Skrevet av Emne: Ny Leeds logo ?  (Lest 59562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #90 på: Januar 24, 2018, 16:42:51 »
signert... 28 665 i skrivende stund som har signert
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #91 på: Januar 24, 2018, 16:59:24 »
Klubben tenker helt i feil baner her nå.
Om det skal komme en ny logo så må de tenke på at det skal ta seg bra ut både på drakt og vanlige klær. Er ekstremt mange fans som kjøper vanlige klær også.
Da er det viktig at det ser elegant ut og ikke en skrikende logo som den her.

Spurs og Juventus sin logo er veldig gode eksempler på hvordan det bør gjøres.
Alle vet hvilken klubb det er snakk om og det ser elegant ut.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #92 på: Januar 24, 2018, 17:06:20 »
Tottenham sin logo er jo fin, men den nye til Juventus blir jo altfor minimalistisk og kjedelig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #93 på: Januar 24, 2018, 17:07:20 »
I'd Radebe Leeds

It absolutely reeks of PR pandering and thinking #lufc fans want that kind of thing on a badge. The majority do not. The salute does not belong on a badge!





Her må jo noe ha gått helt feil. Med Leeds-saluten er jo selve ideen at man treffer en logo på trøya. Ikke en logoløs trøye med en knyttneve!!!

Kan med sikkerhet si at jeg har nok Leedstrøyer i skapet til at jeg aldri noensinne vil kjøpe noe med en så kontroversiell logo på.

#raisme #hooligans

Her tok du feil Radrizziani!!!
« Siste redigering: Januar 24, 2018, 17:09:51 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #94 på: Januar 24, 2018, 17:14:27 »
Sympatierklæringene strømmer inn:

442
The 21 worst club badges in world football

Seriously, though: what the hell were they thinking?

 goo.gl/gjqMoj
#LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #95 på: Januar 24, 2018, 17:15:09 »
K

Leeds United doing something that no one has ever achieved before... making the rest of football feel sympathy & empathy for their supporters #LeedsBadge

 :o :o :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cannavaro

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #96 på: Januar 24, 2018, 17:15:45 »
Ja dette har gått galt av sted.  The Leeds salute, skal være en hilsen og en handling man gjør når man kanskje treffer andre Leeds fans, og således ikke del av et klubb emblem.  Det blir fort noe politisk (fascistisk) over emblemet slik det fremstilles.  Noe for 1.mai paraden og bannere som vises der.... at selve hilsen med knyttneve over hjertet skal vise fellesskap, tro og styrke som et tegn i selve fellesskapet til klubben...har ikke noe med klubb emblem å gjøre.  Blir heller noe MLS aktig over dette.
Vi må ha noe som gjenspeiler klubben, kunne tenkt meg noe med ER/Billy statuen og 1919-2019 for neste år og bygget rundt det i første omgang i emblemet....
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #97 på: Januar 24, 2018, 17:17:03 »
Over 32.700 nå!


Mer enn snittet på Elland Road!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #98 på: Januar 24, 2018, 17:18:28 »
Hva var Kinnears begrunnelse - for de som hørte den??
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #99 på: Januar 24, 2018, 17:21:40 »
Pontus Jansson

Chocktillståndet
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #100 på: Januar 24, 2018, 17:23:30 »
Adam Pope

The response not just from #lufc fans but from other clubs’ supporters to the crest has been intense. Safe to say this has provoked a reaction!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #101 på: Januar 24, 2018, 17:24:39 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #102 på: Januar 24, 2018, 17:27:06 »


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #103 på: Januar 24, 2018, 17:28:52 »
Isn Harte

I never got to see the badge, but I did the video for the club.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Johnnyj

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #104 på: Januar 24, 2018, 17:29:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=mUuxHFzjs0Y

Det verste med denne videoen og de 10 000 som har deltatt i spørreundersøkelsen er hvor skyldige de nå må føle seg. Jeg synes synd på dem.
De ble lurt til å fortelle om deres forhold til klubben og HVA man forbinder med Leeds United. For ikke visste de at deres svar skulle brukes mot dem til å lage en NY og stygg logo.

Hadde jeg vært vært filmet i den videoen med The Leeds Salute tror jeg at det hadde klikka for meg.


Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #105 på: Januar 24, 2018, 17:33:22 »
Padde Power

"Wow, Leeds have really gone downhill since that Champions League semi final. Financial ruin, relegation, and about a hundred different managers since. At least things can't get any worse for them"

Leeds board: Hold my beer


 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #106 på: Januar 24, 2018, 17:40:03 »
Lufc Trust

New Club Badge – Statement 24.01.18

In response to the announcement of the new club badge, a number of members have contacted us to express their dislike of the new design, and to ask if we were consulted in the design process.

The Supporters’ Trust were not consulted, however we were shown the design on the evening of the 23rd January during the Supporters Advisory Board meeting. During this meeting CEO Angus Kinnear and Head of Media & Communications James Mooney explained the club’s design choices and some of the consultation process. While opinions on the final design may differ, we are confident that the club conducted thorough research and that the end product was a close reflection on the information they received.

Due to the number of enquiries the Trust has received and the reaction we have witnessed online, we will be releasing a survey to accurately measure the opinions of our members which we will then pass on to the club.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #107 på: Januar 24, 2018, 17:41:45 »
Ja dette har gått galt av sted.  The Leeds salute, skal være en hilsen og en handling man gjør når man kanskje treffer andre Leeds fans, og således ikke del av et klubb emblem.  Det blir fort noe politisk (fascistisk) over emblemet slik det fremstilles.  Noe for 1.mai paraden og bannere som vises der.... at selve hilsen med knyttneve over hjertet skal vise fellesskap, tro og styrke som et tegn i selve fellesskapet til klubben...har ikke noe med klubb emblem å gjøre.  Blir heller noe MLS aktig over dette.
Vi må ha noe som gjenspeiler klubben, kunne tenkt meg noe med ER/Billy statuen og 1919-2019 for neste år og bygget rundt det i første omgang i emblemet....

Jeg er ikke helt enig. Men den er uvant for oss som er vant med  de gamle logoene.

-dette er noe nytt, et menneske i bevegelse er en sjelden logo for en klubb
-knyttneven symboliserer kamp
-knyttneven/hånden mot hjerte symboliserer hva som står vårt hjerte nærmset (Leeds)
-bevegelsen blir enkel å gjenskape blant, spillere og fans og andre som det tas bilde av. Det kan bli Leeds' varemerke fremover (Jeg tror  kommunikasjons- Radrizzani har tenkt i de baner). 35000 står slik og synger på ER.
-Bevegelsen er enkel å forstå

Hånd mot hjerte f.eks  under nasjonalsang er meget utbredt i latinske land. Det viser hva man føler:


Denne er gjennomtenkt av Radrizzani, men dessverre skjønner ikke fansen dette. Jeg mener den er innovativ etter først å ha blitt litt skuffet. Dette  er noe helt annet enn ugler, roser og smiley-fjes.



Det er mye mer symbolikk i denne logoen enn alle de andre.  ;)
« Siste redigering: Januar 24, 2018, 18:05:46 av Josch »

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #108 på: Januar 24, 2018, 17:41:57 »
Hjelpes. Stakkars AR. Dette er opplagt gjort i beste mening men her har «noen» i markedsføringsavdelingen bommet stygt.  :P
Jon R.

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #109 på: Januar 24, 2018, 17:44:53 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....
Jada. Det var opplagt planen. Sier ganske mye om fokuset ditt.  :-[
Jon R.

Erik_

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #110 på: Januar 24, 2018, 17:47:51 »
Er det mulig???  :o

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #111 på: Januar 24, 2018, 17:47:56 »
Ja dette har gått galt av sted.  The Leeds salute, skal være en hilsen og en handling man gjør når man kanskje treffer andre Leeds fans, og således ikke del av et klubb emblem.  Det blir fort noe politisk (fascistisk) over emblemet slik det fremstilles.  Noe for 1.mai paraden og bannere som vises der.... at selve hilsen med knyttneve over hjertet skal vise fellesskap, tro og styrke som et tegn i selve fellesskapet til klubben...har ikke noe med klubb emblem å gjøre.  Blir heller noe MLS aktig over dette.
Vi må ha noe som gjenspeiler klubben, kunne tenkt meg noe med ER/Billy statuen og 1919-2019 for neste år og bygget rundt det i første omgang i emblemet....

Jeg er ikke helt enig. Men den er uvant for oss som er vant med  de gamle logoene.

-dette er noe nytt, et menneske i bevegelse er en sjelden logo for en klubb
-knyttneven symboliserer kamp
-knyttneven/hånden mot hjerte symboliserer hva som står vårt hjerte nærmset (Leeds)
-bevegelsen blir enkel å gjenskape blant, spillere og fans og andre som det tas bilde av. Det kan bli Leeds' varemerke fremover (Jeg tror  kommunikasjons- Radrizzani har tenkt i de baner)
-Bevegelsen er enkel å forstå

Hånd mot hjerte f.eks  under nasjonalsang er meget utbredt i latinske land. Det viser hva man føler:


Denne er gjennomtenkt av Radrizzani, men dessverre skjønner ikke fansen dette. Jeg mener den er innovativ etter først å ha blitt litt skuffet. Dette  er noe helt annet enn ugler, roser og smiley-fjes.



Det er mye mer symbolikk i denne logoen enn alle de andre.  ;)
Kjente faktisk jeg ble mer positiv til logoen etter å ha lest dette innlegget.   ;D
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #112 på: Januar 24, 2018, 17:51:32 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....
Jada. Det var opplagt planen. Sier ganske mye om fokuset ditt.  :-[


Mitt fokus er vel som DHY - Ã… FÃ… INN KVALITETSSPILLERE I KLUBBEN!


