Skrevet av Emne: Leeds United 16/17  (Lest 95098 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #420 på: Februar 28, 2017, 17:52:32 »
Phil Hay

This has created a bit of interest. Leeds haven't bothered with the all-yellow away kit since the beating at QPR:

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #421 på: Februar 28, 2017, 20:06:52 »
Phil Hay

This has created a bit of interest. Leeds haven't bothered with the all-yellow away kit since the beating at QPR:

 :)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-web-poll-which-is-your-fav-away-kit-combo-this-season-1-8413819



Finnes en grunn for alt!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28766
  • Total likes: 2594
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #422 på: April 11, 2017, 13:23:00 »
Om HJEMMEFORMEN! :)
Og, tydeligvis har ikke motstanderlagene fått med seg at det er mer lyd i South Stand enn i North Stand these days. :)


Leeds United: Monk homes in on ‘success formula’

Garry Monk and Simon Grayson. Phil Hay Email 06:00 Tuesday 11 April 2017
 


Success, from Don Revie through to the Howard Wilkinson and Simon Grayson eras, has been built on sound home-form foundations – and Garry Monk’s team is cut from the same cloth. Phil Hay reports.

Simon Grayson knows Elland Road better than any other manager in the Championship and Saturday was a reminder of how the stadium used to work for him. Don Revie. Preston North End’s defeat to Leeds United turned on chances taken and equally-good chances missed and Grayson, who managed Leeds through more than 160 games until 2012, placed great value on the first goal. United scored it after 18 minutes and Preston were strong-armed out of the game, to the delight of a big crowd.

“Against 30,000 it becomes a difficult place to play,” Grayson said. Elland Road has not always carried that clout and history shows that Leeds get nowhere without an overwhelming home record. There were countless facets to the revolution of coaching and psychology under Don Revie but results at Elland Road underpinned everything he achieved. His squad won 18 of 23 home games on the way to the club’s maiden Division One title in 1969 and did not lose once. Over 10 years in England’s top division, they averaged more than 15 a season.

Garry Monk’s current squad are one victory short of that figure and with two home fixtures still to play, the club’s form at Elland Road represents a spectacular transformation. Their record shows one defeat there since November and only four since the start of the season. It is easy to forget that Monk’s predecessor as head coach, Steve Evans, had the unenviable task of ending a passage of eight months without a home win.

In the Championship, or the old first division, no Leeds squad has amassed as many wins at home since the team managed by Howard Wilkinson won promotion and the title in 1990 with 16 on their record. There have been spells in between, and many recently, where a feeling of malaise at Elland Road gave visiting clubs something to feed on but Grayson could feel the old aura returning on Saturday. Preston are one of several sides who have won the toss and made Leeds play towards the Kop in the first half this season, unaware that a raucous South Stand is as much of a driving force these days. By full-time Leeds had weighed in with a result equalling their biggest home win of the term. Howard Wilkinson.

“We love it here,” said Kemar Roofe, who drew first blood against Preston. “I don’t feel sorry for the opposition but they must fear coming here because when you’re walking out it’s an immense atmosphere.”The statistics underline what Monk said last week about his players “achieving something already which is harder than achieving the opportunity to fight for a play-off place.” Aside from getting the measure of the Championship, the club have tackled some of their own internal shortcomings. Frailty at Elland Road last season was reflected by average crowds of under 22,000, a figure which spoke of disillusionment and a lack of public confidence. Leeds are averaging more than 27,000 this year and have cleared 30,000 for individual matches regularly.

Attractive home form has enhanced the club’s income from match days and with five of their 46 fixtures remaining, it should also prevent the club paying out on a pledge to refund a percentage of season ticket funds if they failed to make the play-offs. “It’s always crucial to have your home form as strong as possible,” Monk said after six straight victories at Elland Road either side of Christmas.

