Skrevet av Emne: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017  (Lest 5599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« på: Februar 15, 2017, 15:43:12 »
Drister meg til å sette opp en punktliste over hvilke faktorer som må bikke vår vei hvis vi skal henge med i tetkampen frem mot serieavslutninga, i beste Kato-ånd. Mener det avhenger av følgende:

1. Wood må få være skadefri, og helst faktisk øke scoringsraten sin i kampene fremover. Det at Roofe, Doukara, Sakcho og de andre nå plutselig skal begynne å få nettsus er egentlig lite sannsynlig. Pablo fikk "the odd goal" i går; nå går det antagelig fem-seks kamper til han scorer igjen. Håper jeg tar feil, noe som er temmelig usannsynlig. 8)
2. Green må fortsette sin gode trend. Faktisk svært sannsynlig, siden han nå fremstår som trygg og fokusert.
3. Bartley og Pontus må få spille sammen i så å si alle kamper. Heller ikke dette er særlig sannsynlig med tanke på kortsankingen. Nå ser det også ut til at Ayling står i fare for å måtte stå over, og følgene av det vil jeg helst ikke gå inn på. Cooper er en grei backup, men fyller på langt nær skoene til sine to makkere.
4. Sentral midtbane finner tilbake toppformen og luker vekk unødvendige feil. Dette er absolutt mulig, særlig etter at O´Kane ble tilgjengelig igjen.
5. Kantspillerne spiller oss frem til enda flere sjanser. Det skal jo ikke så mye til, egentlig - så dette velger jeg å ha tro på. Så er det opp til Wood å score, eventuelt at midtstopperne putter på dødballer som vingene skaffer oss.
6. Monk finner tilbake til sin tidvis geniale evne til å snu kampbildet til vår fordel. Her er jeg usikker, faktisk. Syns de siste kampene har vært preget av rare bytter.
6. Sidebackene gir oss et offensivt løft. Avhenger mye av Taylor, som faktisk også kan score mål. Håper dette blir tilfelle.
7. Noen av de andre tetlagene får en dupp i formen. Statistisk sett er dette svært sannsynlig.

Konklusjon: Sjansene for play-off er fortsatt til stede i stor grad. Men troppen må styrkes til sommeren, opprykk eller ikke. Og lagene kommer til å stå i kø for å sikre seg Wood.

Jon R

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #1 på: Februar 15, 2017, 16:26:01 »
Istemmes! Ser frem til Taylor er tilbake og "gullrekka" intakt, selv om det ryktes at Berardi hadde en kanonmatch i går. Sentral midtbane blir et kritisk punkt og Monk må helst treffe riktig med uttaket i hver kamp fremover. Statistikken med og uten O Keane tilsier jo at han bør starte hver kamp, uten at jeg kan si han har imponert meg voldsomt i de TV sendte kampene han har spilt.  Fantastisk med Green forresten, som har vært bunnsolid i mange kamper på rad nå. Nesten så jeg ikke ønsker meg en ny keeper allikevel.  :D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #2 på: Februar 15, 2017, 16:52:59 »
Mange sentrale punkt her, Håvard!

1. Wood skadefri.
Et viktig punkt, dessverre. Han kan nok greit stå over 'the odd game', men får han en Taylor-skade må vi virkelig begynne å tenke på nytt...

2. Green.
Her snakker vi fremgang, han har virkelig tatt steg mht stabilitet. Har sikkert med at han har hatt et stabilt forsvar foran seg, men han fremstår mye tryggere enn vi opplevde ham i starten.
Stoler på ham, jeg også. :)

3. Midtforsvaret.
Her hadde jeg mer tiltro enn de fleste til at Cooper ville kunne erstatte våre to bautaer, men syns ikke han har gjort det. Det er nok ikke lett å komme inn rimelig rusten på kamper og måtte prestere right off, men den utfordringen må han bare ta. Trolig vil han fungere bedre til lengre rekke med sammenhengende kamper han spiller. Men Pontus må stå over tre kamper om tre gule kort, Bartley to kamper om ett kort (om han ikke holder til ca midten av mars, er det ikke så?). Ayling evt Cooper blir et spørsmål da, og vi får håpe vi klarer oss sånn noenlunde likevel. PS! Ayling joinet forresten Bartley på ni kort i går...

4. Sentral midtbane.
Det er vel her vi har sviktet i denne lille formduppen vår, om jeg forstår det rett. Det presses ikke like intenst nå som på vårt beste. Og der har også Bridcutt skuffet. Men vi har alternativer nå, og treneren har fått det til å fungere før, så jeg har tro på at han vil få det i orden igjen. Men sannsynligvis er det lettere å få orden på dette når vi kan øve mer - nå kommer kampene så tett at det blir liten tid til slikt.
Men å få orden på dette er nok viktig for at vi skal hange med på riktig side i playoff-kampen.

5. Kantspillerne.
Her har vi virkelig fått alternativer, men samtidig får de ikke samme anledning til å spille seg gode, Er spent på om vi totalt sett tjener på å ha så mange alternativer. Men potensialet til å fungere bedre i disse posisjonene er veldig til stede - spørs likevel om vi gjør det.

6. Monk.
Vi har lenge vært vant til at Monk har snudd kampbilder. Får håpe vi fortsatt vil se mer av dette. Men han har flere 'reelle' å velge blant nå, kanskje også lettere å velge feil da???

7. Sidebackene.
Om vi får Taylor tilbake på banen om 3-4 uker vil det bli som å få en ny spiller. Får håpe at han er like 'lettrent' som han var i yngre år, for vi tåler ikke at han trenger ytterligere en mnd før han blir GOD...

8. De andre lagene.
Dette er kanskje det letteste punktet. NOEN vil holde koken, andre vil falle av. Hvem som gjør hva vet vi ikke ennå, men vi må i snitt ta like mange poeng som lagene rundt oss for å holde playoff-posisjonen.
Det tror jeg vi gjør.
...men jeg tror nok også at vi i løpet av (maks) tre playoff-kamper vil ha èn 'Barnsley-kamp' og det tåler vi ikke om vi skal rykke opp via playoff.

Drømmen om direkteopprykk har jeg fortsatt, men den svinner vel hen snart... :(

Neste sesong hååper jeg vi kniver blant Top Two hele sesongen. :)
« Siste redigering: Februar 15, 2017, 20:55:30 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #3 på: Februar 15, 2017, 23:07:05 »
Punkt 3 er kritisk:

Ayling og Bartley 1. Kort unna 2 kampers karantene hvis de får dette innen andre søndagen i Mars...12/3.
Pontus er 3 kort unna nye 3 kamper ute.... Og de får han Ila Mars ...eller hva? :o

Vi har forhåpentligvis Charlie tilbake i troppen til Sheff W, og Berardi kan ta Plassen til Ayling.
Det er på stopperplass jeg lukter trøbbel når Cooper må inn og vikariere.

Fremover har vi mannskap nok, dog sårbart om Wood blir skadet.
 

HåvardK

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #4 på: Februar 16, 2017, 08:14:12 »
Punkt 3 er kritisk:

Ayling og Bartley 1. Kort unna 2 kampers karantene hvis de får dette innen andre søndagen i Mars...12/3.
Pontus er 3 kort unna nye 3 kamper ute.... Og de får han Ila Mars ...eller hva? :o

Vi har forhåpentligvis Charlie tilbake i troppen til Sheff W, og Berardi kan ta Plassen til Ayling.
Det er på stopperplass jeg lukter trøbbel når Cooper må inn og vikariere.

Fremover har vi mannskap nok, dog sårbart om Wood blir skadet.
Mannskap nok, men bare en av dem er i stand til å score mål (sa fatalisten).

berlin

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #5 på: Februar 16, 2017, 08:17:09 »
Gode resonnementer i denne tråden!  :)

For meg så er pkt 4 mest kritisk akkurat nå.

Midtbanen har slitt kolossalt den siste måneden. Er faktisk mindre bekymret
for forsvaret, men det henger sammen med mb.

Dernest pkt 1. Om Wood skulle få en skade som setter han ut 4-6 uker, hva da?
Men han virker godt trent og er liksom ikke typen som drar på seg en hamstring eller den type skader.

Kato

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #6 på: Februar 16, 2017, 08:28:00 »
For å henge med i opprykkskampen tror jeg:

1. Pontus og Wood må spille alt.

2. Vi må løse floken sentralt, er noe i kjemien mellom Bridcutt og de andre som ikke stemmer. Ser ikke for meg at Bridcutt vrakes over tid, da handler det om å finne rette makkeren/kjemien.

3. Taylor må være raskt tilbake, og levere ut sesongen.

4. Minst en av de nye må slå skikkelig til, ikke minst ved å score endel mål.

5. Hernandez må levere resten av sesongen.

Da rykker vi direkte opp.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #7 på: Februar 16, 2017, 09:34:27 »
For å henge med i opprykkskampen tror jeg:

1. Pontus og Wood må spille alt.

2. Vi må løse floken sentralt, er noe i kjemien mellom Bridcutt og de andre som ikke stemmer. Ser ikke for meg at Bridcutt vrakes over tid, da handler det om å finne rette makkeren/kjemien.

3. Taylor må være raskt tilbake, og levere ut sesongen.

4. Minst en av de nye må slå skikkelig til, ikke minst ved å score endel mål.

5. Hernandez må levere resten av sesongen.

Da rykker vi direkte opp.

1. Bartley er minst like viktig som Pontus.

2. Bridcutt kan legges til under punkt 1. Pr dags dato tror eg O'Kane passer best i lag med vår midtbanegeneral.

3. Trenger ikkje Taylor. Berardi er kanonbra for tiden, får han mulighet til å opparbeide relasjoner til en fast flanke foran seg så begynner han å levere litt meir offensivt også.

4. Enig. Gode muligheter for at det kan skje. Etter innhoppet til Barrow mot BC tror eg han er en god joker. Må jo være alvorlig kjapp.

5. JA. Men tror han trenger å hvile av og til, da har vi Roofe.

SDalen

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #8 på: Februar 16, 2017, 09:49:09 »
Enormt viktige kampene som kommer, da Bartley og Ayling trolig får 2 kampers karantene hver ila de neste kampene. Forsvaret er grunnbjelken i laget, det er her vi har slitt mest tidligere år, og endelig ser det noenlunde solid ut bakover. Cooper må være på "hugget" i kampene han får det samme må Coyle.

Jeg for min del kan ikke forstå hvorfor Monk ikke fikk inn en stopper ekstra i Januar! Her er det tynt!!
Rogaland whites!

Allanclarke

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #9 på: Februar 16, 2017, 11:35:06 »
Enormt viktige kampene som kommer, da Bartley og Ayling trolig får 2 kampers karantene hver ila de neste kampene. Forsvaret er grunnbjelken i laget, det er her vi har slitt mest tidligere år, og endelig ser det noenlunde solid ut bakover. Cooper må være på "hugget" i kampene han får det samme må Coyle.

Jeg for min del kan ikke forstå hvorfor Monk ikke fikk inn en stopper ekstra i Januar! Her er det tynt!!
Fordi den rette kanskje ikke var tilgjengelig. Jeg støtter den påstanden at man skal ikke kjøpe bare for å kjøpe. Jeg er enig at det ser tynt ut sentralt bak. Men like viktig som det var å få inn en midtstopper, så er det like viktig at garderoben og atmosfæren der holdes intakt. Bare tenk vis vi hadde hentet Bellusci tilbake, eller en liknende spiller som hadde forstyrret den gode atmosfæren. Det kunne fort vært like krise det. Vis ikke den rette er tilgjengelig, vent heller til den blir det da. Det er min mening.

Xern

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #10 på: Februar 16, 2017, 12:18:58 »
Skjønner ikke helt hvorfor vi slapp Bamba gratis. Kunne vært grei å ha som backup.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #11 på: Februar 16, 2017, 12:35:14 »
Skjønner ikke helt hvorfor vi slapp Bamba gratis. Kunne vært grei å ha som backup.

Fordi Monk mente det ville være usunt for garderoben at kapteinen ble sittende som et 4.valg.
Det ville være ødeleggende for spilleren og. Bamba har nylig takket Monk for at han var ærlig med han om dette. Han trives nå utmerket i Cardiff ifølge han selv.
Det man burde gjort var å hente inn en ung og lovende stopper som erstatter for Bamba.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #12 på: Februar 16, 2017, 13:36:54 »
Skjønner ikke helt hvorfor vi slapp Bamba gratis. Kunne vært grei å ha som backup.

Fordi Monk mente det ville være usunt for garderoben at kapteinen ble sittende som et 4.valg.
Det ville være ødeleggende for spilleren og. Bamba har nylig takket Monk for at han var ærlig med han om dette. Han trives nå utmerket i Cardiff ifølge han selv.
Det man burde gjort var å hente inn en ung og lovende stopper som erstatter for Bamba.

Ikke mange ukene siden vi totalslakta Bamba, og var happy for at han forsvant. Dette på grunn av hans oppførsel i en viss Cardiff kamp og krangelen med Warnock

Xern

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #13 på: Februar 16, 2017, 13:42:01 »
For all del positivt for Bamba selv, såklart.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #14 på: Februar 16, 2017, 16:07:40 »

 Etter innhoppet til Barrow mot BC tror eg han er en god joker. Må jo være alvorlig kjapp.

Adam Pope ‏@APOPEY  1m

Leeds United loanee Mo Barrow on head coach Garry Monk: " I know exactly what he wants. It's really good to work with him again." #lufc

:)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SDalen

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #15 på: Februar 16, 2017, 19:13:18 »
Enormt viktige kampene som kommer, da Bartley og Ayling trolig får 2 kampers karantene hver ila de neste kampene. Forsvaret er grunnbjelken i laget, det er her vi har slitt mest tidligere år, og endelig ser det noenlunde solid ut bakover. Cooper må være på "hugget" i kampene han får det samme må Coyle.

Jeg for min del kan ikke forstå hvorfor Monk ikke fikk inn en stopper ekstra i Januar! Her er det tynt!!
Fordi den rette kanskje ikke var tilgjengelig. Jeg støtter den påstanden at man skal ikke kjøpe bare for å kjøpe. Jeg er enig at det ser tynt ut sentralt bak. Men like viktig som det var å få inn en midtstopper, så er det like viktig at garderoben og atmosfæren der holdes intakt. Bare tenk vis vi hadde hentet Bellusci tilbake, eller en liknende spiller som hadde forstyrret den gode atmosfæren. Det kunne fort vært like krise det. Vis ikke den rette er tilgjengelig, vent heller til den blir det da. Det er min mening.

Ser fullt og helt poenget ditt her. Men vi kan da vell ikke være så kresne? Tenk om dette blir en avgjørende faktor i kampen om playoffs. Ville vært utrolig bittert.
Rogaland whites!

Kato

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #16 på: Mars 03, 2017, 06:43:15 »
Etter at forsvaret ble satt sammen ned den midtstopperkonstellasjonen vi har i dag (Huddersfield 13 sept), har vi spilt 26 seriekamper og sluppet inn 26 mål. Akkurat 1.00 i snitt. Ser Pep Clotet i dag skryter av intelligensen i det defensive spillet vårt.

Skal vi henge med inn, tror jeg en av faktorene fremover er at det snittet må være minst like bra resten av sesongen (når vi er litt mer slitne).

Vi har holdt smultringen 10 ganger, og faktisk bare en gang sluppet inn 3 mål (Barnsley). Lite kollaps  å melde.
« Siste redigering: Mars 03, 2017, 06:48:34 av Kato »
 

B_Ød

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #17 på: Mars 03, 2017, 07:57:36 »
ikke ofte jeg drister meg uttpå med en "dype analyser" men, jeg tenker at hvis vi vinner nok kamper, skal det kunne gå an å henge med!!
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #18 på: Mars 03, 2017, 08:31:55 »
ikke ofte jeg drister meg uttpå med en "dype analyser" men, jeg tenker at hvis vi vinner nok kamper, skal det kunne gå an å henge med!!
Tror du er inne på noe her.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #19 på: Mars 03, 2017, 08:54:33 »
ikke ofte jeg drister meg uttpå med en "dype analyser" men, jeg tenker at hvis vi vinner nok kamper, skal det kunne gå an å henge med!!
Tror du er inne på noe her.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ha ha...ikke sant :-)
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #20 på: Mars 03, 2017, 09:47:53 »
ikke ofte jeg drister meg uttpå med en "dype analyser" men, jeg tenker at hvis vi vinner nok kamper, skal det kunne gå an å henge med!!

La oss starte med kampen ikveld. Tror det er et godt utgangspunkt!  ;D
Marching On! 4276

Leedsgutt

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #21 på: Mars 04, 2017, 10:55:10 »
Leeds' final 11 games:

Fulh (A) 0p
QPR (H) 3p
Brig (H)   1p
Read (A) 3p
Brent (A) 1p
Prest (H) 3p
New (A) 0p
Wolv (H) 3p
Burt (A)  1p
Nor (H) 3p
Wig (A) 3p

Bortekampene ser vanskelig ut. Pr dagsdato så kjemper Burton og Wigan for å unngå nedrykk så de blir tøffe kamper. Men det er nesten på slutten vi skal møte de. Da kan de jo være ferdige eller trygge så vi får se.
« Siste redigering: Mars 04, 2017, 10:59:38 av Leedsgutt »

Jon R

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #22 på: Mars 04, 2017, 11:14:25 »
Leeds' final 11 games:

Fulh (A) 0p
QPR (H) 3p
Brig (H)   1p
Read (A) 3p
Brent (A) 1p
Prest (H) 3p
New (A) 0p
Wolv (H) 3p
Burt (A)  1p
Nor (H) 3p
Wig (A) 3p

Bortekampene ser vanskelig ut. Pr dagsdato så kjemper Burton og Wigan for å unngå nedrykk så de blir tøffe kamper. Men det er nesten på slutten vi skal møte de. Da kan de jo være ferdige eller trygge så vi får se.
Dette klarer vi! 5 seire og 15 poeng på 11 kamper burde holde til play off.
Jon R.

HåvardK

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #23 på: Mars 05, 2017, 22:33:37 »
Drister meg til å sette opp en punktliste over hvilke faktorer som må bikke vår vei hvis vi skal henge med i tetkampen frem mot serieavslutninga, i beste Kato-ånd. Mener det avhenger av følgende:

1. Wood må få være skadefri, og helst faktisk øke scoringsraten sin i kampene fremover. Det at Roofe, Doukara, Sakcho og de andre nå plutselig skal begynne å få nettsus er egentlig lite sannsynlig. Pablo fikk "the odd goal" i går; nå går det antagelig fem-seks kamper til han scorer igjen. Håper jeg tar feil, noe som er temmelig usannsynlig. 8)
2. Green må fortsette sin gode trend. Faktisk svært sannsynlig, siden han nå fremstår som trygg og fokusert.
3. Bartley og Pontus må få spille sammen i så å si alle kamper. Heller ikke dette er særlig sannsynlig med tanke på kortsankingen. Nå ser det også ut til at Ayling står i fare for å måtte stå over, og følgene av det vil jeg helst ikke gå inn på. Cooper er en grei backup, men fyller på langt nær skoene til sine to makkere.
4. Sentral midtbane finner tilbake toppformen og luker vekk unødvendige feil. Dette er absolutt mulig, særlig etter at O´Kane ble tilgjengelig igjen.
5. Kantspillerne spiller oss frem til enda flere sjanser. Det skal jo ikke så mye til, egentlig - så dette velger jeg å ha tro på. Så er det opp til Wood å score, eventuelt at midtstopperne putter på dødballer som vingene skaffer oss.
6. Monk finner tilbake til sin tidvis geniale evne til å snu kampbildet til vår fordel. Her er jeg usikker, faktisk. Syns de siste kampene har vært preget av rare bytter.
7. Sidebackene gir oss et offensivt løft. Avhenger mye av Taylor, som faktisk også kan score mål. Håper dette blir tilfelle.
8. Noen av de andre tetlagene får en dupp i formen. Statistisk sett er dette svært sannsynlig.

