Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 215802 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nord

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #750 på: November 08, 2017, 15:25:39 »
Vi må bakke op omkring TC ihvertfald året ud ! 8)
 

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #751 på: November 08, 2017, 15:30:12 »
Vi må bakke op omkring TC ihvertfald året ud ! 8)


Enig  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #752 på: November 08, 2017, 17:20:04 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #753 på: November 08, 2017, 17:33:28 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Samme her. Ja, vi er ræva om dagen. Bristol city med 3 poeng over nedrykk i fjor. 4 plass nå. De  bytta ikke manager. Jeg tror ikke vi blir så dårlige. JEg holder på kontinuitetknappen til det evt er krise å vi ligger i bunnstrid. Det gjør vi ikke pr nå. Kortere opp enn ned. Men at noe må skje det skjønner alle.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #754 på: November 08, 2017, 20:44:42 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Beholde treneren til vi er under streken. ??Det kommer aldri til å skje. Treneren vil bli byttet hvis vi er litt over nedrykksstriden. TC må snu dette fort hvis han skal beholde jobben. Vi er 4 poeng over 17. plass. I denne bransjen er det resultater som teller. Rad vil aldri i livet tillate Leeds å lukte på nedrykk.

Ved et nedrykk taper klubben grusomt med penger.  Rad vil dra i nødbremsen og sparke TC lenge før vi er under streken.
« Siste redigering: November 08, 2017, 20:46:34 av Josch »

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #755 på: November 08, 2017, 22:26:51 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Beholde treneren til vi er under streken. ??Det kommer aldri til å skje. Treneren vil bli byttet hvis vi er litt over nedrykksstriden. TC må snu dette fort hvis han skal beholde jobben. Vi er 4 poeng over 17. plass. I denne bransjen er det resultater som teller. Rad vil aldri i livet tillate Leeds å lukte på nedrykk.

Ved et nedrykk taper klubben grusomt med penger.  Rad vil dra i nødbremsen og sparke TC lenge før vi er under streken.
Spot on!

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #756 på: November 08, 2017, 22:48:59 »
TC beholder jobben selv med et tap mot Bjørg. men da må tapet være omtrent slik at The Raddick mener det er ufortjent. Men hvis vi blir utspilt og vi taper klart, ja da ryker dansken

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #757 på: November 09, 2017, 08:29:30 »
Jeg tror han ryker om vi taper klart BÃ…DE mot Bjørg og Wolves. Tror han får muligheten også mot Wolves selv med tap mot Bjørg.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #758 på: November 09, 2017, 10:34:29 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #759 på: November 09, 2017, 10:42:03 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Som du sier. Det er potensiale i laget. men hvis da TC ikke får ut potensialet. Ja da må han vekk, og en manager som er flink på å få frem potensiale i spillerne må inn. Kanke rope høyt om at vi må ha kontinuitet hele tiden. For hvis vi skal tenke kontinuitet hele tiden. Da burde alle spillere uansett hvor dårlig de presterer, få fortsette kamp etter kamp på samme plass

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #760 på: November 09, 2017, 10:52:21 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Godt å lese litt fornuft :)

Jeg er ikke så sikker på om TC sitter med tap i de to neste kampene, men jeg er enig i at det ikke er sånn at laget feies av banen. Vi har tapt mange av kampene fullt fortjent, men det har også vært kamper hvor laget har vært uheldig og udyktig i kritiske tidspunkt. Eksempelvis mot Derby, hvor man fort kunne fått straffe og gått opp til 2-0 før pause og i stedet får 1-1 imot tidlig i andre og så en hinsides feilaktig straffe mot ti minutter før slutt. Eller mot Brentford hvor individuelle feil direkte resulterer i to baklengs. Leeds har som regel skyld i tapene helt selv og som nevnt er de fleste av tapene helt fortjente til slutt, men det er også sånn at lag med skakkjørt selvtillit ofte knekker fortere når sjansene ikke sitter for, men altfor enkelt for motstander. Det er noe man må jobbe seg ut av og snus dette til noe lignende sesongstarten, kan det være at laget kommer sterkere skodd ut av det.