United’s most successful seasons have invariably relied on it and Grayson was at the centre of the best campaign at home for 40 years in 2008-09, the second of three campaigns in League One. Between him and Gary McAllister, United amassed 17 wins at their own ground and remained unbeaten there in league games for 13 months.Grayson’s captain at the time, Richard Naylor, recently told the YEP: “We were on a roll and in a frame of mind where I never expected to lose, especially at home. I didn’t play in one defeat at Elland Road that season.”

Previously, Leeds had won 15 times at Elland Road on the way to the League One play-off final in 2008 and a tally of 14 carried them to automatic promotion to the Championship in 2010. Wilkinson’s squad famously remained unbeaten at home on the way to the first division title in 1992 and lost only once, to Barnsley, during 1989-90. Prior to that, the club’s only memorable season in the 1980s – their run to the play-offs and the FA Cup semi-finals under Billy Bremner in 1987 – was built on 15 home victories in the league.

United will play twice more at Elland Road before the regular campaign finishes, against Wolverhampton Wanderers on Easter Monday and Norwich City on April 29, the penultimate weekend. In the meantime, Friday’s trip to Newcastle takes precedence, a sell-out fixture against one of the few sides who have taken three points from Elland Road. Two unanswered goals from Dwight Gayle settled the clubs’ meeting in Leeds in November.Monk was particularly disappointed with that performance, admitting afterward that his players had shown Newcastle too much respect. Friday, he hopes, will be different.

“It’s two big clubs and there’ll be a lot of fans there, a lot of passionate fans,” he said. “It’s one for the players to look forward to. I want them to express themselves and show what they’re good at.”Newcastle are within touching distance of automatic promotion and Leeds are a handful of points away from sealing a top-six finish but Monk is refusing to look ahead to the play-offs until qualification is assured.“I’m not going to be any different,” he said. “We want to get the best football out of the players in the next few games. If things change over the next few weeks then we can have a discussion.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-homes-in-on-success-formula-1-8486104
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #423 på: April 22, 2017, 19:49:54 »
Vi må bare innse at Fulham og Sheff W er bedre enn oss. De har imponert. De har også investert mye mer. Jeg er i tvil om Leeds ville hevdet seg i play off. De fire foran oss er bedre over en hel sesong. I play off skal man igjen yte maks etter 46 kamper. Dybden i troppen og erfaring var ikke god nok for å stå distansen. Ledelsen satset ikke nok i januar på kjøp. Håper de trapper opp før neste sesong. Jeg tror vi ville blitt i ch.chip selv med play off.
« Siste redigering: April 22, 2017, 19:52:20 av Josch »

HåvardK

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #424 på: April 22, 2017, 20:07:11 »
Vi må bare innse at Fulham og Sheff W er bedre enn oss. De har imponert. De har også investert mye mer. Jeg er i tvil om Leeds ville hevdet seg i play off. De fire foran oss er bedre over en hel sesong. I play off skal man igjen yte maks etter 46 kamper. Dybden i troppen og erfaring var ikke god nok for å stå distansen. Ledelsen satset ikke nok i januar på kjøp. Håper de trapper opp før neste sesong. Jeg tror vi ville blitt i ch.chip selv med play off.
Det tror jeg også. Og det er altså tre av de fire aktuelle lagene som lider samme skjebne.

Lundewhites

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #425 på: April 22, 2017, 21:36:35 »
Vi må bare innse at Fulham og Sheff W er bedre enn oss. De har imponert. De har også investert mye mer. Jeg er i tvil om Leeds ville hevdet seg i play off. De fire foran oss er bedre over en hel sesong. I play off skal man igjen yte maks etter 46 kamper. Dybden i troppen og erfaring var ikke god nok for å stå distansen. Ledelsen satset ikke nok i januar på kjøp. Håper de trapper opp før neste sesong. Jeg tror vi ville blitt i ch.chip selv med play off.
Leeds har brukt langt mere penger enn Fulham siden i sommer.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #426 på: April 22, 2017, 23:32:22 »
Vi må bare innse at Fulham og Sheff W er bedre enn oss. De har imponert. De har også investert mye mer. Jeg er i tvil om Leeds ville hevdet seg i play off. De fire foran oss er bedre over en hel sesong. I play off skal man igjen yte maks etter 46 kamper. Dybden i troppen og erfaring var ikke god nok for å stå distansen. Ledelsen satset ikke nok i januar på kjøp. Håper de trapper opp før neste sesong. Jeg tror vi ville blitt i ch.chip selv med play off.
Leeds har brukt langt mere penger enn Fulham siden i sommer.
Mulig det er riktig  siden  siste sommer ,  men Fulham har hatt en bedre (dyrere)  tropp enn Leeds over flere år (sist sommer var deres spillere klart mer verdt ennen Leeds sine).
Kun EN sommer med gode spillerkjøp er ikke nok  for å rykke opp.
www.transfermarkt.com/championship/startseite/wettbewerb/GB2/plus/?saison_id=2016

samadhi

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #427 på: April 23, 2017, 09:19:10 »
Gitt at vi mister alle spillerne på utgående kontrakter og lånespillere kan vi pr dags dato starte neste sesong med følgende;

                   Green
Ayling - Jansson - Cooper - Berardi
            Bridcutt - Vieira
Roofe - Hernandez - Doukara
                    Wood

Subs: Silvestri, Coyle, Phillips, O`Kane, Dallas, Botaka, Antonsson.

Synes dette er ett ganske bra utgangspunkt og frykter ikke noen masseutskiftelse som noen påpeker.

Få inn en ny stopper, en venstreback, en sentral midtbanesjef, to vinger og en spiss så er vi der.
Start med å signere Kyle Bartley så er vi i gang!
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #428 på: April 23, 2017, 10:31:13 »
Gitt at vi mister alle spillerne på utgående kontrakter og lånespillere kan vi pr dags dato starte neste sesong med følgende;

                   Green
Ayling - Jansson  - Berardi
             Vieira
Roofe -
                   
                    Wood

Subs: Silvestri, Coyle, Phillips,

Synes dette er ett ganske bra utgangspunkt og frykter ikke noen masseutskiftelse som noen påpeker.

Få inn en ny stopper, en venstreback, en sentral midtbanesjef, to vinger og en spiss så er vi der.
Start med å signere Kyle Bartley så er vi i gang!

Fjerner de jeg mener ikke holder mål. Og da mener jeg at vi må kjøpe gode spillere i sommer. Hvis vi beholder Wood, ja da bør Vieira inn i en litt defansiv midtbanerolle, som han har hatt denne sesongen. Bare litt mere offansiv. Så bør vi ha 2 andre sentrale midtbanespillere. Hvis mulig. Shelvey og Barton Typer. Barton til å jobbe å slite ut motstanderen som en kriger, og Shelvey er vel en annen form for playmaker. Kanskje en grisete Mc Allister type på en måte. Og så bør vi brake the bank, for å hente tilbake Milner til å bekle venstre kant. På høyre kant så burde det kanskje hentes inn Gradell, eller en bedre kant. Med Gradell og Milner så vet vi hva vi får. I motsetning til de siste fiaskoårene med henting av vinger som ikke holder mål.
Så kommer det store hvem spørsmålet til å være makker til Pontus. En gitt tanke og en spiller som burde holde i et par år til. John Terry.
Alt dette i samsvar med at vi beholder ade spillerne vi vil ha med videre. men dette tror jeg er vanskelig.
Uansett. Det laget som skal spille for Leeds neste sesong bør være av den kaliberen at enhver spiller på det andre laget føler at det var et helvete å spille mot Leeds. Laget skal sørge for at det er vondt å møte Leeds
« Siste redigering: April 23, 2017, 10:34:18 av h.b »

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #429 på: April 23, 2017, 11:08:54 »
En liten fordel med denne skuffelsen er at man kommer tidligere i gang med å forberede en ny sesong i ch.ship (kan være helt klart allerede om 6 dager). Ved en tapt PO finale ville dette vært avklart den 29.05.2017 .

