Kamp: vs Queen Park Rangers @ Lofthus Road, søndag 7/8 2016, kl 13 på Sky

Started by Promotion 2010, August 03, 2016, 16:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Gladwin challenge on Vieira @CudwSam #LUFC

Med gult kort skulle Gladwin både vært utvist med taklingen på Vieria og Diaragua på stillingen 0-1!!!

Foul play, Ref!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Etter 0-3 i serieåpningen tror jeg det er et aldri så lite bomskudd å la dommeren få skylda.

Possessionfotball med Bamba der bak er å plukke blåbær i desember.

AndyMathie

Forstår ikke at så mange hugger på Bamba. Han spilte en ok + kamp og var vår beste forsvarspiller. Hva gjorde han så galt at så mange hugger til på vår kjære kaptein?!

Tror folk har bestemt seg for å ikke like Bamba uansett om han spiller bra eller ei!
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Quote from: baste on August 07, 2016, 22:44:13
Er ikke Botaka i troppen? Kjenn æ e skuffa over Monk, satsa på at han får skikk på gutta til hjemmekampen. Om gutta virker litt trenge, så kan det skyldes at de er stinn av trening og at det slipper opp litt utover. I så fall vil vi dra nytte av det i en lang sesong

Dommeren va vel ikke på Leeds side heller? Hørte at 2 qpr spillere m gult kort, burde hatt sitt 2 gule og dermed RØDT !?

Uansett skuffende start på sesongen. Æ velg å tru det bedra sæ veldig snart!

MOT

Det var Gladwin som skulle hatt 3 gule kort i løpet av kampen. La ikke merke til flere QPR spillere som gikk over grensen.

jackbauer68

Alt som kunne gå galt gjorde det. Er overbevist om at dette er det dårligste vi kommer til å se Leeds denne sesongen.

Kato

Quote from: AndyMathie on August 08, 2016, 09:25:18
Forstår ikke at så mange hugger på Bamba. Han spilte en ok + kamp og var vår beste forsvarspiller. Hva gjorde han så galt at så mange hugger til på vår kjære kaptein?!

Tror folk har bestemt seg for å ikke like Bamba uansett om han spiller bra eller ei!

Jeg hugger på Bamba fordi jeg mener han ikke er god nok. Vinner mye dueller, takler bra. Men i mine øyne er midtstopperne det viktigste vi har (ved siden av en målmaskin) for å komme oss opp.

Og da er det aller viktigste at ryggraden der bak ikke må gjøre feil. Feil bak=baklengs. Bamba er for svak med ball, for svak i distribusjon, og ikke minst taktisk for svak (Falle, støte, takle, posisjonere osv).

Vi rykker aldri opp med Bamba bak i midten. For så vidt ikke med noen av de mulige konstellasjonene vi har i dag. Det lyser etter å få inn en forsvarssjef.

Jeg grøsser med tanken på at vi skal prøve å spille possessionorientert med de distribusjonskvalitetene vi har bak i midten.

Tidlig oktober, vi kaster alle planer på båten, og det blir 4-4-2 med kriging i sentrum for å karre til oss 50 poeng. Da er kanskje Bamba mannen.

Monk kan se ut til å være uenig med meg da han har gitt Bamba bindet, tenker å trille ball, og ser ut til å bruke Bamba mye. Da går det med Monk som med Røsler.

Bamba passer i krig, i den krigen du kjemper for å berge plassen. Bamba passer ikke i opprykkskrigen. Min mening det. Håper han motbeviser.

Vurderingene er basert på 50 kamper, ikke helgens kamp.

Kontakinte

Til å være så stor så er han utrolig svak i duellspillet. Han skulle gått i duell på første baklengs, ikke for å forsvare Mr. Green som har hele og alene skyld i den. Men Bamba er også fraværende som sikrings for Coyle på 3-0 målet.   

Sydhagen

Skjønner ikke helt at Green blir slaktet på 0-1 målet.
Synes heller det er laget/forsvaret som blir for pinglete når de skal prøve å klarere. Smell for faen ut den ballen!

Green har 1 tonn med muskler mellom seg og ballen når den blir pirket inn. Jaggu ikke lett å komme seg forbi det og snappe ballen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Quote from: Sydhagen on August 08, 2016, 09:50:57
Synes heller det er laget/forsvaret som blir for pinglete når de skal prøve å klarere. Smell for faen ut den ballen!

Green har 1 tonn med muskler mellom seg og ballen når den blir pirket inn. Jaggu ikke lett å komme seg forbi det og snappe ballen.

Delvis enig. For svak markering på corneren som gjør at en qpr-spiller får stå helt alene. For veikt å ikke få ballen unna. Green tvinges til å angripe ballen innover, og det er kjørt.

Ingen direkte keepertabbe, men regelen er at keeper skal eie området innenfor 5-meteren. Akkurat i en slik situasjon tror jeg ikke det hadde hjulpet å ha Silvestri der.

Kato

Når det gjelder 2-0 målet er det bare å se på avstanden mellom stopper og back når QPR har ballen ute på siden. Anslår den til 25 meter, horribel stopperposisjon. Grusomt.

Kato

Forferdelig å se hvor vi står og hvordan vi faller på 0-3. Se på stopperne hvordan de agerer når frisparket slås. Skal falle samlet. Grusomt at en ball får sprette i feltet. Svakt backspill også.

Kontakinte

Quote from: Sydhagen on August 08, 2016, 09:50:57

Slaktes fordi han går opp og prøver og holde ballen med 2 salatblader. Der skal det bokses!

Lundewhites

Jeg er helt enig med deg KATO at vi trenger bedre midtstoppere for å rykke opp, men ikke bli låst nå. Den som peker ut Bamba som synderen i gårsdagens kamp, burde se den igjen.
Som gammel keeper( OG sweeper ) så hadde jeg så absolutt tatt på meg 0-1 målet som en klar keepertabbe. Forsvaret var den minst dårlige lagdelen i går. Vi kan rope så mye vi vil etter en ny stopper, men det hadde ikke hjulpet det grann bak den midtbanen vi hadde i går.  Diagouraga og Grimes var skremmende dårlig og ja Viera hadde sine lange gode perioder, men han klarer ikke å styre en midtbane alene. Vi kan og prøve å se positivt på det, men Roofe (mitt største håp denne sesongen) ble enkelt kneblet og Dallas fikk heller ingen ting til (utenom en fantastisk gjennombruddpasning som den puslete svensken brant alene med keeper) . Wood..... ja ..... nei jeg holder kjeft....  Jeg var på kampen og skal og se Fleetwood og Birmingham på denne grisedyre ferien sammen med mine to sønner.... 

Green 2 (usikker i feltet og forferdelige utspark)
Berardi 3 ( virket veldig bra fram til han ble skadd)
Coyle 3   (Er for veik, men ellers god)
Bamba 3 ( Absolutt godkjent )
Batley 3  (Absolutt godkjent)
Taylor 3  (Prøver mye, men feiler mer en vanlig)
Viera 3 ( til tider Leeds klart beste spiller, uten at det sier så mye....)
Diagouraga 1( banens desidert dårligste spiller)
Grimes 1 (nest dårligst på banen sammen med Wood)
Dallas 2  ( fikk svært lite til)
Roofe 2 (fikk svært lite til)
Wood 1 (......)
Antonsson 2 (grusom veik, dårlige avslutninger, men pluss for at han kommer til de)
Sacko 3 ( var livlig når han kom innpå, men virker klossete)

Til sammenligning:
Chery 5 (banens desidert beste spiller!)
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Lundewhites

Quote from: Kato on August 08, 2016, 10:00:23
Når det gjelder 2-0 målet er det bare å se på avstanden mellom stopper og back når QPR har ballen ute på siden. Anslår den til 25 meter, horribel stopperposisjon. Grusomt.

Du kan ikke bare se på forsvaret som de fire bak. Du må se hva de to defensive midtbanespillerne gjør i de situasjonene du nevner. Stopperne fikk sjokkerende dårlig støtte av midtbanen i går.  Selv om Bartley gikk sur og glemte alt av stopperspill de siste minuttene av kampen. Da var han fryktelig negativ. Så og han strammet opp Dia og Viera ved flere anledninger i går.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kato

Quote from: Lundewhites on August 08, 2016, 11:11:00
Quote from: Kato on August 08, 2016, 10:00:23

Du kan ikke bare se på forsvaret som de fire bak. Du må se hva de to defensive midtbanespillerne gjør i de situasjonene du nevner. Stopperne fikk sjokkerende dårlig støtte av midtbanen i går.  Selv om Bartley gikk sur og glemte alt av stopperspill de siste minuttene av kampen. Da var han fryktelig negativ. Så og han strammet opp Dia og Viera ved flere anledninger i går.

Du har helt sikkert rett i dine vurderinger av hvordan leddene fungerte sammen. Jeg analyserer bare akkurat baklengsmålene basert på et kort videoklipp i etterkant. Og det er helt soleklart at stopperne er uryddige og fullstendig feilplasserte på både 2. og 3. baklengs.

Nørgaard

Lagde også mærke til at det konstant var Bamba og Bartley der skulle være de "spilopbyggende". Ingen turde tage ansvar og spillede bolden bagud.
Jeg synes Grimes, Vieira og Dio var horrible. Dallas og Wood skal også sættes af.

AndyMathie

Quote from: Kato on August 08, 2016, 09:44:55

Jeg hugger på Bamba fordi jeg mener han ikke er god nok. Vinner mye dueller, takler bra. Men i mine øyne er midtstopperne det viktigste vi har (ved siden av en målmaskin) for å komme oss opp.

Og da er det aller viktigste at ryggraden der bak ikke må gjøre feil. Feil bak=baklengs. Bamba er for svak med ball, for svak i distribusjon, og ikke minst taktisk for svak (Falle, støte, takle, posisjonere osv).

Vi rykker aldri opp med Bamba bak i midten. For så vidt ikke med noen av de mulige konstellasjonene vi har i dag. Det lyser etter å få inn en forsvarssjef.

Jeg grøsser med tanken på at vi skal prøve å spille possessionorientert med de distribusjonskvalitetene vi har bak i midten.

Tidlig oktober, vi kaster alle planer på båten, og det blir 4-4-2 med kriging i sentrum for å karre til oss 50 poeng. Da er kanskje Bamba mannen.

Monk kan se ut til å være uenig med meg da han har gitt Bamba bindet, tenker å trille ball, og ser ut til å bruke Bamba mye. Da går det med Monk som med Røsler.

Bamba passer i krig, i den krigen du kjemper for å berge plassen. Bamba passer ikke i opprykkskrigen. Min mening det. Håper han motbeviser.

Vurderingene er basert på 50 kamper, ikke helgens kamp.

Ok og jeg er jo enig i din analyse Kato, men i helga som var mener jeg han var vår beste spiller der bak. Foran Coyle, Bartley og vår dårligste Taylor(som gjorde sinnsyke mange feil i første omgang).

bmoen

Sesongen er i gang igjen og Leeds fortsetter der de slapp i fjor, og har allerede slått fast hvilken halvdel de kommer til å padle rundt i. Laget blir dessverre ikke bedre enn det.
BMo - Leeds-fan siden 1964

GeirO

Etter den fine andreomgangen slår vi fast at det blir øvre halvdel. Og det er ikke tull.
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on August 09, 2016, 19:48:26
Etter den fine andreomgangen slår vi fast at det blir øvre halvdel. Og det er ikke tull.

Satt på spissen:

Det betyr lite om vi havner som nr. 11 (øvre halvdel) eller som nr. 13 (nedre).

Selv håper og tror jeg at vi plasserer oss på øvre del. Egentlig er bare play-off godkjent, men med det mannskapet vi per i dag rår over, tror jeg skal holde hardt.

Manglene i laget er et kjent emne, og alle vet hvor skoen trykker.
Super Leeds since 1968