadde det vært påstått om noen andre, hvem som helst, hadde jeg avfeid det tvert. Når det gjelder Cellino er jeg ikke sikker.


AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3765 på: ſeptember 24, 2015, 09:28:05 »
Beste eieren siden Leslie Silver og allikavel får han mer kjeft enn Bates! Merkelig at situasjonen har blitt sånn.  Hadde skjønt det om pengeboken var lukket til enhver tid, men etter den ene fantastiske signeringen etter den andre så begynner det å bli et lite mysterium. Hater Leeds fansen Italienere?! Eller  hva kan det være????
We are Leeds and we are proud of it!

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3766 på: ſeptember 24, 2015, 09:43:29 »
Delvis enig med Andy her.
MC har faktisk bidratt til at det har blitt ryddet opp i stallen. Vi har fått ut gamle vrak og fått inn et ungt og meget spennende lag.

Denne kontraktsaken med Byram er blåst ut av alle proporsjoner.
MC prøver å skape en klubb som drive seg selv økonomisk og tilbyr Byram en lønn deretter.
Byram vil selvfølgelig ha mest mulig lønn og det får han i PL uansett hvem som skulle eie Leeds. Får Byram et tilbud fra PL så drar han uansett om MC tilbyr han 10 000 eller 12 000 i uka. Har en mistanke om at Byram har bestemt seg for lenge siden at han vil til PL etter endt kontrakt, uansett hva han blir tilbudt i Leeds.
« Siste redigering: ſeptember 24, 2015, 09:47:38 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3767 på: ſeptember 24, 2015, 09:57:48 »
Delvis enig med Andy her.
MC har faktisk bidratt til at det har blitt ryddet opp i stallen. Vi har fått ut gamle vrak og fått inn et ungt og meget spennende lag.

Denne kontraktsaken med Byram er blåst ut av alle proporsjoner.
MC prøver å skape en klubb som drive seg selv økonomisk og tilbyr Byram en lønn deretter.
Byram vil selvfølgelig ha mest mulig lønn og det får han i PL uansett hvem som skulle eie Leeds. Får Byram et tilbud fra PL så drar han uansett om MC tilbyr han 10 000 eller 12 000 i uka. Har en mistanke om at Byram har bestemt seg for lenge siden at han vil til PL etter endt kontrakt, uansett hva han blir tilbudt i Leeds.

Ja, Cellino har kvittet seg med mye daukjøtt i stallen, og det skal han ha kred for. Det er mulig mine krav og forventninger til en eier er for store, men jeg tenker likevel at det bare skulle mangle. Alle utenfor så jo at det var nødvendig. Men uansett, pluss til Cellino der.

Det kan være du har rett om Byram, Sydhagen, men det påstås at Byram har bedt om samme vilkår som dagens kontrakt, altså £12k. Skulle gjerne sett at han hadde blitt tilbudt dette, så hadde vi fått testet ut denne påstanden. Og dersom han har blitt tilbudt en reduksjon til £10k, er det så utrolig bittert å miste denne spilleren på grunn av småpenger (i det store bildet). Klubbens økonomi veltes ikke av disse pengene.

Selvsagt skulle jeg ønske Byram kunne godta £10k, men jeg skjønner godt at (om?) han ikke gjør det.

Om det er slik at Byram forlanger feks £20k for å bli, så er jeg helt enig - da har han priset seg ut av klubben. Men ryktene sier altså ikke det.


Jostein.

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3768 på: ſeptember 24, 2015, 11:09:34 »
Ryktene sier at <byram forlanger samme lønn, og det burde vært en selvfølge spør du meg. At Byram har en down periode nå betyr ingenting. Han er fortsatt en veldig god spiller for oss, og kunne vi fått han til å signert en 1-2 års kontrakt for 12k i uken. Men nå vet ikke noen av oss hva han har forlangt i kontrakten, så vanskelig å ta noe standpunkt.
Leeds Carajo!

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3769 på: ſeptember 24, 2015, 12:29:36 »
Ryktene sier at <byram forlanger samme lønn, og det burde vært en selvfølge spør du meg. At Byram har en down periode nå betyr ingenting. Han er fortsatt en veldig god spiller for oss, og kunne vi fått han til å signert en 1-2 års kontrakt for 12k i uken. Men nå vet ikke noen av oss hva han har forlangt i kontrakten, så vanskelig å ta noe standpunkt.

Jeg tror ikke dette lasset velter pga av 2k (12-10).

En ting er mediestrategien de ulike aktører bruker, noe annet er virkeligheten. Tror nok spillere ikke ønsker å fremstå grådige utad (når lønna uansett er hinsides hva vanlige folk har).

