Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 183911 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

samadhi

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #870 på: Mai 25, 2017, 20:03:37 »
Dette var overraskende og skuffend synes jeg.
Hadde likt å sett Monk bygge videre på det han startet.

Blir spennende å se hva som skjer nå. Det positive er at det skjer såpass tidlig på sommeren at vi forhåpentligvis har ny mann på plass tidlig.

Monk linket til boro og Karanak til oss ser jeg. Karusellen går...
marching on together,
derudaf forever...

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #871 på: Mai 25, 2017, 20:27:37 »
Nå kommer det:

Statement from Garry Monk says it is a "huge disappointment that my time at Leeds has come to an end." #lufc

Monk: "After discussions with new owner, we have unfortunately been unable to agree a suitable way to move forward together." #lufc

Monk: "My intention was always to remain at Leeds United and I saw myself at this fantastic club for many years to come." #lufc

Høffelighetsfrasene:
Monk thanks Cellino and Radrizzani. "I would like to wish Andrea good luck and success in his tenure as Leeds United owner." #lufc

I følge disse uttalelsene virker det som om Monk ikke var ønsket med videre.
« Siste redigering: Mai 25, 2017, 20:38:55 av Rudi G. »

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #872 på: Mai 25, 2017, 20:36:43 »
Latterlig. Jobbet med den en hel dag. C.Palace i morgen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #873 på: Mai 25, 2017, 20:45:56 »
Etter å ha tenkt meg om, tror jeg at jeg vil savne kontinuitet mer enn jeg vil savne Monk. Ønsker mer langsiktig tankegang, men det var noe med den kjedelige spillestilen etter jul som bekymret meg.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #874 på: Mai 25, 2017, 20:57:26 »
Etter å ha tenkt meg om, tror jeg at jeg vil savne kontinuitet mer enn jeg vil savne Monk. Ønsker mer langsiktig tankegang,
Der treffer du meg, Kato.
Bruddet i en (for Leeds) langvarig ettårslinje er det som gjør mest vondt.
Men spent på hva som kommer nå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #875 på: Mai 25, 2017, 21:01:40 »
Etter å ha tenkt meg om, tror jeg at jeg vil savne kontinuitet mer enn jeg vil savne Monk. Ønsker mer langsiktig tankegang,
Der treffer du meg, Kato.
Bruddet i en (for Leeds) langvarig ettårslinje er det som gjør mest vondt.
Men spent på hva som kommer nå...

Nå kan (dessverre) alt skje, slik det har vært i Leeds det siste tiåret. Jeg frykter at vi får en italiensk manager og en ny folkevandring av spillere inn og ut. Håper i alle fall at Radrizzani har fått med seg noen lærdommer fra Cellino om at italienske Serie B-spillere ikke hører hjemme i engelsk Championship.

veteranen

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #876 på: Mai 25, 2017, 21:11:21 »
Etter å ha tenkt meg om, tror jeg at jeg vil savne kontinuitet mer enn jeg vil savne Monk. Ønsker mer langsiktig tankegang, men det var noe med den kjedelige spillestilen etter jul som bekymret meg.

Enig i dette med spillestil og manglende kontinuitet. Men samtidig hjelper det lite med kontinuitet og langsiktig tankegang hvis man har feile folk i ledelsen av klubben. Og vi kan vel nesten si at i Leeds har det vært en slags kontinuitet i galskapen i snart tjue år.

Men jeg tror dette endrer seg drastisk til det bedre denne sommeren (kjenner det liksom på gikta!). Og snart får vi også på plass den rette fotball-faglige lederen.
Jeg er i alle fall mer optimistisk nå enn jeg har vært på mange, mange år!  :)

gulle

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #877 på: Mai 25, 2017, 21:38:56 »
Nå kommer det:

Statement from Garry Monk says it is a "huge disappointment that my time at Leeds has come to an end." #lufc

Monk: "After discussions with new owner, we have unfortunately been unable to agree a suitable way to move forward together." #lufc

Monk: "My intention was always to remain at Leeds United and I saw myself at this fantastic club for many years to come." #lufc

