Skrevet av Emne: Ex-spiller: Gaetano Berardi  (Lest 130978 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Ex-spiller: Gaetano Berardi
« på: Juli 18, 2014, 17:42:54 »
Sjanser på denne jeg:
Berardi var i full trening for Leeds i dag. Han har vært lenket lenge. Spiste i går middag med Cellino og antagelig sin agent. Kontrakt underskrevet i dag. Venter på international clearance:

Leeds United: Sampdoria’s Berardi on brink of sealing Whites move

by Phil Hay
Published on the
18 July
2014
16:24

Sampdoria right-back Gaetano Berardi is on the brink of sealing a move to Leeds United after linking up with the club’s squad at Thorp Arch.

Berardi - a 25-year-old Swiss international - is understood to have taken part in a training session today ahead of his proposed move from Serie A.

United have been working to finalise his sale from Sampdoria for the past week and he flew into England yesterday as his transfer edged towards completion.

Reports in Italy say Berardi will sign on a two-year deal with the option of a third year when his initial contract expires in 2016.

He is poised to become Leeds’ fifth new addition this summer, following Stuart Taylor, Marco Silvestri, Tommaso Bianchi and Souleymane Doukara to Elland Road.

Speaking about Berardi yesterday, United owner Massimo Cellino said: “He’s a good guy.

“I’m offering less money than Sampdoria, he’s playing in Serie A and played 150 times in Serie A, and he’s a national team player but he’s wants to come.

“The agent of Berardi is a good friend of mine. He (Berardi) said he wanted to go to Cellino in England. I said ‘how much do you want?’ and offered less. If you’re good, you’ll get a bonus. You have to show me that you want to come here, not for money.

“When you sign players, you can always raise the wage. You can never lower the wage. So if you trust yourself then trust me. I’m not going to take advantage.”

YEP

 :)
« Siste redigering: September 01, 2021, 11:32:47 av Hallgeir * »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #1 på: Juli 18, 2014, 18:01:10 »
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Berardi

Ifølge profilen hans har han rykket opp to ganger fra Serie B:

Sampdoria Serie B Playoff Winners 2011/12 (Promoted)
Brescia Serie B Playoff Winners 2009/10(Promoted)

Kontrakten han er blitt tilbudt er 2 år pluss opsjon på ett til.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #3 på: Juli 18, 2014, 22:47:04 »
Sky Bet Championship
Leeds have completed the signing of Sampdoria defender Gaetano Berardi for an undisclosed fee. #lufc

U.C.Sampdoria
Gaetano #Berardi ceduto al @LUFC a titolo definitivo sampdoria.it/gaetano-berard…
http://www.sampdoria.it/gaetano-berardi-ceduto-al-leeds-a-titolo-definitivo.html

Phil Hay
Sampdoria announce that Gaetano Berardi's transfer to Leeds United is now complete. #lufc

Sampdoria statement gives no real details but does confirm that Berardi has joined Leeds on a permanent basis. #lufc

Reports in Italy said Berardi would signed a two-year deal with the option of a third. #lufc

 ;D
« Siste redigering: Juli 18, 2014, 22:57:26 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #4 på: Juli 18, 2014, 22:49:56 »
Sky Bet Championship
Leeds have completed the signing of Sampdoria defender Gaetano Berardi for an undisclosed fee. #lufc


enligt football italia så kan han spela både högerback och på bägge yttermittfältspositionerna
« Siste redigering: Juli 18, 2014, 23:19:15 av sportcarl1 »
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #5 på: Juli 18, 2014, 23:06:32 »
Phil Hay
They say Berardi's a 7/10 man - not often outstanding but mostly good and very reliable. Probably the best outfield signing yet.

The info about Berardi is that he can play right-back, left-back or as a winger but is more defensive than attack-minded. #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #6 på: Juli 18, 2014, 23:10:29 »
Phil Hay
They say Berardi's a 7/10 man - not often outstanding but mostly good and very reliable. Probably the best outfield signing yet.

The info about Berardi is that he can play right-back, left-back or as a winger but is more defensive than attack-minded. #lufc



känns bra att han är mer defensiv är offensiv, kanske försvaret äntligen kan sluta läcka
 

Trulsaren

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #7 på: Juli 19, 2014, 00:01:22 »
Deilig å signere spillere fra klubber i en av verdens største liga. Deilig å signere landslagsspillere på lag som ikke brukes som kasteball. Deilig å signere kvalitet!