Skal jeg prøve å være Sam Byram, hadde jeg aldri akseptert 10k eller for den sags skyld 12k.

22 år, ekstreme ferdigheter, framsnakket ift PL-klubber, 11 måneder igjen av kontrakt.

Byram har svært gode kort på hånden ift forhandlinger (selv med en kortsiktig formdupp).

Alderen taler for han, kontraktstid taler for han, kvalitetene er gode.

Markedslønn for en slik spiller tipper jeg er 35K. Selvfølgelig avhengig av at en av PL-klubbene kommer på banen.

Aldri om jeg hadde godtatt 10k fra en middels championship-klubb i den situasjonen.
 

Jostein.

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3770 på: ſeptember 24, 2015, 13:32:56 »
Ryktene sier at <byram forlanger samme lønn, og det burde vært en selvfølge spør du meg. At Byram har en down periode nå betyr ingenting. Han er fortsatt en veldig god spiller for oss, og kunne vi fått han til å signert en 1-2 års kontrakt for 12k i uken. Men nå vet ikke noen av oss hva han har forlangt i kontrakten, så vanskelig å ta noe standpunkt.

Jeg tror ikke dette lasset velter pga av 2k (12-10).

En ting er mediestrategien de ulike aktører bruker, noe annet er virkeligheten. Tror nok spillere ikke ønsker å fremstå grådige utad (når lønna uansett er hinsides hva vanlige folk har).

Skal jeg prøve å være Sam Byram, hadde jeg aldri akseptert 10k eller for den sags skyld 12k.

22 år, ekstreme ferdigheter, framsnakket ift PL-klubber, 11 måneder igjen av kontrakt.

Byram har svært gode kort på hånden ift forhandlinger (selv med en kortsiktig formdupp).

Alderen taler for han, kontraktstid taler for han, kvalitetene er gode.

Markedslønn for en slik spiller tipper jeg er 35K. Selvfølgelig avhengig av at en av PL-klubbene kommer på banen.

Aldri om jeg hadde godtatt 10k fra en middels championship-klubb i den situasjonen.

Jada ser den. Det er mye snakk om dette i media, og hva som er sant er ikke lett å si.
Men jeg tror innerst inne at Byram hadde signert om han hadde fått en anstendig lønn, ihvertfall for 1 år. Mulig  at han ikke vil signere pga kontrakts lengden han har blitt tilbudt, ikke lett å si. Men  1 år til på kontrakten hadde hatt mye å si for hva vi evnt kunne solgt for i fremtiden.
Leeds Carajo!

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3771 på: ſeptember 24, 2015, 14:17:38 »
Ryktene sier at <byram forlanger samme lønn, og det burde vært en selvfølge spør du meg. At Byram har en down periode nå betyr ingenting. Han er fortsatt en veldig god spiller for oss, og kunne vi fått han til å signert en 1-2 års kontrakt for 12k i uken. Men nå vet ikke noen av oss hva han har forlangt i kontrakten, så vanskelig å ta noe standpunkt.

Jeg tror ikke dette lasset velter pga av 2k (12-10).

En ting er mediestrategien de ulike aktører bruker, noe annet er virkeligheten. Tror nok spillere ikke ønsker å fremstå grådige utad (når lønna uansett er hinsides hva vanlige folk har).

Skal jeg prøve å være Sam Byram, hadde jeg aldri akseptert 10k eller for den sags skyld 12k.

22 år, ekstreme ferdigheter, framsnakket ift PL-klubber, 11 måneder igjen av kontrakt.

Byram har svært gode kort på hånden ift forhandlinger (selv med en kortsiktig formdupp).

Alderen taler for han, kontraktstid taler for han, kvalitetene er gode.

Markedslønn for en slik spiller tipper jeg er 35K. Selvfølgelig avhengig av at en av PL-klubbene kommer på banen.

Aldri om jeg hadde godtatt 10k fra en middels championship-klubb i den situasjonen.


Han er fra byen Leeds og om man skal tro han så har han også vært fan hele livet. Hvorfor skal man ikke akseptere litt mindre i lønn fra noen man elsker enn å gå til noen man ikke bryr seg om å tjener det dobbelte?! Jeg hadde definitivt blitt i Leeds om jeg hadde vært Byram.
We are Leeds and we are proud of it!

ollan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3772 på: ſeptember 24, 2015, 14:46:00 »
Ryktene sier at <byram forlanger samme lønn, og det burde vært en selvfølge spør du meg. At Byram har en down periode nå betyr ingenting. Han er fortsatt en veldig god spiller for oss, og kunne vi fått han til å signert en 1-2 års kontrakt for 12k i uken. Men nå vet ikke noen av oss hva han har forlangt i kontrakten, så vanskelig å ta noe standpunkt.