Det er utvilsomt et tidspunkt hvor det ikke går lenger for TC og hans trenerteam, men jeg er enig i at det ikke er riktig enda. Altfor mange ser på sparkingen i seg selv som løsningen, men virker totalt å glemme at det skal hentes inn en ny trener og nytt trenerteam. Det skal legges opp nye rutiner, relasjoner og treningsprogram. Det skal spilles inn en ny spillestil i større eller mindre grad. Samtidig skal alt dette være riktig over tid. Det finnes ingen quick fix.

Hvilke trenere er realistiske som erstatter pdd? Det har vært snakk om Sam Allardyce og Slaven Bilic. Ingen av disse spiller fotball som kler dagens stall. Jeg er redd vi vil se lite utnyttelse av Pablo Hernadez og Samuell Saiz med en av de to på krittet.
Marching on together!

B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #761 på: November 09, 2017, 11:32:19 »
Personlig håper jeg på stabilitet fremover (altså fortsette med de vi har både på og utenfor banen)...klarer også glatt en sesong til i CC. Klarer ikke å se at utskiftinger i hytt & pine vil hjelpe nevneverdig..det har vel de siste årene også vist oss.
Ups & Ups!!

TK20

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #762 på: November 09, 2017, 11:53:47 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Som du sier. Det er potensiale i laget. men hvis da TC ikke får ut potensialet. Ja da må han vekk, og en manager som er flink på å få frem potensiale i spillerne må inn. Kanke rope høyt om at vi må ha kontinuitet hele tiden. For hvis vi skal tenke kontinuitet hele tiden. Da burde alle spillere uansett hvor dårlig de presterer, få fortsette kamp etter kamp på samme plass

Men hva om han får ut potensialet som ligger i laget?

auren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #763 på: November 09, 2017, 11:56:42 »
Så lenge TC har spillerne bak seg, bør han få tillit en tid fremover. Men hvis det blir uro i spillergruppen kan han dessverre ikke fortsette. Eksempler på sistnevnte har jeg ikke hørt rykter om, så da tror jeg ikke det er noen mistillit til TC internt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #764 på: November 09, 2017, 12:08:19 »
Med kontinuitet så tenker jeg seff ikke på enkeltspillere i en 11r. Meget spesiell sammenligning for øvrig. Det går på manager/Eier/støtteapparat og filosofi. Virker som folk til stadighet glemmer at vi har en totalrenovert klubb foran oss. Panikken og desperasjonen etter opprykk skinner igjennom. Forståelig nok. Er like tungt for meg å svelge NOK EN GANG at vi starter på scratch. Men sånn ER DET BARE! Det er litt tidlig i mine øyne å si at TC ikke får ut potensiale i laget. Men han har ikke masser av tid igjen om denne formen fortsetter til jul.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #765 på: November 09, 2017, 12:17:35 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Som du sier. Det er potensiale i laget. men hvis da TC ikke får ut potensialet. Ja da må han vekk, og en manager som er flink på å få frem potensiale i spillerne må inn. Kanke rope høyt om at vi må ha kontinuitet hele tiden. For hvis vi skal tenke kontinuitet hele tiden. Da burde alle spillere uansett hvor dårlig de presterer, få fortsette kamp etter kamp på samme plass

Vi har sett at han kan få ut potensialet i laget. Vi feide lag av banen og gledet oss over spillet. Alle lag har en down-periode, eller det er ytterst sjelden noen ikke har det. Jeg håper at styrken vår nå er kontinuitet og edruelige eiere som alle drar i samme retning. Laget er fremdeles under bygging og rammene rundt som kjøpet av E.R. og planer om ny treningsbane, kjøp av spillere istedenfor lån tyder på at ting går riktig vei. Kontinuitet behøver ikke være de samme 11 spillerne på banen hele tiden.
Fansen må ikke miste motet, for det kan og vil smitte over på spillerene. (ref egne observasjoner etter Derby kampen). In Thomas's Leeds I trust!
Marching On! 4276

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #766 på: November 09, 2017, 12:35:44 »
Observerer det er flere som har panikk her inne? Dere har helt sikkert gode argumenter for dette, men selv mener jeg at slik strategien er lagt opp ville det være uklokt av eierne å ta en "knee-jerk reaction" selv med tap mot Boro og Wolves. Tror de som jeg, ser potensialet i laget og i Thomas og vet at det ikke er langt fra tap til seier om det de jobber på går veien. Hvis de skulle hørt på alle ''boo-boys' på forum eller de på tribunen, ville de jo ikke være det grann bedre enn Cellino.
Dette snur vi snart og jeg har troen!

Som du sier. Det er potensiale i laget. men hvis da TC ikke får ut potensialet. Ja da må han vekk, og en manager som er flink på å få frem potensiale i spillerne må inn. Kanke rope høyt om at vi må ha kontinuitet hele tiden. For hvis vi skal tenke kontinuitet hele tiden. Da burde alle spillere uansett hvor dårlig de presterer, få fortsette kamp etter kamp på samme plass

Du blander epler og pærer.
Marching on together!

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #767 på: November 09, 2017, 12:36:32 »
Med kontinuitet så tenker jeg seff ikke på enkeltspillere i en 11r. Meget spesiell sammenligning for øvrig. Det går på manager/Eier/støtteapparat og filosofi. Virker som folk til stadighet glemmer at vi har en totalrenovert klubb foran oss. Panikken og desperasjonen etter opprykk skinner igjennom. Forståelig nok. Er like tungt for meg å svelge NOK EN GANG at vi starter på scratch. Men sånn ER DET BARE! Det er litt tidlig i mine øyne å si at TC ikke får ut potensiale i laget. Men han har ikke masser av tid igjen om denne formen fortsetter til jul.

Hør hør!
Marching on together!

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #768 på: November 09, 2017, 12:52:03 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Beholde treneren til vi er under streken. ??Det kommer aldri til å skje. Treneren vil bli byttet hvis vi er litt over nedrykksstriden. TC må snu dette fort hvis han skal beholde jobben. Vi er 4 poeng over 17. plass. I denne bransjen er det resultater som teller. Rad vil aldri i livet tillate Leeds å lukte på nedrykk.

Ved et nedrykk taper klubben grusomt med penger.  Rad vil dra i nødbremsen og sparke TC lenge før vi er under streken.
Vi har en eier som forhåpentligvis tenker lenger enn den forrige. Det kan hende du har rett, men jeg våger enda å tro at Radrizzani er kaldere enn Cellino. Vi har vært sabla gode i år. Vi har au vært sabla dårlige. De siste par kampene er det marginer og selvtillit som har tapt kampene for oss. Dette kommer til å snu igjen med TC bak rattet.

Det aller aller siste jeg ønsker er å begynne og bytte trener allerede nå. Vi har ikke en dypt forplantet visjon for Leeds så langt jeg kjenner til, og hvis Radrizzani er gal nok til å hente inn en som Allardyce (selv om jeg har voldsom respekt for Big Sam), så må vi begynne HELT på nytt igjen. At vi hver sesong bytter ut halve stallen er et MYE større problem enn om vi må slite midtable et par år før vi får alle brikkene på plass.

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #769 på: November 09, 2017, 18:17:05 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Beholde treneren til vi er under streken. ??  Det kommer aldri til å skje. Treneren vil bli byttet hvis vi er litt over nedrykksstriden. TC må snu dette fort hvis han skal beholde jobben. Vi er 4 poeng over 17. plass. I denne bransjen er det resultater som teller. Rad vil aldri i livet tillate Leeds å lukte på nedrykk.