Høffelighetsfrasene:
Monk thanks Cellino and Radrizzani. "I would like to wish Andrea good luck and success in his tenure as Leeds United owner." #lufc

I følge disse uttalelsene virker det som om Monk ikke var ønsket med videre.
kan det være at Monk ikke har fått støtte for ønsket om penger å handle for?
Nå rykker vi opp! Jasederja

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #878 på: Mai 25, 2017, 21:40:35 »
0 HAVE YOUR SAY GARRY MONK has defended his decision to resign from his job as Leeds United head coach, saying it was his “intention to remain at Elland Road” and that he and owner Andrea Radrizzani had been “unable to agree a suitable way to move forward.” In a long statement released on Twitter tonight, Monk said that “no agreement could be reached” during negotiations with Radrizzani after the club accepted his surprise resignation this morning. Monk walked out of Leeds after 12 months and 53 games in charge, two days after Radrizzani’s takeover of United and 24 hours before the club’s chairman planned to activate a clause to extend his contract to the end of next season. Leeds said they had been asked by Monk’s agent not to exercise that option, claiming that during talks between Monk and Radrizzani “it became clear that Garry was considering life beyond Leeds United as at no time did Garry wish to discuss terms for a longer contract.” Monk was understood to be unhappy with the prospect of a 12-month extension and doubtful about Radrizzani’s intentions to offer him a long-term deal, despite Radrizzani insisting in a round of media interviews on Wednesday that he would speak to Monk about an improved contract. United said they were “shocked and disappointed by Garry’s decision but his resignation has been reluctantly accepted by chairman Andrea Radrizzani.” Garry Monk. Monk’s statement made no reference to the specific issues behind his decision to leave and did not address the topic of his contract. “It is with huge disappointment that my time at Leeds United has come to an end,” Monk said. “My intention was always to remain at Leeds and I saw myself at this fantastic club for many years to come. However, ultimately no agreement could be reached. “After discussions with the new owner, we have unfortunately been unable to agree a suitable way for us to all move forward together. After discussions with the new owner, we have unfortunately been unable to agree a suitable way for us to all move forward together. Garry Monk “Working at such a huge and historic club as Leeds United has been a true honour and myself and staff put our all into what was an excellent season.” Monk was appointed last June by Massimo Cellino, the former Leeds owner who sold his remaining shares in the club to Radrizzani on Tuesday. Monk said: “I’d like to thank both Massimo Cellino and Andrea Radrizzani. Particular thanks go to Massimo who helped bring me and my staff to this tremendous football club. “I would also like to wish Andrea good luck and success during his tenure as the Leeds United owner.” Monk is already being strongly linked with the manager’s job at Middlesbrough following Boro’s relegation from the Premier League.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/garry-monk-reveals-huge-disappointment-over-decision-to-quit-leeds-united-1-8563557

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #879 på: Mai 25, 2017, 22:00:22 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.

Gufrias

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #880 på: Mai 25, 2017, 22:24:46 »
Veldig skuffet over at vi nå rykker tilbake til start igjen. Det begynner å være lenge siden vi har hatt samme manager i to seriestarter på rad, og det er vanskelig å få til framgang med det utgangspunktet.

Jeg sier ikke at Monk var den perfekte manageren. Men nå som han forsvinner skal en ny kar lære seg hvilke typer han har i stallen, hvordan han kan få mest mulig ut av dem og hvor han trenger å hente forsterkninger. Og spillerne må lære seg hvordan de skal spille i hans system.

Sånn. Ferdig med negativiteten for denne gangen.

Alt tyder på at enten Radrizzani eller Monk har noe mer fristende i sikte, og jeg kan ikke si jeg klandrer noen av dem. Jeg håper at får nye gaffer kommer fort på plass, og at han er effektiv, slik at vi ikke trenger 10 kampers innkjøringstid neste sesong også. (Og at han ikke er Hock II.)
Hekta på Leeds siden 1974

Xern

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #881 på: Mai 25, 2017, 23:57:24 »
Veldig skuffet over at vi nå rykker tilbake til start igjen. Det begynner å være lenge siden vi har hatt samme manager i to seriestarter på rad, og det er vanskelig å få til framgang med det utgangspunktet.

