Kamp vs Derby County @ Pride Park / Lørdag 15/10-2016 kl 16.00

Started by Asbjørn, October 11, 2016, 10:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Fortjener ikke å tape denne. Spill mot ett mål siste 20.

Hallgeir *

Jeg skjønner ikke denne dissingen av Taylor. Han har da ikke vært verre enn resten av laget; flere har vært klart dårligere.

Det bunner vel i den transfer-søknaden, kan jeg tenke meg. Da er det jo fort å finne en syndebukk, dersom det ikke presteres til karakteren 7 - minst.
Super Leeds since 1968

J-R

Skuffelsen er enorm ...
Jeg har trodd att nå har vi virkelig noe pågang!

Vi skaper fint lite mot nr 21 på tabellen, bortsett fra litt etter att Derby tok ledelsen...

Svakt!

Kato

Quote from: Hallgeir * on October 15, 2016, 17:49:46
Jeg skjønner ikke denne dissingen av Taylor. Han har da ikke vært verre enn resten av laget; flere har vært klart dårligere.

Det bunner vel i den transfer-søknaden, kan jeg tenke meg. Da er det jo fort å finne en syndebukk, dersom det ikke presteres til karakteren 7 - minst.

Det handler om en ting, at vi taper på grunn av hans involvering før målet. Ser du ikke kampen? Derby har skapt to sjanser på 90 min, den ene skapt av Taylor.

Sleivind

Forferdelig kjedelig å si det, men vi har spilt en helt grei bortekamp. Gode defensivt og litt for svake offensivt. Med litt marginer hadde Bartley scort rett før pause og Antonsson rett før slutt. Hadde fortjent minst ett poeng i denne kampen...

Kato

Stanga i 95. Aldri i verden om vi fortjente å tape denne. Dette laget kjemper om opprykk med et par forsterkninger. Garantert playoffmateriale. Gode siste 20, bunnsolid bakover, sett bort fra en svak inntreden av Taylor.

auren

Slutt. 1-0. To skudd i metallet hindrer oss fra 1 eller 3 poeng. Synes vi alt i alt gjør en ganske bra bortekamp. Derby har kun to sjanser i hele kampen, og scorer på den ene. Vi vinner 3-2 i sjanser. Småbittert, men synes vi var såpass OK i dag at vi kommer sterkere tilbake!!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Quote from: Kato on October 15, 2016, 17:51:39

Det handler om en ting, at vi taper på grunn av hans involvering før målet. Ser du ikke kampen? Derby har skapt to sjanser på 90 min, den ene skapt av Taylor.
Enig. Ser også ut som at han ikke bryr seg, er noe med kroppsspåket som irriterer. Ufortjent tap. Gjør mye rart med ballen men fortjener mer enn dette. Vi kommer sterkere tilbake. O'kane med en fantastisk 2 omgang. Han og Bridcutt sammen kan bli fantastisk.

kilgallon

Nei, vi taper fordi vi ikke får clearet det hjørnespark ordentlig, samt at vi er uheldige med ikke å score på vores sjanser. Etter min mening er det useriøst å gi Taylor skylden fordi han laver en dårlig aktion som fører til hjørnespark. Og du behøver ikke å spørre om jeg ser/har set kampen.

Peters

Makan til giddaløs gjeng!! Blir provosert av holdningen, null bevegelse eller initiativ  :(

RoarG

Ikke uventet, dessverre. Hadde håpet på uavgjort. Mye av det offensive står og faller med Wood. Scorer ikke han, vinner vi ikke kamper. Resten av laget får ta større ansvar for det offensive produktet enn det de gjør. Monk har nok en del arbeid å gjøre før han får en førsteelver som blir en poengmaskin.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

kilgallon

Veldig skuffende at vi taper, men sidste 20 minutter var bra. Vi har muligheter nok til å poeng med hjem, men har ikke marginalerne med oss. Synes også vi overlod alt for nye av initiativet til Derby før pause. Det virket unødvendigt.
Men jeg tror vi har noe på gang...

Trondjo

Quote from: Kato on October 15, 2016, 17:54:23
Stanga i 95. Aldri i verden om vi fortjente å tape denne. Dette laget kjemper om opprykk med et par forsterkninger. Garantert playoffmateriale. Gode siste 20, bunnsolid bakover, sett bort fra en svak inntreden av Taylor.
Støttes 100%

Hallgeir *

Jeg ser kampen, ja.

Det var ingen stor blemme, men det er like irriterende for andre å lese denne gnagingen som oppstår tidvis mht. enkelte spillere. Man kaster seg på bølgen.

Her betyr det dessverre mye at Taylor har bedt om å bli solgt. Terskelen for klaging blir fort veldig lav da. Hadde han vært mye dårligere enn gjennomsnittet, hadde jeg forstått kritikken.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 17:56:14

Nei, vi taper fordi vi ikke får clearet det hjørnespark ordentlig, samt at vi er uheldige med ikke å score på vores sjanser. Etter min mening er det useriøst å gi Taylor skylden fordi han laver en dårlig aktion som fører til hjørnespark. Og du behøver ikke å spørre om jeg ser/har set kampen.

Useriøst? Tøv og tull. Ramme fakta. De øvrige tre var prikkfrie defensivt. Hvor ofte skaper et hjemmelag to sjanser på 90 min?

Trondjo

Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 17:56:14

Selvfølgelig Taylor som må ta skylda for den! Hadde ikke blitt corner uten den svake involveringen hans. Han er faktisk blitt den svakeste av de fire der bak.

Kato

Quote from: Hallgeir * on October 15, 2016, 17:59:49

Jeg ser kampen, ja.

Det var ingen stor blemme, men det er like irriterende for andre å lese denne gnagingen som oppstår tidvis mht. enkelte spillere. Man kaster seg på bølgen.

Her betyr det dessverre mye at Taylor har bedt om å bli solgt. Terskelen for klaging blir fort veldig lav da. Hadde han vært mye dårligere enn gjennomsnittet, hadde jeg forstått kritikken.

Du har altså enda ikke skjønt det. Kritikken kommer fordi vi taper pga at han roter før målet. Slutt å surr om alle andre omstendigheter. Det er baklengsmålet han tas for. Intet annet. For øvrig er han blitt det svakeste ledd i den firern vår bak der.

stian

Hadde nok fortjent mer ut av denne kampen, men det var like fullt noe planløst over spillet. Selv om vi klarer å justere oss noe i de siste 25 savner jeg mer driv i lengderetningen når det er rom til å sette fart.

Roofe er ganske positiv og bør være i elleveren. Han er en av de som har potensiale til få mer fart fremover, har bra pasningsblikk og er målfarlig. Mowatt er en skygge av seg selv. I dag synes jeg senker spillet og er uvenn med ball.

Taylor er for passiv på scoringen. Her skal han naturligvis stupe inn for å sette en hockeyblokkering for skuddet. Han spiller seg imidlertid stort opp i mine øyne og var en trussel offensivt.

Jeg synes det var påfallende slitne bein på slutten. Det var tidvis høyt tempo, men jeg synes Detby står løpet bedre ut rent fysisk. De vinner en ren arbeidsseier.

Cherry

Vi har kamp igjen på tirsdag heldigvis, vi MÃ... skape mer enn dette både borte og i hvertfall hjemme.
Mowatt og Pablo skuffer meg veldig i dag, Taylor er på snittet men ikke som i fjor!
I dag var vi for lite kreative, når Pablo ikke leverer så er d ikke mye som skapes fremover dessverre.
Wood får nå hvilt litt, og jeg tror vi er på sporet igjen mot Wigan.

Skuffet over 0 poeng selvsagt, vi kunne fint ha fått med oss 1. I dag... Men flere fortjente vi ikke.

RoarG

Quote from: Kato on October 15, 2016, 18:03:23

Jeg ser kampen, ja.

Du har altså enda ikke skjønt det. Kritikken kommer fordi vi taper pga at han roter før målet. Slutt å surr om alle andre omstendigheter. Det er baklengsmålet han tas for. Intet annet.
Han blir fort hoggestabben når feilen hans fører til kampens eneste mål, og dermed tap. Ny venstreback i januar?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Utilgivelig av Taylor å avslutte presset på han som scorer der. Hadde han jaget helt til skuddet så hadde ikke skuddet komt lenger enn til bena til Taylor.
Men, dårlig offensiv kamp første timen. Etter scoringen giret vi opp og skapte en del.
Defensivt fullstendig kontroll bortsett fra blemmen til Taylor.

Og jeg konkluderer med at Hernandez virker mer effektiv på kanten enn i 10'er rollen.

3 poeng mot Wigan neste!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Quote from: Kato on October 15, 2016, 18:03:23

Jeg ser kampen, ja.

Du har altså enda ikke skjønt det. Kritikken kommer fordi vi taper pga at han roter før målet. Slutt å surr om alle andre omstendigheter. Det er baklengsmålet han tas for. Intet annet.

Da er det jo bra at du tilsynelatende har kontroll på det meste her.

Jeg synes dessverre at du har litt for mye "ovenfra og ned-holdning" i dag.

Har stor respekt for dine innlegg til vanlig, men synes ikke du imponerer mye på denne måten, dessverre.

Karakteristikker av andres meninger som "tull og tøv" og "slutt å surr", synes jeg lite om. Skuffende  :-\
Super Leeds since 1968

RoarG

Ellers får Mowatt og Sacko tyn.
http://www.footballinsider247.com/leeds-fans-react-twitter-alex-mowatt-display-derby/
http://www.footballinsider247.com/leeds-fans-react-twitter-sacko-display-v-derby/
Det skal sies at disse spillerne er unge (21 og 22 år gamle). Tar man med Phillips og innlånte Grimes, får Leeds en midtbane uten særlig rutine. Dette merkes nok når Bridcutt er borte. Laget savner sårt en sjef på midtbanen i hans fravær.

Blank_File

Off det var surt å tape i dag. En solid gjennomført bortekamp etter min smak, som burde endt med minst ett poeng. Synd at de andre lagene ser ut til å ha kartlagt Sahko nå. Særlig siden vi ikke har noen som kan skape noe på andre siden.

Josch

Quote from: Sydhagen on October 15, 2016, 18:10:36
Utilgivelig av Taylor å avslutte presset på han som scorer der. Hadde han jaget helt til skuddet så hadde ikke skuddet komt lenger enn til bena til Taylor.
Men, dårlig offensiv kamp første timen. Etter scoringen giret vi opp og skapte en del.
Defensivt fullstendig kontroll bortsett fra blemmen til Taylor.

Og jeg konkluderer med at Hernandez virker mer effektiv på kanten enn i 10'er rollen.

3 poeng mot Wigan neste!

Jeg tror mye av problemer ligger her: For dårlig offensivt (mål). Det har vært tendensen i mange kamper i høst. Det holder ikke med et ganske tett forsvar hvis man ikke scorer 1-2 mål pr kamp.
Jeg mener det var Taylor som unødig gav bort en corner før målet, men det blit litt "dersom",  "hvis" osv....

Ã... slippe inn ett mål i denne kampoen er godkjent. Men man må også score selv.

Men: Vi hadde to i stolpen i dag så vi skapte da noen sjanser i en vanskelig bortekamp. Vi var nær 1-0 rett før pause.

Buddy

Sjelden jeg har vært i så godt humør etter et tap. Vi har en grunnmur for noe som kan bli et godt fotballag, både spillere og spillestil. Dette er en gjeng jeg har lyst til å følge framover. Helt sikkert skuffelser innimellom. Men første gang på fem år at jeg virkelig har trua.
Litt tålmodighet, takk!

Eriksen55

Det er gledelig å se hvor solide vi virker bakover. Der vi før så panikkhandlinger, rusing og dårlig organisering ser vi nå rolige, ballsikre og duellsterke stoppere. Det gjør det lettere å være god som back og ikke minst lettere å bli med fremover. Taylor skuffer meg litt, han har mye å gå på hva gjelder å slå gode innlegg...mange muligheter igjen i dag.

Vi har mye å gå på fremover, men laget bygges bakfra og der ser det bunnsolid ut. Vi ser enkelte tendenser i laget offensivt, men der har Monk en del å jobbe med.

O'Kane syntes jeg virker som den ballsikre og duellsterke løpsbikkja vi sårt trengte. Phillips absolutt bra vikar for Bridecutt.

Jeg tror Monk har noe på gang. På tross av Cellino så tror jeg vi kan få den morsomste Leeds sesongen på maaange år.

Mowatt tenker jeg i beste fall kan være stallfyll.

Basert på det jeg har lest i år og sett i dag så tror jeg vi er 3 signeringer unna å ligge helt i toppen. Venstreback med god innleggsfot, en rendyrket ving og en hodesterk bevegelig spiss.  Alle nye må være bedre enn de vi har fra før. Det vil gi oss enda bedre bredde, noe vi trenger.

Deilig å se Leeds på TV igjen!!

Sydhagen

Quote from: Buddy on October 15, 2016, 18:47:45
Sjelden jeg har vært i så godt humør etter et tap. Vi har en grunnmur for noe som kan bli et godt fotballag, både spillere og spillestil. Dette er en gjeng jeg har lyst til å følge framover. Helt sikkert skuffelser innimellom. Men første gang på fem år at jeg virkelig har trua.
Litt tålmodighet, takk!
Helt enig.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."