Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25  (Lest 921805 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kontakinte

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1500 på: August 28, 2017, 11:26:03 »
Shane Long helt klart!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1501 på: August 28, 2017, 11:30:26 »
Kan ikke fatte hvorfor dere rangerer Long så hardt foran Gayle.....

2016-2017:


StatistikkToppscorerAssistPoengligaGule kortRøde kort
Andre statistikker
Nr.   Spiller   Lag   Mål   Kamper   Snitt
1.   Chris Wood   Leeds   27   44   0,61
2.   Dwight Gayle   Newcastle   23   32   0,72



Shane Long Southampton

2016-17   42 kamper - 5 mål

Statistikk kan brukes til så mangt. På de tre siste sesongene deres i Premier League (Gayle spilte 16/17 i Championship) har Gayle 15 mål på 64 kamper, mens Long har 18 mål på 89 kamper. Dette gir et snitt på 0,23 for Gayle mot 0,20 mål pr kamp for Long. Long har neppe flere minutter tross flere kamper, uten at det nødvendigvis taler noe mer for Long enn at han har spilt for et bedre lag.

Helt i orden å ønske Gayle over Long, men basert på deres Premier League-historie, er det jevnere enn du presenterer. Jeg syns også Long har mer ved spillet sinn enn Gayle, som er mer endimensjonal - i mine øyne.

Klipper inn følgende fra Premier League.com (spillernes historie fra denne ligaen)

Kamper:
Long 240 / Gayle 66

Mål (pr kamp):
Long 46 (0,19) / Gayle 15 (0,23)

Hvordan kom målene: heading / høyre / venstre
Long 13/22/10 - Gayle 1/10/4

Treffsikkerhet skudd (skudd på mål):
Long 41% / Gayle 35%

Målgivende:
Long 19 / Gayle 1

Store sjanser skapt:
Long 19 / Gayle 1


EDIT: Stats fra Premier League.com underbygger mitt inntrykk av at Gayle er mer ensporet "poacher" enn hva Long er, som også skaper sjanser for andre i større grad. Ganske bemerkelsesverdig at Long på 178cm med enorm fart som sitt varemerke, har scoret snaut 1/3 av målene sine på hodet! Det vil jeg tro er et høyt snitt for de aller fleste spisser.



« Siste redigering: August 28, 2017, 11:41:25 av Dennis »
Marching on together!

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1502 på: August 28, 2017, 11:39:19 »
Jordan Hugill er vel den som blir mest nevnt pt.
Vi trenger en spss for plan B i kamper, men akkurat nå - med den spilleformasjon som funker med våre trollmenn
fremover ......tja.
 

Larsen.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1503 på: August 28, 2017, 11:42:11 »
Lee Sobot/YEP: Victor Orta has definitely had a look at Malmo winger/striker Pawel Cibicki but sounds like that's about it at this stage. #lufc


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1504 på: August 28, 2017, 11:42:45 »
Kan ikke fatte hvorfor dere rangerer Long så hardt foran Gayle.....

2016-2017:


StatistikkToppscorerAssistPoengligaGule kortRøde kort
Andre statistikker
Nr.   Spiller   Lag   Mål   Kamper   Snitt
1.   Chris Wood   Leeds   27   44   0,61
2.   Dwight Gayle   Newcastle   23   32   0,72



Shane Long Southampton

2016-17   42 kamper - 5 mål

Statistikk kan brukes til så mangt. På de tre siste sesongene deres i Premier League (Gayle spilte 16/17 i Championship) har Gayle 15 mål på 64 kamper, mens Long har 18 mål på 89 kamper. Dette gir et snitt på 0,23 for Gayle mot 0,20 mål pr kamp for Long. Long har neppe flere minutter tross flere kamper, uten at det nødvendigvis taler noe mer for Long enn at han har spilt for et bedre lag.

Helt i orden å ønske Gayle over Long, men basert på deres Premier League-historie, er det jevnere enn du presenterer. Jeg syns også Long har mer ved spillet sinn enn Gayle, som er mer endimensjonal - i mine øyne.

Klipper inn følgende fra Premier League.com (spillernes historie fra denne ligaen)

Kamper:
Long 240 / Gayle 66

Mål (pr kamp):
Long 46 (0,19) / Gayle 15 (0,23)

Hvordan kom målene: heading / høyre / venstre
Long 13/22/10 - Gayle 1/10/4

Treffsikkerhet skudd (skudd på mål):
Long 41% / Gayle 35%

Målgivende:
Long 19 / Gayle 1

Store sjanser skapt:
Long 19 / Gayle 1

Før det kjøpes inn spillere som skal passe i Premier League, bør vi vel tenke på å ha spillere som skal føre oss til Premier League. Noe vi har plagdes med de siste 13-14 årene. Med andre ord er jeg opptatt av å skape et lag som skal rykke opp, og derfor mener Gayle er et bedre alternativ. Vi har ikke rykket opp riktig ennå.
 

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1505 på: August 28, 2017, 11:54:16 »
Før det kjøpes inn spillere som skal passe i Premier League, bør vi vel tenke på å ha spillere som skal føre oss til Premier League. Noe vi har plagdes med de siste 13-14 årene. Med andre ord er jeg opptatt av å skape et lag som skal rykke opp, og derfor mener Gayle er et bedre alternativ. Vi har ikke rykket opp riktig ennå.

Det har jeg heller ikke påstått, men man kan snu på dette også. Gayle har spilt flere sesonger i Premier League og blitt veiet litt for lett. Dersom det stemmer at Newcastle - som var sterkt avhengig av hans mål for å rykke opp - allerede har avskiltet, blir jeg overraska. Jeg liker ikke å være rigid, men om dette ikke beviser at han ikke holder (høy) PL-klasse, så er det i alle fall en tendens eller trend.

Shane Long har lengre fartstid i Premier League og er heller ikke noen stor Premier League spiss. Jeg har alltid likt spillere og syns det er rart han er såpass mye innbytter, men det er klart at trenerne i Southampton vet bedre enn meg på det.

Med andre ord: Ingen av disse to er antakelig "svaret" som man rykker opp.

At du heller ville valgt Gayle, er selvsagt helt i orden. Jeg følger derimot ikke resonnementet ditt om at siden vi spiller i Championship, bør Gayle hentes over Long. Det er lite/ingenting som tilsier at Shane Long ikke er minst like god i Champiionship som Dwight Gayle. Jeg tror Shane Long vil passe godt inn i TCs spillestil og han kan like gjerne bekle en kantrolle som midtspiss. Jeg visste at han var god på hodet, men at han har nesten 30% av målene sine i PL med den kroppsdelen, tilsier en spiller som kan møte innlegg med panna. Jeg er redd denne dimensjonen eventuelt blir borte med Gayle på topp, ettersom jeg har vondt for å se Saiz/Hernandez/Alioski score på veldig mange crossere.

Uansett er det vel ikke sannsynlig at Leeds henter noen av disse to, så det blir rent spekulasjon og subjektive meninger. For det er ingen av disse som helt tydelig er bedre enn den andre, om man legger målrate i Premier League til grunn i alle fall.
Marching on together!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1506 på: August 28, 2017, 12:58:52 »
Jordan Hugill er vel den som blir mest nevnt pt.
Vi trenger en spss for plan B i kamper, men akkurat nå - med den spilleformasjon som funker med våre trollmenn
fremover ......tja.

Hugill har aldri vært aktuell i flg Lee Sobot YEP

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1507 på: August 28, 2017, 12:59:29 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  2 min2 minutter siden
Malmo winger/striker Pawel Cibicki was definitely someone #lufc and Victor Orta looked at but doesn't sound like it's progressed.

Da er det nok som jeg håpte - at Grot og Cibicki ble sett på som to aktuelle kandidater, men at vi endte opp med Grot i stedet.

Lasogga:

Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  11 minfor 11 minutter siden
Leeds are definitely still keen on Lasogga and talks are ongoing. But need him to take a big pay-cut and Lasogga has other options too #lufc

Sobot mener også at Hugill aldri har vært aktuell for Leeds.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1508 på: August 28, 2017, 13:00:58 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  nowfor 18 sekunder siden
There don't appear to have been any further bids for Rudy Gestede and sounds like Garry Monk doesn't want him to leave Boro. #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1509 på: August 28, 2017, 13:20:00 »
Før det kjøpes inn spillere som skal passe i Premier League, bør vi vel tenke på å ha spillere som skal føre oss til Premier League. Noe vi har plagdes med de siste 13-14 årene. Med andre ord er jeg opptatt av å skape et lag som skal rykke opp, og derfor mener Gayle er et bedre alternativ. Vi har ikke rykket opp riktig ennå.

Det har jeg heller ikke påstått, men man kan snu på dette også. Gayle har spilt flere sesonger i Premier League og blitt veiet litt for lett. Dersom det stemmer at Newcastle - som var sterkt avhengig av hans mål for å rykke opp - allerede har avskiltet, blir jeg overraska. Jeg liker ikke å være rigid, men om dette ikke beviser at han ikke holder (høy) PL-klasse, så er det i alle fall en tendens eller trend.

Shane Long har lengre fartstid i Premier League og er heller ikke noen stor Premier League spiss. Jeg har alltid likt spillere og syns det er rart han er såpass mye innbytter, men det er klart at trenerne i Southampton vet bedre enn meg på det.

Med andre ord: Ingen av disse to er antakelig "svaret" som man rykker opp.

At du heller ville valgt Gayle, er selvsagt helt i orden. Jeg følger derimot ikke resonnementet ditt om at siden vi spiller i Championship, bør Gayle hentes over Long. Det er lite/ingenting som tilsier at Shane Long ikke er minst like god i Champiionship som Dwight Gayle. Jeg tror Shane Long vil passe godt inn i TCs spillestil og han kan like gjerne bekle en kantrolle som midtspiss. Jeg visste at han var god på hodet, men at han har nesten 30% av målene sine i PL med den kroppsdelen, tilsier en spiller som kan møte innlegg med panna. Jeg er redd denne dimensjonen eventuelt blir borte med Gayle på topp, ettersom jeg har vondt for å se Saiz/Hernandez/Alioski score på veldig mange crossere.

Uansett er det vel ikke sannsynlig at Leeds henter noen av disse to, så det blir rent spekulasjon og subjektive meninger. For det er ingen av disse som helt tydelig er bedre enn den andre, om man legger målrate i Premier League til grunn i alle fall.

Jeg hadde kjøpt disse Long-argumentene hvis Long hadde levert i Premier League den senere tid. I fjorårssesongen scoret han 3 mål og hadde 1 assist på 32 kamper (fordelt på fra start og som innbytter). Han har vel ikke spilt i championship de siste 6 sesongene, så hva han er god for der vet vi vel strengt tatt ikke. Jeg er mye ihvertfall mye tryggere på en Gayle som vi vet hva står for på vårt nivå. Alderen taler også i favør av Gayle, 26 år kontra 30 år. Så er det vel til slutt noe tildlig å avskrive Gayle som PL-spiller 3 kamper inn i denne sesongen.
 

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1510 på: August 28, 2017, 13:30:31 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  nowfor 18 sekunder siden
There don't appear to have been any further bids for Rudy Gestede and sounds like Garry Monk doesn't want him to leave Boro. #lufc

auren

Jeg ønsker meg i grunn ikke Gestede, men håper Leeds har følere ute flere steder så ikke man sitter på Lasogga-gjerdet og han eventuelt velger en annen klubb. Så langt taler derimot det meste for at man kan være ganske trygg på hvordan klubben og spesielt Victor Orta jobber, så jeg tipper vi fort kan få en overraskelse om Lasogga skulle glippe. Kanskje i form av (enda) en spiller som er ukjent for de fleste av oss.

Marching on together!

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1511 på: August 28, 2017, 13:33:50 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  nowfor 18 sekunder siden
There don't appear to have been any further bids for Rudy Gestede and sounds like Garry Monk doesn't want him to leave Boro. #lufc

auren

Jeg ønsker meg i grunn ikke Gestede, men håper Leeds har følere ute flere steder så ikke man sitter på Lasogga-gjerdet og han eventuelt velger en annen klubb. Så langt taler derimot det meste for at man kan være ganske trygg på hvordan klubben og spesielt Victor Orta jobber, så jeg tipper vi fort kan få en overraskelse om Lasogga skulle glippe. Kanskje i form av (enda) en spiller som er ukjent for de fleste av oss.

Vi har visst flere følere ute ja:

Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  11 min11 minutter siden
Sounds like #lufc have other striker targets other than Lasogga too and that talks are ongoing with those other options.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1512 på: August 28, 2017, 14:31:46 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  2 minfor 2 minutter siden
Hamburg say on their Twitter feed that Pierre-Michel Lasogga "checks the transfer option in England". #lufc keen, in talks. But wages high.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1513 på: August 28, 2017, 14:54:44 »
Lasogga å Shane Long da snakker vi
Pontus ❤

Larsen.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1514 på: August 28, 2017, 16:35:44 »
Leeds United have joined the chase to sign Wolves striker Nouha Dicko. #lufc #wwfc #hcafc #QPR
Pride of Yorkshire

Lundewhites

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1515 på: August 28, 2017, 16:38:13 »
Kan ikke fatte hvorfor dere rangerer Long så hardt foran Gayle.....

2016-2017:


StatistikkToppscorerAssistPoengligaGule kortRøde kort
Andre statistikker
Nr.   Spiller   Lag   Mål   Kamper   Snitt
1.   Chris Wood   Leeds   27   44   0,61
2.   Dwight Gayle   Newcastle   23   32   0,72



Shane Long Southampton

2016-17   42 kamper - 5 mål
Long startet ikke i nærheten av like mange kamper som Gayle og spilte i tillegg i PL. Så den sammenligningen er ikke så interessant. 
Men du som er en analytiker... hvem av de sett på ren spillestil, hadde passet best sammen med Saiz og Alioski?
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Lundewhites

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1516 på: August 28, 2017, 16:40:33 »
Kan ikke fatte hvorfor dere rangerer Long så hardt foran Gayle.....

2016-2017:


StatistikkToppscorerAssistPoengligaGule kortRøde kort
Andre statistikker
Nr.   Spiller   Lag   Mål   Kamper   Snitt
1.   Chris Wood   Leeds   27   44   0,61
2.   Dwight Gayle   Newcastle   23   32   0,72



Shane Long Southampton

2016-17   42 kamper - 5 mål

Statistikk kan brukes til så mangt. På de tre siste sesongene deres i Premier League (Gayle spilte 16/17 i Championship) har Gayle 15 mål på 64 kamper, mens Long har 18 mål på 89 kamper. Dette gir et snitt på 0,23 for Gayle mot 0,20 mål pr kamp for Long. Long har neppe flere minutter tross flere kamper, uten at det nødvendigvis taler noe mer for Long enn at han har spilt for et bedre lag.

Helt i orden å ønske Gayle over Long, men basert på deres Premier League-historie, er det jevnere enn du presenterer. Jeg syns også Long har mer ved spillet sinn enn Gayle, som er mer endimensjonal - i mine øyne.

Klipper inn følgende fra Premier League.com (spillernes historie fra denne ligaen)

Kamper:
Long 240 / Gayle 66

Mål (pr kamp):
Long 46 (0,19) / Gayle 15 (0,23)

Hvordan kom målene: heading / høyre / venstre
Long 13/22/10 - Gayle 1/10/4

Treffsikkerhet skudd (skudd på mål):
Long 41% / Gayle 35%

Målgivende:
Long 19 / Gayle 1

Store sjanser skapt:
Long 19 / Gayle 1


EDIT: Stats fra Premier League.com underbygger mitt inntrykk av at Gayle er mer ensporet "poacher" enn hva Long er, som også skaper sjanser for andre i større grad. Ganske bemerkelsesverdig at Long på 178cm med enorm fart som sitt varemerke, har scoret snaut 1/3 av målene sine på hodet! Det vil jeg tro er et høyt snitt for de aller fleste spisser.
Denne sammenligningen var veldig interessant!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1517 på: August 28, 2017, 17:33:44 »
Bare ikke fallskjermklubbene støvsuger markedet.

RoarG

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1518 på: August 28, 2017, 19:21:35 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1519 på: August 28, 2017, 20:34:32 »
Vi har visst forhørt oss angående Nahki Wells.
https://thisisfutbol.com/2017/08/blogs/leeds-make-enquiry-for-huddersfield-striker-nahki-wells/

Dette må jo være vås. Hva skal vi med en skadet spiller?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Trulsaren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1520 på: August 28, 2017, 21:16:33 »
Vi har visst forhørt oss angående Nahki Wells.
https://thisisfutbol.com/2017/08/blogs/leeds-make-enquiry-for-huddersfield-striker-nahki-wells/

Dette må jo være vås. Hva skal vi med en skadet spiller?
De pleier å bli frisk igjen..
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Jon R

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1521 på: August 28, 2017, 21:26:28 »
Vi har visst forhørt oss angående Nahki Wells.
https://thisisfutbol.com/2017/08/blogs/leeds-make-enquiry-for-huddersfield-striker-nahki-wells/

Dette må jo være vås. Hva skal vi med en skadet spiller?
De pleier å bli frisk igjen..
Ankelskade med usikker årsak, mulig noe gammelt "rusk" etter en skade fra 2008 sto det et sted. Vurderte operasjon i beg av august, vet ikke hva som har skjedd etter det...

Risky business?
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1522 på: August 28, 2017, 21:38:05 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1523 på: August 28, 2017, 21:51:20 »
Phil Hay - på ferie

Lasogga has travelled to England with members of his family to discuss a transfer. Hamburg want to move him on before deadline. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1524 på: August 28, 2017, 22:03:59 »
Dr groT

ITK Iberia @LUFCesp reporting that Lasogga has signed for #lufc pending official confirmation

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1525 på: August 28, 2017, 22:06:14 »
Joe Rawson

Lasogga deal a formality according to German media outlets. Some of his wage likely to be subbed by Hamburg #lufc

Sounds like a permanent deal. The detail could be a bit complex

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1526 på: August 28, 2017, 22:15:39 »
Har vel ikke den store troen på Lasogga, men håper jeg tar veldig feil!
MOT

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1527 på: August 28, 2017, 22:19:06 »
Har vel ikke den store troen på Lasogga, men håper jeg tar veldig feil!

Gid fart og et flott skudd, men fikk aldri ut potensialet i et svakt tysk lag.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1528 på: August 28, 2017, 22:24:24 »
Har vel ikke den store troen på Lasogga, men håper jeg tar veldig feil!

Gid fart og et flott skudd, men fikk aldri ut potensialet i et svakt tysk lag.
Det kan gå bra. Championship er ikke helt på Bundesliga-nivå.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 25
« Svar #1529 på: August 28, 2017, 22:38:53 »
Joe Rawson

Bookmakers have #lufc as favs to sign Danny Ings on loan. Going to be an interesting couple of days at Elland road. Will post what I know

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973