Skrevet av Emne: Kamp: vs Burnley @ Elland Road, lørdag 8/8 2015, klokken 13.30 - norsk tid  (Lest 44742 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

Registrerer stor optimisme her og i England etter en godt gjennomført kamp mot Burnley. Liten tvil om at vi er langt foran det vi presterte på samme tid i fjor, samtidig er det grunn til å merke seg at dumpekandidatene Bolton og Preston klarte uavgjort mot forhåndsfavorittene Derby og Middlesborough. Det får kanskje resultatet mot Burnley til å blekne LITT, men for all del: vi er på rett vei.
« Siste redigering: August 10, 2015, 15:41:01 av Frode »
 

Andersen

Burnley er vel en av favorittene til å rykke opp i Premier Leauge  igjen , så jeg synes resultatet på lørdag var oppløftende ! Bolton kan overaske, det samme med Preston , med Grayson  og Beckford !

Hallgeir *

Burnley er vel en av favorittene til å rykke opp i Premier Leauge  igjen , så jeg synes resultatet på lørdag var oppløftende ! Bolton kan overaske, det samme med Preston , med Grayson  og Beckford !

Du har fremdeles ikke svart på hvorfor kampen mot Reading er så spesiell for Rösler.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010


PLAYER RATINGS: Leeds United v Burnley  0
BY JONATHAN BRITTAIN ON    AUG 10, 2015
 
A tough test was what met Leeds United at Elland Road for an early Championship kick off, in the form of newly relegated Burnley. Sean Dyche’s men were looking to get their bid for getting straight back to The Premier League on course, while Leeds were trying to prove that new manager Uwe Rosler was the man to take them forward.

Note: LUFC ratings only

Marco Silvestri- A fairly drama free afternoon for the young Italian. Made good saves from the Burnley attackers she called upon, including one spectacular stop. Only one wobbly moment right at the end where it looked like he was going to run into Bamba but overall a solid display. 7/10

Gaetano Berardi- Looked a lot more comfortable in the right back position that he did last year. Played the ball well with Byram and supported him well when on the attack. Looked solid against the Burnley left winger and made some crucial tackles and some beautiful crosses. Made the assist for the goal. 7/10

Giuseppe Bellusci- Played very well next to Bamba and put in some big tackles to stop Burnley attacks. Still looks very reckless and was easily wound up by referring decisions, needs to keep his temper under control if he wants to keep his place. 6/10

Sol Bamba- Man of the match, was the thorn in Burnleys side. He was heading everything clear and making big tackles, seemed to have a good understanding with Bellusci. Excellent performance from the big Ivorian, a captains display, did not put a foot wrong. 10/10

Charlie Taylor- The youngster looked very assured at left back, a lot more so than he did at left wing last year understandably. Was overlapping Dallas very well and was always helping him. Put in some dangerous crosses for Wood to attack. 7/10

Tom Adeyemi- The new midfielder F***ed into the slightly defensive midfield role brilliantly. Linked in well with Cook and Mowatt and was in the right place for a chance near the end but hit it on the half volley far into the South Stand. Overall a very pleasing debut. 8/10

Alex Mowatt- Not the best game of the young midfielders career. I think he went missing for periods of the game and struggled to cope with the high tempo style of play. Came very close with his one chance but powered the ball past the far post. 5/10

Lewis Cook- Very good performance from the young man, was breaking up the midfield nicely and always had a calming influence when on the ball. Passing wasn’t at his usual 100% but still made some crucial plays of the ball. 6/10

Sam Byram- A lovely performance from the right winger. Was up and down the wing making defensive tackles and attacking plays. Really good relationship with Berardi who was on the overlap which meant Byram would sit back and defend. Another show of why the Premier League sides are looking at him. 8/10

Stuart Dallas- A great debut from the new signing, played well with Taylor was owned the left wing. Made one attacking run in the first half from through the heart of the Burnley defensive and looked dangerous on the attack. Hit the bar in the first half with a scramble in the box. 8/10

Chris Wood- Not as impressed with the lone striker on his competitive debut. Made the chance for Dallas when he hit the bar but apart from that I wasn’t too happy with his performance. Held the ball up okay but didn’t create enough. Wasn’t winning his headers enough in and around the box, had a good chance in the second half but was taken away from him with a bad touch. 5/10

Mirco Antenucci (For Dallas) Would of been man of the match if he’d played 90 minutes. Subbed half way through the 2nd half and didn’t stop running, he was all over the pitch causing havoc. A beautiful curling goal from 25 yards out capped a brilliant 30 minutes for the Italian. Certainly put himself in contention for a start again Doncaster. 9/10

Soleyamane Doukara (For Mowatt) Wasn’t on the pitch more than 5 minutes but has seemed sharp all through pre season. Wouldn’t be surpassed to see him play mid week. 6/10

Scott Wotton (For Cook) Again wasn’t on for very long and played out of position. Didn’t have any impact on the game. 6/10

I came away from the match with the ‘I would of taken a draw at the start of the day’ attitude, which I think is most Leeds fans opinion. A draw against Premier League opposition last year and a great performance to go with it. Bring on Doncaster mid week and kick on for the first away match next Sunday. Well done lads!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Kato

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Hvor mange dueller vant han mot Vokes etter at han kom inn?
 

Kato

For øvrig, er det noen her inne med kompetanse til å rette den irriterende klokka?
 

B_Ød

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Hvor mange dueller vant han mot Vokes etter at han kom inn?

ikke at dette bekymrer meg veldig, men er dette en type spørsmål brorparten av medlemmer her på forumet kan svare på??
Hvis ja....Er det sånn "dere" ser på fotballkamp liksom??
Ups & Ups!!

Kato

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Hvor mange dueller vant han mot Vokes etter at han kom inn?

ikke at dette bekymrer meg veldig, men er dette en type spørsmål brorparten av medlemmer her på forumet kan svare på??
Hvis ja....Er det sånn "dere" ser på fotballkamp liksom??

Poenget er (hvis jeg har sett riktig) at han tapte mesteparten av luftduellene mot Vokes. Spilte bra, hadde et par skumle blundere. Ã… begynne med 9, 10 på børsen blir hos meg helt feil.
 

B_Ød

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Hvor mange dueller vant han mot Vokes etter at han kom inn?

ikke at dette bekymrer meg veldig, men er dette en type spørsmål brorparten av medlemmer her på forumet kan svare på??
Hvis ja....Er det sånn "dere" ser på fotballkamp liksom??

Poenget er (hvis jeg har sett riktig) at han tapte mesteparten av luftduellene mot Vokes. Spilte bra, hadde et par skumle blundere. Ã… begynne med 9, 10 på børsen blir hos meg helt feil.

aha...vel, as you were then  :D
Ups & Ups!!

Sydhagen

Kan ikke huske at Vokes vant noe særlig mer enn den hodeduellen som resulterte i målet...?
Og på den var Belluschi på etterskudd (kom ikke opp Vokes). Her kan vi jo også si at det var en god prestasjon av Vokes. Trenger jo ikke alltid være en dårlig prestasjon av en stopper som fører til målet? En god spiss gjør gode bevegelser som til tider kan være vanskelig å få med seg i brøkdelen av et sekund.

Jeg synes Belluschi/Bamba gjorde en strålende kamp totalt sett.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

flynn

Denne Britton har åpenbart sett den samme kampen som meg. Jeg er mer eller mindre 100% enig i hans vurderinger. Bamba "did put one foot wrong, once" slik jeg så det, så trekker ham ned fra perfekt (10), til Excellent (9).

Spennende start!

flynn

Hvor mange dueller vant han mot Vokes etter at han kom inn?

ikke at dette bekymrer meg veldig, men er dette en type spørsmål brorparten av medlemmer her på forumet kan svare på??
Hvis ja....Er det sånn "dere" ser på fotballkamp liksom??

Poenget er (hvis jeg har sett riktig) at han tapte mesteparten av luftduellene mot Vokes. Spilte bra, hadde et par skumle blundere. Ã… begynne med 9, 10 på børsen blir hos meg helt feil.

Jeg har ikke telling på dueller vunnet eller tapt. Jeg baserer meg på min generelle fotballforståelse (som jeg anser å være middels pluss) når jeg bedømmer spillerene på denne måten. Uansett skala i bruk mener jeg det er mulig å få toppscore selv om man taper en duell eller to, slår en feilpasning, eller for den del ikke scorer på enhver teoretiske mulighet. Det er også mulig for en Leeds-spiller å få toppscore selv om jeg vet at Messi er bedre i fotball. Så, min bedømning er relativ, i forhold til hva jeg forventer at en spiller leverer, og i forhold til de de spiller med og mot.
For meg var Bamba Leeds beste og viktigste spiller mot Burnley. Men, jeg husker godt en situasjon der han rotet det til, og ga Burnley en stor mulighet. Det blir det poengtrekk for i min verden.

flynn

Kato

Kan ikke huske at Vokes vant noe særlig mer enn den hodeduellen som resulterte i målet...?
Og på den var Belluschi på etterskudd (kom ikke opp Vokes). Her kan vi jo også si at det var en god prestasjon av Vokes. Trenger jo ikke alltid være en dårlig prestasjon av en stopper som fører til målet? En god spiss gjør gode bevegelser som til tider kan være vanskelig å få med seg i brøkdelen av et sekund.