Da er det bare å begynne å kontakte  nye spillere for  ch.ship 2017/18 allerede i april og mai!

Allanclarke

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #430 på: April 23, 2017, 12:26:06 »
Noen som virkelig tror neste år er vårt. Hvertfall ikke jeg. Neste år blir vanskelige. Problemer med å se åssen vi skal klare å komme oss foran Hull, Middelsborough, Sunderland, Huddersfield, Wednesday, Aston Villa, Norwich. Nei, vi hadde muligheten til lotteriet i år, men neste år blir det vanskeligere. Siste 2 sesonger hvor man har ligget på PlayOff hele sesongen har man kastet sesongen i dass på 2. påskedag. Neida, Leeds er en klubb det hviler en forbannelse over. Eller er det meg det gjør det over. Hvem vet. Ã… miste ett forsprang på 8 poeng når det er 24 igjen å spille om er det bare en klubb i verden som klarer (vel 2, vis jeg tar med mitt norske lag) Sesongen 2016/17 R.I.P.

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #431 på: April 23, 2017, 12:58:41 »
Noen som virkelig tror neste år er vårt. Hvertfall ikke jeg. Neste år blir vanskelige. Problemer med å se åssen vi skal klare å komme oss foran Hull, Middelsborough, Sunderland, Huddersfield, Wednesday, Aston Villa, Norwich. Nei, vi hadde muligheten til lotteriet i år, men neste år blir det vanskeligere. Siste 2 sesonger hvor man har ligget på PlayOff hele sesongen har man kastet sesongen i dass på 2. påskedag. Neida, Leeds er en klubb det hviler en forbannelse over. Eller er det meg det gjør det over. Hvem vet. Ã… miste ett forsprang på 8 poeng når det er 24 igjen å spille om er det bare en klubb i verden som klarer (vel 2, vis jeg tar med mitt norske lag) Sesongen 2016/17 R.I.P.

Det var DETTE året det var vanskeligere enn noen gang å kommet til play off. 74 poeng var nok til play off i fjor. I tillegg hadde jo omtrent  Newcastle sikret seg en av opprykksplassene før sesongstart ved hjelp av sin rikdom. Det vil alltid være nedrykkede lag fra PL (med penger) og noen "store klubber" i ch.ship. Nei, sjansen er ikke borte  for opprykk neste år. Leeds var tidvis  på høyde med de beste (i noen enkeltkamper) denne sesongen og blir bedre neste sesong. Dette var ikke siste sjans for Leeds.

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #432 på: April 23, 2017, 13:04:19 »
Starten ødela mye av sesongen. Vi hadde hatt kontakt med  PO nå om ikke starten hadde vært 1-1-4 på de første kampene. Neste sesong må vi være  "på" fra start. Og viktige spillere  kan ikke hentes inn så sent som 20. august.

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #433 på: April 24, 2017, 21:25:54 »
Hay

Leeds sold around 14,500 season tickets for 2016-17 so eligible supporters will get a refund of 25 per cent. #lufc


no, more than 15,000 would have been a 50 per cent refund. Under 15k, it's 25 per cent for anyone who bought before end of May 2016.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #434 på: April 24, 2017, 21:27:01 »
Hay

Leeds sold around 14,500 season tickets for 2016-17 so eligible supporters will get a refund of 25 per cent. #lufc


no, more than 15,000 would have been a 50 per cent refund. Under 15k, it's 25 per cent for anyone who bought before end of May 2016.


Fortsatt en mulighet, derfor har klubben flyttet fristen til ut i mai 2017!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lundewhites

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #435 på: April 25, 2017, 09:20:39 »
Leste et sted at summen å tilbakebetale var 1,8 mil £  noen som kan bekrefte eller avkrefte det?
For the sake of Leeds United he would break himself in two