Skrevet av Emne: Spiller: Liam Cooper  (Lest 118075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #420 på: April 09, 2022, 23:08:00 »
Det som skiller Cooper fra de andre midtstopperne vi har er at han evner å posisjonere seg utrolig mye bedre enn de andre før han entrer dueller og går inn med pondus og bestemthet, noe som ofte er mangelvare fra de andre.
Cresswell og Hjelde har litt av de samme egenskapene som vi kommer til å få glede av i årene som kommer, men det er uten tvil viktig at Coops er tilbake og styrer troppene.
Han har sine begrensninger også, men styrkene hans på de nevnte tingene og hans lederegenskaper ser en nå er utrolig viktig i den situasjonen vi er i nå.

Posisjoneringa ja, fullstendig i motsetning til Llorente og Ayling som altfor ofte havner helt feil inn i dueller.
 

Andersen

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #421 på: April 10, 2022, 12:19:10 »
En svakhet som Cooper tydligvis liker er den trøye slitingen / holdingen av motstander hele tiden på frispark / cornere i mot. Sitter med hjerte i halsen hver gang det skjer, blåser dommeren ? eller gjør han det ikke?

flynn

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #422 på: April 10, 2022, 12:55:59 »
En svakhet som Cooper tydligvis liker er den trøye slitingen / holdingen av motstander hele tiden på frispark / cornere i mot. Sitter med hjerte i halsen hver gang det skjer, blåser dommeren ? eller gjør han det ikke?


Enig. Jeg synes forøvrig at flere av våre tar stor risiko på akkurat dette. Men det er vel ikke blåst straffe mot oss for trøyeholding så langt denne sesongen. Dermed er det kanskje en bevisst sak, ettersom man sikkert kan finne eksempler der motstander kanskje hadde lagd mål om man ikke hadde holdt…

flynn

Forever Whites

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #423 på: Mai 01, 2022, 16:12:14 »
Noen som har lest/hørt noe mer om skaden til Cooper under oppvarming i går?  Håper han er tilbake til neste kamp.
« Siste redigering: Mai 01, 2022, 16:17:42 av Forever Whites »
Medlem 94237

asLeeds

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #424 på: Mai 05, 2022, 07:28:13 »
Blir han klar til Søndag ?
DALHEIM WHITES

Dennis

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #425 på: Mai 05, 2022, 09:31:40 »
Blir han klar til Søndag ?

Det er pressekonferanse i morra antar jeg. Marsch holder ingenting hemmelig, så da får vi nok vite det.
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #426 på: Mai 25, 2022, 23:11:03 »
Ikke rart det står dårlig til med favorittlaget mitt Skottland når de kaller inn L1 spillere!  ;)

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29937/liam-cooper-named-in-scotland-squad?fbclid=IwAR0xv-aOx8FiWgt4QcbUlJ45dsxrkqr3x11J-b0Pt2rfG0xNFuZjLMVC2Cs

Allways look on the bright side of life!
Medlem 94237

Bjosse77

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #427 på: September 06, 2022, 10:35:47 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller. La meg grave litt i tallmaterien for å se om det kan stemme eller ei.

22 kamper, 21 fra start. (spilte siste 15 hjemme mot Brentford, lå under 2-1 og Bamford utlignet og ble skadet i 95.)

5-10-7 og 25p eller 1,14p pr kamp, Leeds hadde 1p pr kamp. Spilte i 5 kamper der vi holdt Clean Sheet, som er de 5 kampene vi klarte Clean sheet i fjor.
30 baklengs, som gir 1,4 pr. kamp, mot Leeds sine 79 baklengs som gir 2,08 pr. kamp.

Vi gjorde det vesentlig bedre defensivt med Cooper enn uten. Han hadde 976 pasninger, hvor 83% traff medspiller, noe som er ganske middels for en forsvarer, og vant 23 taklinger, som kun er 53%.

Vant 82 av 126 hodedueller (65%). Ikke verst av en spiller på 180cm, 73kg. Vant 53 av 84 bakkedueller (63%).

Liam Cooper er det beste eksempelet vi har på Confirmation Bias. Når store deler av fanbasen har bestemt seg for at dette er en League 1 spiller, så er alle dueller han taper, alle ganger han slår en feilpasning osv. en bekreftelse på det. Duellene han vinner ser man egentlig ikke osv.

