Skrevet av Emne: Kamp vs Rotherham @ New York Stadium - Lørdag 26/11-2016 kl 18:30 Norsk tid  (Lest 26091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Klarte ikke å dy meg  ;D

Hvor viktig vil denne kampen være? Hvordan vil laguttaket se ut med tanke på kampen mot Liverpool 3 dager senere?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Klarte ikke å dy meg  ;D

Hvor viktig vil denne kampen være? Hvordan vil laguttaket se ut med tanke på kampen mot Liverpool 3 dager senere?

Viktig.
Rotherham kampen bør prioriteres, enkelt og greit. Så får Monk gjøre en vurdering av Liverpool kampen etter helgen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Det er vel ikke noe å tenke på.

Monk stiller med fullt lag i denne kampen og b-lag mot Pool på samme måte om i de andre ligacup kampene.
 

auren

Her må laget toppes! Håper Pablo er tilbake. Synd Pontus må stå over. Frykter poengtap som mange ganger før mot lokallag. Men kanskje ser vi et nytt Leeds denne sesongen? Vi vant meget sterkt 2-0 borte mot uglene tidligere i høst. På papiret bør og skal vi slå Rotherham, som allerede har halvannen fot i L1. Men så var det disse lokaloppgjørene da. Og uten vår dirigerende svenske...

Tipper følgende lag:

Green - Ayling, Bartley, Cooper, Taylor - O´Kane, Phillips - Sacko, Pablo, Doukara - Wood

Fullt mulig at Sacko erstattes av Roofe. Hvis Pablo er skadet så håper jeg at Monk tør å sette inn Roofe og ikke spille med Phillips i 10-er rollen.

Tips: 1-1 (Antonsson)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Enig i at laget må toppes. Ligaen kommer over alle andre konkurranser, spesielt i vår posisjon.

Håper på:

Green - Ayling - Cooper - Bartley - Taylor - Phillips - O'Kane - Roofe - Hernandez - Sacko - Wood

Om Hernandez er skadet, vil jeg påstå at vi ikke har noen god erstatter, og ville gått over til 4-2-2-2 /m brede vinger med Antonsson som spiss i stedet for Hernandez som offensiv midtbane.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Om Hernandez er skadet, vil jeg påstå at vi ikke har noen god erstatter, og ville gått over til 4-2-2-2 /m brede vinger med Antonsson som spiss i stedet for Hernandez som offensiv midtbane.
Seems so:
Bridcutt was due to resume training this week. Monk said Hernandez could be another fortnight.
-Leeds Fans Support Group on Facebook
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

På tide at Mowatt får sjansen fra start i sin favorittposisjon. Tror nesten vi har glemt hvor god han kan være om han blir brukt riktig og når treneren har tro på han. 10'er rollen passer Mowatt perfekt!

https://m.youtube.com/watch?v=OWt4XHTKDdg For de som har glemt..

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Før...for lenge lenge lenge siden...som f.eks i fjor ville vi tapt denne garantert...
Men NÃ…...vi vinner - den viljen som er i laget nå...SEIERSVILJEN...er bare deilig...


Tipper vagt på 1-3...men det er nesten for høflighets skyld...tror vi tar en enda mere knusende seier!

We are Leeds...MOT!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Xern

På tide at Mowatt får sjansen fra start i sin favorittposisjon. Tror nesten vi har glemt hvor god han kan være om han blir brukt riktig og når treneren har tro på han. 10'er rollen passer Mowatt perfekt!

https://m.youtube.com/watch?v=OWt4XHTKDdg For de som har glemt..
Jeg hadde glemt. Om vi ikke har trent på 4-2-2-2 formasjonen jeg foreslo, så kan man ikke kaste laget uttpå med den formasjonen heller. Mowatt kan da få prøve seg.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Torpe-do

Her håper jeg på storseier! Er ikke helt sløkt å ha litt tro på det, heller!

Frode

Så Rotherham-Newcastle for noen uker siden. Helt jevn kamp, der hjemmelaget var best i perioder. De som tror på storseier i helgen, er nok i overkant optimistiske. Dette blir en jevn affære. Mer enn fornøyd med et knepen seier.
 

auren

Så Rotherham-Newcastle for noen uker siden. Helt jevn kamp, der hjemmelaget var best i perioder. De som tror på storseier i helgen, er nok i overkant optimistiske. Dette blir en jevn affære. Mer enn fornøyd med et knepen seier.

Absolutt. Uten Pontus og Pablo så forventer jeg et tight derby. Blir ikke forundret om vi taper. Det ville gamle Leeds gjort. Så får vi se om Monk og spillerne klarer brasene. Mitt tips er fortsatt uavgjort.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dagens pre-match pressekonferanse dekket av Hay/Sobot:


Phil Hay ‏@PhilHayYEP  4h
4 hours ago
Garry Monk's pre-Rotherham press conference coming up at 12.30pm. #lufc

 @GarryMonk “Pablo Hernandez is going to be missing probably for another two or three weeks, which is really disappointing"

From Monk's presser, Hernandez looking at 2 to 3 weeks out with hamstring strain. Jansson suspended but no other new concerns. #lufc

Monk clearly in no mind to consider Rob Green's position. "It's not about mistakes, it's about how players react to them."

Liam Cooper will come back in for Jansson. Monk said Cooper's been unlucky not to be more involved. "I've got three quality CBs here." #lufc

Monk spoke about Antonsson's hat-trick for U23s. Also confirmed that Antonsson has been playing through a rib injury this season. #lufc

Monk said he wanted his players to be conscious of "cheap" yellow cards after Jansson's recent bookings. "But there's no big problem there."

No Bridcutt again this weekend but he should resume full training sometime next week. #lufc



Our guys @PhilHayYEP and @LeeSobotYEP will bring you the news from Garry Monk's press conference today from 12.30pm. #lufc

Garry Monk says that Pablo Hernandez is going to be missing for probably another two or three weeks #lufc #lufclive

Liam Bridcutt has been back on the pitches this week, hopefully back into full training at some point next week #lufc #lufclive

Chris Wood speaking to the media before Garry Monk's presser - says he has set himself a goal target but won't reveal what it is #lufc

Monk on training: "We have had a good week. Whenever we suffer a negative result we look to react." #lufc #lufclive

Monk: "Newcastle are a bit of an exception to the league. We came there determined to get a result." #lufc #lufclive

Monk: "We are determined to show our best level this weekend." #lufc #lufclive

Monk: "We have our own standard that we try to reach and the group are very aware of it." #lufc #lufclive

Monk: "We are fully aware there will be ups and downs this season, it's how you handle them." #lufc #lufclive

Monk on Pablo: "We are looking at 2 or 3 more weeks which is obviously disappointing but that's football." #lufc #lufclive

Monk on Liverpool: "My only focus is on Saturday. We will deal with Liverpool after." #lufc #lufclive

Monk on Jansson suspension: "Coops is the natural successor there so we have been working on that this week." #lufc #lufclive

Monk on Jansson suspension: "We have three really good centre backs here." #lufc #lufclive

Monk on Chris Wood's goals target: "Just hitting the target, that's all he has to worry about." #lufc #lufclive

Monk on Jansson's last 2 yellows: "You want to avoid cheap, silly bookings as much as possible but there's no big problem." #lufc
 
Monk, asked about Chris Wood flying 20,000km to play New Caledonia and Fiji: "It's better than him walking." #lufc #lufclive
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Monk, asked about Chris Wood flying 20,000km to play New Caledonia and Fiji: "It's better than him walking."

 ;D ;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ArneS

R O T H E R H A M   T R I V I A

Etter å ha kjørt ca 50km sørover på M1 fra Leeds, og passert Wakefield og Barnsley på veien kommer man til Meadowhill.  Dette er et større planfritt kryss på M1, der man ved å ta til venstre kommer til Rotherham, og ved å ta til høyre kommer til Sheffield.   I praksis er det M1 som fysisk skiller disse byene ad.   Det er bare 10km mellom disse byene, og Rotherham med sine 260.000 innbyggere er en del av Sheffield Urban Area.   Byen er grunnlagt der elvene Don og Rother møtes.  Her har det vært bosettinger tilbake til jernalderen, men det var først i tidlig middelalder at byen formelt ble grunnlagt.

Dessverre kom byen i medienes negative søkelys i august 2014 da det ble rullet opp en skremmende overgrepssak i det store pakistanske miljøet i byen, der det har blitt begått overgrep mot over 1 400 barn i en periode på 17år.  Dette er noe de lokale myndighetene skal ha visst om, noe som gjorde skandalen større.  Høytstående embedsmenn sa opp sine stillinger.

Byen vokste under den industrielle revolusjon, basert på gode forekomster av jern.   Det var flere jern- og stålverk her, og det ble også laget produkter basert på råvarene.  Bl.a ble verdens første kommersielt produserte plog laget i Rotherham.  Beatson, Clark & Co begynte glassproduksjon i 1751, og fabrikken holder det fortsatt gående.  Der er stort sett glassflasker til farmasibransjen det går i.  Til slutt må vi ikke glemme mølleindustrien som var stor i Rotherham.  Den siste mølla holdt det gående til 2008.  Herav kommer fotballklubbens kallenavn.

Store deler av Rotherham ble lagt under vann i flommen i 2007.

Jamie Oliver's serie Jamies Ministry of Food fra 2008 var innspilt i Rotherham.

Kjentfolk fra Rotherham er bl.a:  David Seaman,  Howard Webb, James May, William Hague og bandet Saxon.   Jeremy Clarkson studerte journalistikk her.

Vennskapsbyer:  Saint-Quentin (Frankrike).  Cluj (Romania),  Offenbach am Main (Tyskland) og Zabrze (Polen)
Kanskje en vennskapsbysommerturnering i fotball hadde vært noe å foreslå?   Rotherham United (UK Nivå 2), Kickers Offenbach (GE nivå 4,   men 2. Bundesliga så sent som 2008), Cluj (RO Nivå 1) og Gornik Zabrze (PO Nivå 1,  mestvinnende polske klubb med 14 seriemesterskap, sist i 1988).



Rotherham United -The Millers-  ble stiftet i 1925, etter en fusjon mellom de to tidligere FL-klubbene Rotherham Town og Rotherham County. Det har vært mange navneendringer, nedleggelser, nystartinger mm, men røttene går helt til Thornhill FC som ble stiftet i 1870.  Klubben holdt til i nedre del av gamle division 3 fra de ble tatt opp i FL i 1925, og helt fram til 1951 da de etter 3 sesonger på andre plass endelig vant Division 3 North.  Det ble opprykk til division 2, og der var klubben stort sett en middelhavsfarer fram til1968.   Unntaket var 1955 da klubben ble nr 3, og det var kun målforskjell som gjorde at Birmingham CIty og Luton Town snek seg foran, og rykket opp til division 1.

En jo-jo tilværelse fulgte på 70 og 80 tallet, med opphold både i 4. 3. og 2. divisjon.   1981/82 sesongen var deres første i 2. divisjon siden 1968, og de gjorde det såpass bra at de endte opp på 7. plass.  Mest minnerikt fra den sesongen er nok 6-0 og 4-1 over Chelsea i deres to kamper.   Så ble det mye opp og ned mellom nivå 3 og 4 fram til 2 kjappe opprykk sikret nytt 4-sesongers møte med nivå 2 - Championship - i 2001.  Nedrykket skjedde i 2005, og fram til våren 2014 var klubben igjen å finne mellom nivå 3 og 4 - alltid minst en divisjon under oss.

Derav hadde vi ingen seriemøter med Rotherham mellom 2005 og 2014 - kun 2 cupmøter i hhv 2005 og 2008.   Etter deres opprykk før 2014/15 har vi møtt dem 4 ganger i ligasammenheng, ikke akkurat med hell.  1-2 tap borte høsten 2014,  0-0 i siste seriekamp hjemme.   Høsten 2015 vant Rotherham 1-0 på Elland Road, og vi tapte 1-2 hjemme i april 2016.  Vi har altså 1 poeng av 12 mulige mot dem.

Hjemmebanen heter New York Stadium - intet mindre.      Dette er et av de nyeste stadion på balløya, innviet så sent som i juli 2012.   Første kamp var en pre-season mot Barnsley som Rotherham vant 2-1.   Første seriekamp var seier 3-0 over Burton Albion 18/8 2012.

Historisk har klubben spilt på Millmoor, et stadion som ble innviet i 1907 da med en av de tidligere FL-klubbene Town eller County som leietaker.   I 2008 var det slutt etter uenigheter med eieren.   Da måtte man ta i bruk Don Valley Stadium i Sheffield, og dette var klubbens hjemmebane i 4 sesonger fram til New York Stadium sto klar i 2012.

En ganske grå klubb altså, uten de helt store bravadene å melde om.   
Mestere på nivå 3 i 50/51 og 80/81, og mestere på nivå 4 i 88/89.
5. runde i FA-cupen 2 ganger, og tapende finalist i ligacupen i 60/61

Største seier er 8-0 over Oldham i 1947
Største tap er 1-11 mot Bradford i 1928
Kari Arnason har 34 landskamper for Island, og er dermed klubbens Most capped player
Jon Taylor er klubbens dyreste spiller, men prisen er undisclosed
Kieran Agard er dyreste salg med £950 000 til Bristol City i fjor sommer.

Og så er det offisielt at Howard Webb ikke er scum-fan, men derimot Rotherham supporter!
Bassist Chris Wolstenholme i Muse er fan.   
Jamie Oliver har Rotherham som klubb nr 2.

Managere:
Tommy Docherty, Ian Porterfield, Emlyn Hughes, Archie Gemmill, Mick Harford, Andy Scott, Steve Evans, Neil Redfearn, Neil Warnock… og nå Kenny Jackett.


Et utvalg spillere:
Luciano Becchio, Ian Thoomas-Moore,  Frazer Richardson, Dexter Blackstock, Tom Adeyemi, Chris Dawson

Kieran Agard, Kari Arnason, Deon Burton, Peter Odemwingie, Matt Derbyshire, Adam le Fondre, Imre Varadi,  Neil Warnock 
Den 17. mann

RoarG

Denne kampen  må vinnes. Det pinlige 1-2 tapet fra forrige sesong må hevnes. Så enkelt er det. Spar heller spillere mot L'pool.
« Siste redigering: November 26, 2016, 15:41:18 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Vi får håpe  Kenny  Jackett ikke får orden på forsvaret til Rotherham i akkurat denne kampen! 41 innslupne mål tyder et forsvar i kaos. Målene har rent inn også etter at Jackett overtok. Rotherham er heller ikke ikke målfarlige. Det gjelder bare å holde nullen lengst mulig så kommer det målsjanser mot dette laget. De er ikke så gode som de siste sesonger. Og  Leeds er ditto bedre denne høsten. Viktig å vinne mot tabelljumbo før kampen mot  Villa. Poengtap her er skikkelig nedtur.

Torpe-do

Vi får håpe  Kenny  Jackett ikke får orden på forsvaret til Rotherham i akkurat denne kampen! 41 innslupne mål tyder et forsvar i kaos. Målene har rent inn også etter at Jackett overtok. Rotherham er heller ikke ikke målfarlige. Det gjelder bare å holde nullen lengst mulig så kommer det målsjanser mot dette laget. De er ikke så gode som de siste sesonger. Og  Leeds er ditto bedre denne høsten. Viktig å vinne mot tabelljumbo før kampen mot  Villa. Poengtap her er skikkelig nedtur.

Tjau. De har vel scoret 2 mål mindre enn oss  ;D ;D

(I serien i alle fall)

Xern

Matchday!! 8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Ups & Ups!!

HåvardK


B_Ød

Matchday!! 8)

JIPPI  ;D
Hvor mange p er godt nok i dag, B Ød?

Redd jeg må si 3  ;D...men vi spiller jo på de andres resultater idag...nja, glem det...kun 3 p godt nok!!
Ups & Ups!!

Cherry

3-2 seier! Roofe scorer sitt 1.
 

Xern

1-2 Antonsson og Roofe
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

gulle

Finnes det noe gratis stream til denne?
Nå rykker vi opp! Jasederja

Xern

Finnes det noe gratis stream til denne?
Det gjør det garantert :) Om du ikke finner en er Dplay mye billigere enn feks TV2Sumo, og koster 100kr i mnd. Skal se om jeg finner en gratisstream til deg når kampen nærmer seg  ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

litt off-topic kara, men skulle det ikke vært ulvene mot uglene på tv'n nå?? Er det grunn til å frykte at kampen etterpå også utgår??
Ups & Ups!!

Xern

Går på Dplay den  :)

Lonergan slapp forsåvidt nettopp inn, 2-0 til Uglene
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

eros

Opprettet Dplay profil nå, første Leeds kamp jeg finner der er Liverpool kampen?


Sent from my iPhone using Tapatalk