KAMP: vs Burnley @ Turf Moore, LØRDAG 15/03/14- 16:00

Started by B_Ød, March 14, 2014, 10:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

B_Ød

her er det vel kun damage-control som gjelder er jeg redd, håper jeg tar grundig feil, og at vi vinner 0-2  :)
Ups & Ups!!

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kontakinte

Gruer meg, dette blir stygt!! Ings og Vokes kommer til og rive "forsvaret" vårt i fillebiter.

auren

Typisk Leeds å vinne denne, så foreløpig er mitt tips 0-1 og en smått urettferdig seier.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Quote from: auren on March 14, 2014, 10:52:31
Typisk Leeds å vinne denne, så foreløpig er mitt tips 0-1 og en smått urettferdig seier.

MOT!

auren
Det som dessverre er typisk for Leeds om dagen er at spillerne ikke gidder og at vi taper hver kamp >:(
Også denne :(

Gufrias

Quote from: DenHviteYeboah on March 14, 2014, 10:56:03
Quote from: auren on March 14, 2014, 10:52:31

MOT!

auren
Det som dessverre er typisk for Leeds om dagen er at spillerne ikke gidder og at vi taper hver kamp >:(
Også denne :(
Basert på resultatene fra de to siste kampene har du rett.
Hekta på Leeds siden 1974

B_Ød

ikke glem at vi nå er på ute-bane folkens..har vel vært sterkere der de siste matchene? Uten at dette er basert på Sheffield kampen... ::)
Ups & Ups!!

B_Ød

KAMP LØRDAG 15/03/14- 16:00 vs Burnley@Turf Moore.    Bjørn Ødegaard    6    66    Nyeste innlegg I dag kl. 11:50:08
av Bjørn Ødegaard

scary stuff  :o
Ups & Ups!!

RoarG

Ingen vet hvor haren hopper. Ingen vet hva Leeds kan finne på. Alt fra 0-6 til 1-0 er mulig. Tidene med stortap må jo ende en gang, men med denne gjengen og med en manager som har vist at han hverken mesterer laguttak, formasjon, game plan og bytter, har jeg ikke store forhåpninger. 1-4 :(.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

Quote from: RoarG on March 14, 2014, 12:40:07
Ingen vet hvor haren hopper. Ingen vet hva Leeds kan finne på. Alt fra 0-6 til 1-0 er mulig. Tidene med stortap må jo ende en gang, men med denne gjengen og med en manager som har vist at han hverken mesterer laguttak, formasjon, game plan og bytter, har jeg ikke store forhåpninger. 1-4 :(.

Haren hopper fremover ;)

B_Ød

tar glatt 1-4 her  ;D
Ups & Ups!!

Håvard

Gruer meg ikkje......venter ingenting, men håpet er der jo..såvidt. Og siden vi er inne på harer og slikt. Blind høne kan også finne korn..

:-\

MOT

Jon R

Quote from: h.b on March 14, 2014, 12:42:05

Haren hopper fremover ;)

Tok ikke Bates livet av alle harene for noen år siden fordi de laget så mange hull?   ??? ( eller var det kaniner?)
Jon R.

martind

Quote from: Jon R on March 14, 2014, 13:56:49
Quote from: h.b on March 14, 2014, 12:42:05

Haren hopper fremover ;)

Tok ikke Bates livet av alle harene for noen år siden fordi de laget så mange hull?   ??? ( eller var det kaniner?)

Drit nå i harejakta da Jon! Imorgen blir det 1-4 på resultattavla! Og Leeds er tilbake på vinnersporet!
MOT!! We are Leeds!

Cherry

Forventer absolutt nada, og tror derfor vi vinner 2-1 :D

baste

for mæ e sesongen over, rimelig lei dette kaoset. Satser på at eierskapet er i orden snart, og at planlegging av ny sesong kommer i gang så snart som mulig.

Vet det er mulig å nå playoff enda, men har desverre mistet troen på McDermott`s taktiske disposisjoner :)

MOT

PS; vi vinn 3-2

Andersen

Her blir det TAP!!!!!!! spørsmålet er bare hvor mye ? Ser kun frem til TO av klubben nå, håper Cellino overtar , BMD sparkes , ny manager får bli kjent med laget, de resterende kampene igjen av sesongen . Håper vi ikke rykker ned med hjelp av FL. Men at klubben får ro når all denne dritten har roet seg !

