Skrevet av Emne: Cellinos Leeds "United"  (Lest 148121 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #240 på: Juli 03, 2014, 18:03:04 »
Cellinos måte å drive en fotballklubb er definitivt etter en modell(økonomisk sett)  for hvordan alle klubber burde drives. Problemet på kort sikt er at de færreste klubbene drives på denne måten og at vi kanskje ikke blir konkuransedyktige nok når Cellino er ferdig med nedskjæringene. På lengre sikt har jeg trua på at Cellinos strategi vil gi oss fremgang, forutsatt at han får de rette folka med seg til å drive klubben i riktig retning.
Jon R.

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #241 på: Juli 03, 2014, 19:21:16 »
Har egentlig god tro på ett system hvor trenere bruker tiden der han skal, med andre ord på treningsfeltet ilag med de andre. Transfers og lignende kan noen andre ta seg av, men håper inderlig at Hockaday får ett ord med i laget når det kommer spillere inn.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #242 på: Juli 03, 2014, 23:47:59 »
Simon Austin
Told it's also not true that players are having to pay for/ do their own laundry. Did have to bring lunches - but just for 2 days pre season


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #243 på: Juli 04, 2014, 01:14:38 »
Bra! :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #244 på: Juli 04, 2014, 11:46:45 »
@APOPEY: Cameron Stewart on collapsed #lufc : "I've been kind of advised not to make any comments because everything is in the hands of my lawyers."
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #245 på: Juli 06, 2014, 23:31:54 »
@sport_simon: By the way, spoke to an editor from BBC Sport website - told me #lufc are 5th biggest club in country in terms of hits they get

Cellinos Leeds er tydeligvis veldig stort :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #246 på: Juli 06, 2014, 23:33:26 »
@sport_simon: By the way, spoke to an editor from BBC Sport website - told me #lufc are 5th biggest club in country in terms of hits they get

Cellinos Leeds er tydeligvis veldig stort :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #247 på: Juli 07, 2014, 13:03:54 »

Kenneth Roy Brown‏@kennybrown1964·13 t
@sport_simon @gwdandp the potential here is Massive if Celino gets it right and we go up if he restored us to a top 5 club he'd be quids in
 

Simon AustinVerifisert konto‏@sport_simon· @kennybrown1964 @gwdandp his hope is for his sons to take over the club from him. In for the long haul.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #248 på: Juli 07, 2014, 13:22:28 »

Kenneth Roy Brown‏@kennybrown1964·13 t
@sport_simon @gwdandp the potential here is Massive if Celino gets it right and we go up if he restored us to a top 5 club he'd be quids in
 

Simon AustinVerifisert konto‏@sport_simon· @kennybrown1964 @gwdandp his hope is for his sons to take over the club from him. In for the long haul.

så det er bare å begynne å glede seg...
Ups & Ups!!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #249 på: Juli 08, 2014, 09:07:48 »
Grøss og gru , får håpe MC holder ut i mange år til, evt klubben er videresolgt før det blir aktuelt for de og overta.

Cannavaro

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #250 på: Juli 08, 2014, 11:10:29 »
Cellino vil jobbe med klubben med de beste intensjoner. Han er i ferd med å rydde opp i et økonomisk rot, og vil kutte kostnader.  For å bruke penger må det spares først.  Han trer inn i rollen med klare økonomiske motiver, og at klubben skal drives fornuftig.  Kutt i stab og lønninger, kontrollere kostnader.
Han vet at det har vært altfor mange spillere på lønningslista, og derfor har flere måtte gå.  Akademiet har også vært drevet uøkonomisk, dette vil han rette på.  Om italienske spillere som han nå ser etter, har han sagt ; de koster mindre og har ferdigheter for å spille i Championship.  Premier League standard er noe helt annet.  Carbone - energisk og entusiastisk fyr som ikke er klar for noen manager-rolle enda, passer til akademiet.
Cellino vil jobbe med Leeds på lang sikt, og helst jobbe uten press (tviler på fansen her....). Han ønsker å bygge en vinnerkultur i klubben, og at spillerne skal gi alt.  Derfor ble nok Hockaday ansatt som sjefstrener, med øye for å utvikle hver enkelt og bruker disiplin samt sult for suksess i sin arbeidsmetodikk.  Selv skal han da styre i rollen med tanke på kjøp/salg av spillere og ha kontroll på økonomien.  Innen november er det ventet at han skal kjøpe tilbake ER (ca 15 mio GBP).   Cellino ønsker å bygge et lag for fremtiden, med i hovedsak engelske spillere (gjerne dyrket fra akademiet) som skaper lokal entusiasme.
Personlig må jeg si at det er mye fornuftig jeg har hørt fra intervjuene hans, og at han ønsker å bygge noe stort for fremtiden.  Jeg er usikker på hvor godt han kjenner engelsk Championship (men, han trekker sikkert veksler til serie B i Italia - selv om det er noe helt annet) og hvordan forholdet sportdirektør/Chief Coach vil fungere.  Samtidig er jeg svært usikker på Hockaday. Et uskrevet blad, men med lang trenererfaring.  Hvordan vil han takle presset i klubben, og ved eventuell motgang ?  Det er sagt at DH skal styre alt på treningsfeltet og i kamper, men er usikker på eventuell innblanding fra Cellino om det ikke gir riktige resultater.  Hockaday er ansatt p.g.a økonomi, lett å gi sparken og at Cellino har fått et bra inntrykk av ham (følelser, ikke CV`n ).   Jeg grugleder meg til sesongen 2014/2015 !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #251 på: Juli 08, 2014, 11:13:43 »
På tide med forsterkninger nå Cellino! Er spent på hva du klarer å få til.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Peters

