Skrevet av Emne: Leeds' beste og verste vinteroverganger ?  (Lest 3337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Leeds' beste og verste vinteroverganger ?
« på: Januar 05, 2016, 23:30:20 »
Hvilken Leeds-overgang  på vintertid har vært suksess og fiasko?

En uhøytidelig avstemming om tidenes beste og verste vintertransfer  (også før januarvinduet  ble oppfunnet).

Gode kjøp:

Yeboah       (1995)
Chapman    (1990)
Cantona       (1992)
Strachan     (1989)
Wilcox         (1999)

Andre gode vinterkjøp?


Min stemme går til Lee Chapman. Han innfridde vel fra start  og tok oss til Div 1 i 1990. :)

Fiaskokjøp:

Frank Strandli (1993)
Tore Andre Flo (2007)

Andre dårlige vinterkjøp?




« Siste redigering: Januar 06, 2016, 21:26:36 av Josch »

sportcarl1

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #1 på: Januar 06, 2016, 02:09:48 »
Hvilken Leeds-overgang  på vintertid har vær mest suksessrik?

En uhøytidelig avstemming om tidenes beste vintertransfer  (også før januarvinduet  ble oppfunnet).

Forslag:

Yeboah       (1995)
Chapman    (1990)
Cantona       (1992)
Strachan     (1989)
Wilcox         (1999)

Andre?


Min stemme går til Lee Chapman. Han innfridde vel fra start  og tok oss til Div 1 i 1990. :)





mitt val strachan, var pusselbiten som tog oss till högsta divisionen.
 

Kato

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #2 på: Januar 06, 2016, 08:08:40 »
Strachan kom vel i mars 89 før vinduet stengte 1. april den gangen, tror jeg (tror det var samtidig med Fairclough). På sikt ble han fantastisk, men den våren han kom var jo sesongen bortimot ferdig (så ingen voldsom instant impact).

Lee Chapman kom i januar opprykksåret, scoret 12 mål, og senket blant annet Bournemouth borte i opprykkskampen.

Han ble en nøkkel for vårt opprykk i 1990.

Basert på å bli hentet midt i sesongen, hvis det er et poeng med tråden, var Chapman i midt syn en viktigere signing.

Over tid var de begge to av våre viktigste bidragsytere i klubbens beste periode de siste 40 år.

1989 - 1992 er definitivt den perioden det har vært morsomst å være Leeds-supporter. Jeg setter opprykket i 90  over ligagullet i 92.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #3 på: Januar 06, 2016, 08:55:25 »
Hvis en ser på underholdningsverdi kommer Yeboah høyt....!! Stort sett scoret han perler!
Yeboahs vitne

HåvardK

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #4 på: Januar 06, 2016, 09:12:30 »
Strachan kom vel i mars 89 før vinduet stengte 1. april den gangen, tror jeg (tror det var samtidig med Fairclough). På sikt ble han fantastisk, men den våren han kom var jo sesongen bortimot ferdig (så ingen voldsom instant impact).

Lee Chapman kom i januar opprykksåret, scoret 12 mål, og senket blant annet Bournemouth borte i opprykkskampen.

Han ble en nøkkel for vårt opprykk i 1990.

Basert på å bli hentet midt i sesongen, hvis det er et poeng med tråden, var Chapman i midt syn en viktigere signing.

Over tid var de begge to av våre viktigste bidragsytere i klubbens beste periode de siste 40 år.

1989 - 1992 er definitivt den perioden det har vært morsomst å være Leeds-supporter. Jeg setter opprykket i 90  over ligagullet i 92.
Helt enig med deg i dette, Kato. Har brukt noe av fridagene i jula til å mimre og se på gamle "season reviews" fra årene 88-92. Utrolig artig å være supporter da.
Er også enig i at Chapman spilte en større rolle som forsterkning i siste halvdel av sesongen enn hva Strachan gjorde da han kom.

Kato

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #5 på: Januar 06, 2016, 09:17:45 »
Strachan kom vel i mars 89 før vinduet stengte 1. april den gangen, tror jeg (tror det var samtidig med Fairclough). På sikt ble han fantastisk, men den våren han kom var jo sesongen bortimot ferdig (så ingen voldsom instant impact).

Lee Chapman kom i januar opprykksåret, scoret 12 mål, og senket blant annet Bournemouth borte i opprykkskampen.

Han ble en nøkkel for vårt opprykk i 1990.

Basert på å bli hentet midt i sesongen, hvis det er et poeng med tråden, var Chapman i midt syn en viktigere signing.

Over tid var de begge to av våre viktigste bidragsytere i klubbens beste periode de siste 40 år.

1989 - 1992 er definitivt den perioden det har vært morsomst å være Leeds-supporter. Jeg setter opprykket i 90  over ligagullet i 92.
Helt enig med deg i dette, Kato. Har brukt noe av fridagene i jula til å mimre og se på gamle "season reviews" fra årene 88-92. Utrolig artig å være supporter da.
Er også enig i at Chapman spilte en større rolle som forsterkning i siste halvdel av sesongen enn hva Strachan gjorde da han kom.

Har garantert sett "United are back", sesongen 86-87 hvor Bremner røk i play-off over 250 ganger.
 

Josch

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #6 på: Januar 06, 2016, 18:02:51 »
Hvis en ser på underholdningsverdi kommer Yeboah høyt....!! Stort sett scoret han perler!

1. Han scoret i  første kamp (ikke perle) , og fortsatte resten av våren
2. Han var hovedmannen bak kvalik til UEFA-cupen
3. 32 mål på 61 kamper er fantastisk

Alle Yeboah's mål for Leeds:

https://www.youtube.com/watch?v=hF3UzRxd3a0

sportcarl1

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #7 på: Januar 06, 2016, 19:25:01 »
Hvis en ser på underholdningsverdi kommer Yeboah høyt....!! Stort sett scoret han perler!

1. Han scoret i  første kamp (ikke perle) , og fortsatte resten av våren
2. Han var hovedmannen bak kvalik til UEFA-cupen
3. 32 mål på 61 kamper er fantastisk

Alle Yeboah's mål for Leeds:

https://www.youtube.com/watch?v=hF3UzRxd3a0
japp och det var på högsta nivå
 

Hallgeir *

Sv: Leeds' beste vinterovergang?
« Svar #8 på: Januar 06, 2016, 19:59:39 »
Strachan kom vel i mars 89 før vinduet stengte 1. april den gangen, tror jeg (tror det var samtidig med Fairclough). På sikt ble han fantastisk, men den våren han kom var jo sesongen bortimot ferdig (så ingen voldsom instant impact).

Lee Chapman kom i januar opprykksåret, scoret 12 mål, og senket blant annet Bournemouth borte i opprykkskampen.

Han ble en nøkkel for vårt opprykk i 1990.

Basert på å bli hentet midt i sesongen, hvis det er et poeng med tråden, var Chapman i midt syn en viktigere signing.

Over tid var de begge to av våre viktigste bidragsytere i klubbens beste periode de siste 40 år.

1989 - 1992 er definitivt den perioden det har vært morsomst å være Leeds-supporter. Jeg setter opprykket i 90  over ligagullet i 92.

Chapman var den som utgjorde den store forskjellen, så han får også min stemme her.

Over litt lengre tid var dog Strachan vel så viktig.
Super Leeds since 1968

samadhi

Sv: Leeds' beste og verste vinteroverganger ?
« Svar #9 på: Januar 07, 2016, 07:49:48 »
Verste vinterkjøp i nyere tid må vel være Steve Morison.
marching on together,
derudaf forever...