Kamp: Cardiff - Leeds lørdag 17/9 kl. 1330

Started by auren, September 16, 2016, 10:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sydhagen

Quote from: h.b on September 17, 2016, 19:52:03
Griseheldige som ikke fikk Ayling utvist i første. Da kunne det gått andre veien. Og noen snille stolper som var på vår side

Utvist?
Knapt nok frispark.

Fotballen er på feil vei om man ikke har lov å ta en takling lenger...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Quote from: Sydhagen on September 17, 2016, 20:01:28
Griseheldige som ikke fikk Ayling utvist i første. Da kunne det gått andre veien. Og noen snille stolper som var på vår side

Utvist?
Knapt nok frispark.

Hvis du kaller det takling er ingenting frispark. Soleklart rødt kort

Buddy

Det gjelder å se det positive i alt! 
Dommeren var kjøpt av Leeds og stolpene var flytta innover i målet.

jaho

Quote from: h.b on September 17, 2016, 20:09:10

Utvist?
Knapt nok frispark.

skal komme deg i forkjøpet...Nå er Cardiff sist, og Blackburn nest sist...skulle bare mangle at vi slo disse, fælt vi ikke vinner minst 10-0--nei dette går beint ned i League One, finnes ikke håp...alt er elendighet..

J-R

Utvist?
Knapt nok frispark.

Det var gult kort og frispark. Dommeren gjorde helt rett...
Så vet dere det...  Ha en fin kveld;-)

h.b

Quote from: jaho on September 17, 2016, 20:16:46

Utvist?
Knapt nok frispark.

skal komme deg i forkjøpet...Nå er Cardiff sist, og Blackburn nest sist...skulle bare mangle at vi slo disse, fælt vi ikke vinner minst 10-0--nei dette går beint ned i League One, finnes ikke håp...alt er elendighet..

Ikke sant. men mye å ta tak i. Mye positivt, men blandt annet Hernandez som er så gira på scoring at han ikke sentrer til Wood i klar scoringsposisjon. Men går på skudd selv som han ikke greide. Men sett med mine øyne, ja da hadde jo Wodd missa okke som

Dennis

At du gidder Håkon. Nyt godværet mens det varer! Skulle tru du ønsket tap og motgang. Når du ikke spår nedrykk og undergang er det altså unnskyldninger for hvorfor vi ikke burde vunnet.

Må vel være slitsom å være SÃ... pessimistisk at ikke engang seire smaker??

Og jo, det er selvsagt LOV å være pessimist
Jeg har vært det selv mesteparten av tiden under MC men det er (de få) oppturene som holder en oppe med dette laget.
Marching on together!

Hallgeir *

Uansett om man spiller skjorta av motstanderen, vil det alltid finnes ting som kunne vært gjort bedre.

Enkelte MÃ... bare gulpe opp negativitet, uansett.

Lenge leve selvpinernes landslag....  ;)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Quote from: Kato on September 17, 2016, 15:42:21
2 seire på rappen. En av dem i vanskelige Wales. Og enda er det noen som leter etter problemene. Vi er godt i gang, og vi blir bare bedre og bedre. I Janson og Bartley har vi noe denne klubben ikke har hatt de siste 10 sesongene.

Skal jeg endelig få ønsket mitt om to gode stoppere oppfylt?

Opprykk bygges bakfra.
Koden er endelig knekket. Stoppere er gode for oss bare når vi har dem på lån. Derfor spiller vi nå med 2 lånespillere i midtforsvaret.
Hekta på Leeds siden 1974

rd1

Med litt rødvin i glasset,
Biffen av steketermometeret blir passet,
Tilbehøret er den fryd, en tåkemist,
Men kjære forum, kan jeg nå være Leeds optimist?
"Who needs Cantona??"

RoarG

Quote from: jaho on September 17, 2016, 20:16:46

Utvist?
Knapt nok frispark.

Pessimisme går an når vi taper. Når vi vinner derimot, virker det ganske malplassert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Enig med Kato.
Gode lag bygges bakfra.
Vi har nå fått inn to solide stoppere + en solid høgreback. Alle de 3 trengte vi. Berardi er ofte ute pga skade/suspensjon. Tipper det blir tøft for Berardi å spille seg inn på laget igjen.
Vi har og fått på plass to solide midtbanespillere i Bridcutt og O'Kane. Vieira vil få fin utvikling når han stepper inn i enkelte kamper for desse to.
Offensivt har vi mange valg. Sacko, Roofe og Hernandez er spillere som kan finne på mye moro og skape sjanser/mål ut av ingenting.

Vi har nå 6 poeng etter to krigerkamper. Hadde dette vært forrige sesong med Bamba/Cooper som midtstoppere hadde vi mest sannsynlig stått med 0 poeng...
Monk er iferd med å skape et lag med god arbeidsmoral som tør å gå i krigen.

MOT!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lundewhites

Ja vi har slått nr 23 og nr 24 på tabellen. Gleder meg over seierene, men har ikke blitt gladkristen av spillet. Blir spennende når vi møter noen av de bedre laga i divisjonen.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Quote from: Lundewhites on September 17, 2016, 20:51:24
Ja vi har slått nr 23 og nr 24 på tabellen. Gleder meg over seierene, men har ikke blitt gladkristen av spillet. Blir spennende når vi møter noen av de bedre laga i divisjonen.

Det er riktig, men det var riktig tidspunkt å møte desse lagene. Selvtilliten var på bunn og Monk på vei ut døra.
Nå har vi 6 poeng etter desse to kampene og arbeidsmoralen er på topp. Selvtilliten kommer snikende for hver kamp man plukker poeng, uansett motstander.
Skal ikke undervurdere viktigheten av dette.

RoarG

Quote from: Sydhagen on September 17, 2016, 20:54:55

Det er riktig, men det var riktig tidspunkt å møte desse lagene. Selvtilliten var på bunn og Monk på vei ut døra.
Nå har vi 6 poeng etter desse to kampene og arbeidsmoralen er på topp. Selvtilliten kommer snikende for hver kamp man plukker poeng, uansett motstander.
Når gutta sitter i garderoben etter kampen er det seiersrusen man nyter. Den er viktig for å bygge opp lagmoral. Etterpå kan man nullstille seg, og analysere kampen mer nøkternt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Det finnes ikke enkle kamper i denne ligaen. Man skal ikke overvurdere tabellposisjonen. Det er så jevnt at det blir meningsløst å ta bort gleden av disse seirene fordi motstanderne ligger langt nede.

RoarG

Quote from: Kato on September 17, 2016, 20:59:08

Det finnes ikke enkle kamper i denne ligaen. Man skal ikke overvurdere tabellposisjonen. Det er så jevnt at det blir meningsløst å ta bort gleden av disse seirene fordi motstanderne ligger langt nede.
Pokker, når ble fotballsupportere slike hengehuer at de ikke nyter alle seire? Nyter hver eneste seier, jeg, uansett navnet og statusen til motstanderen.

Lundewhites

Quote from: RoarG on September 17, 2016, 21:08:08
Quote from: Kato on September 17, 2016, 20:59:08

Pokker, når ble fotballsupportere slike hengehuer at de ikke nyter alle seire? Nyter hver eneste seier, jeg, uansett navnet og statusen til motstanderen.
Trur dere må lese det jeg skrev en gang til. Det står da gleder meg over seierene.  Men ble ikke opptimist over spillet. Og jo det er forskjell å møte de som ligger på topp og de på bunn. Ikle så lenge siden vi var totalt tannløse mot Huddersfield. Det er en grunn til at Blackburn og Cardiff ligger der de gjør. Det ser man av det katastrofale forsvarsspillet dere. Og ikke friskmeldt Wood helt da. I åpent spill har han ingen god statistikk, selv om han er sikker fra straffemerket. Men som sagt seierene gledet. Men jeg ønsker fortsatt at vi skal bli bedre i banespillet. Jeg ønsker at Leeds skal bli morsomme å se på igjen og ikke bare være fornøyd med resultatene. Er det alt for mye å håpe på uten å bli sett på som et negativ hengehode?
For the sake of Leeds United he would break himself in two

rd1

Quote from: rd1 on September 17, 2016, 20:34:43
Med litt rødvin i glasset,
Biffen av steketermometeret blir passet,
Tilbehøret er den fryd, en tåkemist,
Men kjære forum, kan jeg nå være Leeds optimist?

Hva?? Ingen?? Vel vel...
"Who needs Cantona??"

HåvardK

Skjønner ikke alle disse forbeholdene. Statistikken (sett bort fra cornerne) viser at vi hadde klart flest avslutninger på mål. Wood er fortsatt ikke hvass nok i avslutningene, men han gjør gode løp i dag, og kommer til en del sjanser. I andre omgang kommer vi tettere på motstanderen, får en fortjent straffe og kontrollerer seieren derfra. Mål nr to kommer av at vi griper sjansen på en kontring, og vi hadde flere store sjanser i tillegg til denne.
Syns også kantene utfyller hverandre. Dallas løper og løper, presser motstanderen og skaper rom for andre. Herlig innstilling. Sacko jukser litt mer i det defensive (selv om han også la ned mange meter i dag!), men er en spiller med x-faktor som vil gjøre mange forsvarere svimmel denne sesongen. Minner om Gradel, faktisk.
Ronaldo ikke helt på i dag, men annet er ikke å vente av en så ung spiller. Bridcutt sannsynligvis tilbake neste kamp, og vil balansere midtbanen. Og hvem hadde gjettet at Taylor ville bli svakest i forsvaret?
Jeg syns det ser ut som om vi har en plan i spillet, og materiale til å utføre planen - selv om vi kanskje mangler de store stjernene. Opprykkskampen er langt frem, men vi bør kunne stabilisere oss på sikker plass og utvikle samspillet ytterligere.
Vil også gi honnør til Green, til tross for en grov skovtur i feltet i andre. Trygg med ballen i beina, og også god både i feltet og på strek i dag. God igangsetter også.

Asbjørn

Holloway om Belluchi, Silvestri & en viss Massimo...

Holloway on Bellusci and Silvestri #LUFC

Garry Monk interview https://www.facebook.com/TwitterWALMOT3/videos/1142748985795285/ â€¦
#WALMOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Captains column #RadebeII:

Liam Cooper ‏@LiamCooper__  5h
5 hours ago

KB enjoying the cards on the way back up north!!
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  26m
26 minutes ago

Jansson's clearance stats today. It's almost like a typo:
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tommy D ‏@tommy_lufc  8h
8 hours ago

Bartley said he missed Pablo's goal because he was "organising the defence". What sorcery is this? I have never heard of such a thing. #lufc
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ian McMullen ‏@cadillacjukebox  2m
2 minutes ago

Pontus Jansson
65 touches
36 passes
91.7% Pass accuracy
4 aerials won
3 tackles
3 intercepts
17 clearances
1 block
8.59 Rating
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: GeirO on September 17, 2016, 16:09:08
Fire kamper nå fram mot 1.oktober. Kan jeg tippe fire seiere? Bra med mange kamper når man er i flytsonen.

Quote from: RoarG on September 17, 2016, 19:56:09
Det er lov å være heldige med marginene en gang i blant. Husk at stolpeskudd alltid regnes som utenfor. Et stolpeskudd går aldri inn.
Enig! Det maset om at stolpen stod i veien, er jo bare tull. Ville ikke blitt mål om den ikke sto der.

Jon R

Quote from: Lucas the Kop Cat on September 18, 2016, 11:43:10
Fire kamper nå fram mot 1.oktober. Kan jeg tippe fire seiere? Bra med mange kamper når man er i flytsonen.

Det er lov å være heldige med marginene en gang i blant. Husk at stolpeskudd alltid regnes som utenfor. Et stolpeskudd går aldri inn.
Enig! Det maset om at stolpen stod i veien, er jo bare tull. Ville ikke blitt mål om den ikke sto der.
Snakker om tøv. Selvfølgelig går noen stolpeskudd inn. Enten går den stang inn eller så går den stang ut. Cardiff hadde to x stang ut og vi hadde 1 x stang inn.  ::)
Jon R.

RoarG

Quote from: Jon R on September 18, 2016, 20:23:03
Quote from: Lucas the Kop Cat on September 18, 2016, 11:43:10

Snakker om tøv. Selvfølgelig går noen stolpeskudd inn. Enten går den stang inn eller så går den stang ut. Cardiff hadde to x stang ut og vi hadde 1 x stang inn.  ::)
Et stolpeskudd er pr. definisjon utenfor. De som går inn via stolpen er skudd mål, ellers hadde de ikke gått inn.

Cannavaro

Quote from: Asbjørn on September 17, 2016, 23:17:21
Tommy D ‏@tommy_lufc  8h
8 hours ago

Bartley said he missed Pablo's goal because he was "organising the defence". What sorcery is this? I have never heard of such a thing. #lufc

Nettopp denne uttalelsen her fremstår for meg som veldig viktig ; Vi har fått en midtstopper som organiserer og prater og ikke minst viser ansvar, engasjement og commitment.  Når han samtidig er makker med Pontus, så er vi iferd med å danne vårt eget "the wall" der bak.

Det er utrolig viktig å ha en sentrallinje i laget hvor kommunikasjon også er på dagsorden.  Usikre stoppere utviser ikke samme utstråling og tar ikke samme "kommando".  En god stopper leser spillet godt, og har evne til multitasking i tillegg.  Dette lover godt.
MFLU - Miracles For Leeds United

Blank_File

Quote from: Cannavaro on September 19, 2016, 06:42:58
Quote from: Asbjørn on September 17, 2016, 23:17:21
Tommy D ‏@tommy_lufc  8h
8 hours ago

Nettopp denne uttalelsen her fremstår for meg som veldig viktig ; Vi har fått en midtstopper som organiserer og prater og ikke minst viser ansvar, engasjement og commitment.  Når han samtidig er makker med Pontus, så er vi iferd med å danne vårt eget "the wall" der bak.

Det er utrolig viktig å ha en sentrallinje i laget hvor kommunikasjon også er på dagsorden.  Usikre stoppere utviser ikke samme utstråling og tar ikke samme "kommando".  En god stopper leser spillet godt, og har evne til multitasking i tillegg.  Dette lover godt.
Jeg syns nesten det er for godt til å være sant. Hvis dette er melodien på tirsdag og til helga også, så begynner jeg sakte men sikkert å drømme igjen. DET er lenge siden det!