Har troen på Berardi!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Furu

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #8 på: Juli 19, 2014, 10:38:16 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Berardi

Likte den raske opdateringen på Wikipedia:

Gaetano Berardi (born 21 August 1988) is an Italian-Swiss footballer. He currently plays for English Championship club Leeds United as a right-back. He is a Switzerland international.

asLeeds

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #9 på: Juli 19, 2014, 11:18:39 »
Dette like me !!

MOT
DALHEIM WHITES

Xern

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #10 på: Juli 19, 2014, 12:04:16 »
Denne karen har jeg VELDIG troa på!  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #11 på: Juli 19, 2014, 12:42:03 »
På den offisielle siden:

NEWS
UNITED FINALISE BERARDI SIGNING
International defender makes United switch…

PUBLISHED 19 JULY 2014 AT 01:00


 6 1764GAETANO BERARDI
Leeds United have completed the signing of Switzerland international defender Gaetano Berardi for an undisclosed fee from Serie A side Sampdoria, subject to international clearance.

The 25-year-old, who can play at right and left-back, arrives at Elland Road having signed a two-year deal with the club.

The defender started his career with Italian side Brescia, where he made more than 100 appearances. During his time with the Italian side he won promotion when Brescia won the 2010 Serie B Play-Offs.

In January 2012 he moved to Sampdoria and Berardi once again helped his club secure promotion to Serie B through a successful Play-Offs campaign.

The defender also has international caps to his name after playing for the Switzerland Under-20s, Under-21s and he made his full senior international debut in August 2011.

The defender is United’s fifth signing of the summer following the arrival of goalkeeping duo Marco Silvestri and Stuart Taylor, midfielder Tommaso Bianchi and striker Souleymane Doukara.

The 2014/15 Home Shirt that new signing Gaetano Berardi will wear when the season kicks off on Saturday 9 August  is on sale now! Get yours today from the Elland Road Superstore or click here to shop online.

To sponsor Gaetano or another player for the 2014/15 Season please contact the Commercial Team on 0871 334 1919 (option 3) or email sales@leedsunited.com and the team will talk you through our fantastic range of Player Sponsorship packages.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/14pjmrf3g0tuy19xak8gsa54nd/title/united-finalise-berardi-signing?#sthash.UpomWwSj.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #12 på: Juli 20, 2014, 20:26:46 »
Bra! Mest lovende signing så langt i pre-season! 
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #13 på: Juli 20, 2014, 21:28:56 »
Hurra!
Dette er en bra signering  :)

baste

Sv: Ny spiller: Gaetano Berardi
« Svar #14 på: Juli 22, 2014, 00:11:51 »
WOW, flere som er positiv til denne signeringen. Det er jeg og.

Marching on together

WE ARE LEEDS

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #15 på: August 27, 2014, 23:43:53 »
Ute pga hjernerystelse etter brasseapark på trening.







Handla bare atleter vi.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #16 på: September 25, 2014, 21:44:55 »

Leeds United, News

26-Year-Old Leeds Utd Star Hit By Two Game Ban

September 25, 2014 
 

Leeds United star Gaetano Berardi has been hit by a two game suspension for his two bookings against Huddersfield Town at the weekend, as confirmed by the Football Association.

Berardi has suffered the longer suspension due to his sending off against Accrington Stanley in the League Cup, a violent tackle with little prompt that took him out for several games.

While the Swiss right back has had solid displays when he has played, discipline has been an issue, and it is questionable as to whether he can be relied upon to not get himself sent off.

The suspension should see Sam Byram restored to the first team for the clash with Brentford at the weekend, although Byram has also had his own problems with suspensions this season.

He was red carded for allegedly head butting an opponent against Watford, which saw him suspended for three matches. Byram lost his position in the first team to Berardi as a result.
Super Leeds since 1968

baste

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #17 på: September 25, 2014, 21:51:33 »
Nu får Byram kamptrening. Vil ha Byram på høyre midtbane når Berardi er tilbake

Jon R

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #18 på: September 25, 2014, 21:58:21 »
Synes Berardi har vært en stor skuffelse og at denne suspensjonen kom beleilig!
Jon R.

