Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182697 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #210 på: August 29, 2016, 13:19:38 »
Noen indikasjoner på at poengfangsten blir bedre i de gjenstående 42 kampene enn den har vært til nå?

Det er jo NÃ… vi får syretesten på om Monk (og gjengen hans) er gode TRENERE. De har nå fått spillerne sine, nå har de to uker til å terpe defensiv dødball. med mye mer...
- mange av de nye har knapt trent med laget, det har vært to kamper i uken konstant hittil...

Blir spennede å se Leedsutgaven etter denne pausen! :)
Spennende er nøkkelordet her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #211 på: August 29, 2016, 13:20:56 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o
Ja, den var god. Alt dette snakket med å gi Monk tålmodighet, bør ikke det gå begge veier? Kan man man si at Monk viser tålmodighet med den eksisterende spillerstallen når han signerer 10 nye spillere, og enda vil ha flere? Likevel ber HAN om tålmodighet. Sorry, men poengene deles ut nå, og de må taes nå.
Og hvor er fansens tålmodighet angående Wood?  ::). Men når Cellino er utålmodig...da altså. (Merker jeg snart mister tålmodigheten her).

Trodde poengene ble delt ut over 46 kamper, ikke 4...
Noen indikasjoner på at poengfangsten blir bedre i de gjenstående 42 kampene enn den har vært til nå?

Det virker som du har konkludert sesongen allerede. Er du Cellino in disguise?

Jeg vet selvfølgelig ikke hvordan sesongen blir, men jeg TROR at September og Oktober blir poengrike for Leeds.
Hvem var det som brukte å spise hatten sin her inne? Kanskje jeg skal spise den hatten om vi ikke er topp 6 innen 1 november.  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #212 på: August 29, 2016, 13:23:40 »
For et par sæsoner siden lå Reading til nedrykning i januar og endte med at rykke op.
Rolig nu gutter  ;)

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #213 på: August 29, 2016, 13:28:00 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o
Ja, den var god. Alt dette snakket med å gi Monk tålmodighet, bør ikke det gå begge veier? Kan man man si at Monk viser tålmodighet med den eksisterende spillerstallen når han signerer 10 nye spillere, og enda vil ha flere? Likevel ber HAN om tålmodighet. Sorry, men poengene deles ut nå, og de må taes nå.
Og hvor er fansens tålmodighet angående Wood?  ::). Men når Cellino er utålmodig...da altså. (Merker jeg snart mister tålmodigheten her).

Trodde poengene ble delt ut over 46 kamper, ikke 4...
Noen indikasjoner på at poengfangsten blir bedre i de gjenstående 42 kampene enn den har vært til nå?

Det virker som du har konkludert sesongen allerede. Er du Cellino in disguise?

Jeg vet selvfølgelig ikke hvordan sesongen blir, men jeg TROR at September og Oktober blir poengrike for Leeds.
Hvem var det som brukte å spise hatten sin her inne? Kanskje jeg skal spise den hatten om vi ikke er topp 6 innen 1 november.  :D
Da venter vi med hattespisingen (ditt løfte, ikke mitt) til 1. november.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #214 på: August 29, 2016, 17:39:45 »
Jeg er ekstremt pessimistisk når det kommer til leeds. Men av en eller annen grunn er jeg ikke så bekymret ennå. Aner ikke hvorfor. Ja, vi slipper inn billige mål. Jeg tror vi retter på dette etterhvert. Pontus kommer inn å tar styringa bak. Samt tror jeg det kommer en rutinert spiller til inn. Tror vi sakte men sikkert spiller oss opp denne sesongen.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #215 på: August 30, 2016, 13:34:42 »
Monk med et passende intelligent innspill etter kampen:

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely."

 ::)

auren


Kan bli en klassiker:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #216 på: August 30, 2016, 13:46:17 »
Han er ikke den første som drar denne setningen.
Ingen kan påstå han tar feil heller  8)

Genialt enkelt. Ganske enkelt genialt!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #217 på: August 30, 2016, 15:51:03 »
Han er ikke den første som drar denne setningen.
Ingen kan påstå han tar feil heller  8)

Genialt enkelt. Ganske enkelt genialt!
Ã… si selvinnlysende ting er ikke genialt. "Ã… høre tordenen drønne er ikke et tegn på god hørsel, å skille mellom solen og månen kan ikke anses som klarsyn".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #218 på: August 30, 2016, 16:11:48 »
Han er ikke den første som drar denne setningen.
Ingen kan påstå han tar feil heller  8)

Genialt enkelt. Ganske enkelt genialt!
Ã… si selvinnlysende ting er ikke genialt. "Ã… høre tordenen drønne er ikke et tegn på god hørsel, å skille mellom solen og månen kan ikke anses som klarsyn".

Dette må sies å være lovende. Jeg minner bare om Howard Wilkinsons bevingede ord:

"I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

- Leif Olav

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #219 på: August 30, 2016, 16:41:23 »
Han er ikke den første som drar denne setningen.
Ingen kan påstå han tar feil heller  8)

Genialt enkelt. Ganske enkelt genialt!
Ã… si selvinnlysende ting er ikke genialt. "Ã… høre tordenen drønne er ikke et tegn på god hørsel, å skille mellom solen og månen kan ikke anses som klarsyn".

Dette må sies å være lovende. Jeg minner bare om Howard Wilkinsons bevingede ord:

"I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."
HW har rett. Det Monk sa var bare skoleflinkt snusfornuft. Jeg forventer faktisk at manageren har en plan klar for å snu dette annet enn preik.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #220 på: September 03, 2016, 09:48:20 »
En stor kritikk mot Monk her. Det med at vi nå er short med stoppere er Monk sitt ansvar og noe han med riktighet bør kritiseres for. Han burde allerede dag en i jobben som manager i Leeds, ha sett at den plassen er noe som bør forsterkes. Javel fikk han inn Bartley, men det med Bamba er noe han burde tatt tak i før. Det holder ikke med en stopper inn, men her burde Monk ha brukt penger på 2 habile midtsoppere ved siden av. Og når jeg nå ser at Roofe ikke helt tar steget. Ja da burde kanskje de tre millioner pundene blitt brukt på stopperplassen istedenfor.
Bygge bakfra er et godt uttrykk innenfor fotballen. Se på hva George Graham gjorde. Det første han gjorde, ja det var å tette igjen bakfra. Og Monk, ja han ser ut som er i den troen at forsvaret kan bygges med å få inn en annen spillestil og flere offansive spillere.
Slik tenking gjør at min skepsis  for Monk stiger for hver eneste kamp vi spiller. Selvsagt bør han få tid. Alle nye managere bør få tid på å skape sin egen stil og lag. Men skal vi frede Monk, mere enn vi freda Hockaday og Milanic. Nei vi bør ikke det, og i snusfornuftens tid, ja da burde Cellino ha gitt de to nevnte managere mere tid, selv om vi alle visste at det var håpløse managere fra dag en. Selv om  jeg hadde litt troa på Milanic da

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #221 på: September 03, 2016, 10:49:52 »
Darko fikk nå ikke være med på noen transfer vindu, så han kan ikke kritiseres for hvem han ikke hentet.

Når det er sant er det drøyt å avskrive Roofe som en som ikke tok steget etter 3 kamper...

Han har hentet to stoppere, Bartley og Jansson...

3 stoppere hadde vi i hele fjor. Bellusci, Bamba og Cooper, så dette er storm i et vannglass..

I fjor hadde vi Wootton i back up som stopper, i år er det Ayling eller Diarouga. Det er snakk om perioden fram til januar og ikke hele sesongen.

Jeg skulle og helst sett at vi hadde 4 stoppere og kvaliteten er/ble større, men Leeds skal ha uflaks dersom det ikke skal holde med de tre antallsmessig i de 20 kampene det gjelder til januar vinduet er over.

Er fint om vi forholder oss til realiteten og fakta når vi kritiserer
 

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #222 på: September 03, 2016, 12:05:15 »
En stor kritikk mot Monk her. Det med at vi nå er short med stoppere er Monk sitt ansvar og noe han med riktighet bør kritiseres for. Han burde allerede dag en i jobben som manager i Leeds, ha sett at den plassen er noe som bør forsterkes. Javel fikk han inn Bartley, men det med Bamba er noe han burde tatt tak i før. Det holder ikke med en stopper inn, men her burde Monk ha brukt penger på 2 habile midtsoppere ved siden av. Og når jeg nå ser at Roofe ikke helt tar steget. Ja da burde kanskje de tre millioner pundene blitt brukt på stopperplassen istedenfor.
Bygge bakfra er et godt uttrykk innenfor fotballen. Se på hva George Graham gjorde. Det første han gjorde, ja det var å tette igjen bakfra. Og Monk, ja han ser ut som er i den troen at forsvaret kan bygges med å få inn en annen spillestil og flere offansive spillere.
Slik tenking gjør at min skepsis  for Monk stiger for hver eneste kamp vi spiller. Selvsagt bør han få tid. Alle nye managere bør få tid på å skape sin egen stil og lag. Men skal vi frede Monk, mere enn vi freda Hockaday og Milanic. Nei vi bør ikke det, og i snusfornuftens tid, ja da burde Cellino ha gitt de to nevnte managere mere tid, selv om vi alle visste at det var håpløse managere fra dag en. Selv om  jeg hadde litt troa på Milanic da

Man bliver træt i hovedet når man læser det der.
Tror aldrig jeg har læst et positivt indlæg fra dig og det der giver jo ingen mening.

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #223 på: September 03, 2016, 13:03:57 »
Nå er overgangvinduet over. Monk har hentet de spillerne han ville ha, og vi har den stallen vi har. Nå begynner managerens virkelige jobb, å få en slagkraftig enhet ut av stallen. Første bud må være å få tettet igjen bak. Det er dårlig forsvarsorganisering som gjør at kamper tapes. Ã… terpe på forsvarsspill være hovedprioritet på samtlige treninger. Er Monk så god som vi håper han er, klarer han dette. Hvis ikke blir han nok et tilfelle av Cellinos feilansettelser.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #224 på: September 03, 2016, 13:04:18 »
Darko fikk nå ikke være med på noen transfer vindu, så han kan ikke kritiseres for hvem han ikke hentet.

Når det er sant er det drøyt å avskrive Roofe som en som ikke tok steget etter 3 kamper...

Han har hentet to stoppere, Bartley og Jansson...

3 stoppere hadde vi i hele fjor. Bellusci, Bamba og Cooper, så dette er storm i et vannglass..

I fjor hadde vi Wootton i back up som stopper, i år er det Ayling eller Diarouga. Det er snakk om perioden fram til januar og ikke hele sesongen.

Jeg skulle og helst sett at vi hadde 4 stoppere og kvaliteten er/ble større, men Leeds skal ha uflaks dersom det ikke skal holde med de tre antallsmessig i de 20 kampene det gjelder til januar vinduet er over.

Er fint om vi forholder oss til realiteten og fakta når vi kritiserer

Vel når han da så at vi hadde kun da 3 stoppere. Ja da er det enda mere merkelig at han ikke handla inn 3 stoppere som førstepri

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #225 på: September 03, 2016, 13:11:26 »
Darko fikk nå ikke være med på noen transfer vindu, så han kan ikke kritiseres for hvem han ikke hentet.

Når det er sant er det drøyt å avskrive Roofe som en som ikke tok steget etter 3 kamper...

Han har hentet to stoppere, Bartley og Jansson...

3 stoppere hadde vi i hele fjor. Bellusci, Bamba og Cooper, så dette er storm i et vannglass..

I fjor hadde vi Wootton i back up som stopper, i år er det Ayling eller Diarouga. Det er snakk om perioden fram til januar og ikke hele sesongen.

Jeg skulle og helst sett at vi hadde 4 stoppere og kvaliteten er/ble større, men Leeds skal ha uflaks dersom det ikke skal holde med de tre antallsmessig i de 20 kampene det gjelder til januar vinduet er over.

Er fint om vi forholder oss til realiteten og fakta når vi kritiserer

Vel når han da så at vi hadde kun da 3 stoppere. Ja da er det enda mere merkelig at han ikke handla inn 3 stoppere som førstepri
Må være 1.prioritet i januarvinduet, hvis han sitter så lenge.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

gulle

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #226 på: September 03, 2016, 13:31:38 »
La GM få arbeidsro, jeg maser nå stadig om hvor viktig relasjoner er på fotballbanen, det er det jeg først og fremst har mot Cellino,han og jeg deler visst ikke det synet.
(Litt penger til lønnsmidler i denne gale fotballverden skader heller ikke)
Nå rykker vi opp! Jasederja

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #227 på: September 03, 2016, 13:38:52 »
Darko fikk nå ikke være med på noen transfer vindu, så han kan ikke kritiseres for hvem han ikke hentet.

Når det er sant er det drøyt å avskrive Roofe som en som ikke tok steget etter 3 kamper...

Han har hentet to stoppere, Bartley og Jansson...

3 stoppere hadde vi i hele fjor. Bellusci, Bamba og Cooper, så dette er storm i et vannglass..

I fjor hadde vi Wootton i back up som stopper, i år er det Ayling eller Diarouga. Det er snakk om perioden fram til januar og ikke hele sesongen.

Jeg skulle og helst sett at vi hadde 4 stoppere og kvaliteten er/ble større, men Leeds skal ha uflaks dersom det ikke skal holde med de tre antallsmessig i de 20 kampene det gjelder til januar vinduet er over.

Er fint om vi forholder oss til realiteten og fakta når vi kritiserer

Vel når han da så at vi hadde kun da 3 stoppere. Ja da er det enda mere merkelig at han ikke handla inn 3 stoppere som førstepri

Men hele fjoråret beviser jo at vi ikke trengte 4 midtstoppere???

Så forsvant Bamba siste dagen, det kan det ha vært "gode" grunner til, uten at jeg helt tro det...

Men hvordan vet du at Darko ikke var en god trener og hvordan vet du at Monk ikke er det samme?

Selvsagt har det ingen hensikt å gi tid til noen som er åpenbart inkompetente, men selv kompetente mennesker kan ha behov for en tid til å få ting på glid...
DOL vant heller ingen av sine 5 første kamper, men skulle han fått sparken da? 15 mnd senere tok han laget til å være de som samlet flest poeng i kalenderåret 1999.
 

Eriksen55

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #228 på: September 03, 2016, 17:39:43 »
Hvor mange lag som spiller med 2 stoppere har 4 gode i stallen? Har man 3 stoppere og en back som kan steppe inn + unggutter så er det mer enn nok.

Annesj

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #229 på: September 03, 2016, 17:51:10 »
Monk tar oss til topplassering iår.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #230 på: September 03, 2016, 18:03:56 »
Monk tar oss til topplassering iår.
Kan jo håpe. Tror ikke vi har bra nok stall til det. Havner vi innen topp 10, skal jeg være svært fornøyd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #231 på: September 03, 2016, 19:01:11 »
Monk tar oss til topplassering iår.
Kan jo håpe. Tror ikke vi har bra nok stall til det. Havner vi innen topp 10, skal jeg være svært fornøyd.

Ja det må man være tilfreds med  :)

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #232 på: September 03, 2016, 19:14:52 »
Monk tar oss til topplassering iår.
Kan jo håpe. Tror ikke vi har bra nok stall til det. Havner vi innen topp 10, skal jeg være svært fornøyd.

Ja det må man være tilfreds med  :)
Top 10 er fiasko. Da kan vi like gjerne vake der vi gjør hvert år. Kun opprykk som er godt nok. Blir som å høre olympiatoppen si at det viktigste er å delta

B_Ød

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #233 på: September 03, 2016, 19:34:15 »
Enig med hb...
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #234 på: September 03, 2016, 20:02:46 »
Monk tar oss til topplassering iår.
Kan jo håpe. Tror ikke vi har bra nok stall til det. Havner vi innen topp 10, skal jeg være svært fornøyd.

Ja det må man være tilfreds med  :)
Top 10 er fiasko. Da kan vi like gjerne vake der vi gjør hvert år. Kun opprykk som er godt nok. Blir som å høre olympiatoppen si at det viktigste er å delta
Da kan du bare belage deg på en fiasko-sesong, for dette laget når ikke topp 6, med mindre vi får betydelige forsterkninger i januarvinduet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #235 på: September 03, 2016, 21:28:49 »
Ã… rykke opp med denne stallen er å tru på julenissen. Derfor er jeg fornøyd om vi ender topp 10 får inn 3-4 klassespillere neste sommer og monk får bygget et opprykkslag. For de som mener vi skal kjøpe oss til opprykk i ett vindu så gratulerer. Når det er sagt så ere bare å håpe det skjer denne gangen å ikke fortsetter som de siste 10 åra. Det siste er mest trolig. Men jeg er faktisk optimist mtp monk denne gangen. Forutsatt at han får tid. MC gir han neppe det men.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #236 på: September 04, 2016, 14:32:39 »
Tidligere Leeds-sjef Redfearn mener at Monk må gå for en førsteellver, og ikke bruke for mye tid på å eksperimentere med laget.
http://www.insidefutbol.com/2016/09/04/former-leeds-united-boss-explains-what-garry-monk-must-quickly-do/303461/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #237 på: September 04, 2016, 14:54:05 »
Tidligere Leeds-sjef Redfearn mener at Monk må gå for en førsteellver, og ikke bruke for mye tid på å eksperimentere med laget.
http://www.insidefutbol.com/2016/09/04/former-leeds-united-boss-explains-what-garry-monk-must-quickly-do/303461/

Redfearn.....
- For en gjøk!

Dersom dette er et reellt sitat, så levner jeg ikke typen mye kred. To budskap i et "to-setnings-intervju" her altså. Det ene er å bestemme seg for en 11´er.
Det andre er....
 "- He also stressed that Monk has never managed in the Championship before and must get to grips with the demands of the division."

Snakker om å underminere en kollega, og gjøre seg til dommer over et lag han aldri fikset selv. Ei heller divisjon.
- Hold deg til juniorfotballen, Neil!

Monk er det nærmeste vi kommer en manager med kompetanse om fotballen i denne divisjonen på lang tid.

Enig i at han kanskje bør holde seg for god til å uttale seg om dette. Men det er jo riktig at Monk har nada erfaring med Championship som manager. Han har forsåvidt ganske lite erfaring som manager i utgangspunktet. Når det gjelder Redfearn så gjorde han en kjempejobb med laget under vanskelige omstendigheter og ble til slutt hodeløst behandlet av Cellino. I tillegg har han gjort en kjempejobb med akademiet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #238 på: September 04, 2016, 14:55:39 »
Og jeg er helt enig med Redfearn i at Monk snart må sette en førsteellever. Han har vinglet alt for mye i både formasjon og spillere. Vi har vel ikke mønstret det samme laget i to kamper enda..?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #239 på: September 04, 2016, 15:31:37 »
sedan har det ju undan för undan i augusti kommit in nya spelare, men nästa match mot Huddersfield kan vi nog få en klar indikation vilket lag han satsar och tror på, alla skall väl vara friska förutom Berardi