Jeg sier ikke at Monk var den perfekte manageren. Men nå som han forsvinner skal en ny kar lære seg hvilke typer han har i stallen, hvordan han kan få mest mulig ut av dem og hvor han trenger å hente forsterkninger. Og spillerne må lære seg hvordan de skal spille i hans system.

Sånn. Ferdig med negativiteten for denne gangen.

Alt tyder på at enten Radrizzani eller Monk har noe mer fristende i sikte, og jeg kan ikke si jeg klandrer noen av dem. Jeg håper at får nye gaffer kommer fort på plass, og at han er effektiv, slik at vi ikke trenger 10 kampers innkjøringstid neste sesong også. (Og at han ikke er Hock II.)
Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte sesongkort i går, hadde Monk signert 4-års kontrakt. Trust me! Min feil alt sammen.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #882 på: Mai 25, 2017, 23:59:40 »
Skakke si noe jeg. Maler jo bare fanden på veggen uansett

GeirO

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #883 på: Mai 26, 2017, 00:21:23 »
Har en stygg mistanke om at Monk har sviktet Leeds til fordel for en kontrakt (ikke offentligjort ennå) med  - mest sannsynlig- et PL-lag. Palace eller Swansea(!?). Merkelig hvis han går til B-lagene oppe i nord. Hvis han ønsket å bli i Leeds tror jeg han glatt hadde unngått en clinch med Andrea.
MOT

auren

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #884 på: Mai 26, 2017, 00:23:50 »
f**k off Monk!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #885 på: Mai 26, 2017, 01:02:43 »
Vel, jeg vet ikke hva som har skjedd. Får bare takke Monk får vel ovetstått jobb. Nok den beste manageren vi har hatt på en stund. Ønsker Monk lykke til videre hos en ny arbeidsgiver.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

columbi

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #886 på: Mai 26, 2017, 08:12:11 »
Hva er galt i klubben? Hvorfor ønsker en kar som Monk å bytte til relativt små klubber når han kunne fått styre Leeds opp i PL. Jeg er skuffet over at vi ikke klarte å få Monk videre. Hvor har dialogen mellom klubb og Monk vært?
 

Dennis

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #887 på: Mai 26, 2017, 08:55:33 »
Hva er galt i klubben? Hvorfor ønsker en kar som Monk å bytte til relativt små klubber når han kunne fått styre Leeds opp i PL. Jeg er skuffet over at vi ikke klarte å få Monk videre. Hvor har dialogen mellom klubb og Monk vært?

Vi får nok neppe vite akkurat hva som har skjedd. Monk og Radrizzani er høflige og modne nok til å unngå skittkasting, selv om begge har en undertone at den andre part er grunnen til at det ikke ble enighet i deres statements.

Jeg tror derimot ikke det er lenge før Monk annonseres i ny jobb. Og det er han i sin fulle rett til. Hvem av oss hadde ikke byttet til "samme" jobb for et firma som betalte oss eksempelvis dobbelt eller trippel lønn og lengre kontraktstid? Jeg syns det er for enkelt med de (relativt få) som har kaller Monk pengegrisk. For det er ingen tvil om at Crystal Palace, Swansea, M'boro eller Hull kan vifte med langt flere pundsedler grunnet TV-avtalene, selv om vi måtte mene det er mindre klubber. På den andre siden, dersom pengene er viktigere enn å være med på og gjenreise Leeds United (og de potensielle jobbmuligheter det ville medføre), så er han heller ikke riktig trener for et langtidsprosjekt.

