Skrevet av Emne: Ex-spiller: Pablo Hernandez  (Lest 87307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #390 på: Februar 15, 2021, 23:07:54 »

Tipper han ikkje er heilt skadefri og ikkje kampklar.
Satt på benken mot Arsenal kun pga mangel på alternativer?

Sannsynligvis har du vel rett.
Rart om han skulle være bak Roberts og Costa i  innbytter-rekkefølgen, noe han faktisk har vært siste måneden...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #391 på: Februar 16, 2021, 08:30:37 »
Han varmet jo opp, noe som skulle tyde på at han ikke var skadet...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #392 på: Februar 16, 2021, 11:25:08 »
Og så har han postet noe på instagram som ikke er så lett å tolke...

"Even if it’s impossible for you, don’t ever complain about anything, swallow the poison of hatred and accept injustices, rest assured that everything is balanced in the end."

Pablo Hernandez posts cryptic message after Leeds United's heavy defeat at Arsenal
Pablo Hernandez has been limited in appearances this season and again was an unused substitute in Leeds United's 4-2 defeat to Arsenal on Sunday afternoon


By Andrew Dowdeswell 17:00, 15 FEB 2021


Pablo Hernandez posted a cryptic message on social media after Leeds United's 4-2 defeat to Arsenal on Sunday, as he continues to await his next opportunity on the pitch.

Hernandez had been essential to Marcelo Bielsa's Leeds during two years in the Championship, helping the Whites to promotion and the Championship title last year.

However, with new signings introduced into the midfield set-up, including Raphinha and Rodrigo Moreno, Hernandez has seen his minutes severely decreased since the start of the season.

The Spaniard has made 10 league appearances so far. Of those 10, just two were from the start and the only 90 minutes he has completed all season was the FA Cup third-round defeat to Crawley Town.

On Sunday, Hernandez was an unused substitute as Bielsa turned to Tyler Roberts and debutant Niall Huggins instead.

The experienced playmaker, who has been linked with a departure from Elland Road, took to social media after the game, with a message that raised more questions.

Writing on his Instagram story, Hernandez's message translated as: "Even if it’s impossible for you, don’t ever complain about anything, swallow the poison of hatred and accept injustices, rest assured that everything is balanced in the end."

The words are very similar to a speech Bielsa gave while Marseille manager after losing to Paris Saint-Germain in a crucial match during the 2015 Ligue 1 title race.


Pablo Hernandez' Instagram Stories message on Feburary 15, 2021
As reported by the Metro, he said: "It’s difficult to accept injustice guys… Even if you think it seems impossible, don’t complain about anything! Swallow the poison! You must be strong because if you play like this in the last [seven] matches, you will obtain what you deserve!"

Earlier this season, Hernandez was dropped from the Leeds matchday squad after he reacted badly to being substituted. But Bielsa refused to hang his creator out to dry.

"For any player, it is difficult for them to be a substitute but the prestigious players and those who are idols, it is even more difficult," he said after the incident.

"Before the start of the competition, nobody can be guaranteed how many minutes they all play. We all understand it is this way and there’s no doubt it is difficult to put into practice in a harmonious way. Without doubt, it is very difficult to manage this."

Quite what Hernandez means by his cryptic message is yet to be fully explained, but with Bielsa admitting that Mateusz Klich was suffering from a hip problem against Arsenal, opportunity may knock again on Friday night when Leeds visit Wolverhampton Wanderers. ench.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/pablo-hernandez-leeds-united-arsenal-19841266
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #393 på: Februar 20, 2021, 22:57:03 »
Pablo var stor i Championship, og hadde noen gjennombruddspasninger som få kunne kopiere. I tillegg scoret han noen fantastiske mål.

I PL møter han mye bedre spillere. Dominansen er borte, og kampstart blant de 11 utvalgte blir mer sjelden.

Skal vi gamble på den geniale gjennombruddspasningen kontra mange risikable feilpasninger?

Mitt råd til Pablo er at han reiser hjem til Spania når denne sesongen er over. Sannsynligvis har han et par gode sesonger i Secunda Division før han legger opp.