Konklusjon: Sjansene for play-off er fortsatt til stede i stor grad. Men troppen må styrkes til sommeren, opprykk eller ikke. Og lagene kommer til å stå i kø for å sikre seg Wood.
Tillater meg en liten underveisvurdering her:
1. Wood fortsetter å levere. Måtte han holde seg skadefri. En enorm asset i den formen han er i nå, og ikke bare pga scoringene.
2. Green er fortsatt trygg og god; til tross for noe smårusk i utspillene nå sist.
3. Ingen gule på fredag!
4. Her er vel flere fortsatt langt unna toppformen. Men syns Kalvin gjorde et godt innhopp på fredag. Bra kampledelse å gi ham sjansen, kom litt overraskende på meg.
5. Tør vi håpe på at Pedraza er skikkelig på gang nå? Flott mål, selv om han vel egentlig bør spille Wood der. Derimot har det blitt færre cornere, og en stund siden vi var skikkelig farlige på dødball. Tilfeldig?
6. Tja. Fikk jo ikke ledet laget sist. Fremdeles usikker.
7. Fortsatt ingen Taylor, men Ayling hadde assist og var ellers god på fredag. Håper han får nullet ut kortene sine.
8. Ting tyder på at flere lag vakler. Tror vi greier play-off nå.

Sydhagen

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #24 på: Mars 06, 2017, 08:13:57 »
Drister meg til å sette opp en punktliste over hvilke faktorer som må bikke vår vei hvis vi skal henge med i tetkampen frem mot serieavslutninga, i beste Kato-ånd. Mener det avhenger av følgende:

1. Wood må få være skadefri, og helst faktisk øke scoringsraten sin i kampene fremover. Det at Roofe, Doukara, Sakcho og de andre nå plutselig skal begynne å få nettsus er egentlig lite sannsynlig. Pablo fikk "the odd goal" i går; nå går det antagelig fem-seks kamper til han scorer igjen. Håper jeg tar feil, noe som er temmelig usannsynlig. 8)
2. Green må fortsette sin gode trend. Faktisk svært sannsynlig, siden han nå fremstår som trygg og fokusert.
3. Bartley og Pontus må få spille sammen i så å si alle kamper. Heller ikke dette er særlig sannsynlig med tanke på kortsankingen. Nå ser det også ut til at Ayling står i fare for å måtte stå over, og følgene av det vil jeg helst ikke gå inn på. Cooper er en grei backup, men fyller på langt nær skoene til sine to makkere.
4. Sentral midtbane finner tilbake toppformen og luker vekk unødvendige feil. Dette er absolutt mulig, særlig etter at O´Kane ble tilgjengelig igjen.
5. Kantspillerne spiller oss frem til enda flere sjanser. Det skal jo ikke så mye til, egentlig - så dette velger jeg å ha tro på. Så er det opp til Wood å score, eventuelt at midtstopperne putter på dødballer som vingene skaffer oss.
6. Monk finner tilbake til sin tidvis geniale evne til å snu kampbildet til vår fordel. Her er jeg usikker, faktisk. Syns de siste kampene har vært preget av rare bytter.
7. Sidebackene gir oss et offensivt løft. Avhenger mye av Taylor, som faktisk også kan score mål. Håper dette blir tilfelle.
8. Noen av de andre tetlagene får en dupp i formen. Statistisk sett er dette svært sannsynlig.

Konklusjon: Sjansene for play-off er fortsatt til stede i stor grad. Men troppen må styrkes til sommeren, opprykk eller ikke. Og lagene kommer til å stå i kø for å sikre seg Wood.
Tillater meg en liten underveisvurdering her:
1. Wood fortsetter å levere. Måtte han holde seg skadefri. En enorm asset i den formen han er i nå, og ikke bare pga scoringene.
2. Green er fortsatt trygg og god; til tross for noe smårusk i utspillene nå sist.
3. Ingen gule på fredag!
4. Her er vel flere fortsatt langt unna toppformen. Men syns Kalvin gjorde et godt innhopp på fredag. Bra kampledelse å gi ham sjansen, kom litt overraskende på meg.
5. Tør vi håpe på at Pedraza er skikkelig på gang nå? Flott mål, selv om han vel egentlig bør spille Wood der. Derimot har det blitt færre cornere, og en stund siden vi var skikkelig farlige på dødball. Tilfeldig?
6. Tja. Fikk jo ikke ledet laget sist. Fremdeles usikker.
7. Fortsatt ingen Taylor, men Ayling hadde assist og var ellers god på fredag. Håper han får nullet ut kortene sine.
8. Ting tyder på at flere lag vakler. Tror vi greier play-off nå.

