Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182685 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #510 på: Februar 05, 2017, 16:09:00 »
Dette sier vel alt om Monk:


Leeds United

 @GarryMonk "I have been brought up to have humility, respect and class, others haven't"
Nei det sier vel ikke alt om Monk. Heldigvis. Men det sier mye om at i dag kokte det i toppen på vår unge manager og at han fortsatt har mye å lære!  :(

Du så kanskje ikke på!

Det var vel helst Wagner det kokte for i dag!
Ja det kokte for Wagner men ut fra TV bildene ser det for meg ikke ut som om Monk er et passivt offer! Kanskje jeg tar feil, håper jo det.

Wagner VET hvor han løper!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #511 på: Februar 05, 2017, 16:11:31 »
Dette sier vel alt om Monk:


Leeds United

 @GarryMonk "I have been brought up to have humility, respect and class, others haven't"


Jepp. Utrolig hyklersk for å si det rett ut. Men sånn blir man vel når man er sur og adrenalinet ikke har roet seg.

Skjønner ikke problemet her. Han refererer vel bare til måten Wagner oppførte seg på..?

auren

Ja, Monk gjorde vel ikkje nokke gale? Wagner derimot

Det var Monk og bare Monk som gjorde at det ble leven. Om han hadde latt være å skubbe Wagner på vei tilbake så hadde han hatt rett til å snakke om klasse. De viste  dette en haug av ganger på Sky og det må ikke være tvil om at begge fortjente å bli utvist.

What??  ::) ::)

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #512 på: Februar 05, 2017, 16:12:25 »
Dette sier vel alt om Monk:


Leeds United

 @GarryMonk "I have been brought up to have humility, respect and class, others haven't"
Nei det sier vel ikke alt om Monk. Heldigvis. Men det sier mye om at i dag kokte det i toppen på vår unge manager og at han fortsatt har mye å lære!  :(

Du så kanskje ikke på!

Det var vel helst Wagner det kokte for i dag!
Ja det kokte for Wagner men ut fra TV bildene ser det for meg ikke ut som om Monk er et passivt offer! Kanskje jeg tar feil, håper jo det.

Wagner VET hvor han løper!!!
Ja og Monk VET at den skubben vil få situasjonen til å eskalere. Fristende naturligvis, men ikke noe godt eksempel på "respekt, ydmykhet og klasse!"
Jon R.

testo

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #513 på: Februar 05, 2017, 16:12:43 »
Dette sier vel alt om Monk:


Leeds United

 @GarryMonk "I have been brought up to have humility, respect and class, others haven't"
Nei det sier vel ikke alt om Monk. Heldigvis. Men det sier mye om at i dag kokte det i toppen på vår unge manager og at han fortsatt har mye å lære!  :(

Det hadde vel kokt over for alle og enhver person i en slik situasjon, at Wagner er så f**kt up i hue sitt at han ikke respekterer sonen lagene har på banen minner om "I don't care about the rules".  Håper det får skikkelige følger for denne dusten. Det værste er at han nå har jaget opp til bråk utenfor banen i etterkant.
Håper vi møter de i playoffen og vil bli meg en glede å se mottaket som venter han på ER.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

JaJa

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #514 på: Februar 05, 2017, 16:15:04 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #515 på: Februar 05, 2017, 16:21:19 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!
Jon R.

Blank_File

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #516 på: Februar 05, 2017, 16:49:32 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!
Helt klart. Har ingen problemer med selve reaksjonen, men der Wagner beklager hendelsen i intervjuet etterpå og sa han lot seg rive med av følelser, så hever Monk seg over Wagner og snakker om ydmykhet, respekt og klasse. Dette er det man kaller hykleri. Om Monk hadde latt Wagner passere i ro og mak da han kom tilbake fra feiringen hadde man hatt anledning til å snakke sånn.

lowfields

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #517 på: Februar 05, 2017, 16:53:51 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!
Helt klart. Har ingen problemer med selve reaksjonen, men der Wagner beklager hendelsen i intervjuet etterpå og sa han lot seg rive med av følelser, så hever Monk seg over Wagner og snakker om ydmykhet, respekt og klasse. Dette er det man kaller hykleri. Om Monk hadde latt Wagner passere i ro og mak da han kom tilbake fra feiringen hadde man hatt anledning til å snakke sånn.
Problemet er bare at om Monk ikke hadde markert seg på direkten, hadde et post-match intervju med dette mest blitt sett på som sutring og Wagner hadde sluppet lett unna. Riktig av Monk å sette Wagner på plass med en gang selv om han kanskje kunne svart litt annerledes på intervjene etter kampen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

testo

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #518 på: Februar 05, 2017, 17:12:53 »
Hvor var dommeren når Wagner satt å gnagde på skulderen til en av Hudds spillerne i lykkerus?
Her hadde dommeren hatt god tid til å konfrontere Wagner med hendelsen å vist ham ut der og da. men han hadde vel ikke baller nok tenker jeg.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Blank_File

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #519 på: Februar 05, 2017, 17:19:51 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!
Helt klart. Har ingen problemer med selve reaksjonen, men der Wagner beklager hendelsen i intervjuet etterpå og sa han lot seg rive med av følelser, så hever Monk seg over Wagner og snakker om ydmykhet, respekt og klasse. Dette er det man kaller hykleri. Om Monk hadde latt Wagner passere i ro og mak da han kom tilbake fra feiringen hadde man hatt anledning til å snakke sånn.
Problemet er bare at om Monk ikke hadde markert seg på direkten, hadde et post-match intervju med dette mest blitt sett på som sutring og Wagner hadde sluppet lett unna. Riktig av Monk å sette Wagner på plass med en gang selv om han kanskje kunne svart litt annerledes på intervjene etter kampen.
Trenere blir ofte straffet i etterkant for overtredelser av denne typen, men det er helt på siden av poenget. Poenget var at noen skrøyt av uttalelsen til Monk om klasse, mens virkeligheten sier at Monk oppførte seg på samme nivå og var den som startet knuffingen. Det skuffet meg.

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #520 på: Februar 05, 2017, 18:28:50 »
Wagner hadde ikke fått noe straff hadde ikke det blitt litt bråk rundt dette. Mark my words. Maks en advarsel.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #521 på: Februar 05, 2017, 18:37:22 »
Wagner hadde ikke fått noe straff hadde ikke det blitt litt bråk rundt dette. Mark my words. Maks en advarsel.

Nei da så.

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #522 på: Februar 05, 2017, 18:40:01 »
Wagner hadde ikke fått noe straff hadde ikke det blitt litt bråk rundt dette. Mark my words. Maks en advarsel.

Nei da så.
;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #523 på: Februar 05, 2017, 19:24:39 »

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #524 på: Februar 05, 2017, 19:25:49 »
Monk ikke uskyldig i denne!

https://twitter.com/philhayyep/status/828306230343061505
Nei, det er han ikke. Men hadde trolig gjort noe lignende selv. Provokativ og respektløst av Wagner i forkant.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #525 på: Februar 05, 2017, 19:27:21 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!

Jeg forstår begge to jeg.

Lykkerusen til Wagner er forståelig nok. Det sies også at å feire på banen er vanlig i Tyskland. Samtidig er det provoserende og smålig å løpe til motstanders dug out og håne Monk, som igjen burde oversett Wagner og heller spilt han utover sidelinja etterpå, slik han gjorde med Jaap Stam.

Likevel syns jeg lidenskap og rivaleri er noe av det morsomste i fotball. Som skrevet i kamptråden tror jeg vi hadde langt på vei støtta Monk om det hadde vært omvendt. Ikke det å løpe opp i trynet på motstanders trener, men å feire med laget og fansen etter et slikt mål helt på slutten.

Drit nå i regelrytteriet for en stakket stund. Skal man stå som en påla gjennom nitti minutter og aldri tråkke feil, så blir det kjedelig å se på.
Marching on together!

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #526 på: Februar 05, 2017, 19:45:03 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.
 

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #527 på: Februar 05, 2017, 19:46:12 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.

Helt enig.
Sier mye om lagfølelsen og at gutta vil slåss for Monk!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #528 på: Februar 05, 2017, 19:49:01 »
Enig med Kaizer her. Minner jo litt om episoden da Pontus feiret vilt med fansen etter sin scoring. Det er heller ikke lov, fyrer opp motstanderens publikum, og han ble jo også belønt med et gult kort. Men vi, fansen, elsket det.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #529 på: Februar 05, 2017, 19:52:36 »
LUFC Fans share group: "If Wagner ran into Steve Evans like that he'd have ended up in Wakefield"
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #530 på: Februar 05, 2017, 19:56:41 »
LUFC Fans share group: "If Wagner ran into Steve Evans like that he'd have ended up in Wakefield"

haha ;D ;D ;D

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #531 på: Februar 05, 2017, 20:10:55 »
Og her er Pontus Jansson:

"Always tough with a loss but that's how it is, important to bounce back on Saturday.
Really proud to see how we stand up for each other."

Helt enig.
 

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #532 på: Februar 05, 2017, 20:15:39 »
Wagner HAR ingenting på banen å gjøre. Og heller ikke i teknisk sone for bortelaget.
Hvorfor må han løpe opp i ansiktet på Monk... Kun provokasjon.
Ja det kan du si, det er både forståelig og høyst mennskelig at Monk reagerer. Samtidig mener jeg en trener med "ydmykhet, respekt og klasse" burde heve seg over slikt, fremfor å bevege seg ned på omtrent samme lave nivå som Wagner. Det er ikke Monks jobb å rettlede eller korrigere andre lags spillere eller trenere, det er slikt vi dommerkvartetten til!

Jeg forstår begge to jeg.

Lykkerusen til Wagner er forståelig nok. Det sies også at å feire på banen er vanlig i Tyskland. Samtidig er det provoserende og smålig å løpe til motstanders dug out og håne Monk, som igjen burde oversett Wagner og heller spilt han utoverf sidelinja etterpå, slik han gjorde med Jaap Stam.

Likevel syns jeg lidenskap og rivaleri er noe av det morsomste i fotball. Som skrevet i kamptråden tror jeg vi hadde langt på vei støtta Monk om det hadde vært omvendt. Ikke det å løpe opp i trynet på motstanders trener, men å feire med laget og fansen etter et slikt mål helt på slutten.

Drit nå i regelrytteriet for en stakket stund. Skal man stå som en påla gjennom nitti minutter og aldri tråkke feil, så blir det kjedelig å se på.
Ja det er jeg helt enig i, og det gjenspeiles også i kommentarene her. Det var jo da også Monks karakteristikker av Wagner etter kampen som startet debatten, mer enn Monks reaksjon på sidelinjen. I ettertid får Monk ta sin straff som en mann, som det heter i klisjeene.   :)
Jon R.

Flottdet

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #533 på: Februar 05, 2017, 20:31:46 »
Jeg satt og kokte selv når Wagner eller Wanker eller hva han heter jublet som om han hadde vunnet ligaen. Det var ett irriterende baklengsmål som kom når jeg faktisk hadde fått troen på poengdeling. Synes egentlig at Monk var flink som bare gav han en liten knuff og ikke ett flygespenn :)

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #534 på: Februar 05, 2017, 20:45:06 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.

Helt enig.
Sier mye om lagfølelsen og at gutta vil slåss for Monk!
Ja flott det.  :)

Ikke fullt så flott når kortene kommer på toppen av den allerede store kortstokken og suspensjonene skal sones.  :(
Jon R.

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #535 på: Februar 05, 2017, 21:00:27 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.

Helt enig.
Sier mye om lagfølelsen og at gutta vil slåss for Monk!
Ja flott det.  :)

Ikke fullt så flott når kortene kommer på toppen av den allerede store kortstokken og suspensjonene skal sones.  :(
Håpløst at vi skal ha så ufattelig mange gule kort gjennom en sesong. Det taper vi på  :(
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #536 på: Februar 05, 2017, 21:01:21 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.

Jeg likte også dette. En av de viktigste jobbene Monk og Clotet har gjort så langt. Vinne og tape sammen.

Borte er dagene hvor baklengsmål ikke engang medførte et skuldertrekk.
Marching on together!

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #537 på: Februar 05, 2017, 21:04:22 »
Vil nå heller sette fokus på hvordan gutta sto opp for Monk i situasjonen etterpå. Glimrende togetherness, og det bygger en skikkelig "Vi-følelse". Pontus i spissen.

Helt enig.
Sier mye om lagfølelsen og at gutta vil slåss for Monk!
Ja flott det.  :)

Ikke fullt så flott når kortene kommer på toppen av den allerede store kortstokken og suspensjonene skal sones.  :(

Innbiller meg at endel av kortene har vært unødvendige. Men spillestilen, full av dødstaklinger, gjør nok at han blir en solid kortsamler over tid. Ta bort noe av tullet, så ligger vi på 10-14 i sesongen.
 

TK20

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #538 på: Februar 05, 2017, 21:09:23 »
Forstår ikke at Garry ikke byttet ut Vieira etter 65 min. Ronaldo gjorde større og større feil og mistet taket på kampen i takt med at Mooy spilte seg opp. Det manglet ikke på alternativer på benken heller; O'Kane er tilbake og sikkert spillesugen.

Det er viktig å matche unge spillere godt, og generelt synes jeg Monk har forvaltet minuttene til Vieira på en god måte. I dag overså han imidlertid det åpenbare.

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #539 på: Februar 05, 2017, 21:28:42 »
Forstår ikke at Garry ikke byttet ut Vieira etter 65 min. Ronaldo gjorde større og større feil og mistet taket på kampen i takt med at Mooy spilte seg opp. Det manglet ikke på alternativer på benken heller; O'Kane er tilbake og sikkert spillesugen.

Det er viktig å matche unge spillere godt, og generelt synes jeg Monk har forvaltet minuttene til Vieira på en god måte. I dag overså han imidlertid det åpenbare.

Tror han var veldig forutinntatt på at Pedraza og Barrow skulle få sine minutter. Og da han så hvordan Hernandez falt bort i andre omgang, tror jeg han på daværende tidspunkt ikke hadde så mye valg.

Med fasit i hånd er jo alt enkelt. Da tenker jeg vi burde gjort følgende:

Pedraza for Doukara 55
O`Kane for Vieira 60