EX-Headcoach: Steve Evans

Started by auren, October 19, 2015, 11:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: Blank_File on April 20, 2016, 15:46:48
Jeg har fått et utrolig ambivalent forhold til Steve Evans. Som noen sier så kan det hende at han har roet seg et lite hakk, jeg vet hvor sinnsykt mye det koster for en så feit type å slanke seg, at han klarer å holde seg i skinnet (no pun intended), samtidig som kiloene raser av er intet mindre enn imponerende.

Vi trenger desperat noe å holde fast i. Ingen stillinger utenom spillernes ser ut til å vare i mer enn et max et halvt år av gangen. Jeg har vært helt overbevist om at det var rett at vi ikke bør beholde Steve Evans lenger enn til etter sesongen er over. De siste kampene, etter at alt var kjørt i praksis, har gjort at jeg er litt mer i tvil igjen. Om ikke annet så viser de aller siste kampene at vi ikke er milevis unna å henge med play off lagene.

Alt koker derfor ned til hva slags satsning vi skal holde på med neste sesong. Interessen min var falt til et bunnivå, men har krøpet opp et par hakk igjen.

Gårsdagens lovnad fra Cellino MÃ... bety at han har tenkt å satse på kommende sesong. Alle andre løgnaktige uttalelser vil være som småfisk å regne i forhold til om han går tilbake på denne. Løftebrudd på den betyr boikott for min del i alle fall.

Så er det store spørsmålet om vi bør ha med Steve Evans på dette lasset. Det stritter i mot noe voldsomt for min del. Jeg kan ikke se at det er Evans vi skal ha med til PL og Europa. Samtidig så trenger vi altså desperat litt kontinuitet i Leeds. Det hadde vært enklere om vi lå nærmer nedrykk. Nå kan vi faktisk nå det som var målet for sesongen...

Jeg tror ikke jeg kommer til å bli enig med meg selv i dette før jeg kan være etterpåklok. Jeg vet ikke en gang om jeg våger å håpe på at det skal satses på opprykk neste sesong. Er så utrolig lei av å bli skuffa. Leeds er blitt som Game of Thrones. Det er bare å vente på nestemann man er blitt glad i skal mislykkes og dø.

Winter has Come.

Så spørs det da om det er mannen som oppnår TOP-TEN som blir belønnet med fortsatt kontrakt! Det er da sesongens mål!

Med to seire de siste 3 så er vi kanskje der!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

noen som så programmet om Sir Alex igår?
Ups & Ups!!

h.b

B_Ød

Quote from: h.b on April 21, 2016, 08:31:33
Quote from: B_Ød on April 21, 2016, 08:25:11
noen som så programmet om Sir Alex igår?

Hvem sa du

den beste manager øyriket har hatt noen sinne...
snakket om viktigheten av stabilitet og kontinuitet...sa mye smart, og alt han la til grunne for suksess er det stikk motsatte av slik vi gjør det...
kanskje noe å tenke på for noen og enhver...
Ups & Ups!!

nicolainilsen

Har sikkert ikke noe å gjøre med økonomien og pengene han hadde til rådighet.. Jose Mou har vel bedre snitt enn Ferguson i PL.
For all del han var en god trener, men jeg personlig klarer ikke sitte på denne siden og skryte en scum person opp i skyene.. Huff a meg! ;)

B_Ød

Quote from: nicolainilsen on April 21, 2016, 12:41:12
Har sikkert ikke noe å gjøre med økonomien og pengene han hadde til rådighet.. Jose Mou har vel bedre snitt enn Ferguson i PL.
For all del han var en god trener, men jeg personlig klarer ikke sitte på denne siden og skryte en scum person opp i skyene.. Huff a meg! ;)

du kan så si...men en plan, filosofi, visjon behøver ikke koste all verden. Ellers trenger vel ikke mannen skrytes opp, merittene taler for seg de.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Nå fikk vel ManU god økonomi nettopp pga jobben Ferguson gjorde. På samme måte som RBK fikk god økonomi pga jobben Eggen gjorde.
ManU var en middelhavsfarer når Ferguson tok over og det tok vel skikkelig av når de kjøpte Cantona fra Leeds samtidig som Giggs, Beckham etc kom opp fra juniorlaget.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