Et par kommentarer.

4:
Husk at Kalvin var en viktig del av midtbanen i den perioden av sesongen vi faktisk kjempet oss opp fra bunn til playoff. Kanskje den perioden vi fremsto best.
Etter min mening en ballvinner av god kvalitet som kan bli bedre på pasninger. Men, dette gjelder jo egentlig alle på våres midtbane...
Bruk Kalvin oftere er mitt råd til Monk.

6:
Her tror jeg du tar feil. Tror Monk hadde full kontroll på kampplanen og bytter. Han var og i garderoben i pausen, så dette tror jeg han hadde en hånd på.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #25 på: Mars 06, 2017, 11:10:20 »
Drister meg til å sette opp en punktliste over hvilke faktorer som må bikke vår vei hvis vi skal henge med i tetkampen frem mot serieavslutninga, i beste Kato-ånd. Mener det avhenger av følgende:

1. Wood må få være skadefri, og helst faktisk øke scoringsraten sin i kampene fremover. Det at Roofe, Doukara, Sakcho og de andre nå plutselig skal begynne å få nettsus er egentlig lite sannsynlig. Pablo fikk "the odd goal" i går; nå går det antagelig fem-seks kamper til han scorer igjen. Håper jeg tar feil, noe som er temmelig usannsynlig. 8)
2. Green må fortsette sin gode trend. Faktisk svært sannsynlig, siden han nå fremstår som trygg og fokusert.
3. Bartley og Pontus må få spille sammen i så å si alle kamper. Heller ikke dette er særlig sannsynlig med tanke på kortsankingen. Nå ser det også ut til at Ayling står i fare for å måtte stå over, og følgene av det vil jeg helst ikke gå inn på. Cooper er en grei backup, men fyller på langt nær skoene til sine to makkere.
4. Sentral midtbane finner tilbake toppformen og luker vekk unødvendige feil. Dette er absolutt mulig, særlig etter at O´Kane ble tilgjengelig igjen.
5. Kantspillerne spiller oss frem til enda flere sjanser. Det skal jo ikke så mye til, egentlig - så dette velger jeg å ha tro på. Så er det opp til Wood å score, eventuelt at midtstopperne putter på dødballer som vingene skaffer oss.
6. Monk finner tilbake til sin tidvis geniale evne til å snu kampbildet til vår fordel. Her er jeg usikker, faktisk. Syns de siste kampene har vært preget av rare bytter.
7. Sidebackene gir oss et offensivt løft. Avhenger mye av Taylor, som faktisk også kan score mål. Håper dette blir tilfelle.
8. Noen av de andre tetlagene får en dupp i formen. Statistisk sett er dette svært sannsynlig.

Konklusjon: Sjansene for play-off er fortsatt til stede i stor grad. Men troppen må styrkes til sommeren, opprykk eller ikke. Og lagene kommer til å stå i kø for å sikre seg Wood.
Tillater meg en liten underveisvurdering her:
1. Wood fortsetter å levere. Måtte han holde seg skadefri. En enorm asset i den formen han er i nå, og ikke bare pga scoringene.
2. Green er fortsatt trygg og god; til tross for noe smårusk i utspillene nå sist.
3. Ingen gule på fredag!
4. Her er vel flere fortsatt langt unna toppformen. Men syns Kalvin gjorde et godt innhopp på fredag. Bra kampledelse å gi ham sjansen, kom litt overraskende på meg.
5. Tør vi håpe på at Pedraza er skikkelig på gang nå? Flott mål, selv om han vel egentlig bør spille Wood der. Derimot har det blitt færre cornere, og en stund siden vi var skikkelig farlige på dødball. Tilfeldig?
6. Tja. Fikk jo ikke ledet laget sist. Fremdeles usikker.
7. Fortsatt ingen Taylor, men Ayling hadde assist og var ellers god på fredag. Håper han får nullet ut kortene sine.
8. Ting tyder på at flere lag vakler. Tror vi greier play-off nå.