Jeg synes Belluschi/Bamba gjorde en strålende kamp totalt sett.

Det var vel som nevnt Bellusci som tapte duellen på målet. Mener bestemt Vokes gjorde livet surt for Bamba i duellspillet.
 

AndyMathie

Min spillerbørs

Silvestri 7
Berardi 7
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 7
Byram 8
Dallas 7
Wood 3

Etter mine vurderinger var alle spillerne veldig gode bortsett fra en spiller og det var Wood. Han traff nesten ikke på noe, hadde det ikke vært for at han kom seg til målsjansene med gode bevegelser så hadde det blitt enda lavere på børsen. Wood er den eneste spilleren som trenger å spille bedre for at det blir 3 poeng i stede for 1. etter mine vurderinger.


We are Leeds and we are proud of it!

Kontakinte

Min spillerbørs

Silvestri 7
Berardi 7
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 7
Byram 8
Dallas 7
Wood 3

Etter mine vurderinger var alle spillerne veldig gode bortsett fra en spiller og det var Wood. Han traff nesten ikke på noe, hadde det ikke vært for at han kom seg til målsjansene med gode bevegelser så hadde det blitt enda lavere på børsen. Wood er den eneste spilleren som trenger å spille bedre for at det blir 3 poeng i stede for 1. etter mine vurderinger.



Denne kan jeg signere på! :)

Leedsfan

Min spillerbørs

Silvestri 7
Berardi 7
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 7
Byram 8
Dallas 7
Wood 3

Etter mine vurderinger var alle spillerne veldig gode bortsett fra en spiller og det var Wood. Han traff nesten ikke på noe, hadde det ikke vært for at han kom seg til målsjansene med gode bevegelser så hadde det blitt enda lavere på børsen. Wood er den eneste spilleren som trenger å spille bedre for at det blir 3 poeng i stede for 1. etter mine vurderinger.




Var Wood så dårlig og Byram så god, var ikke Bamba MOTM? Ellers spot on!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lowfields

Silvestri 7
Berardi 6
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 6
Byram 7
Dallas 5
Wood 6

Synes Wood gjorde det helt greitt med tanke på at det er 1. kampen hans. Mye press for en spiller med den største prislappen siden vi var i PL. Dallas skuffet litt, men han trenger tid  - tror han blir en fin forsterkning etter hvert. Ante god og veldig aktiv etter innhoppet.
Jevnt, 2 lag som begge gjorde en solid kamp. Er en del kvalitet i Burnley-laget, de blir nok å finne i toppen iår. Resultatet var helt greitt.
« Siste redigering: August 11, 2015, 20:06:07 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Leedsfan

Silvestri 7
Berardi 6
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 6
Byram 7
Dallas 5
Wood 6

Synes Wood gjorde det helt greitt med tanke på at det er 1. kampen hans. Mye press for en spiller med den største prislappen siden vi var i PL. Dallas skuffet litt, men han trenger tid  - tror han blir en fin forsterkning etter hvert. Ante god og veldig aktiv etter innhoppet.
Jevnt, 2 lag som begge gjorde en solid kamp. Er en del kvalitet i Burnley-laget, de blir nok å finne i toppen iår. Resultatet var helt greitt.


Kan støtte denne, foruten at Berardi var bedre enn Taylor. Dallas var også en 6'er!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Silvestri 7
Berardi 6
Bellusci 7
Bamba 8
Taylor 6
Tom A. 7
Cook 7
Mowatt 6
Byram 7
Dallas 5
Wood 6

Synes Wood gjorde det helt greitt med tanke på at det er 1. kampen hans. Mye press for en spiller med den største prislappen siden vi var i PL. Dallas skuffet litt, men han trenger tid  - tror han blir en fin forsterkning etter hvert. Ante god og veldig aktiv etter innhoppet.
Jevnt, 2 lag som begge gjorde en solid kamp. Er en del kvalitet i Burnley-laget, de blir nok å finne i toppen iår. Resultatet var helt greitt.


Kan støtte denne, foruten at Berardi men skulle byta dallas betyg mot woods var bedre enn Taylor. Dallas var også en 6'er!
byter man betygen på dallas och wood stämmer det med den matchen jag såg