Jeg mener han er vår beste stopper. Jeg mener han var forskjellen på nedrykkskamp og midtable forrige sesong. Jeg mener han var forskjellen på om Bielsa ble eller gikk også, sammen med Phillips.

Tallene er enig med meg. Fanbasen er ikke.

Velkommen tilbake, Cooper. En midtstopper av den gamle typen, som er der for å forsvare og spille safe. Offensivt får andre ta jobben.

Til sammenligning, Llorente vant 55% av duellene (var svakere på hodet, ca samme i bakkedueller),
Koch vant 45% av duellene, men 50% av hodeduellene, svak på bakken.
Struijk hadde en litt svak sesong, også duellmessig, med 55% vunne dueller.


                                                     

HåvardK

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #428 på: September 06, 2022, 10:41:48 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller. La meg grave litt i tallmaterien for å se om det kan stemme eller ei.

22 kamper, 21 fra start. (spilte siste 15 hjemme mot Brentford, lå under 2-1 og Bamford utlignet og ble skadet i 95.)

5-10-7 og 25p eller 1,14p pr kamp, Leeds hadde 1p pr kamp. Spilte i 5 kamper der vi holdt Clean Sheet, som er de 5 kampene vi klarte Clean sheet i fjor.
30 baklengs, som gir 1,4 pr. kamp, mot Leeds sine 79 baklengs som gir 2,08 pr. kamp.

Vi gjorde det vesentlig bedre defensivt med Cooper enn uten. Han hadde 976 pasninger, hvor 83% traff medspiller, noe som er ganske middels for en forsvarer, og vant 23 taklinger, som kun er 53%.

Vant 82 av 126 hodedueller (65%). Ikke verst av en spiller på 180cm, 73kg. Vant 53 av 84 bakkedueller (63%).

Liam Cooper er det beste eksempelet vi har på Confirmation Bias. Når store deler av fanbasen har bestemt seg for at dette er en League 1 spiller, så er alle dueller han taper, alle ganger han slår en feilpasning osv. en bekreftelse på det. Duellene han vinner ser man egentlig ikke osv.

Jeg mener han er vår beste stopper. Jeg mener han var forskjellen på nedrykkskamp og midtable forrige sesong. Jeg mener han var forskjellen på om Bielsa ble eller gikk også, sammen med Phillips.

Tallene er enig med meg. Fanbasen er ikke.

Velkommen tilbake, Cooper. En midtstopper av den gamle typen, som er der for å forsvare og spille safe. Offensivt får andre ta jobben.

Til sammenligning, Llorente vant 55% av duellene (var svakere på hodet, ca samme i bakkedueller),
Koch vant 45% av duellene, men 50% av hodeduellene, svak på bakken.
Struijk hadde en litt svak sesong, også duellmessig, med 55% vunne dueller.


                                                     
Tallenes tale er jo klar. I tillegg har vi et moment som statistikken ikke fanger opp (vel, i og for seg plukker vel poengstatistikken opp dette), nemlig at han er en svært tydelig og entusiastisk leder. Forskjellen mellom ham som kaptein og Rodrigo eller Koch er etter mitt skjønn enorm.

leedslife

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #429 på: September 06, 2022, 11:26:23 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller. La meg grave litt i tallmaterien for å se om det kan stemme eller ei.

22 kamper, 21 fra start. (spilte siste 15 hjemme mot Brentford, lå under 2-1 og Bamford utlignet og ble skadet i 95.)

5-10-7 og 25p eller 1,14p pr kamp, Leeds hadde 1p pr kamp. Spilte i 5 kamper der vi holdt Clean Sheet, som er de 5 kampene vi klarte Clean sheet i fjor.
30 baklengs, som gir 1,4 pr. kamp, mot Leeds sine 79 baklengs som gir 2,08 pr. kamp.

Vi gjorde det vesentlig bedre defensivt med Cooper enn uten. Han hadde 976 pasninger, hvor 83% traff medspiller, noe som er ganske middels for en forsvarer, og vant 23 taklinger, som kun er 53%.

Vant 82 av 126 hodedueller (65%). Ikke verst av en spiller på 180cm, 73kg. Vant 53 av 84 bakkedueller (63%).

Liam Cooper er det beste eksempelet vi har på Confirmation Bias. Når store deler av fanbasen har bestemt seg for at dette er en League 1 spiller, så er alle dueller han taper, alle ganger han slår en feilpasning osv. en bekreftelse på det. Duellene han vinner ser man egentlig ikke osv.

