Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 207257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gulle

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #540 på: Mai 26, 2017, 16:18:35 »
"Vinnie Jones throws his name into the hat for Leeds United manager's job"
På med tannbeskytter og ishokceysusp på alle treningene og spillermøter
Nå rykker vi opp! Jasederja

Nørgaard

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #541 på: Mai 26, 2017, 16:18:47 »
Hmm Ranieris track record er ikke imponerende hvis man tager mesterskabet med Leicester væk.

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #542 på: Mai 26, 2017, 16:36:46 »
Hmm Ranieris track record er ikke imponerende hvis man tager mesterskabet med Leicester væk.


Da finner man nok ingen  til å ta over klubben hvis man skal se på vinnerskaller utenom Ranieri som er ledig på markedet.
Hvem vil da evt du fortrekke, når man tar med track record

Nørgaard

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #543 på: Mai 26, 2017, 17:00:07 »
Hmm Ranieris track record er ikke imponerende hvis man tager mesterskabet med Leicester væk.


Da finner man nok ingen  til å ta over klubben hvis man skal se på vinnerskaller utenom Ranieri som er ledig på markedet.
Hvem vil da evt du fortrekke, når man tar med track record

Tænker mere Karanka, Pearson. Managere der er proven i the Championship.
Måske Silva.

Er det virkelig mig der er negativ og dig der er positiv  :o  :P

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #544 på: Mai 26, 2017, 17:01:51 »
Merkelig at man som supporter for en klubb i Championship kan være skeptisk til Ranieri.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #545 på: Mai 26, 2017, 17:11:50 »
Merkelig at man som supporter for en klubb i Championship kan være skeptisk til Ranieri.
Mildt sagt.  :o

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #546 på: Mai 26, 2017, 17:59:03 »
Kommer Ranieri er det helt klart at det ikke var plass til Monk.

Kato

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #547 på: Mai 26, 2017, 18:01:20 »
Kommer Ranieri er det bare å heise flagget på full stang.
 

Forever Whites

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #548 på: Mai 26, 2017, 18:03:54 »
Hvis Ranieri er kontaktet viser det at Radrizzani er villig til å satse penger både på manager og investering i spillere.  Dette virker positivt.
Medlem 94237

Blank_File

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #549 på: Mai 26, 2017, 18:13:18 »
Det er for godt til å være sant, så derfor kan det ikke være sant.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28967
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #550 på: Mai 26, 2017, 18:32:16 »
Det er for godt til å være sant, så derfor kan det ikke være sant.
Er ikke hèlt trygg på Daily Mails kildegrunnlag her...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #551 på: Mai 26, 2017, 18:46:05 »
Hvis Ranieri er kontaktet viser det at Radrizzani er villig til å satse penger både på manager og investering i spillere.  Dette virker positivt.
Mulig han "kvittet seg" med Monk for å få noe bedre. Uansett så vil coachen være på plass før spillerkjøpene. Når vi ser hvem han ansetter så ser vi hva slags ambisjoner han har. Det kan ikke være lenge før nyheten sprekker.

Josch

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #552 på: Mai 26, 2017, 18:58:35 »
Ranieri er kanskje villig til å ta en 12 mnd kontrakt som er blitt vanlig i Leeds. Han er jo ikke akkurat ung . Mye som passer bra her. En fin utfordring for Ranieri å ta Leeds til PL. Ble vel ansatt av Ken Bates i Chelsea.

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #553 på: Mai 26, 2017, 19:08:16 »
ESPN melder også om Ranieri nå.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #554 på: Mai 26, 2017, 19:09:29 »
ESPN melder også om Ranieri nå.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
http://www.espnfc.com/leeds-united/story/3134272/claudio-ranieri-a-top-target-for-leeds-united-sources


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #555 på: Mai 26, 2017, 20:52:20 »
Hmm Ranieris track record er ikke imponerende hvis man tager mesterskabet med Leicester væk.
Alex Fergusons track record er heller ikke imponerende hvis du tar bort mesterskapene.
Hekta på Leeds siden 1974

rd1

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #556 på: Mai 26, 2017, 20:53:56 »
Går vi etter Ranieri, må det være mye penger også til spillerkjøp!! Ranieri tar ikke jobben ut cash :D
"Who needs Cantona??"

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #557 på: Mai 26, 2017, 22:00:24 »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #558 på: Mai 26, 2017, 22:49:02 »
Oddsen faller på Ranieri, 5/2 før i dag, 2/1 nå.

https://m.skybet.com/football/manager-specials/event/20793975
« Siste redigering: Mai 26, 2017, 22:52:23 av Rudi G. »

Xern

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #559 på: Mai 26, 2017, 23:27:03 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

veteranen

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #560 på: Mai 26, 2017, 23:34:26 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?