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #252 på: Juli 08, 2014, 11:23:52 »
Hvis ikke dette blir en kamp for å unngå nedrykk så kall meg en krakk!!!

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #253 på: Juli 08, 2014, 11:27:08 »
Hvis ikke dette blir en kamp for å unngå nedrykk så kall meg en krakk!!!

Krakk!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #254 på: Juli 08, 2014, 11:57:28 »
Hvis ikke dette blir en kamp for å unngå nedrykk så kall meg en krakk!!!

Krakk!!!
Marching On! 4276

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #255 på: Juli 08, 2014, 12:02:12 »
Hvis ikke dette blir en kamp for å unngå nedrykk så kall meg en krakk!!!
Krakk 8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

asLeeds

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #256 på: Juli 08, 2014, 12:02:59 »
krakk
DALHEIM WHITES

Joe Jordan

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #257 på: Juli 08, 2014, 12:58:45 »
Slik ståda er nå hadde det blitt nedrykk, Ross holdt oss vel oppe helt på egenhånd forrige sesong, men forventer at det forsterkes kraftig i flere ledd nå. Så: krakk!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #258 på: Juli 08, 2014, 21:15:56 »
Vanskelig plassere denne, men prøver her:

Is New Leeds United Recruit Nicola Salerno the Real Deal-Maker? – by Rob Atkinson
Posted on 08/07/2014 | Leave a comment
      7 Votes


Salerno – wheels and deals
Hold on a minute – just one cotton-picking minute. What’s all this then? The transfer window has suddenly become vibrant, even interesting – even for Leeds United. So what’s all that about? We all know, as Leeds United fans, that transfer windows are supposed to be bleak exercises in dashed hopes and futility – but all of a sudden, things are actually happening.  Good things. To Leeds. Blimey. It doesn’t seem quite real.

Today has brought a sudden flurry of news, almost all of it good – or at least, not as disastrous as the tidings we are more used to receiving. OK, our badge-kissing, self-justification-tweeting skipper, Mr Ross McCormack has departed. Amazingly, given the fact that he was our top scorer – in fact the league’s top scorer last season – this not entirely unexpected news has been greeted in a largely positive and realistic fashion, give or take the odd hopeless case who’s always going to whinge because it’s their default setting.

Ross has gone – and whither is he heading?  Why, to just any club, of course – just the very thing he said he wouldn’t do, preferring to stick it out at Leeds and win promotion, even above “just any Premier League club”. So he’s ended up at just any Championship outfit, smaller than Leeds United in every imaginable respect but the financial one.  What, I wonder, could possibly have been his motivation??  All the best, Ross – and don’t let counting your wedge put you off those goal-scoring exploits and, of course, your Twitter outbursts.  You may well end up being the least-missed top scorer in Leeds United history.

Strange as it may seem, Leeds United’s most important capture of the close season may already have taken place with the recruitment from Massimo Cellino’s former possession Cagliari of Nicola Salerno, whose speciality is apparently the sniffing-out of players for his boss to introduce into the team, nurture and then sell on – at a profit.  In this way, stability might arise out of long-term penury and crisis, with transfer net profits being re-invested into more recruitment, and so on.  It sounds good – and it worked well enough at Cagliari to keep an unfashionable and comparatively tiny club in Serie A for extended periods, including forays into Europe, with the development of several fine players from fairly low-profile raw recruits. On the same day that McCormack exited the back door at Leeds United, two such low-profile (to us) Italian players were entering via the front.  So, it seems, the process has begun; sell high, buy low, develop the talent, rinse and repeat.

So can this model work at Leeds United?  There is a glass ceiling easily detectable if we look far enough ahead into the possible future of the club; the time would come when significant investment would be needed simply to keep the club in the Premier League after promotion is secured within Salerno’s three year – ideally two year – time frame. But in the meantime, this Cellino/Salerno plan might well be the way in which we can start to make some headway again – after far too long of, at best, treading water.

