Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp

Started by Sleivind, January 18, 2017, 15:10:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

B_Ød

Quote from: eriksen55 on January 20, 2017, 10:43:22
Jeg vil heller hente Bellusci tilbake fra lån enn å bruke Cooper. Tanken på å se hvor god Bellusci hadde vært ved siden av Bartley og kanskje Jansson trigger meg.

Wow... :-X
Ups & Ups!!

Kato

Quote from: TK20 on January 20, 2017, 10:15:47
Quote from: Mr Kaizer on January 20, 2017, 08:52:34
Quote from: TK20 on January 20, 2017, 08:11:34
Håper Monk lar Dallas starte over Doukara, og at Cooper erstatter Coyle om han er klar.

Ellers uforandret fra sist.

Coyle spilte en veldig god kamp sist og Ayling var strålende som midtstopper!

Enig. Men Cooper spilte en veldig god kamp mot Villa og Ayling var vår bestemann. Lett å se seg blind på den kollektivt gode laginnsatsen mot Derby og trekke forhastede konklusjoner. Ingen grunn til å spille vår tredje beste høyreback og vår fjerde beste midtstopper dersom vi kan spille vår beste høyreback og vår tredje beste midstopper.

It's really all about the math.

Da er vi nok uenige om rangeringen av midstopperne. Ayling er mange klasser bedre enn Cooper. Jeg vil heller hente Bellusci tilbake fra lån enn å bruke Cooper. Tanken på å se hvor god Bellusci hadde vært ved siden av Bartley og kanskje Jansson trigger meg.

Dessuten bør vel  Coyle belønnes med ny sjanse når han spilte så bra sist. Han grep absolutt sjansen når han fikk den!

Jeg syntes Doukara var av de beste innsatsmessig sist. Holder bra i ballen og skaper farligheter. Sliter litt med avsluttninger og spillerforståelse..Han er mye vanskeligere å dekke opp en Dallas som jeg sjelden syntes gjør noe ut av seg. Dårligere defensivt er han også.

Så hvis ikke Taylor er tilbake så mener jeg vi bør stille uforandret fra Derby kampen..

Når du heller vil hente Bellusci tilbake enn å bruke Cooper overser du en viktig faktor i fotballen, garderoben.

TK20

Jeg vil heller hente Bellusci tilbake fra lån enn å bruke Cooper.

Her står vi så langt fra hverandre at ytterligere diskusjon aldri vil føre noe sted.

Jeg syntes Doukara var av de beste innsatsmessig sist. Holder bra i ballen og skaper farligheter. Sliter litt med avsluttninger og spillerforståelse..Han er mye vanskeligere å dekke opp en Dallas som jeg sjelden syntes gjør noe ut av seg. Dårligere defensivt er han også.

Her er jeg egentlig enig med deg, men synes Doukara har vist tegn på nedadgående form i det siste. Dallas har jeg troen på at kan vise fjorårsform dersom han får mer kamptrening. Godt sluttprodukt har han også: tre assist og én scoring på de siste fem startene er gode tall. Jaggu skaffet han ikke motstanderen et rødt kort sist også.

Kato

Må jo være et helt glimrende tidspunkt å møte Barnsley på. 120 min som endte med tap i FA-cupen i midtuka. Winnall er solgt, og Villa har akkurat fått akseptert bud på Hourihane.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/19/aston-villa-can-do-leeds-a-favour-by-pushing-hourihane-transfer/

Eriksen55

Quote from: Sydhagen on January 20, 2017, 10:51:10
Håper Monk lar Dallas starte over Doukara, og at Cooper erstatter Coyle om han er klar.

Enig. Men Cooper spilte en veldig god kamp mot Villa og Ayling var vår bestemann. Lett å se seg blind på den kollektivt gode laginnsatsen mot Derby og trekke forhastede konklusjoner. Ingen grunn til å spille vår tredje beste høyreback og vår fjerde beste midtstopper dersom vi kan spille vår beste høyreback og vår tredje beste midstopper.

