KAMP: vs Sheffield Wednesday @ Elland Road, lørdag 22/8 2015, kl 13.30

Started by Promotion 2010, August 21, 2015, 11:12:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kontakinte

Godkjent i dag får Bamba og Berardi. Resten er på det jevne, og byttene gjør ingen forskjell. Rett og slett en ræva prestasjon mot ett middelmådig SW. Skjønner ikke hva Bellushi har gort feil, Cooper er ikke bra nokk. Det ser vi på målet i mot. Spill for helvete til dommer blåser og ikke ruuuuus inn i dueller. Han er og blir en league 2-høyst one stopper.

Kontakinte

Quote from: TK20 on August 22, 2015, 17:05:39
Grei kamp av gutta. Liker at det defensive virker veldig solid, selv med Cooper inn for Bellusci. Sitter med følelsen av at Rösler på sikt ønsker å bruke Cooper oftere, noe jeg er enig i. Gi meg en jævla god grunn til at du er enig i det valget!!!

Synes Byram-kritikken beviser at enkelte har (for) høye forventninger. Ã...penbart ikke verdt £8M, men allikevel en av våre bedre i første omgang.

Phillips var litt skuffende i dag, bør roteres ut igjen til fordel for Murphy/Mowatt. Adeyemi virker viktig for Röslers plan, og synes ikke han fortjener å settes ut.

Man kan si mye om langpasningene til Cooper, men kvaliteten var upåklagelig! Synes han traff på lissa hver gang; hvorvidt han slår for mange lange er en annen diskusjon.

Også positivt at til og med Doukara, som virket veldig ferdig i fjor, ser ut som en ressurs. Dagens beste pasning når han drusa'n med vrista mot Antenucci. Det vitner om god man management av Rösler.

For uten Bamba var Taylor min BB. Solid i alt han gjør, takler godt, hurtig, og slo en megacross fra stillestående helt på dødlinja.

Tror det offensive setter seg etterhvert, da kan dette bli aldri så moro. Gleder meg!

Sydhagen

Quote from: Kontakinte on August 22, 2015, 17:08:21
Godkjent i dag får Bamba og Berardi. Resten er på det jevne, og byttene gjør ingen forskjell. Rett og slett en ræva prestasjon mot ett middelmådig SW. Skjønner ikke hva Bellushi har gort feil, Cooper er ikke bra nokk. Det ser vi på målet i mot. Spill for helvete til dommer blåser og ikke ruuuuus inn i dueller. Han er og blir en league 2-høyst one stopper.
Cooper var feilfri idag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Quote from: Josch on August 22, 2015, 17:00:09
vi manglet kreative spillere som f.eks  Coock.  Med Byram i form  ville vi hatt en god kant også. Han hadde ikke dagen. Litt  synd at Yorkshirederbyet kom etter fire tette kamper for begge lag. Spillerne virket  slitne.

Jeg ser for meg at vi får mange slike tette oppgjør, og da MÃ... den offensive kraften være utslagsgivende.
Per i dag er ikke Leeds gode nok offensivt. Leeds var likevel best i 2.omg, særlig etter byttene.
Men mot muren til Sheff W var ikke dette nok.

hva med flere langskudd? Men hvem kan skyte fra distanse? 8)

Mye enig her. Kreativitet er jo pr i dag Cook, Murphy og Dallas..... Og når kun 1- en av de starter som i dag så er det noe veldig tamt og grått over oss.
Vi trenger desperat en ving til, med fart...
Dette er for svakt på hjemmebane mot ett middels onsdagslag.
Håper virkelig vi har ressurser/ muskler til å gjøre ett par signeringer til FØR vinduet stenger :P :(

GeirO

Forsvaret: Generelt bra.
Midtbane: Her spilte Philips og Adeyemi seg ut, bør benkes.
Angrep: Liker de lette føttene til Antenucci og Dallas, vi bør dyrke dem. Woods er en gammeldags midtspiss som ofte scorer. Kan brukes, men ikke hele tiden.
MOT

sportcarl1

Quote from: GeirO on August 22, 2015, 22:20:26
Angrep: Liker de lette føttene til Antenucci og Dallas, vi bør dyrke dem. Woods er en gammeldags midtspiss som ofte scorer. Kan brukes, men ikke hele tiden.
Phillips ja, Adeyemi nej, i mina ögon bäste leedsspelare efter Bamba och Taylor

Torpe-do

Hvordan tror dere kampbildet ville ha endret seg dersom Cook var med i dag?

Jeg tror faktisk det kunne vært utslagsgivende. Og så ville jeg heller hatt Mowatt eller Murphy inn for Phillips. Jeg regner med Mowatt har fått litt benketid for hvile? Eller gjorde Phillips en for god figur sist kamp til å benkes?

Cannavaro

Kampen under ett er absolutt godkjent.  Det er fortsatt noe å forbedre ; særlig offensiv kreativitet og kraft.
Vi skal også tenke på at onsdagslaget kom til ER med stram formasjon, flere folk bak ballen og kjapt ballpress på egen halvdel. De ønsket å dra hjem med poeng, og fikk uttelling.  En utrolig vakker scoring og ellers få skapte sjanser.  Vi ble til tider tvunget til å slå mye høye oppspill og det passer ikke våre spillertyper.  Kampen ble i stor grad spilt på Wednesdays prinsipper, hadde vi scoret først kunne det sett annerledes ut.
Jeg liker Antenucci og det han skaper med sin fart og teknikk.  Han kan motta feilvendt og komme seg kjapt i rettvendt posisjon, bra egenskap.  Noen offside-avblåsninger som kanskje kunne vært utelatt med bedre timing i løpene.  Bamba fremstår som mer og mer viktig for oss.  Håper han ikke får avstengninger pga. gule kort, men ikke til å unngå trolig.  Taylor er en glimrende back.  Berardi også ojk idag, var meer med offensivt også.  Byram likte jeg også, han hat noe uforløst i seg, og det kommer denne sesongen tror jeg.
Wood er en goalgetter, det ser jeg på ham.  Det blir fler mål på ham denne sesongen.  Dallas også et pluss.  Vi trenger mer offensiv finesse fra indreløperne - idag Philips og Adeyenbi.  Laget "overall" fremstår solid i store deler av kampen.  Det har vært et hektik program og kampen bar preg av litt lite tempo.  Det kommer seg med mer overskudd i beina.  Syns dette er lovende.
MFLU - Miracles For Leeds United

Blank_File

Syns også som Cannavaro at dette var relativt greit. Første omgang et stort gjesp. Mye balltrilling og en del elendige pasninger. Cooper har et forferdelig første touch, men slår en del gode lange pasninger. Ble veldig imponert over backene våre i dag. Forsto at han vingen på Taylors side egentlig var ganske god? Berardi som vanlig litt vill, men jeg syns han også imponerte voldsomt. Bamba er alt sagt om fra før.
Ã... som også nevnt så må nok Adeyemi og Phillips ta skylda for at det ble lite godt pasningsspill på midten. Det gikk for seint og Phillips misser jo også voldsomt et par ganger. Litt skuffa over han i dag. Hadde håpet på mer. Adeyemi syns jeg var god i den rydderollen jeg har oppfattet at han har. Hadde han hatt stor kreativitet i tillegg ville han neppe vært i Leeds.
Dallas er matchavgjørende og ikke så veldig mye mer vel? Hadde håpet han skulle være av typen som kunne skape uro på godt strukturerte Sheffield Wednesday. Oppleves som litt under pari. Byram syns jeg var blant de beste av våre offensivt i første omgang og ble litt forstøkt at han gikk ut. Flott driv og mangler bare initiativer fra andre enn Antenucci.
Wood er vel også litt skuffende, men det er ingen tvil om at han også denne kampen lager mye rom for Antenucci. Også blei det jo mål på han også da. Var vel derfor han kom? Viktig. Og jeg spør meg selv, var det ikke egentlig 3 marginalt gale offsideavgjørelser også? Den siste der var i alle fall helt feil.
Antenucci har jeg utrolig sansen for. Kan ikke huske at han var så bevegelig i fjor høst på sitt beste? Kunne veldig fort avgjort kampen for oss i kveld.
Gøy at også Murphy og Mowatt kommer inn og endrer kampen. Murphy med veldig mange gode pasninger. Mowatt noe mer anonym, men spiller fort og enkelt slik at det ble bedre fart i angrepene. Tror Murphy og Adeyemi kunne blitt et bra par. Spennde og se laget nå som vår beste midtbanespiller er tilbake neste runde.

Jeg er mest uroa over at vi ikke makter å vinne en kamp vi styrer så til de grader... Kommer den biten til å bli bedre? Det må den. Ellers kommer Røsler snart til å ryke.

viking

Quote from: Josch on August 22, 2015, 17:00:09
vi manglet kreative spillere som f.eks  Coock.  Med Byram i form  ville vi hatt en god kant også. Han hadde ikke dagen. Litt  synd at Yorkshirederbyet kom etter fire tette kamper for begge lag. Spillerne virket  slitne.

Jeg ser for meg at vi får mange slike tette oppgjør, og da MÃ... den offensive kraften være utslagsgivende.
Per i dag er ikke Leeds gode nok offensivt. Leeds var likevel best i 2.omg, særlig etter byttene.
Men mot muren til Sheff W var ikke dette nok.

hva med flere langskudd? Men hvem kan skyte fra distanse? 8)
Lorimer ?

Asbjørn

LUFCDATA
‏@LUFCDATA   Liam Cooper completed more passes (64) than any other #LUFC player vs. Sheff Wed (88% pass success). Very tidy.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Nå må du få bort skylapper, balle! Med unntak av målet i mot, spiller Cooper en bortimot feilfri match. Mye sterkere hode- og duellspiller enn Bellusci, noe som tross alt er viktigere egenskaper for en Championshipstopper enn evnen til å slå en sjelden 40 meters pasning på lissa til medspiller.

Når pasningene atpå til sitter som de gjorde i går er det vanskelig å kritisere Røsler for å ha valgt Cooper i denne kampen. Sist jeg så Bellusci i en hel kamp kunne han vært sterkt medskyldig i tre baklengs,. Han kan takke dommeren og fru Fortuna at det ble med det ene.
Jon R.

Jon R

Silvestri 6 - Berardi 7, Bamba 8, Cooper 7, Taylor 7- Byram 6, Philips 4, Adeymi 5, Dallas 6 - * ANTENUCCI 8, Wood 6.  Sub: Mowatt 7, Murphy 7, Doukara
Jon R.

RoarG

Quote from: Jon R on August 23, 2015, 11:55:31
Silvestri 6 - Berardi 7, Bamba 8, Cooper 7, Taylor 7- Byram 6, Philips 4, Adeymi 5, Dallas 6 - * ANTENUCCI 8, Wood 6.  Sub: Mowatt 7, Murphy 7, Doukara
Privat rangering?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Quote from: RoarG on August 23, 2015, 12:43:12
Privat rangering?
Jepp, eller "fasiten" som jeg liker å kalle det.  ;D
Jon R.

baste

Irriterte meg over at Byram aldri brukte overlappen som kom på vår høyre side. Var vel Berardi som kom på løp etter løp. I mitt fotballhode skal Byram bruke løpet, og så får vi innlegg fra kant mot en stor og sterk Wood.

En kamp på det jevne. Ubesieret i ligaen. Men 3 p må snart komme.

MOT

Promotion 2010

Wood hadde sin klart beste kamp. En god 7er i mitt hode.
- traff med headingen
- farlig foran mål
- skåret
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on August 23, 2015, 15:39:26
Wood hadde sin klart beste kamp. En god 7er i mitt hode.
- traff med headingen
- farlig foran mål
- skåret

Svært svak første omgang etter min vurdering. Hevet seg betraktelig i 2 omgang men leverer bare unntaksvis over det mddelmådige. Goalgetter egenskapene han viser på målet kan bli gull verdt utover sesongen. Forøvrig synes jeg Wood fremstår som en bare litt over middels god hodespiller. Ikke tilfeldig at begge måla hans har kommet med beina. 2 mål på 4 kamper er godkjent. Holder han den målratioen forsvarer han akkurat prislappen.
Jon R.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Quote from: Asbjørn on August 23, 2015, 10:44:01
LUFCDATA
‏@LUFCDATA   Liam Cooper completed more passes (64) than any other #LUFC player vs. Sheff Wed (88% pass success). Very tidy.

Særs uviktig info. Forsvarsrekka står jo halve kampen og slår tversoverpasninger til hverandre.
MOT

Annesj

Så det er uviktig at forsvarerne våre slår nesten samtlige pasningenr til riktig farge??? Bra jobba. Dog enig i at det er lite kreativitet i dette laget. Men ikke legg slike kvaliteter på cooper og co. 
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kontakinte

Quote from: GeirO on August 22, 2015, 22:20:26
Adeyemi ut? Her må du følge gutten nøyere. Han er ganske sentral i utlikningen lørdag.

Kontakinte

Quote from: Jon R on August 23, 2015, 11:51:14
Nå må du få bort skylapper, balle! Med unntak av målet i mot, spiller Cooper en bortimot feilfri match. Mye sterkere hode- og duellspiller enn Bellusci, noe som tross alt er viktigere egenskaper for en Championshipstopper enn evnen til å slå en sjelden 40 meters pasning på lissa til medspiller.

Når pasningene atpå til sitter som de gjorde i går er det vanskelig å kritisere Røsler for å ha valgt Cooper i denne kampen. Sist jeg så Bellusci i en hel kamp kunne han vært sterkt medskyldig i tre baklengs,. Han kan takke dommeren og fru Fortuna at det ble med det ene.
Skylapper! Det er hva jeg mener! Ut i fra hva jeg så!! Om du mener noe annet så intr. det meg midt i rosetten. Cooper hadde en feil og den ble utslagsgivende dessverre, det var vell også han som drev med 40m passninger i ca 90min. Jeg synes det er ganske utrolig at du kritiserer Bellusci, for hvis om atte dersom. Ryddet godt opp for Cooper mot Doncaster mener jeg, ble LB den kampen.

Sydhagen

Tror nok Røsler vurderer ventet kampbilde før han tar et valg om enten Bellusci eller Cooper.
Cooper er sterkere enn Bellusci i luften og det er sannsynligvis grunnen til at han ble valgt mot Sheff Wed.
Røsler kjører og en rotasjon som er sunn og som forhåpentligvis vil gjøre at vi er mer utvilt enn våre konkurrenter når vi kommer til vinteren/våren.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Synes det blir litt lollete lolls å begynne å gi de helt store skyldfordelingene i et mål som fort blir årets mål i Championsship. Er vel like fullt Bamba sin "skyld" som opphever offisiden. Burde Silvestri også stått på strek og tatt ballen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Quote from: auren on August 24, 2015, 09:02:29
Synes det blir litt lollete lolls å begynne å gi de helt store skyldfordelingene i et mål som fort blir årets mål i Championsship. Er vel like fullt Bamba sin "skyld" som opphever offisiden. Burde Silvestri også stått på strek og tatt ballen?

auren

Enig. Krise det Bamba gjør der. Forsåvidt også enig i at Cooper må roe ned dissa 40meterne sine. Syns generelt vi varier lite. Forutsigbart å kun slå de lange på Wood. Dette kan være Röslers beskjed så vanskelig å ta spillern på det. Blir hypotetisk. Samtidig mangler vi spillere som tillater oss å variere mer å det er vel her intr i Forestieri og Limbomba kommer inn.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

AndyMathie

Quote from: TK20 on August 22, 2015, 17:05:39
Grei kamp av gutta. Liker at det defensive virker veldig solid, selv med Cooper inn for Bellusci. Sitter med følelsen av at Rösler på sikt ønsker å bruke Cooper oftere, noe jeg er enig i.

Synes Byram-kritikken beviser at enkelte har (for) høye forventninger. Ã...penbart ikke verdt £8M, men allikevel en av våre bedre i første omgang.

Phillips var litt skuffende i dag, bør roteres ut igjen til fordel for Murphy/Mowatt. Adeyemi virker viktig for Röslers plan, og synes ikke han fortjener å settes ut.

Man kan si mye om langpasningene til Cooper, men kvaliteten var upåklagelig! Synes han traff på lissa hver gang; hvorvidt han slår for mange lange er en annen diskusjon.

Også positivt at til og med Doukara, som virket veldig ferdig i fjor, ser ut som en ressurs. Dagens beste pasning når han drusa'n med vrista mot Antenucci. Det vitner om god man management av Rösler.

For uten Bamba var Taylor min BB. Solid i alt han gjør, takler godt, hurtig, og slo en megacross fra stillestående helt på dødlinja.

Tror det offensive setter seg etterhvert, da kan dette bli aldri så moro. Gleder meg!

Vanvittig bra innlegg. Helt enig i dine vurderinger! Mange som bare ser det som ikke er bra, men mye er bra og vi ser som langt bedre ut enn i fjor på samme tid :)
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Da lar jeg denne stå som mine rangeringer også etter denne kampen. Helt enig med vurderingene. Jeg skal la rangeringen etter kampene avgjøre hvem jeg tar som årets spiller. Til nå ligger vel Bamba best an kanskje samme med Ante!?

AndyMathie

Quote from: Kontakinte on August 24, 2015, 08:42:03
Quote from: Jon R on August 23, 2015, 11:51:14

Skylapper! Det er hva jeg mener! Ut i fra hva jeg så!! Om du mener noe annet så intr. det meg midt i rosetten. Cooper hadde en feil og den ble utslagsgivende dessverre, det var vell også han som drev med 40m passninger i ca 90min. Jeg synes det er ganske utrolig at du kritiserer Bellusci, for hvis om atte dersom. Ryddet godt opp for Cooper mot Doncaster mener jeg, ble LB den kampen.

Ja det er for meg uforståelig at så kloke folk som Jon R også kritiserer Bellusci. Bellusci er en fantastisk stopper, mange mange hakk bedre enn Cooper og de som mener det motsatte må jeg bare si at da har man rett og slett i god nok peiling på spillet fotball.

B_Ød

Hvordan lå vi an etter 4 kamper i 2014 egentlig, ser så mange her inne som mener vi er langt bedre i år??
Ups & Ups!!