Skrevet av Emne: Transfer embargo  (Lest 8515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Sv: Sv: Transfer embargo
« Svar #30 på: Mai 14, 2015, 12:35:39 »
Folk med fart. To vinger, en midtstopper, en midtbanesjef og en spiss som scorer mål.

Send hjem alle kjederøykende støttepasningsspillerne som kom i fjor.
Behold Silvestri og Berardi pluss eventuelt de av de unge som ikke fikk spilt noe særlig, hvis de ikke er i kategorien kjederøykende støttepasningsspillere.

Slutter meg til dine vurderinger. Prioritert i den rekkefølgen du skisserer. Tror jeg vil beholde Bellusci også, hvis vi ikke kan finne noen som er bedre da.


Bellusci er etter mitt syn vår beste midtstopper, men vi trenger en sjef ved siden av han. Da blir det bra. Føler at vi har veldig mange gode sentrale midtbanespillere som kan ta flere steg bli sjefen som Lojosang etterlyser. I tillegg er vi alle enige om at vi trenger vinger. Som sagt 4 klassespillere inn og opprykket er i boks.

Er langt på vei enig. Får vi inn 4 spillere som faktisk styrker elleveren kommer vi naturligvis langt. Utfordringen blir å finne disse spillerene.  Hvis vi ser på klubbens treffprosent når det gjelder transfers de siste 10 åra, må vi antagelig hente 10 spillere for å nå det målet. Spørsmålet er om vi pr i dag har et speiderapparat som er godt nok.  Iflg Lorimer i hans siste artikkel har dette vært et område som har vært nedprioritert gjennom mange år. Cellino som speider har jeg ikke noe tro på hvis vi ser på suksessraten hos de som ble hentet i fjor. Er det Pearson med sitt nettverk som skal ordne biffen? Hvis ikke Cellino har en skikkelig strategi og plan for dette, er jeg redd vi kan se langt etter opprykk i 2016 , eller 17 for den saks skyld.
Jon R.