avstemning

Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?

Ja, vi trenger han i play-off.
7 (35%)
Nei, vi er ikke i play-off ennå.
11 (55%)
Usikker, alt kan jo skje fremover.
2 (10%)

Stemmer totalt: 18

Avstemning er avsluttet: April 17, 2017, 20:39:29

Skrevet av Emne: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?  (Lest 3905 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Denne er meget kinkig!

Sett at vi leder 1-0 på mandag og Pontus påDRAR seg et gult kort med overlegg på slutten for å sone de tre siste kampene. Vi kan i verste fall ikke nå play-off heller. Pontus vil være uten matchtrening i nesten 1 måned før play-off, en rusten Pontus er heller ikke optimalt.

Ayling må spille stopper de siste 3 kampene og får vi en skade på Bartley, Berardi eller Taylor så er det jo krise. Så uendelig mange scenarioer som kan skje.

Leeds sine resterende kamper:
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Huddersfield:
Derby (B)
Fulham (H)       
Wolverhampton (B)
Birmingham (B)
Cardiff (H)

Sheffield Wednesday:
QPR (B)
Derby (H)       
Ipswich (B)
Fulham (H)

Reading:
Rotherham (H)       
Nottingham (B)
Wigan (H)       
Burton (B)

Fulham:     
Aston Villa (H)       
Huddersfield (B)
Brentford (H)       
Sheffield W. (B)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #1 på: April 16, 2017, 20:57:19 »
Nei. Han bør ikke pådra seg et gult i denne kampen. Kun hvis forholdene VIRKELIG ligger til rette for det, og det vil det neppe gjøre etter morgendagens kamp. Forholdene kan ligge til rette for det i kampene til neste helg, der vi møter Burton på bortebane og Hudds tar i mot Fulham. Hvis Hudds leder med minst et par mål og hvis vi gjør det samme, så kan han f.eks. snakke på seg et gult like før slutt hvis vi etter denne kampen har et forsprang på 6 poeng til Fulham. Det vil imidlertid si at vi mister Pontus i den første play off kampen.

Jeg aner ikke om dette er noe som opptar Monk, trenerapparatet og Pontus selv. Men enn så lenge må vi mønstre det beste mannskapet for å kunne ta oss til play off i utgangspunktet. Det er for tidlig enda å begynne å gamble i mine øyne.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #2 på: April 16, 2017, 20:57:45 »
Er rimelig sikker på at han pådrar seg et gult kort til før playoff. Så da misser vi han  playoff okke som, hvis da ikke det gule kommer i morgen

testo

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #3 på: April 16, 2017, 21:57:04 »
13 eller14 gule pr dd, fikk han et gult cupen også?
Mulighetene er mange for hvordan man skal forsøke å ta en straff som kanskje passer best.

-Den beste er at han holder seg unna flere gule.
-Han kan ta det 15 gule nå og være klar til PO.
-Han kan ta på seg 2 gule i en og samme kamp(rødt), da får han 1 kamp karantene og vil fortsatt bli stående med de gule han startet med før kampen.
Tar han med seg noen av disse gule etter serie slutt inkl sluttspill så starter han med disse neste sesong, men det er et annet kapittel.
« Siste redigering: April 16, 2017, 22:04:08 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Runar

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #4 på: April 16, 2017, 22:04:29 »
Denne er meget kinkig!

Sett at vi leder 1-0 på mandag og Pontus påDRAR seg et gult kort med overlegg på slutten for å sone de tre siste kampene. Vi kan i verste fall ikke nå play-off heller. Pontus vil være uten matchtrening i nesten 1 måned før play-off, en rusten Pontus er heller ikke optimalt.

Ayling må spille stopper de siste 3 kampene og får vi en skade på Bartley, Berardi eller Taylor så er det jo krise. Så uendelig mange scenarioer som kan skje.