Cherry

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #561 på: Mai 26, 2017, 23:51:20 »
Karanka, Ranieri, Allardyce, Walter Mazzari og Monk's assistent Pep Clotet nå linket.
 

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #562 på: Mai 26, 2017, 23:51:34 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #563 på: Mai 27, 2017, 00:24:49 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Ett ord: Kontringsfotball. Ingenting i verden som er like gøy å se på  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

veteranen

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #564 på: Mai 27, 2017, 01:24:42 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ok, du mener den fotballen Leicester spilte i sesongen 15/16, med lite ballbesittelse, hurtige overganger og mye langpasninger i bakrom. Greit. Men dette er ikke typisk Ranieri-fotball. I Leicester-sammenheng er dette først og fremst Pearson-fotball, Sheakspeare-fotball og Walsh-fotball.

Da Nigel Pearson fikk fyken fra Leicester sommeren 2015, var det av helt andre grunner enn det fotballfaglige arbeidet han hadde utført i klubben. Han hadde veldig gode resultater å vise til - og klubben hadde jo f.eks en knallsterk vårsesong i 2015, som var et forvarsel om hva som skulle komme den påfølgende sesongen. Dette var ledelsen i Leicester selvsagt klar over, og derfor sørget de også for at nøkkelpersonell i staben rundt Pearson ble værende i klubben, selv etter at manageren selv måtte gå. I Leicester var altså det fotballfaglige (inkludert spillestil!) på plass sommeren 2015 - det som manglet var den kloke lederen med de rette menneskelige kvalitetene. Den personen fant Leicester-ledelsen til gangs i Claudio Ranieri!

Ranieri innrømte selv i begynnelsen av mestersesongen at fotballen Leicester spilte var langt mer preget av spillerne han hadde tilgjengelig enn den spillestil han selv ønsket å benytte. Kanté, som ble hentet til Leicester av Steve Walsh før sesongstart i 2015, ville jo ikke Ranieri ha til klubben i det hele tatt. Steve Walsh måtte bruke sin sterke stilling internt i klubben til overtale/presse Ranieri til å akseptere den dealen. Så kan jo de av dere som tror at Leicester ville vært i nærheten av å vinne noe mesterskap uten midtbanegiganten N`Golo Kanté på laget, rekke opp hånda nå!

Sist sesong så vi naturlig nok en dreining mot den fotballen Ranieri har stått for i hele sin karriere: med bl.a. mer ballbesittelse og en mer omstendelig oppbygging av angrepspillet. Og (de negative) resultatene uteble jo heller ikke.

Det finnes utvilsomt gode grunner til å ønske seg hedersmannen Claudio Ranieri som ny manager i Leeds. Men ønsket bør helst være tuftet på et annet grunnlag i den type fotball Leicester spilte 2015/16, for da satser man på at man skal få oppleve unntaket heller enn regelen.
« Siste redigering: Mai 27, 2017, 08:50:47 av veteranen »

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #565 på: Mai 27, 2017, 09:41:53 »
Akkurat. Takk for et strålende innlegg.

Xern

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #566 på: Mai 27, 2017, 10:47:00 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ok, du mener den fotballen Leicester spilte i sesongen 15/16, med lite ballbesittelse, hurtige overganger og mye langpasninger i bakrom. Greit. Men dette er ikke typisk Ranieri-fotball. I Leicester-sammenheng er dette først og fremst Pearson-fotball, Sheakspeare-fotball og Walsh-fotball.

Da Nigel Pearson fikk fyken fra Leicester sommeren 2015, var det av helt andre grunner enn det fotballfaglige arbeidet han hadde utført i klubben. Han hadde veldig gode resultater å vise til - og klubben hadde jo f.eks en knallsterk vårsesong i 2015, som var et forvarsel om hva som skulle komme den påfølgende sesongen. Dette var ledelsen i Leicester selvsagt klar over, og derfor sørget de også for at nøkkelpersonell i staben rundt Pearson ble værende i klubben, selv etter at manageren selv måtte gå. I Leicester var altså det fotballfaglige (inkludert spillestil!) på plass sommeren 2015 - det som manglet var den kloke lederen med de rette menneskelige kvalitetene. Den personen fant Leicester-ledelsen til gangs i Claudio Ranieri!