JacobScreek

Denne vinner vi...Burnley har en dag kortere restitusjonstid og Danny Ings er skadet...hinket av banen midt i 2.omgang onsdag...

Ser ikke bort fra 1-3 til oss ;-)

MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Andersen

gulle

Laget:
Suksess formelen 3-5-2
Butland og Kenny som spisser
Pearce Peltier Zaliukas Wooton og warnock på midten
Smith Brown Poleon og kebe  som forsvarsfirer
Ross i mål.
Hilsen B mc D
I år rykker vi opp!

Kato

Burnley - Leeds 6-1 

Tidligere har vi slått hardt tilbake nedenfra. Nå er vi så desillusjonert at det ikke finnes et snøfnuggs sjanse for poeng her.

ArneS

B U R N L E Y    T R I V I A   

Burnley   er en by i Lancashire med ca 75.000 innbyggere.  Byen ligger midt i fotballens vugge, like nord for Accrington, og like øst for Blackburn.   Navnet kommer fra Brun Lea, som betyr slette ved elven Brun.
Allerede for 700 år siden var byen et viktig marked i området, men veksten kom på 1800-tallet da Burnley ble en prominent mølleby.
For å sitere Wikipedia, så har Burnley i dag mistet det meste av industrien, og er stort sett en soveby for Manchester og Leeds, og er sannsynligvis mest kjent for fotballaget.

Leeds â€" Liverpool kanalen går gjennom byen, og bidro til vekst da den kom i 1796.  I 1824 gjennomgikk byen en stor krise da byens eneste bank gikk under, og en påfølgende tørke gjorde at mye av byens arbeidsplasser forsvant.  Dette ble forsterket med en liten nasjonal økonomisk krise i 1825.

Byen vokste videre med tekstilmølle virksomhet, og var på 1880-tallet landets ledende produsent av vever.  I 1910 var det omtrent 99.000 elektriske vever i byen, med drøye 100.000 innbyggere!

I forrige århundre ble industrien gradvis nedtrappet, og byen ble til den sovebyen den er i dag.  Noe industri er det fortsatt, spesielt underleverandører til fly og bil industrien.

Burnley har 1 MP, er 118m over havet, og 48 km fra Irskesjøen.

Burnley har 2 cricketlag, samt Burnley Rugby Club.

Den årlige Burnley Blues Festival er en av de største i sitt slag i UK.

Burnley Express melder at det planlegges en minnestund over avdøde veteran labourpolitiker Tony Benn.

Byens eneste vennskapsby er Vitry-sur â€"Seine (Frankrike)

Kjente folk fra Burnley:
Ian McKellen (Skuespiller).  Resten av lista er stort sett ukjente for oss ikke-engelske så vidt jeg kan forstå.  Unntaket er Ron Greenwood som ble født i nærheten.

Burnley F.C  (The Clarets) ble stiftet i 1881 som Burnley Rovers, og var en av stifterne av Football League i 1888.  Klengenavnet kommer fra fargen på draktene, som igjen henspeiler på Bordeaux-vin. 
Klubben har vunnet øverste divisjon 2 ganger (1921 og 1960), FA-Cupen 1 gang (1914).  I 1961 ble man utslått i kvartfinalen i Serievinnercupen.  Burnley er 1 av 3 lag som har vunnet alle 4 divisjonene i football league.  De andre to er Preston NE og Wolves.

Burnley har stort sett oppholdt seg på de 2 øverste nivåene, men hadde en traurig periode på 80 og 90-tallet.  Fra 85 til 92 var klubben på 4. nivå, og unngikk så vidt nedrykk til Conference i 1987.   Klubben reddet plassen i siste serierunde da Orient ble slått 2-1 hjemme, og Lincoln Town måtte ta den tunge veien ut av Football League  i stedet.  Så gikk det oppover igjen, og klubben var som vi vet innom PL i sesongen 09/10.
Klubben har hatt base på Turf Moor helt siden 1883.  Dagens stadion har kapasitet på 22.546 tilskuere.  Tilbake i 1911 var kapasiteten 41.000, og denne ble øket til snaue 50.000 i 1914.  Til tross for dette er det bekreftet 54.775 tilskuere i februar 1924 da Huddersfield ble slått i FA-Cupen.
Turf Moor ligger ved Harry Potts Way, bare 54 km fra Elland Road.  Satelittbildet på Google viser en helt brun bane, men jeg gjør regning med at det er lagt gress der siden.
Harry Potts spilte 165 kamper for klubben, og var manager i 14 sesonger, og det var nok til å få gata oppkalt etter seg.

Burnley var siste klubb som vant gamle 4. divisjon.

Burnley vant Charity Shield i 1973 etter 1-0 seier over Manchester City.  Det var tydeligvis en lite viktig kamp på den tiden, så både serievinner (Liverpool) og cupvinner (Sunderland) avsto.  Derfor gikk kampen mellom nr to i 1. div (City) og vinner av 2. div (Burnley).

George Beel scoret 178 mål for klubben, derav 35 mål i 1927/28.
Jerry Dawson har 522 kamper.

Største seier (liga) er 9-0 over Darwen i 1892.
Største tap (FA-Cup) er 0-11 mot Darwen i 1885!

Kjøpte Steven Fletcher fra Hibernian for £3 mill i juni 2009.
Solgte samme mann til Wolves et år senere for £6,5 mill.   Tålig bra investering mao.
Dyreste salg er imidlertid Jay Rodriguez til Southampton for £7 mill i juni 2012.

Kjente spillere som har mer enn 100 kamper for klubben:
Ade Akinbyi, Robbie Blake,  Billy Hamilton,  Adrian Heath,  Leighton James,  Peter Noble
Ellers må det selvsagt bemerkes at Gazza spilte 6 kamper for klubben i 2001-02.

Managere har vært bl.a Martin Buchan, Adrian Heath og Chris Waddle.
Den 17. mann

GeirO

Jeg tipper:

Burnley - Leeds 8-0.

Kommentarer overflødige (for tiden).
MOT

Jon R

Byttene og formasjonsendringene mot Reading var vel eneste lyspunktet over de to kampene. Spiller vi som i de siste 25-30 på tirsdag og Smith fra start, kan vi overraske positivt mot Burnley. ( ikke at jeg tror det vil skje... )
Jon R.

Henning

Quote from: gulle on March 14, 2014, 18:10:22
Laget:
Suksess formelen 3-5-2
Ross i mål.
Hilsen B mc D

Ã... stille med 12 mann er ikkje ein dum ide.

sportcarl1

vi har allt att vinna och inget att förlora i denna match

gulle

Quote from: Henning on March 14, 2014, 22:10:01
Laget:
Suksess formelen 3-5-2
Ross i mål.
Hilsen B mc D

talte feil i frustrasjonsinlegget mitt, men;
fotballforbundet vurderer for tiden regler for barnefotball der underlegne lag kan ha en spiller mere, kanskje vi skulle søke?
I år rykker vi opp!

Allanclarke

Kan ikke fatte å begripe åssen vi skal få med oss noe her! Kommer til å bli knust desverre, men har blitt apatisk så bryr meg ikke. Sesongen over alikevell...

Kato

Quote from: gulle on March 15, 2014, 09:38:30
Quote from: Henning on March 14, 2014, 22:10:01
Laget:
Suksess formelen 3-5-2
Ross i mål.
Hilsen B mc D

talte feil i frustrasjonsinlegget mitt, men;
fotballforbundet vurderer for tiden regler for barnefotball der underlegne lag kan ha en spiller mere, kanskje vi skulle søke?

Burnley tar av en mann for hvert andre mål de leder med.

Jon R

Hvis vi prøver å spille ut Burnley i dag taper vi så det suser. Ønsker meg derfor god gammeldags engelsk hoofball taktikk med Smith som target og Ross/ Wickham lurende rundt ham som gjedder i sivet. Murphy og Mowatt som to hissige veps på Burnleys halvdel når vi angriper, og Austin som det trygge skjoldet bak.

Det enkle er ofte det beste.
Jon R.