Skrevet av Emne: Spiller: Jordan Botaka  (Lest 72016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #120 på: Januar 12, 2016, 08:11:16 »
Skjønner ikke helt denne vurderingen. Det har lyst etter slike spillertyper de siste månedene. Selv om innleggene har vært av varierende kvalitet, har Botaka vist at han har kvalitet på dette nivået.

Og ikke minst vist at han har kvaliteter vi har manglet. Langt i fra gjort seg bort det han har spilt. Jeg ser potensiale i denne spilleren.

For øvrig synes jeg Evans prater mer enn en gjennomsnittlig auksjonarius.



Ja. La oss få inn Botaka, og ut med Evans ::)

Kato

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #121 på: Januar 12, 2016, 08:17:30 »
Skjønner ikke helt denne vurderingen. Det har lyst etter slike spillertyper de siste månedene. Selv om innleggene har vært av varierende kvalitet, har Botaka vist at han har kvalitet på dette nivået.

Og ikke minst vist at han har kvaliteter vi har manglet. Langt i fra gjort seg bort det han har spilt. Jeg ser potensiale i denne spilleren.

For øvrig synes jeg Evans prater mer enn en gjennomsnittlig auksjonarius.



Ja. La oss få inn Botaka, og ut med Evans ::)

Hva er det slags tull? Er det ikke bedre å diskutere innhold i det man skriver enn bare fjas?
« Siste redigering: Januar 12, 2016, 08:19:58 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #122 på: Januar 12, 2016, 08:27:44 »
Tror nok at Botaka har kvaliteter. Han var den eneste som lyste opp sist gang jeg var over på ER.
Tipper at grunnen til at han ikke får spille er pga mangel på jobbing hjemover. Evans forlanger 100% innsats.
Bare se på Byram/Dallas de siste kampene. Alltid med hjemover når motstander har ballen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #123 på: Januar 12, 2016, 08:29:48 »
Tror nok at Botaka har kvaliteter. Han var den eneste som lyste opp sist gang jeg var over på ER.
Tipper at grunnen til at han ikke får spille er pga mangel på jobbing hjemover. Evans forlanger 100% innsats.
Bare se på Byram/Dallas de siste kampene. Alltid med hjemover når motstander har ballen.

Godt poeng. I tillegg snakker Evans om end-product. Flink å utfordre med fart, og komme seg forbi, men innleggene har vært mildt sagt variable.
 

Sterland

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #124 på: Januar 12, 2016, 09:41:17 »
Tror nok at Botaka har kvaliteter. Han var den eneste som lyste opp sist gang jeg var over på ER.
Tipper at grunnen til at han ikke får spille er pga mangel på jobbing hjemover. Evans forlanger 100% innsats.
Bare se på Byram/Dallas de siste kampene. Alltid med hjemover når motstander har ballen.

Godt poeng. I tillegg snakker Evans om end-product. Flink å utfordre med fart, og komme seg forbi, men innleggene har vært mildt sagt variable.

Han bør iallefall vurderes som en supersub. En spiller som har egenskapene til å endre et kampbilde, og skape litt action.

samadhi

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #125 på: Januar 12, 2016, 10:39:42 »
Det i alle tilfeller uforståelig at Botaka ikke en gang har kom på benken i det tette juleprogrammet,
eller i cupkampen mot Rotherham. Virker som alle andre kommer foran i køen.
Både Bianchi, Sloth, Doukara og Erwin har alle vært innom troppen siste kampene, men Botaka blir holdt utenfor. Regner heller ikke med at det har vært noen uenigheter mellom dem, for da hadde vel Evans fortalt det.

Synes han fotjener flere sjanser. Har mye av det som vi har manglet fremover i år.
marching on together,
derudaf forever...

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #126 på: Januar 12, 2016, 11:16:27 »
Synd at han omtrent ikke har truffet på noe siste 3.del så langt ellers så tror jeg at han hadde fått mange flere sjanser. For bortsett fra siste 3.del har han vært en fryd å se på, men det er jo akkurat siste 3.del som er viktig å levere så selv om jeg ikke er enig i Evans vurderinger når det gjelder Botaka så forstår jeg dem.
We are Leeds and we are proud of it!

Blank_File

Sv:
« Svar #127 på: Januar 12, 2016, 11:19:12 »
Jeg skjønner ærlig talt ikke om det dere snakker om at han ikke jobber hjemover heller. Kan absolutt ikke se at han sløyfa den jobben når han spilte. Jeg fatter heller ikke at han ikke får sjansen. Han har skills som vi, som nevnt, har etterlyst i årevis!

Runar

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #128 på: Januar 12, 2016, 11:37:33 »
Tror nok at Botaka har kvaliteter. Han var den eneste som lyste opp sist gang jeg var over på ER.
Tipper at grunnen til at han ikke får spille er pga mangel på jobbing hjemover. Evans forlanger 100% innsats.
Bare se på Byram/Dallas de siste kampene. Alltid med hjemover når motstander har ballen.

Godt poeng. I tillegg snakker Evans om end-product. Flink å utfordre med fart, og komme seg forbi, men innleggene har vært mildt sagt variable.

Imotsetning til de sinnsykt mange gode og farlige innleggene som våre vanlige kantspillere har levert i kamp etter kamp.

Den observasjonen at Botaka ikke treffer på siste innlegg er ikke basert illusjoner og ikke observasjoner. Han smalt vel inn et innlegg mot Boro som satt Antenucci helt ledig foran mål. At han er noen Beckham er ikke min påstand.

Ser du kan spillerne våre slåes det innlegg som er ufarlige i hver kamp, vi kan å merke oss at vi ikke ofte nok sette kantspillerne våre opp i gode innlegg situasjoner. Botaka sitt fysiske og ferdighetsmessige utgangspunkt bør gjøre at han kan komme til innleggs posisjoner oftere.
 

Cherry

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #129 på: Januar 12, 2016, 14:12:03 »
Klar tale fra Evans i YEP:

With Jordan, I’m not seeing the quality or the end-product I need to see. It’s that simple.”

Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-botaka-is-yet-to-convince-head-coach-evans-1-7668035#ixzz3x2E69hLI
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #130 på: Januar 12, 2016, 20:58:08 »
Tror nok at Botaka har kvaliteter. Han var den eneste som lyste opp sist gang jeg var over på ER.
Tipper at grunnen til at han ikke får spille er pga mangel på jobbing hjemover. Evans forlanger 100% innsats.
Bare se på Byram/Dallas de siste kampene. Alltid med hjemover når motstander har ballen.

Godt poeng. I tillegg snakker Evans om end-product. Flink å utfordre med fart, og komme seg forbi, men innleggene har vært mildt sagt variable.


Evans er nok mer på BRYT NED OG BYGG OPP! Bare se på Byram!


Kanskje han ikke kan noe annet! Liker å være litt "big" han også!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #131 på: Januar 13, 2016, 14:58:06 »
Håper Botaka er tilbake snart. Vi trenge kreativitet. Han kan bare bli bedre med mer spilletid.

Come on Evans !

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #132 på: Januar 13, 2016, 15:16:43 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #133 på: Januar 13, 2016, 15:37:32 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Helt naturlig?

Klart at det finnes folk som presterer bedre på kamp enn trening, men hvis det er holdninger og mangle på innsats så kan jo ikke det belønnes med kamper. Her stoler jeg på Evans & co.

Jeg skulle ønske Botaka lykkes og blir god for oss. Men å mene at Evans gjør en stor feil blir for dumt. Du har ingen forutsetninger, så sant du ikke ser treninger, reservelags kamper osv.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #134 på: Januar 13, 2016, 15:54:34 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Helt naturlig?

Klart at det finnes folk som presterer bedre på kamp enn trening, men hvis det er holdninger og mangle på innsats så kan jo ikke det belønnes med kamper. Her stoler jeg på Evans & co.

Jeg skulle ønske Botaka lykkes og blir god for oss. Men å mene at Evans gjør en stor feil blir for dumt. Du har ingen forutsetninger, så sant du ikke ser treninger, reservelags kamper osv.


Kanskje ikke i Evans måte å se på det. Men har vært fotballtrener selv. Og vet at fotballspillere stort sett tenker likt uansett om de er amatør eller proff.
Tror det var Bob Paisley som en gang uttalte at Kevin Keegan var den lateste fotballspilleren han hadde på trening. Og hvis da Paisley skal ta en Evans. Ja da hadde i hvertfall ikke fotballverdenen sett mye til Kevin Keegan

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #135 på: Januar 13, 2016, 16:02:21 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Helt naturlig?

Klart at det finnes folk som presterer bedre på kamp enn trening, men hvis det er holdninger og mangle på innsats så kan jo ikke det belønnes med kamper. Her stoler jeg på Evans & co.

Jeg skulle ønske Botaka lykkes og blir god for oss. Men å mene at Evans gjør en stor feil blir for dumt. Du har ingen forutsetninger, så sant du ikke ser treninger, reservelags kamper osv.


Kanskje ikke i Evans måte å se på det. Men har vært fotballtrener selv. Og vet at fotballspillere stort sett tenker likt uansett om de er amatør eller proff.
Tror det var Bob Paisley som en gang uttalte at Kevin Keegan var den lateste fotballspilleren han hadde på trening. Og hvis da Paisley skal ta en Evans. Ja da hadde i hvertfall ikke fotballverdenen sett mye til Kevin Keegan

 ???

Du har rett. Evans ut!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #136 på: Januar 13, 2016, 17:50:20 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Helt naturlig?

Klart at det finnes folk som presterer bedre på kamp enn trening, men hvis det er holdninger og mangle på innsats så kan jo ikke det belønnes med kamper. Her stoler jeg på Evans & co.

Jeg skulle ønske Botaka lykkes og blir god for oss. Men å mene at Evans gjør en stor feil blir for dumt. Du har ingen forutsetninger, så sant du ikke ser treninger, reservelags kamper osv.


Kanskje ikke i Evans måte å se på det. Men har vært fotballtrener selv. Og vet at fotballspillere stort sett tenker likt uansett om de er amatør eller proff.
Tror det var Bob Paisley som en gang uttalte at Kevin Keegan var den lateste fotballspilleren han hadde på trening. Og hvis da Paisley skal ta en Evans. Ja da hadde i hvertfall ikke fotballverdenen sett mye til Kevin Keegan

Hadde vært herlig for meg hvis Keegan ikke hadde slått til.

Så du mener Evans tar fra oss European Glory?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #137 på: Januar 13, 2016, 17:53:04 »
Synes at Evans her gjør en stor feil. Botaka er absolutt rett mann å sette innpå på slutten av kamper med sin kreativitet. Han forsvarer en plass i stallen. Og enkelte ganger å starte.
Det å være manager handler mye om å kunne se forbi hva som gjøres å treningsfeltet. Det er helt naturlig at en teknikker ikke jobber og sliter like mye på trening, som en midtbaneterrier

Helt naturlig?

Klart at det finnes folk som presterer bedre på kamp enn trening, men hvis det er holdninger og mangle på innsats så kan jo ikke det belønnes med kamper. Her stoler jeg på Evans & co.

Jeg skulle ønske Botaka lykkes og blir god for oss. Men å mene at Evans gjør en stor feil blir for dumt. Du har ingen forutsetninger, så sant du ikke ser treninger, reservelags kamper osv.


Kanskje ikke i Evans måte å se på det. Men har vært fotballtrener selv. Og vet at fotballspillere stort sett tenker likt uansett om de er amatør eller proff.
Tror det var Bob Paisley som en gang uttalte at Kevin Keegan var den lateste fotballspilleren han hadde på trening. Og hvis da Paisley skal ta en Evans. Ja da hadde i hvertfall ikke fotballverdenen sett mye til Kevin Keegan

Keegan var vel en gamechanger en som er meget god, det er jo ikke Botaka. Man kan ikke premiere de late på bekostning av de som står på såfremt de late er så gode at man ikke kan spille uten de. Det funket for QPR med Adel Tarabbt, men han var jo milevis bedre enn de andre. Funket sikkert for MON i Aston Villa med John Carew også.

Du snakker om teambuilding osv, men det å slippe til en unnasluntrer er jo alt annet enn teambuilding.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv:
« Svar #138 på: Januar 13, 2016, 18:13:20 »
Det kan så være, men det blir fort taust om vedkommende har kvaliteter som gjør at hele laget  vinner kampen. Jamfør de to du nevnte. Tipper det også gjelder både senior og amatør. Det er dog lite som tyder på at Botaka har slike kvaliteter pr nå.

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #139 på: Januar 16, 2016, 14:04:54 »
Trur vi ødelegger ett ungt talent her. Med dagens stall, så burde Botaka være med i troppen.

Jon R

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #140 på: Januar 16, 2016, 15:59:21 »
Trur vi ødelegger ett ungt talent her. Med dagens stall, så burde Botaka være med i troppen.
Til dels enig, men også enig i Evans oppsummering av Botaka så langt i Leeds: No end product.
Jon R.

Gufrias

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #141 på: Januar 16, 2016, 16:21:03 »
Det er vanskelig å levere end product når du ikke får være på banen.

Når jeg har sett Botaka har jeg irritert meg over at han (nesten) alltid står og venter på pasning, i stedet for å gå på løp uten ball. Teknisk har han mye for seg, og er ikke verre enn lagkameratene når det gjelder pasningskvalitet.

Synes han burde være på benken som joker.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #142 på: Januar 16, 2016, 18:17:16 »
Trur vi ødelegger ett ungt talent her. Med dagens stall, så burde Botaka være med i troppen.
Til dels enig, men også enig i Evans oppsummering av Botaka så langt i Leeds: No end product.

Botaka er vel et bevis på hvem som tar ut laget!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #143 på: Januar 16, 2016, 18:23:25 »
Han må ha vært elendig på trening. Det han har vist i kamper har ikke vært dårligere enn mange andre. Lurer på hva som legges i no end produkter?

Ingen i Leeds slår bra innlegg utenom dødball ( ikke at dem er all verden heller).. Med som regel 1 og noen ganger 2 spillere inne i boksen så skal du slå sinnsykt bra dødballer om det skal bli en trussel...  Den dagen vi fyller på med 4-6 mann i boksen så skal du se at innleggene til Wooton og Botaka ikkr  er så ille likevel.. Sjansen for å treffe noen vil øke betraktelig..


Leedsfan

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #144 på: Januar 16, 2016, 18:43:19 »
Han må ha vært elendig på trening. Det han har vist i kamper har ikke vært dårligere enn mange andre. Lurer på hva som legges i no end produkter?

Ingen i Leeds slår bra innlegg utenom dødball ( ikke at dem er all verden heller).. Med som regel 1 og noen ganger 2 spillere inne i boksen så skal du slå sinnsykt bra dødballer om det skal bli en trussel...  Den dagen vi fyller på med 4-6 mann i boksen så skal du se at innleggene til Wooton og Botaka ikkr  er så ille likevel.. Sjansen for å treffe noen vil øke betraktelig..



Han gjør nok ikke jobben sin defensivt og når han har fått sjansen og produsert minimalt offensivt så blir det lite spilletid.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #145 på: Januar 16, 2016, 19:03:22 »
Han må ha vært elendig på trening. Det han har vist i kamper har ikke vært dårligere enn mange andre. Lurer på hva som legges i no end produkter?

Ingen i Leeds slår bra innlegg utenom dødball ( ikke at dem er all verden heller).. Med som regel 1 og noen ganger 2 spillere inne i boksen så skal du slå sinnsykt bra dødballer om det skal bli en trussel...  Den dagen vi fyller på med 4-6 mann i boksen så skal du se at innleggene til Wooton og Botaka ikkr  er så ille likevel.. Sjansen for å treffe noen vil øke betraktelig..



Han gjør nok ikke jobben sin defensivt og når han har fått sjansen og produsert minimalt offensivt så blir det lite spilletid.

Det kan sikkert være det. Men lurer på hva han mener med no end product? Hvem andre i Leeds slår bra innlegg og hvem andre blomstrer fremover. Dallas er den eneste som leverer noenlunde fremover i mine øyne.. Er han dårlig produseres det ingenting!

Kongen av no end product er Cook. Han gjør alt bra hver gang helt til siste pasningen eller at han går akkurat for langt.. Da må man se litt på systemet og løpene som aldri kommer..

Poenget, det er umulig å levere produktene når man ikke har noen å spille på, når det aldri kommer noe løp og når man har ett eller 2 hoder å treffe inni 16 metern..

Square Ball

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #146 på: Januar 16, 2016, 19:31:27 »
Syns som de fleste her.Merkelig at han ikke en gang når benken.Vi slår
så mange svake innlegg i hver kamp,og Botaka var også skyldig her.
Men det virker som han skal straffes litt mer for dette.

I tillegg har han brukbar fart,kan ikke se noen annen grunn enn at han ikke
er Evans mann(dvs kjøpt av Røsler)Nettopp det scenario kommer vi ikke til å se
for siste gang under Cellino.
Har ikke gitt opp Botaka ennå,skal bare" akklimatiseres" litt til kanskje?

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #147 på: Januar 16, 2016, 22:58:25 »
Det æ bit mæ merke i, e at han har ballkontroll. Det e det ikke mange i Leeds laget som er i nærheten av. At han kan bli flinkere å gå på løp, er jeg enig i. Men da kan ikke Bridcutt slå pasningene. For han treff jo sjeldent.

At han ikke er god nok for troppen, e æ svært uenig i !

Hvordan går det med vår brasiliasnke venn mon tru? Noen som har oversikt?
« Siste redigering: Januar 17, 2016, 00:57:51 av baste »

Cherry

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #148 på: Januar 17, 2016, 00:02:34 »
Det æ bit mæ merke i, e at han har ballkontroll. Det e det ikke mange i Leeds laget som er i nærheten av. At han kan bli flinkere å gå på løp, er jeg enig i. Men da kan ikke Adeyemi slå pasningene. For han treff jo sjeldent.

At han ikke er god nok for troppen, e æ svært uenig i !

Hvordan går det med vår brasiliasnke venn mon tru? Noen som har oversikt?


Adryan??? Spilte senest i kveld fra start for FC Nantes. Byttes ut stort sett i hver eneste kamp, men spiller ja... :-\
 

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #149 på: Januar 17, 2016, 00:58:26 »
Thx, va bare spent på hvordan karrieren hans gikk.