Skrevet av Emne: Leeds United 16/17  (Lest 95911 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Allanclarke

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #360 på: Februar 12, 2017, 09:03:26 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..

DenHviteYeboah

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #361 på: Februar 12, 2017, 09:12:46 »
Er vel fortsatt mulig med direkte opprykk? Kun 10 poeng bak og hele 15 kamper igjen!

auren
Helt enig! Men problemet er de siste kampene....det vitner om at vi har blitt dårligere mens lagene rundt playoff har blitt bedre ;)
Men januarvinduet friskt i minne, mener jeg at vi ble betydelig svekket i forhold til våre konkurrenter. Når man ikke henter en kanonspiss, en midtbanespiller av klasse og en keeper som er bedre enn vår "over the top" Green, så har man ikke midler til å satse på opprykk :(
Hvis Wood blir skadet noen kamper og i tillegg Jansson og kanskje Bartley.... da er vi fullstendig hektet av. Denne troppen er dessverre ikke god nok ;)

Cherry

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #362 på: Februar 12, 2017, 09:45:18 »
Bristol City hjemme om 2 dager er en ny sjanse til og vise hva som bor i laget/ troppen igjen.

Det er litt ubalanse og litt " dødt" i de siste kampene, men jeg mener at det er såpass med kvalitet i troppen at vi skal klare dette fremover.
 

Jon R

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #363 på: Februar 12, 2017, 10:05:25 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!
Jon R.

HåvardK

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #364 på: Februar 12, 2017, 11:40:36 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!

Noe som selvsagt faller på sin egen urimelighet.

DenHviteYeboah

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #365 på: Februar 12, 2017, 20:56:59 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!
Hva tror du hvis Wood, Bartley og Jansson hadde vært borte i for eksempel 10 kamper..? Poenget er at troppen er for tynn og kvaliteten for varierende :( Akkurat som foregående sesonger...men nå har vi et litt bedre bunn nivå enn før, så da blir vi ikke nummer 15...

Cherry

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #366 på: Februar 12, 2017, 21:11:38 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!
Hva tror du hvis Wood, Bartley og Jansson hadde vært borte i for eksempel 10 kamper..? Poenget er at troppen er for tynn og kvaliteten for varierende :( Akkurat som foregående sesonger...men nå har vi et litt bedre bunn nivå enn før, så da blir vi ikke nummer 15...

Folkens: 3 svake kamper..... :o
Vi har da en MYE sterkere tropp enn i fjor, vi er sårbare - javel , men det er resten av topp 6 troppene også.... det behøves ikke og skyte fra hofta' ennå ;)

Se når det er 5 kamper igjen, da har man stort sett fasiten for hånd..innen den tid skal det spilles 11 seriekamper og om mulige 33 poeng!
 

JaJa

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #367 på: Februar 12, 2017, 22:51:49 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!
Hva tror du hvis Wood, Bartley og Jansson hadde vært borte i for eksempel 10 kamper..? Poenget er at troppen er for tynn og kvaliteten for varierende :( Akkurat som foregående sesonger...men nå har vi et litt bedre bunn nivå enn før, så da blir vi ikke nummer 15...

Folkens: 3 svake kamper..... :o
Vi har da en MYE sterkere tropp enn i fjor, vi er sårbare - javel , men det er resten av topp 6 troppene også.... det behøves ikke og skyte fra hofta' ennå ;)

Se når det er 5 kamper igjen, da har man stort sett fasiten for hånd..innen den tid skal det spilles 11 seriekamper og om mulige 33 poeng!

Jeg blir like stadig forundret over temperaturen her inne. Et tap eller to, mindre flyt i spillet. Og med en gang er det nærmest krisemaksimering. Enkelte spillere slaktes (og ja, det er de samme 2 -3 spillerene hver gang), mens andre er totalt skjermet uansett hva de gjør.
Og av det jeg leser mellom linjene er Monk en elendig manager når det butter litt i mot. Samme elendige jobb som han gjorde i Swansea. Enkelte som kritiserte Cellino for å sparke managere for fort er jaggu mer trigger-happy selv.

Det går ikke an å forvente at Leeds skal vinne hver kamp 5-0 og spille alle andre lag langt opp på tribunen.
Prøv å ha et litt mer jordnært forventningsnivå. Vi bygger lag nå. Mer enn vi har gjort på årevis. Det er bedre å skynde seg langsomt enn ei hodeløs høne.

Og denne evindelige klagingen på at det ikke ble kjøpt den og den spilleren i januar, og at det ikke ble brukt millioner av pund.
Radrizzani gikk tidlig ut og sa at det ikke ville bli brukt mye penger i januarvinduet etter spørsmål om kjøp.
Og dessuten er ikke januarvinduet det mest fornuftige vinduet å bruke. Prisen på spillere er mye høyere enn vanlig. Og du får stort sett ikke spillere som spiller fast på andre lag, og som vil en klar forbedring av det vi har fra før.
Sjansen er større å få det som andre ikke vil ha.

DenHviteYeboah

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #368 på: Februar 13, 2017, 07:28:01 »
2 siste tapene har gjort at jeg innser at vi ikke er gode nok for topp 2, desverre. Veldig surt å tape på overtid forrige helg. Men var nesten knust etter tapet igår. Frykter virkelig for play-off nå. For å rette opp siste 2 tapene skal vi vinne de 4 neste. Men det kommer vi ikke til å gjøre. Vi vinner jo nesten aldri når vi spiller på tv. Scorer nesten ikke mål heller. Glad at neste 2 kamper ikke blir vist. Men når Sheffield Wednesdaykampen kommer så blir vi vist igjen. Betyr nytt tap pga tvkamp og Yorkshirederby. Skal ikke være sånn, men føler meg nesten overbevist om at akkurat det kommer til å skje. Meget skuffet for tiden... Pontus er vel ikke frisk til Bristol Citykampen heller. Hvordan skal vi klare å slå Bristol City uten han. Klarer jo ikke å vinne med Cooper på laget. Huff, liker ikke å være negativ. Men etter siste 2 kamper, så har den desverre våknet i meg igjen, den negativiteten..
Hvis det er faktum at hele laget står og faller på en eneste spiller, da har noe feilet alvorlig denne sesongen! Det betyr også at uten Jansson hadde vi rykket ned!!!
Hva tror du hvis Wood, Bartley og Jansson hadde vært borte i for eksempel 10 kamper..? Poenget er at troppen er for tynn og kvaliteten for varierende :( Akkurat som foregående sesonger...men nå har vi et litt bedre bunn nivå enn før, så da blir vi ikke nummer 15...

Folkens: 3 svake kamper..... :o
Vi har da en MYE sterkere tropp enn i fjor, vi er sårbare - javel , men det er resten av topp 6 troppene også.... det behøves ikke og skyte fra hofta' ennå ;)

Se når det er 5 kamper igjen, da har man stort sett fasiten for hånd..innen den tid skal det spilles 11 seriekamper og om mulige 33 poeng!

Jeg blir like stadig forundret over temperaturen her inne. Et tap eller to, mindre flyt i spillet. Og med en gang er det nærmest krisemaksimering. Enkelte spillere slaktes (og ja, det er de samme 2 -3 spillerene hver gang), mens andre er totalt skjermet uansett hva de gjør.
Og av det jeg leser mellom linjene er Monk en elendig manager når det butter litt i mot. Samme elendige jobb som han gjorde i Swansea. Enkelte som kritiserte Cellino for å sparke managere for fort er jaggu mer trigger-happy selv.

Det går ikke an å forvente at Leeds skal vinne hver kamp 5-0 og spille alle andre lag langt opp på tribunen.
Prøv å ha et litt mer jordnært forventningsnivå. Vi bygger lag nå. Mer enn vi har gjort på årevis. Det er bedre å skynde seg langsomt enn ei hodeløs høne.

Og denne evindelige klagingen på at det ikke ble kjøpt den og den spilleren i januar, og at det ikke ble brukt millioner av pund.
Radrizzani gikk tidlig ut og sa at det ikke ville bli brukt mye penger i januarvinduet etter spørsmål om kjøp.
Og dessuten er ikke januarvinduet det mest fornuftige vinduet å bruke. Prisen på spillere er mye høyere enn vanlig. Og du får stort sett ikke spillere som spiller fast på andre lag, og som vil en klar forbedring av det vi har fra før.
Sjansen er større å få det som andre ikke vil ha.
Anbefaler at du går igjennom de 10 første lagene på tabellen, om hva de gjorde i januarvinduet. Er helt enig at dette ikke er konkurranse om å bruke mest penger, men en konkurranse om å rykke opp til PL, der milliardinntekter venter, og ikke minst noe titusenvis av Leedssupportere venter på  ;)

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #369 på: Februar 13, 2017, 08:45:32 »
La oss si at Leeds bruker 20 mill pund hver sesong på spillerkjøp, men allikevel ikke lykkes med opprykk. Hva da?
Da ender vi opp lenger ned enn vi var sist.
Noen av de andre lagene følger ikke reglene og kommer til å bli straffet med transfer embargo. 100% sikker på at f.eks. Sheff Wed blir rammet her.
Jeg vil at Leeds skal rykke opp ved å følge reglene og satse innenfor rimelighetens grenser.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bjorn

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #370 på: Februar 13, 2017, 09:25:31 »
La oss si at Leeds bruker 20 mill pund hver sesong på spillerkjøp, men allikevel ikke lykkes med opprykk. Hva da?
Da ender vi opp lenger ned enn vi var sist.
Noen av de andre lagene følger ikke reglene og kommer til å bli straffet med transfer embargo. 100% sikker på at f.eks. Sheff Wed blir rammet her.
Jeg vil at Leeds skal rykke opp ved å følge reglene og satse innenfor rimelighetens grenser.

Sunn drift bør være høyt prioritert!
Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #371 på: Februar 13, 2017, 09:49:22 »
La oss si at Leeds bruker 20 mill pund hver sesong på spillerkjøp, men allikevel ikke lykkes med opprykk. Hva da?
Da ender vi opp lenger ned enn vi var sist.
Noen av de andre lagene følger ikke reglene og kommer til å bli straffet med transfer embargo. 100% sikker på at f.eks. Sheff Wed blir rammet her.
Jeg vil at Leeds skal rykke opp ved å følge reglene og satse innenfor rimelighetens grenser.

Sunn drift bør være høyt prioritert!

Sett at vi kun skal tenke på at kjøpe skal finansieres av driften. Da kan vi om 10 år være lykkelige for at vi har holdt med lag som Yeovil Town i alle år. En drift uten at eieren putter inn penger er umulig hvis man har ambisjoner om å rykke opp. Når man først er i Pemier League. Ja da vl en slik strategi lykkes hvis man har en manager som vet hva han driver med, og hvis man da er fornøyd med å ligge rundt 15-18 plass hvert år

Nørgaard

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #372 på: Februar 13, 2017, 10:12:45 »
Hvis nogen troede på direkte opryk i denne sæson er de godt nok naive. Vi er i begyndelsen af noget godt og kan ikke forvente opryk i denne sæson med et så ungt hold/lag. Alle holdene omkring os er mere sammenspillede og har brugt flere penge end os minus Hudds.
Jeg har aldrig troet på opryk i år. Synes vi kræver for meget og er for hurtige til at råbe krise. Monk har været fantastisk

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #373 på: Februar 13, 2017, 11:58:35 »
Hvis nogen troede på direkte opryk i denne sæson er de godt nok naive. Vi er i begyndelsen af noget godt og kan ikke forvente opryk i denne sæson med et så ungt hold/lag. Alle holdene omkring os er mere sammenspillede og har brugt flere penge end os minus Hudds.
Jeg har aldrig troet på opryk i år. Synes vi kræver for meget og er for hurtige til at råbe krise. Monk har været fantastisk

Har vel aldri trodd på opprykk, men forventa at en klubb som Leeds skal gå for opprykk

B_Ød

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #374 på: Februar 13, 2017, 12:47:51 »
jeg tror på opprykk...dirkete sådant..til matematikken setter en stopper for det  8)...da går jeg for PO ;)
Ups & Ups!!

Leedsgutt

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #375 på: Februar 13, 2017, 21:15:13 »
15 kamper igjen

54 poeng nå. Vinner vi 6 av de siste 15 så har vi 72poeng. Normalt så er 6plass gjennomsnittlig 74-76.

Så 8 wins av siste 15 vil være mest sannsynlig sikret.


Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #376 på: Februar 13, 2017, 21:45:52 »
15 kamper igjen

54 poeng nå. Vinner vi 6 av de siste 15 så har vi 72poeng. Normalt så er 6plass gjennomsnittlig 74-76.

Så 8 wins av siste 15 vil være mest sannsynlig sikret.
Det må vi klare.  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #377 på: Februar 13, 2017, 22:29:04 »
Var optimist ganske lenge, lengre enn vanlig. Men dessverre, det er kjørt :( Vi kommer ikke blant de 2 beste, og da blir det nok et år til i denne elendigheten >:(
Vi har alt å tape på playoff. De andre vi møter vil kjempe som løver, og da ser vi dessverre hvordan det har gått >:(

berlin

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #378 på: Februar 14, 2017, 06:38:10 »
Var optimist ganske lenge, lengre enn vanlig. Men dessverre, det er kjørt :( Vi kommer ikke blant de 2 beste, og da blir det nok et år til i denne elendigheten >:(
Vi har alt å tape på playoff. De andre vi møter vil kjempe som løver, og da ser vi dessverre hvordan det har gått >:(

Leeds vil også kjempe som løver. Ikke minst fordi vi nå er Leeds United og ikke (the mighty) LEEDS UNITED.
Tror m.a.o. at instillingen til PO-kampene burde være sikret.

Men er selvsagt enig i at PO er et lotteri. Alt kan skje, i nesten større grad en vanlige cup-kamper har jeg følelsen av.
Er absolutt ikke superoptimist, men vi har like god sjanse som de 3 andre lagene, om vi kommer til PO.

Direkte opprykk kan vi glemme, her gjelder det å sanke flest mulig seire for å sikre en PO-plass,
og det kan bli tøft nok.

B_Ød

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #379 på: Februar 14, 2017, 08:07:36 »
Var optimist ganske lenge, lengre enn vanlig. Men dessverre, det er kjørt :( Vi kommer ikke blant de 2 beste, og da blir det nok et år til i denne elendigheten >:(
Vi har alt å tape på playoff. De andre vi møter vil kjempe som løver, og da ser vi dessverre hvordan det har gått >:(

mener det ble utalt i starten av sesong at målet var PO, så hvis vi klarer det YAY, målet nådd!!!  :)

Ellers går jeg fremdeles for topp 2, så får vi se hva det blir til.

Uansett..en sykt høydare av en sesong så langt!!...i forhold til hva vi er vant med  :)
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #380 på: Februar 14, 2017, 10:32:13 »
Var optimist ganske lenge, lengre enn vanlig. Men dessverre, det er kjørt :( Vi kommer ikke blant de 2 beste, og da blir det nok et år til i denne elendigheten >:(
Vi har alt å tape på playoff. De andre vi møter vil kjempe som løver, og da ser vi dessverre hvordan det har gått >:(

Det var jo ikke uventet.. Jeg derimot mener denne sesongen har vært meget bra og det er så mye som kan skje ennå både med oss og de andre lagene at ingenting er avgjort. Ville selvsagt vært en drøm å klare topp to men hvem vil ikke det? Vi kan ikke miste trua på laget fordi vi taper et par kamper! Må gønne på å plukke de poengene vi kan. Flyt eller ei.
MOT!
Marching On! 4276

Smudge17

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #381 på: Februar 14, 2017, 11:14:46 »
Enig med Bjorn! En av de beste sesongene på lang tid, er en fryd og være Leeds-supporter for tiden! :)

Blir en spennende sluttspurt, opprykk eller ei! MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #382 på: Februar 14, 2017, 11:40:06 »
Enig med Bjorn! En av de beste sesongene på lang tid, er en fryd og være Leeds-supporter for tiden! :)

Blir en spennende sluttspurt, opprykk eller ei! MOT


Fryd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Da hadde vi leda divisjonen. Blir som at Manu supporterne sier det er en fryd å ligge på europa league kvalliksplass det

B_Ød

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #383 på: Februar 14, 2017, 11:54:53 »
Enig med Bjorn! En av de beste sesongene på lang tid, er en fryd og være Leeds-supporter for tiden! :)

Blir en spennende sluttspurt, opprykk eller ei! MOT


Fryd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Da hadde vi leda divisjonen. Blir som at Manu supporterne sier det er en fryd å ligge på europa league kvalliksplass det

takker skaperen for at vi ikke er så blaserte hvertfall..
Ups & Ups!!

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #384 på: Februar 14, 2017, 12:28:08 »
For en gangs skyld er vi med i kampen, det er interessant å følge med, og vi ligger på play-off midt i februar! Vi har lite å klage over sålangt, jeg har troa. Det viktigste er at vi ser forbedring fra foregående sesonger.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Bjorn

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #385 på: Februar 14, 2017, 12:34:32 »
Enig med Bjorn! En av de beste sesongene på lang tid, er en fryd og være Leeds-supporter for tiden! :)

Blir en spennende sluttspurt, opprykk eller ei! MOT


Fryd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Da hadde vi leda divisjonen. Blir som at Manu supporterne sier det er en fryd å ligge på europa league kvalliksplass det

Ja vi har alle våre gleder.. Jeg er forholdsvis lett å glede.  ;)
Marching On! 4276

Cherry

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #386 på: Februar 14, 2017, 12:39:11 »
For en gangs skyld er vi med i kampen, det er interessant å følge med, og vi ligger på play-off midt i februar! Vi har lite å klage over sålangt, jeg har troa. Det viktigste er at vi ser forbedring fra foregående sesonger.

Det er KLAR fremgang, og Monk er ferd med og bygge grunnmuren. Det er utopi og tro på direkte opprykk i år, men at muligheten faktisk er der er utrolig gledelig!  Mange av lagene rundt oss har brukt myyye penger, og det blir spennende og følge "transfer embargo-status" når vi skriver juni....

Malurten`er jo at nåløyet blir trangere og trangere hvert år, med PL lag som rykker ned med enorme  £ - fallskjermer - så jeg håper virkelig at vår nye eier har baller.........og og trøkker til i sommerens  vindu på de Monk/Pep har blinket seg ut som forsterkninger.

.........og skulle satsingen allerede denne sesongen krones med PO - finale og opprykk så blir det jo uansett mer i potten for alle parter!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #387 på: Februar 15, 2017, 21:21:28 »
Flott av Hay om viktigheten av wise old heads Hernandez og Green:

Phil Hay: Old heads will be crucial as the Championship run-in hots up


Phil Hay 17:00 19:36 Wednesday 15 February 2017

 April brings the 25th anniversary of Leeds United’s last top-flight title and with it the chance to talk and reminisce with the players and staff who made it happen. They are fairly far flung and living different lives – coaches and pundits, restaurant owners and travel agents – but 1992 is 1992 and for most of them it might as well be yesterday. Even Gordon Strachan, who started out in an interview last year by saying he “never remembered much about football”, needed only a little cajoling before dipping into stories as far back as 1983, the year which took the European Cup Winners’ Cup to Aberdeen. Careers can be a blur but the peaks of them stand out. As Strachan said of that volley against Leicester City in 1990: “When the football memories start to fade away, that one will be the last to go.”

Rob Green - his play-off/promotion experience could be invaluable to Leeds United in the coming weeks. That Leeds squad, Howard Wilkinson’s squad, talk a lot about Strachan, a player who was going on 35 in an era when playing at 35 took immense personal discipline. It takes personal discipline today but Strachan conditioned himself for a first division winners’ medal without scientific help, modern recovery techniques or any form of squad rotation. If anything, he swayed the other way and slogged his body as far as it would go. “There was no point in anyone saying ‘take it a bit easy today or give this session a miss’,” he said. “If I’m training at 70 per cent or 80 per cent, what happens when Liverpool or Manchester United turn up and ask you to give 100 per cent? You can’t just turn it on.” Strachan was singular like that and Leeds have never had another footballer quite like him. They have had better players and more successful players but no-one with the same blend of attitude, personality and dedication at such an advanced stage of their footballing life.

Last week I spoke with Lee Chapman for an article which will run in a YEP supplement commemorating the 1992 title season in two months’ time. “The driving force,” Chapman called Strachan. “A guy who took everything on his shoulders.” Strachan’s timely volley against Leicester, in Chapman’s view, could only have been scored by him. “None of the rest of us were going to come up with anything. We were down and out. That was Gordon.”

It was why Wilkinson invested personally and financially in Strachan, an asset who Manchester United sold for £300,000 in 1988. Alex Ferguson described it as “good business for Manchester United over a 32-year-old whose contract was due to expire at the end of the season” and later wrote that the idea of him inadvertently helping Leeds pip his own team to the title four years later was “simplistic nonsense.” Ferguson did, however, concede that it was “a coming together neither Leeds United nor the player ever regretted.” Veteran midfielder Gordon Strachan was a key figure in Leeds United's 1992 League championship triumph.

At a much lower level, the value of know-how explains why in the midst of piecing together his own squad at Leeds – a mixture of untried, untested or unfulfilled individuals – Garry Monk signed a 36-year-old goalkeeper with his best days behind him and a 31-year-old playmaker who had taken himself out of the Premier League firing line by moving quietly to Qatar in 2014. Neither transfer was comparable to the purchase of Strachan but the recruitment of Rob Green and Pablo Hernandez followed a similar train of thought ­– that on days when talent or flair was constrained by anxiety, their maturity would lend a hand.

It went that way on Tuesday night in what might prove to be a telling win over Bristol City. When Monk said that Leeds were under pressure after back-to-back defeats, he was not talking about those results in isolation. Clubs lose successive fixtures often enough. Leeds lost four on the bounce on the way to promotion from League One in 2010. And the “added pressure” of playing at Elland Road did not tally with the third best home record in the Championship. The tension on Tuesday came from the realisation of how much damage an extended slump could do to United’s season. Which tells you that Monk and his players know exactly what they’re gunning for now. “I’ve not got the calculator out,” Monk insisted again at full-time. But no doubt he has it in his top drawer.

 What he needed against Bristol City, and what he got, was guidance from players who have been through this before. Hernandez ran the show before half-time, passing and dictating the game nervelessly. Green’s performance was his best in seven months with Leeds, and his fingertip save from Milan Djuric the sort of reaction which reminded you why England used to call on him.

It was hard not be pleased for a keeper who can feature in a defence as tight as Monk’s but still have people asking if he is going over the hill and causing a problem. Hernandez’s touch is easy to appreciate and his authority in the first half on Tuesday was as effective as his assist for Chris Wood’s goal. Green’s influence is more subtle and less pronounced but something in his display said he had seen nights like Tuesday before. Something in his display should reassure Monk’s greener players that they are not heading into the Championship run-in blind. Hernandez set up the win and Green’s concentration banked it. There are 68 years between the pair and in what remains of the season, Leeds might count on all of them.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/phil-hay-old-heads-will-be-crucial-as-the-championship-run-in-hots-up-1-8391617
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #388 på: Februar 16, 2017, 19:02:57 »
...ikke at det vil angå oss, men:   :P :P :P

BREAKING: @SkyBetChamp clubs agree in principle to introduce goal-line technology from next season. #SSNHQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #389 på: Februar 16, 2017, 21:53:27 »
...ikke at det vil angå oss, men:   :P :P :P

BREAKING: @SkyBetChamp clubs agree in principle to introduce goal-line technology from next season. #SSNHQ
Positivt  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly