Skrevet av Emne: EX-Spiller: Chris Wood  (Lest 298404 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1260 på: August 19, 2017, 13:17:26 »
utrolig synd,men gikk som det måtte gå.Vi er helt klart svekket og drømme om
Ekuban skal erstatte Wood denne sesongen blir bare fjas(menspiller kanskje i dag)
Nå tror jeg TC må tenke erstatter som har erfaring fra engelsk fotball.

Navn som muligens er aktuelle og som har havnet nedover på lista i sine klubber i
sommer kan være Murray,Brighton Afobe ,Bournemth Ulloa Leicester.Ryktene begynner sikkert og gå
veldig snart

Som vi ser her, så er det en del spennende som fortsatt kan hentes...

Who does Leeds United need to replace Chris Wood?
Looking at potential replacements if the big Kiwi is really gone
by Pete Schlenker Aug 19, 2017, 7:00am BS

After hearing the awful news that Chris Wood might be headed to Burnley, we at Throught It All Together started putting together a list of strikers that could replace Chris Wood at Leeds United.
Right now, besides Chris Wood, the club only has Caleb Ekuban and Souleymane Doukara as recognized strikers, although Kemar Roofe has played as a striker in League Two for Oxford United.
We hope this list isn’t needed.
 
Leonardo Ulloa
Leicester City
While the Argentine has been largely surplus to requirements for Leicester City in the past two seasons of the Premier League, he has a fantastic goal scoring record in the Championship, scoring 23 goals in 50 appearances for Brighton & Hove Albion. He’s not a young man anymore, but he can still find the goal and would be a brilliant addition to the team. Not a long-term solution, but could be a good player to come in and do a job and get the goals to replace Wood.
 
Jordan Hugill
Preston North End
Hugill isn’t necessarily the biggest name in the potential rumor mill, but he’s a quality Championship level striker. He scored 13 goals for Preston last season, and looked decent against Leeds last week in a scoreless draw. He was a rumored target of a few different clubs in the summer, and Preston could be tempted to sell him on if Leeds wave enough cash at them. He’s likely be available for less than £3 million, so Leeds could buy him and another striker or get another central defender with the left-over money.
 
Raúl de Tomás
Real Madrid (on loan at Real Valladolid last season)

This one is a stretch, but given the number of players that have come from Spain under the current leadership at Leeds United, it’s as big a stretch as you would think. Orta and Bravo both have ties to Spain and they have been heavily scouting the under 23 players at both Real Madrid and Barcelona, as well as other teams in Spain. Raúl de Tomás scored 14 goals on loan at Real Valladolid last season, and with the number of first team options at Real Madrid currently, he’s not breaking into the first team anytime soon. He’s still only 22, and while he would likely only be available on loan, if he flourishes at Leeds, Orta could try to make the move permanent.
 
Leigh Griffiths
Celtic FC
He’s been mentioned as a possible target before in the summer, and while Celtic aren’t necessarily in a place where they need to sell anyone, they could be tempted to cash in on Griffiths. He certainly has blossomed north of the border, but could he be tempted to join a Championship club after playing in the Champions League? He’s not a carbon copy of Wood by any means, but he can score tons of goals. A longer shot than most of the links, but it’s still possible.
 
Sergi Enrich
SD Eibar
Okay, this one might be a little nuts, but bear with me.
Sergi Enrich apparently is available from SD Eibar, and while he’s been linked to a number of clubs in Europe, like Marseille in France, Leeds would have the money to sign a player like him after selling Chris Wood, and we know that Eibar isn’t able to compete with Leeds in terms of wages after the Samu Saíz transfer saga.
Yes, this one is a long shot and a bit mad, but the club has been bringing in a number of Spanish players and Enrich bounced around Spain at a number of clubs before ending up at SD Eibar in 2015. He really could be on the move, and maybe Leeds could nick a deal at the last minute, just as they did to land Saíz. The only draw back would be that Enrich isn’t necessarily the kind of player that can play as a single striker, but he can score goals and without Wood, Leeds might change their attacking style anyway.

Could one of these targets fill the bill for Leeds? Maybe. If the Wood report is true, the club will be flush with a few million quid and looking to spend it on a striker or two. Honestly, while I would like to see the team swing for the fence and grab a player like Enrich or Griffiths, Leeds could do a lot worse than a player like Ulloa or Hugill. Leeds needs to bring someone in, though, because Doukara and Ekuban aren’t gonna cut it if the team wants to get promoted this year.
https://throughitalltogether.sbnation.com/2017/8/19/16172378/who-does-leeds-united-need-to-replace-chris-wood-jordan-hugill-leigh-griffiths-celtic-real-madrid
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1261 på: August 19, 2017, 13:26:02 »
Dette er bare det vi ser ellers i fotballen nå. De pengesterke klubbene betaler det det koster og klubber med svakere økonomi må si ja når budet er godt nok. Wood har virkelig blomstret i Leeds, noe som kan skje igjen når vi kjøper nye spisser. En god økonomisk investering. Det jeg savner ved Wood er: vendinger,  driblinger, mål alene keeper og distanseskudd. Wood ble brukt riktig i Leeds. Derfor ble det mange mål . Men han er ikke den komplette spiss. Det er mulig å finne 1-2 andre meget gode spisser for disse pengene.
« Siste redigering: August 19, 2017, 13:27:59 av Josch »

Kontakinte

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1262 på: August 19, 2017, 13:28:49 »
Mirror ?

