Skrevet av Emne: Spiller: Jordan Botaka  (Lest 72009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #90 på: Oktober 04, 2015, 08:37:30 »
Spennende spiller, men innleggene hans var ikke bra i går. Om jeg ikke husker feil så var det innleggskvaliteten som var hans største minus i tiden i Holland også. Men vi trenger en slik spiller med X-faktor!

auren

Bedre med dårlige innlegg som treffer en sjelden gang enn ingen innlegg!  :)

Han hadde et par kjempe innlegg forrige kamp og litt mer variert nå. Samtidig er det vanskelig å slå mot 1-3 som er i boksen kontra inn til 5-7 som vi burde hatt der.

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #91 på: Oktober 04, 2015, 08:43:11 »
Han var den eneste som skapte entusiasme på ER igår.
Gi han start hver kamp!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Frode

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #92 på: Oktober 05, 2015, 07:27:40 »
Botaka er morsom å se på, og hadde et godt innhopp. Synes dog han blir vel hypet her inne på forumet. Fortsatt mangler mye på ballkontroll og innleggskraft. I tillegg stopper han helt opp for hver gang han skal finte, slik at motstanderlaget får tid til å posisjonere seg. Men for all del: Heier på Botaka, jeg. Men noe sier meg at Buckley kommer etter hvert, og at han pr. i dag er en mer komplett kantspiller.
 

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #93 på: Oktober 05, 2015, 08:04:02 »
vel, ikke helt enig. Han spiller ofte på one touch.. du ser han vil utfordre ofte. Men vi sliter med ekstremt liten bevegelse uten ball.. da stopper det gjerne opp. Og angående innleggskvaliteten, mulig den ikke er så bra. Men jaggu er det ikke lett å slå innlegg til de få vi har i boksen.

Annesj

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #94 på: Oktober 05, 2015, 09:10:53 »
Botaka er morsom å se på, og hadde et godt innhopp. Synes dog han blir vel hypet her inne på forumet. Fortsatt mangler mye på ballkontroll og innleggskraft. I tillegg stopper han helt opp for hver gang han skal finte, slik at motstanderlaget får tid til å posisjonere seg. Men for all del: Heier på Botaka, jeg. Men noe sier meg at Buckley kommer etter hvert, og at han pr. i dag er en mer komplett kantspiller.

Dette er jo ikke så rart da det ikke er noen løp rundt han som nevnt over her. Dallas også utfordrer men når han må passer 3 mann alene hver  gang fordi det ikke er noen som helst initiativ rundt vår ballfører så blir det vanskelig. Botaka var klasse for emg da han kom. Man fikk i det minste følelsen av at han kunne utrette noe, selv alene. Botaka MÃ… starte neste kamp!!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #95 på: Oktober 05, 2015, 09:15:07 »
At Botaka stopper helt opp er jeg ganske så sikker på er spillestilen hans, og ikke det faktumet at han ser at det ikke er noen på løp / spillere i boksen. Det er rett og slett måten han liker å utfordre spillere på; teste dem ut og la dem gjøre det første trekket. Slik tolker i hvert fall jeg denne spilleren.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Frode

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #96 på: Oktober 05, 2015, 09:16:26 »
At Botaka stopper helt opp er jeg ganske så sikker på er spillestilen hans, og ikke det faktumet at han ser at det ikke er noen på løp / spillere i boksen. Det er rett og slett måten han liker å utfordre spillere på; teste dem ut og la dem gjøre det første trekket. Slik tolker i hvert fall jeg denne spilleren.

auren
Helt enig. Dessuten er blikket låst på ballen - ikke på hva som foregår i feltet.
 

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #97 på: Oktober 05, 2015, 10:02:45 »
Botaka hadde mange fine flikker som åpnet opp. Ble mye mer farlig når Botaka kom inn.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Frode

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #98 på: Oktober 05, 2015, 10:15:38 »
Botaka hadde mange fine flikker som åpnet opp. Ble mye mer farlig når Botaka kom inn.
Enig. Vi heier alle på Botaka. Mitt poeng var at jeg så ingen ny Gradel i ham ...
 

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #99 på: Oktober 05, 2015, 10:33:03 »
Gradel herjet jo ikke fra dag 1 han heller...
Om resten av laget hever seg, så tror jeg at en type som Botaka vil herje.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #100 på: Oktober 05, 2015, 13:40:08 »
eneste ved siden av cook som har noe kreativitet i seg pt...
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #101 på: Oktober 05, 2015, 15:50:14 »
eneste ved siden av cook som har noe kreativitet i seg pt...

Definitivt. Dog syns jeg ikke Cook er spes kreativ, men han kan ihvertfall passere folk med fart om man henger det på kreativknaggen. De store oppløsende pasningene er totalt fraværende også hos han desverre. Heller mot en midtbane med Adyemi og cook bak en buckley, med botaka å dallas på sidene. OM vi skal fortsette med 433.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #102 på: Oktober 05, 2015, 18:47:44 »
Botaka er morsom å se på, og hadde et godt innhopp. Synes dog han blir vel hypet her inne på forumet. Fortsatt mangler mye på ballkontroll og innleggskraft. I tillegg stopper han helt opp for hver gang han skal finte, slik at motstanderlaget får tid til å posisjonere seg. Men for all del: Heier på Botaka, jeg. Men noe sier meg at Buckley kommer etter hvert, og at han pr. i dag er en mer komplett kantspiller.

Botaka gjorde et bra innhopp, men jeg er også overbevist om at Buckley har mye mer inne.

Husk på at han omtrent  ikke har spilt en betydningsfull kamp på 3-4 måneder.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #103 på: Oktober 05, 2015, 20:04:57 »
Botaka er morsom å se på, og hadde et godt innhopp. Synes dog han blir vel hypet her inne på forumet. Fortsatt mangler mye på ballkontroll og innleggskraft. I tillegg stopper han helt opp for hver gang han skal finte, slik at motstanderlaget får tid til å posisjonere seg. Men for all del: Heier på Botaka, jeg. Men noe sier meg at Buckley kommer etter hvert, og at han pr. i dag er en mer komplett kantspiller.

Botaka gjorde et bra innhopp, men jeg er også overbevist om at Buckley har mye mer inne.

Husk på at han omtrent  ikke har spilt en betydningsfull kamp på 3-4 måneder.
jag tror och hoppas du kan ha rätt om buckley, man märkte ju på botaka skillnaden mellan  första och andra matchen, hoppas detsamma med buckley
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #104 på: Oktober 17, 2015, 18:19:40 »
DR Congo vant 2-1 i midtuken og Botaka skåret ett mål.


I dag er han vel Leeds's beste (Brighton hjemme) og har noe i seg som alltid vil underholde folk!


Vårt eneste lyspunkt!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #105 på: Oktober 17, 2015, 18:27:48 »
Botaka er morsom å se på, og hadde et godt innhopp. Synes dog han blir vel hypet her inne på forumet. Fortsatt mangler mye på ballkontroll og innleggskraft. I tillegg stopper han helt opp for hver gang han skal finte, slik at motstanderlaget får tid til å posisjonere seg. Men for all del: Heier på Botaka, jeg. Men noe sier meg at Buckley kommer etter hvert, og at han pr. i dag er en mer komplett kantspiller.

Botaka gjorde et bra innhopp, men jeg er også overbevist om at Buckley har mye mer inne.

Husk på at han omtrent  ikke har spilt en betydningsfull kamp på 3-4 måneder.
  Buckley har jag förhoppningar på med, Botaka har infriat mina förväntningar, Dallas tycker jag har svikit lite
 

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #106 på: Oktober 17, 2015, 18:32:24 »
DR Congo vant 2-1 i midtuken og Botaka skåret ett mål.


I dag er han vel Leeds's beste (Brighton hjemme) og har noe i seg som alltid vil underholde folk!


Vårt eneste lyspunkt!  :)

Kjempespennende spiller, men må jobbe med leveringene. Innleggskvaliteten ikke god nok enda, men jøss; gutten er ung…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #107 på: Oktober 17, 2015, 18:55:54 »
De som klager på Botaka, har ikke sett resten av laget. Omg...han er en av de beste i troppen pr dags dato.

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #108 på: Oktober 17, 2015, 18:58:41 »
De som klager på Botaka, har ikke sett resten av laget. Omg...han er en av de beste i troppen pr dags dato.

Er det noen som klager på Botaka? Bo taka du det fra?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #109 på: Oktober 17, 2015, 19:22:03 »
De som klager på Botaka, har ikke sett resten av laget. Omg...han er en av de beste i troppen pr dags dato.

Er det noen som klager på Botaka? Bo taka du det fra?

auren

Sikter kanskje til meg. Jeg kritiserte Botaka  litt fordi han av og til er for glad i ballen og heller burde slippe den til en medspiller, før han gikk seg fast/mistet ballen til en motspiller.

Forøvrig er jeg helt enig i at han, sammen med Cook og Cooper, var  vår beste spiller.
« Siste redigering: Oktober 17, 2015, 19:30:08 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #110 på: Oktober 17, 2015, 19:45:47 »
Manglet end product etter pause. Har også endel å gå på når det gjelder spilleforståelse. Men solid potensiale.
 

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #111 på: Oktober 17, 2015, 21:05:11 »
Manglet end product etter pause. Har også endel å gå på når det gjelder spilleforståelse. Men solid potensiale.

Jepp. Og da slår det meg hvor "gode" mange av de andre er når han er blant våre absolutt beste!  :)
« Siste redigering: Oktober 17, 2015, 21:07:20 av eriksen55 »

Trålern1975

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #112 på: November 12, 2015, 20:22:57 »
Sier litt om Botaka at han ber seg fri fra landslagsoppdrag for å spille seg inn på Leeds...
Tipper han er relativt gira på å vise seg fram :) MOT

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #114 på: Desember 23, 2015, 22:06:15 »
Botaka:
My mother in Leeds for the first time, had to show her 'The Office' Elland Road  #MOT #LUFC #Xmass


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #115 på: Januar 11, 2016, 22:34:32 »
En liten forklaring her. Han kom til klubben med triks og driblinger, men en forferdelig rate som nest sist ved mål!


Leeds United: Botaka is yet to convince head coach Evans

Jordan Botaka.
Phil Hay
17:00 Monday 11 January 2016

Steve Evans has defended Jordan Botaka’s continuing absence from Leeds United’s campaign, saying the winger “hasn’t shown the ingredients which tell me he should be on the pitch.”
Botaka is expected to be left out of United’s 18-man squad again for tomorrow’s clash at Ipswich Town and his immediate prospects look more uncertain after the arrival of Mustapha Carayol on loan from Middlesbrough last week.

Leeds brought in the 22-year-old from Dutch club Excelsior during the summer transfer window but he has started only two games and has not played under Evans since a 0-0 draw at Charlton Athletic four weeks ago.

Despite making four changes and losing players to injury, United’s head coach did not find room for Botaka on the bench during Saturday’s FA Cup clash with Rotherham United.

Evans said: “The kid’s working hard but working hard isn’t enough on its own. I can’t fault his endeavour and I can’t fault his desire. I know this chance means so much to him. But on top of all that there has to be end-product and he has to deliver performances. He’s had two or three chances and quite simply he hasn’t shown the ingredients which tell me he should be on the pitch.

“I’m not saying he can’t get better or won’t get a look-in because I will give players a chance. I started Lewie Coyle (against Rotherham) when I could easily have given him half-an-hour but half-an-hour wouldn’t have been fair. He’s earned a go. With Jordan, I’m not seeing the quality or the end-product I need to see. It’s that simple.”



Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-botaka-is-yet-to-convince-head-coach-evans-1-7668035#ixzz3wyRaUKDQ
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #116 på: Januar 11, 2016, 22:36:30 »
Jordan Botaka "liker" dette sitatet i kveld:

Teach me, and I will be quiet; show me where I have been wrong. -Job 6:24

 :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #117 på: Januar 11, 2016, 22:52:49 »
Han bør lånes ut til en L1-klubb for resten av sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #118 på: Januar 11, 2016, 23:36:20 »
Han bør lånes ut til en L1-klubb for resten av sesongen.

auren

Eller de bør bruke han på banen for Leeds.
 

Kato

Sv: Ny spiller: Jordan Botaka
« Svar #119 på: Januar 12, 2016, 08:01:12 »
Skjønner ikke helt denne vurderingen. Det har lyst etter slike spillertyper de siste månedene. Selv om innleggene har vært av varierende kvalitet, har Botaka vist at han har kvalitet på dette nivået.

Og ikke minst vist at han har kvaliteter vi har manglet. Langt i fra gjort seg bort det han har spilt. Jeg ser potensiale i denne spilleren.

For øvrig synes jeg Evans prater mer enn en gjennomsnittlig auksjonarius.