Ranieri innrømte selv i begynnelsen av mestersesongen at fotballen Leicester spilte var langt mer preget av spillerne han hadde tilgjengelig enn den spillestil han selv ønsket å benytte. Kanté, som ble hentet til Leicester av Steve Walsh før sesongstart i 2015, ville jo ikke Ranieri ha til klubben i det hele tatt. Steve Walsh måtte bruke sin sterke stilling internt i klubben til overtale/presse Ranieri til å akseptere den dealen. Så kan jo de av dere som tror at Leicester ville vært i nærheten av å vinne noe mesterskap uten midtbanegiganten N`Golo Kanté på laget, rekke opp hånda nå!

Sist sesong så vi naturlig nok en dreining mot den fotballen Ranieri har stått for i hele sin karriere: med bl.a. mer ballbesittelse og en mer omstendelig oppbygging av angrepspillet. Og (de negative) resultatene uteble jo heller ikke.

Det finnes utvilsomt gode grunner til å ønske seg hedersmannen Claudio Ranieri som ny manager i Leeds. Men ønsket bør helst være tuftet på et annet grunnlag i den type fotball Leicester spilte 2015/16, for at satser man på at man skal få oppleve unntaket heller enn regelen.
Hadde bare kunnskapsnivået mitt vært på halvparten av det der  ::) God analyse! Gi meg Pearson, tydeligvis han som spiller fotballen jeg ønsker
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #567 på: Mai 27, 2017, 11:06:30 »
Enig. God analyse.
Pearson er et rasshøl. Han ønsker jeg ikke til Leeds.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #568 på: Mai 27, 2017, 11:35:40 »
Kommer Ranieri er det helt klart at det ikke var plass til Monk.

Det er riktig. Ville vært rart med to head-coacher.  :)

At Ranieris navn dukker opp på ryktebørsen er bare naturlig. Akkurat som Karanka. Magefølelsen min sier at det ikke blir noen av disse men heller en mer ukjent kandidat. Tror videre det jobbes på spreng for å finne rett mann men at det vil ta 1-2 uker før han er på plass. Håper det skjer før!
Jon R.

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #569 på: Mai 27, 2017, 11:37:50 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ok, du mener den fotballen Leicester spilte i sesongen 15/16, med lite ballbesittelse, hurtige overganger og mye langpasninger i bakrom. Greit. Men dette er ikke typisk Ranieri-fotball. I Leicester-sammenheng er dette først og fremst Pearson-fotball, Sheakspeare-fotball og Walsh-fotball.

Da Nigel Pearson fikk fyken fra Leicester sommeren 2015, var det av helt andre grunner enn det fotballfaglige arbeidet han hadde utført i klubben. Han hadde veldig gode resultater å vise til - og klubben hadde jo f.eks en knallsterk vårsesong i 2015, som var et forvarsel om hva som skulle komme den påfølgende sesongen. Dette var ledelsen i Leicester selvsagt klar over, og derfor sørget de også for at nøkkelpersonell i staben rundt Pearson ble værende i klubben, selv etter at manageren selv måtte gå. I Leicester var altså det fotballfaglige (inkludert spillestil!) på plass sommeren 2015 - det som manglet var den kloke lederen med de rette menneskelige kvalitetene. Den personen fant Leicester-ledelsen til gangs i Claudio Ranieri!

Ranieri innrømte selv i begynnelsen av mestersesongen at fotballen Leicester spilte var langt mer preget av spillerne han hadde tilgjengelig enn den spillestil han selv ønsket å benytte. Kanté, som ble hentet til Leicester av Steve Walsh før sesongstart i 2015, ville jo ikke Ranieri ha til klubben i det hele tatt. Steve Walsh måtte bruke sin sterke stilling internt i klubben til overtale/presse Ranieri til å akseptere den dealen. Så kan jo de av dere som tror at Leicester ville vært i nærheten av å vinne noe mesterskap uten midtbanegiganten N`Golo Kanté på laget, rekke opp hånda nå!

Sist sesong så vi naturlig nok en dreining mot den fotballen Ranieri har stått for i hele sin karriere: med bl.a. mer ballbesittelse og en mer omstendelig oppbygging av angrepspillet. Og (de negative) resultatene uteble jo heller ikke.

Det finnes utvilsomt gode grunner til å ønske seg hedersmannen Claudio Ranieri som ny manager i Leeds. Men ønsket bør helst være tuftet på et annet grunnlag i den type fotball Leicester spilte 2015/16, for da satser man på at man skal få oppleve unntaket heller enn regelen.
Hm. Ubehagelig opplysende. Kjenner jeg brått ble mer lunken til Ranieri.
Jon R.