Jeg mener han er vår beste stopper. Jeg mener han var forskjellen på nedrykkskamp og midtable forrige sesong. Jeg mener han var forskjellen på om Bielsa ble eller gikk også, sammen med Phillips.

Tallene er enig med meg. Fanbasen er ikke.

Velkommen tilbake, Cooper. En midtstopper av den gamle typen, som er der for å forsvare og spille safe. Offensivt får andre ta jobben.

Til sammenligning, Llorente vant 55% av duellene (var svakere på hodet, ca samme i bakkedueller),
Koch vant 45% av duellene, men 50% av hodeduellene, svak på bakken.
Struijk hadde en litt svak sesong, også duellmessig, med 55% vunne dueller.


                                                     
Har vel knapt vært mer enig i en post noen gang.

Dennis

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #430 på: September 06, 2022, 16:11:15 »
Vant 82 av 126 hodedueller (65%). Ikke verst av en spiller på 180cm, 73kg. Vant 53 av 84 bakkedueller (63%).

At Liam Cooper er upopulær blant mange har du rett i, men han har også mange fans. Han er ikke bare bedre enn han får kred for, men han gjør medspillerne sine bedre. Så summen blir bedre med Cooper på banen. Vi får nok veldig raskt se et stopperpar med Cooper og Koch og det skal bli spennende å se om ikke Koch vokser ytterligere på det.

Eneste jeg er uenig i, er påstanden om at Liam Cooper er "kun" 1.80 høy. :)
Marching on together!

Gufrias

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #431 på: September 06, 2022, 16:40:31 »
186 ifølge Transfermarkt, 187 ifølge Sofifa, 188 ifølge Wikipedia. Tviler sterkt på at han bare er 180
Hekta på Leeds siden 1974

Bjosse77

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #432 på: September 06, 2022, 20:14:38 »
186 ifølge Transfermarkt, 187 ifølge Sofifa, 188 ifølge Wikipedia. Tviler sterkt på at han bare er 180

Det gir mening. Ser ganske stor og røff ut. Trodde jeg brukte wikipedia, men har ingen forklaring på hva jeg har sett feil på her. :-D

Forever Whites

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #433 på: September 06, 2022, 20:47:49 »
186 ifølge Transfermarkt, 187 ifølge Sofifa, 188 ifølge Wikipedia. Tviler sterkt på at han bare er 180

Det gir mening. Ser ganske stor og røff ut. Trodde jeg brukte wikipedia, men har ingen forklaring på hva jeg har sett feil på her. :-D

Sikkert her du har sett det: https://www.premierleague.com/players/3622/Liam-Cooper/overview  Men tror nok han er nærmere 188cm.  :)
Medlem 94237

TK20

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #434 på: September 10, 2022, 18:13:57 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller.

Hæ?

Bjosse77

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #435 på: September 11, 2022, 16:20:39 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller.

Hæ?

Hva spør du om? Posten før min egen påstår til og med dette. Og hvis du leser både LUSCOS og Scandinaviske Leeds fan postene på facebook f.eks. så florerer det med slikt. Og twitter, instagram etc....

TK20

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #436 på: September 11, 2022, 20:50:44 »
Liam Cooper, mannen alle fansen hater og mener er en League 1 spiller.

Hæ?

Hva spør du om? Posten før min egen påstår til og med dette. Og hvis du leser både LUSCOS og Scandinaviske Leeds fan postene på facebook f.eks. så florerer det med slikt. Og twitter, instagram etc....

Vel, jeg skvatt av påstanden om at "alle fansen" hater vår kaptein

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #437 på: April 02, 2023, 01:36:01 »

Liam Cooper today became the first player in Leeds United's history to play a game under 11 different managers in all competitions. #lufc

Apps by manager:
4 Hockaday
26 Redfearn
1 Milanic
9 Rosler
32 Evans
18 Monk
26 Christiansen
6 Heckingbottom
118 Bielsa
20 Marsch
1 Gracia
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #438 på: Juni 17, 2023, 19:59:14 »
Gratulerer Scotland og Liam Cooper med 2-1 seier over Norge i UEFA Euro Qualifying.
Endelig en etterlengtet fotballopptur.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #439 på: Juni 17, 2023, 20:56:14 »
Gratulerer Scotland og Liam Cooper med 2-1 seier over Norge i UEFA Euro Qualifying.
Endelig en etterlengtet fotballopptur.

Nå, det er vel ikke så lenge siden Cooper og Skottland tok en mye større skalp enn fotballminoriteten Norge, da Spania ble satt på plass.

Og Norge rører det som vanlig til, takket være Ståle Solbakken som lar laget bytte seg til en større middelmådighet enn det de vanligvis er. Med Haaland og Sørloth ut, var det fritt fram for Cooper og Skottland. Man får det man fortjener.

Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #440 på: Juni 18, 2023, 18:01:53 »
Gratulerer Scotland og Liam Cooper med 2-1 seier over Norge i UEFA Euro Qualifying.
Endelig en etterlengtet fotballopptur.

Nå, det er vel ikke så lenge siden Cooper og Skottland tok en mye større skalp enn fotballminoriteten Norge, da Spania ble satt på plass.

Og Norge rører det som vanlig til, takket være Ståle Solbakken som lar laget bytte seg til en større middelmådighet enn det de vanligvis er. Med Haaland og Sørloth ut, var det fritt fram for Cooper og Skottland. Man får det man fortjener.

Norge er litt som Leeds var sist sesong:
Enorme forventninger og klokketro på egne spillere og trener.
Men i kamp etter kamp viser de sjokkerende evner når det gjelder som mest. Særlig i forvar.
Man tror nesten ikke det man ser. Det var mye Leeds over Norge i går.

Men grattis til Cooper!

GeirO

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #441 på: Juni 18, 2023, 23:40:58 »
Gratulerer Scotland og Liam Cooper med 2-1 seier over Norge i UEFA Euro Qualifying.
Endelig en etterlengtet fotballopptur.

Nå, det er vel ikke så lenge siden Cooper og Skottland tok en mye større skalp enn fotballminoriteten Norge, da Spania ble satt på plass.

Og Norge rører det som vanlig til, takket være Ståle Solbakken som lar laget bytte seg til en større middelmådighet enn det de vanligvis er. Med Haaland og Sørloth ut, var det fritt fram for Cooper og Skottland. Man får det man fortjener.

Norge er litt som Leeds var sist sesong:
Enorme forventninger og klokketro på egne spillere og trener.
Men i kamp etter kamp viser de sjokkerende evner når det gjelder som mest. Særlig i forvar.
Man tror nesten ikke det man ser. Det var mye Leeds over Norge i går.

Men grattis til Cooper!
God sammenligning. Det var akkurat som og se Leeds, særlig sluttminuttene
MOT

Kato

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #442 på: August 06, 2023, 19:34:57 »
Så ikke pent ut med Cooper i dag. Saudi-Arabia forsvinner garantert. Alt under to måneder ute er en bonus.
 

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #443 på: August 06, 2023, 19:40:00 »
Med den skadehistorikken hans blir nok dette hans siste sesong i Leeds. Tviler sterkt på at han får fornyet kontrakten etter denne sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #444 på: August 06, 2023, 19:41:47 »
Så ikke pent ut med Cooper i dag. Saudi-Arabia forsvinner garantert. Alt under to måneder ute er en bonus.
Nei, så ikke bra ut. Dog vanskelig å se hva det var som skjedde, men mann ut på båre er bekymringsverdig.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #445 på: August 06, 2023, 19:44:03 »
Så ikke pent ut med Cooper i dag. Saudi-Arabia forsvinner garantert. Alt under to måneder ute er en bonus.

Ja, stakkaren prøvde jo å gå ut for egen maskin, men det endte med båre.
Kan fort være et brudd nede i foten.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #446 på: August 06, 2023, 19:46:09 »
"rolled ankle" i følge Farke (Phil Hay på X). Aner ikke hva en rolled ankle er i grunnen. Overtråkk?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #447 på: August 06, 2023, 19:50:11 »
"rolled ankle" i følge Farke (Phil Hay på X). Aner ikke hva en rolled ankle er i grunnen. Overtråkk?

auren
Google translate sier "rullet ankel". Så da vet vi det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #448 på: August 06, 2023, 20:37:07 »
"rolled ankle" i følge Farke (Phil Hay på X). Aner ikke hva en rolled ankle er i grunnen. Overtråkk?

auren
Må være overtråkk det menes.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Fantasyland

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #449 på: August 06, 2023, 20:56:36 »
"rolled ankle" i følge Farke (Phil Hay på X). Aner ikke hva en rolled ankle er i grunnen. Overtråkk?

auren
Må være overtråkk det menes.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Korrekt. Bare avvente hvor kraftig overtråkk det er snakk om..