Skrevet av Emne: EX-Spiller: Mirco Antenucci  (Lest 86511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #120 på: Mai 02, 2015, 19:27:56 »
Skyld på coachen!

@anteseven: I was at the stadium to watch the game but  I was not  injured this week.it was choice by coach. http://t.co/K1ZFTW4iqu


Merkeligere og merkeligere!   :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #121 på: Mai 03, 2015, 01:33:24 »
Skyld på coachen!

@anteseven: I was at the stadium to watch the game but  I was not  injured this week.it was choice by coach. http://t.co/K1ZFTW4iqu


Merkeligere og merkeligere!   :o

Nja... Hvis han vet at selv ikke ønsker å ha han med videre?

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #122 på: Juni 25, 2015, 23:21:30 »
@mrwayneg: No surprise but Mirco Antenucci on IG says he's returning to Leeds tomorrow for the start of pre-season at Thorp Arch #lufc

@mrwayneg: @KieronAnker under contract - remains to be seen how controversy from end of last season pans out though.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Sv: Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #123 på: Juni 25, 2015, 23:52:02 »
Skyld på coachen!

@anteseven: I was at the stadium to watch the game but  I was not  injured this week.it was choice by coach. http://t.co/K1ZFTW4iqu


Merkeligere og merkeligere!   :o

Nja... Hvis han vet at selv ikke ønsker å ha han med videre?
berardi hörde jag en intervjuv med, då pratade de om charltonmatchen och det skrevs att berardi åkte med trots han var halvskadad, verkligheten enligt berardi var att han inte var skadad och hade kunnat spela.
 

Frode

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #124 på: August 08, 2015, 15:55:47 »
Tror Ante kan bli svært viktig denne sesongen. Virket veldig på hugget i dag.
 

Jon R

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #125 på: August 08, 2015, 17:23:50 »
Glimrende innhopp. Synd ha. Ikke putter den som nesten havner i andre krysset. Ante bør starte neste kamp.
Jon R.

Bye

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #126 på: August 08, 2015, 18:04:55 »
Antenucci ser ut til å ha tatt utfordringen, veldig frisk i dag! Ble 100 ganger mer målfarlig når han kom inn og utfordret. Dette vil skape rom også for Wood.. ;)
Trønder i Bergen!

Torpe-do

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #127 på: August 08, 2015, 20:45:21 »
Mener helt klart at Antenucci tilfører noe i laget som skaper en helt annen dynamikk i spillet. Vi blir farligere med Antenucci på banen. Driv med ball, løpskapasitet og til dels fart. La han spille som offansiv sentral midtbane / hengende spiss! Stor fan, blitt!

Kato

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #128 på: August 09, 2015, 09:37:20 »
Strålende scoring. Er rett og slett litt Natural born goalscorer over han.

Er sikker på at spillertypen er god for 20 mål i riktig lag.

Selv ønsker han å spille spiss, ikke ute på kant.

Det kan gi utfordringer da Wood helt sikkert er tiltenkt 9èr-rollen.

Tror han blir best i 4-4-2 sammen med Wood.
 

rd1

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #129 på: August 09, 2015, 13:05:43 »
Strålende scoring. Er rett og slett litt Natural born goalscorer over han.

Er sikker på at spillertypen er god for 20 mål i riktig lag.

Selv ønsker han å spille spiss, ikke ute på kant.

Det kan gi utfordringer da Wood helt sikkert er tiltenkt 9èr-rollen.

Tror han blir best i 4-4-2 sammen med Wood.

Håper vi vurderer 4-4-2, wood og ante på topp, Dallas og Byram på kantene. Lukter mye mål.
"Who needs Cantona??"

gulle

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #130 på: August 09, 2015, 13:29:36 »
Strålende scoring. Er rett og slett litt Natural born goalscorer over han.

Er sikker på at spillertypen er god for 20 mål i riktig lag.

Selv ønsker han å spille spiss, ikke ute på kant.

Det kan gi utfordringer da Wood helt sikkert er tiltenkt 9èr-rollen.

Tror han blir best i 4-4-2 sammen med Wood.

