Skrevet av Emne: EX-manager/head coach: Darko Milanic  (Lest 101680 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #120 på: September 23, 2014, 18:40:44 »
Må si meg enig i at Redfearn hadde fortjent en sjanse. MEN: Han gjør en utrolig god jobb i akademiet, og i bindeleddet mellom ungdommene og A-laget. Hvis Redfearn nå er misfornøyd og faktisk hadde et ønske om å lede a-laget og vi mister han til andre lag i ligaen/league 1, da blir jeg svært skuffet. Så får vi se hvordan dette går.

Lykke til Milanic! Håper det blir en suksess ;-)

Jon R

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #121 på: September 23, 2014, 19:03:55 »
Jeg for min del er litt lei av dette maset om Redfearn. Hvordan kan man bli manager etter fire kamper mot noen bunnlag? Vi har spilt mot lag som nå er nr 3, 4, 5 og 10 fra bunnen!! I dag virker jo Hockadays kamper mot Boro (seier)  watford (tap borte) og Millwall (tap borte) ikke akkurat som noen katastrofe. Både Watford og Boro er faktisk topplag i ch.ship nå. Alle disse er bedre motstandere enn hva Redfearn har hatt.  >:(

I engelsk media sier man i annen hver setning at Redfearn har fått Leeds til å blomstre de fire siste kampene og at han fortjener jobben (makan til patriotisme) . Men det er vel BEDRE SPILLERE og Cellinos PENGER som har fått Leeds til å blomstre?!. Laget har fått mer tid og og vi spiller stort sett med 11 mann (fullt lag) nå for tiden. Jeg kan ikke se at Redfearn er satt på noen skikkelig prøve, selv om disse kampene er vunnet. Jeg er i tvil om hvor god Redfearn faktisk er som coach.

Men Milanic er en sjans å ta. Tipper han "lykkes", dvs Leeds blant de  6-7 beste.
Leeds blant de 6-7 beste? Ja, god tanke, men dessverre totalt urealistisk.

Aus der reihe?  ::)

Selvfølgelig er ikke 6-7 plass "totalt urealistisk" i en liga der alle slår alle! Faktisk er ingen plassering mellom 3 og 18 urealistisk med så mange nye og unge spillere ! Andelen talenter og utviklingspotensialet i laget tilsier dog at det er mer sannsynlig enn usannsynlig med en plassering på øvre halvdel.
« Siste redigering: September 23, 2014, 19:05:28 av Jon R »
Jon R.

Runar

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #122 på: September 23, 2014, 19:16:39 »
Har lite tru på denne sloveneren.
Jeg tror dessverre dette er en "Solbakken ansettelse" :( Det vil si en med suksess fra en middelmådig liga, og som prøver seg på et høyere nivå uten å lykkes :( han får vel mer enn 6 kamper, men tipper det spøker for Milanic før julehelgen....
Ingenting ville glede meg mer enn at jeg tar grusomt feil!

Nå er han jo ansatt i en middelmådig liga, så om han kan videreføre den trenden hadde det vært bra
 

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #123 på: September 23, 2014, 19:55:04 »
Cellino med vannmelonsammenligning igjen:

 http://twitter.com/APOPEY/status/514471627598606336/photo/1

 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #124 på: September 23, 2014, 19:56:49 »
Vannmeloner dyrket på Balkan er jevnt over bedre enn de som dyrkes i Storbritannia og Skandinavia.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #125 på: September 23, 2014, 20:30:26 »
Leeds United: Whites ready to unveil “hard-working” Milanic

Darko Milanic
by Phil Hay
Published on the
23 September
2014
19:04

Leeds United owner Massimo Cellino said he had targeted a “humble, hard-working, positive” head coach as he prepared to unveil Darko Milanic on a two-year contract.

Milanic remains on the verge of becoming the first foreign boss in United’s 95-year history, a day after handling a training session at Thorp Arch.

The 46-year-old Slovenian flew into England on Monday evening having negotiated his release from Austrian side Sturm Graz and he is set to take charge of Leeds for the first time away to Brentford on Saturday.

Milanic, the former Maribor coach, terminated his deal at Graz after less than year in the job, activating a clause allowing him to buy his way out of the contract. That agreement is understood to have cost between £200,000 and £300,000.

He has been joined at Leeds by Novica Nikcevic - his assistant at Graz and a man who Cellino described as “a very positive person” - and the two men are expected to be officially unveiled at a press conference today.

They met with United’s senior squad at Thorp Arch yesterday morning and took a full training session before Milanic travelled to Elland Road to continue discussions about his deal.

Cellino, has who waited almost four weeks to name a replacement for David Hockaday, told the YEP: “I’ve taken my time because I wanted the right man. If I rush we burn and I could not afford a mistake.

“Darko is a humble guy. He talks little but he works a lot and he’s a coach who knows about international players. He’s hard-working, he’s positive, and his assistant coach is a very positive person too.

“He speaks a lot of languages, he can work with foreign players - English, Italian, any nationality - and he can relate to foreign players. When I spoke to him I knew that he was right for us. His style and his philosophy is right for us.”

Cellino, who spoke with Steve Clarke, Oscar Garcia and Simon Grayson after ending Hockaday’s ill-fated tenure on August 28, said he had first become aware of Milanic’s ability as a coach during his five-year reign as Maribor between 2008 and 2013.

Milanic won nine trophies with the Slovenian club and his work there earned him the head coach’s job at Sturm Graz in the summer of 2013.

He was tied to a three-year deal in Austria but Graz agreed to sanction his departure to Elland Road after their league game against SV Ried last Saturday.

“There was a walk-out clause at Graz but I was really asking for a favour,” Cellino said. “Because it was Leeds, because it was a big chance for him, Graz made it easy for us. I appreciate that.

“Darko will need time now, he needs to work, but we have a good team and we’ve had good results. He can do well for us.”

Neil Redfearn, United’s academy manager who took charge of the past four league matches as caretaker, is reverting to his youth-team role following Milanic’s arrival at Thorp Arch yesterday.

But Cellino again reiterated his desire for Milanic to keep Redfearn close to the first team, saying: “I’m not saying Neil wasn’t good enough for the (head coach’s) job. He was good enough. He was one of the few good things I got when I bought this club - some of the value I got.

“But to appoint him would have be too easy. If I do that, I’d be taking a big risk with the academy. People know me, they know I don’t like throwing money out of the window, so if it was all about money then I’d have Redfearn as head coach and not pay somebody else. It’s not about money.

“Neil is part of the history (the fabric) of this club, he does great things with the academy and I don’t want to waste that. Those are my politics. But the coaches must all work together.

“Darko is not the manager, he’s one of a team, and Neil is one of the team too. I liked that (Brian) McDermott involved Redfearn with the first-team and I don’t understand why Hockaday didn’t. That was wrong. Neil is part of the environment.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #126 på: September 23, 2014, 20:35:40 »
Cellino:
"When I spoke to him I knew that he was right for us. His style and his philosophy is right for us.”

Har vi ikke hørt dette før i juni en gang?? :)

Spøk til side. det viktige var for meg:

“He speaks a lot of languages, he can work with foreign players - English, Italian, any nationality - and he can relate to foreign players."

Meget viktig om vi fortsatt skal hente inn gode spillere fra Europa/Amerika.!! :)
Sannsynligvis har han også et nettverk og kjenner noen som kjenner noen....
« Siste redigering: September 23, 2014, 21:14:14 av Josch »

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #127 på: September 23, 2014, 21:11:18 »
Har lite tru på denne sloveneren.
Jeg tror dessverre dette er en "Solbakken ansettelse" :( Det vil si en med suksess fra en middelmådig liga, og som prøver seg på et høyere nivå uten å lykkes :( han får vel mer enn 6 kamper, men tipper det spøker for Milanic før julehelgen....
Ingenting ville glede meg mer enn at jeg tar grusomt feil!

Nå er han jo ansatt i en middelmådig liga, så om han kan videreføre den trenden hadde det vært bra
og hvordan vet vi at ch.ship er et høyere nivå enn øverste nivå  i Østerrike og Slovenia? Solvenia  kom foran Norge i siste kvalik (15 poeng) og gruset oss  3-0 i Høgmos debutkamp. I DEN kampen var i allefall nivået like høyt som ch.ship.!! Jeg føler på meg at engelske coacher passer best hvis de fleste spillerne er britiske, men i Leeds er mange av spillerne fra kontinentet, og kan "kjenne seg  igjen" i Milanic' "fotballtankesett". Håper jeg. 8)

Jon R

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #128 på: September 23, 2014, 21:57:40 »
Leeds United: Whites ready to unveil “hard-working” Milanic

Darko Milanic
by Phil Hay
Published on the
23 September
2014
19:04

Leeds United owner Massimo Cellino said he had targeted a “humble, hard-working, positive” head coach as he prepared to unveil Darko Milanic on a two-year contract.

Milanic remains on the verge of becoming the first foreign boss in United’s 95-year history, a day after handling a training session at Thorp Arch.

The 46-year-old Slovenian flew into England on Monday evening having negotiated his release from Austrian side Sturm Graz and he is set to take charge of Leeds for the first time away to Brentford on Saturday.

Milanic, the former Maribor coach, terminated his deal at Graz after less than year in the job, activating a clause allowing him to buy his way out of the contract. That agreement is understood to have cost between £200,000 and £300,000.

He has been joined at Leeds by Novica Nikcevic - his assistant at Graz and a man who Cellino described as “a very positive person” - and the two men are expected to be officially unveiled at a press conference today.

They met with United’s senior squad at Thorp Arch yesterday morning and took a full training session before Milanic travelled to Elland Road to continue discussions about his deal.

Cellino, has who waited almost four weeks to name a replacement for David Hockaday, told the YEP: “I’ve taken my time because I wanted the right man. If I rush we burn and I could not afford a mistake.

“Darko is a humble guy. He talks little but he works a lot and he’s a coach who knows about international players. He’s hard-working, he’s positive, and his assistant coach is a very positive person too.

“He speaks a lot of languages, he can work with foreign players - English, Italian, any nationality - and he can relate to foreign players. When I spoke to him I knew that he was right for us. His style and his philosophy is right for us.”

Cellino, who spoke with Steve Clarke, Oscar Garcia and Simon Grayson after ending Hockaday’s ill-fated tenure on August 28, said he had first become aware of Milanic’s ability as a coach during his five-year reign as Maribor between 2008 and 2013.

Milanic won nine trophies with the Slovenian club and his work there earned him the head coach’s job at Sturm Graz in the summer of 2013.

He was tied to a three-year deal in Austria but Graz agreed to sanction his departure to Elland Road after their league game against SV Ried last Saturday.

“There was a walk-out clause at Graz but I was really asking for a favour,” Cellino said. “Because it was Leeds, because it was a big chance for him, Graz made it easy for us. I appreciate that.

“Darko will need time now, he needs to work, but we have a good team and we’ve had good results. He can do well for us.”

Neil Redfearn, United’s academy manager who took charge of the past four league matches as caretaker, is reverting to his youth-team role following Milanic’s arrival at Thorp Arch yesterday.

But Cellino again reiterated his desire for Milanic to keep Redfearn close to the first team, saying: “I’m not saying Neil wasn’t good enough for the (head coach’s) job. He was good enough. He was one of the few good things I got when I bought this club - some of the value I got.

“But to appoint him would have be too easy. If I do that, I’d be taking a big risk with the academy. People know me, they know I don’t like throwing money out of the window, so if it was all about money then I’d have Redfearn as head coach and not pay somebody else. It’s not about money.

“Neil is part of the history (the fabric) of this club, he does great things with the academy and I don’t want to waste that. Those are my politics. But the coaches must all work together.

“Darko is not the manager, he’s one of a team, and Neil is one of the team too. I liked that (Brian) McDermott involved Redfearn with the first-team and I don’t understand why Hockaday didn’t. That was wrong. Neil is part of the environment.”



Flott statement, spesielt delen om Redfearn !
Jon R.

GeirO

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #129 på: September 23, 2014, 21:58:14 »
Cellino med vannmelonsammenligning igjen:

 http://twitter.com/APOPEY/status/514471627598606336/photo/1

 :D
Cellino skriver at Redders gjorde en "simpel job" med førstelaget. Mulig jeg er dårlig i engelsk men betyr ikke "simpel" dårlig eller enkel? Ikke rart Redders ikke fikk jobben....
MOT

Derrick

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #130 på: September 23, 2014, 22:13:27 »
Jeg for min del er litt lei av dette maset om Redfearn. Hvordan kan man bli manager etter fire kamper mot noen bunnlag? Vi har spilt mot lag som nå er nr 3, 4, 5 og 10 fra bunnen!! I dag virker jo Hockadays kamper mot Boro (seier)  watford (tap borte) og Millwall (tap borte) ikke akkurat som noen katastrofe. Både Watford og Boro er faktisk topplag i ch.ship nå. Alle disse er bedre motstandere enn hva Redfearn har hatt.  >:(

I engelsk media sier man i annen hver setning at Redfearn har fått Leeds til å blomstre de fire siste kampene og at han fortjener jobben (makan til patriotisme) . Men det er vel BEDRE SPILLERE og Cellinos PENGER som har fått Leeds til å blomstre?!. Laget har fått mer tid og og vi spiller stort sett med 11 mann (fullt lag) nå for tiden. Jeg kan ikke se at Redfearn er satt på noen skikkelig prøve, selv om disse kampene er vunnet. Jeg er i tvil om hvor god Redfearn faktisk er som coach.

Men Milanic er en sjans å ta. Tipper han "lykkes", dvs Leeds blant de  6-7 beste.
Leeds blant de 6-7 beste? Ja, god tanke, men dessverre totalt urealistisk.

Aus der reihe?  ::)

Selvfølgelig er ikke 6-7 plass "totalt urealistisk" i en liga der alle slår alle! Faktisk er ingen plassering mellom 3 og 18 urealistisk med så mange nye og unge spillere ! Andelen talenter og utviklingspotensialet i laget tilsier dog at det er mer sannsynlig enn usannsynlig med en plassering på øvre halvdel.
De fleste seierne har kommet mot heller middelmådige lag, og etter kampen mot Middlesbrough burde dommeren ha fått blomster og takkekort for å ha annullert en helt grei scoring til Boro som hadde gitt 1-1. Jeg tenker det blir verre når de skal møte Blackburn, Forest, Norwich o.l.

Leeds på en 12-13 plass er mer realistisk i mine øyne.

Kamp om play-off : Das ist wahnsinn :D

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #131 på: September 23, 2014, 22:21:58 »
Cellino med vannmelonsammenligning igjen:

 http://twitter.com/APOPEY/status/514471627598606336/photo/1

 :D
Cellino skriver at Redders gjorde en "simpel job" med førstelaget. Mulig jeg er dårlig i engelsk men betyr ikke "simpel" dårlig eller enkel? Ikke rart Redders ikke fikk jobben....

Eller kanskje det er CELLINO som er dårlig i engelsk!! :)

Husk: det enkle er ofte det beste!!
« Siste redigering: September 23, 2014, 22:23:49 av Josch »

Kato

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #132 på: September 23, 2014, 22:38:35 »
Jeg for min del er litt lei av dette maset om Redfearn. Hvordan kan man bli manager etter fire kamper mot noen bunnlag? Vi har spilt mot lag som nå er nr 3, 4, 5 og 10 fra bunnen!! I dag virker jo Hockadays kamper mot Boro (seier)  watford (tap borte) og Millwall (tap borte) ikke akkurat som noen katastrofe. Både Watford og Boro er faktisk topplag i ch.ship nå. Alle disse er bedre motstandere enn hva Redfearn har hatt.  >:(

I engelsk media sier man i annen hver setning at Redfearn har fått Leeds til å blomstre de fire siste kampene og at han fortjener jobben (makan til patriotisme) . Men det er vel BEDRE SPILLERE og Cellinos PENGER som har fått Leeds til å blomstre?!. Laget har fått mer tid og og vi spiller stort sett med 11 mann (fullt lag) nå for tiden. Jeg kan ikke se at Redfearn er satt på noen skikkelig prøve, selv om disse kampene er vunnet. Jeg er i tvil om hvor god Redfearn faktisk er som coach.

Men Milanic er en sjans å ta. Tipper han "lykkes", dvs Leeds blant de  6-7 beste.
Leeds blant de 6-7 beste? Ja, god tanke, men dessverre totalt urealistisk.

Aus der reihe?  ::)

Selvfølgelig er ikke 6-7 plass "totalt urealistisk" i en liga der alle slår alle! Faktisk er ingen plassering mellom 3 og 18 urealistisk med så mange nye og unge spillere ! Andelen talenter og utviklingspotensialet i laget tilsier dog at det er mer sannsynlig enn usannsynlig med en plassering på øvre halvdel.
De fleste seierne har kommet mot heller middelmådige lag, og etter kampen mot Middlesbrough burde dommeren ha fått blomster og takkekort for å ha annullert en helt grei scoring til Boro som hadde gitt 1-1. Jeg tenker det blir verre når de skal møte Blackburn, Forest, Norwich o.l.

Leeds på en 12-13 plass er mer realistisk i mine øyne.

Kamp om play-off : Das ist wahnsinn :D

Jeg tror det du kommer med her er skivebom. Spillerne vi har forsterket med etter seriestart er så gode at vi i en superjevn divisjon på kort tid er blitt et av de klart bedre lagene. De siste kampene har jo også vist dette.

Jeg ville heller ikke overvurdert betydningen av motstanderne vi har møtt. Det er så jevnt at Birmingham på en god dag er verre å møte enn Norwich på en middels. Alle slår stort sett alle.

Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #133 på: September 23, 2014, 22:45:28 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #134 på: September 23, 2014, 22:52:24 »
Da skriver YEP at vår første ikke-britiske manager blir presentert på en pressekonferanse i morgen.
MOT

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #135 på: September 23, 2014, 23:05:09 »
LUFC Official

@LUFC: We can now confirm the appointment of Darko Milanič as head coach, after he signed a 2-year contract tonight #lufc http://t.co/bINn5bgDRZ

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #136 på: September 23, 2014, 23:05:26 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :)  
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)


Ødelegge??
Det er faktisk store sjanser for at han ødelegger statistikken med å vinne tre av fire kamper pluss en uavgjort, slik Redfearn har klart. (sånn sett så har Milanic en vrien jobb) Om han ødelegger spillet og trenden er jeg mer usikker på. Men vi har også hatt dårlige perioder mot Bolton, B.ham, B.mouth og H.field, selv om poengfangsten ble 10 poeng. 8)

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #137 på: September 23, 2014, 23:06:50 »
NEWS
UNITED CONFIRM DARKO MILANIC
New head coach joins club…

PUBLISHED 23 SEPTEMBER 2014 AT 09:00


 0 0DARKO MILANIÄŒ
Leeds United can now announce the appointment of Darko Milanič as the new head coach after he signed a two-year contract on Tuesday.

Having vacated his role at Slovenian side Sterm Graz this past weekend Darko will now become head coach at Leeds United with immediate effect.

During his time in control of the Austrian Bundesliga he led them to a fifth place finish and also competed in the Europa League.

The Slovenian enjoyed vast amounts of success at this previous role at Slovenian side Maribor where he won nine trophies in five seasons.

He was also the first man to win the Slovenian league, Slovenian Cup and Slovenian Super Cup, he achieved this feat within his first two seasons.

As well as Sterm Graz and Maribor the 46-year-old has coached at Primarje and Gorcia in Slovenia.

Milanič also enjoyed success as a player and won a total of 11 trophies from his time at Partizan and Sterm Graz, the club he left to become head coach at Leeds United.

The former defender also has international caps having represented both Yugoslavia and Slovenia. He also captained the Slovenian national side at Euro 2000 which was co-hosted by Ukraine and Poland.

Darko will be joined at the club by Novica Nikčević who was his assistant at Sterm Graz.

Academy manager Neil Redfearn has been in caretaker charge of United’s first team since David Hockaday was dismissed in August and has overseen three wins and one draw.

Neil will now return to his role of Academy manager and head of coaching.

BACK TO NEWS
- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/l9x1e0mkjtui12nhj4m267y8n/title/united-confirm-darko-milanic?#sthash.NHXnNJ4K.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #138 på: September 23, 2014, 23:19:36 »

Ødelegge??
Det er faktisk store sjanser for at han ødelegger statistikken med å vinne tre av fire kamper pluss en uavgjort, slik Redfearn har klart. (sånn sett så har Milanic en vrien jobb) Om han ødelegger spillet og trenden er jeg mer usikker på. Men vi har også hatt dårlige perioder mot Bolton, B.ham, B.mouth og H.field, selv om poengfangsten ble 10 poeng. 8)
For all del, han er vår 'manager' nå - og fortjener all støtte han kan få.

...men frykten for at han ødelegger en god trend, den ligger i svært, svært mange Leedsfans nå. Det er 'bare' for ham å bruke Redders for alt hva det er verdt nå i starten og håpe at vi kan bygge på 'momentumet' :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #139 på: September 23, 2014, 23:43:20 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)





Da husker han dårlig....

Både under Macca og i Championship 2010/2011 under Grayson spilte vi hurtig fotball, men bevegelser uten ball og pasningsspill som kunne gå igjennom bakken...
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #140 på: September 23, 2014, 23:45:53 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #141 på: September 24, 2014, 00:03:37 »
Darko Milanic snakker på LUTV;

http://www.youtube.com/watch?v=pNkC0AkiP7M&feature=youtu.be&a

 :D
2 minutter der ja, men på LUTV fikk vi 10 minutter  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #142 på: September 24, 2014, 06:41:58 »
En mann av få ord... Dog ingen "you know", så han sier dermed like mye vettugt som Redders :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #143 på: September 24, 2014, 07:39:46 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)





Da husker han dårlig....

Både under Macca og i Championship 2010/2011 under Grayson spilte vi hurtig fotball, men bevegelser uten ball og pasningsspill som kunne gå igjennom bakken...

Begge disse hadde lag som en sjelden gang hadde høyt nivå, det hadde Warnock i cupens også. Problemet var det vanvittige lave nivået under press. Graysons lag tapte seg nesten ut av opprykket i 2010, mens McAllister alltid har Histon.

Ã…rets lag har dradd seg opp fra Hockadayperioden med enorm innsats og vilje til å sentre motstanderne ut av stil og kamp. Det er kvalitet.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #144 på: September 24, 2014, 08:55:00 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)





Da husker han dårlig....

Både under Macca og i Championship 2010/2011 under Grayson spilte vi hurtig fotball, men bevegelser uten ball og pasningsspill som kunne gå igjennom bakken...

Begge disse hadde lag som en sjelden gang hadde høyt nivå, det hadde Warnock i cupens også. Problemet var det vanvittige lave nivået under press. Graysons lag tapte seg nesten ut av opprykket i 2010, mens McAllister alltid har Histon.

Ã…rets lag har dradd seg opp fra Hockadayperioden med enorm innsats og vilje til å sentre motstanderne ut av stil og kamp. Det er kvalitet.

 :)

???

Skjerven snakker om 1 kamp med kvalitetsfotball, kampene før der var vel ikke akkurat et fyrverkeri.

Macca sitt lag spilte med stor offensiv kvalitet, men dessverre ikke så stor defensiv i mnd før alt gikk til hvelvete. Grayson sitt lag var ubeseiret nesten halve sesongen i League One og definitivt etter av de offensivt beste lagene i Championship året etterpå.

Warnock var aldri i nærheten av dette i noen av sine cupkamper, selv om vi hadde innsats.

Det at vi har spilt 1,5 kamp med pasninger av en viss kvalitet og da har slått Ian Harte og Lee Peltier med brukbar margin gjenspeiler nødvendigvis at dette er det beste laget Leeds har hatt siden CL...

Da tror jeg fallhøyden blir stor om du tror det.

Kilkenny, Johnson og Howson, sammen med Snodgrass, Becchio og Gradel var nok fortsatt farligere enn hva Bianchi, Cook og Austin er sammen med Sloth, Antenucci og Doukara - enn så lenge
 

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #145 på: September 24, 2014, 09:17:31 »
Det er godt å være uenig.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #146 på: September 24, 2014, 09:42:51 »
Jeg tror denne sesongen først og fremst vil vise at vi har bedre spillere enn tidligere. Belusci, Bianchi, Antenucci, Montenegro, og forhåpentligvis Adryan er en god klasse opp.
 

Glenn K

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #147 på: September 24, 2014, 12:30:00 »
Har sett pressekonferansen til Milanic og Salerno nå, og kjenner at skepsisen roet seg et lite hakk. for å oppsummere:

- Milanic er meget fornøyd med kvaliteten på stallen, og vil spille underholdende for fansen.

- Offensivt skal vi fortsette med possession-fotball, holde ballen langs bakken, og være aggressive.

- Endringene Milanic kommer til å gjøre dreier seg først og fremst om det defensive, og hvordan vi skal opptre når vi ikke har ballen.

- Redfearn kommer til å være med på sidelinjen under kamp.

- Ser at det finnes mange gode unge spillere i klubben, og kommer til å bruke dem.

- Ikke bekymret for å lide samme skjebne som Hockaday. Lever helt fint med press.

- Januarvinduet sees på som stengt for Leeds. Det eneste som muligens vil skje på overgangsfronten er en eller to lånespillere. Virker svært fornøyd med stallen slik den ser ut nå.
« Siste redigering: September 24, 2014, 12:58:48 av Glenn K »

Annesj

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #148 på: September 24, 2014, 12:36:19 »
Har sett pressekonferansen til Milanic og Salerno nå, og kjenner at skepsisen roet seg et lite hakk. for å oppsummere:

- Milanic er meget fornøyd med kvaliteten på stallen, og vil spille underholdende for fansen.

- Offensivt skal vi fortsette med possession-fotball, holde ballen langs bakken, og være svært aggressive.

- Endringene Milanic kommer til å gjøre dreier seg først og fremst om det defensive, og hvordan vi skal opptre når vi ikke har ballen.

- Redfearn kommer til å være med på sidelinjen under kamp.

- Ser at det finnes mange gode unge spillere i klubben, og kommer til å bruke dem.

- Ikke bekymret for å lide samme skjebne som Hockaday. Lever helt fint med press.

- Januarvinduet sees på som stengt for Leeds. Det eneste som muligens vil skje på overgangsfronten er en eller to lånespillere. Virker svært fornøyd med stallen slik den ser ut nå.

Enig. Virker fornuftig det han sa. Liker veldig godt at redders får en sentral rolle i å hjelpe han i starten mtp hans overgang til engelsk fotball og å kjenner spillere og motstandere. Blir spennende å se hvordan dette slår ut i resultater og spill fremover.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

asLeeds

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #149 på: September 24, 2014, 12:53:39 »
Har sett pressekonferansen til Milanic og Salerno nå, og kjenner at skepsisen roet seg et lite hakk. for å oppsummere:

- Milanic er meget fornøyd med kvaliteten på stallen, og vil spille underholdende for fansen.

- Offensivt skal vi fortsette med possession-fotball, holde ballen langs bakken, og være svært aggressive.

- Endringene Milanic kommer til å gjøre dreier seg først og fremst om det defensive, og hvordan vi skal opptre når vi ikke har ballen.

- Redfearn kommer til å være med på sidelinjen under kamp.

- Ser at det finnes mange gode unge spillere i klubben, og kommer til å bruke dem.

- Ikke bekymret for å lide samme skjebne som Hockaday. Lever helt fint med press.

- Januarvinduet sees på som stengt for Leeds. Det eneste som muligens vil skje på overgangsfronten er en eller to lånespillere. Virker svært fornøyd med stallen slik den ser ut nå.

Høres lovende ut, Jeg gleder meg til fortsettelsen.  MOT
DALHEIM WHITES