Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Annesj

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1020 på: Oktober 26, 2017, 09:51:33 »
Sa det da han dro dit. Sacked before christmas. Står for det
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1021 på: Oktober 27, 2017, 22:29:22 »
Garry Monk


KOM TILBAKEEEEEE!


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1022 på: Desember 17, 2017, 15:39:36 »
Ikke akkurat populær for tiden....

Furious Middlesbrough fans plan to fly 'Garry Monk Out' banner over stadium as situation turn nasty for ex-Swansea City and Leeds boss.

Middlesbrough supporters are calling for former Swansea City boss Garry Monk to be sacked following defeat against Millwall.

Boro fans were left fuming after the 2-1 defeat at The Den, a result which left the Teesside club in 10th position, five points off the play-offs and a whopping 15 points behind Cardiff City in the second automatic promotion spot.

It has been a frustrating season for the Riverside outfit following a summer of heavy expenditure in the transfer market.
Monk brought in £50million worth of talent but his squad has failed to click and an immediate return to the Premier League is looking unlikely.
Following the latest loss - three in the last five games - fans have turned on Monk, and it is getting nasty.

Wales Online,
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1023 på: Desember 25, 2017, 13:43:42 »
Monks aksjer må ha dalt kraftig nå. 2 ganger sparken, samt overmodig jobbslutt i Leeds. Quitter og failure. Lavere divisjoner bør være det han kan sikte seg inn på etterhvert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1024 på: Desember 25, 2017, 14:25:56 »
Monks aksjer må ha dalt kraftig nå. 2 ganger sparken, samt overmodig jobbslutt i Leeds. Quitter og failure. Lavere divisjoner bør være det han kan sikte seg inn på etterhvert.
Ble for høy på seg selv, fikk for lite anerkjennelse og forespeilet for liten innflytelse i sitt første møte med Radrizzani. Nå møter han realitetene, nemlig at han i beste fall er en middelmådig manager. Fortsatt veldig glad for at vår eier ikke uten videre tilbød Monk en lukrativ langtidskontrakt i første møte.
Jon R.

Annesj

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1025 på: Desember 25, 2017, 15:09:03 »
Sa det da han dro dit. Sacked before christmas. Står for det

Rakk denne med et nødskrik hehe
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Torpe-do

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1026 på: Desember 25, 2017, 20:43:20 »
Sa det da han dro dit. Sacked before christmas. Står for det

Rakk denne med et nødskrik hehe




Sent from my iPhone using Tapatalk

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1027 på: Desember 25, 2017, 22:36:09 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1028 på: Desember 25, 2017, 22:53:35 »
...og bort imot som vanlig pågår det en kamp i media om hvordan sackingen skjedde:
Versjon 1
https://twitter.com/lovetheleeds/status/945059473944653825

Versjon 2:
http://the72.co.uk/95016/further-details-emerge-of-garry-monk-sacking-at-middlesbrough/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1029 på: Desember 26, 2017, 10:12:33 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.
På den annen side: Hvor ofte har et lag rykket opp i en sesong hvor de sparket manageren midtveis?
Hekta på Leeds siden 1974

TK20

Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1030 på: Desember 26, 2017, 10:26:57 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.
På den annen side: Hvor ofte har et lag rykket opp i en sesong hvor de sparket manageren midtveis?

Jeg gjetter...syv ganger!

Dennis

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1031 på: Desember 26, 2017, 11:22:38 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.
På den annen side: Hvor ofte har et lag rykket opp i en sesong hvor de sparket manageren midtveis?

Jeg gjetter...syv ganger!

Husker i alle fall den gangen Niall Quinn sparka seg sjøl i Sunderland etter fem eller seks tap på rappen fra sesonginnledningen. Sjarmtrollet Roy Keane tok over og rykket opp. Det høres jo uansett til sjeldenhetene, men her er Boro på skuddhold så situasjonen er litt merkelig. Greit at Boro nok håpa å ligge topp to allerede, men et nedrykk og tunge investeringer medfører mye arbeid før man er tilbake på skinnene. Det må ligge mer bak enn rent sportslige grunner.

Monk er nok ikke den enkleste å jobbe med. Han fikk sin dose kritikk i Swansea også, etter en fantastisk første sesong. Jeg kan ikke helt si jeg gosser meg over han, men heller over at en farlig opprykkskandidat og jeg lag jeg ikke har så mye til overs for har problemer - mer enn Monk individuelt.

Og Jon R har et veldig viktig poeng her. At Radrizzani ikke ønsket å gi Monk en dyr langtidskontrakt og "alle" tømmene til den sportslige driften, ser i etterkant ut som nok en god avgjørelse fra den kanten.

Marching on together!

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1032 på: Desember 26, 2017, 11:41:32 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.
På den annen side: Hvor ofte har et lag rykket opp i en sesong hvor de sparket manageren midtveis?

I første omgang er det play off plassene jeg tenker på. De er det bare fire av. Hvis Boro forbedrer seg bitte litt så er de foran Leeds. Om de rykker opp etter å ha byttet manager tenker jeg null og niks på. Tar Boro en play off plass så synker Leeds sine sjanser.

Hallgeir *

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1033 på: Desember 26, 2017, 11:48:17 »
Vet ikke om dette er så mye å juble for. Nå vil Boro satse enda hardere på kjempe i toppen. Laget har klart mer potensiale enn Leeds. Det hadde vært bedre for Leeds om Monk hadde fortsatt i jobben og gjort det dårlig med Boro. Jeg tror vi få en sterkere konkurrent til play off nå, så dette var ikke bra for Leeds.
På den annen side: Hvor ofte har et lag rykket opp i en sesong hvor de sparket manageren midtveis?

I første omgang er det play off plassene jeg tenker på. De er det bare fire av. Hvis Boro forbedrer seg bitte litt så er de foran Leeds. Om de rykker opp etter å ha byttet manager tenker jeg null og niks på. Tar Boro en play off plass så synker Leeds sine sjanser.

Det er vel egentlig så "enkelt" som å sørge for å være bedre en Middlesbrough.   ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1034 på: Mars 04, 2018, 16:03:33 »
Monk og Clotet på vei til Birmingham!


VIL BARE TIL EN STOR KLUBB MED POTENSIALE!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1035 på: Mars 04, 2018, 16:44:30 »
Monk og Clotet på vei til Birmingham!


VIL BARE TIL EN STOR KLUBB MED POTENSIALE!!!  8)

Jeg tror Monks sukess med Leeds i fjor i stor grad skyldes Clotet.  Dette kan bli bra neste sesong. Jeg hørte på ITV at Birminghams eiere stort sett befinner seg i Asia og kommuniserer på Skype til manager. 

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1036 på: April 26, 2018, 08:19:42 »
Middlesbrough FC launch legal action against Birmingham City and Garry Monk's coaching staff - Gazette Live

Birmingham City and Middlesbrough may potentially not be in the same division come next season but they are set for a court clash this summer.

Garry Monk’s current and former clubs are locked in a High Court dispute over his backroom team amid fears of player poaching.


Middlesbrough Football & Athletic Company (1986) Limited are suing Birmingham City Football Club PLC as well as former England international James Beattie, Sean Rush, Ryan Needs and Darryl Flahavan.

Before joining Birmingham, Beattie was employed by Boro as first team coach, Flahavan as goalkeeping coach, Rush as head of physical performance and Needs as head of physical performance analysis.


Promotion-chasing Boro fear that the quartet’s insider knowledge may give the relegation-fighting Blues a ‘competitive advantage’ over them.

Their knowledge of ‘confidential information’ includes transfer targets and strategy, player wages and weaknesses, Boro’s lawyers say.

Neil Bausor and Garry Monk on the day Monk was unveiled as Boro boss(Image: Peter Reimann)
Boro argue that a clause in the backroom team members’ contracts prevents them from working together, and alongside Monk, for their Championship rival until December 28 this year.

Monk was Middlesbrough manager from June until December last year when he was sacked because he ‘failed to deliver consistent results’, Boro’s barrister, Ian Mill QC, told London’s High Court.


The coaching quartet were placed on gardening leave after his departure, but resigned and joined Monk at the Blues when he took charge in March, he added.

