Skrevet av Emne: Spiller: Jordan Botaka  (Lest 71776 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #60 på: September 16, 2015, 15:14:46 »
Botaka i U-21 kampen:

WALMOT3 ‏@WALMOT33  · 5 t5 timer siden 
#LUFC Jordan Botaka v #bcfc #U21s https://vine.co/v/eUqJMjKgOxT



WALMOT3 ‏@WALMOT33  · 5 t5 timer siden 

#LUFC Casper Sloth GOAL v #bcfc #U21s https://vine.co/v/eUqzVa3VFDQ

 

FÃ… HAM INN!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #61 på: September 16, 2015, 15:17:34 »
WALMOT3 ‏@WALMOT33  · 5 t5 timer siden 
#LUFC Jordan Botaka v #bcfc #U21s https://vine.co/v/eUqJMjKgOxT



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #62 på: September 16, 2015, 15:20:20 »
WALMOT3 ‏@WALMOT33  · 5 t5 timer siden 
#LUFC Jordan Botaka v #bcfc #U21s https://vine.co/v/eUqJMjKgOxT





En litt lengre sekvens :

#LUFC Jordan Botaka v #bcfc #U21s http://t.co/ieb5tGfWAa
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #63 på: September 16, 2015, 18:08:29 »
Han er ganske sinnsyk, men frykter vi river oss i håra når han prøver disse dribleraidene sine gang etter gang og mislykkes / no end product. Her var det mye show, men pasningen frem til Sloth er klasse. Håper han er å finne på benken mot MK Dons, og får slippe innpå siste 20-30 min.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #64 på: September 16, 2015, 20:13:52 »
Han er ganske sinnsyk, men frykter vi river oss i håra når han prøver disse dribleraidene sine gang etter gang og mislykkes / no end product. Her var det mye show, men pasningen frem til Sloth er klasse. Håper han er å finne på benken mot MK Dons, og får slippe innpå siste 20-30 min.

auren

Enig. Prøves ut i 2. Omgang... Ser ut som krydder for oss da- må antagelig lykkes med de to første tricksa' - ellers blir det mye armer og bein ;D
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #65 på: September 16, 2015, 22:36:18 »
Han er ganske sinnsyk, men frykter vi river oss i håra når han prøver disse dribleraidene sine gang etter gang og mislykkes / no end product. Her var det mye show, men pasningen frem til Sloth er klasse. Håper han er å finne på benken mot MK Dons, og får slippe innpå siste 20-30 min.

auren

Enig. Prøves ut i 2. Omgang... Ser ut som krydder for oss da- må antagelig lykkes med de to første tricksa' - ellers blir det mye armer og bein ;D


Er det ikke fullstendig uforståelig at han spiller U-21 når laget skriker etter kreativitet? I to hele HJEMMEKAMPER!

Neida, sleng han innpå siste 20 min i en BORTEKAMP og håp på undere!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #66 på: September 18, 2015, 17:15:38 »
@Thomkirwin: Rösler says he has been impressed with Botaka in training, believes he will offer the team 'something different' #lufc

@LUFC: Rosler on Botaka: "I saw the game on Monday, he can offer us something different. He likes to be on the ball, he just needs to adapt." #lufc

@APOPEY: Rosler has kept his players on their toes about their selection for tomorrow. He will take Botaka in a 19 man traveling squad. #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #67 på: September 25, 2015, 15:32:25 »
@PhilHayYEP: Rosler wanted to give Botaka a debut off the bench at MK Dons but the circumstances didn't allow it. "He's been very lively this week."


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Frode

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #68 på: September 27, 2015, 17:31:15 »
Ikke ulik gode gamle Thomas Hearns (bokseren, med klassiske oppgjør mot Sugar Ray Leonard)
« Siste redigering: September 27, 2015, 17:36:28 av Frode »
 

Jon R

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #69 på: September 27, 2015, 23:59:13 »
Synes han så god ut. Mye one touch. Innlegget rett på panna til Ante var klasse. Kunne kanskje våget å utfordre mer men alt i alt en lovende debut. Spørsmålet er om vi blir sårbare defensivt på høyresiden. Jobbet vel ikke veldig mye bakover?
Jon R.

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #70 på: September 28, 2015, 07:44:47 »
Høres ut som en godkjent kamp. Bli nok bedre og bedre

MOT

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #71 på: September 28, 2015, 07:58:57 »
Synes han så god ut. Mye one touch. Innlegget rett på panna til Ante var klasse. Kunne kanskje våget å utfordre mer men alt i alt en lovende debut. Spørsmålet er om vi blir sårbare defensivt på høyresiden. Jobbet vel ikke veldig mye bakover?

Litt uenig. Synes faktisk han jobbet ganske bra hjemover til tider.
Synes vingene våre generelt sliter med at spillet ikke blir brettet ut nok. Cook og Mowatt har en tendens til å spille ballen sentralt litt for mye. Sjelden at vingene våres blir spilt fri slik at de kan sette fart mot back, eventuelt i rommet bak backen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #72 på: September 28, 2015, 09:10:44 »
Synes han så god ut. Mye one touch. Innlegget rett på panna til Ante var klasse. Kunne kanskje våget å utfordre mer men alt i alt en lovende debut. Spørsmålet er om vi blir sårbare defensivt på høyresiden. Jobbet vel ikke veldig mye bakover?

Litt uenig. Synes faktisk han jobbet ganske bra hjemover til tider.
Synes vingene våre generelt sliter med at spillet ikke blir brettet ut nok. Cook og Mowatt har en tendens til å spille ballen sentralt litt for mye. Sjelden at vingene våres blir spilt fri slik at de kan sette fart mot back, eventuelt i rommet bak backen.

Synes også Botaka jobbet bra defensivt. Flere fine pasninger og kombinasjoner med bl.a. Berardi. Men jeg skulle ønske han våget mer, at han var modigere. Men alt i alt en grei debut. Det blir spennende å følge fortsettelsen. Er han mentalt sterk nok til å blomstre på Elland Road?

Annesj

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #73 på: September 28, 2015, 10:27:07 »
Absolutt en godkjent debut ja. Vanskelig kamp å debutere i bort mot ligaens kanskje beste lag. Spiller trygt med mye one touch som nevnt. Våge mer kommer sammen med tryggheten tror jeg. Vi KAN får mye glede av Botaka og Buckley på sidene. Dallas syns jeg har skuffa så langt.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #74 på: September 28, 2015, 11:38:28 »
Godkjent debut. Bare vent til denne karen blir skikkelig varm i trøya.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #75 på: September 28, 2015, 12:09:16 »
Absolutt en godkjent debut ja. Vanskelig kamp å debutere i bort mot ligaens kanskje beste lag. Spiller trygt med mye one touch som nevnt. Våge mer kommer sammen med tryggheten tror jeg. Vi KAN får mye glede av Botaka og Buckley på sidene. Dallas syns jeg har skuffa så langt.

Får håpe at Dallas kan vokse på at vi nå får inn Buckley og Botaka.
Dallas har vært vår eneste rene vingspiller sålangt i år. Mye ansvar på han som har måtte spille hver kamp,
ett ansvar han ikke har klart å håndert så langt.
Gi Dallas noen kamper på benken med innhopp så kanskje han blomstrer opp sammen med de to B`ene  :)
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #76 på: September 28, 2015, 12:24:11 »
Føler vi ikke bruker kantene nok uansett til å ha rene vingspillere. Javist vi skriker etter gode kantspillere. Men når ballen ikke er ofte nok der. Ja da blir det vanskelig. Ser sjelden crossere for å gjøre motstanderne i ubalanse. Kantene har fått ballen når motstanderen har kunne enkelt og greit bare sideforskyvet seg. Og da blir det ikke lett å være kanspiller

RoarG

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #77 på: September 28, 2015, 12:32:14 »
Nå var jo det typiske målet for kantspillerne, Wood, ute av kampen mot Boro. Kanskje Røsler burde ja valgt en mer sentertung (for et uttrykk) midtbane og ofret kantene i den kampen? F.eks., latt Dallas starte på benken, og heller hatt inn en mer ballvinnende type, som Murphy?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #78 på: September 28, 2015, 12:52:45 »
Føler vi ikke bruker kantene nok uansett til å ha rene vingspillere. Javist vi skriker etter gode kantspillere. Men når ballen ikke er ofte nok der. Ja da blir det vanskelig. Ser sjelden crossere for å gjøre motstanderne i ubalanse. Kantene har fått ballen når motstanderen har kunne enkelt og greit bare sideforskyvet seg. Og da blir det ikke lett å være kanspiller

Her er jeg for en gangs skyld helt enig med deg, Håkon.

Likevel syns jeg faktisk at vi hadde bedre link up med Antenucci enn jeg fryktet på forhånd. Da jeg hørte Wood var ute, regnet jeg egentlig med at vi knapt ville ha ballen over midtbanen, men det var ikke tilfelle i denne kampen. Leeds presterte mer enn Boro, selv om de større sjansene uteble.

Men du har helt rett angående kantspillere. Man så det helt klart og tydelig i kampen mellom Spurs og City og. City har en verdensklassespiss på topp, som er ekstremt god til å rive seg løs og kan avslutte ute av balanse og på alle mulige måter. MEN - han er 170 høy og ikke god i lufta.

Da må det være ekstremt frustrerende at Citys kantspillere går ned til linja, stopper opp, holder på ballen, gjør en finte eller to uten hensikt å gå forbi, spiller ballen videre til backen som har kommet opp og som så skal stå stille og drible backen til Spurs. Ikke bare har ikke Aguero nubb til å vinne et av de få innleggene som måtte komme forbi, men alle løpene som evt har kommet inn i feltet har stoppet helt opp. Det samme gjelder kort corner.

Jeg forstår at man roer ned på 2- og 3-0, som Barca, men balltempo er nødvendig for å score mål. Som Drillo sier det: Det er nesten "umulig" å score mot etablert forsvar.

Spiller man med Antenucci på topp, samt den midtbanen vi har nå (med "mygger" som Cook og Mowatt i indreløperrollene) må innleggene komme tidlig og bak fireren. Vi får en annen punch med Wood sentralt, men jeg er uansett mer fan av en hurtig og direkte spillestil. Det er vel også Röslers ideelle plan, men per i dag er vi rett og slett ikke gode nok til å presse høyt og så raskt balltempo. (heavy metal football).
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #79 på: September 28, 2015, 13:43:29 »
Vi spiller jo en litt statisk type fotball, ikke mange av våre spillere får ballen i beina i fart samtidig som de har et forsprang på motspilleren.

Vi må spille litt mer som jeg spiller FIFA, jeg løper mot motstander og når han støter spiller jeg ballen og fortsetter å løpe, får ballen tilbake og voila: GOAL.

Eneste som klarer dette er Cook så langt, uten han i laget så er det lite dynamikk. Det betyr ikke at vi ikke kan forandre på dette, men da må vi spiller annerledes.

Ser for dere en Botaka med et forsprang på backen i full fart mot mål, da vil det skje ting.

Så vi må spille fra oss ballen og fortsette løpet fremover, ikke være så redd for å miste ballen at vi ikke tør å løpe i "djupled"...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #80 på: September 28, 2015, 13:44:42 »
litt for lett fratatt ballen mener jeg...
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #81 på: Oktober 03, 2015, 18:07:15 »
I like! !! 8) 8)
Marching On! 4276

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #82 på: Oktober 03, 2015, 18:10:18 »
intressant spelartyp, mycket bra inhopp idag.
 

Jon R

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #83 på: Oktober 03, 2015, 20:29:13 »
Ser ut som et vanvittig talent, av evt helt annet kaliber enn Adryan og andre håpefulle signeringer vi har gjort de siste åra. Blir rett og slett glad av å se på han.
Jon R.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #84 på: Oktober 03, 2015, 20:40:29 »
Bare han ikke blir ødelagt av spillestilen til Uwe.. Han må ha ballen i beina, hver eneste gang!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #85 på: Oktober 03, 2015, 20:43:43 »
Ser ut som et vanvittig talent, av evt helt annet kaliber enn Adryan og andre håpefulle signeringer vi har gjort de siste åra. Blir rett og slett glad av å se på han.

Enig. Glad over de fikse, og samtidig effektive tingene han gjør, og generelt glad for at vi endelig har en som kan gjøre slike ting..

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #86 på: Oktober 03, 2015, 22:03:56 »
Fantastisk spiller som jeg tror til slutt blir årets spiller i Leeds. Så god tror jeg nemlig han er. Håper han starter hver eneste kamp heretter!
We are Leeds and we are proud of it!

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #87 på: Oktober 03, 2015, 22:46:53 »
Fantastisk spiller som jeg tror til slutt blir årets spiller i Leeds. Så god tror jeg nemlig han er. Håper han starter hver eneste kamp heretter!
får en att tänka lite på max gradel
 

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #88 på: Oktober 04, 2015, 07:27:33 »
Spennende spiller, men innleggene hans var ikke bra i går. Om jeg ikke husker feil så var det innleggskvaliteten som var hans største minus i tiden i Holland også. Men vi trenger en slik spiller med X-faktor!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #89 på: Oktober 04, 2015, 08:09:20 »
Meget bra innhopp.