Skrevet av Emne: Spiller: Jordan Botaka  (Lest 71970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

« Siste redigering: Januar 29, 2016, 18:17:05 av Hallgeir * »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #1 på: September 01, 2015, 13:06:06 »
We are delighted to announce the signing of winger Jordan Botaka on a two-year deal from Dutch club Excelsior.

The 22-year-old, a Congo international, has moved to Elland Road for an undisclosed fee. He becomes United’s eighth new arrival of the summer and the first on transfer deadline day.

Botaka said: “I am very happy, it happened very fast. In two or three days everything was arranged, it was just crazy.

“I knew Leeds were a big club. I looked a few things up and I heard from other people. This is a new adventure for me.”

Botaka, nicknamed ‘The Wizard’ for his trickery and speed, began his professional career in Belgium with Club Brugge, but departed for Excelsior in 2013 after a brief loan spell at Portuguese side Belenenses.

He quickly established himself as a regular with Excelsior and helped them to Eredivise promotion in his first season at the club. Botaka featured 33 times in the Dutch top-flight last term and had been ever-present so far this campaign.

As a youngster he was capped three times at Under-19s level for the Netherlands, but he instead opted to represent Congo and made his full international debut for them earlier this year.

Botaka is currently away on international duty with Congo and will link up with his new team-mates next week at Thorp Arch after facing Central Africa.

Uwe Rosler had made no secret of his desire to bring in a winger before Tuesday’s 6pm deadline, and Botaka becomes the head coach’s eighth new addition of a productive summer for the club.

The winger follows Charlie Horton, Lee Erwin, Sol Bamba, Chris Wood, Tom Adeyemi (loan), Ross Turnbull and Stuart Dallas through the door at Elland Road, and he could make his United debut against Brentford a week on Saturday (September 12).


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #2 på: September 01, 2015, 13:12:25 »
spennende :-)
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #3 på: September 01, 2015, 13:27:39 »
Lee Sobot ‏@LeeSobotYEP  · 13m13 minutes ago 
Excelsior director Ferry de Haan laughs at suggestions Botaka cost €1.5m: "I wish it was true. It was a lot lower." #lufc #lufclive
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #4 på: September 01, 2015, 13:54:07 »
Supert, stallen ser bedre ut enn på lenge nå.


MOT

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #5 på: September 01, 2015, 14:26:34 »
Har tro på denne signeringen her!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #6 på: September 01, 2015, 14:31:19 »
Herlig signering. Var vanvittig viktig å få inn en til ving! Håper vi signer en ekstra ving i løpet av dagen. For med 2 vinger i stallen på 2 plasser er det litt smått selv om Antenucci og Byram også kan brukes på vingene, men spesielt Byram ser helt utilpass på vingen.
We are Leeds and we are proud of it!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #7 på: September 01, 2015, 14:53:15 »
Herlig twitter melding fra Botaka:

If the world only knew what this means to me.. Can't hold my emotions ! God is good ! #proud #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #8 på: September 01, 2015, 14:53:38 »
Yes. Nå begynner troppen å ligne noe.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sleivind

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #9 på: September 01, 2015, 15:12:10 »
Siden ingen har dradd denne enda.

Vi får håpe Jordan vet hvordan  ::)

Uansett en spennende spiller som gjør at vi får flere strenger å spille på!

Ankerjon15

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #10 på: September 01, 2015, 16:08:03 »
Dette var bra signering tror og håper jeg, har troa på en god sesong med opprykk i år.

lojosang

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #11 på: September 01, 2015, 16:38:40 »
Det er bare å håpe han ikke er for hard på børsten.  ;D
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #12 på: September 01, 2015, 20:45:50 »
Det er bare å håpe han ikke er for hard på børsten.  ;D


Jordan får sagt det:

@BotakaJordan: LUFC Supporters.. Already love them ! #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #13 på: September 01, 2015, 21:00:02 »
Med god erfaring fra Eresdivision håper jeg dette blir en forsterkning.
MOT

Blank_File

Sv: Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #14 på: September 02, 2015, 01:40:49 »
Med Botaka på plass håper jeg at Byram kan gå ned på back igjen.

Gufrias

Sv: Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #15 på: September 02, 2015, 06:50:09 »
Med Botaka på plass håper jeg at Byram kan gå ned på back igjen.
+1

...og med lukkede vinduer håper jeg Byram kan finne tilbake formen igjen.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #16 på: September 02, 2015, 08:24:39 »
Vår nye landslagsmann:

@BotakaJordan: Up to Africa Congo Kinshasa #LEOPARD #MULUNGE
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #17 på: September 02, 2015, 08:27:37 »
Leeds United: Botaka delight at joining Whites

Jordan Botaka
06:07Wednesday 02 September 2015

Leeds United brought a productive transfer window to a quiet end last night, wrapping up the signing of Jordan Botaka but deciding against a deal for Watford’s Lloyd Dyer.

The Elland Road club turned their attention to 32-year-old Dyer in the hours before yesterday’s 6pm deadline but opted to stick with their squad after making Botaka their eighth and last recruit of the summer. Botaka signed a two-year contract at Elland Road and then flew out of England to link up with Congo’s squad ahead of an international fixture later this week.

The 22-year-old, who joined Leeds from Dutch top-flight club Excelsior in a deal worth around £1m, will return to Yorkshire to train with Uwe Rosler’s players ahead of United’s next league game at home to Brentford on September 12.

His contract gives Leeds the right to extend it by a further two years, in effect tying Botaka down until 2019 if the winger impresses during the next two seasons.

Botaka said: “I am very happy. It happened very fast. In two or three days everything was arranged. It was just crazy.

“I knew Leeds were a big club. I looked a few things up and I heard from other people. This is a new adventure for me.”

His transfer from Holland was finalised well in advance of yesterday’s deadline but Leeds considered a number of last-ditch options in the market, including Watford veteran Dyer.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #18 på: September 02, 2015, 08:28:34 »
Med god erfaring fra Eresdivision håper jeg dette blir en forsterkning.
For meg totalt ukjent spiller, sannsynligvis kjøpt inn til "budsjettpris" Sikkert ung og lovende men i utgangspunktet en spiller jeg har svært lave forventninger til. Tviler på at denne karen får mange kampene denne høsten.
Jon R.

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #19 på: September 02, 2015, 10:12:04 »
Med god erfaring fra Eresdivision håper jeg dette blir en forsterkning.
For meg totalt ukjent spiller, sannsynligvis kjøpt inn til "budsjettpris" Sikkert ung og lovende men i utgangspunktet en spiller jeg har svært lave forventninger til. Tviler på at denne karen får mange kampene denne høsten.
Hva skal du spise, hvis om atte dersom? ;). Av filmateriale som er tilgjengelig, har han fart og teknikk som vil få Byram til å rødme. Tror han kommer inn fra benken neste kamp jeg, og gjør høyre side til sin! ;D.

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #20 på: September 02, 2015, 10:20:40 »
Med god erfaring fra Eresdivision håper jeg dette blir en forsterkning.
For meg totalt ukjent spiller, sannsynligvis kjøpt inn til "budsjettpris" Sikkert ung og lovende men i utgangspunktet en spiller jeg har svært lave forventninger til. Tviler på at denne karen får mange kampene denne høsten.
Hva skal du spise, hvis om atte dersom? ;). Av filmateriale som er tilgjengelig, har han fart og teknikk som vil få Byram til å rødme. Tror han kommer inn fra benken neste kamp jeg, og gjør høyre side til sin! ;D.


Jeg tror du er spot on kontaktinte! Dette ser ut som en kjempe signering og jeg tror han er bedre enn Dallas. Hadde bare kontrakt ut denne sesongen og det er jo derfor vi fikk han til knappe millionen!
We are Leeds and we are proud of it!

AllWhiteTøyen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #21 på: September 02, 2015, 13:02:22 »
Tror dette er en kanonsignering, men det sa jeg også om David White, Frank Strandli og han venstre backen vi lånte fra Real Madrid. Talentspeider er ingen jobb for meg altså.
 

Frode

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #22 på: September 02, 2015, 13:41:04 »
Tror dette er en kanonsignering, men det sa jeg også om David White, Frank Strandli og han venstre backen vi lånte fra Real Madrid. Talentspeider er ingen jobb for meg altså.
White gjorde det vel OK, tross alt.
 

GeirO

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #23 på: September 02, 2015, 16:58:58 »
Tror dette er en kanonsignering, men det sa jeg også om David White, Frank Strandli og han venstre backen vi lånte fra Real Madrid. Talentspeider er ingen jobb for meg altså.
White gjorde det vel OK, tross alt.
Og Strandli også.........i starten ;)
MOT

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #24 på: September 02, 2015, 16:59:37 »
Tror dette er en kanonsignering, men det sa jeg også om David White, Frank Strandli og han venstre backen vi lånte fra Real Madrid. Talentspeider er ingen jobb for meg altså.
White gjorde det vel OK, tross alt.
Og Strandli også.........i starten ;)

Og nå SPORT!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #25 på: September 02, 2015, 18:40:35 »
Helt ukjent han her, antar han er grundig sjekket ut. Håper vi får mye kvalitet for pengene. MOT

Josch

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #26 på: September 02, 2015, 19:34:19 »

Jeg kommer bare på EN fra Eredivision som har lykkes i Leeds:   Robert Molenaar.!

Clyde Winjard? Nei
Hasselbaink (nederlender fra Martimo)? Ja

Håper dette ikke er en lynving som  får klippet av beina i ch.ship. 8)
Tviler på om han fikser den engelske stilen med det første. Mye innbytter på slutten av kamper eller lite spilletid , tipper jeg.

Runar

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #27 på: September 02, 2015, 19:46:23 »

Jeg kommer bare på EN fra Eredivision som har lykkes i Leeds:   Robert Molenaar.!

Clyde Winjard? Nei
Hasselbaink (nederlender fra Martimo)? Ja

Håper dette ikke er en lynving som  får klippet av beina i ch.ship. 8)
Tviler på om han fikser den engelske stilen med det første. Mye innbytter på slutten av kamper eller lite spilletid , tipper jeg.

Willhem Korsten?
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #28 på: September 02, 2015, 20:33:57 »

Jeg kommer bare på EN fra Eredivision som har lykkes i Leeds:   Robert Molenaar.!

Clyde Winjard? Nei
Hasselbaink (nederlender fra Martimo)? Ja

Håper dette ikke er en lynving som  får klippet av beina i ch.ship. 8)
Tviler på om han fikser den engelske stilen med det første. Mye innbytter på slutten av kamper eller lite spilletid , tipper jeg.

Willhem Korsten?

Mer suksess i Tottenham før kneet røyk!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #29 på: September 02, 2015, 22:51:46 »
Med god erfaring fra Eresdivision håper jeg dette blir en forsterkning.
For meg totalt ukjent spiller, sannsynligvis kjøpt inn til "budsjettpris" Sikkert ung og lovende men i utgangspunktet en spiller jeg har svært lave forventninger til. Tviler på at denne karen får mange kampene denne høsten.
Hva skal du spise, hvis om atte dersom? ;). Av filmateriale som er tilgjengelig, har han fart og teknikk som vil få Byram til å rødme. Tror han kommer inn fra benken neste kamp jeg, og gjør høyre side til sin! ;D.
Spiser ingen hatter for han her. For alt jeg vet er han kjempegod.  ;D
Jon R.