Jeg tror ikke dette lasset velter pga av 2k (12-10).

En ting er mediestrategien de ulike aktører bruker, noe annet er virkeligheten. Tror nok spillere ikke ønsker å fremstå grådige utad (når lønna uansett er hinsides hva vanlige folk har).

Skal jeg prøve å være Sam Byram, hadde jeg aldri akseptert 10k eller for den sags skyld 12k.

22 år, ekstreme ferdigheter, framsnakket ift PL-klubber, 11 måneder igjen av kontrakt.

Byram har svært gode kort på hånden ift forhandlinger (selv med en kortsiktig formdupp).

Alderen taler for han, kontraktstid taler for han, kvalitetene er gode.

Markedslønn for en slik spiller tipper jeg er 35K. Selvfølgelig avhengig av at en av PL-klubbene kommer på banen.

Aldri om jeg hadde godtatt 10k fra en middels championship-klubb i den situasjonen.


Han er fra byen Leeds og om man skal tro han så har han også vært fan hele livet. Hvorfor skal man ikke akseptere litt mindre i lønn fra noen man elsker enn å gå til noen man ikke bryr seg om å tjener det dobbelte?! Jeg hadde definitivt blitt i Leeds om jeg hadde vært Byram.
Det er lett å si i og med du aldri har vært eller kommer i en slik situasjon( men vi opplever jo også dette i arbeidslivet, der de fleste bytter jobb pga bedre lønn,frynsegoder mm.)
 ;)
Ollan

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3773 på: ſeptember 24, 2015, 15:27:34 »
Merker at jeg ikke har så veldig mye sympati med Byram i denne situasjonen. Han har tross alt idag 150 000,- NOK per UKE.

Mulig jeg er for mye working class hero..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3774 på: ſeptember 24, 2015, 15:44:40 »
Merker at jeg ikke har så veldig mye sympati med Byram i denne situasjonen. Han har tross alt idag 150 000,- NOK per UKE.

Mulig jeg er for mye working class hero..

En som jobber på slettene i Zambia for 2 dollar dagen, har heller ikke mye sympati med de dårligst betalte lønningene i Norge

Erik M

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3775 på: ſeptember 24, 2015, 17:59:07 »
Her sies det mye rart om Byram.  Temaet her er Cellino.  Det første han gjør etter å ha jagd Pearson er å føkke opp kontraktsforhandlinger med vårt beste salgsobjekt.  Ifølge ryktene har vi fått mange fete bud på Byram i sommer og nå sørger Cellino for at han går fritt til sommeren.  Først og fremst drit dårlig business av Cellino - igjen.

Som supporter håper jeg Byram blir.  Hadde jeg vært faren hans ville jeg rådet han til å finne en solid og velstyrt klubb.
 

Ove

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3776 på: ſeptember 24, 2015, 19:18:32 »
Hva er dette for argumentasjon. Etter å ha jagd Pearson ?
Og så kritiseres Cellino for ikke å ha solgt Byram i sommer. Og jeg som trodde det var viktig å ikke se på pengene, men beholde viktige spillere ?
 

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3777 på: ſeptember 24, 2015, 20:19:11 »
Hva er dette for argumentasjon. Etter å ha jagd Pearson ?
Og så kritiseres Cellino for ikke å ha solgt Byram i sommer. Og jeg som trodde det var viktig å ikke se på pengene, men beholde viktige spillere ?
Synes tankrekken til Erik var ganske lett å forstå men det er nå meg.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3778 på: ſeptember 24, 2015, 20:45:54 »
Hva er dette for argumentasjon. Etter å ha jagd Pearson ?
Og så kritiseres Cellino for ikke å ha solgt Byram i sommer. Og jeg som trodde det var viktig å ikke se på pengene, men beholde viktige spillere ?
Synes tankrekken til Erik var ganske lett å forstå men det er nå meg.
ett mynt har 2 sidor, beror helt på betraktarens ögon, man kan se det som stackars byram som får lönesänkning, man kan ju också se det som ärvda problem från GFH:s dagar, då lön och ekonomi gick i otakt vet inte om phil hays uppgifter stämmer men har han 12000pund i veckan så kan jag förstå att cellino vill ha ner hans lön efter vad byram presterat sista tiden, sedan om försäljning kan man ju också se från 2 håll, ekonomiskt dåligt att inte casha in då för varje vecka som går hans värde sjunker, man kan ju också se det som vi inte längre är en selling club till varje pris
« Siste redigering: ſeptember 24, 2015, 21:21:50 av sportcarl1 »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28983
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3779 på: ſeptember 24, 2015, 21:47:58 »
TV2 Sporten...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan