Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 183905 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #390 på: Januar 03, 2017, 09:51:47 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.


Det han så langt har gjort er en helt hinsides prestasjon! Ã… styre denne skuta på den måten han har gjort er det bare å ta av seg sin magiske hatt for!

Virkelig noen som betviler noe som helst denne mannen gjør?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #391 på: Januar 03, 2017, 10:26:44 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Trenger ikke gi eller ta fra managere egenskaper i dagens situasjon.

Monk har ikke akkurat evnet å snu resultatet i mange kamper så langt. Faktisk er det bare to ganger i år vi har ligget under i serien og fått noe annet resultat enn tap. 1-1 mot Fulham og 3-2 mot Norwich.

Dog har prestasjonen ofte bedret seg fra en omgang til en annen og vi har profitert på at selv når vi ikke er god, er vi ikke lett å score mål på.
 

B_Ød

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #392 på: Januar 03, 2017, 10:34:37 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Jeg husker det du sier om SG litt annerledes..og at han faktisk snudde maaaange kamper, etter at plan A ikke funket.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #393 på: Januar 03, 2017, 10:36:46 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Jeg husker det du sier om SG litt annerledes..og at han faktisk snudde maaaange kamper, etter at plan A ikke funket.

Mulig at f.eks. 4-6 mot Preston sitter litt for dypt i meg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #394 på: Januar 03, 2017, 10:45:13 »
Jeg husker kun folk herinde brokkede sig over forsvaret da vi havde SG

B_Ød

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #395 på: Januar 03, 2017, 10:46:09 »
Mulig at f.eks. 4-6 mot Preston sitter litt for dypt i meg.

huff...tung den ja.

Men uansett hva SG gjorde og ikke gjorde, GM har vært og er strålende!

Måtte det bare vare!
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #396 på: Januar 03, 2017, 12:11:12 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Trenger ikke gi eller ta fra managere egenskaper i dagens situasjon.

Monk har ikke akkurat evnet å snu resultatet i mange kamper så langt. Faktisk er det bare to ganger i år vi har ligget under i serien og fått noe annet resultat enn tap. 1-1 mot Fulham og 3-2 mot Norwich.

Dog har prestasjonen ofte bedret seg fra en omgang til en annen og vi har profitert på at selv når vi ikke er god, er vi ikke lett å score mål på.

Det er vel fordi det knapt har vært kamper med behov for å snu resultatet. Husker cupen her tidligere i høst. 10 mot 11 mot Norwich uten å være borti ballen i første ekstraomgang. Hva Monk gjorde i den pausen burde stått i en lærebok.
 

lojosang

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #397 på: Januar 03, 2017, 12:40:50 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Jeg husker det du sier om SG litt annerledes..og at han faktisk snudde maaaange kamper, etter at plan A ikke funket.

Mulig at f.eks. 4-6 mot Preston sitter litt for dypt i meg.
Hvis ikke det er å snu kampen vet ikke jeg hva som skulle være det.
- Leif Olav

Eriksen55

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #398 på: Januar 03, 2017, 23:03:27 »
For all del, vi må ikke skryte for mye av en manager som 2. januar har like mange seiere som hele fjorårssesongen.

Monk skal ha kreditt så det holder, beste treneren vi har hatt på mange år, men å starte gårsdagens kamp med 4-1-5 formasjon var å dra det litt langt, viste klasse da han innrømmet feil og endret.

Forskjellen fra f.eks. Grayson er at Monk evner å snu kampbildet til det positive når han ser at det ikke funker.

Trenger ikke gi eller ta fra managere egenskaper i dagens situasjon.

Monk har ikke akkurat evnet å snu resultatet i mange kamper så langt. Faktisk er det bare to ganger i år vi har ligget under i serien og fått noe annet resultat enn tap. 1-1 mot Fulham og 3-2 mot Norwich.

Dog har prestasjonen ofte bedret seg fra en omgang til en annen og vi har profitert på at selv når vi ikke er god, er vi ikke lett å score mål på.

Det er vel fordi det knapt har vært kamper med behov for å snu resultatet. Husker cupen her tidligere i høst. 10 mot 11 mot Norwich uten å være borti ballen i første ekstraomgang. Hva Monk gjorde i den pausen burde stått i en lærebok.

Hva gjorde han i pausen da?

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #399 på: Januar 03, 2017, 23:09:03 »
Mike Pheland i Hull sparka. Kan de prøve seg på Monky  :-\

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #400 på: Januar 03, 2017, 23:26:21 »
Mike Pheland i Hull sparka. Kan de prøve seg på Monky  :-\
Han blir i så fall dyr å løse ut.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #401 på: Januar 04, 2017, 08:49:45 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #402 på: Januar 04, 2017, 09:00:23 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Tror nøkkelen ligger i hvor mye backing han får økonomisk på eiersiden. Han ser vi er nære, men samtidig kanskje trenger noen millioner pund for siste løftet.

Når man ser hvilke spillere som linkes til Villa og Newcastle så må det investeres her i gården også.
 

Bjorn

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #403 på: Januar 04, 2017, 11:27:15 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Tror nøkkelen ligger i hvor mye backing han får økonomisk på eiersiden. Han ser vi er nære, men samtidig kanskje trenger noen millioner pund for siste løftet.

Når man ser hvilke spillere som linkes til Villa og Newcastle så må det investeres her i gården også.

Vi får linke noen storspillere vi og da.. Hvem passer merkelappen?  ;D Hvor mange som blir kjøpt av de respektive klubber til slutt vet vi ikke, men behøver ikke akkurat trigge noe panikkjøp hos oss. Vi har ganske bred stall og ikke minst stabilitet og en viss harmoni i laget. for mye inn og ut i januar kan velte hele korthuset. Jeg forholder meg rolig.
Marching On! 4276

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #404 på: Januar 04, 2017, 11:29:27 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Tror nøkkelen ligger i hvor mye backing han får økonomisk på eiersiden. Han ser vi er nære, men samtidig kanskje trenger noen millioner pund for siste løftet.

Når man ser hvilke spillere som linkes til Villa og Newcastle så må det investeres her i gården også.

Vi får linke noen storspillere vi og da.. Hvem passer merkelappen?  ;D Hvor mange som blir kjøpt av de respektive klubber til slutt vet vi ikke, men behøver ikke akkurat trigge noe panikkjøp hos oss. Vi har ganske bred stall og ikke minst stabilitet og en viss harmoni i laget. for mye inn og ut i januar kan velte hele korthuset. Jeg forholder meg rolig.

Enig. Og Monk er enig.
Han sier det blir maks 1-2 spillere inn. En spiss har han allerede sagt at han ønsker.
Tipper #2 muligens blir en stopper eller ving.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #405 på: Januar 04, 2017, 11:36:18 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Tror nøkkelen ligger i hvor mye backing han får økonomisk på eiersiden. Han ser vi er nære, men samtidig kanskje trenger noen millioner pund for siste løftet.

Når man ser hvilke spillere som linkes til Villa og Newcastle så må det investeres her i gården også.

Jeg er glad vi har en manager som får mye ut av spillermateriellet. Det er flere i laget som jeg hadde trodd måtte erstattes før Monk kom inn, samt at de fleste sommersigneringene så underveldende ut. Den gangen...

Heldigvis! For selv om det er klart det trengs investering i laget, så er summene det opereres med i Villa og Newcastle hinsides all fornuft og lite vi kan konkurrere med. Det er også tydelig at Villa - så langt - har fått lite betalt for kjøpene de har gjort. Selv om jeg tror de ender opp i play off-sjiktet til slutt. Så kan man spørre seg om det er mest pga spillersigneringene eller ansettelsen av en garva Championship-manager.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #406 på: Januar 04, 2017, 11:40:11 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Leeds har enda ikke gitt Monky ny kontrakt. Hull eller andre klubber kan nok tilby lang kontrakt. Svaret må¨være at Leeds omgående binder Monky til en 3 årskontrakt

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #407 på: Januar 04, 2017, 12:04:57 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Leeds har enda ikke gitt Monky ny kontrakt. Hull eller andre klubber kan nok tilby lang kontrakt. Svaret må¨være at Leeds omgående binder Monky til en 3 årskontrakt
Godt poeng, Håkon.

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #408 på: Januar 04, 2017, 12:29:40 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Leeds har enda ikke gitt Monky ny kontrakt. Hull eller andre klubber kan nok tilby lang kontrakt. Svaret må¨være at Leeds omgående binder Monky til en 3 årskontrakt

Der er jeg enig.
Leeds må tilby Monk en forlenget kontrakt asap. Tipper dette blir gjort når Radrizzani har fullført TO.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #409 på: Januar 04, 2017, 13:06:33 »
Har ingen tro på at Monk forlater Leeds nå.
Han er i ferd med å bygge noe stort i en klubb der fansen elsker ham.

Leeds har enda ikke gitt Monky ny kontrakt. Hull eller andre klubber kan nok tilby lang kontrakt. Svaret må¨være at Leeds omgående binder Monky til en 3 årskontrakt

Der er jeg enig.
Leeds må tilby Monk en forlenget kontrakt asap. Tipper dette blir gjort når Radrizzani har fullført TO.

Jeg er enig i at Monk burde knyttes sterkere til klubben - med bruk av fornuft!

Ellers er jo ikke en slik type kontrakt uvanlig. Det kan også være at Monk ønsker å være enklere å kjøpe ut, dersom tilbudet kommer. Ikke at det er positivt for oss, selvsagt. Har ingen tro på at Monk skulle la seg friste av f.eks Hull. De skal gjøre mye for å overleve, mens Leeds er på fremmarsj.
Marching on together!

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #410 på: Januar 04, 2017, 18:11:57 »
Monk og Leeds får skryt for transfervirksomheten i sommer, mens West Ham får tyn for deres ditto.
http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/04/heres-how-west-ham-can-learn-from-leeds-united-in-this-aspect/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #411 på: Januar 05, 2017, 10:10:01 »
The awards’ panel praised Monk for “spreading stability and gradually earning the trust of fans and directors alike” and said he had “turned Leeds into a side capable of sustaining a promotion challenge”. The winner will be announced by the Football League tomorrow.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-shortlisted-for-manager-of-the-month-award-1-8317498?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Andersen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #413 på: Januar 05, 2017, 14:22:50 »
Ser noen her inne drømmer om Champions Leage om noen år , etter at vi har fått ny medeier  ;) tror heller jeg vil se laget vårt rykke opp en div. før jeg gidder å tenke i de baner ! cluet er vel å kunne stabilisere seg / holde seg i premier Leage  1 . sesongen , når vi en gang eventuelt rykker opp . Ser bra ut så langt som play off , men sesongen er kun halvspilt , time will show !

Bye

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #414 på: Januar 05, 2017, 14:38:03 »
Tror du skal ta akkurat de meldingene med en klype salt, Andersen. ;)
Det er mange som føler trangen for å gå ut positivt nå, det skjer spennende ting rundt klubben, og det er en god stund siden sist vi var på en såpass vedvarende medgangsbølge.

Monk og Radrizzani virker som nøkterne og kompetente karer, og MC har holdt klokelig (Frivillig..?) kjeft den siste tiden. Alt i alt må vi tillate oss å glede oss til resten av sesongen!

MOT!
Trønder i Bergen!

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #415 på: Januar 06, 2017, 15:37:53 »
Leeds har avgjort mange kamper på slutten av kampene til sin fordel. Bedret fysisk kondisjon er sannsynligvis hovedårsaken. I så fall, fjær i hatten for Monk. Samtidig kan man jo lure på hva tidligere managere har bedrevet når Monk gjør en årelang middelhavsfarer til opprykkskandidat på bare noen få måneder.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/06/telling-stat-suggests-improved-fitness-at-leeds-united-under-gar/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #416 på: Januar 06, 2017, 17:33:37 »
The awards’ panel praised Monk for “spreading stability and gradually earning the trust of fans and directors alike” and said he had “turned Leeds into a side capable of sustaining a promotion challenge”. The winner will be announced by the Football League tomorrow.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-shortlisted-for-manager-of-the-month-award-1-8317498?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Chris Hughton fikk månedens pris, ikke helt ufortjent.....
MOT

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #417 på: Januar 06, 2017, 21:54:25 »
Leeds har avgjort mange kamper på slutten av kampene til sin fordel. Bedret fysisk kondisjon er sannsynligvis hovedårsaken. I så fall, fjær i hatten for Monk. Samtidig kan man jo lure på hva tidligere managere har bedrevet når Monk gjør en årelang middelhavsfarer til opprykkskandidat på bare noen få måneder.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/06/telling-stat-suggests-improved-fitness-at-leeds-united-under-gar/

Monk & co hatt større suksess i et transfervindu, enn jeg kan huske noen Leeds manager har hatt i min tid som supporter. I tillegg har han fått ut potensialet i "flopper" som Wood, Doukara m fl, sant fått akademispillere som Philips og Viera til å skinne. Monk er en detaljerytter som har innført et bredt sett av kunnskapsbaserte tiltak innen coaching, fitness og ernæring. I tillegg fremstår han som et godt menneske og god man manager. Jeg tror kort og godt at Monk og er i en annen liga enn sine forgjengere når det kommer til profesjonalitet og kvalitet.

Tror heller ikke vi skal undervurdere effekten av at Cellino har sluttet å leke manager.
Jon R.

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #418 på: Januar 06, 2017, 22:09:53 »
Tipper at Pep er den som er den viktigste personen på treningsfeltet. Monk har utvilsomt fått ut mer av tidligere "flopper". Han har fått hentet noen spillere, men er ikke sikkert han er ansvarlig for alle innkjøp. Sacko, Antonsson, Jansson, Roofe, kan alle være plukket opp av klubben inforkant av ansettelsen eller av Cellino.

Vi har fått en coach basert hovedtrener og det har vært utrolig viktig, i stedet for en som alltid tror at neste poeng kun kan vinnes ved å hente nok en ny spiller.

Forhåpentligvis har han brukt perioden fra Rotherham til Derby riktig og fått trent, samlet mentalt og fysisk overskudd.
 

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #419 på: Januar 06, 2017, 22:15:10 »
Pontus er Peps mann.
Jon R.