Andersen

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #19 på: September 25, 2014, 22:19:20 »
HÆ !  så du mener Berardi s utvisning kom beleilig !? Man kan si mye om den spilleren , at det koker litt vel mye i topplokket under kampene , men det er vel en grunn til at han blir foretrukket  fremfor for eksempel  Byram ? 

Kato

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #20 på: September 25, 2014, 22:21:36 »
Synes Berardi har vært en stor skuffelse og at denne suspensjonen kom beleilig!

Vet ikke om denne Harry Bunn (eller hva han heter) er verdensklasse, men han så slik ut på lørdag. Hadde den tvilsomme æren å se på svært nær avstand hvordan Berardi var rundingsbøye på lørdag.

Så ikke ut som noen championship-spiller. Mulig Bunn ble sliten, men Byram hadde ståkontroll da han kom inn.

En no-brainer hvem som bør være førstevalg på høyreback.

Berardi så langt, med to røde- Bomsignering
 

Gufrias

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #21 på: September 25, 2014, 22:43:36 »
Samme i Birmingham-kampen også. Brek Shea herjet tidvis med Berardi.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #22 på: September 25, 2014, 22:53:42 »
HÆ !  så du mener Berardi s utvisning kom beleilig !? Man kan si mye om den spilleren , at det koker litt vel mye i topplokket under kampene , men det er vel en grunn til at han blir foretrukket  fremfor for eksempel  Byram ?  

Jeg finner ingen grunn til å legge skjul på at jeg synes "vår egen" Sam Byram er langt å foretrekke fremfor Berardi som må sies at har hatt en nærmest katastrofal start på Leeds karrieren. Dårlig spill i kombinasjon med svak disiplin må få konsekvenser. Unge Byram har heller ikke vært noen åpenbaring denne sesongen, men har i det minste tempo og antagelig større potensiale enn Berardi, som nå må arbeide hardt  og bevise at han fortjener en plass i startelleveren.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #23 på: September 25, 2014, 22:54:56 »
Jeg tipper Berardi kommer etter hvert - han må bare lære seg Championship først, dommere, medspillere, motspillere, tempo i kamper osv etc. Tipper det ikke er tilfeldig han har startet foran Samuel i kampene hittil, selv om det i ettertid vel er lett å si at det har vært feil.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #24 på: September 25, 2014, 22:59:28 »
Jeg tipper Berardi kommer etter hvert - han må bare lære seg Championship først, dommere, medspillere, motspillere, tempo i kamper osv etc. Tipper det ikke er tilfeldig han har startet foran Samuel i kampene hittil, selv om det i ettertid vel er lett å si at det har vært feil.

Jeg hadde troen på Berardi og vil ikke avskrive han ennå. Akkurat nå synes jeg ikke han har fortjent plass i en startellver der de fleste i laget har vist stigende formkurve.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #25 på: Mars 07, 2015, 22:11:03 »
Skryt i dag og det trenger han:

@APOPEY: Club performance today but surprise package was Berardi. Aggressive and disciplined.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #26 på: Mars 07, 2015, 22:13:11 »
Skryt i dag og det trenger han:

@APOPEY: Club performance today but surprise package was Berardi. Aggressive and disciplined.

 :)
låter bra detta, tror han är minst lika bra ytterback som byram och taylor
 

Barba

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #27 på: Mars 07, 2015, 22:22:17 »
Og da kan Byram spille der han er best. Ett hakk lenger fram.

Barba
Barba - MOT

Jon R

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #28 på: Mars 07, 2015, 23:15:54 »
Det sies på Waccoe at han hadde sin klart beste kamp i en Leeds trøye til nå.  :)

Men disiplinert? Ikke helt. Det er flere som kommenterer en helt grusom "kung-fu" takling helt på slutten som kunne gitt han nok et rødt kort. ( har til og med fått en egen tråd på Waccoe grunnet dette)  ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #29 på: Mars 12, 2015, 15:54:35 »
@APOPEY: #lufc NR :"I'm impressed with Berardi. He's a model professional who doesn't give a minute's problem."

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973