Ved et nedrykk taper klubben grusomt med penger.  Rad vil dra i nødbremsen og sparke TC lenge før vi er under streken.
Vi har en eier som forhåpentligvis tenker lenger enn den forrige. Det kan hende du har rett, men jeg våger enda å tro at Radrizzani er kaldere enn Cellino. Vi har vært sabla gode i år. Vi har au vært sabla dårlige. De siste par kampene er det marginer og selvtillit som har tapt kampene for oss. Dette kommer til å snu igjen med TC bak rattet.

Det aller aller siste jeg ønsker er å begynne og bytte trener allerede nå. Vi har ikke en dypt forplantet visjon for Leeds så langt jeg kjenner til, og hvis Radrizzani er gal nok til å hente inn en som Allardyce (selv om jeg har voldsom respekt for Big Sam), så må vi begynne HELT på nytt igjen. At vi hver sesong bytter ut halve stallen er et MYE større problem enn om vi må slite midtable et par år før vi får alle brikkene på plass.

Dette var et tenkt tilfelle der Leeds nærmer seg nedrykksstriden ("beholder Thomas til vi er under streken") . Jeg sier bare hva jeg tror en  investor på  nærmere 1 mrd kroner (kjøpt klubben, kjøpt stadion, betalt gjeld, nye spillere, nytt apparat  osv) tenker dersom scenariet blir virkelighet. Skal han  være iskald og håpe på at TC  finner ut av det i siste liten eller skal man ansette en ny trener som kan få Leeds inn på trygg grunn i god tid?

Jeg vet i allefall hvordan jeg ville tenkt. Det er klart det vil bli en sukesshistorie om TC får tillit og snur trenden i siste liten rett før vi ligger på nedrykk.  Men er det verdt å ta sjansen på det for en eier? Nei.

Det står mye penger på spill for Radrizzani også. Ã… bytte trener når det bærer mot stupet er faktisk ganske vanlig blant klubber , selv om det ikke alltid betaler seg.
« Siste redigering: November 09, 2017, 22:38:03 av Josch »

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #770 på: November 09, 2017, 18:44:08 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.
« Siste redigering: November 09, 2017, 19:26:24 av Josch »

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #771 på: November 09, 2017, 20:00:10 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.
Interessant innlegg.
Etter å tenkt meg litt om så må dette være det mest fornuftige jeg har lest her inne på lang tid


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #772 på: November 09, 2017, 20:56:58 »
Jeg håper også inderlig at vi beholder Thomas til vi er under streken. Nedrykksplass er selvsagt uholdbart, men ønsker ikke løfte temaet en gang før vi er der nede.

Beholde treneren til vi er under streken. ??  Det kommer aldri til å skje. Treneren vil bli byttet hvis vi er litt over nedrykksstriden. TC må snu dette fort hvis han skal beholde jobben. Vi er 4 poeng over 17. plass. I denne bransjen er det resultater som teller. Rad vil aldri i livet tillate Leeds å lukte på nedrykk.

Ved et nedrykk taper klubben grusomt med penger.  Rad vil dra i nødbremsen og sparke TC lenge før vi er under streken.
Vi har en eier som forhåpentligvis tenker lenger enn den forrige. Det kan hende du har rett, men jeg våger enda å tro at Radrizzani er kaldere enn Cellino. Vi har vært sabla gode i år. Vi har au vært sabla dårlige. De siste par kampene er det marginer og selvtillit som har tapt kampene for oss. Dette kommer til å snu igjen med TC bak rattet.

Det aller aller siste jeg ønsker er å begynne og bytte trener allerede nå. Vi har ikke en dypt forplantet visjon for Leeds så langt jeg kjenner til, og hvis Radrizzani er gal nok til å hente inn en som Allardyce (selv om jeg har voldsom respekt for Big Sam), så må vi begynne HELT på nytt igjen. At vi hver sesong bytter ut halve stallen er et MYE større problem enn om vi må slite midtable et par år før vi får alle brikkene på plass.