Et par kommentarer.

4:
Husk at Kalvin var en viktig del av midtbanen i den perioden av sesongen vi faktisk kjempet oss opp fra bunn til playoff. Kanskje den perioden vi fremsto best.
Etter min mening en ballvinner av god kvalitet som kan bli bedre på pasninger. Men, dette gjelder jo egentlig alle på våres midtbane...
Bruk Kalvin oftere er mitt råd til Monk.

6:
Her tror jeg du tar feil. Tror Monk hadde full kontroll på kampplanen og bytter. Han var og i garderoben i pausen, så dette tror jeg han hadde en hånd på.
4. I hvert fall godt å se at Kalvin i likhet med Ronaldo utfordrer Bridds og O´Kane. De trenger konkurranse. Håper imidlertid på bedre baneforhold framover; tror det passer oss slik vi fremstår nå.

6. Du har selvsagt rett. Er imidlertid fortsatt ikke sikker på om Monk er like genial som før jul mtp lagoppstilling, bytter etc. Det overrasker meg f eks at Doukara får gjennomgående mye tillit, siden han er så ujevn. Det skal dog sies at han var brukbar på fredag. Igjen er det kvaliteten på sentral midtbane som er avgjørende. Sitter den, er mye gjort (med Wood på banen, selvsagt).

B_Ød

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #26 på: Mars 06, 2017, 11:33:05 »
6. Du har selvsagt rett. Er imidlertid fortsatt ikke sikker på om Monk er like genial som før jul mtp lagoppstilling, bytter etc. Det overrasker meg f eks at Doukara får gjennomgående mye tillit, siden han er så ujevn. Det skal dog sies at han var brukbar på fredag. Igjen er det kvaliteten på sentral midtbane som er avgjørende. Sitter den, er mye gjort (med Wood på banen, selvsagt).

jeg kan ikke si meg enig, var i særklasse den som frustrerte meg mest på fredag. Greit nok at han varierer i prestasjonene, men så langt er beholdningen godt på minus -siden, slik jeg ser det.
Ups & Ups!!

Nørgaard

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #27 på: Mars 06, 2017, 12:40:56 »
Midtbanen blir kritiseret meget ofte herinde, men må minde om at vi skal forsvare med 5 på midten og der blir Bridcutt og O'Kane tit isoleret da de offensive midtbanespillere ikke hjælper nok defensivt. Chelsea under Mourinho spillede samme system og de mestrede det og en spiller som Willian løb konstant helt med tilbage og var altid med helt fremme.

Kato

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #28 på: Mars 06, 2017, 12:45:29 »
6. Du har selvsagt rett. Er imidlertid fortsatt ikke sikker på om Monk er like genial som før jul mtp lagoppstilling, bytter etc. Det overrasker meg f eks at Doukara får gjennomgående mye tillit, siden han er så ujevn. Det skal dog sies at han var brukbar på fredag. Igjen er det kvaliteten på sentral midtbane som er avgjørende. Sitter den, er mye gjort (med Wood på banen, selvsagt).

jeg kan ikke si meg enig, var i særklasse den som frustrerte meg mest på fredag. Greit nok at han varierer i prestasjonene, men så langt er beholdningen godt på minus -siden, slik jeg ser det.

Enig. Tredje sist på scoringa, utover det svært svak. Skjønner ikke hvordan han forsvarer plassen i den elleveren.
 

Kontakinte

Sv: Hvordan henge med i opprykkskampen vår 2017
« Svar #29 på: Mars 06, 2017, 15:42:28 »
Midtbanen blir kritiseret meget ofte herinde, men må minde om at vi skal forsvare med 5 på midten og der blir Bridcutt og O'Kane tit isoleret da de offensive midtbanespillere ikke hjælper nok defensivt. Chelsea under Mourinho spillede samme system og de mestrede det og en spiller som Willian løb konstant helt med tilbage og var altid med helt fremme.
Hallo!! Chelsea har Kante som er laget av noe som egentlig ikke finnes.  ;) Litt sånn utenomjordisk der altså  ;D
« Siste redigering: Mars 06, 2017, 15:44:56 av Kontakinte »