Burnley land Leeds hotshot Chris Wood in £15m plus deal at third attempt

Burnley have finally landed Chris Wood from Leeds in a deal worth an initial £15million.

Burnley reached agreement with Leeds at the third attempt and will pay £15million plus add-ons.


The Clarets were determined to land Wood after boss Sean Dyche told their board that the New Zealand striker was his No 1 choice to replace Andre Gray.

Burnley returned to Wood after having an £11.8million offer for Deportivo La Coruna’s Romanian striker Florin Andone rejected and Dyche feels the Kiwi can score in the top flight.


Chris Wood was prolific for Leeds last season(Image: PA Wire)
Chris Wood was keen to try his luck in the Premier League(Image: Getty)
Wood, 25, bagged 30 goals last season to finish top scorer in the Championship as Leeds just missed out on promotion.

Leeds were keen to hang on to him and offered him a three-year contract extension on his current £15,000-a-week deal in an attempt to persuade him to stay.

But Wood was desperate to move to the Premier League once he knew of Burnley’s interest.

It is understood Wood will travel down to Burnley for his medical tomorrow from the North East hotel where Leeds stayed ahead of the clash with Sunderland at the Stadium of Light.
Kan vi ikke legge inn et høyere bud på denne karen da ;D ;D ;D ;D

RoarG

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1263 på: August 19, 2017, 13:29:22 »
Gråter ikke! Vi trenger en bedre lagspiller med lang større tekniske ferdigheter. En som faktisk kan RUNDE keeper!!

Innsatsen for laget kan man ikke ta Wood på. For halvannen sesong siden kanskje, men hele fjoråret og sesongstarten har han løpt og løpt. Og under Monks fotball var det oftere enn ikke en utakknemlig jobb å jage langballer fra stopperne.

Han scorer 30 mål, men det var kke godt nok? Hvem utpeker seg som realistisk erstatter?
Ingen. Og heri ligger problemet.

Slutt da!

Vi må ha et LAG! Vi må ikke belage oss på en spiss som skårer 30 mål hvert år!
Enig. Og derfor er salget av Wood en velsignelse. Vi får råd til flere folk som kan ta den oppgaven. Woods fjorårs-sesong var bare et enkelt-tilfelle, og mange her på forumet har vært fornøyd med tingenes tilstand. Så, flere spisser inn, takk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sveifors

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1264 på: August 19, 2017, 13:37:47 »
Det nye Leeds regime har uttalt at første bud for spillere er at de ønsker å spille for Leeds og at byggingen av laget er et framtidsprosjekt. De har tilbydd Wood forlengelse av kontrakten , men har hodet hans snudd med hensyn på Lønn, PL osv, så er det vel slik fotballen er idag. Blir pengene investert klokelig i laget, behøver ikke dette være elendigheter.

Har vel sett i de siste kampene at Wood ikke har vært helt på plass mentalt.

Ingen er større enn laget.

MOT
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1265 på: August 19, 2017, 13:40:17 »
Avskrive Ekuban etter hvor mange minutter?? Leedsfans ass  ::)
Ekuban kan vi selvsagt ikke avskrive ennå - men det er vel ikke veldig mye fra hans tidligere karriere som tilsier at han er en 30+-spiss?
At Doukara, Roofe og ikke minst midtbanespillerne som har vært med siden fjoråret nå plutselig skal bøtte inn mål, er imidlertid svært usannsynlig.


Wood bøtta plutselig inn mål? Var ikke mange som trodde han skulle score 30+ for oss heller. Gir Ekuban en mulighet jeh. Men ser også at vi må ha inn en ny spiss. Ekuban scoret 17 mål for partizan ifjor.
Nå misforstår du kapitalt. Jeg prøvde å ymte om at det faktisk bare var Wood som scoret for oss i fjor, så å si.
Ekuban er jeg spent på, og skal selvsagt gir ham en sjanse - men han har vel ikke tidligere vært noen typisk toppscorer?