Dette var et tenkt tilfelle der Leeds nærmer seg nedrykksstriden ("beholder Thomas til vi er under streken") . Jeg sier bare hva jeg tror en  investor på  nærmere 1 mrd kroner (kjøpt klubben, kjøpt stadion, betalt gjeld, nye spillere, nytt apparat  osv) tenker dersom scenariet blir virkelighet. Skal han  være iskald og håpe på at TC  finner ut av det i siste liten eller skal man ansette en ny trener som kan få Leeds inn på trygg grunn i god tid?

Jeg vet i allefall hvordan jeg hadde tenkt. Det er klart det vil bli en sukesshistorie om TC får tillit og snur trenden i siste liten rett før vi ligger på nedrykk.  Men er det verdt for en eier å ta sjansen på det? Nei.

Det står mye penger på spill for Radrizzani også. Ã… bytte trener når det bærer mot stupet er faktisk ganske vanlig blant klubber , selv om det ikke alltid betaler seg.
Jeg forsto poenget og jeg er enig i betraktningen din, men jeg håper og tror ikke vi har fått en like trigger happy mann som Cellino. Jeg syns ærlig talt det er en vits at en trener er dømt før det er gått en sesong. Selv om vi ligger totalt sist. Så lenge ikke spillerne mister troa og ser at det fortsatt blir satset videre mener jeg at selv om det er ræva å vente så må vi vente. Vi har prøvd den andre metoden så altfor ofte nå.

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #773 på: November 09, 2017, 20:58:53 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.
Hvis det er sånn at vi nå har fått en slags sportslig plan som ikke TC står for, så er jeg forsåvidt enig med deg. Men jeg har ikke verken hørt eller sett noe til den.

GeirO

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #774 på: November 09, 2017, 22:31:12 »
Leeds er inne i en laaang downperiode. Hvis dette fortsetter 4-5 kamper til (les tap), tipper jeg TC forsvinner.
Men jeg er 99% sikker på at dette ikke skjer.

Mao. er det 99 % sikkert at TC fortsatt er manager etter 4-5 kamper.

Toppnivået er høyt, men bunnivået må heves betraktelig.



PS! Håper at når opprykket er klart, var vi alle glade for at vi beholdt TC og droppet å kjøpe halvdårlige spillere tilbake i den dårlige høstperioden, det ble jo så mye bedre etterhvert....

Hilsen optimist
MOT

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #775 på: November 09, 2017, 22:50:29 »
Leeds er inne i en laaang downperiode. Hvis dette fortsetter 4-5 kamper til (les tap), tipper jeg TC forsvinner.
Men jeg er 99% sikker på at dette ikke skjer.

Mao. er det 99 % sikkert at TC fortsatt er manager etter 4-5 kamper.

Toppnivået er høyt, men bunnivået må heves betraktelig.



PS! Håper at når opprykket er klart, var vi alle glade for at vi beholdt TC og droppet å kjøpe halvdårlige spillere tilbake i den dårlige høstperioden, det ble jo så mye bedre etterhvert....

Hilsen optimist

Vi er inne i en laaaang downperiode og du er 99% sikker på at det ikke fortsetter i 4-5 kamper???

Er det ikke en selvmotsigelse her?
Er vi på slutten av en laaaang downperiode. ?
« Siste redigering: November 09, 2017, 22:55:15 av Josch »

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #776 på: November 09, 2017, 23:38:37 »
Jeg er skeptisk. Selvsagt skal Christiansen få god tid til å vise hva han duger til, men det er noe med dette valget jeg ikke liker. Her er grunnen til min skepsis:

1. Det ble ikke en signalsignering. Denne ansettelsen er det tydeligste signalet fra Radrizziani i forhold til satsningsnivå. En høyere gasjert og merittert manager ville gitt signaler om at her skal vi tråkke til. Denne viser en spartansk linje. Klok av skade skal vi ikke inn i Luksusfellen igjen. Men jeg ser ikke for meg at vi kjøper inn til opprykk denne sommeren.