Tenk hva en slik kampanje koster:

Forarbeide med å spørre 10.000 uidentifisert Leedsfans i hemmelighet!
Tegne å utforme den.
Video og markedsføring av logoen.
Skifte av all branding!
Ut med 1919, ugle, peacock og resten av historien.
Alt nytt må ha ny logo.


Sikkert et utlegg på mellom £ 20-50 millioner over de neste 3-5 årene!

Bra for en klubb i 2.divisjon!  :-[

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #113 på: Januar 24, 2018, 17:52:12 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....

Er du klar over hvor lang tid det tar  å utarbeide en ny logo. ? Hvis han hadde valgt den enkle veien så hadde han presentert dette til sommeren. Tøfft gjort å gjøre dette nå, med sportslig nedtur og klaging over tranfers.

Xern

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #114 på: Januar 24, 2018, 17:53:43 »
Er veldig trist at så gode intensjoner ender opp i noe slikt, da. Føler veldig med alle som har deltatt i prosessen, jeg skulle virkelig ønske at jeg likte logoen.  :-[
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #115 på: Januar 24, 2018, 18:00:50 »
Det positive er at logoen fortsatt ikke er satt som profilbilde på hverken twitter eller facebook kontoen til Leeds. Fortsatt håp om at de trekker denne?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #116 på: Januar 24, 2018, 18:01:21 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....
Jada. Det var opplagt planen. Sier ganske mye om fokuset ditt.  :-[
Selv om jeg ikke er fornøyd med dette vinduet så var faktisk dette en spøk. Men alt iorden  :
Mitt eneste fokus er å rykke opp å stabilisere klubben høyest mulig i PL. Dette stuntet er etter mitt hode fjas, og tar bort sportslig konsentrasjon!! Hvis du har et annet fokus, så får du holde på med det!
« Siste redigering: Januar 24, 2018, 18:05:15 av DenHviteYeboah »

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #117 på: Januar 24, 2018, 18:05:46 »
The Guardian

‘It looks like a Gaviscon ad’ – Leeds United criticised for new club crest

Paul MacInnes
• Crest result of ‘consultation involving more than 10,000 people’
• Supporters of the club seemingly underwhelmed by new crest

 
Leeds United unveiled their new crest to mark the club’s centenary, but the result has received criticism. Photograph: Leeds United FC
Leeds United have revealed a new crest to commemorate the club’s centenary. It has not been universally welcomed.

The crest, the result of a consultation involving more than 10,000 people according to the club, is of a man giving a salute. The gesture, with the right hand balled into a fist and placed against the heart, is known as the Leeds salute. It has long been associated with the club, but that has not stopped the crest being widely mocked after it was revealed online.

“We are now delighted and proud to reveal a new crest that represents the passion and the unique identity that runs deep through the club”, a club statement read. “Leeds United owes everything to the supporters who have stood by the club through thick and thin. We are delighted and proud to reveal a new crest that reflects the passion and loyalty that runs deep through the club, and celebrates the fans at the heart of our identity.”


Criticism veered from observing a similarity between the crest and both communist and fascist art, to comparisons between the new logo and that used on a football video game when licensing an official crest proves too expensive. That the crest also looks like the label on a packet of the heartburn medicine Gaviscon was also noted.

The popular Leeds fanzine Square Ball observed on Twitter: “A big glossy, exercise in branding done by a consultant in Shoreditch. We need to go for a soya milk latte and a lie down.”

Leeds have a long tradition of renewing their crest. The new badge is the 11th in the 99-year history of the club.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #118 på: Januar 24, 2018, 18:11:52 »
Det positive er at logoen fortsatt ikke er satt som profilbilde på hverken twitter eller facebook kontoen til Leeds. Fortsatt håp om at de trekker denne?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Regner dette som en prøveballong der Rad er forberedt på reaksjoner. Den blir nok trukket hvis protestene blir store nok. Jeg synes det går helt fint å leve med denne logoen . Men for svært mange er dette snakk om følelser og tradisjon , og det skal man ikke undervurdere.

Johnnyj

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #119 på: Januar 24, 2018, 18:12:46 »
Det positive er at logoen fortsatt ikke er satt som profilbilde på hverken twitter eller facebook kontoen til Leeds. Fortsatt håp om at de trekker denne?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Forhåpentligvis.

Motstanden mot logoen blant supporterne er også massiv, og øker gradvis. Nå har det tikket inn 40 000 på underskriftskampanjen i mot. I gjennomsnitt blir det skrevet en ny underskrift hvert eneste sekund.
I følge klubben er det jo supporterne som logoen dedikeres til, og hvis vi supportere er missfornøyde med resultatet blir jo logoen helt mot sin hensikt.