Annesj

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1266 på: August 19, 2017, 13:55:28 »
Avskrive Ekuban etter hvor mange minutter?? Leedsfans ass  ::)
Ekuban kan vi selvsagt ikke avskrive ennå - men det er vel ikke veldig mye fra hans tidligere karriere som tilsier at han er en 30+-spiss?
At Doukara, Roofe og ikke minst midtbanespillerne som har vært med siden fjoråret nå plutselig skal bøtte inn mål, er imidlertid svært usannsynlig.


Wood bøtta plutselig inn mål? Var ikke mange som trodde han skulle score 30+ for oss heller. Gir Ekuban en mulighet jeh. Men ser også at vi må ha inn en ny spiss. Ekuban scoret 17 mål for partizan ifjor.
Nå misforstår du kapitalt. Jeg prøvde å ymte om at det faktisk bare var Wood som scoret for oss i fjor, så å si.
Ekuban er jeg spent på, og skal selvsagt gir ham en sjanse - men han har vel ikke tidligere vært noen typisk toppscorer?

Aaah. Beklager det :) Nei, han scoret en del ifjor. Er ung å han kan fort bli veldig. Kan seff også floppe. Vi kommer ihvertfall til å handle en spiss.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1267 på: August 19, 2017, 14:06:48 »

 - men han har vel ikke tidligere vært noen typisk toppscorer?
17 mål i løpet av 25 kamper i fjor??? :)
Albania, jaja. Men etter å ha gått 9 kamper forrige sesong FANT han virkelig nettmaskene. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1268 på: August 19, 2017, 14:37:17 »
Avskrive Ekuban etter hvor mange minutter?? Leedsfans ass  ::)

Ja ikke sant. Ekuban tross sin litt vaklende start i cupkampen viste at han kan og var utrolig glad når han endelig scora. Tror han kan funke om han får sjansen.

Hvem har avskrevet ham?

Jeg har sagt at Ekuban vil trenge tid, og ikke vil være noen direkte erstatter for Wood. Det er ikke det samme som å avskrive han, selv om noen hardnakket vil prøve å få det til å høres sånn ut.
 

Budda

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1269 på: August 19, 2017, 15:02:05 »
Journalist i Daily Mirror: Am told Chris Wood is still at the Leeds team hotel in the North East, but will not be part of today's squad to face Sunderland.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Budda

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1270 på: August 19, 2017, 15:02:53 »
Videre: Wood will finally leave the hotel this evening to drive to the North West ahead of his medical at Burnley tomorrow. Deal done by Monday


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1271 på: August 19, 2017, 15:18:59 »
Avskrive Ekuban etter hvor mange minutter?? Leedsfans ass  ::)

Ja ikke sant. Ekuban tross sin litt vaklende start i cupkampen viste at han kan og var utrolig glad når han endelig scora. Tror han kan funke om han får sjansen.

Hvem har avskrevet ham?

Jeg har sagt at Ekuban vil trenge tid, og ikke vil være noen direkte erstatter for Wood. Det er ikke det samme som å avskrive han, selv om noen hardnakket vil prøve å få det til å høres sånn ut.

Lett å tolke det slik når du mener vi er nedrykks kandidat med Ekuban på laget, og det før du har sett noe særlig til han.

Kato

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1272 på: August 19, 2017, 15:26:32 »
Avskrive Ekuban etter hvor mange minutter?? Leedsfans ass  ::)

Ja ikke sant. Ekuban tross sin litt vaklende start i cupkampen viste at han kan og var utrolig glad når han endelig scora. Tror han kan funke om han får sjansen.

Hvem har avskrevet ham?

Jeg har sagt at Ekuban vil trenge tid, og ikke vil være noen direkte erstatter for Wood. Det er ikke det samme som å avskrive han, selv om noen hardnakket vil prøve å få det til å høres sånn ut.

Lett å tolke det slik når du mener vi er nedrykks kandidat med Ekuban på laget, og det før du har sett noe særlig til han.

Jeg har sagt at vi er nærmere league one enn premier league med ekuban og doukara som spisser nå. Det er vel noe annet enn å avskrive han. Og det trenger vel heller ikke å være nedrykkskandidat. Jeg tror han trenger tid.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1273 på: August 19, 2017, 15:54:36 »

 - men han har vel ikke tidligere vært noen typisk toppscorer?
17 mål i løpet av 25 kamper i fjor??? :)
Albania, jaja. Men etter å ha gått 9 kamper forrige sesong FANT han virkelig nettmaskene. :)
Det har jeg oversett. Nå er, som du er inne på, nivået i vår liga noe helt annet. Men en slik bakgrunn virker uansett lovende. Gleder meg til å følge ham, men han må selvsagt få tid - slik Roofe og Doukara har fått.

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1274 på: August 19, 2017, 15:57:19 »



Enig. Og derfor er salget av Wood en velsignelse. Vi får råd til flere folk som kan ta den oppgaven. Woods fjorårs-sesong var bare et enkelt-tilfelle, og mange her på forumet har vært fornøyd med tingenes tilstand. Så, flere spisser inn, takk.
Såpass? Du mener at alle Leeds-fans burde juble høylytt og ekstatisk fordi Wood blir solgt? Jeg gjør ikke det.

Bromancer

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1275 på: August 19, 2017, 16:03:12 »
Får vi 15+ mill for Wood og klarer å reinvestere i 2-3 gode spillere så vil jeg si at det er en god deal. Elsker Wood bare så det er sagt.

lowfields

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1276 på: August 19, 2017, 16:07:18 »
Litt merkelig av Burnley å hente en erstatter for Gray som er så lik Vokes....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Blank_File

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1277 på: August 19, 2017, 16:08:20 »
En svart dag som, som kan bli fin igjen hvis vi får investere i noe annet bra. Wood vil uansett blir dypt savnet av meg...

Bjorn

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1278 på: August 19, 2017, 16:28:14 »
En svart dag som, som kan bli fin igjen hvis vi får investere i noe annet bra. Wood vil uansett blir dypt savnet av meg...

Ikke svart ennå..
Marching On! 4276

Buddy

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1279 på: August 19, 2017, 16:32:04 »
Enhver endring kan bli en forbedring!

Vi skal ha et lag hvor det er mange som skårer mål, ikke minst midtbanespillerne. Noe som var nærmest fraværende i fjor.
Jeg vil heller se et spillende Leeds-lag med geniale pasninger, raske gjennomløpninger og jubelmål, enn å ha en targetmann på femmeteren.

RoarG

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1280 på: August 19, 2017, 16:45:34 »
Enhver endring kan bli en forbedring!

Vi skal ha et lag hvor det er mange som skårer mål, ikke minst midtbanespillerne. Noe som var nærmest fraværende i fjor.
Jeg vil heller se et spillende Leeds-lag med geniale pasninger, raske gjennomløpninger og jubelmål, enn å ha en targetmann på femmeteren.
Enig. Når et tre faller, vil nye vokse opp. Wood er en tapt sak. Han gidder ikke være med videre, og da er det en velsignelse å slippe han. De 30 scorete målene er snøen som falt i fjor. Gidder ikke gråte over tapt melk. Jeg håper dog at TC har en plan B nå. Fortrinnsvis bør den 4-2-3-1 formasjonen vi har spilt med, være moden for revisjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1281 på: August 19, 2017, 16:46:59 »
Digger Wood...så lenge har har på seg Leeds-drakten...

MEN...Burnley???
Skal han sitte ved siden av Charlie Taylor på benken mon tru???
Heller Burnley enn å spille fast og banke inn mål for Leeds???
Tredobbel lønn jaja...ser den...

Lykke til...er litt redd at dette ikkje blir noen umiddelbar suksess...


We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

RoarG

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1282 på: August 19, 2017, 16:57:45 »
Digger Wood...så lenge har har på seg Leeds-drakten...

MEN...Burnley???
Skal han sitte ved siden av Charlie Taylor på benken mon tru???
Heller Burnley enn å spille fast og banke inn mål for Leeds???
Tredobbel lønn jaja...ser den...

Lykke til...er litt redd at dette ikkje blir noen umiddelbar suksess...


We are Leeds...MOT!!!
Ã…ssen Wood gjør det i Burnley-drakten blåser jeg i en lang marsj.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1283 på: August 19, 2017, 16:58:26 »
Hay

Breaking: #lufc team has arrived - no Chris Wood.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1284 på: August 19, 2017, 17:00:31 »
Wood selv:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1285 på: August 19, 2017, 17:05:21 »
Off to the promise land. Lykke til videre

Annesj

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1286 på: August 19, 2017, 17:07:56 »
Lykke til wood. Vanskelig å arrestere han på noe. Hvem ville ikke ønsket den muligheten. Skulle sikkert gjerne vært der med leeds. Men det er en sjanse for han å ta. Nå har han muligheten. Aksepterer at han tar den.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cannavaro

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1287 på: August 19, 2017, 17:12:37 »
This is part of football.  Lykke til Woody :)
MFLU - Miracles For Leeds United

Kickthemdown

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1288 på: August 19, 2017, 17:29:36 »
Litt merkelig av Burnley å hente en erstatter for Gray som er så lik Vokes....
Mildt sagt.

Some flere her inne sier - Det finnes langt bedre spisser enn Chris Wood. Klarer vi å investere disse pengene og Taylor penger så kan vi hente 4 gode menn inn.

Midtstopper
Venstreback
Venstrekant
Spiss

Kjør på.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #1289 på: August 19, 2017, 17:34:07 »
Wood selv:




Enzo Eamore

Chris Wood is exactly the kind of man to keep his phone charging even though its at 100%

 :D :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973