2. En umerittert type vil få fansen mye raskere over seg. Det blir ikke rom for mye trøbbel før presset er på Christiansen. Jeg hadde aldri hørt navnet.

3. Vi får inn en manager som har null erfaring med engelsk fotball generelt, og championship spesielt. Dette er en spesiell liga. Jeg hører han i desember si "Jeg visste ikke hva jeg gikk til".

4. I dag har vi hørt at han solgte seg glimrende inn i jobbintervjuet, og Radrizziani sa: "He`s our man". Hva sier det egentlig? At han har alt å bevise, og dette er en stor sjanse for han. Gode managere velger klubb, da er det klubbens jobb å selge seg inn hos dem. Her er det annerledes. Liker ikke.

5. Christiansen er ikke et navn som "trekker til seg spillere", tror han er altfor umerittert til det. Synes jeg hører Bartley si: "Who?"

6. Christiansen tror jeg heller ikke er det navnet som får Wood og Jansson til å sitte stille i båten hvis det hører fra seg fra Premier League.

7. Synes til slutt også at rutinen er tynn. 60 prosent seiersrate bryr jeg meg lite om når det er Kreta og Rhodos du spiller mot. Fin tur i Torsdagsligaen, men det blir litt tynt for meg med en 8-delsfinale der.

8. Prosessen i forkant har hypet opp 25 navn, hvor mange av dem har hatt gode karrierer. Om endel av de var realistiske skal jeg ikke påstå for hardt. Ihvertfall løftet det forventningsnivået mitt. Vi endte opp med en ansettelse som lukter litt Cellino.

På den andre siden er han språkmektig, ung og forhåpentligvis fremadstormende, virker skolert, og ser ut til å ha en brukende fotballskolering bak seg.

Konklusjonen min er terningkast 2+.

Så, nå venter jeg på en dose høvling.
Dette innlegget var glimrende og bør leses igjen. Kato har mange gode poenger her. Veldig aktuelle nå..
Kortversjonen: "Han har jeg aldri hørt om. Skeptisk!"  ::)
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #777 på: November 10, 2017, 07:58:35 »
Jeg er skeptisk. Selvsagt skal Christiansen få god tid til å vise hva han duger til, men det er noe med dette valget jeg ikke liker. Her er grunnen til min skepsis:

1. Det ble ikke en signalsignering. Denne ansettelsen er det tydeligste signalet fra Radrizziani i forhold til satsningsnivå. En høyere gasjert og merittert manager ville gitt signaler om at her skal vi tråkke til. Denne viser en spartansk linje. Klok av skade skal vi ikke inn i Luksusfellen igjen. Men jeg ser ikke for meg at vi kjøper inn til opprykk denne sommeren.

2. En umerittert type vil få fansen mye raskere over seg. Det blir ikke rom for mye trøbbel før presset er på Christiansen. Jeg hadde aldri hørt navnet.

3. Vi får inn en manager som har null erfaring med engelsk fotball generelt, og championship spesielt. Dette er en spesiell liga. Jeg hører han i desember si "Jeg visste ikke hva jeg gikk til".

4. I dag har vi hørt at han solgte seg glimrende inn i jobbintervjuet, og Radrizziani sa: "He`s our man". Hva sier det egentlig? At han har alt å bevise, og dette er en stor sjanse for han. Gode managere velger klubb, da er det klubbens jobb å selge seg inn hos dem. Her er det annerledes. Liker ikke.

5. Christiansen er ikke et navn som "trekker til seg spillere", tror han er altfor umerittert til det. Synes jeg hører Bartley si: "Who?"

6. Christiansen tror jeg heller ikke er det navnet som får Wood og Jansson til å sitte stille i båten hvis det hører fra seg fra Premier League.

7. Synes til slutt også at rutinen er tynn. 60 prosent seiersrate bryr jeg meg lite om når det er Kreta og Rhodos du spiller mot. Fin tur i Torsdagsligaen, men det blir litt tynt for meg med en 8-delsfinale der.

8. Prosessen i forkant har hypet opp 25 navn, hvor mange av dem har hatt gode karrierer. Om endel av de var realistiske skal jeg ikke påstå for hardt. Ihvertfall løftet det forventningsnivået mitt. Vi endte opp med en ansettelse som lukter litt Cellino.

På den andre siden er han språkmektig, ung og forhåpentligvis fremadstormende, virker skolert, og ser ut til å ha en brukende fotballskolering bak seg.

Konklusjonen min er terningkast 2+.

Så, nå venter jeg på en dose høvling.
Dette innlegget var glimrende og bør leses igjen. Kato har mange gode poenger her. Veldig aktuelle nå..
Kortversjonen: "Han har jeg aldri hørt om. Skeptisk!"  ::)
Det er en god egenskap å være skeptisk Jon! Det har man igjen for både i jobbliv og kjærlighetsliv :)
Jeg var skeptisk til TC, så ble jeg imponert og glad fylt med håp, så ble jeg skeptisk igjen....

Cherry

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #778 på: November 10, 2017, 09:45:43 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.

Veldig bra betraktning.
jeg er også ganske sikker på at dette er Businessplanen til Andrea. Det er slik flere og flere klubbeiere skrur sammen sitt firma på....
D viktigste er at nå for Thomas at han har tillit i spillergruppa fremover/ikke mister garderoben/at spillerne har trua`på det de jobber med/mot.
Den enkleste og "bytte ut" i denne modellen er Coachen uten at det svekker byggeprosesen videre.
 

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #779 på: November 10, 2017, 14:20:17 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.

Du toucher et godt poeng her, Josch. Sportsdirektørrollen i den formen den fremstår i for eksempel Leeds, er begynt å bli utbredt i England. Den er ikke ukjent på kontinentet ellers. I den grad vil den tidligere managerrollen etter hvert innsnevres og head coach får mer "tunnelsyn" på det rent sportslige fokuset.

Sånn sett vil det være langt billigere og enklere å skifte trener.

Likevel er det jo treneren utvilsomt en viktig del av kontinuiteten i klubben. Om man heter Thomas Christiansen eller Sam Allardyce, så er det ikke bare å tre inn i rollen og forvente at det blir "as usual" på treningsfeltet dagen etter. Trenertypen må passe klubbens filosofi, samtidig som han må passe spillerne - og omvendt.

Jeg leser ikke ut fra det du skriver at du heller mener det er så enkelt og påpeker hvor vanskelig det er å finne riktig coach. Modellen gjør det nok derimot enklere for Radrizzani, Orta og co å faktisk bytte trener uten at klubben - i form av laget - må fundamentalt endre kurs. Gitt at en kompatibel trener til den stillingen finnes.

Så leser jeg at du sier det er vanlig å skifte trener eksempelvis i Italia. Det stemmer, men samtidig er det jo nettopp den klubben i Italia som har vært kontinuitetsbærere som har oppnådd suksessfulle år, sesong etter sesong. Juventus fikk nok tronen litt i gave når klubber som Inter har falt tilbake, men de har opprettholdt den ved å ha en ryggrad i spillerstallen samtidig som de hadde Conte mellom 2011-14 og deretter Allegri siden den gang. Vi ser forøvrig at det ikke bare er å pøse på med midler og spillere og forvente umiddelbar suksess, slik Milan gjorde i sommer.

Jeg tror Radrizzani trenger tid for å bygge opp Leeds United og på tross av et enormt arbeid rundt organisasjonen i sommer, er det mye igjen. Om Thomas Christiansen er "end product" på trenersiden er langt fra sikkert, men han kan ikke fortsette å spise trenere som sin forgjenger.
Marching on together!