Rarely have I seen the sale of arguably our best player received with such positivity and enthusiasm – even outbreaks of common sense. Probably that has a lot to do with the frankly ludicrous fee we appear to have blagged out of Fulham – more mugs them. I suspect that McCormack will not be pulling up quite such huge trees down there as he did with Leeds last season – but we will see.  The fact remains that – given the choice of a sulky striker and serial Twitter-whinger, or 11 million lovely sponds, ripe for the reinvesting – there’s little doubt that we’re better off with the latter.

Yes, folks, I’m feeling positive.  I’m expecting more deadwood to be cut away from the club, no more high-profile departures (unless, as with Ross, it’s undeniably for the good of the club) – and quite a few more arrivals. Net result; a leaner, F***er Leeds United – a Leeds United who can start to make some serious progress.

A last thought.  McCormack has said one reason behind his move (as opposed to all of those crisp, bankable, paper reasons) is that “it’s not the Leeds United he fell in love with”.  But is that a bad thing, from our point of view?  Cast your mind back.  What was the Leeds United that McCormack fell in love with?  It was a club under the jackboot of Ken Bates, wasn’t it?  A club that the fans were almost ashamed to own up to, a club in the process of decay, as that horrible Papa Smurf had decreed back in 1984 when certain freelance Yorkshire demolition contractors sorted out his Stamford Bridge scoreboard for him. Perhaps Ross McCormack might not appreciate it, but the club he fell in love with is in a much better place now.  Or so I believe.

The next couple of weeks should be exciting and eventful ones for Leeds fans. We might not be signing big names, but we can hope for young, hungry, talented players who will breathe new life into what had seemed a moribund outfit.  I’ll take that, just as happily as I’d have taken Fulham’s eleven million, had it been up to me.  For a new start and some players with the appetite for the fight and an eye on success, I’d snatch your hands off.

The future starts here.  Goodbye, Ross – you are now irrelevant. It’s onwards and upwards for Leeds, our owner, our deal-fixer and a coach who sorted us out good and proper when we came up against him at Cardiff’s Millennium Stadium in 2006. That’s a good place from which to start Marching On Together again. 

On and on and on.

http://roblufc.org/2014/07/08/is-new-leeds-united-recruit-nicola-salerno-the-real-deal-maker-by-rob-atkinson/?

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #259 på: Juli 08, 2014, 21:19:28 »
Cellino om å gjøre det han lovet, signere britiske spillere:

Simon Austin
@nathanlufc94 he did say that, you're right. Now thinks they're overpriced... I guess McCormack fee confirms that.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Furu

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #260 på: Juli 09, 2014, 09:57:02 »
En ting er brennsikkert: Det blir vannvittig spennende å følge med når treningskampene starter - med nye italienske Leeds U.   :)

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #261 på: Juli 09, 2014, 17:30:10 »
Liksom en spillerkonto dette eller:

https://mobile.twitter.com/LUFCtales

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #263 på: Juli 09, 2014, 21:49:19 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #264 på: Juli 09, 2014, 21:57:45 »
Angående en kar ved navn Umbers som er i bakgrunnen i Leeds for tiden.

Andrew Wood:
@sport_simon yes, from the front. Umbers has been around for Bates, GFH, Cellino and Together Leeds. Something very fishy

Simon Austin:
@andywood_86 have been at Elland Road/ Mishcon offices when meetings have been on. Have never seen that guy though. News to me...

Andrew Wood:
@sport_simon good to hear Simon. A lot of interest in what this guy does from a lot of Leeds fans. Supposedly running the show....

Simon Austin:
@andywood_86 I'll ask him, seriously


 :)
« Siste redigering: Juli 09, 2014, 22:51:23 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Larsen.

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #265 på: Juli 11, 2014, 12:19:29 »
Adam Pope ‏@APOPEY  1m
#lufc Cellino says the club is now debt free with £20m working capital plus the unbudgeted income from the McCormack sale.
Pride of Yorkshire

Larsen.

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #266 på: Juli 11, 2014, 12:22:46 »
Adam Pope ‏@APOPEY  1m
#lufc Cellino confirmed ground would not be renamed by any commercial sponsor. He says it'll remain Elland Rd because the name is special.
Pride of Yorkshire

Xern

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #267 på: Juli 11, 2014, 12:27:07 »
Cellino sier også at han skal kjøpe tilbake Elland Road!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #268 på: Juli 11, 2014, 12:40:08 »
Cellino har hittills infriat mina förväntningar, att få ekonomin i balans och även behålla namnet Elland Road visar på Leedshjärtan fortsätt på den inslagna vägen och inte förköpa sig inom alla områden så skall nog det här gå bra
 

auren

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #269 på: Juli 11, 2014, 12:52:38 »
Dette er jo fantastiske nyheter! Strålende Cellino!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.