Håper vi vurderer 4-4-2, wood og ante på topp, Dallas og Byram på kantene. Lukter mye mål.
enig, ser ut som spillermateriellet vi har passer best sånn, det vil få Byram lenger ned i banen, jeg tror han passer best slik.Ante og wood utfyller hverandre, tror wood gjør at Ante kan få nødvendig rom til å prestere sånne mål som i går.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #131 på: August 09, 2015, 19:07:08 »
MIRCO SALUTES 'INCREDIBLE' SUPPORT
Goalscorer hails the United fans following opening day draw...

PUBLISHED 09 AUGUST 2015 AT 12:00

Goalscorer Mirco Antenucci hailed the “incredible” United fans following the 1-1 opening day draw with Burnley at Elland Road.

Antenucci, last season’s top scorer, stepped off the bench and struck a stunning, curling effort to put Uwe Rosler’s side ahead with just seven minutes remaining on the clock.

But Burnley managed to hit back three minutes later, Sam Vokes towering a header home to equalise and ensure that the spoils were shared after a pulsating encounter.

A crowd of 27,672 made Elland Road a cauldron of noise for the televised lunchtime kick-off and Antenucci, speaking to Italian newspaper La Gazzetta dello Sport, was full of praise for the home support.

“They are very attached to the club,” he said. “I think back to the crowds of Serie B and then 30,000 yesterday at Elland Road - incredible.

“Away, they have 4,000-5,000 following, like a top club in Serie A.”

The striker was utilised as an impact substitute on Saturday – a role he found himself in for the second half of last season, despite leading United’s goalscoring charts.

And Antenucci insists he has never complained as he continues to adapt to life in English football.

“I was the only one at Leeds in double figures but, in January, the coach made other choices and I accepted without controversy.

“The championship is more physical. Work-outs are different: in Italy they are based on tactics, here it’s faster and about hard work.”

Antenucci also spoke of Massimo Cellino’s return to the club, saying: “Last year we saw little of him because he had problems.

“But yesterday he was at the stadium before the game and he encouraged us.”

Following the draw with Burnley, Rosler was full of praise for Antenucci and his attitude despite the Italian finding himself used in an unfavoured position.

The head coach explained: “Mirco was very honest early on. He came to me and said ‘Gaffer, I’m not really a wide player’.

“We tried to find a way to fit him in and in pre-season he came on for 20, 30 or 45 minutes in that scenario.

“The way he is training and the way he conducts himself every day is fantastic.

“I knew when I brought him on that we had a chance of winning the game.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/l304lv1ejrhx1k98b24gcdyk6/title/mirco-salutes-incredible-support#sthash.3AjgEWmo.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #132 på: August 09, 2015, 21:37:56 »
 Værrapport fra Ante:

;)

Leeds United forward Mirco Antenucci has revealed that Manchester United new signing Matteo Darmian contacted him just after he had joined the Premier League to get a lowdown of playing in England. Matteo signed for the club during this transfer window, and he made his debut against Tottenham Hotspur in his side’s 1-0 win yesterday.

Speaking to Gazzetta dello Sport the Leeds star was asked about his former Tornio teammate arriving in England this summer. He said the first thing the full back did was to contact him to ask about the weather in England. Antenucci replied to the Manchester United new boy that the weather isn’t as good as what they are used to in Italy but it is a lot better than what they have been told in their home country.

"The first thing he asked me when he joined Manchester was how the weather is. I replied it’s not as hot as in Italy, but is much better than what they say, “said the Leeds forward when asked about the advice he gave his former teammate ahead of his move to Manchester United.

Antenucci was Leeds’ top scorer last season and he began this campaign by scoring a stunning goal during his side’s 1-1 draw with Burnley this weekend. The Italian is again expected to provide the goals for Leeds as they aim to get promotion back to the Premier League.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Frode

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #133 på: August 12, 2015, 10:25:57 »
Bør vi kjøre med Ante mot Reading, mon tro? Bortekamp, der vi må regne med å bli presset litt bakpå i perioder. Passer Ante bedre enn Wood i en mer kontringsorientert kamp?  Noen fotballfaglig kompetente her som har en mening om dette?  (er jeg kanskje bare i Ante-rus?)
 

Kato

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #134 på: August 12, 2015, 10:53:34 »
Bør vi kjøre med Ante mot Reading, mon tro? Bortekamp, der vi må regne med å bli presset litt bakpå i perioder. Passer Ante bedre enn Wood i en mer kontringsorientert kamp?  Noen fotballfaglig kompetente her som har en mening om dette?  (er jeg kanskje bare i Ante-rus?)

Vet ikke akkurat det i forhold til fotballfaglighet, men tror du har et poeng.

Største problematikken med EN spiss når vi blir trykket, er at vi blir tvunget til å slå langt relativt tidlig. Det betyr for lite hjelp rundt Wood i duellene (både fra indreløpere og kantspillere). Det så vi en god del av i fjor. Synes Sharp i mange tilfeller var hjelpeløs alene feilvendt mot stoppere.

Personlig ville jeg vurdert å endre spillesystem i disse typer kamper. Tenker det ikke nødvendigvis er konflikt i å spille 4-3-3 hjemme, og 4-4-2 borte.

Jeg er ikke voldsomt glad  i 4-4-2, men det er viktig å legge opp system etter spillermateriell (og ikke motsatt). Jeg ser Wood og Antenucci som to komplementære spisser som kunne fungert sammen i tospann. Litt mangel på fart totalt sett, men summen blir ikke gæærn. Under press, tvunget til å slå langt, kunne de utrettet mye sammen.

Jeg tror ikke Antenucci passer bedre som enslig spiss i 4-3-3 når vi blir trykket. Da blir det som med Sharp i fjor. Taper dueller, vi taper ballen, og trykker mot bare øker. Skal Antenucci spille alene på topp, er vi totalt avhengig av indreløpere eller kanter rundt han tidlig. Det fordrer masse løpskraft.

Jeg frykter Antenucci i år er en spiller som er for god for benken vår, men samtidig blir et offer for systemet. Råtips: Lånes ut til Bournemouth i januar.
« Siste redigering: August 12, 2015, 10:56:25 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #135 på: August 12, 2015, 11:18:00 »
Jeg vil heller at vi går ut i en 4-2-3-1 formasjon med Ante som hengende spiss/offensiv midtbane.
Hadde inntrykk av at det var det Ante var mot Burnley når han kom inn. Lå litt dypere enn Wood.

Synes absolutt Wood bør spille denne kampen for å få kamptrening.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #136 på: August 12, 2015, 11:27:51 »
Jeg vil heller at vi går ut i en 4-2-3-1 formasjon med Ante som hengende spiss/offensiv midtbane.
Hadde inntrykk av at det var det Ante var mot Burnley når han kom inn. Lå litt dypere enn Wood.

Synes absolutt Wood bør spille denne kampen for å få kamptrening.

God tanke. Men hvem skal være sittende sammen med Adeyemi?

Din formasjon passer nok Antenucci, som virker å være vandrende (i hvert fall mye bedre enn kant).

Evt 4-4-1-1
 

Sydhagen

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #137 på: August 12, 2015, 12:28:01 »

Jeg vil heller at vi går ut i en 4-2-3-1 formasjon med Ante som hengende spiss/offensiv midtbane.
Hadde inntrykk av at det var det Ante var mot Burnley når han kom inn. Lå litt dypere enn Wood.

Synes absolutt Wood bør spille denne kampen for å få kamptrening.

God tanke. Men hvem skal være sittende sammen med Adeyemi?

Din formasjon passer nok Antenucci, som virker å være vandrende (i hvert fall mye bedre enn kant).

Evt 4-4-1-1
Det bør være Cook som er mer mobil enn Mowatt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #138 på: August 12, 2015, 13:11:42 »
Ante passer godt i en 442 ved siden av Wood. Utover det passer han ikke i det hele tatt.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

AndyMathie

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #139 på: August 12, 2015, 14:08:13 »
Ante passer godt i en 442 ved siden av Wood. Utover det passer han ikke i det hele tatt.

Ja det så vi jo her på lørdag at han ikke passer i det hele tatt ;-) LOL :D
We are Leeds and we are proud of it!

Annesj

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #140 på: August 12, 2015, 14:43:49 »
Ante passer godt i en 442 ved siden av Wood. Utover det passer han ikke i det hele tatt.

Ja det så vi jo her på lørdag at han ikke passer i det hele tatt ;-) LOL :D

Vi så vel nok ifjor at han ikke passer på kant, alene som spiss, eller i 10r rollen synes jeg. Velkommen til å mene noe annet..."LOL"  ::)  Ã… her på lørdag så kom han inn å vi la om til en 442 såvidt jeg kunne se. Ergo han kan fint passe ved siden av og rundt Wood. Men ante på kant er waste både for laget og han selv. Han mangler overblikk, kreativitet, innleggsfot og pasningssikkerhet i mitt hodet til å fylle en kantrolle. Og også en 10r rolle. Han har litt for mye tippeliga teknikk som jeg kaller det. Lykke fromme når han utfordrer forsvarere. Han har go fart og kan lage litt røre, men jeg synes det blir mye tilfeldigheter og lite bevisste driblinger og avleveringer i avgjørende situasjoner. Ante må komme til avslutninger rundt og i 16 metern. Og da tror jeg og lunte rundt Wood er det som passer han best. At han skal ta plass fra Byram eller Dallas på sidene er for meg uaktuelt. Som ensom spiss slik som Rösler ønsker å spiller definitivt ikke noe for Ante. Folk må gjerne mene no annet. Kun mine betrakninger  ;)  4411 med wood bak og  Ante som spydspiss kunne kanskje prøves.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #141 på: August 12, 2015, 14:46:11 »
Jeg oppfattet det som at Ante faktisk lå i en dyp spissrolle bak Wood og fikk bevege seg fritt der.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #142 på: August 12, 2015, 14:51:04 »
Jeg oppfattet det som at Ante faktisk lå i en dyp spissrolle bak Wood og fikk bevege seg fritt der.


Da opfattet vi forskjellig. Jeg har bare ikke no tro på han der rett og slett. Redd vi mister mye ball i den posisjonen. Men jeg tar gjerne feil jeg og at han bøtter inn mål fra den posisjonen resten a sesongen  :D Skal IKKE stå på det.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

sportcarl1

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #143 på: August 12, 2015, 16:00:57 »
Ante passer godt i en 442 ved siden av Wood. Utover det passer han ikke i det hele tatt.

Ja det så vi jo her på lørdag at han ikke passer i det hele tatt ;-) LOL :D

Vi så vel nok ifjor at han ikke passer på kant, alene som spiss, eller i 10r rollen synes jeg. Velkommen til å mene noe annet..."LOL"  ::)  Ã… her på lørdag så kom han inn å vi la om til en 442 såvidt jeg kunne se. Ergo han kan fint passe ved siden av og rundt Wood. Men ante på kant er waste både for laget og han selv. Han mangler overblikk, kreativitet, innleggsfot og pasningssikkerhet i mitt hodet til å fylle en kantrolle. Og også en 10r rolle. Han har litt for mye tippeliga teknikk som jeg kaller det. Lykke fromme når han utfordrer forsvarere. Han har go fart og kan lage litt røre, men jeg synes det blir mye tilfeldigheter og lite bevisste driblinger og avleveringer i avgjørende situasjoner. Ante må komme til avslutninger rundt og i 16 metern. Og da tror jeg og lunte rundt Wood er det som passer han best. At han skal ta plass fra Byram eller Dallas på sidene er for meg uaktuelt. Som ensom spiss slik som Rösler ønsker å spiller definitivt ikke noe for Ante. Folk må gjerne mene no annet. Kun mine betrakninger  ;)  4411 med wood bak og  Ante som spydspiss kunne kanskje prøves.
tor ante skulle passa upperligt i ett 2mannnfall, också i den rollen som Howson hade en gång i Leeds, och som alternativ till woods mot lag där det inte fungerar med långa och höga bollar
« Siste redigering: August 12, 2015, 16:57:56 av sportcarl1 »
 

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #144 på: August 12, 2015, 16:56:05 »
Jeg oppfattet det som at Ante faktisk lå i en dyp spissrolle bak Wood og fikk bevege seg fritt der.

Virka som vi la om når han kom inn ja. Om det var en 442 eller hva det var, men Antenucci hadde ikke noe playmaker rolle slik jeg oppfattet det. Han var riktignok nede og tok med seg ballen i fint driv av og til, men det var mest fordi Wood lagde rom som han kunne løpe etter hva jeg fikk sett. Som flere andre har nevnt her så brukt Burnley stort sett to mann på Wood og dermed lager plass for de andre. Det vil neppe skje med Antenucci.

