Skrevet av Emne: Ex-spiller: Robert Green  (Lest 51384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #150 på: Desember 11, 2016, 14:20:09 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Eriksen55

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #151 på: Desember 11, 2016, 14:23:37 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Trur ikke vi skal lage så mange teorier bare fordi vi taper en kamp.

HåvardK

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #152 på: Desember 11, 2016, 14:47:47 »
Sitter og ser på Derby-Forest. Scott Carson er vel Leeds born and bred? Har sansen for Derby-keeperen.

Cherry

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #153 på: Desember 11, 2016, 16:35:03 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Tror også Green blir valgt pga engelskspråklighet. Han er " noe" mer ut i feltet- men Brighton kampen var virkelig svak fra han...
 

Frode

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #154 på: Desember 11, 2016, 16:51:40 »
Etter kjempetabben i fotball-vm i 2010 har Green fått skjelven hver gang anledningen blir litt for stor for ham. Har alt i alt gjort det greit for oss, men dessverre synes kombinasjonen toppkamp og Shakin Stevens tendenser å gå hånd i hånd.
 

Jon R

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #155 på: Desember 11, 2016, 18:21:43 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Tror også Green blir valgt pga engelskspråklighet. Han er " noe" mer ut i feltet- men Brighton kampen var virkelig svak fra han...

Skjønner ikke dette argumentet. Silvestri har bodd 2 og et halvt år i England. Han må vel ha lært seg språket nå???? Hvis ikke får f..... meg noen sette han på skolebenken.  :(
Jon R.

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #156 på: Desember 11, 2016, 19:59:28 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Tror også Green blir valgt pga engelskspråklighet. Han er " noe" mer ut i feltet- men Brighton kampen var virkelig svak fra han...

Skjønner ikke dette argumentet. Silvestri har bodd 2 og et halvt år i England. Han må vel ha lært seg språket nå???? Hvis ikke får f..... meg noen sette han på skolebenken.  :(
Tror han snakker grei engelsk nå. Hørte han 1 mnd etter at han signerte for Leeds, og da hadde han lært så mye at han "klarte" et intervju. Han sa blant annet at han gikk på engelskkurs.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #157 på: Desember 11, 2016, 20:05:24 »
Poenget er uansett at nå må Silvestri få sjansen. Hvis ikke kan vi fristille han fra kontrakten

Hallgeir *

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #158 på: Desember 11, 2016, 20:05:31 »
Hva med å hente inn keepern til Bolton. En av de som har sluppet inn minst mål i League one. Kun 12 mål så langt

Bruker ikke du å kritisere klubben når det kjøpes inn spillere fra lavere divisjoner ?
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #159 på: Desember 11, 2016, 20:10:00 »
Hva med å hente inn keepern til Bolton. En av de som har sluppet inn minst mål i League one. Kun 12 mål så langt

Bruker ikke du å kritisere klubben når det kjøpes inn spillere fra lavere divisjoner ?

Gjør det. Men jeg ser at han har holdt buret rent ganske ofte. Og jeg tviler på om vi får henta en fra Premier League eller annen liga i januar vinduet

baste

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #160 på: Desember 11, 2016, 21:54:58 »
Trur vi ser slitasje i laget, Cooper burde tatt over for Pontus tidligere. Anton burde fått prøve seg i stedenfor Wood. Berardi kunne avlastet Aylin, etter tidl gult kort og litt problemer på sin kant.
Og Silvestre bør få prøve seg i en kamp eller to. Selv om æ trur Green velges pga rutine, egne til å dirigere forsvaret.
Laget bør uansett forsterkes, lov å håpe på friske penger og ny eier?

Trur ikke vi skal lage så mange teorier bare fordi vi taper en kamp.

Har ikke noe med tapet å gjøre. Har mer med at Pontus fikk kramper, og at Ayling med tidlig gult kort sleit litt på sin kant.
Vi må tørre å rotere på spillere, når du kan se at de ikke har dagen, eller klarer 90 min.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #161 på: Desember 14, 2016, 21:49:24 »
Ganske så balansert fra Hay:

Leeds United: Monk’s man given the green light for a reason – Hay


If football is guilty of discriminating against older professionals as Rob Green intimated last week then criticism is at least oblivious of age. Loris Karius, Liverpool’s recent goalkeeper of choice, is 23, new to England but still fair game for some surgical analysis. The past few days have been all about him. His age won’t protect him and neither will Liverpool’s position in the Premier League. What matters to Karius is Jurgen Klopp and the attitude of the coach who stands behind him. At Leeds United, and for Rob Green, the scenario is no different. Green has a few marks against him – cheap goals, erratic distribution and night like Friday when Brighton peppered the corridor of uncertainty and made his presence shrink – but he is Garry Monk’s man. Football, to use Green’s words, might be wary of a keeper who turns 37 in a month’s time but his head coach is not. Monk deals with flashes of frailty in the way Klopp tried to deal with Karius’ caving-in at Bournemouth a fortnight ago.

“It says nothing about him as a keeper,” Klopp claimed, although yesterday against Middlesbrough Karius was dropped. So how does Green, in light of questions about him, compare to his peers in the Championship? It is a pertinent query since Leeds to the naked eye of those who follow them have been a different animal defensively this season. They have been a different animal since Monk paired Kyle Bartley with Pontus Jansson and ended the chopping and changing at centre-back. Yet statistically the picture is more blurred, despite the assurance Monk’s players give off. Leeds have conceded at much the same rate as they did in 2015-16 – 22 goals after 21 games – and are giving away more chances by a very fractional margin. It is something of a misnomer when the club sit nine points better off.

What Leeds have been effective at this season is tipping the balance of tight matches with more potency in attack. Monk’s side have not, conversely, been harder to beat.Regardless of what the table says, they have lost more of their first 21 matches than they did under Uwe Rosler and Steve Evans. Where Rosler and Evans fell short was in finding ways to eke victories out of even, on the edge-fixtures.A year ago 21 games had already yielded eight draws. Monk’s squad have drawn twice. So it is that Leeds are nine places higher in the league. Green by his own admission has been something of an in-and-out player in this while remaining ever present in the Championship. There are games where, as he says himself, “people say you never had anything to do” and relatively few in which Leeds have been under siege. Even at Brighton, where they played for over an hour with 10 men, both goals were penalties and Albion’s shots on target totalled seven. Nottingham Forest in late August were the last side to score more than twice against Monk’s.

Brighton, as their league position suggests, are hugely economical in conceding rarely and scoring as many goals as they need. Their first-choice keeper, Leeds-born David Stockdale, has shipped all of nine and was safe as ever on Friday. Stockdale averages more saves a game than Green and they are on a par when it comes to claiming and punching crosses but where Stockdale stands out is in making almost four saves between every goal he concedes. Derby County’s Scott Carson is the only Championship player who can compete with that. Reading’s Ali Al-Habsi and Newcastle’s Karl Darlow both rank closer to three and Green produces fewer than two. On the basis of that it is safe to say that the Championship has stronger last lines of defence.

But attention on Green’s aerial dominance, the command of the box which keepers are expected to have, overlooks the distinct way in which Leeds defend set-pieces. Bartley spoke about their organisation in September, revealing how Jansson and Chris Wood were told by assistant Pep Clotet to operate as free men with no other thought than to attack the ball when it dropped. Tactically, Leeds don’t look to Green to dominate those situations. Bartley has made as many clearances as all but four players in the Championship. Jansson has chipped in with well over 100.

Only one striker, Reading’s Yann Kermorgant, is contributing a higher tally in that respect than Wood and the policy at Leeds is very much ingrained. The events on Friday leading to Brighton’s first penalty and Kalvin Phillips’ dismissal were an example of organisation gone wrong. Things do go wrong in the heat of matches and Leeds are not infallible. Monk has never tried to pretend that they are. It was he who reacted to their win over Aston Villa – a rousing result in front of a happy home crowd – by warning that United were not playing well enough to last the pace in the Championship. His message about improvement is consistent and so is his acknowledgement of certain failings. Green touched on that at Brighton, saying: “With the best will in the world, if you play perfect every week you wouldn’t be here. You’d be playing here somewhere else.

