Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260127 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #540 på: April 01, 2017, 23:35:32 »
Vet han er helten til mange her inne, men jeg syns han er en oppskrytt dramaqueen, som er blitt alt for høy på seg seg selv. Han har nok ikke tålt overhypen han har fått og er nok svært misfornøyd med å bli benka igjen. Syns og det er mistenksomt at han plutselig var skadd i dag etter han var frisk i går. Men veldig synd. Selv om jeg syns han er overvurdert så er han bedre enn Cooper og vi hadde hatt bruk for han framover. Får håpe han får ryddet opp i hodet sitt, HVIS det er det som er problemet.

'Dramaqueens' er det i alle fall nok av her på forumet...er jo bare å følge denne tråden noen sider bakover...DJIZZZZESS!!!


We are Leeds...M    O    T!!!!!



« Siste redigering: April 01, 2017, 23:37:29 av JacobScreek »
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kontakinte

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #541 på: April 01, 2017, 23:47:44 »
Vet han er helten til mange her inne, men jeg syns han er en oppskrytt dramaqueen, som er blitt alt for høy på seg seg selv. Han har nok ikke tålt overhypen han har fått og er nok svært misfornøyd med å bli benka igjen. Syns og det er mistenksomt at han plutselig var skadd i dag etter han var frisk i går. Men veldig synd. Selv om jeg syns han er overvurdert så er han bedre enn Cooper og vi hadde hatt bruk for han framover. Får håpe han får ryddet opp i hodet sitt, HVIS det er det som er problemet.

'Dramaqueens' er det i alle fall nok av her på forumet...er jo bare å følge denne tråden noen sider bakover...DJIZZZZESS!!!


We are Leeds...M    O    T!!!!!
+1

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #542 på: April 02, 2017, 00:40:51 »
Det er naturligvis lett å tenke at noe er galt. Skulle bare mangle. Og Bartley virket misfornøyd og ute av balanse ++. Kan være tilfeldig. Pontus tweet gir håp om at tilfeldighetene spiller de nervøse av oss et puss og at 2+2 er 5 i denne saken.
Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #543 på: April 02, 2017, 10:55:49 »
Er også bekymret, men velger å vente til en får håndfaste fakta å forholde meg til før jeg konkluderer.

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #544 på: April 02, 2017, 13:10:59 »
Er også bekymret, men velger å vente til en får håndfaste fakta å forholde meg til før jeg konkluderer.
Hei, og takk for sist :)
Deler din bekymring, og er redd for at Jansson ikke spiller mer  >:(
Tar ikke sorgene på forskudd, men har en kilde i England som ikke akkurat har gitt meg gode nyheter.... time vill sjåvv ;)

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #545 på: April 02, 2017, 13:29:06 »
Er også bekymret, men velger å vente til en får håndfaste fakta å forholde meg til før jeg konkluderer.
Hei, og takk for sist :)
Deler din bekymring, og er redd for at Jansson ikke spiller mer  >:(
Tar ikke sorgene på forskudd, men har en kilde i England som ikke akkurat har gitt meg gode nyheter.... time vill sjåvv ;)
Høres ikke bra ut. For dumt hvis play-off skal ryke pga noe slikt.

Nørgaard

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #546 på: April 02, 2017, 14:37:43 »
Er også bekymret, men velger å vente til en får håndfaste fakta å forholde meg til før jeg konkluderer.
Hei, og takk for sist :)
Deler din bekymring, og er redd for at Jansson ikke spiller mer  >:(
Tar ikke sorgene på forskudd, men har en kilde i England som ikke akkurat har gitt meg gode nyheter.... time vill sjåvv ;)
Høres ikke bra ut. For dumt hvis play-off skal ryke pga noe slikt.

Har tænkt det samme. Tror dog heller ikke på opryk. Hudds tager PO.

B_Ød

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #547 på: April 02, 2017, 21:17:15 »
Er også bekymret, men velger å vente til en får håndfaste fakta å forholde meg til før jeg konkluderer.
Hei, og takk for sist :)
Deler din bekymring, og er redd for at Jansson ikke spiller mer  >:(
Tar ikke sorgene på forskudd, men har en kilde i England som ikke akkurat har gitt meg gode nyheter.... time vill sjåvv ;)

Og hva kan så kilden melde?
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #548 på: April 02, 2017, 21:25:50 »
Og kilden har førstehånds info eller er det sånn hørt det gjennom kameraten til sønnen til en du ha møtt på en pub en gang? Dritspennende dette altså.
Marching On! 4276

Neo

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #549 på: April 02, 2017, 21:31:46 »
Ser poenget mht spekulasjoner.
Oppstår lett.
Typisk.

Selv finner jeg det "betryggende" at det er taushet (les: ingen rykter) eller noe annet rundt saken, enn det som er kommunisert og kjent; - at Pontus hadde føling med hamstring, og ikke ønsket å sitte på benken.

Monk hadde uansett bestemt seg for å starte med samme XI som slo Brighton.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-defends-cooper-over-alleged-stamp-1-8471815

"Cooper started for the second game running yesterday, preferred again to Pontus Jansson, who declared himself unfit on the morning of the match with a hamstring strain. Monk revealed that he had chosen to start Cooper alongside Kyle Bartley before the problem with Jansson’s fitness emerged, maintaining an unchanged line-up on the back of a 2-0 victory over Brighton before the international break.

Monk caused a surprise by dropping Jansson against Brighton and replacing him with Cooper. United’s head coach refused to explain his reasons or to say whether Jansson’s omission was a disciplinary matter.

The 25-year-old, who featured for Sweden in a World Cup qualifier during the international break, made the trip to the Madejski Stadium but sat in the stands as a first-half goal from Yann Kermorgant ended Leeds’ seven-match unbeaten run.
“He was due to be on the bench,” Monk said.
“He ruled himself out and said his hamstring felt a little bit tight. We’ll be assessing him and all the players to make our judgements ready for the game on Tuesday (at Brentford).
“The starting 11 was the same as it was against Brighton. They deserved that and they’ve been training very well since then. It was a fantastic performance and they’d earned the right to start the next game. That was the decision behind it.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-monk-defends-cooper-over-alleged-stamp-1-8471815

At ikke Phil Hay og YEP har noen follow-up på saken, tar jeg foreløpig som et godt tegn.

Så får vi se hva som skjer ift startoppstilling og Pontus´(skade)situasjon til tirsdag.

Sterland

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #550 på: April 03, 2017, 07:03:01 »
Bare det at Monk indikerer at Jansson hadde startet på benken uansett, er grunn til bekymring. Kvalitetsmessig er Jansson flere reiser bedre enn Cooper, både offensivt og defensivt, og basert på det jeg har sett av disse to skulle det aldri vært noen tvil om hvem som starter. Hvis det har skjært seg mellom Monk og Jansson, blir jeg særs skeptisk til resten av sesongen..

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #551 på: April 03, 2017, 08:52:42 »
Dette er litt tullete. Jeg skjønner at svik fra en man er glad i gjør ekstra vondt, men synes fansen skal slutte å oppføre seg som sjalu ektefeller her og lete etter ting som unødvendig skaper uro og dårlig stemning. Er det noe i det så er foholdet over til sommeren. Ok?

Nice! Now get on with it!

Marching On! 4276

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #552 på: April 03, 2017, 08:53:46 »
Og kilden har førstehånds info eller er det sånn hørt det gjennom kameraten til sønnen til en du ha møtt på en pub en gang? Dritspennende dette altså.
Kilden er troverdig. Ikke mer og si egentlig :o

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #553 på: April 03, 2017, 15:19:15 »
Pontus er mange klasser bedre enn Cooper, derfor er denne greia viktig. Jeg tror et opprykk vil stå og veie på løsning av denne eventuelle situasjonen.

Kan ikke forestille meg Cooper skulle kunne vurderes foran Pontus rent sprtslig.
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #554 på: April 03, 2017, 16:53:24 »
Det spekuleres i alle retninger her :) Hør på denne da, Monk begynner å bli småsikker på PO, Pontus er noen få kort unna 3 kamper karantene, Monk er bekymret for at det må sones under PO, Monk sparer Pontus mest mulig for å unngå eventuelle kort, Pontus er enig i tankegangen til Monk og alle er venner ;D

Kontakinte

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #555 på: April 03, 2017, 17:35:37 »
Det spekuleres i alle retninger her :) Hør på denne da, Monk begynner å bli småsikker på PO, Pontus er noen få kort unna 3 kamper karantene, Monk er bekymret for at det må sones under PO, Monk sparer Pontus mest mulig for å unngå eventuelle kort, Pontus er enig i tankegangen til Monk og alle er venner ;D
;D

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #556 på: April 03, 2017, 18:44:04 »
Pontus er mange klasser bedre enn Cooper, derfor er denne greia viktig. Jeg tror et opprykk vil stå og veie på løsning av denne eventuelle situasjonen.

Kan ikke forestille meg Cooper skulle kunne vurderes foran Pontus rent sprtslig.

Nesten så en håper Cooper får 3 kamper for den "stampen" slik at alt ordner seg av seg selv. Ville heller spilt med Ayling i midtforsvaret enn Cooper. Cooper er litt bedre enn Pearce, Pontus er jo en mange mange klasser bedre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #557 på: April 03, 2017, 23:52:05 »
Det spekuleres i alle retninger her :) Hør på denne da, Monk begynner å bli småsikker på PO, Pontus er noen få kort unna 3 kamper karantene, Monk er bekymret for at det må sones under PO, Monk sparer Pontus mest mulig for å unngå eventuelle kort, Pontus er enig i tankegangen til Monk og alle er venner ;D
En fordel med denne løsningen er naturligvis at Cooper får matchtrening før play-off. Kanskje det er noe av forklaringen på Monks prioriteringer?  ???

Må nok innrømme at jeg ikke tror på de forklaringene, like lite som jeg tror det er sportslige årsaker til at Pontus ikke spiller. Dette fordi:

1. Play-off er langt fra i boks ennå.

2. Pontus er en kortsamler av rang og det vil neppe endre seg med det første for da vil ikke Pontus være Pontus slik vi kjenner han. Det er derfor lite sannsynlig at han unngår karantene selv om han spares i noen kamper nå. Det må da være bedre at han spiller og samler kort i ligainnspurten og soner ferdig før play-off starter, enn å bruke en Pontus som må legge bånd på seg i play-off.

Er utrolig spent på laguttaket i morgen...

Jon R.

samadhi

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #558 på: April 04, 2017, 07:31:47 »
Vet han er helten til mange her inne, men jeg syns han er en oppskrytt dramaqueen, som er blitt alt for høy på seg seg selv.

Enig i at Jansson er en dramaqueen. Han liker å showe med publikum og havner lett i klinsj med motstanderen for de minste ting.

Oppskrytt er han derimot ikke. Vår beste spiller i år og den første midtstoppen vår som har kommet på årets lag side Kisnorbo i L1 sesongen 09/10.
Cooper er grei som backup, men skal vi rykke opp er Jansson umulig å erstatte med de spillerne vi har tilgjengelig i egne rekker.
Håper han er tilbake i kveld.
marching on together,
derudaf forever...

B_Ød

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #559 på: April 04, 2017, 08:46:57 »
er nok kanskje litt oppskrytt, noe som kanskje også kan være grunnen til at vi ser det vi ser pt. Klarer ikke helt å se at PO står evt faller på PJ.
Når det er sagt, kunne jeg også selvfølgelig godt tenkt meg mannen "skadefri" (så får folk legge hva de vil i det) og skjerpet.
 
Ups & Ups!!

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #560 på: April 04, 2017, 17:19:12 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #561 på: April 04, 2017, 17:42:19 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.

Nå kommer jo begge fra start i kveld og fremover, betyr det at vi rykker opp?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #562 på: April 04, 2017, 18:19:42 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.

Nå kommer jo begge fra start i kveld og fremover, betyr det at vi rykker opp?
är det klart att Pontus startar? Härligt!!
 

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #563 på: April 04, 2017, 21:13:36 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.

Nå kommer jo begge fra start i kveld og fremover, betyr det at vi rykker opp?

Garantert muligens.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #564 på: April 04, 2017, 21:14:14 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.

Nå kommer jo begge fra start i kveld og fremover, betyr det at vi rykker opp?

Garantert muligens.

:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #565 på: April 04, 2017, 22:48:52 »
Tror ikke vi rykker opp uten PJ og Ayling på plass i play off. Dessverre.
På plass, men ennå ikke helt på plass?  ???
Jon R.

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #566 på: April 14, 2017, 23:34:51 »
Jansson er ett gult kort unna flere kampers karantene. Hvis det blir tre kamper så er det like greit å få det  kortet mot Wolves på mandag. Ã… få det mot Wigan, og deretter tre kamper suspendert ,  ville vært idiotisk.

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #567 på: April 14, 2017, 23:40:17 »
Jansson er ett gult kort unna flere kampers karantene. Hvis det blir tre kamper så er det like greit å få det  kortet mot Wolves på mandag. Ã… få det mot Wigan, og deretter tre kamper suspendert ,  ville vært idiotisk.
Ikke lett dette. Kjipt å få det i første play off kamp også. Vi har jo også Cooper ute for tiden, så da er eneste alternativ Ayling. Da blir det store rokkeringer i bakre firer, med Berardi på høyreback og Taylor på venstreback. I utgangspunktet blir vi ikke svekket på backplassene, men Jansson vil bli et stort savn i midtforsvaret...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #568 på: April 15, 2017, 00:35:28 »
Kanskje blir han utestengt uansett:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ragnar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #569 på: April 15, 2017, 11:32:51 »
Litt uryddig spillestil på jansson siden han får så masse kort?
*In El Loco we trust!*