Det blir kun rene spekulasjoner fra min side, men det skal bli særdeles spennende å se hvem Radrizzani/Bravo trekker opp av hatten! Det er ikke vedtatt at Leeds ikke kan komme styrket ut av dette og heldigvis ble det klart lenge før sesongoppkjøringen.
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #888 på: Mai 26, 2017, 09:04:58 »
Wanker




Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #889 på: Mai 26, 2017, 09:22:34 »
Rad var ute i uka og snakket om 3-årskontrakt. Tror det var for å få Monk på banen. Jeg føler Monk for en god stund siden har bestemt seg for ikke å fortsette. Nå skylder han på klubben. Om han innen rimelig tid er å finne en annen plass, vil det bekrefte mine tanker tror jeg. Ranieri og Marco Silva er mine favoritter.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #890 på: Mai 26, 2017, 09:26:14 »
Rad var ute i uka og snakket om 3-årskontrakt. Tror det var for å få Monk på banen. Jeg føler Monk for en god stund siden har bestemt seg for ikke å fortsette.

Aidan Revie er i alle fall tydelig (han har jo sine kontakter...)



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #891 på: Mai 26, 2017, 09:53:14 »
Rad var ute i uka og snakket om 3-årskontrakt. Tror det var for å få Monk på banen. Jeg føler Monk for en god stund siden har bestemt seg for ikke å fortsette. Nå skylder han på klubben. Om han innen rimelig tid er å finne en annen plass, vil det bekrefte mine tanker tror jeg. Ranieri og Marco Silva er mine favoritter.

Jeg syns Monks uttalelse i går var veldig generisk og i grunn skrevet på forhånd. Ble veldig skuffa og håpet Monk skulle være med videre, men jeg syns også det er tydelig at han ikke ønsket å fortsette. Høyst sannsynlig har han en ny jobb i kikkerten og du vil få dine tanker bekreftet innen ei uke eller to, tror jeg. Uttalelsene er nok litt taktisk, ettersom han var såpass freidig med å kritisere Charlie Taylor for samme sak.

Hadde vært ... interessant.. om Cellino hadde vært i klubben enda, for å høre hans tanker om hva som skjedde i går. Uten at jeg personlig mener det er uetisk av Monk å ta et mer lukrativt tilbud, dersom det ligger på bordet. Karrieremessig kan det være feil på lang sikt, men han er i sin fulle rett til å la kontrakten gå ut og godta høyere lønn i PL.

Er litt avventende enda; Leeds kan komme både styrket og svekket ut av dette. Marco Silva er en favoritt hos meg også, Ranieri likeså.


Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #892 på: Mai 26, 2017, 11:21:07 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #893 på: Mai 26, 2017, 13:23:25 »
Boro nevnes "all over". Meget skuffende om han ender der.

Vanskelig å si om samtalene mellom Monk og Radrizzani har avslørt at det blir lite sportslig rekruttering i sommer eller om det er Boro som vifter med flere pundsedler både på lønnslipp og overgangsmarkedet.
Marching on together!

Jon R

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #894 på: Mai 26, 2017, 13:24:11 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #895 på: Mai 26, 2017, 14:08:42 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Helt enig Jon.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #896 på: Mai 26, 2017, 15:10:41 »
Jeg er strålende fornøyd. Måten han rotet til en sikker playoff plass var utrolig svakt. Spillestilen ble ikke mer og mer underholdende som han mente den skulle bli, det ble tragisk kjedelig.

Men få nå ikke inn Karanka, da brekker jeg meg. Ufyselig spillestil.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #897 på: Mai 26, 2017, 16:11:46 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Avtalen var ett år med opsjon på ett år, ble den opsjonen utløst? Hva var avtalen utover det?

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #898 på: Mai 26, 2017, 19:44:26 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Avtalen var ett år med opsjon på ett år, ble den opsjonen utløst? Hva var avtalen utover det?

Monks folk meldte at Monk ikke var interessert i st klubben utløste denne avtalen. Det respekterte Rad'en og Monk slapp unna!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #899 på: Mai 26, 2017, 19:47:52 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Avtalen var ett år med opsjon på ett år, ble den opsjonen utløst? Hva var avtalen utover det?

Monks folk meldte at Monk ikke var interessert i st klubben utløste denne avtalen. Det respekterte Rad'en og Monk slapp unna!

Og din kilde til det?