Leeds sine resterende kamper:
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Huddersfield:
Derby (B)
Fulham (H)       
Wolverhampton (B)
Birmingham (B)
Cardiff (H)

Sheffield Wednesday:
QPR (B)
Derby (H)       
Ipswich (B)
Fulham (H)

Reading:
Rotherham (H)       
Nottingham (B)
Wigan (H)       
Burton (B)

Fulham:     
Aston Villa (H)       
Huddersfield (B)
Brentford (H)       
Sheffield W. (B)

Coyle er tilbake, om vi skule få behov for en sideback. Kan egentlig ikke se noen annen løsning enn at han får det gule i morgen. Han får jo minst ett gult kort på de siste 7 kampene... Uten Pontus de siste 3 kontra play off er å foretrekke når vi ser på motstanderne våre. Men lett er det jo ikke.
 

TK20

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #5 på: April 16, 2017, 22:21:18 »
Tre alternativer:
1. Den risikable: Pontus spiller som før, ingen tenker noe særlig over forholdene. Kan føre til utestengelse i samtlige playoff-kamper.

2. Den kalkulerte: Pontus tar gult i morgen og er klar til playoff. Ayling spiller stopper mot Burton og Norwich, Cooper tilbake mot Wigan.

3. Kompromisset: Man ser an situasjonen og åpner for muligheten for gult kort mot Burton lørdag. Ayling spiller mot Norwich, før Cooper returnerer mot Wigan samt første playoff-oppgjør.

Jeg vil at vi skal gå for alternativ 2, soleklart. Vi bør dra dette i land med Ayling i midten bak der, såpass lett bør det kampprogrammet være.

berlin

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #6 på: April 17, 2017, 07:38:14 »
Nei!

Milou

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #7 på: April 17, 2017, 07:39:31 »
Dette er nok ein diskusjon med kun akademisk interesse. At Pontus unngår gult kort i to kampar på rad er svært lite sannsynleg, og at han skulle kunne velje om han skal få det i neste kamp eller kampen deretter er også ganske utopisk. Vi må nok klare oss utan Pontus i 3 kampar i sluttspurten og det er ikkje nødvendigvis katastrofalt. Men i ein play-off finale ser eg helst at vi har Pontus på plass - så må vi berre klare å komme oss dit først...

Dennis

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #8 på: April 17, 2017, 09:08:43 »
Digresjon fra trådstarter: Leeds og Reading har utvilsomt endret til potensielt det enkleste programmet igjen.

I det legger jeg at Wolves og Norwich er ferdige for sesongen, mens jeg også tror Wigan er klare for nedrykk i siste bortekamp. Burton borte blir en krig uten like. Tar vi poeng der, er det antakelig et sterkt poeng. Reading møter kun nedrykkere/nedrykkskandidater. På papiret er sistnevnte de aller tøffeste å møte nå, men: Rotherham er ferdig. Nottingham og Burton kan bli tøft om det ikke allerede er avgjort på det tidspunktet, mens Wigan tror jeg er nede da de møtes. Er Stam og co heldige, spiller de tre/fire kamper mot lag som er ferdige for sesongen.

Poengnaskingen mot Newcastle og det at Sheff Wed og Fulham møtes i siste oppgjør, kan vise seg helt utslagsgivende. Og det hadde vært flott med hjelp fra Huddersfield mot Fulham også.
« Siste redigering: April 17, 2017, 09:13:37 av Dennis »
Marching on together!

TK20

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #9 på: April 17, 2017, 09:39:35 »
Digresjon fra trådstarter: Leeds og Reading har utvilsomt endret til potensielt det enkleste programmet igjen.

I det legger jeg at Wolves og Norwich er ferdige for sesongen, mens jeg også tror Wigan er klare for nedrykk i siste bortekamp. Burton borte blir en krig uten like. Tar vi poeng der, er det antakelig et sterkt poeng. Reading møter kun nedrykkere/nedrykkskandidater. På papiret er sistnevnte de aller tøffeste å møte nå, men: Rotherham er ferdig. Nottingham og Burton kan bli tøft om det ikke allerede er avgjort på det tidspunktet, mens Wigan tror jeg er nede da de møtes. Er Stam og co heldige, spiller de tre/fire kamper mot lag som er ferdige for sesongen.

Poengnaskingen mot Newcastle og det at Sheff Wed og Fulham møtes i siste oppgjør, kan vise seg helt utslagsgivende. Og det hadde vært flott med hjelp fra Huddersfield mot Fulham også.

Ergo bør Pontus skaffe seg et gult i dag.

Nørgaard

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #10 på: April 17, 2017, 10:54:13 »
Pontus vil ikke kunne undgå at få gule kort i playoff kampene så han skal få et idag ja og det gør han også. Handball mod Newcastle var med vilje.

sportcarl1

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #11 på: April 17, 2017, 11:40:46 »
Pontus vil ikke kunne undgå at få gule kort i playoff kampene så han skal få et idag ja og det gør han også. Handball mod Newcastle var med vilje.
var det handboll mot Newcastle, tyckte det såg mer ut som en tuff höjdduell där möjligtvis armen var inblandad, men är som sagt inte säker, handboll har jag inte hört innan ochstämmer det så är det gula kortet solklart om det var medvetet
 

Leedsfan

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #12 på: April 17, 2017, 11:40:52 »
Pontus vil ikke kunne undgå at få gule kort i playoff kampene så han skal få et idag ja og det gør han også. Handball mod Newcastle var med vilje.


Med vilje? Han ble jo dytta og så kom den borti hånden, mener fortsatt at det ikke var noe gult kort.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #13 på: April 17, 2017, 11:42:43 »
Hvis vi leder når det er 10 minutter igjen og Pontus drar i trøya til en motspiller i et ufarlig område så er jeg sikker på at det er med viten og vilje.

Det som bekymrer meg, foruten det å ikke nå play-off, er at det blir en litt kamprusten Pontus i play-off!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #14 på: April 17, 2017, 12:27:25 »
På generell basis skal man aldri få kort med vilje...er min 100 % klokkeklare mening!



...men når det gjelder Leeds er jeg villig til å se litt gjennom fingrene...så jeg kommer ikke til å halshugge noen om så skulle skje i tilfellet Pontus Janssen...  ;D


We are Leeds...MOT!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Dennis

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #15 på: April 17, 2017, 12:46:26 »
Pontus vil ikke kunne undgå at få gule kort i playoff kampene så han skal få et idag ja og det gør han også. Handball mod Newcastle var med vilje.


Med vilje? Han ble jo dytta og så kom den borti hånden, mener fortsatt at det ikke var noe gult kort.

Han fikk ei albue av Mitrovic. Frispark og gult kort var korrekt, bortsett fra at det var feil vei.
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #16 på: April 17, 2017, 12:51:12 »
Pontus vil ikke kunne undgå at få gule kort i playoff kampene så han skal få et idag ja og det gør han også. Handball mod Newcastle var med vilje.


Med vilje? Han ble jo dytta og så kom den borti hånden, mener fortsatt at det ikke var noe gult kort.

Han fikk ei albue av Mitrovic. Frispark og gult kort var korrekt, bortsett fra at det var feil vei.

Helt riktig!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

berlin

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #17 på: April 17, 2017, 13:22:54 »
På generell basis skal man aldri få kort med vilje...er min 100 % klokkeklare mening!



...men når det gjelder Leeds er jeg villig til å se litt gjennom fingrene...så jeg kommer ikke til å halshugge noen om så skulle skje i tilfellet Pontus Janssen...  ;D


We are Leeds...MOT!

Helt enig! Jeg svarte Nei! og med det mente jeg at "å prøve å få seg et gult kort" på slutten av kampen, setter både spiller og klubb i et dårlig lys. Det er absolutt ikke fair play. Det er bare å spørre seg selv om man ville godtatt det når det gjelder et konkurrerende lag.

Mulig jeg er naiv, men for meg så er dette et fair play prinsipp, og Bremner ville snu seg i grava om dette skjedde.

Derimot, å utelate Jansson fra en kamp på slutten av sesongen eller bytte han ut hvis vi leder klart, er innafor. Det er taktisk, men dette med gult kort med vilje, er juks.

Kickthemdown

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #18 på: April 17, 2017, 13:24:03 »
Ja helt klart. Anser det som sikkert at han får det om vi leder. Wednesday vinner ikke i London. Da bør playoff være i boks uansett.

testo

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #19 på: April 17, 2017, 13:46:19 »
På generell basis skal man aldri få kort med vilje...er min 100 % klokkeklare mening!



...men når det gjelder Leeds er jeg villig til å se litt gjennom fingrene...så jeg kommer ikke til å halshugge noen om så skulle skje i tilfellet Pontus Janssen...  ;D


We are Leeds...MOT!

Helt enig! Jeg svarte Nei! og med det mente jeg at "å prøve å få seg et gult kort" på slutten av kampen, setter både spiller og klubb i et dårlig lys. Det er absolutt ikke fair play. Det er bare å spørre seg selv om man ville godtatt det når det gjelder et konkurrerende lag.

Mulig jeg er naiv, men for meg så er dette et fair play prinsipp, og Bremner ville snu seg i grava om dette skjedde.

Derimot, å utelate Jansson fra en kamp på slutten av sesongen eller bytte han ut hvis vi leder klart, er innafor. Det er taktisk, men dette med gult kort med vilje, er juks.

Det Cooper gjør kaller jeg å sette spiller og klubb i dårlig lys.
Grise taklinger setter spillere i fare.
Om Pontus søker et gult kort av visse årsaker kaller jeg taktikk.
Spørsmål som evnt dukker opp i etterkant vil ikke være det som blir husket fra denne sesongen allikevel.
Fair Play eller ikke så er det ingen andre som tar skade av at Pontus vrenger av seg drakta eller prater på seg et kort, rett og slett taktikk og så får vi se om det var rett taktikk...
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #20 på: April 17, 2017, 19:01:35 »
Han prøvde å pådra seg et gult kort, men klarte ikke!

"Looked like Jansson was heading for a booking at end when fouling, then having a go at the ref, then booting ball into crowd, but no"


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #21 på: April 17, 2017, 19:57:29 »
först måste vi väl se till att klara play off, känns vansinnigt dra på sig ett gult kort innan.
 

Cherry

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #22 på: April 18, 2017, 11:47:46 »
Han prøvde å pådra seg et gult kort, men klarte ikke!

"Looked like Jansson was heading for a booking at end when fouling, then having a go at the ref, then booting ball into crowd, but no"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pontus opptrer som Dr Jekyll og Mr Hyde om dagen.
Glimrende mot Newcastle, veldig ustabil mot Wolves....

Gul mot Burton, og deretter 4èr med : Berardi, Bartley, Ayling og Taylor duger det...
Mister hodestyrke foran og bak da..
 

Dennis

Sv: Burde Pontus Jansson pådra seg et gult kort mot Wolverhampton?
« Svar #23 på: April 18, 2017, 12:16:06 »
Han prøvde å pådra seg et gult kort, men klarte ikke!

"Looked like Jansson was heading for a booking at end when fouling, then having a go at the ref, then booting ball into crowd, but no"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pontus opptrer som Dr Jekyll og Mr Hyde om dagen.
Glimrende mot Newcastle, veldig ustabil mot Wolves....

Gul mot Burton, og deretter 4èr med : Berardi, Bartley, Ayling og Taylor duger det...
Mister hodestyrke foran og bak da..

Om Jansson får suspensjon, presser det Monk og co til å stå høyere på banen. Ayling er ingen pingle i duellene, men man mister utvilsomt en veldig hodesterk spiller dersom Pontus må stå over noen matcher. Det vil dermed være veldig skummelt å ligge dypt og invitere lag til å slå ball i boks.

Så er det vel heller flyt/evne det står på om dagen, fremfor taktikkvalg.
Marching on together!