Det tror jeg blir en fin slutt på en flott karriere.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #394 på: Februar 22, 2021, 19:02:03 »
Jeg vil vel heller si at Pablo ikke har fått mange sjanser til å vise hva han er god for denne sesongen. Han har fått 298 minutter fordelt på 11 kamper, og i bare to kamper har han spilt mer enn en omgang.

Hvis han hadde gått skadefri igjennom sesongen kunne det ha sett annerledes ut. Selv om det er vanskelig å se hvem av Raphinha, Harrison eller Rodrigo som måtte benkes. ...Rodrigo fram og Bamford ut er heller ikke et alternativ sånn som sesongen har vært.

Derfor mener jeg at hans status i troppen akkurat nå er reserve for ving/10-er, eller impact sub når vi ligger under. Jeg tror han er det beste innbytteralternativet ennå, men ikke akkurat det mest fremtidsrettede. Dermed blir han forbigått av yngre spillere som forhåpentligvis blir gode etter hvert.

Så Pablo har nok valget mellom å finne seg til rette i en reserve-/mentorrolle, eller ta turen til et lavere nivå hvor han får mye spilletid.

Jeg ser for meg at det er vondt og vanskelig for ham. Føler vel at han har mye å tilføre utpå banen, men får ikke lov. Ser at han vrakes til fordel for spillere med lite end product. Og kjenner på valget som må tas, som hele tiden kommer et øyeblikk nærmere.

Prøv å yte det beste du noensinne har gjort under sånne forutsetninger.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #395 på: Mars 15, 2021, 11:03:39 »
Jeg vil vel heller si at Pablo ikke har fått mange sjanser til å vise hva han er god for denne sesongen. Han har fått 298 minutter fordelt på 11 kamper, og i bare to kamper har han spilt mer enn en omgang.

Hvis han hadde gått skadefri igjennom sesongen kunne det ha sett annerledes ut. Selv om det er vanskelig å se hvem av Raphinha, Harrison eller Rodrigo som måtte benkes. ...Rodrigo fram og Bamford ut er heller ikke et alternativ sånn som sesongen har vært.

Derfor mener jeg at hans status i troppen akkurat nå er reserve for ving/10-er, eller impact sub når vi ligger under. Jeg tror han er det beste innbytteralternativet ennå, men ikke akkurat det mest fremtidsrettede. Dermed blir han forbigått av yngre spillere som forhåpentligvis blir gode etter hvert.

Så Pablo har nok valget mellom å finne seg til rette i en reserve-/mentorrolle, eller ta turen til et lavere nivå hvor han får mye spilletid.

Jeg ser for meg at det er vondt og vanskelig for ham. Føler vel at han har mye å tilføre utpå banen, men får ikke lov. Ser at han vrakes til fordel for spillere med lite end product. Og kjenner på valget som må tas, som hele tiden kommer et øyeblikk nærmere.

Prøv å yte det beste du noensinne har gjort under sånne forutsetninger.

Veldig bra innlegg.
Føler med Pablo om dagen. Han hadde gledet seg enormt til å spille i PL - etter å ha vært en av våre beste gjennom tøffe Championship - sesonger og endelig
fått oss tilbake der vi hører hjemme.  Han jobber nok enormt med motivasjonen sin, har ikke fått spille mye - MEN har jo faktisk vært skadet unormalt mye denne sesongen.
At han da , når han er skadefri i tillegg ikke blir tatt med i tropper er tøft..
Håper virkelig han kan komme inn i noen kamper fremover og FÅ SCORINGEN sin i Premier League...det har han virkelig fortjent!
Kontrakt 1 sesong til....men om han ikke blir involvert i f eks back room staff/trenerapparatet - så tror jeg Pablo flytter sørover etter denne sesongen.

...i mine øyne - klubb legende!

NT

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #396 på: Mars 15, 2021, 12:11:31 »
Jeg vil vel heller si at Pablo ikke har fått mange sjanser til å vise hva han er god for denne sesongen. Han har fått 298 minutter fordelt på 11 kamper, og i bare to kamper har han spilt mer enn en omgang.

Hvis han hadde gått skadefri igjennom sesongen kunne det ha sett annerledes ut. Selv om det er vanskelig å se hvem av Raphinha, Harrison eller Rodrigo som måtte benkes. ...Rodrigo fram og Bamford ut er heller ikke et alternativ sånn som sesongen har vært.

Derfor mener jeg at hans status i troppen akkurat nå er reserve for ving/10-er, eller impact sub når vi ligger under. Jeg tror han er det beste innbytteralternativet ennå, men ikke akkurat det mest fremtidsrettede. Dermed blir han forbigått av yngre spillere som forhåpentligvis blir gode etter hvert.

Så Pablo har nok valget mellom å finne seg til rette i en reserve-/mentorrolle, eller ta turen til et lavere nivå hvor han får mye spilletid.

Jeg ser for meg at det er vondt og vanskelig for ham. Føler vel at han har mye å tilføre utpå banen, men får ikke lov. Ser at han vrakes til fordel for spillere med lite end product. Og kjenner på valget som må tas, som hele tiden kommer et øyeblikk nærmere.

Prøv å yte det beste du noensinne har gjort under sånne forutsetninger.

Veldig bra innlegg.
Føler med Pablo om dagen. Han hadde gledet seg enormt til å spille i PL - etter å ha vært en av våre beste gjennom tøffe Championship - sesonger og endelig
fått oss tilbake der vi hører hjemme.  Han jobber nok enormt med motivasjonen sin, har ikke fått spille mye - MEN har jo faktisk vært skadet unormalt mye denne sesongen.
At han da , når han er skadefri i tillegg ikke blir tatt med i tropper er tøft..
Håper virkelig han kan komme inn i noen kamper fremover og FÅ SCORINGEN sin i Premier League...det har han virkelig fortjent!
Kontrakt 1 sesong til....men om han ikke blir involvert i f eks back room staff/trenerapparatet - så tror jeg Pablo flytter sørover etter denne sesongen.

...i mine øyne - klubb legende!
Definitivt ! Håper på Pablo og synes han nesten uten unntak bidrar konstruktivt når han spiller. Om PL scoringen kommer eller uteblir, så tror jeg uansett hans personlige høydepunkt er scoringen mot Swansea i fjor sommer. Det var øyeblikket da vi alle skjønte at "nå skjer det" - det er slike kamper legender avgjør ! Pablo er med sine 35 år den 5 eldste utespiller i PL og 3 av disse har mer spilletid ( Jagielka,Ivanovic,Silva) Håper for både Pablo sin del og de yngre i klubben at han trives med rollen som det forbilde han bør være og dele sin kunnskap. Så er ikke alt å lære bort, enten så har du det, eller så har du det ikke. Tyler Roberts blir nok aldri legende.  At Pablo på tampen av sin karriere har fått være med på Bielsa-reisen må være optimalt for enhver 35 åring. Og vi ser på innhoppene til Pablo at det er med motivasjon, definitivt, han lever seg inn i spillet og er engasjert. Håper nr 19 er med utover våren!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #397 på: April 11, 2021, 10:45:51 »
...og nå har han blitt 36 :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kai

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #398 på: Mai 21, 2021, 12:56:48 »
Det har jo ligget i kortene, men det er noe med å få det svart på hvitt.

Ser ikke frem til å fortelle sønnen min at Pablo gir seg nå, når han etterhvert kommer hjem fra skolen, klar for langhelg.
Tårene rant da han som niåring fikk oppleve ham live for halvannet år siden.
Hans første virkelige favorittspiller. Mobilen, PCen og gutteromsveggen er tapetsert med drakter og bilder.
Draktene får forøvrig ingen lov å vaske - trykket på ryggen kan jo løsne.

Jeg kjenner jo på det selv nå.

Håper både han og Berardi får avskjeden de fortjener på søndag.
Bare synd E.R. ikke er fullsatt.

RoarG

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #399 på: Mai 21, 2021, 14:07:23 »
Det har ligget i kortene en god stund nå. Men det blir ikke mindre vemodig av den grunn. For en fantastisk spiller vi har hatt i klubben vår. Lykke til videre, Pablo. Du vil aldri bli glemt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #400 på: Mai 21, 2021, 22:09:33 »
Bidro sterkt til vårt opprykk til PL.  Fantastisk på det beste og et stort forbilde for alle.  Må bare ønske lykke til videre og takke for alt han har gjort for vårt kjære Leeds.

MOT
Medlem 94237

Reaney

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #401 på: Mai 22, 2021, 00:06:39 »
Pablo den desidert største som forsvinner fra klubben på flere år. Faren er at det blir for mye følelser på søndag, og at vi avslutter sesongen på et bananskall.

Håvard

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #402 på: Mai 22, 2021, 09:29:24 »
Ett av mine mi ner fra Pablo var fredagskampen mot WBA våren 2019. Direkte etter kampen (og litt konjakk) bestilte jeg 2 drakter, reservedrakten med Bamford på ryggen og førstdrakten med Pablo. Var så sikker på opprykket at jeg sa jeg ikke skulle ta i bruk den hvite før opprykket var klart... Det ble liggende ubrukt ett år.

For en spiller han har vært for oss. Takk Pablo

gulle

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #403 på: Mai 22, 2021, 22:11:05 »
Takk Pablo!
Målet du scoret i det 89 min . mot Swansea er et av de fineste Leedsøyeblikkene for meg de siste 17 årene, da jeg skjønte at nå endelig går det veien! En veldig god spiller som forlater oss nå.
Har savnet hans kvaliteter i de siste måneder når han ikke har spilt så mye.
Nå rykker vi opp! Jasederja

NT

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #404 på: Mai 24, 2021, 12:57:05 »
https://www.youtube.com/watch?v=w4ZxJy25-sg
Fant en flott hyllest til The Wizard and The Lioen Youtube, legger den her i Pablo-tråden.   Det er kommentert mye det siste året om Pablo, det var flott å se han i aksjon igår.  Han har det følsomme mottaket, de kjappe vendinger, de gode bevegelser, pasninger og blikket ingen andre har. Bielsa har sikkert sine gode grunner for både gi Roberts og Poveda mer spilletid, men når jeg ser Pablo igår så er det offensive fibre vi kunne hatt mye mer nytte av i sesongen. Det er med smil jeg går tilbake i denne tråden og leser forventingen forumet hadde da Pablo kom fra Swansea. 5 år etterpå er hyllesten unison, i mine øyne den avgjørende spilleren for lagets spillemessige fremgang. Med ett innarbeidet Bielsa system hvor det kollektive dominerer, så må det være en sentral offensiv spiller som kan gjøre de ting som Pablo gjør, være sånn intelligent fyr som finner de smarte rom og åpnende pasninger.  Det går helt greit på alle andre plasser og for egen del kan jeg leve med helt greit, så lenge vi får den sentral offensive, en ny Pablo!

 

Gufrias

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #405 på: Mai 24, 2021, 16:29:42 »
Og så fikk han slå en siste tunnel på ER i går. Perfekt.
Hekta på Leeds siden 1974


Gufrias

Sv: Spiller: Pablo Hernandez
« Svar #407 på: Juli 22, 2021, 09:56:03 »
Når han først skulle bort fra Leeds kunne det vel ikke gjøres vakrere.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: Ex-spiller: Pablo Hernandez
« Svar #408 på: Juli 22, 2021, 16:45:16 »
Pablo har så definitivt kommet HJEM.
Super Leeds since 1968

Sterland

Sv: Ex-spiller: Pablo Hernandez
« Svar #409 på: Juli 14, 2023, 18:06:42 »
En av mine aller største favoritter, gjennom et langt «Leeds-liv», legger opp😢 Tusen takk for tiden i Leeds❤️

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/pablo-hernandez-statement-retires-leeds-27325704