Da er vi nok uenige om rangeringen av midstopperne. Ayling er mange klasser bedre enn Cooper. Jeg vil heller hente Bellusci tilbake fra lån enn å bruke Cooper. Tanken på å se hvor god Bellusci hadde vært ved siden av Bartley og kanskje Jansson trigger meg.

Dessuten bør vel  Coyle belønnes med ny sjanse når han spilte så bra sist. Han grep absolutt sjansen når han fikk den!

Så hvis ikke Taylor er tilbake så mener jeg vi bør stille uforandret fra Derby kampen..

Enig i det meste du sier, men når du sier at du vil ha Bellusci tilbake, så er jeg sterkt uenig.
Er en grunn til at Monk sendte han bort. Tror hovedgrunnen til det er at han ikke har en positiv innvirkning på moralen i laget. Og så er han flere klasser under Jansson og Bartley på banen.

Det jeg mente å påpeke er at Bellusci er bedre enn Cooper, hvis man kun ser på det sportslige. Jeg tror og som jeg skrev i sta at Bellusci med Bartley og den strukturen og organiseringen vi har i dag så hadde Bellusci vært en spennende utfordrer i dagens lag.  For det er ingen tvil om at Bellusci hadde kvaliteter.  Hva angår det utenomsportlige vet jeg ikke noe om, men tipper at Cooper tar mindre plass og at det støyes litt mindre når han ikke får spille.. Harmonien i et lag er viktig og det er helt sikkert en grunn til at Bellusci er borte. Det er nok mange faktorer her, men har du 3-4 sjefer i løpet av en sesong så tror jeg nok disiplinen, respekten og innsatsen blir redusert.. Spekulasjoner selvsagt, men tror nok ting hadde vært annerledes nå i år under Monk.

Uansett, jeg vil ikke ha Bellusci tilbake, men jeg vil heller ikke at Cooper skal spille :)

TK20

Quote from: Runar on January 20, 2017, 10:41:55

Når han laget straffe mot Villa? Sikker på at Ayling ikke er vår tredjebeste stopper?

Litt tynt empirisk grunnlag her, men Ayling var såpass svak mot Liverpool at den gode kampen sist fint kan tilskrives et godt kollektiv fremfor Aylings stopperferdigheter generelt.

Jeg synes også det er strengt å henge seg opp i straffen mot Villa. Cooper var glimrende i den kampen dersom man ser bort ifra det uhellet. Jeg tror Cooper vil vise seg som en bedre stopper enn Ayling dersom vi får flere kamper å vurdere de på.

Eriksen55

Quote from: Kato on January 20, 2017, 11:06:58

Når du heller vil hente Bellusci tilbake enn å bruke Cooper overser du en viktig faktor i fotballen, garderoben.

Jeg er enig, jeg har kommentert under her hva jeg mente.

Samtidig så vet vi ikke hvordan han var innad i laget, jeg gjør i hvertfall ikke det. Og jeg vil vel mene at harmonien i laget og garderoben også har en sammenheng med høy utskiftning av sjefer og mye utenomsportslig støy... Så kanskje Bellusci hadde funnet sin plass i år, eller ikke!

Men dette vil vi aldri finne ut av, heldigvis :)

jackbauer68

Quote from: TK20 on January 20, 2017, 11:16:43

Når han laget straffe mot Villa? Sikker på at Ayling ikke er vår tredjebeste stopper?

Litt tynt empirisk grunnlag her, men Ayling var såpass svak mot Liverpool at den gode kampen sist fint kan tilskrives et godt kollektiv fremfor Aylings stopperferdigheter generelt.

Jeg synes også det er strengt å henge seg opp i straffen mot Villa. Cooper var glimrende i den kampen dersom man ser bort ifra det uhellet. Jeg tror Cooper vil vise seg som en bedre stopper enn Ayling dersom vi får flere kamper å vurdere de på.

Hovedpoenget er at Ayling har spilt eksepsjonelt bra over tid på høyrebacken. Da må han etter min mening fortsette der. Og Cooper i lag med Bartley holder lenge.

Lucas the Kop Cat

Quote from: jackbauer68 on January 20, 2017, 11:33:29

Hovedpoenget er at Ayling har spilt eksepsjonelt bra over tid på høyrebacken. Da må han etter min mening fortsette der. Og Cooper i lag med Bartley holder lenge.
Forutsatt at Cooper holder seg til fotball og ikke håndball. Kan ikke fortsette å gi bort starffe.

B_Ød

ufortjent mye pepper til Cooper syns jeg. Mener han har spilt seg bra opp jeg.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Cooper er god nok som en backup for Jansson og Bartley i denne divisjonen.
Men, jeg mener at vi bør stille med Ayling i midtforsvaret mot Barnsley. Rett og slett fordi alt fungerte prikkfritt mot Derby.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Quote from: B_Ød on January 20, 2017, 13:11:03
ufortjent mye pepper til Cooper syns jeg. Mener han har spilt seg bra opp jeg.

Han er et vandrende frispark og så gjør han enkle og dumme feil litt for ofte. Er redd det er fordi han føler at han må virkelig imponere når han først spiller, han vil for mye!
En litt bedre Pearce for meg!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

asLeeds

Ok, Cooper lagde ein straffe på ein meget klønete måte....Skal me ta han bak låveveggen og gi han et nakkeskudd ?
Skjerpings folkens !

MOT
DALHEIM WHITES

RoarG

Quote from: asLeeds on January 20, 2017, 13:42:59
Ok, Cooper lagde ein straffe på ein meget klønete måte....Skal me ta han bak låveveggen og gi han et nakkeskudd ?
Skjerpings folkens !

MOT
Spillere har andre funksjoner i en spillergruppe enn det fansen ser på banen. En av Coopers styrker er at han er en ledertype og lagmann. Ikke noen drama queen og primadonna-nykker der i gården. WYSIWYG.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Quote from: asLeeds on January 20, 2017, 13:42:59
Skjerpings folkens !

MOT

Skjerpings? Når mange heller ønsker at en høyreback skal spille midtstopper så skjønner man at denne Cooper ikke har utviklet seg slik de fleste av oss hadde ønsket. Låvevegg og nakkeskudd? Dette er kun kritikk for mange gjennomsnittlige, noen bra og endel dårlige kampene denne spilleren har spilt.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

men at jansson drar på seg suspensjon pga gule...er det greit da? Vel så skadelig for laget det..er det ikke?
Hvis han er så betrydningsfull som flere ser ut til å mene, er det vel potensiellt verre at han "uteblir" i to kamper, enn at Copper er uheldig i en?
Ups & Ups!!

Leedsfan

Quote from: B_Ød on January 20, 2017, 14:13:25
men at jansson drar på seg suspensjon pga gule...er det greit da? Vel så skadelig for laget det..er det ikke?
Hvis han er så betrydningsfull som flere ser ut til å mene, er det vel potensiellt verre at han "uteblir" i to kamper, enn at Copper er uheldig i en?

Han har jo fått kritikk for å dra på seg dumme gule kort som feiring med fansen og leppeslenging. Kritikken går på at Cooper ikke er god nok, kanskje ikke god nok til å være backup. Jansson er god nok og dette er profesjonell fotball hvor man blir veid for lett eller tung nok hele tiden.

Jeg liker egentlig typen Cooper, men tror han kanskje prøver litt for hardt/overtent. For meg er han en litt bedre "Pearce"!

SOL

Quote from: eriksen55 on January 20, 2017, 11:14:23
Quote from: Sydhagen on January 20, 2017, 10:51:10

Enig i det meste du sier, men når du sier at du vil ha Bellusci tilbake, så er jeg sterkt uenig.
Er en grunn til at Monk sendte han bort. Tror hovedgrunnen til det er at han ikke har en positiv innvirkning på moralen i laget. Og så er han flere klasser under Jansson og Bartley på banen.

Det jeg mente å påpeke er at Bellusci er bedre enn Cooper, hvis man kun ser på det sportslige. Jeg tror og som jeg skrev i sta at Bellusci med Bartley og den strukturen og organiseringen vi har i dag så hadde Bellusci vært en spennende utfordrer i dagens lag.  For det er ingen tvil om at Bellusci hadde kvaliteter.  Hva angår det utenomsportlige vet jeg ikke noe om, men tipper at Cooper tar mindre plass og at det støyes litt mindre når han ikke får spille.. Harmonien i et lag er viktig og det er helt sikkert en grunn til at Bellusci er borte. Det er nok mange faktorer her, men har du 3-4 sjefer i løpet av en sesong så tror jeg nok disiplinen, respekten og innsatsen blir redusert.. Spekulasjoner selvsagt, men tror nok ting hadde vært annerledes nå i år under Monk.

Uansett, jeg vil ikke ha Bellusci tilbake, men jeg vil heller ikke at Cooper skal spille :)

Neivel, kva vil du då ::)??

Eriksen55

Neivel, kva vil du då ::)??

Bruke Ayling når Bartley eller Jansson er ute. Vil heller ha Coyle og Berardi på høyrebacken, enn Cooper i midtforsvaret :)

patricksangvik

Klar favoritt foran morgendagens kamp. Måtte vi levere ;D
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

samadhi

Quote from: jackbauer68 on January 20, 2017, 11:33:29

Ayling har spilt to kamper som midtstopper i år.
Først mot Liverpool. Der mente mange han var skyld i førstemålet og at han ikke var god nok til å være 4. valg på stopper.
Andre kamp mot Derby. Der han spilte bra og bør nå være vårt 3.valg på stopper.

Jeg mener vi bør stille med Ayling - Cooper - Bartley - Berardi i forsvarsrekka på lørdag.
Ayling bedre enn Coyle på backen og Cooper bedre enn Ayling som stopper.
marching on together,
derudaf forever...

ArneS

B A R N S L E Y    T R I V I A

Barnsley ligger i Sør-Yorkshire,  langs M1 mellom Leeds og Sheffield.  Avstanden fra Leeds er bare ca 40km.
Det bor ca 92.000 i selve Barnsley, men drøye 200.000 i Metropolitan area.   
I følge offisielt hold i Barnsley kommer navnet fra Barne og Lay, som betyr hhv låve og eng.

På 1500-tallet var det fortsatt bare 600 innbyggere, men etterhvert ble byen et viktig stoppested mellom Leeds, Sheffield og London â€" og folketallet tok seg opp.

Historisk var kullgruver og glassmakere hovedleveveien i Barnsley.  De største arbeidsgiverne i dag er Ardagh Glass og Fosters Bakery.

Byen har en stolt hornmusikk-tradisjon.

The Hull and Barnsley Railway ble bygget på 1880 tallet, og ble en del av det engelske nettverket i 1923.  Til tross for navnet kom aldri jernbanen til Barnsley!

Barnsley hadde UK's første returstasjon for glass allerede i 1977.

Alex Turner og Matt Helders fra Arctic Monkeys studerte musikk ved Barnsley College.
Heavybandet Saxon er fra Barnsley.

Barnsleys 2 vennskapsbyer er Schwäbisch Gmünd (Tyskland) -prøv og si det på engelsk- og Horlivka (Ukraina).

Kjente folk fra Barnsley:
Mark Crossley (Keeper), Peter Byford (Saxon), John Duttine (Skuespiller  Sgt Miller,  Heartbeat), John Stones,  Brian og Jimmy Greenhoff, Mick McCarthy (Mest kjent som manager), Arthur Scargill (Fagforeningsleder)

Barnsley FC

Grunnlagt i 1887 som Barnsley St.Peter, kallenavn the Tykes.  Oakwell stadium har vært klubbens hjemmebane siden 1888, og tar i dag 23.009 tilskuere.  Stadion ligger i Grove Street â€" ikke langt fra barneskolen med samme navn.  Det er bare 39km fra Elland Road til Oakwell.

Klubben klarte å vinne FA Cupen i 1912 etter å ha slått West Bromwich i finalen.

Barnsley har 75 sesonger på nivå 2 â€" ingen har flere.
Etter sesongen 1914-1915 skulle 1. divisjon utvides til 22 lag, og Barnsley som hadde blitt nr 3 i 2.divisjon hadde håp om opprykk.  Etter mye fram og tilbake skulle siste laget som rykket opp avgjøres ved avstemming, og det er sterke rykter om at intens lobbyvirksomhet og direkte bestikkelser gjorde at Woolwich Arsenal fikk plassen på bekostning av Barnsley.
Barnsley rykket opp til Premier League etter 96-97 sesongen, men rykket rett ned igjen.  Det ble flere nedrykk, trusler om administrasjon og konkurs (høres dette kjent ut???).
Barnsley er forøvrig en av 4 klubber som har bare en sesong i PL.  (De andre er Blackpool, Cardiff og Swindon).

Barnsley har hatt 12 ulike draktleverandører, og 12 ulike draktsponsorer.

Største seier:  9-0  (Loughborough 1899)
Største tap:  0-9  (Notts County 1927)
Ricardo Vaz Te scoret etter 8 sekunder mot Palace i 2011-12 sesongen.  Championships raskeste scoring den sesongen.
Fikk £5 mill fra Swansea for Alfie Mawson i august 2016
Betalte £1,5 mill til Partizan Beograd for Georgi Hristov i 1997
Yngste liga-spiller ever:  Reuben Noble-Lazarus  15 år og 45 dager i 2008.

Kjente spillere:
Paul Bernard, Clayton Blackmore, Kenny Burns, Deon Burton, Michael Chopra, Jan Ã...ge Fjørtoft, Andy Gray, Stephen McPhail, Michael Mifsud, Jan Mølby, John Oster, Kevin Richardson, David Speedie, Ashley Ward
Den 17. mann

lojosang

Festlig at to av de fire klubbene med bare en sesong i PL hadde Jan Ã...ge Fjørtoft som spiss.
- Leif Olav

Jon R

Selvfølgelig.
Jon R.

berlin

Jeg lukter faktisk uavgjort, enten 1-1 eller 2-2.
Det blir en vanskelig kamp, her er det rivalitet, spesielt fra Barnsley sin side.
Tror ikke cupkampen og spissalget svekker Barnsley, for her settes alle kluter til.

Men uavgjort er kjipt, bare se på Villa.

RoarG

Quote from: ArneS on January 20, 2017, 15:51:45
B A R N S L E Y    T R I V I A

Barnsley ligger i Sør-Yorkshire,  langs M1 mellom Leeds og Sheffield.  Avstanden fra Leeds er bare ca 40km.
Det bor ca 92.000 i selve Barnsley, men drøye 200.000 i Metropolitan area.   
I følge offisielt hold i Barnsley kommer navnet fra Barne og Lay, som betyr hhv låve og eng.

På 1500-tallet var det fortsatt bare 600 innbyggere, men etterhvert ble byen et viktig stoppested mellom Leeds, Sheffield og London â€" og folketallet tok seg opp.

Historisk var kullgruver og glassmakere hovedleveveien i Barnsley.  De største arbeidsgiverne i dag er Ardagh Glass og Fosters Bakery.

Byen har en stolt hornmusikk-tradisjon.

The Hull and Barnsley Railway ble bygget på 1880 tallet, og ble en del av det engelske nettverket i 1923.  Til tross for navnet kom aldri jernbanen til Barnsley!

Barnsley hadde UK's første returstasjon for glass allerede i 1977.

Alex Turner og Matt Helders fra Arctic Monkeys studerte musikk ved Barnsley College.
Heavybandet Saxon er fra Barnsley.

Barnsleys 2 vennskapsbyer er Schwäbisch Gmünd (Tyskland) -prøv og si det på engelsk- og Horlivka (Ukraina).

Kjente folk fra Barnsley:
Mark Crossley (Keeper), Peter Byford (Saxon), John Duttine (Skuespiller  Sgt Miller,  Heartbeat), John Stones,  Brian og Jimmy Greenhoff, Mick McCarthy (Mest kjent som manager), Arthur Scargill (Fagforeningsleder)

Barnsley FC

Grunnlagt i 1887 som Barnsley St.Peter, kallenavn the Tykes.  Oakwell stadium har vært klubbens hjemmebane siden 1888, og tar i dag 23.009 tilskuere.  Stadion ligger i Grove Street â€" ikke langt fra barneskolen med samme navn.  Det er bare 39km fra Elland Road til Oakwell.

Klubben klarte å vinne FA Cupen i 1912 etter å ha slått West Bromwich i finalen.

Barnsley har 75 sesonger på nivå 2 â€" ingen har flere.
Etter sesongen 1914-1915 skulle 1. divisjon utvides til 22 lag, og Barnsley som hadde blitt nr 3 i 2.divisjon hadde håp om opprykk.  Etter mye fram og tilbake skulle siste laget som rykket opp avgjøres ved avstemming, og det er sterke rykter om at intens lobbyvirksomhet og direkte bestikkelser gjorde at Woolwich Arsenal fikk plassen på bekostning av Barnsley.
Barnsley rykket opp til Premier League etter 96-97 sesongen, men rykket rett ned igjen.  Det ble flere nedrykk, trusler om administrasjon og konkurs (høres dette kjent ut???).
Barnsley er forøvrig en av 4 klubber som har bare en sesong i PL.  (De andre er Blackpool, Cardiff og Swindon).

Barnsley har hatt 12 ulike draktleverandører, og 12 ulike draktsponsorer.

Største seier:  9-0  (Loughborough 1899)
Største tap:  0-9  (Notts County 1927)
Ricardo Vaz Te scoret etter 8 sekunder mot Palace i 2011-12 sesongen.  Championships raskeste scoring den sesongen.
Fikk £5 mill fra Swansea for Alfie Mawson i august 2016
Betalte £1,5 mill til Partizan Beograd for Georgi Hristov i 1997
Yngste liga-spiller ever:  Reuben Noble-Lazarus  15 år og 45 dager i 2008.

Kjente spillere:
Paul Bernard, Clayton Blackmore, Kenny Burns, Deon Burton, Michael Chopra, Jan Ã...ge Fjørtoft, Andy Gray, Stephen McPhail, Michael Mifsud, Jan Mølby, John Oster, Kevin Richardson, David Speedie, Ashley Ward
8)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Torpe-do

Må si jeg er redd Bartley er undervurdert i form av at det er han som gjør makkeren god. Om det så er Cooper, Pontus eller Ayling. Jeg er bekymret for skade på Bartley, og jeg håper vi får signert fyren permament

Sent from my iPhone using Tapatalk

enur

Nesten litt for mye har gått vår vei i det siste. Som en evig pessimist, antar jeg at vi sklir på dette lokaloppgjør-bananskallet. Håper virkelig jeg tar feil.

Marching on together

RoarG

Quote from: enur on January 20, 2017, 22:42:59
Nesten litt for mye har gått vår vei i det siste. Som en evig pessimist, antar jeg at vi sklir på dette lokaloppgjør-bananskallet. Håper virkelig jeg tar feil.
Med Brightons seier i kveldens kamp, har vi ikke råd til å skli mot Barnsley. Kun 3 poeng duger.

Hallgeir *

Fristende borte-odds 2,10 på Leeds hos NT.

Vi er så definitivt i flytsonen, men Barnsley har svært ofte vært en vanskelig nøtt å knekke for oss.
Super Leeds since 1968