”That applies to him as much as anyone and he knew his place when he signed for Leeds, taking a contract far below the value of his previous deal with Queens Park Rangers. This is not the peak of his career or the peak of his ability but the plan at Elland Road is holding together and Leeds hardly look like a broken or incommunicado unit with Green behind the defence. It is perfectly understandable if Monk sees no reason to fix it.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-s-man-given-the-green-light-for-a-reason-hay-1-8289574
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #162 på: Desember 14, 2016, 22:23:33 »
Er bare mer bestemt på at Green ikke er god nok når jeg leser den teksten der. Når man sammenligner med andre keepere i ligaen så er det en dårlig statistikk keeperen vår stiller med. Man kan jo bare begynne å tenke litt, hvor mange ganger har Green vært man of the match? Hatt matchvinnende redninger?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #163 på: Desember 14, 2016, 22:26:38 »
Er bare mer bestemt på at Green ikke er god nok når jeg leser den teksten der. Når man sammenligner med andre keepere i ligaen så er det en dårlig statistikk keeperen vår stiller med. Man kan jo bare begynne å tenke litt, hvor mange ganger har Green vært man of the match? Hatt matchvinnende redninger?

Enig. Har ennå ikke glemt det elendige feltarbeidet mot Brighton.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #164 på: Desember 14, 2016, 23:16:08 »
En del nevnte at Brightonkeeper David Stockdale er fra Leeds.
SE hvem som leser YEP online (eller dvs følger Hay på twitter)og kommer med words of support OG UTTRYKKER GLEDE over Leeds Uniteds fremganger... :)

- tough people come at tough times, I say big credit to manager and staff. Rob a good guy and keeper.
- I'm with you Phil.. so glad to see Leeds challenging near the top end once again

https://twitter.com/stockogk1313/status/809153431839588352

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kai

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #165 på: Desember 15, 2016, 07:06:09 »
Ang. diskusjonen om ny keeper - lurer på om det snart er mulig å løsrive Alex McCarthy fra den evige andrekeeperrollen sin.

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #166 på: Desember 15, 2016, 10:47:24 »
Er veldig for å la tidligere benkeslitere få spille. Trist å se hvor høy standard mange som sitter på benken som keeper for tiden. McCarthy kunne vært interessant.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

AndyMathie

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #167 på: Desember 15, 2016, 11:42:33 »
Kan noen huske sist vi hadde en så dårlig keeper i mål?! Må være Rachuba eller ka han nå het. Vi har hatt gode keepere stort sett hele tiden etter nedrykket fra Premier League, men nå ser det mørkt ut med Green. Han er forferdelig dårlig og jeg forstår bare ikke hvorfor ikke Silvestri blir brukt foran Green.

Vi trenger virkelig en ny keeper og en ny spiss i januar vinduet!
We are Leeds and we are proud of it!

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #168 på: Desember 15, 2016, 13:01:08 »
Kan noen huske sist vi hadde en så dårlig keeper i mål?! Må være Rachuba eller ka han nå het. Vi har hatt gode keepere stort sett hele tiden etter nedrykket fra Premier League, men nå ser det mørkt ut med Green. Han er forferdelig dårlig og jeg forstår bare ikke hvorfor ikke Silvestri blir brukt foran Green.

Vi trenger virkelig en ny keeper og en ny spiss i januar vinduet!
Raføkkba var vel hakket verre enn Green - Men at vi har hatt gode keepere all through er riktig, og er enig i det du sier.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

flynn

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #169 på: Desember 15, 2016, 23:28:47 »
Slik jeg ser det har vi en god keeper i Leeds, men han brukes bare i cupkamper.
Hadde ikke resultatene de siste to månedene vært så gode som de er ville nok Green havnet på benken basert på hans prestasjoner alene. Jeg tror bestemt at når Silvestri først får sjansen, så vil det bli svært vrient for Green å kjempe seg inn igjen.

flynn


Frode

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #170 på: Desember 30, 2016, 12:18:39 »
Neppe tilfeldig at Green spilte sin beste kamp for seesongen i går. Fikk masse skryt av Monk etter kampen mot Preston, sannsynligvis med det formål å booste selvtilliten. Det funket.
 

Jon R

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #171 på: Desember 30, 2016, 12:46:35 »
Kanskje vår beste i går og matchvinner redningen på slutten reddet et poeng. Bunnsolid i feltet, skapte ro i rekkene. Beste jeg har sett fra han på år og dag.

Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #172 på: Desember 30, 2016, 13:53:22 »
Kanskje vår beste i går og matchvinner redningen på slutten reddet et poeng. Bunnsolid i feltet, skapte ro i rekkene. Beste jeg har sett fra han på år og dag.
Holdt oss inne i kampen i første også. Har vel vært bra de siste kampene?

Promotion 2010

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #173 på: Januar 06, 2017, 17:36:57 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #174 på: Januar 06, 2017, 18:45:25 »
Kan noen huske sist vi hadde en så dårlig keeper i mål?! Må være Rachuba eller ka han nå het. Vi har hatt gode keepere stort sett hele tiden etter nedrykket fra Premier League, men nå ser det mørkt ut med Green. Han er forferdelig dårlig og jeg forstår bare ikke hvorfor ikke Silvestri blir brukt foran Green.

Vi trenger virkelig en ny keeper og en ny spiss i januar vinduet!
Raføkkba var vel hakket verre enn Green - Men at vi har hatt gode keepere all through er riktig, og er enig i det du sier.
Helt utrolig hvordan Green har tatt seg opp. Har ingen problemer med å la Rob stå i mål lengre - har gjort en fantastisk jobb de siste kampene.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #175 på: Januar 06, 2017, 21:37:23 »
Kan noen huske sist vi hadde en så dårlig keeper i mål?! Må være Rachuba eller ka han nå het. Vi har hatt gode keepere stort sett hele tiden etter nedrykket fra Premier League, men nå ser det mørkt ut med Green. Han er forferdelig dårlig og jeg forstår bare ikke hvorfor ikke Silvestri blir brukt foran Green.

Vi trenger virkelig en ny keeper og en ny spiss i januar vinduet!
Raføkkba var vel hakket verre enn Green - Men at vi har hatt gode keepere all through er riktig, og er enig i det du sier.
Helt utrolig hvordan Green har tatt seg opp. Har ingen problemer med å la Rob stå i mål lengre - har gjort en fantastisk jobb de siste kampene.

Har ikke noe tro på at dette varer sesongen ut, dessverre. Greens historie taler i mot det. Misforstå meg rett, ingenting vil glede meg mer enn at Green stenger bua frem til mai, men jeg frykter at det vil komme nye avgjørende tabber, kanskje i nye "6 poengs kamper".

Etter å ha sett Brighton i en del kamper fremstår Leedsgutten Stockdale som en våt drøm. Hadde vært noe i opprykkskampen det...
Jon R.

Xern

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #176 på: Januar 07, 2017, 11:51:01 »
Kan noen huske sist vi hadde en så dårlig keeper i mål?! Må være Rachuba eller ka han nå het. Vi har hatt gode keepere stort sett hele tiden etter nedrykket fra Premier League, men nå ser det mørkt ut med Green. Han er forferdelig dårlig og jeg forstår bare ikke hvorfor ikke Silvestri blir brukt foran Green.

Vi trenger virkelig en ny keeper og en ny spiss i januar vinduet!
Raføkkba var vel hakket verre enn Green - Men at vi har hatt gode keepere all through er riktig, og er enig i det du sier.
Helt utrolig hvordan Green har tatt seg opp. Har ingen problemer med å la Rob stå i mål lengre - har gjort en fantastisk jobb de siste kampene.

Har ikke noe tro på at dette varer sesongen ut, dessverre. Greens historie taler i mot det. Misforstå meg rett, ingenting vil glede meg mer enn at Green stenger bua frem til mai, men jeg frykter at det vil komme nye avgjørende tabber, kanskje i nye "6 poengs kamper".

Etter å ha sett Brighton i en del kamper fremstår Leedsgutten Stockdale som en våt drøm. Hadde vært noe i opprykkskampen det...
Green har rykket opp 2 ganger via playoff i CH, så fyren har tross alt erfaring på området.. Men om formen vedvarer vet ikke jeg heller, men sålenge formen holder så spiller fyren. Vi får se  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #177 på: Januar 07, 2017, 18:16:52 »
Han har väl som hela laget ryckt upp sig. I tv matchen mot Aston Villa  nyligen riktigt riktigt bra
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #178 på: Januar 08, 2017, 12:13:29 »
LeedsUnited på Twitter:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spiller: Robert Green
« Svar #179 på: Januar 08, 2017, 13:45:12 »
LeedsUnited på Twitter:
Litt diffus, denne?