AndyMathie

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #145 på: August 12, 2015, 20:01:41 »
Ante passer godt i en 442 ved siden av Wood. Utover det passer han ikke i det hele tatt.

Ja det så vi jo her på lørdag at han ikke passer i det hele tatt ;-) LOL :D

Vi så vel nok ifjor at han ikke passer på kant, alene som spiss, eller i 10r rollen synes jeg. Velkommen til å mene noe annet..."LOL"  ::)  Ã… her på lørdag så kom han inn å vi la om til en 442 såvidt jeg kunne se. Ergo han kan fint passe ved siden av og rundt Wood. Men ante på kant er waste både for laget og han selv. Han mangler overblikk, kreativitet, innleggsfot og pasningssikkerhet i mitt hodet til å fylle en kantrolle. Og også en 10r rolle. Han har litt for mye tippeliga teknikk som jeg kaller det. Lykke fromme når han utfordrer forsvarere. Han har go fart og kan lage litt røre, men jeg synes det blir mye tilfeldigheter og lite bevisste driblinger og avleveringer i avgjørende situasjoner. Ante må komme til avslutninger rundt og i 16 metern. Og da tror jeg og lunte rundt Wood er det som passer han best. At han skal ta plass fra Byram eller Dallas på sidene er for meg uaktuelt. Som ensom spiss slik som Rösler ønsker å spiller definitivt ikke noe for Ante. Folk må gjerne mene no annet. Kun mine betrakninger  ;)  4411 med wood bak og  Ante som spydspiss kunne kanskje prøves.

Tippeliga teknikk hahahahaha :D javel vi kan være enig om at vi er uenig og jeg oppfatter Ante til å være en langt bedre fotballspiller enn du gjør.
We are Leeds and we are proud of it!

Annesj

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #146 på: August 13, 2015, 10:16:15 »
Fair enough det  ;) Tippeliga teknikk er det man kaller en spiller med høy fart men ikke fullt så godt fintereportoar men mer krangle ballen med seg teknikk som gjør at det blir mye tilfeldigheter. Føler at Ante er litt der. Gamle godsetving Lasse Olsen et godt eksempel på det  :D Uten sammenligning forøvrig med Ante  :D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

AndyMathie

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #147 på: August 13, 2015, 11:14:37 »
Fair enough det  ;) Tippeliga teknikk er det man kaller en spiller med høy fart men ikke fullt så godt fintereportoar men mer krangle ballen med seg teknikk som gjør at det blir mye tilfeldigheter. Føler at Ante er litt der. Gamle godsetving Lasse Olsen et godt eksempel på det  :D Uten sammenligning forøvrig med Ante  :D

Se målet i reprise å gjenta 10 ganger mens du ser det i repeat "Ante har tippeligateknikk". Regner med at den øvelsen får opp øynene dine ;)
We are Leeds and we are proud of it!

baste

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #148 på: August 13, 2015, 11:35:44 »
Ante var veldig god når han kom innpå. Vil ha 4-4-2 . To spisser som jobber godt i lag. Bevegeligheten til Ante og styrken til Wood. Det kan bli ett superpar. De trenger uansett spilletid ilag.
Syns Leeds har noe på gang nå. Skal vi forsette i 4-3-3, så må Ante ut på kant, gode innlegg, god til å sette fart og utfordre. Han viste gode takter mot Everton også.

Maching on together

Annesj

Sv: Spiller: Mirco Antenucci
« Svar #149 på: August 13, 2015, 13:05:03 »
Fair enough det  ;) Tippeliga teknikk er det man kaller en spiller med høy fart men ikke fullt så godt fintereportoar men mer krangle ballen med seg teknikk som gjør at det blir mye tilfeldigheter. Føler at Ante er litt der. Gamle godsetving Lasse Olsen et godt eksempel på det  :D Uten sammenligning forøvrig med Ante  :D

Se målet i reprise å gjenta 10 ganger mens du ser det i repeat "Ante har tippeligateknikk". Regner med at den øvelsen får opp øynene dine ;)

Men jeg sa ikke at det ikke kan se bra ut fra tid til annen  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds