Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 205950 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Borge

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #180 på: September 03, 2014, 18:16:43 »


BMD tjente ca £ 600.000 i Leeds, mener du Hockaday tjente skarve £ 60.000?

His annual salary was reported as being in the range of £80,000 to £90,000, compared to the £750,000 paid to his predecessor Brian McDermott.[25]

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2717222/Leeds-United-don-t-chairs-owner-Massimo-Cellino-mess-engulfed-Elland-Road.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490
Ja, står det i avisa er det vel sant :) ;)
Borge

Johrnino

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #181 på: September 03, 2014, 18:59:19 »
Hva tenker folk om Steve Clark som ny Head coach?

Personlig var jeg begeistret over nyheten om at han var aktuell for Leeds ut i fra hva han gjorde i WBA i 2012/2013. En 8. plass på tabellen for en klubb som i utgangspunktet skal kjempe mot nedrykk lar seg høre.

Han bør jo også ha plukket opp en del tips ettersom han har jobbet under Gullit, Mourinho, Zola og Dalglish..

Noen som vet hva han har drevet med i ettertid av WBA- jobben, og er han godt skolert for jobben?
 

sportcarl1

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #182 på: September 03, 2014, 18:59:44 »


BMD tjente ca £ 600.000 i Leeds, mener du Hockaday tjente skarve £ 60.000?

His annual salary was reported as being in the range of £80,000 to £90,000, compared to the £750,000 paid to his predecessor Brian McDermott.[25]

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2717222/Leeds-United-don-t-chairs-owner-Massimo-Cellino-mess-engulfed-Elland-Road.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490
Ja, står det i avisa er det vel sant :) ;)
80000 pund har jag läst att hock hade
 

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #183 på: September 03, 2014, 19:30:45 »


BMD tjente ca £ 600.000 i Leeds, mener du Hockaday tjente skarve £ 60.000?

His annual salary was reported as being in the range of £80,000 to £90,000, compared to the £750,000 paid to his predecessor Brian McDermott.[25]

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2717222/Leeds-United-don-t-chairs-owner-Massimo-Cellino-mess-engulfed-Elland-Road.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490
Ja, står det i avisa er det vel sant :) ;)
80000 pund har jag läst att hock hade

Jeg blander lønnen til BMD fra Readingtiden med Leedslønn.

Fallskjermen fra Reading var  £ 600.000 ut kontraktstiden etter at han fikk sparken (dvs halvparten av lønn i PL). Samtidig fikk han over £ 700.000 fra Leeds for å skjelle ut ledelsen, samt å styre mot stagnasjon.  :o

The Hock må jo være relativt dårlig på forhandlinger.

Er spillerne like dumme?  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Glenn K

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #184 på: September 03, 2014, 19:50:38 »
@APOPEY: #lufc Massimo Cellino backs Neil Redfearn: "I've decided to leave the team to Neil. At the moment too many coaches call me & I'm confused."

@APOPEY: Cellino added: "I think it's best to keep going with a #lufc man like now, that knows football & makes the team play in a beautiful way."

@APOPEY: #lufc just to add that Cellino has not confirmed if this will be permanent situation with Redfearn or just for the interim period.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #185 på: September 03, 2014, 19:50:45 »
Det var lurt:  INGEN AVGJØRELSE FOR THE TIME BEING!

Adam Pope

@APOPEY: #lufc Massimo Cellino backs Neil Redfearn: "I've decided to leave the team to Neil. At the moment too many coaches call me & I'm confused."

 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #186 på: September 03, 2014, 19:51:22 »
Adam Pope

@APOPEY: Cellino added: "I think it's best to keep going with a #lufc man like now, that knows football & makes the team play in a beautiful way."


@APOPEY: #lufc just to add that Cellino has not confirmed if this will be permanent situation with Redfearn or just for the interim period.


 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #187 på: September 03, 2014, 19:52:43 »
Ema Giulianelli

@EmaGiulianelli: Here i am, working on new Leeds coach. Lots of rumors, no news. #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Budda

Sv:
« Svar #188 på: September 03, 2014, 19:54:16 »
Redfearn er vel en billig løsning, så selvfølgelig går Cellino for det.
Endre

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #189 på: September 03, 2014, 19:54:22 »
Adam Pope

#lufc Cellino has just added:"For the moment it's the best thing to do." Seems clear he is inundated with requests for the role & needs time

 ???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #190 på: September 03, 2014, 19:58:20 »
Fryktelig mange søkere, og det vil ta tid å finne den billigste løsningen?   ;D





Massimo er i "Amerika". Lite ble gjort sist han var på reise.  ::)
« Siste redigering: September 03, 2014, 20:00:19 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #191 på: September 03, 2014, 20:02:52 »
Min umiddelbare tanke er 'OK for now'.

Jeg tror at vi med Redders får kontinuitet (på kort sikt i alle fall), han vil ikke glemme 'våre egne unge' opp i all utlendigheten. Og vi vet at han ikke er spesielt ulik Hockaday i hvordan han vil spille (i alle fall ikke tut og kjør).

Og går det ikke, tror jeg han går tilbake til gml jobb snarere enn å bli høvlet ut døren.

Akkurat der skal jeg gi Cellino kreditt, han behandler ikke nødvendigvis sine gamle coacher som dritt, Hockaday fikk gode skussmål, han.

Og mht det økonomiske, Budda, så er ikke Cellino bare en gjerrigknark. Han kan også spend, innimellom! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #192 på: September 03, 2014, 20:03:11 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #193 på: September 03, 2014, 20:06:36 »
Phil Hay er med:

@PhilHayYEP: And there it is...Redfearn into the reckoning. See @APOPEY tweets for Cellino comments on Redfearn. #lufc

Isn't an official appointment with Redfearn but don't rule it out. Cellino feels his current options for head coach aren't better than NR

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #194 på: September 03, 2014, 20:14:21 »
Synes det virker fornuftig å la Redfearn få ansvaret en tid fremover, og kanskje mulighet for permanent om det går bra.
Har skjedd mye i klubben i sommer. Vi har nå en rekordstor tropp som inkluderer 15 nye spillere.
Mange av de 15 er ubeskrevet blad, og en ny manager/Coach kan umulig vite hva alle disse står for.

Stoler på at Redfearn har en mye bedre oversikt over stallen, og kan bruke tiden fremover med å la laget sette seg.
marching on together,
derudaf forever...

Andersen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #195 på: September 03, 2014, 20:32:00 »
Ja hvorfor ikke Neil Redfearn ! Vi får en trener som kjenner klubben godt, hvis det står en bunch med trenere og skriker og vil inn på E R for å ta over laget som MC tydligvis trenger å sortere ut, før en endelig avgjørelse blir tatt, så må det være en god midlertidig løsning ! Vil det si at Clark er helt ute av bildet nå ?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #196 på: September 03, 2014, 20:59:44 »
Vil det si at Clark er helt ute av bildet nå ?

Adam Pope ‏@APOPEY  · 2m 
Chances of Steve Clarke becoming next permanent coach at #lufc seem to be receding further. Source close to him told me he doesn't want it.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik M

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #197 på: September 03, 2014, 22:36:06 »
Problemet er at neste coach blir sparket lenge før jul.  Og jeg vil gjerne ha Redfearn i klubben. 

Den fullstendig nye troppen trenge lang tid på å sette et lag og en spillestil.  Resultatene vil utebli og hoder rulle.
 

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #198 på: September 03, 2014, 23:16:20 »


BMD tjente ca £ 600.000 i Leeds, mener du Hockaday tjente skarve £ 60.000?

His annual salary was reported as being in the range of £80,000 to £90,000, compared to the £750,000 paid to his predecessor Brian McDermott.[25]

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2717222/Leeds-United-don-t-chairs-owner-Massimo-Cellino-mess-engulfed-Elland-Road.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490
Ja, står det i avisa er det vel sant :) ;)
80000 pund har jag läst att hock hade

Jeg blander lønnen til BMD fra Readingtiden med Leedslønn.

Fallskjermen fra Reading var  £ 600.000 ut kontraktstiden etter at han fikk sparken (dvs halvparten av lønn i PL). Samtidig fikk han over £ 700.000 fra Leeds for å skjelle ut ledelsen, samt å styre mot stagnasjon.  :o

The Hock må jo være relativt dårlig på forhandlinger.

Er spillerne like dumme?  ;)

Javel?  ???

Kan du vise til et eneste eksempel der BMD "skjeller ut" ledelsen i Leeds United?
Jon R.

Gufrias

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #199 på: September 04, 2014, 07:33:44 »
Vel fortjent utskjelling i så fall
Hekta på Leeds siden 1974

B_Ød

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #200 på: September 04, 2014, 08:12:29 »
Vel fortjent utskjelling i så fall
absolutt  ;)
Ups & Ups!!

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #201 på: September 04, 2014, 08:33:40 »
McDermott oppførte seg bortimot eksemplarisk i sin periode i Leeds. Arbeidsforholdene var helt håpløse og det å se en så stor sjanse for med trene Leeds United bli spolert av noen idiotiske businessfolk uten businessans på toppen, må ha vært ekstremt frustrerende. At vi ikke så blow ups er utrolig.

Sportslig gikk det selvsagt rett vest og etter alt som skjedde, var det nok best av Brian forsvant.

Så er det artig å se at det kun er noen få på diverse forum som mener McDermott har oppført seg dårlig (ikke bland dette med fravær av sportslige resultater). Jeg kan ikke huske å ha sett at journalister, kommentatorer og flertallet av fans ha vært annet enn utelukkende positive til hans oppførsel i media.

"Spennende" er det også å legge merke til at den sportslige nedgangen startet akkurat på likt som overtakelseskaoset i regi av våre dubaibaserte 'venner'. Før det var vi i play off-sonen. Mon tro...
« Siste redigering: September 04, 2014, 08:42:12 av Mr Kaizer »
Marching on together!

sportcarl1

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #202 på: September 04, 2014, 10:55:16 »
McDermott oppførte seg bortimot eksemplarisk i sin periode i Leeds. Arbeidsforholdene var helt håpløse og det å se en så stor sjanse for med trene Leeds United bli spolert av noen idiotiske businessfolk uten businessans på toppen, må ha vært ekstremt frustrerende. At vi ikke så blow ups er utrolig.

Sportslig gikk det selvsagt rett vest og etter alt som skjedde, var det nok best av Brian forsvant.

Så er det artig å se at det kun er noen få på diverse forum som mener McDermott har oppført seg dårlig (ikke bland dette med fravær av sportslige resultater). Jeg kan ikke huske å ha sett at journalister, kommentatorer og flertallet av fans ha vært annet enn utelukkende positive til hans oppførsel i media.

"Spennende" er det også å legge merke til at den sportslige nedgangen startet akkurat på likt som overtakelseskaoset i regi av våre dubaibaserte 'venner'. Før det var vi i play off-sonen. Mon tro...
  en otroligt fin och varm mäniska mcdermott, som bara hade gott att säga om Lu även när han blivit sparkad, han uppförde sig alltid proffesionellt, sedan att han var manager under den värsta turbulensen påverkade själlvklar resultaten, spelarna han tog in höll dåli klass men det skyller jag på ägarna för de som kom in var definitivt inte mcd förstaval.
 

Erik M

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #203 på: September 04, 2014, 13:52:53 »
McDermott oppførte seg bortimot eksemplarisk i sin periode i Leeds. Arbeidsforholdene var helt håpløse og det å se en så stor sjanse for med trene Leeds United bli spolert av noen idiotiske businessfolk uten businessans på toppen, må ha vært ekstremt frustrerende. At vi ikke så blow ups er utrolig.

Sportslig gikk det selvsagt rett vest og etter alt som skjedde, var det nok best av Brian forsvant.

Så er det artig å se at det kun er noen få på diverse forum som mener McDermott har oppført seg dårlig (ikke bland dette med fravær av sportslige resultater). Jeg kan ikke huske å ha sett at journalister, kommentatorer og flertallet av fans ha vært annet enn utelukkende positive til hans oppførsel i media.

"Spennende" er det også å legge merke til at den sportslige nedgangen startet akkurat på likt som overtakelseskaoset i regi av våre dubaibaserte 'venner'. Før det var vi i play off-sonen. Mon tro...
  en otroligt fin och varm mäniska mcdermott, som bara hade gott att säga om Lu även när han blivit sparkad, han uppförde sig alltid proffesionellt, sedan att han var manager under den värsta turbulensen påverkade själlvklar resultaten, spelarna han tog in höll dåli klass men det skyller jag på ägarna för de som kom in var definitivt inte mcd förstaval.

Det var gode ord, Carl.  Jeg er så enig.  MCD fortjener på ingen måte den skarpe kritikken enkelte står bak.

Det har faktisk vært mange flinke folk innom klubben.  Mange av disse har blitt sparket ut porten og forsøkt vanæret i ettertid.  Nå vet vi at problemene har utelukkende ligget i toppledelsen og over lang, lang tid.  Ingenting tyder på at den situasjonen vil endre seg. Hoder vil vil henrulle...
 

Larsen.

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #204 på: September 04, 2014, 14:26:36 »
Flere og flere skriver på Twitter at  Carlos Queiroz er aktuell. Flere bookmakere har også senket oddsen betraktelig. Tvilsomt likevel.
Pride of Yorkshire

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #205 på: September 04, 2014, 14:30:42 »
McDermott oppførte seg bortimot eksemplarisk i sin periode i Leeds. Arbeidsforholdene var helt håpløse og det å se en så stor sjanse for med trene Leeds United bli spolert av noen idiotiske businessfolk uten businessans på toppen, må ha vært ekstremt frustrerende. At vi ikke så blow ups er utrolig.

Sportslig gikk det selvsagt rett vest og etter alt som skjedde, var det nok best av Brian forsvant.

Så er det artig å se at det kun er noen få på diverse forum som mener McDermott har oppført seg dårlig (ikke bland dette med fravær av sportslige resultater). Jeg kan ikke huske å ha sett at journalister, kommentatorer og flertallet av fans ha vært annet enn utelukkende positive til hans oppførsel i media.

"Spennende" er det også å legge merke til at den sportslige nedgangen startet akkurat på likt som overtakelseskaoset i regi av våre dubaibaserte 'venner'. Før det var vi i play off-sonen. Mon tro...

En manger er ansatt for å lede fotballspillere til sportslig suksess. BMD valgte en strategi der han nesten utelukkende bortforklarte elendige resultater i klubbens drift.

Ã… uttale seg til pressen om klubbens drift er i utgangspunktet, for meg, svært illojalt. Ã… hentyde til umulige arbeidsforhold og eiere som blander seg inn i manglende sportslig fremgang er i mitt hode bannlyst.

Klart han kunne være frustrert over manglende økonomisk satsning og uerfarne eiere, men å formidle dette til pressen tok, i mine øyne, fokuset bort fra hans egne begrensninger.

BMD var svært veltalende og han gjorde seg selv interessant for pressen ved å slippe små drypp av det han opplevde som kaos. En manager med nogenlunde integritet ville latt klubbdrift være klubbdrift uten å blande seg og spillerne inn i saker som ikke ganger oppgaver og resultater.

Jeg mener han gikk langt ut over det som hans oppgave var. Var han uenig, så var det bare å ta hatten og gå, men han ble igjen og ventet på en uunngåelig oppsigelse - som gjorde ham enda rikere enn hvis han sa opp selv.

Ved å gjøre seg til lags med fansen så inntok han, i mitt hode, en rolle som gjorde ham større enn klubben. Nå et halvt år etter har jeg knapt hørt ett ord fra eks-spillere som har uttalt at de støttet hans ledelse av laget dette året.

BMD står fortsatt uten jobb og det forteller ganske mye i disse tider hvor klubb etter klubb står managerløs!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #206 på: September 04, 2014, 14:52:22 »
Bare for å følge opp forrige post, så er det vel dette som er den rette holdningen i forhold til utenomsportslige ting som skjer i klubber:

With Cellino absent in the US, control of the senior squad remains with Redfearn amid suggestions from sources close to Cellino that having failed to secure Garcia, he is now considering Redfearn as a potential candidate for the vacancy.

Casper Sloth said: “That’s not my point of view (business). The coach now is very good but I just look forward to playing. The club take care of the rest.”

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #207 på: September 04, 2014, 14:54:53 »
Big job ahead for next Leeds boss

I've spoken to quite a lot of people who've worked with Dave Hockaday or know him, and they've all said he's a very good coach, they've all extolled his virtues as a coach.
 
Still, I'm sure most people were slightly surprised that he got the Leeds job in the summer because you assume they will go for a high-profile manager that has managed at a high level, like most Championship clubs do.
 
Leeds is a big club, they want success there and they want it quite quickly, so I wasn't surprised that Dave lost his job after what I had read in the press.
 
But I'm sure he would have understood the situation at Leeds when he was given the opportunity to manage the club, and I'm sure he doesn't regret having a go.
 
It's a difficult scenario for anyone going into the job next, and as a manager you have to understand the environment you're walking into.

It's a very continental approach to running a football club, but there is no right or wrong way. More and more clubs are going down the same route.
 
If you're joining a club that has got a director of football, and transfers are not your remit, then you have to accept that and you have to coach the team as well as you can.

 
But I think the vast proportion of managers, and I would be one of them, would certainly prefer to have an opinion on transfers. You would like to push your philosophy and the way that your team plays otherwise you're just coaching a team.
 
For some people that's fine and something they would enjoy doing without the pressures of actually having to be the manager in some ways.
 
The problem is that you're going to be judged on the success of the team, and it might not be all down to you.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #208 på: September 04, 2014, 15:08:09 »
En manger er ansatt for å lede fotballspillere til sportslig suksess. BMD valgte en strategi der han nesten utelukkende bortforklarte elendige resultater i klubbens drift.

Ã… uttale seg til pressen om klubbens drift er i utgangspunktet, for meg, svært illojalt. Ã… hentyde til umulige arbeidsforhold og eiere som blander seg inn i manglende sportslig fremgang er i mitt hode bannlyst.

Klart han kunne være frustrert over manglende økonomisk satsning og uerfarne eiere, men å formidle dette til pressen tok, i mine øyne, fokuset bort fra hans egne begrensninger.

BMD var svært veltalende og han gjorde seg selv interessant for pressen ved å slippe små drypp av det han opplevde som kaos. En manager med nogenlunde integritet ville latt klubbdrift være klubbdrift uten å blande seg og spillerne inn i saker som ikke ganger oppgaver og resultater.

Jeg mener han gikk langt ut over det som hans oppgave var. Var han uenig, så var det bare å ta hatten og gå, men han ble igjen og ventet på en uunngåelig oppsigelse - som gjorde ham enda rikere enn hvis han sa opp selv.

Ved å gjøre seg til lags med fansen så inntok han, i mitt hode, en rolle som gjorde ham større enn klubben. Nå et halvt år etter har jeg knapt hørt ett ord fra eks-spillere som har uttalt at de støttet hans ledelse av laget dette året.

BMD står fortsatt uten jobb og det forteller ganske mye i disse tider hvor klubb etter klubb står managerløs!

regner med at dette innlegget er en vits, ikke spesiellt god er den heller...
Ups & Ups!!

Larsen.

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #209 på: September 04, 2014, 15:11:24 »
Oddschecker ‏@Oddschecker  3m
Carlos Queiroz is now 3/1 to be next Leeds manager, having been 33/1 this morning! #LUFC
Pride of Yorkshire