The restrictions were included in their contracts to protect Boro’s players, staff and the club itself, he told Mr Justice Warby.

“There is a real risk that Middlesbrough will lose players to BCFC if it continues to employ each member of the backroom team at the same time as each other and/or Mr Monk,” he added.

“A number of Middlesbrough’s current players, including some of its young players, who are on comparatively low salaries, were recruited or favoured by different members of the backroom team and remain loyal to them.”

Garry Monk & James Beattie(Image: CameraSport)
The quartet also have knowledge of the weaknesses of Boro players which could make it ‘more difficult for Middlesbrough to sell players during the transfer window’.

They also know about the players that Boro intend to sign and the types of players likely to be targeted, said Mr Mill.

“BCFC’s employment of the backroom team is therefore likely to give it ongoing competitive advantage over Middlesbrough,” he added.


Boro want an injunction stopping the quartet from working for Birmingham, and the Blues from employing them, until December 28, as well as damages.

Garry Monk and his Boro backroom team on the bench at Barnsley
With the transfer window opening from May 7 to August 9, and the new season starting that same month, the QC said there should be a full hearing of the dispute as soon as possible.

Without the injunction, ‘Middlesbrough will face irreparable harm that cannot be readily quantified or compensated’, said the QC.

“This matter is thus objectively urgent.”

Lawyers for the backroom team and Birmingham City disputed the need for a speedy hearing of the case.

“There is no real, objectively viewed urgency that a speedy trial should be listed,” said the West Midlands club’s barrister, John Mehrzad.

Darryl Flahavan(Image: CameraSport)
Adam Solomon QC, for the backroom staff, agreed that ‘there is no urgency’.

There is an ‘inherent unlikelihood’ of Middlesbrough obtaining the injunction its seeks, argued the QC.

Mr Solomon claimed that was because the contract restrictions are unenforceable, due to being ‘woefully wide and unreasonable’.

But, noting that the restrictions end on December 28, Mr Justice Warby concluded it was a case of ‘real urgency’.

“This is a case in which the answer should be arrived at swiftly following a trial in the next eight weeks,” the judge said.

Garry Monk joined Birmingham in March(Image: Birmingham Mail)
He ordered that a trial - lasting ‘at most four days’ - should take place between June 22 and July 5.

While the hearing will come too late for the start of the transfer window on May 7, it does not shut until August 9.

And the judge observed: ‘Much of the business is done towards the end of the window’.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1037 på: April 26, 2018, 09:34:50 »
Her høres det ut som man har en god sak. Rart ingen har innført tvungen lobotomi på managere og trenere som sparkes fra en jobb for å unngå at de sitter på kunnskap om spillerne i laget de forlater.
- Leif Olav

Kato

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1038 på: April 26, 2018, 11:21:00 »
Er vel mat for jurister forskjellen på å få sparken og være på gardening leave.
 

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1039 på: September 07, 2018, 17:11:03 »
Exclusive: Birmingham facing 12-point deduction after breaking EFL spending rules

John Percy
 Birmingham City's ground
The club could be hit with the deduction this season, bringing further turmoil after a win-less start Credit:  PA
Birmingham City are facing the prospect of being hit with a huge 12-point deduction for breaking rules on spending, in a landmark case for the English Football League.

Garry Monk’s Championship club could be struck with the unprecedented punishment this season after the EFL agreed on the proposed sanctions this week.

Birmingham are understood to be in deep trouble for breaching profitability and sustainability rules, with the EFL determined to adopt a tough stance by pushing for a deduction of up to 12 points and a heavy fine.

Rival Championship clubs have also complained over Birmingham’s £2m signing of Danish left-back Kristian Pedersen while under a transfer embargo.

Pedersen was signed from Union Berlin in June despite the club operating under a “soft” embargo, leading to the EFL later admitting in a statement that they were “exceptionally disappointed”.

 
Birmingham signed Pedersen while the club was under a transfer embargo Credit:  Getty Images
Birmingham’s hearing is likely to be in the next two months and the club, owned by Trillion Trophy Asia, is expected to contest any sanctions. A verdict will then be delivered by an independent panel, possibly before Christmas, with the EFL and clubs pushing for a “game-changing punishment”.

Telegraph Sport understands the possible points deduction could even be imposed this season, which would throw Monk’s campaign into further turmoil.

Birmingham were hit with an embargo at the end of last season after exceeding the permitted losses of £39m over a three-year period. In August they had to agree a business plan with the EFL in August after the embargo was partially lifted.

That allowed Monk to sign five players in the summer transfer window, but the plan restricted him to only free transfers or low-cost loans on wages under £10,000 a week.

If Birmingham are found guilty, it would be the toughest punishment yet for a English club.

Queens Park Rangers agreed a £42m settlement with the EFL in January and accepted an embargo for the next transfer window after overspending in the 2013-14 season.

Bournemouth and Leicester have also reached cash settlements for breaching FFP regulations, but a points deduction for Birmingham would be the most severe sanction.

Birmingham are currently 20th in the Championship and still waiting for their first league win of the season under Monk, who was appointed as manager in March.

The club declined to comment.
Monk må jo være veldig fornøyd med karrierevalget han tok mai 2017, da han avslo tilbudet om forlengelse av kontrakten i Leeds til fordel for en mer gullkantet i Boro. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med karrierevalget hans, så da er nok han det også.
Jon R.

Andersen

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1040 på: September 07, 2018, 18:27:20 »
Monk sjenker jeg ikke en tanke ! Han burde legge noen planer for fremtiden , hvis Bham får - 12 poeng trekk og en saftig bot fra FA . Har vel ennå ikke en seier i Ligaen .

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1041 på: September 07, 2018, 19:08:14 »
Monk sjenker jeg ikke en tanke ! Han burde legge noen planer for fremtiden , hvis Bham får - 12 poeng trekk og en saftig bot fra FA . Har vel ennå ikke en seier i Ligaen .
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1042 på: September 08, 2018, 07:57:54 »
Blir det salg på St.Andrews i neste vindu håper jeg vi henter Maghoma.

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1043 på: Juni 13, 2019, 13:31:59 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1044 på: Juni 20, 2019, 16:22:53 »
Og her er Monks uttalelse på Twitter. Han virker misfornøyd. En 17.plass er ikke så verst når man tenker på poengtrekket klubben ble ilagt. Virker strengt å gi han sparken.

https://www.walesonline.co.uk/sport/football/football-news/ex-leeds-united-middlesbrough-swansea-16460190
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1045 på: Juni 20, 2019, 18:00:41 »
Og her er Monks uttalelse på Twitter. Han virker misfornøyd. En 17.plass er ikke så verst når man tenker på poengtrekket klubben ble ilagt. Virker strengt å gi han sparken.

https://www.walesonline.co.uk/sport/football/football-news/ex-leeds-united-middlesbrough-swansea-16460190
RESTEN av managerteamet blir i Birmingham - nå med vår gamle kjenning fra Norge og Leeds, Pep Clotet,  ved roret.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1046 på: Juni 20, 2019, 18:31:11 »
Og her er Monks uttalelse på Twitter. Han virker misfornøyd. En 17.plass er ikke så verst når man tenker på poengtrekket klubben ble ilagt. Virker strengt å gi han sparken.

https://www.walesonline.co.uk/sport/football/football-news/ex-leeds-united-middlesbrough-swansea-16460190
RESTEN av managerteamet blir i Birmingham - nå med vår gamle kjenning fra Norge og Leeds, Pep Clotet,  ved roret.
Lurer litt på Monk. Gikk for å være en ung og spennende manager da han var i Swansea. Der fikk han sparken. Så trakk han seg i Leeds etter 1 sesong. Fikk deretter sparken i M'boro, og nå sparken i Birmingham etter 1 sesong. Kan det være at han er vrien å samarbeide med? Eller er Championship et nivå for høyt for han? Merkevaren Monk må vel ha fått seg noen riper nå? Han er vel ikke lenger like spennende?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #1047 på: Juli 05, 2019, 10:10:39 »
Monks managerkarriere over? Rapporter fra M'boro kan tyde på at alt ikke var i sin skjønneste orden der.

https://the72.co.uk/137614/former-leeds-managers-career-could-be-over-after-exclusive-middlesbrough-revelations/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020