Tilbake til Evans, de siste kampene har vært ett skritt i riktig retning.
Tørr vi ( Cellino ) satse på pre- sesion og ny sesong med Evans med roret?
Han har tydligvis blitt mer "fit" sjøl, kan han få laget topptrent og motivert foran 16-17 sesongen??

Jon R

Tommel opp for litt moro i sesongavslutningen. Beste dårlige "manageren" vi har hatt på flere år.
Jon R.

Kato

Vi er vel alle enige om at litt kontinuitet ikke hadde vært å forakte på Elland Road. Sånn sett skyter vi oss i foten om Evans skulle få fyken etter en klart akseptabel 10-12. plass denne sesongen. Vi har vel byttet nok.

Likevel sliter jeg med å ha helt tillit til denne Evans.

Begrunnelse:

1. Plaprer alt for mye, selv om noen tydeligvis har roet han ned siste tiden.

2. Alene (eller sammen med Cellino) har heller ikke han klart å løse det sorte hullet i midtforsvaret. Burde vært prioritet en å hente inn en midtstopper i høst/vinter. Ã...penbart et problem over lang tid som ikke er løst.

3. Vanskelig å se en utvikling av spillestil over tid. Dog ser det ut til at vi har bedre materiell enn et år tilbake, eks Diagouraga, Bridcutt.

4. Ikke løst floken med å finne riktig posisjon til Cook.

5. Spillemessig berg-og-dalbane.

Alt i alt usikker.

Sydhagen

Quote from: Kato on April 22, 2016, 08:58:28
Vi er vel alle enige om at litt kontinuitet ikke hadde vært å forakte på Elland Road. Sånn sett skyter vi oss i foten om Evans skulle få fyken etter en klart akseptabel 10-12. plass denne sesongen. Vi har vel byttet nok.

Begrunnelse:

2. Alene (eller sammen med Cellino) har heller ikke han klart å løse det sorte hullet i midtforsvaret. Burde vært prioritet en å hente inn en midtstopper i høst/vinter. Ã...penbart et problem over lang tid som ikke er løst.

3. Vanskelig å se en utvikling av spillestil over tid. Dog ser det ut til at vi har bedre materiell enn et år tilbake, eks Diagouraga, Bridcutt.

Alt i alt usikker.

Men det som er viktig. Vi viser progresjon, noe et snitt på 1,9 poeng per kamp siste 10 kamper viser.
Samtidig så kan det jo hende at de har en plan om ny stopper til sommeren? Rom ble ikke bygd på en dag osv...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

klarer han få gutta til å prestere på det nivået v ihar sett den siste tiden, mer eller mindre over en hel sesong, tror jeg det holder til opprykk.
Styrking av midtforsvar er nok også en nøkkel...
Ups & Ups!!

Blank_File

Quote from: Sydhagen on April 22, 2016, 09:53:08

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.

Men det som er viktig. Vi viser progresjon, noe et snitt på 1,9 poeng per kamp siste 10 kamper viser.
Samtidig så kan det jo hende at de har en plan om ny stopper til sommeren? Rom ble ikke bygd på en dag osv...
Ja, men det leder oss til enda et spørsmål. Må vi være uten press på våre skuldre for å levere? Hjemmestatistikken vår tyder jo også på det. Dette har sett ut som et problem i hele post-PL perioden. Jeg har ikke oversikt, men er det ikke korrekt at vi har vært et relativt dårlig hjemmelag siden nedrykket? Syns det er helt utrolig, med alle de trenerne og spillerne vi har hatt, at dette ikke ser ut til å ha noen ende.

Sydhagen

Quote from: Blank_File on April 22, 2016, 10:57:10

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.

Ja, men det leder oss til enda et spørsmål. Må vi være uten press på våre skuldre for å levere? Hjemmestatistikken vår tyder jo også på det. Dette har sett ut som et problem i hele post-PL perioden. Jeg har ikke oversikt, men er det ikke korrekt at vi har vært et relativt dårlig hjemmelag siden nedrykket? Syns det er helt utrolig, med alle de trenerne og spillerne vi har hatt, at dette ikke ser ut til å ha noen ende.

Da vil jeg snu på det. I og med at vi ikke har noe som helst å spille for, burde det ikke være vanskeligere å motivere seg til kamp?
1,9 poeng i snitt per kamp fører oss opp i kampen om direkte opprykk.

Godt nok for meg!

B_Ød

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.

dette er vel nettopp grunnen til at det har skranglet...er det ikke? Mulig jeg misforstår deg.
Ups & Ups!!

Blank_File

Quote from: B_Ød on April 22, 2016, 12:40:05

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.

dette er vel nettopp grunnen til at det har skranglet...er det ikke? Mulig jeg misforstår deg.
Jeg tror presset er grunnen til at vi skrangler ja. Ikke som Sydhagen.

Gufrias

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.
1. Ja
2. Vi ser ut til å slippe inn mindre enn 60 mål for første gang siden opprykket fra L1. Så noe bedring må det være.
3. Savner en plan for angrepsspillet, ja. Men det har sett bedre ut de siste kampene.
4. Jeg tror det handler litt om at Cook er ung, og ikke ferdig utviklet i sin beste posisjon ennå. Foreløpig virker han bedre defensivt enn offensivt, men løpskapasiteten og drivet indikerer at han kanskje blir best som box to box når han får erfaring nok til å gjøre flere riktige valg med ballen. Kanskje er det derfor Evans bruker ham i mer offensive roller?
5. Flateste berg- og dalbanen jeg har sett. Vi spiller ganske jevnt og sjansefattig i de fleste kampene, uavhengig av kvalitet på motstanderen.
Hekta på Leeds siden 1974

Blank_File

Cook skal brukes akkurat som Tottenham bruker Dembele. Kan noen ringe Evans og be han studere Dembele også overføre dette til Cook?

lojosang

Når hadde vi sist ei solid backrekke, egentlig? Playoffsesongen med Blackwell?
- Leif Olav

Torpe-do

Begrunnelse:

Alt i alt usikker.

Mener å hugse vi hadde en god hjemme-periode under Grayson. Mener i alle fall å ha sett noen plakatar med "Fortress Elland Road" på osv, med Grayson på.

Vi slapp vel alltid inn mye mål under Grayson, men vi vant jo mange kamper allikevel. Gøyeste måten å vinne på, det  ;) ;)

Promotion 2010

Prem Leeds
@sport_simon down to Evans, he's got the team playing as a team and fighting for each other. Great to see.
Min første Leeds-kamp:

auren

Evans nyter stor tillit på Wacoe-forumet. I en nylig lagd poll, stemmer 90 % for at han fortjener en sesong til. 300 personer har stemt.

Jeg er også for at Evans skal få fortsette. Ikke fordi han er en glimrende manager, men fordi han har reddet oss fra bunnstriden og gir oss en mid-table posisjon. Vi trenger kontinuitet for en gangs skyld, og jeg har tro på at Evans med arbeidsro og noen kvalitetsspillere inn kan gi oss en spennende sesong til neste år. Dessverre kommer nok Cellino til å sparke ham skal vi tro ryktene og Cellinos lynne…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

GeirO

Et forslag:
Evans får fortsette, men den dagen Leeds er mer enn 10 poeng bak andreplassen må han gå.
Forutsigbart og ingen kan klage.....
MOT

Promotion 2010

Leeds United: Evans winning the percentage game

Leeds United managers win percentages
11:51Wednesday 27 April 2016

Leeds United have not had a more successful ‘manager’ than Steve Evans since Simon Grayson’s days in charge at Elland Road. Phil Hay examines the statistics surrounding those holding the reins.

Steve Evans’S expectation of finding employment in management next season, be it as head coach of Leeds United or with another club, is partly borne out by the number of jobs available.

The bookmakers have him in the running for the vacancies at Nottingham Forest and Celtic. He is favourite to take charge of Peterborough United after the League One club, the one closest to his family home, sacked Graham Westley on Monday. Evans rates his prospects and said over the weekend that he is “fortunate I don’t have to think ‘how am I going to pay the bills in October’?”

Forest are said to have made an approach to Evans shortly after the Easter weekend and sources in Glasgow believe the 53-year-old is one of a number of coaches who Celtic intend to speak to as they consider a replacement for Ronny Deila. Glasgow-born Evans is a lifelong fan of the club but David Moyes, an ex-Parkhead player, is seen as the leading candidate for that job.

The head coach’s position at Elland Road still carries clout and every time Massimo Cellino moves to fill it with a new face, applications for the job run to hundreds. Even so, it can stall careers, too. Darko Milanic lasted for 32 days under Cellino and then sat on gardening leave for the best part of two years before finally returning to management with Maribor last month. Evans’s predecessor, Uwe Rosler, is still being paid by United and currently out of the game.

Evans, in contrast, has profited from his 36-game reign at Leeds. His salary is not high by the standards of the Championship but his reputation has been strengthened by his handling of a difficult and precarious role. He remains optimistic that if Cellino chooses not to extend his deal, someone north or south of the border will hand him a contract.

As it stands, he has the best win percentage of any United boss since Simon Grayson, the coach who has set the benchmark in Leeds’ post Premiership-years. Evans needs four points from two matches against Charlton and Grayson’s Preston North End to achieve the highest points haul since 2011 and, most likely, the club’s highest league position.

Grayson’s win rate over the duration of his tenure, in League One and the Championship, stands at an impressive 49 per cent. As striking as that is, the tally included 45 losses from 169 competitive fixtures. Grayson thrived in the job but the absence of continuity at Elland Road is revealed by the fact that he and Kevin Blackwell are the two managers to have passed the 100-game mark in the 14 years since United sacked David O’Leary. “This club needs stability,” Evans said last week. “It’s needed it for some time.”

Evans holds a win percentage of 39 per cent after 14 victories from 36 matches. His record is marginally better than that of Brian McDermott, the first manager to work under Cellino and the coach whose Reading team lost at Elland Road 10 days ago, and superior to Neil Warnock’s. Neil Redfearn finished last season with a 33 per cent win rate while Rosler, Milanic and David Hockaday were in the job for too short a time for meaningful analysis. Slovenian Milanic holds the dubious distinction of failing to win any of his six games in charge.

Despite that failed experiment in 2014, there is expectation at Elland Road that Cellino will look for another continental coach if he and Evans part company at the end of this season. Sources at Leeds say Cellino’s preferred choice for the head of recruitment post, left empty by Martyn Glover’s departure to Sunderland earlier this year, is also foreign. Evans met with Cellino late last week but the pair are yet to properly broach the subject of his future, despite the Championship season nearing a conclusion.

“I’ve made it clear that I want to be head coach but other people have to deduce if I’m good enough,” Evans said. “If it’s not for me then I’ll thank everyone here and leave in tears. It’s a great club who I will take to promotion if I’m here next season. It’s easy to say but I’ve got a CV which says I normally deliver that.”

Promises of a promotion campaign next term are difficult to qualify while United’s plans for Evans and for the recruitment of players this summer are so unclear but there is credence in his claim that Leeds have allowed points to slip away in the midst of a run of six wins from 11 games.

A late penalty cost Leeds a 1-0 win at home to Queens Park Rangers three weeks ago and two bad misses by Chris Wood at Burnley contributed to a 1-0 defeat. United were on for a 1-1 draw away at Rotherham United until Giuseppe Bellusci’s late brainstorm drew goalkeeper Marco Silvestri into conceding a penalty and incurring a red card.

“I’m delighted with 10 points from 12,” Evans said, reflecting on Saturday’s 2-2 draw at Hull City. “Any manager would be. But I still get frustrated looking back at Burnley, QPR and Rotherham because those are games we should have taken three points from, based on performance.

“I don’t think there’s any game we’ve won where any neutral would say anything other than we deserved to win. It’s not annoying. I think frustrating would be the word.”

Leeds United manager win percentages:

Simon Grayson: P169 W84 D40 L45 - 49%

Neil Warnock : P63 W23 D15 L25 - 36%

Brian McDermott - P55 W21 D9 L25 - 38%

David Hockaday - P6 W2 D0 L4 - 33%

Darko Milanic - P6 W0 D3 L3 - 0%

Neil Redfearn - P33 W11 D7 L15 - 33%

Uwe Rosler - P12 W2 D6 L4 - 17%

Steve Evans - P36 W14 D11 L11 - 39%

Leeds United’s recent finishing positions:

2010-11 - Pts 72, seventh place

2011-12 - Pts 61, 14th place

2012-13 - Pts 61, 13th place

2013-14 - Pts 57, 15th place

2014-15 - Pts 56, 15th place

2015-16 (after 44 games) - Pts 58, 12th place

Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-evans-winning-the-percentage-game-1-7877633#ixzz473sISavJ
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Leedsfan

Quote from: Promotion 2010 on April 28, 2016, 23:40:56
BBCs intervju med Steve Evans:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p03shptl

Synd at han ikke startet slik, da hadde "alle" elsket han:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Enig med siste YEP Podcast; Steve Evans har stått til godkjent gitt arbeidsforhold og forutsetninger. Kunne jeg valgt fra (realistiske navn) hvilken hylle jeg ville hadde det neppe blitt han, men jeg syns han skal få prøve seg i neste sesong.

Vi ser det gang på gang. I perioder hvor Cellino er mindre fremtredende, gjør laget det bedre.

Med det - igjen - menes at det er irrelevant hvem som trener klubben, så lenge MC blander seg for mye inn i det daglige. Om Evans erstattes av Cannavaro i sommer, er det kanskje et mer sexy navn som kommer inn, men jeg har ingen tro på at laget blir bedre stilt eller at VM-vinneren vil være "manager" på Elland Road neste sommer eller når vi skjærer opp juleribba.

Nei, la Evans få sommeren til å renske opp og hente nytt og back han for neste sesong (Cellino backer Evans med ro og noen slanter, altså). Så gjenstår det å se om sjefen klarer å holde på Taylor og Cook i sommer eller om vi settes tilbake to skritt igjen.
Marching on together!

Cherry

Quote from: Mr Kaizer on April 29, 2016, 11:00:01
Enig med siste YEP Podcast; Steve Evans har stått til godkjent gitt arbeidsforhold og forutsetninger. Kunne jeg valgt fra (realistiske navn) hvilken hylle jeg ville hadde det neppe blitt han, men jeg syns han skal få prøve seg i neste sesong.

Vi ser det gang på gang. I perioder hvor Cellino er mindre fremtredende, gjør laget det bedre.

Med det - igjen - menes at det er irrelevant hvem som trener klubben, så lenge MC blander seg for mye inn i det daglige. Om Evans erstattes av Cannavaro i sommer, er det kanskje et mer sexy navn som kommer inn, men jeg har ingen tro på at laget blir bedre stilt eller at VM-vinneren vil være "manager" på Elland Road neste sommer eller når vi skjærer opp juleribba.

Nei, la Evans få sommeren til å renske opp og hente nytt og back han for neste sesong (Cellino backer Evans med ro og noen slanter, altså). Så gjenstår det å se om sjefen klarer å holde på Taylor og Cook i sommer eller om vi settes tilbake to skritt igjen.

så sant, så sant...bra innlegg!  ;)