Skrevet av Emne: EX-Spiller: Lewis Cook  (Lest 151369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #210 på: Februar 20, 2016, 21:30:28 »

Ikke til å kjenne igjen.

Veik, sjanseløs en mot en, svak pasningkvalitet.

Greit nok at det varierer for unggutta, men nå er det en skikkelig hengemyr.

Han er litt oppskrytt! For mye ansvar litt for tidlig! Må roe seg ned litt, alt for ivrig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

samadhi

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #211 på: Februar 20, 2016, 21:42:59 »
Utvilsomt ett talent, men har ikke helt funnet ut hvor han er best ennå.

Jeg hadde trua på han som offansiv, men virker ikke som han løser det godt nok.
Som ren defansiv få han ikke brukt sine løp fremover. Skulle vel kanskje ha videreutivklet det som Rosler startet som en indreløper/box to box i 4-3-3.
marching on together,
derudaf forever...

Josch

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #212 på: Februar 20, 2016, 23:29:07 »
Hans styrke er å løpe med ballen forbi motspillere oppover i banen. Men han velger rare løsninger når han skal avlevere ballen der oppe etter et løp og han skyter ikke bra (og sjelden).

gulle

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #213 på: Februar 21, 2016, 03:40:35 »
Cook er et STORT talent
Han er en av dem som lider av vanstyre og skiftende ideer i ledelsen
Man kan se usikkerheten i B.l.a avleveringer av ball etter gode løp.
Det mangler gode relasjoner i laget
Håper vi får beholde han og At han får ut sitt potensiale
Nå rykker vi opp! Jasederja

Gufrias

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #214 på: Februar 21, 2016, 06:51:58 »
Fotballspillere er ikke som spiker. Det spiller faktisk en rolle hvilken du setter hvor.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #215 på: Februar 21, 2016, 23:07:22 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.
Jon R.

baste

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #216 på: Februar 21, 2016, 23:38:00 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

+1

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #217 på: Februar 22, 2016, 07:50:59 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

I en sittende rolle tar du bort en av hans viktigste egenskaper, drivet fremover med ballen (I tillegg til nærteknikk).

I tillegg til det du sier er han svak i lufta.

Jeg innbiller meg at han passer best som indreløper i en treer på midten.
 

Dennis

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #218 på: Februar 22, 2016, 10:36:21 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

Helt enig.

Han har forutsetninger til å bli en habil playmaker med langvarig fokus på rollen, men hans beste nåværende  rolle og hans største potensiale er som indreløper eller en balanserende midtbanespiller med frihet til dype løp.
Marching on together!

Runar

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #219 på: Februar 22, 2016, 15:33:20 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

I en sittende rolle tar du bort en av hans viktigste egenskaper, drivet fremover med ballen (I tillegg til nærteknikk).

I tillegg til det du sier er han svak i lufta.

Jeg innbiller meg at han passer best som indreløper i en treer på midten.

Slik trenger det ikke være, når han eller Leeds vinner ballen og det er ubalanse kan en sittende spiller ta med seg ballen og utnytte nytt rom. Dessvere i Leeds er det få eller ingen som kan ta ballen med seg forbi en spiller, og det er mulig grunnen til at Røsler og Evans gir denne oppgaven til Cook.

Men jeg synes at hans viktigste egenskap er omstillingsevnen, både til angrep, men og til forsvar. Tempoet til å bryte opp og vinne ballen, den er viktig i en dyp rolle, samt at han er modig og trygg med ballen når han er rettvendt.

Midtbane spillerne våre må slutte å spille ballen bredt i banen uten at vi er forbi ledd, mye av angrepene våre stopper opp av tre grunner:

1. bevegelsene foran ballfører er ofte tam, ikke eksterende eller dårlig.
2. vi har ikke forstått at ballen skal ALDRI spilles til den bredeste spilleren i banen med mindre han har en klar en mot en situasjon eller har stor åpen bane foran seg.
3. vi nekter jo og spurte i angrep når vi vinner ballen. Ballen går fort opp til spissene våre som er i stand til å ta ned og beholde ballen, men de helhjerte løpene bakfra kommer aldri, vi er heller ikke flink til å spille medløp på første pasning etter å ha vunnet ballen, så alt stopper litt opp og vi blir avhengig av individuelle kvaliteter, og de har vi ikke mange av.
 

Blank_File

Sv:
« Svar #220 på: Februar 22, 2016, 17:21:02 »
Jeg tenker at en rolle som dyp midtbane i en formasjon med to slike må passe veldig bra. Da har han mulighet til å ta noen av de raidene han er så rå på uten at vi blir blottlagt. Mulig jeg har en naiv tilnærming til spillet men...

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #221 på: Februar 22, 2016, 17:41:32 »
Har vi egentlig råd til å la Cook være dyp. For med 2 meget defansive spillere som Diarouga og Bridcutt. Ja da blir vi veldig dype med 3 defensive på banen samtidig

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #222 på: Februar 23, 2016, 21:47:38 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

Ehhhh.
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #223 på: Februar 23, 2016, 21:56:22 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

Ehhhh.

Lucky shot kan alle treffe på innimellom.. Håper dette gir han selvtillit til å prøve mer. Når sånne langskudd gjentas og gjentas så kan vi begynne å snakke om skuddfot

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #224 på: Februar 23, 2016, 22:49:57 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

Ehhhh.
Dette var naturligvis et forsøk på å "jinxe" den (til da) dårlige skuddfoten hans. Funket bra ser jeg...
Jon R.

lojosang

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #225 på: Februar 24, 2016, 01:43:28 »
Kan ikke se at han har kvaliteter som en offensiv nr 10:

- viser ingen tegn på at han kan bli en "boksåpner"
- eier ikke skuddfot
- klarer ikke å løfte blikket i avgjørende øyeblikk
- løper konstant inn i trøbbel

Kan muligens bli en brukbar indreløper men for hver kamp jeg ser blir jeg mer sikker på at Cook må spille i en dyp rolle.

Ehhhh.

Lucky shot kan alle treffe på innimellom.. Håper dette gir han selvtillit til å prøve mer. Når sånne langskudd gjentas og gjentas så kan vi begynne å snakke om skuddfot

Det neste blir vel at du påstår at Faxe ikke var en storskytter av rang!  :)
- Leif Olav

Annesj

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #226 på: Februar 24, 2016, 10:19:13 »
Typpisk at Cook leverer et slikt mål når det først kommer å når jeg gjentatte ganger mener atn ikke er go offensivt for en 10r rolle  :D Det mener jeg fortsatt. 2 mål på 71 kamper er vel et godt tegn på det. Gutten kan dog utvikle seg og ferdigheter kan komme med selvtillit. Blir spennende å følge. Tror fortsatt ikke han vil bli en fremtidig offensiv playmaker type. Tar gjerne feil her :) Ingenting hadde gleda mer.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #227 på: Februar 24, 2016, 10:28:16 »
Typpisk at Cook leverer et slikt mål når det først kommer å når jeg gjentatte ganger mener atn ikke er go offensivt for en 10r rolle  :D Det mener jeg fortsatt. 2 mål på 71 kamper er vel et godt tegn på det. Gutten kan dog utvikle seg og ferdigheter kan komme med selvtillit. Blir spennende å følge. Tror fortsatt ikke han vil bli en fremtidig offensiv playmaker type. Tar gjerne feil her :) Ingenting hadde gleda mer.

Vi må ta hensyn til alder og utviklingspotensiale. Fint driv med ballen, glimrende nærteknikk og ro. Klart han kan bli en 10èr. Men da må fysikken utvikles samt han må bli bedre på siste tredjedel.
 

Annesj

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #228 på: Februar 24, 2016, 13:24:15 »
Typpisk at Cook leverer et slikt mål når det først kommer å når jeg gjentatte ganger mener atn ikke er go offensivt for en 10r rolle  :D Det mener jeg fortsatt. 2 mål på 71 kamper er vel et godt tegn på det. Gutten kan dog utvikle seg og ferdigheter kan komme med selvtillit. Blir spennende å følge. Tror fortsatt ikke han vil bli en fremtidig offensiv playmaker type. Tar gjerne feil her :) Ingenting hadde gleda mer.

Vi må ta hensyn til alder og utviklingspotensiale. Fint driv med ballen, glimrende nærteknikk og ro. Klart han kan bli en 10èr. Men da må fysikken utvikles samt han må bli bedre på siste tredjedel.

Mye goe egenskaper ja. Det jeg er mest skeptisk til er blikk for spillet mtp tilrettelegging. Observere løp samt avslutnings å pasningskvalitet i den delen som skaper noe om du skjønner. Boksåpnerkvalitet. Noen har overblikket andre ikke. Foreløpig har Cook en laaaang vei å gå der. Kan som du sier utvikles men syns han er såpass langt unna det pr idag i alder av 19 at jeg er usikker på om det kommer så langt noen gang. Men jeg håper seff det. Det skal sies  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #229 på: Februar 25, 2016, 00:35:09 »
Typpisk at Cook leverer et slikt mål når det først kommer å når jeg gjentatte ganger mener atn ikke er go offensivt for en 10r rolle  :D Det mener jeg fortsatt. 2 mål på 71 kamper er vel et godt tegn på det. Gutten kan dog utvikle seg og ferdigheter kan komme med selvtillit. Blir spennende å følge. Tror fortsatt ikke han vil bli en fremtidig offensiv playmaker type. Tar gjerne feil her :) Ingenting hadde gleda mer.

Vi må ta hensyn til alder og utviklingspotensiale. Fint driv med ballen, glimrende nærteknikk og ro. Klart han kan bli en 10èr. Men da må fysikken utvikles samt han må bli bedre på siste tredjedel.

Mye goe egenskaper ja. Det jeg er mest skeptisk til er blikk for spillet mtp tilrettelegging. Observere løp samt avslutnings å pasningskvalitet i den delen som skaper noe om du skjønner. Boksåpnerkvalitet. Noen har overblikket andre ikke. Foreløpig har Cook en laaaang vei å gå der. Kan som du sier utvikles men syns han er såpass langt unna det pr idag i alder av 19 at jeg er usikker på om det kommer så langt noen gang. Men jeg håper seff det. Det skal sies  ;)
Cook har et stort potensiale men få spillere har frustrert meg mer denne sesongen. Ser ut som han løper i blinde eller søker nærmeste klynge med motspillere hver gang han nærmer seg motstanderens 16 meter med ballen i beina = "no" end produkt. Slik har det vært det meste av denne sesongen etter mitt syn. Gårsdagens luckystrike endrer ikke på hovedinntrykket dessverre.
« Siste redigering: Februar 25, 2016, 00:38:39 av Jon R »
Jon R.

Runar

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #230 på: Februar 25, 2016, 11:19:35 »
Her er Redfearn enig, Cook er best fra en dypere posisjon der han kan være med å bryte opp og diktere spillet.
 

Dennis

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #231 på: Mars 03, 2016, 09:42:42 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  43 minfor 43 minutter siden
Further to that: been talked about for ages but had it confirmed that Cook's deal has release clause this summer - £5m if Leeds don't go up.

Utrolig...
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #232 på: Mars 03, 2016, 10:33:28 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  43 minfor 43 minutter siden
Further to that: been talked about for ages but had it confirmed that Cook's deal has release clause this summer - £5m if Leeds don't go up.

Utrolig...

Dette ble vel også sagt når han signerte den nye kontrakten.
Så Cook forsvinner nok til sommeren. Har ingen tro på at han signerer ny kontrakt med klubben i den tilstanden som den er i nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

samadhi

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #233 på: Mars 03, 2016, 10:46:11 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  43 minfor 43 minutter siden
Further to that: been talked about for ages but had it confirmed that Cook's deal has release clause this summer - £5m if Leeds don't go up.

Utrolig...

Var vel eneste alternativet for å beholde han ett år til i fjor sommer.
marching on together,
derudaf forever...

DaGa

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #234 på: Mars 03, 2016, 11:09:49 »
Kommer ikke som noe sjokk det. Var nok ikke klubben som satt med makta da kontrakten ble skrevet under.
We all LOVE LEEDS!

Dennis

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #235 på: Mars 03, 2016, 12:12:33 »
Av en eller annen grunn har jeg trodd den var det dobbelte. Fem millioner pund for en så lovende og at på til hypet spiller er fullstendig bak mål for en klubb som i følge sjefen sjøl omsider har stabil økonomi.

Hva tjener Cook? Antar at han ikke er blant de som tjener aller mest i klubben? Hadde en strålende sesong under Redfearn og burde blitt en av disse i sommer - kanskje ville det gjort beløpet høyere, i det minste.

Spare seg til fant er et uttrykk jeg umiddelbart tenker på.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #236 på: Mars 03, 2016, 12:24:04 »
Tom Kirwin:
Reports that Lewis Cook has a £5million release clause are wrong from my understanding, no clause exists. Statement expected from #lufc soon
« Siste redigering: Mars 03, 2016, 12:27:46 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

nord

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #237 på: Mars 03, 2016, 12:43:17 »
Spændende at se hvem som forlader skuden og hvem som ønsker at kæmpe videre  :o
 

Sydhagen

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #238 på: Mars 03, 2016, 12:44:25 »
Tom Kirwin:
Reports that Lewis Cook has a £5million release clause are wrong from my understanding, no clause exists. Statement expected from #lufc soon

http://www.leedsunited.com/news/article/2dbgnvf3bzqt1qyfvuz3w3jxv

Leeds United would like to categorically deny reports that have emerged in the local press this morning regarding a supposed release clause in the contract of Lewis Cook.

The claim by the Yorkshire Evening Post, which the club feels was published with damaging intentions, is entirely inaccurate and unfair reporting.

No release clause whatsoever exists in the contract of the player in question.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #239 på: Mars 03, 2016, 12:58:46 »
Tom Kirwin:
Reports that Lewis Cook has a £5million release clause are wrong from my understanding, no clause exists. Statement expected from #lufc soon

http://www.leedsunited.com/news/article/2dbgnvf3bzqt1qyfvuz3w3jxv

Leeds United would like to categorically deny reports that have emerged in the local press this morning regarding a supposed release clause in the contract of Lewis Cook.

The claim by the Yorkshire Evening Post, which the club feels was published with damaging intentions, is entirely inaccurate and unfair reporting.

No release clause whatsoever exists in the contract of the player in question.



Litt flaut for Petter dette og enda mer flaut for Hay!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.